Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Magazyn

3 grudnia 2010 r.
17:41
Edytuj ten wpis

Rozmowa z Krzysztofem Żukiem, kandydatem na prezydenta Lublina

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 25 A A

O swojej wizji rozwoju Lublina opowiedział nam Krzysztof Żuk, kandydat Platformy Obywatelskiej na prezydenta Lublina.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
• Główny hamulec rozwoju Lublina?

– Dostępność komunikacyjna, zarówno zewnętrzna, czyli brak obwodnicy, jak i wewnętrzna, czyli drogi do obwodnicy i połączenia między dzielnicami.

• Najważniejsze plany inwestycji drogowych?

– Poszerzenie Sowińskiego z estakadą nad Głęboką i rondem na dole, przedłużenie Solidarności przez Bohaterów Monte Cassino do Kraśnickiej, w przyszłym roku chcę zacząć przedłużanie Krańcowej do Wrotkowskiej. Trzeba wyprostować sprawy Trasy Zielonej, która przeniesie ruch od al. Unii Lubelskiej do ul. Jana Pawła II. To też połączenia między dzielnicami odciążające główne trasy, m.in. np. ul. Zelwerowicza od Poligonowej do Koncertowej, jej projekty już są, w przyszłym roku ją zbuduję. Skrzyżowanie Ducha-Sikorskiego będzie dwupoziomowe, przebuduję je w 2012 r., do tego czasu odciąży je Zelwerowicza.

• Co zrobić z górkami czechowskimi?

– Szybko zamknąć negocjacje z inwestorem. Jestem współautorem porozumienia sprzed trzech lat, które zakładało finansowanie budowy skrzyżowania przez Echo. Taka oferta się nie powtórzy, bo rynek się zmienił i negocjacje muszą być realne. W lutym 2011 mogę przedłożyć Radzie Miasta nowe porozumienie.

• Jak organizacyjnie usprawnić ruch w śródmieściu?

– Trzeba odważnych decyzji: ruch jednokierunkowy na części ulic centrum i ograniczenie wjazdu aut do śródmieścia, które wolę w większym zakresie udostępniać pieszym i rowerzystom. Ograniczając wjazd aut proponuję parkingi w pobliżu śródmieścia

• Jest szansa na powrót do koncepcji parkingów centralnych wzdłuż Czechówki?

– Będzie to bardzo trudne nie tylko ze względu na nieuregulowane stany gruntów i trudne podłoże, ale i estetykę przestrzeni. Betonowe parkingi tam nie pasują. Po pierwsze znaleźliśmy miejsce na 200 aut przy Dolnej Panny Marii, byłby to bezpłatny parking strzeżony. Wrócimy do rozmów z inwestorem parkingu na 900 aut przy Świętoduskiej. To powinno załatwić problem śródmieścia.

• Jak organizacyjnie usprawnić komunikację miejską?

– Odnowa taboru poprawi jej komfort, są już przetargi na 80 autobusów i 30 trolejbusów. Trzeba by zdecydować się na buspasy tam, gdzie nie będzie to wyraźną kolizją z innymi uczestnikami ruchu. Podejmę z radami dzielnic dyskusję o lokalizacji przystanków i pętli. W ciągu paru miesięcy zechcę przyjrzeć się z nimi, co można poprawić. Być może ze względu na warunki zimowe trzeba też korygować niektóre trasy autobusów eliminując ryzyko blokowania podjazdów. W trzy lata powstaną też 32 km nowych trakcji trolejbusowych.

• Kolej chce wracać do pomysłu budowy dworca zachodniego, ale uzależnia go od budowy przez miasto dróg dojazdowych. Powstaną?

– Jestem tego zwolennikiem, rozmawiałem już z wicemarszałkiem województwa, będziemy to zadanie realizować. Dworzec potrzebny jest Lublinowi, który musi być traktowany jak stolica metropolii, a szybka kolej obsługiwałaby też miasta satelickie. To będzie jedna z kluczowych inwestycji, bo część lublinian zostawi samochody i pojedzie koleją miejską. Koncepcja już jest zlecona, teraz trzeba podpisać porozumienie. I jeśli kolej się zobowiąże do budowy dworca, marszałek znajdzie część funduszy, to ja jestem w stanie zbudować drogi.

• Ile trwałaby budowa?

– Jeśli będzie gotowa dokumentacja można to zrobić w rok.

• Stać nas na tunel pod Racławickimi?

– Teraz nas nie stać, stąd propozycja, by skoncentrować się na budowie estakady nad Głęboką. Tunel musimy odłożyć na nowy okres programowania, czyli po 2015 r., bo nikt nie wie, ile on będzie kosztował.

• Kiedy ucywilizuje się Podzamcze?

– Niedługo. Jest przygotowana dokumentacja konkursowa, mamy porozumienie z SARP-em, który ten konkurs nam przeprowadzi. W pół roku konkurs się rozstrzygnie. Wynik włączymy do gotowego w 80 proc. planu zagospodarowania tego rejonu. Określenie funkcji obszaru i uchwalenie planu to pierwszy krok. Drugi to równoległa budowa centrum komunikacyjnego przy Dworcu Głównym PKP, gdzie trafi duży dworzec autobusowy, a na Podzamczu zostanie tylko punkt przesiadkowy. W 2012 r. możemy mówić realnie o rozpoczęciu procedury wyłaniania inwestora lub inwestorów, którzy zechcą na Podzamczu budować to, co wyniknie z planu zagospodarowania

• Jak usprawnić tworzenie planów zagospodarowania?

– Zwiększyć zatrudnienie w Wydziale Planowania. Nie jestem zwolennikiem zlecania planów firmom zewnętrznym, bo i tak ich obróbką zajmuje się później Ratusz. A przykład Rudnika pokazał, że wydziałowa wnikliwość analiz jest bardziej pożądana niż szybkie zlecenie dokumentu. Poza tym trzeba plan uchwalać mniejszymi fragmentami.

• Kiedy cały Lublin może być objęty planem?

– Rok 2013 to realny termin.

• Mamy jeszcze szansę na aquapark?

– Tak, ale w innej formule. Na samym aquaparku inwestor nie zarobi, ale na towarzyszących usługach. We Wrocławiu z parku korzysta mniej ludzi, niż zakładano i jest tam spór o dopłaty między miastem a inwestorem. Lepsza jest taka formuła: wyłaniamy w przetargu inwestora, który wykłada kapitał, a miasto wnosi grunt do przedsięwzięcia. Jeśli będzie trzeba dzielimy się kosztami eksploatacji w czasie, gdy inwestycja jest spłacana. W pierwszym kwartale 2011 ogłoszę przetarg na wyłonienie takiego partnera. Druga możliwość to budowanie aquaparku przez MOSiR, który chcę przekształcić w spółkę, by mógł zyskać zdolność kredytową i sam inwestować w infrastrukturę.

• Lublin ma wiele kulturalnych imprez niszowych, a czy ma pan pomysł na duże wydarzenie kultury masowej ściągające widzów z kraju jak np. Open'er do Gdyni?

– Musimy stworzyć do tego infrastrukturę. Pomysły są dwa. Pierwszy prosty i szybki: przebudowa błoni pod zamkiem, które mogą pomieścić 30 tys. osób lub więcej. Dzisiaj warunki urągają tam oczekiwaniom, pokazał to dożynkowy koncert Budki Suflera. Aura nie sprzyjała i część ludzi stała w błocie. Trzeba utwardzić plac. Możemy szybko to zrobić wraz z przyłączem energii do zasilania estrad. Druga możliwość to wykorzystywanie nowego stadionu na 15,5 tys. miejsc. Jeśli chodzi o pomysł – ja bym to oparł na przedsięwzięciu, które realizował śp. Mirek Olszówka – festiwalu Inne Brzmienia. Jego śmierć to wielka strata dla Lublina. I być może byłoby pewnym pomnikiem dla Olszówki kontynuowanie tego festiwalu.

• Pięć głównych zmian, które wprowadzi pan do projektu budżetu autorstwa Adama Wasilewskiego?

– Zwiększenie środków na zieleń, oczyszczanie i odśnieżanie. Większa kwota na inwestycje w dzielnicach. Podwyżka wynagrodzeń w oświacie i w urzędzie, dokapitalizowanie spółek sportowych, dodatkowe 8 mln dla TBS. Zmian będzie o wiele więcej.

• Nasza największa szansa na rozwój?

– Rzesza dobrze wykształconych absolwentów i pracowników. Jeżeli dziś powstaje w Polmocie koncepcja budowy ośrodka badawczego pracującego nad nowym modelem autobusu zasilanego energią elektryczną, to na jeden telefon można skrzyknąć kilkudziesięciu doskonałych konstruktorów z dawnej FS, którzy będą nad tym modelem pracować. Dostępność kadry powinna stanowić główną siłę dynamiki rozwoju, to będzie kusić inwestorów, zwłaszcza centra usług, 100 dodatkowych etatów tworzy już tu PKO BP.

Rozmawiał Dominik Smaga

Komentarze 25

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
kst / 3 grudnia 2010 o 23:41
0
Jeśli nie chcesz, to nie wybieraj, a nie wybieraj niczego. To nie Twój obowiązek, wybierać złe ze złego...
Avatar
polonista / 3 grudnia 2010 o 22:58
0
[quote name='pro Lublin' timestamp='1291410294' post='398883']
Ludzie, dlaczego chcecie glosowac na tego Sprawke? Krotki przeglad jego kampanijnych pomyslow: 1) pielgrzymka B16 do Lublina, 2) muzeum 'lubelskie drogi do wolnosci', 3) cyt :'ostry interwecjonizm samorzadu', jako sposob na ozywienie gosp.
Przeciez ten czlowiek juz zanim zdazyl cos zrobic slowami gwarantuje mega marazm i stoczenie sie do ligi Radomia i tym podobnych! Zywa kontynuacja 'miasta wsamrasnego'. Poza tym: jest aktualnie poslem: czy ktos slyszal o jakichkolwiek jego dokonaniach? Typowa szara mycha co siedzi cicho, boi sie odezwac i glosuje jak kaze Jarek.
Narzekacie na ostatnie 4 lata - czesciowo slusznie, ale zauwazcie ze przez ten czas miano przynajmniej wizje siegnac wyzej niz poziom powiatu: starania o ESK, strefa ekonomiczna (to co ze na razie slabo dziala, minie kryzys to przynajmniej miasto bedzie mialo konkretna oferte dla inwestorow), lotnisko.
Narzekacie na Zuka a to on stoi za wiekszoscia (poza ESK2016) pozytywnych zdarzen w ostatnich 4 latach. Ma rozsadne pomysly (vide ten lekko 'sponsorowany' artykul) i co najwazniejsze dobre kontakty w W-wie. A przeciez wyrwanie jak najwiekszej ilosci funduszy centralnych dla miasta to podstawa.
Juz i tak z pisuarami w RM jestesmy polskim ewenementem, jak (nie daj Boze) zostaniemy totalnym skansenem, to zgadnijcie, gdzie na pewno nie poplynie zadna kasa ?
Jak powiedzial przedmowca: MEGAISTOTNA jest mobilizacja w niedziele. Wykopmy mocher i dajmy naszemu miastu szanse!

P.S. Maly stadion tez mi sie nie podoba: nawet w Bialymstoku bedzie wiekszy - ale lepszy taki niz nic. W dodatku ma byc w przyszslosci mozliwosc rozbudowy
[/quote]


ja pitole człowieku przez małe "C"-zy weż idż po rozum do głowy a potem się wypowiadaj, totalny skansen to funduje Pan Żuk, bo już do tego się przyczynił rządząc już od dawna, stadion nie jest najważniejszy dla miasta a tylko to Pan Żuk jest w stanie zagwarantować, aha + 3000 miejsc pracy- przypominam że tym samym nas mamił Pan Wasilewski jak ubiegał się o urząd- i co zrobił jeden wielki sit- poszukaj w słowniku co to ozacza
[quote name='pro Lublin' timestamp='1291410294' post='398883']
Ludzie, dlaczego chcecie glosowac na tego Sprawke? Krotki przeglad jego kampanijnych pomyslow: 1) pielgrzymka B16 do Lublina, 2) muzeum 'lubelskie drogi do wolnosci', 3) cyt :'ostry interwecjonizm samorzadu', jako sposob na ozywienie gosp.
Przeciez ten czlowiek juz zanim zdazyl cos zrobic slowami gwarantuje mega marazm i stoczenie sie do ligi Radomia i tym podobnych! Zywa kontynuacja 'miasta wsamrasnego'. Poza tym: ... rozwiń
Avatar
zz / 3 grudnia 2010 o 22:34
0
Kiedy z UM zostanie wreszcie usunięty Pan Tadeusz D. Dyrektor z Departamentu Rozwoju, przez którego nieudolność nie wybudowano placów zabaw, na które były zagwarantowane pieniądze. To niestety kolejna wpadka byłego pracownika PolLub z Wyżynnej przez, którą tracimy inwestycje
Avatar
? / 3 grudnia 2010 o 22:14
0
Jeżeli Pan wygra Panie Żuk to jakie stanowiska zajmą:
- Pani Kołodziej - Wnuk vel Poróżniczka za państwowe pieniądze
- Pan Fic vel Największy Inwestor w Hiacyntową za budżetowe pieniądze
- Pan Łątka vel Wielbiciel 100metrowych gaginetów za budżetowe pieniądze
- Pani Świniarska vel Załatwię catering
?
Avatar
pro Lublin / 3 grudnia 2010 o 22:04
0
Ludzie, dlaczego chcecie glosowac na tego Sprawke? Krotki przeglad jego kampanijnych pomyslow: 1) pielgrzymka B16 do Lublina, 2) muzeum 'lubelskie drogi do wolnosci', 3) cyt :'ostry interwecjonizm samorzadu', jako sposob na ozywienie gosp.
Przeciez ten czlowiek juz zanim zdazyl cos zrobic slowami gwarantuje mega marazm i stoczenie sie do ligi Radomia i tym podobnych! Zywa kontynuacja 'miasta wsamrasnego'. Poza tym: jest aktualnie poslem: czy ktos slyszal o jakichkolwiek jego dokonaniach? Typowa szara mycha co siedzi cicho, boi sie odezwac i glosuje jak kaze Jarek.
Narzekacie na ostatnie 4 lata - czesciowo slusznie, ale zauwazcie ze przez ten czas miano przynajmniej wizje siegnac wyzej niz poziom powiatu: starania o ESK, strefa ekonomiczna (to co ze na razie slabo dziala, minie kryzys to przynajmniej miasto bedzie mialo konkretna oferte dla inwestorow), lotnisko.
Narzekacie na Zuka a to on stoi za wiekszoscia (poza ESK2016) pozytywnych zdarzen w ostatnich 4 latach. Ma rozsadne pomysly (vide ten lekko 'sponsorowany' artykul) i co najwazniejsze dobre kontakty w W-wie. A przeciez wyrwanie jak najwiekszej ilosci funduszy centralnych dla miasta to podstawa.
Juz i tak z pisuarami w RM jestesmy polskim ewenementem, jak (nie daj Boze) zostaniemy totalnym skansenem, to zgadnijcie, gdzie na pewno nie poplynie zadna kasa ?
Jak powiedzial przedmowca: MEGAISTOTNA jest mobilizacja w niedziele. Wykopmy mocher i dajmy naszemu miastu szanse!

P.S. Maly stadion tez mi sie nie podoba: nawet w Bialymstoku bedzie wiekszy - ale lepszy taki niz nic. W dodatku ma byc w przyszslosci mozliwosc rozbudowy
Ludzie, dlaczego chcecie glosowac na tego Sprawke? Krotki przeglad jego kampanijnych pomyslow: 1) pielgrzymka B16 do Lublina, 2) muzeum 'lubelskie drogi do wolnosci', 3) cyt :'ostry interwecjonizm samorzadu', jako sposob na ozywienie gosp.
Przeciez ten czlowiek juz zanim zdazyl cos zrobic slowami gwarantuje mega marazm i stoczenie sie do ligi Radomia i tym podobnych! Zywa kontynuacja 'miasta wsamrasnego'. Poza tym: jest aktualnie poslem: czy ktos slyszal o jakichkolwiek jego dokonaniach? Typowa szara mycha ... rozwiń
Avatar
Czytelnik / 3 grudnia 2010 o 22:01
0
Kurier Lubelski z 23 listopada Radni 'pełnomocnikami" prezydenta
- Chcę, aby radni włączyli się jako "pełnomocnicy" prezydenta we współrządzenie Lublinem - zapowiedział Krzysztof Żuk, kandydat PO na prezydenta Lublina. Przed chwilą podziękował za poparcie jakie udzielili mu mieszkańcy w wyborach (przeszedł do drugiej tury z poparciem 31,15 proc.) i zaprezentował miejskich radnych Platformy. Ugrupowanie zdobyło 14 mandatów w 31 osobowej Radzie Miasta Lublin. 16 radnych ma w tej kadencji PiS, jeden przypadł SLD.

Cytat jednego z komentarzy:
23.11.10, 23:27:26
Pan Żuk, okazuje się, że nie zna struktury władzy miejskiej, bowiem proponuje pomieszanie z poplątanym. Radny nie może być "pełnomocnikiem" prezydenta (nawet w cudzysłowie). gdyż reprezentuje władzę uchwałodawczą i kontrolną w stosunku do prezydenta, nie może go reprezentować. Radny natomiast może, a nawet musi kontrolować prezydenta. To co proponuje pan Żuk prowadzi do pomieszania kompetencji między Radą Miasta i prezydentem Miasta, a w rezultacie do rozmycia odpowiedzialności za sprawy miasta. Prezydent zawsze mógłby powiedzieć "to nie ja zawiniłem, bowiem tak chcieli (wymyślili) radni". Gratuluję jednak panu Żukowi chytrości, bo jego propozycja to dobry sposób na to, żeby nic nie robić, za nic nie odpowiadać. Zdaje się, że tę metodę stosował dotychczasowy przełożony pana Żuka prezydent Wasilewski, a teraz chodzi o jej udoskonalenie.
Kurier Lubelski z 23 listopada Radni 'pełnomocnikami" prezydenta
- Chcę, aby radni włączyli się jako "pełnomocnicy" prezydenta we współrządzenie Lublinem - zapowiedział Krzysztof Żuk, kandydat PO na prezydenta Lublina. Przed chwilą podziękował za poparcie jakie udzielili mu mieszkańcy w wyborach (przeszedł do drugiej tury z poparciem 31,15 proc.) i zaprezentował miejskich radnych Platformy. Ugrupowanie zdobyło 14 mandatów w 31 osobowej Radzie Miasta Lublin. 16 radnych ma w tej kadencji Pi... rozwiń
Avatar
kamil / 3 grudnia 2010 o 21:45
0
http://www.youtube.com/watch?v=bhl3o5zGr_s !!! jestem zszokowany glupotą żuka, sprawka to "swój chłop"
Avatar
piter / 3 grudnia 2010 o 21:35
0
głosujcie na Żuka będziecie mieli cukierki i odsnieżony deptak.Już drugi dzień dwie spycharko ładowarki, samochody ciężarowe i około 10-ciu ludzi wywozi śnieg z deptaka jakby nie było pilniejszych zadań dla tego sprzętu i ludzi.Chociażby wywiezienie śniegu z przystanków żeby wygodniej było korzystać z MPK.
Avatar
LBN / 3 grudnia 2010 o 21:28
0
Marszałek zE wsi Chełm, wojewoda ze wsi Biszcza i jeszcze prezydenT Lublina ze wsi Świdnik!!! STOP DLA WIEŚNIAKÓW, AFERZYSTÓW I DOROBKIEWICZÓW "OD PŁUGA ODERWANYCH" W LUBLINIE!!!
Avatar
taj pei / 3 grudnia 2010 o 21:25
0
[quote name='gość' timestamp='1291404250' post='398676']
Do wszystkich, którzy czytają a są gotowi głosować na Żuka: ludzie idźcie na te wybory. Wiem, że śnieg, zimno, że już na nartach można pojeździć. Ale to nieważne. W I turze była różnica 800 głosów! A to oznacza, że każdy głos się liczy, wasz, waszej żony/męża/brata/cioci/mamy itd. Jeśli pomyślicie: "nie pójdę bo zimno" to będzie wielki błąd. Pamiętajcie: cały maryjno-świętojebliwy elektorat zaraz po wyjściu ze mszy popędzi na wybory i wiadomo na kogo zagłosuje. Jeśli nie chcecie klęski Lublina i zapaści na kolejne lata idźcie. To jest czas próby dla wszystkich racjonalnie myślących, wszystkich którzy potrafią odróżnić dobro od zła i którzy mają wyobraźnię sięgającą na kilka-kilkanaście lat naprzód i wierzą, że Lublin nie jest skazany na tę niemoc,która ciągnie się od czasu poprzedniego prezydenta-Pruszkowskiego. Nie pozwólmy wybrać na prezydenta szatana-Sprawki sterowanego przez arcyszatana-Kaczyńskiego.
[/quote]
Popieram w 100%!
Ci, którzy się przyczepili do tego, że Żuk jest ze Świdnika - otóż pan Sprawka jest z Motycza. I co? Nie będziecie głosować na żadnego z nich?
Łatwo się teraz czepiac zastepcy prezydenta bo mozna na niego wszystko zwalić. I wydaje wam się że będzie dobrze jak wybierzecie tego "drugiego" bo ten was wkurza? A jaką macie gwarancję, że ten "drugi" będzie lepszy? Nie patrzcie na to co kandydaci obiecują bo to populizm, wiadomo. Zastanówcie się na spokojnie co będzie lepsze dla Lublina...
[quote name='gość' timestamp='1291404250' post='398676']
Do wszystkich, którzy czytają a są gotowi głosować na Żuka: ludzie idźcie na te wybory. Wiem, że śnieg, zimno, że już na nartach można pojeździć. Ale to nieważne. W I turze była różnica 800 głosów! A to oznacza, że każdy głos się liczy, wasz, waszej żony/męża/brata/cioci/mamy itd. Jeśli pomyślicie: "nie pójdę bo zimno" to będzie wielki błąd. Pamiętajcie: cały maryjno-świętojebliwy elektorat zaraz po wyjściu ze mszy popędzi na wybory i wiadomo... rozwiń
Avatar
kst / 3 grudnia 2010 o 23:41
0
Jeśli nie chcesz, to nie wybieraj, a nie wybieraj niczego. To nie Twój obowiązek, wybierać złe ze złego...
Avatar
polonista / 3 grudnia 2010 o 22:58
0
[quote name='pro Lublin' timestamp='1291410294' post='398883']
Ludzie, dlaczego chcecie glosowac na tego Sprawke? Krotki przeglad jego kampanijnych pomyslow: 1) pielgrzymka B16 do Lublina, 2) muzeum 'lubelskie drogi do wolnosci', 3) cyt :'ostry interwecjonizm samorzadu', jako sposob na ozywienie gosp.
Przeciez ten czlowiek juz zanim zdazyl cos zrobic slowami gwarantuje mega marazm i stoczenie sie do ligi Radomia i tym podobnych! Zywa kontynuacja 'miasta wsamrasnego'. Poza tym: jest aktualnie poslem: czy ktos slyszal o jakichkolwiek jego dokonaniach? Typowa szara mycha co siedzi cicho, boi sie odezwac i glosuje jak kaze Jarek.
Narzekacie na ostatnie 4 lata - czesciowo slusznie, ale zauwazcie ze przez ten czas miano przynajmniej wizje siegnac wyzej niz poziom powiatu: starania o ESK, strefa ekonomiczna (to co ze na razie slabo dziala, minie kryzys to przynajmniej miasto bedzie mialo konkretna oferte dla inwestorow), lotnisko.
Narzekacie na Zuka a to on stoi za wiekszoscia (poza ESK2016) pozytywnych zdarzen w ostatnich 4 latach. Ma rozsadne pomysly (vide ten lekko 'sponsorowany' artykul) i co najwazniejsze dobre kontakty w W-wie. A przeciez wyrwanie jak najwiekszej ilosci funduszy centralnych dla miasta to podstawa.
Juz i tak z pisuarami w RM jestesmy polskim ewenementem, jak (nie daj Boze) zostaniemy totalnym skansenem, to zgadnijcie, gdzie na pewno nie poplynie zadna kasa ?
Jak powiedzial przedmowca: MEGAISTOTNA jest mobilizacja w niedziele. Wykopmy mocher i dajmy naszemu miastu szanse!

P.S. Maly stadion tez mi sie nie podoba: nawet w Bialymstoku bedzie wiekszy - ale lepszy taki niz nic. W dodatku ma byc w przyszslosci mozliwosc rozbudowy
[/quote]


ja pitole człowieku przez małe "C"-zy weż idż po rozum do głowy a potem się wypowiadaj, totalny skansen to funduje Pan Żuk, bo już do tego się przyczynił rządząc już od dawna, stadion nie jest najważniejszy dla miasta a tylko to Pan Żuk jest w stanie zagwarantować, aha + 3000 miejsc pracy- przypominam że tym samym nas mamił Pan Wasilewski jak ubiegał się o urząd- i co zrobił jeden wielki sit- poszukaj w słowniku co to ozacza
[quote name='pro Lublin' timestamp='1291410294' post='398883']
Ludzie, dlaczego chcecie glosowac na tego Sprawke? Krotki przeglad jego kampanijnych pomyslow: 1) pielgrzymka B16 do Lublina, 2) muzeum 'lubelskie drogi do wolnosci', 3) cyt :'ostry interwecjonizm samorzadu', jako sposob na ozywienie gosp.
Przeciez ten czlowiek juz zanim zdazyl cos zrobic slowami gwarantuje mega marazm i stoczenie sie do ligi Radomia i tym podobnych! Zywa kontynuacja 'miasta wsamrasnego'. Poza tym: ... rozwiń
Avatar
zz / 3 grudnia 2010 o 22:34
0
Kiedy z UM zostanie wreszcie usunięty Pan Tadeusz D. Dyrektor z Departamentu Rozwoju, przez którego nieudolność nie wybudowano placów zabaw, na które były zagwarantowane pieniądze. To niestety kolejna wpadka byłego pracownika PolLub z Wyżynnej przez, którą tracimy inwestycje
Avatar
? / 3 grudnia 2010 o 22:14
0
Jeżeli Pan wygra Panie Żuk to jakie stanowiska zajmą:
- Pani Kołodziej - Wnuk vel Poróżniczka za państwowe pieniądze
- Pan Fic vel Największy Inwestor w Hiacyntową za budżetowe pieniądze
- Pan Łątka vel Wielbiciel 100metrowych gaginetów za budżetowe pieniądze
- Pani Świniarska vel Załatwię catering
?
Avatar
pro Lublin / 3 grudnia 2010 o 22:04
0
Ludzie, dlaczego chcecie glosowac na tego Sprawke? Krotki przeglad jego kampanijnych pomyslow: 1) pielgrzymka B16 do Lublina, 2) muzeum 'lubelskie drogi do wolnosci', 3) cyt :'ostry interwecjonizm samorzadu', jako sposob na ozywienie gosp.
Przeciez ten czlowiek juz zanim zdazyl cos zrobic slowami gwarantuje mega marazm i stoczenie sie do ligi Radomia i tym podobnych! Zywa kontynuacja 'miasta wsamrasnego'. Poza tym: jest aktualnie poslem: czy ktos slyszal o jakichkolwiek jego dokonaniach? Typowa szara mycha co siedzi cicho, boi sie odezwac i glosuje jak kaze Jarek.
Narzekacie na ostatnie 4 lata - czesciowo slusznie, ale zauwazcie ze przez ten czas miano przynajmniej wizje siegnac wyzej niz poziom powiatu: starania o ESK, strefa ekonomiczna (to co ze na razie slabo dziala, minie kryzys to przynajmniej miasto bedzie mialo konkretna oferte dla inwestorow), lotnisko.
Narzekacie na Zuka a to on stoi za wiekszoscia (poza ESK2016) pozytywnych zdarzen w ostatnich 4 latach. Ma rozsadne pomysly (vide ten lekko 'sponsorowany' artykul) i co najwazniejsze dobre kontakty w W-wie. A przeciez wyrwanie jak najwiekszej ilosci funduszy centralnych dla miasta to podstawa.
Juz i tak z pisuarami w RM jestesmy polskim ewenementem, jak (nie daj Boze) zostaniemy totalnym skansenem, to zgadnijcie, gdzie na pewno nie poplynie zadna kasa ?
Jak powiedzial przedmowca: MEGAISTOTNA jest mobilizacja w niedziele. Wykopmy mocher i dajmy naszemu miastu szanse!

P.S. Maly stadion tez mi sie nie podoba: nawet w Bialymstoku bedzie wiekszy - ale lepszy taki niz nic. W dodatku ma byc w przyszslosci mozliwosc rozbudowy
Ludzie, dlaczego chcecie glosowac na tego Sprawke? Krotki przeglad jego kampanijnych pomyslow: 1) pielgrzymka B16 do Lublina, 2) muzeum 'lubelskie drogi do wolnosci', 3) cyt :'ostry interwecjonizm samorzadu', jako sposob na ozywienie gosp.
Przeciez ten czlowiek juz zanim zdazyl cos zrobic slowami gwarantuje mega marazm i stoczenie sie do ligi Radomia i tym podobnych! Zywa kontynuacja 'miasta wsamrasnego'. Poza tym: jest aktualnie poslem: czy ktos slyszal o jakichkolwiek jego dokonaniach? Typowa szara mycha ... rozwiń
Avatar
Czytelnik / 3 grudnia 2010 o 22:01
0
Kurier Lubelski z 23 listopada Radni 'pełnomocnikami" prezydenta
- Chcę, aby radni włączyli się jako "pełnomocnicy" prezydenta we współrządzenie Lublinem - zapowiedział Krzysztof Żuk, kandydat PO na prezydenta Lublina. Przed chwilą podziękował za poparcie jakie udzielili mu mieszkańcy w wyborach (przeszedł do drugiej tury z poparciem 31,15 proc.) i zaprezentował miejskich radnych Platformy. Ugrupowanie zdobyło 14 mandatów w 31 osobowej Radzie Miasta Lublin. 16 radnych ma w tej kadencji PiS, jeden przypadł SLD.

Cytat jednego z komentarzy:
23.11.10, 23:27:26
Pan Żuk, okazuje się, że nie zna struktury władzy miejskiej, bowiem proponuje pomieszanie z poplątanym. Radny nie może być "pełnomocnikiem" prezydenta (nawet w cudzysłowie). gdyż reprezentuje władzę uchwałodawczą i kontrolną w stosunku do prezydenta, nie może go reprezentować. Radny natomiast może, a nawet musi kontrolować prezydenta. To co proponuje pan Żuk prowadzi do pomieszania kompetencji między Radą Miasta i prezydentem Miasta, a w rezultacie do rozmycia odpowiedzialności za sprawy miasta. Prezydent zawsze mógłby powiedzieć "to nie ja zawiniłem, bowiem tak chcieli (wymyślili) radni". Gratuluję jednak panu Żukowi chytrości, bo jego propozycja to dobry sposób na to, żeby nic nie robić, za nic nie odpowiadać. Zdaje się, że tę metodę stosował dotychczasowy przełożony pana Żuka prezydent Wasilewski, a teraz chodzi o jej udoskonalenie.
Kurier Lubelski z 23 listopada Radni 'pełnomocnikami" prezydenta
- Chcę, aby radni włączyli się jako "pełnomocnicy" prezydenta we współrządzenie Lublinem - zapowiedział Krzysztof Żuk, kandydat PO na prezydenta Lublina. Przed chwilą podziękował za poparcie jakie udzielili mu mieszkańcy w wyborach (przeszedł do drugiej tury z poparciem 31,15 proc.) i zaprezentował miejskich radnych Platformy. Ugrupowanie zdobyło 14 mandatów w 31 osobowej Radzie Miasta Lublin. 16 radnych ma w tej kadencji Pi... rozwiń
Avatar
kamil / 3 grudnia 2010 o 21:45
0
http://www.youtube.com/watch?v=bhl3o5zGr_s !!! jestem zszokowany glupotą żuka, sprawka to "swój chłop"
Avatar
piter / 3 grudnia 2010 o 21:35
0
głosujcie na Żuka będziecie mieli cukierki i odsnieżony deptak.Już drugi dzień dwie spycharko ładowarki, samochody ciężarowe i około 10-ciu ludzi wywozi śnieg z deptaka jakby nie było pilniejszych zadań dla tego sprzętu i ludzi.Chociażby wywiezienie śniegu z przystanków żeby wygodniej było korzystać z MPK.
Avatar
LBN / 3 grudnia 2010 o 21:28
0
Marszałek zE wsi Chełm, wojewoda ze wsi Biszcza i jeszcze prezydenT Lublina ze wsi Świdnik!!! STOP DLA WIEŚNIAKÓW, AFERZYSTÓW I DOROBKIEWICZÓW "OD PŁUGA ODERWANYCH" W LUBLINIE!!!
Avatar
taj pei / 3 grudnia 2010 o 21:25
0
[quote name='gość' timestamp='1291404250' post='398676']
Do wszystkich, którzy czytają a są gotowi głosować na Żuka: ludzie idźcie na te wybory. Wiem, że śnieg, zimno, że już na nartach można pojeździć. Ale to nieważne. W I turze była różnica 800 głosów! A to oznacza, że każdy głos się liczy, wasz, waszej żony/męża/brata/cioci/mamy itd. Jeśli pomyślicie: "nie pójdę bo zimno" to będzie wielki błąd. Pamiętajcie: cały maryjno-świętojebliwy elektorat zaraz po wyjściu ze mszy popędzi na wybory i wiadomo na kogo zagłosuje. Jeśli nie chcecie klęski Lublina i zapaści na kolejne lata idźcie. To jest czas próby dla wszystkich racjonalnie myślących, wszystkich którzy potrafią odróżnić dobro od zła i którzy mają wyobraźnię sięgającą na kilka-kilkanaście lat naprzód i wierzą, że Lublin nie jest skazany na tę niemoc,która ciągnie się od czasu poprzedniego prezydenta-Pruszkowskiego. Nie pozwólmy wybrać na prezydenta szatana-Sprawki sterowanego przez arcyszatana-Kaczyńskiego.
[/quote]
Popieram w 100%!
Ci, którzy się przyczepili do tego, że Żuk jest ze Świdnika - otóż pan Sprawka jest z Motycza. I co? Nie będziecie głosować na żadnego z nich?
Łatwo się teraz czepiac zastepcy prezydenta bo mozna na niego wszystko zwalić. I wydaje wam się że będzie dobrze jak wybierzecie tego "drugiego" bo ten was wkurza? A jaką macie gwarancję, że ten "drugi" będzie lepszy? Nie patrzcie na to co kandydaci obiecują bo to populizm, wiadomo. Zastanówcie się na spokojnie co będzie lepsze dla Lublina...
[quote name='gość' timestamp='1291404250' post='398676']
Do wszystkich, którzy czytają a są gotowi głosować na Żuka: ludzie idźcie na te wybory. Wiem, że śnieg, zimno, że już na nartach można pojeździć. Ale to nieważne. W I turze była różnica 800 głosów! A to oznacza, że każdy głos się liczy, wasz, waszej żony/męża/brata/cioci/mamy itd. Jeśli pomyślicie: "nie pójdę bo zimno" to będzie wielki błąd. Pamiętajcie: cały maryjno-świętojebliwy elektorat zaraz po wyjściu ze mszy popędzi na wybory i wiadomo... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 25

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Grzegorz Schetyna w Białej Podlaskiej obiecywał 100 mld złotych więcej dla Polski
galeria
film

Grzegorz Schetyna w Białej Podlaskiej obiecywał 100 mld złotych więcej dla Polski 0 4

Przewodniczący Platformy Obywatelskiej Grzegorz Schetyna namawiał w środę w Białej Podlaskiej do pójścia na wybory 26 maja. Towarzyszyła mu liczna delegacja czołowych polityków tej partii.

List biskupów o pedofilii w Kościele zostanie odczytany na niedzielnych mszach
film

List biskupów o pedofilii w Kościele zostanie odczytany na niedzielnych mszach 0 1

– Rada Stała podjęła pracę nad systemową odpowiedzią na problem wykorzystania dzieci i młodzieży przez niektórych duchownych i na sytuację, którą w tej chwili przeżywamy, także tę sytuację, której świadectwo otrzymaliśmy w filmie pana Sekielskiego – oświadczył prymas Polski abp Wojciech Polak po zakończeniu obrad Rady Stałej Konferencji Episkopatu Polski. Jej głównym tematem były działania Kościoła dla ochrony małoletnich przed nadużyciami seksualnymi osób duchownych.

Najwyższy poziom zagrożenia powodziowego dla pięciu województw
film

Najwyższy poziom zagrożenia powodziowego dla pięciu województw 0 0

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ogłosił trzeci, najwyższy poziom zagrożenia powodziowego na terenie południowych województw. Meteorolodzy zapowiadają również dalsze opady deszczu.

Kazimierz Dolny: Eksplozje na wyspie i pękające wały nad Wisłą [zdjęcia]
galeria

Kazimierz Dolny: Eksplozje na wyspie i pękające wały nad Wisłą [zdjęcia] 21 0

Wybuchy butli gazowych, ewakuacja rannych z wyspy, pożar promu, wywrócona łódka, przerwane wały przeciwpowodziowe - to część scenariusza dzisiejszych ćwiczeń służb ratunkowych w Kazimierzu Dolnym. W szkoleniu wzięło udział ok. 400 osób, głównie strażaków, policjantów i żołnierzy.

Cierpliwość się wyczerpała. Speed Car Motor Lublin zakończył współpracę z portalem tubilety.pl

Cierpliwość się wyczerpała. Speed Car Motor Lublin zakończył współpracę z portalem tubilety.pl 0 1

Speed Car Motor Lublin zakończył współpracę z portalem pośredniczącym w sprzedaży wejściówek na mecze – tubilety.pl. Po raz trzeci z rzędu serwery nie wytrzymały naporu zainteresowanych kibiców.

Ulewa zmyła asfalt. Droga nieprzejezdna [zdjęcia]
galeria

Ulewa zmyła asfalt. Droga nieprzejezdna [zdjęcia] 25 4

Osunął się fragment drogi gminnej pomiędzy miejscowością Góry Kolonia, a Gutanowem.

Mieszkańcy walczą ze skutkami przejścia trąby powietrznej. Wiadomo, kiedy otrzymają pomoc
zdjęca, wideo
galeria
film

Mieszkańcy walczą ze skutkami przejścia trąby powietrznej. Wiadomo, kiedy otrzymają pomoc 3 3

Wojewoda lubelski Przemysław Czarnek zapowiedział, że do osób poszkodowanych przez trąbę powietrzną, która we wtorek przeszła przez podlubelskie wsie, już w tym tygodniu trafi pomoc. Rodziny dotknięte przez kataklizm cały czas pracują i usuwają skutki żywiołu.

Valentina Blażević i Joanna Gadzina na celowniku MKS Perła

Valentina Blażević i Joanna Gadzina na celowniku MKS Perła 0 4

Sezon jeszcze się nie skończył, ale w klubie już myślą o nadchodzących rozgrywkach. Na liście potencjalnych wzmocnień najczęściej pojawiają się nazwiska Valentiny Blażević i Joanny Gadziny

Strażnicy miejscy testują samochód elektryczny

Strażnicy miejscy testują samochód elektryczny 0 3

Jeszcze kilka dni potrwają testy elektrycznego samochodu prowadzone przez lubelską Straż Miejską

MZK Biała Podlaska ze stratą finansową. Czy podrożeją bilety?

MZK Biała Podlaska ze stratą finansową. Czy podrożeją bilety? 2 8

Czy w Białej Podlaskiej wzrosną ceny biletów komunikacji miejskiej? Taką ewentualność sugeruje Krzysztof Trochimiuk, nowy prezes Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Tymczasem prezydent miasta w swojej kampanii wyborczej obiecywał darmowe bilety dla uczniów.

Wraca letni klub Plener w Lublinie. Impreza na otwarcie sezonu
24 maja 2019, 19:00

Wraca letni klub Plener w Lublinie. Impreza na otwarcie sezonu 0 0

Lato za pasem, więc na rozrywkową mapę Lublina wraca jedno z najciekawszych miejsc - letni klub Plener, działający na granicy Targów Lublin i Parku Ludowego. Już 24 maja o godz. 20 imprezowa inauguracja sezonu. O dobrą zabawę zadbają: Flirtini crew oraz Rosalie. & Gverilla.

Rewitalizacja czyli wycinka totalna. 58 drzew pod topór  [zdjęcia]
galeria

Rewitalizacja czyli wycinka totalna. 58 drzew pod topór [zdjęcia] 5 13

W środę rano w centrum Parczewa pojawili się robotnicy. Wokół pl. Wolności stanęło ogrodzenie. Okoliczni mieszkańcy boją się, że wkrótce zza blaszanego ogrodzenia zacznie dochodzić ryk pił

Srebro Jakuba Kalinowskiego z SKKB Politechniki, AMP w kickboxingu znowu w Lublinie

Srebro Jakuba Kalinowskiego z SKKB Politechniki, AMP w kickboxingu znowu w Lublinie 0 0

Zawodnik Sportowego Klubu Kick-Boxing Politechniki Lubelskiej Jakub Kalinowski zdobył srebrny medal podczas zawodów Pucharu Świata Kickboxing, które zostały rozegrane na Węgrzech.

Burze z deszczem i silnym wiatrem jeszcze dziś w woj. lubelskim. Nowe ostrzeżenie pogodowe
galeria
film

Burze z deszczem i silnym wiatrem jeszcze dziś w woj. lubelskim. Nowe ostrzeżenie pogodowe 21 0

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenie pierwszego stopnia o intensywnych opadach deszczu z burzami.

"Muzyka tradycyjna Polesia Lubelskiego i jej wykonawcy". Książka i płyta doceniona

"Muzyka tradycyjna Polesia Lubelskiego i jej wykonawcy". Książka i płyta doceniona 0 0

Książka i płyta muzyczna „Łuhom, łuhom ponad Buhom. Muzyka tradycyjna Polesia Lubelskiego i jej wykonawcy” wydana przez lubelskie Towarzystwo dla Natury i Człowieka otrzymała I nagrodę w konkursie Fonogram Źródeł organizowanym przez Program II Polskiego Radia.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.