Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Zamość

23 grudnia 2007 r.
18:44
Edytuj ten wpis

Droga S-17 budzi emocje zwłaszcza w Wieprzowie

Autor: Zdjęcie autora BOGDAN NOWAK
0 9 A A

Droga szybkiego ruchu S-17 spędza sen z oczy mieszkańcom wioski. Przeciwko tej inwestycji złożyli protest do Urzędu Gminy w Tarnawatce.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Sprawa trafiła także do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.

Małgorzata Palak mieszka wraz z mężem i czwórką dzieci obok drogi wojewódzkiej z Tomaszowa Lubelskiego do Łaszczowa. Wieść o budowie w Wieprzowie nowej trasy wytrąciła ją z równowagi. Boi się o bezpieczeństwo swojej rodziny.

- Nasza sąsiadka chciała jakiś czas temu przejść przez szosę i potrącił ją samochód - denerwuje się kobieta. - Zginęła. To samo spotkało też dziecko z wioski. Ruch samochodów już jest ogromny. Uprzykrza nam życie... Nowa trasa szybkiego ruchu to będzie katastrofa.

78-letni Józef Krawczyk także ma dość pędzących aut. - Nowa droga ma iść tuż za moją stodołą! - martwi się rolnik. - Tak jest w planach. A tę drogę, która już jest, mam obok domu. I teraz te samochody rozjeźdżą mnie z dwóch stron! Jak będę wtedy żyć? Mieszkańcy Wieprzowa zrobią wszystko, żeby nie dopuścić do tej inwestycji. Będziemy ostro protestować!

Przebudowa krajowej 17 to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji w regionie.

Trasa prowadzi do przejścia granicznego w Hrebennem. Jeżdżą tędy codziennie tysiące tirów. Najbardziej mają ich dość mieszkańcy Tomaszowa Lubelskiego. Ulżyć ma im obwodnica, która będzie omijać miasto od wschodu. Ma mieć około 8 kilometrów długości, a jej budowa ruszy już w 2008 roku. Kolejnym etapem będzie przebudowa ok. 55-kilometrowego odcinka drogi na trasie Zamość-Hrebenne. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opracowuje aż pięć jej koncepcji (w grę wchodzi przebudowa istniejącej albo budowa nowej drogi). Jedna z projektowanych tras wiedzie przez Wieprzów. - Nie ma jeszcze pewności, że ta koncepcja zostanie wybrana do realizacji - uspokaja Marian Szałapski, sekretarz UG w Tarnawatce. - Do tego jeszcze daleko. Inwestycja na pewno nie ruszy przed 2012 rokiem.

Zarząd Dróg Krajowych i Autostrad przeprowadził właśnie w zamojskich gminach konsultacje społeczne na temat planowanej inwestycji.

Odbyły się one m.in. w Łabuniach, Komarowie, Bełżcu i Sitnie. Budowa wywołała protesty nie tylko w Wieprzowie. Wątpliwości mają także mieszkańcy Tarnawatki i Krynic. - Tego nie da się uniknąć - mówi Janusz Wójtowicz, dyrektor lubelskiej GDDKiA. - Opinia mieszkańców jest ważna, ale musimy brać pod uwagę także uwarunkowania przyrodnicze, ochronę dóbr kultury i względy ekonomiczne. Trasa musi być optymalna. Dopiero gdy uzyskamy wszystkie dane, wybierzemy najlepszy wariant.

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
mc / 28 grudnia 2007 o 12:17
0
faktycznie zabrzmialo to tak jak bym bym mieszkancem jednej z tych wiosek:)
tak nie jest.
literowka;)

ale zgadzam sie z przedmowca!!

za mieszkancami moze choc nie musi przemiawia ze droga ekspresowa w przeciwienstwie do autostrad nie jest ogrodzona!
Avatar
Gość / 27 grudnia 2007 o 14:58
0
mc napisał:
tak tylko przypomne ze droga ekspresowa nie obsluguje przyleglego terenu takze mieszkancy takich wsi jak wspomniane w artykule na codzien nie bede korzystac z S-17 tylko z alternatywnych istniejacych lub zbudowanych drog!!

Cytat: tak tylko przypomne ze droga ekspresowa nie obsluguje przyleglego terenu takze mieszkancy takich wsi jak wspomniane w artykule na codzien nie bede korzystac z S-17 tylko z alternatywnych istniejacych lub zbudowanych drog!! koniec cytatu

Nie rozumiem więc w czym jest problem?? Skoro nie będziecie korzystali z drogi ekspresowej to co ona wam przeszkadza?? Nie bedziecie tam wchodzili, nie beda ginęli piesi, zatem po raz kolejny powtórze, że argument jednej z bohaterek artykułu jest wyssany z palca. A co do korzystania z tych "alternatywnych przyległych i istniejących dróg" to nadal proponuje uzywac głowy (myśleć - to nie boli) podczas przechodzenia przez jezdnię i wtedy żadno auto was nie potrąci i nikt nie zginie. Proponuję też bardziej pilnowac swoje dzieci.

Cytat: tak tylko przypomne ze droga ekspresowa nie obsluguje przyleglego terenu takze mieszkancy takich wsi jak wspomniane w artykule na codzien nie bede korzystac z S-17 tylko z alternatywnych istniejacych lub zbudowanych drog!! koniec cytatu

Nie rozumiem więc w czym jest problem?? Skoro nie będziecie korzystali z drogi ekspresowej to co ona wam przeszkadza?? Nie bedziecie tam wchodzili, nie beda ginęli piesi, zatem po raz kolejny powtórze, że argument jednej z bohaterek artykułu jest wyssany z palca... rozwiń
Avatar
mc / 27 grudnia 2007 o 09:58
0
tak tylko przypomne ze droga ekspresowa nie obsluguje przyleglego terenu takze mieszkancy takich wsi jak wspomniane w artykule na codzien nie bede korzystac z S-17 tylko z alternatywnych istniejacych lub zbudowanych drog!!
Avatar
Gość / 26 grudnia 2007 o 16:00
0
Drogi mieszkańcu wieprzowa co w nic nie wierzysz. Może byś ruszył dupsko w troki i pojechał do Lubyczy Królewskiej. Tam niedawno zakończono modernizację krajowej 17 i trzeba będzie być naprawdę skończonym idiotą, żeby wpaśc pod nadjeżdżające auto, a przejeżedża ich tam dziennie kilka tysiecy. Przejścia dla pieszych z prawdziwego zdarzenia, przejście widac z odległosci kilkuset metrów... I jeżeli ktoś naprawde używa głowy zanim wejdzie na ulicę to nie ma szans by zginął. Może u was w wpeirzowie tak jest, że po jezdni chodzi sie jak po własnym podwórku, bo na wsi to wszystko mozliwe i nic mnie już ni zdziwi. A skoro lazicie po jezdni jak te swiete krowy to sie wcale nie dziwie, ze gina ludzie. Głupi zawsze zginie.
Drogi mieszkańcu wieprzowa co w nic nie wierzysz. Może byś ruszył dupsko w troki i pojechał do Lubyczy Królewskiej. Tam niedawno zakończono modernizację krajowej 17 i trzeba będzie być naprawdę skończonym idiotą, żeby wpaśc pod nadjeżdżające auto, a przejeżedża ich tam dziennie kilka tysiecy. Przejścia dla pieszych z prawdziwego zdarzenia, przejście widac z odległosci kilkuset metrów... I jeżeli ktoś naprawde używa głowy zanim wejdzie na ulicę to nie ma szans by zginął. Może u was w wpeirzowie tak jest, że po jezdni chodzi sie jak po własnym... rozwiń
Avatar
Gość / 24 grudnia 2007 o 13:07
0
Może mieszkańcy by chwilke pomyśleli i przyszło by im do głowy, że z taką inwestycją przychodzą również kładki dla pieszych itp.

Wierzysz w to, co piszesz?
Avatar
d / 24 grudnia 2007 o 10:24
0
Może mieszkańcy by chwilke pomyśleli i przyszło by im do głowy, że z taką inwestycją przychodzą również kładki dla pieszych itp. A napewno będzie bezpieczniej niżeli na wąskiej drodze po której samochody pędzą po 140 Ale jak to u nas autosrady drogi expresowe mają być ale jak już mi to będzie przeszkadzać to nie trzeba protestować
Avatar
marian / 24 grudnia 2007 o 10:09
0
Mieszkam koło 17 i jakoś nie narzekam
Avatar
Gość / 24 grudnia 2007 o 08:40
0
Ciekawy jestem jak Ty byś reagował, gdyby obok Twojego domu dniem i nocą jeździło setki tirów, a osobówki pędziły po 150km/h...
Avatar
marian / 24 grudnia 2007 o 07:48
0
Czytając ten teks odnosze wrażenie, że mieszkańcy Wieprzowa po raz pierwszy spotkali się z takim zjawiskiem jak szosa i jeżdżące nią auta... Rzeczą oczywista jest, że należy uważać podczas przechodzenia przez jezdnię, i to, że jedna z bohaterek artykułu wymieniła dwa przypadki śmierci od potrącenia samochodu to dla mnie żaden argument. Równie dobrze możemy powiedzieć "zgaśmy słońce" bo od jego promieni zmarło setki osób.
Avatar
mc / 28 grudnia 2007 o 12:17
0
faktycznie zabrzmialo to tak jak bym bym mieszkancem jednej z tych wiosek:)
tak nie jest.
literowka;)

ale zgadzam sie z przedmowca!!

za mieszkancami moze choc nie musi przemiawia ze droga ekspresowa w przeciwienstwie do autostrad nie jest ogrodzona!
Avatar
Gość / 27 grudnia 2007 o 14:58
0
mc napisał:
tak tylko przypomne ze droga ekspresowa nie obsluguje przyleglego terenu takze mieszkancy takich wsi jak wspomniane w artykule na codzien nie bede korzystac z S-17 tylko z alternatywnych istniejacych lub zbudowanych drog!!

Cytat: tak tylko przypomne ze droga ekspresowa nie obsluguje przyleglego terenu takze mieszkancy takich wsi jak wspomniane w artykule na codzien nie bede korzystac z S-17 tylko z alternatywnych istniejacych lub zbudowanych drog!! koniec cytatu

Nie rozumiem więc w czym jest problem?? Skoro nie będziecie korzystali z drogi ekspresowej to co ona wam przeszkadza?? Nie bedziecie tam wchodzili, nie beda ginęli piesi, zatem po raz kolejny powtórze, że argument jednej z bohaterek artykułu jest wyssany z palca. A co do korzystania z tych "alternatywnych przyległych i istniejących dróg" to nadal proponuje uzywac głowy (myśleć - to nie boli) podczas przechodzenia przez jezdnię i wtedy żadno auto was nie potrąci i nikt nie zginie. Proponuję też bardziej pilnowac swoje dzieci.

Cytat: tak tylko przypomne ze droga ekspresowa nie obsluguje przyleglego terenu takze mieszkancy takich wsi jak wspomniane w artykule na codzien nie bede korzystac z S-17 tylko z alternatywnych istniejacych lub zbudowanych drog!! koniec cytatu

Nie rozumiem więc w czym jest problem?? Skoro nie będziecie korzystali z drogi ekspresowej to co ona wam przeszkadza?? Nie bedziecie tam wchodzili, nie beda ginęli piesi, zatem po raz kolejny powtórze, że argument jednej z bohaterek artykułu jest wyssany z palca... rozwiń
Avatar
mc / 27 grudnia 2007 o 09:58
0
tak tylko przypomne ze droga ekspresowa nie obsluguje przyleglego terenu takze mieszkancy takich wsi jak wspomniane w artykule na codzien nie bede korzystac z S-17 tylko z alternatywnych istniejacych lub zbudowanych drog!!
Avatar
Gość / 26 grudnia 2007 o 16:00
0
Drogi mieszkańcu wieprzowa co w nic nie wierzysz. Może byś ruszył dupsko w troki i pojechał do Lubyczy Królewskiej. Tam niedawno zakończono modernizację krajowej 17 i trzeba będzie być naprawdę skończonym idiotą, żeby wpaśc pod nadjeżdżające auto, a przejeżedża ich tam dziennie kilka tysiecy. Przejścia dla pieszych z prawdziwego zdarzenia, przejście widac z odległosci kilkuset metrów... I jeżeli ktoś naprawde używa głowy zanim wejdzie na ulicę to nie ma szans by zginął. Może u was w wpeirzowie tak jest, że po jezdni chodzi sie jak po własnym podwórku, bo na wsi to wszystko mozliwe i nic mnie już ni zdziwi. A skoro lazicie po jezdni jak te swiete krowy to sie wcale nie dziwie, ze gina ludzie. Głupi zawsze zginie.
Drogi mieszkańcu wieprzowa co w nic nie wierzysz. Może byś ruszył dupsko w troki i pojechał do Lubyczy Królewskiej. Tam niedawno zakończono modernizację krajowej 17 i trzeba będzie być naprawdę skończonym idiotą, żeby wpaśc pod nadjeżdżające auto, a przejeżedża ich tam dziennie kilka tysiecy. Przejścia dla pieszych z prawdziwego zdarzenia, przejście widac z odległosci kilkuset metrów... I jeżeli ktoś naprawde używa głowy zanim wejdzie na ulicę to nie ma szans by zginął. Może u was w wpeirzowie tak jest, że po jezdni chodzi sie jak po własnym... rozwiń
Avatar
Gość / 24 grudnia 2007 o 13:07
0
Może mieszkańcy by chwilke pomyśleli i przyszło by im do głowy, że z taką inwestycją przychodzą również kładki dla pieszych itp.

Wierzysz w to, co piszesz?
Avatar
d / 24 grudnia 2007 o 10:24
0
Może mieszkańcy by chwilke pomyśleli i przyszło by im do głowy, że z taką inwestycją przychodzą również kładki dla pieszych itp. A napewno będzie bezpieczniej niżeli na wąskiej drodze po której samochody pędzą po 140 Ale jak to u nas autosrady drogi expresowe mają być ale jak już mi to będzie przeszkadzać to nie trzeba protestować
Avatar
marian / 24 grudnia 2007 o 10:09
0
Mieszkam koło 17 i jakoś nie narzekam
Avatar
Gość / 24 grudnia 2007 o 08:40
0
Ciekawy jestem jak Ty byś reagował, gdyby obok Twojego domu dniem i nocą jeździło setki tirów, a osobówki pędziły po 150km/h...
Avatar
marian / 24 grudnia 2007 o 07:48
0
Czytając ten teks odnosze wrażenie, że mieszkańcy Wieprzowa po raz pierwszy spotkali się z takim zjawiskiem jak szosa i jeżdżące nią auta... Rzeczą oczywista jest, że należy uważać podczas przechodzenia przez jezdnię, i to, że jedna z bohaterek artykułu wymieniła dwa przypadki śmierci od potrącenia samochodu to dla mnie żaden argument. Równie dobrze możemy powiedzieć "zgaśmy słońce" bo od jego promieni zmarło setki osób.
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PiS apeluje do prezydent Chełma: Niech pani nie kłamie

PiS apeluje do prezydent Chełma: Niech pani nie kłamie 0 0

– Pani Agato, proszę nie kłamać – apelowali do prezydent miasta politycy PiS na piątkowej konferencji prasowej zwołanej na schodach chełmskiego magistratu. Ich zdaniem Agata Fisz miała kłamała podczas niedawnej inauguracji swojej kampanii wyborczej.

Mariusz Cytryński, prezes spółdzielni chce być prezydentem

Mariusz Cytryński, prezes spółdzielni chce być prezydentem 1 0

Po „Samorządowcach” Janusza Grobla, zarejestrował się komitet Koalicji Samorządowej. Ich kandydatem na stanowisko prezydenta Puław jest Mariusz Cytryński

Oskar Bober zawieszony, jest oficjalna decyzja. Duże problemy Motoru Lublin

Oskar Bober zawieszony, jest oficjalna decyzja. Duże problemy Motoru Lublin 3 0

Młodzieżowiec Speed Car Motoru Lublin nie wsiądzie na motocykl aż do zakończenia sprawy dyscyplinarnej przez Główną Komisję Sportu Żużlowego, czyli przez maksymalnie 60 dni. To znaczy, że nie pomoże zespołowi w lidze i w rozgrywkach juniorskich.

"Media i opinia publiczna wydały już wyrok". Oświadczenie rodziny tragicznie zmarłych dzieci
film

"Media i opinia publiczna wydały już wyrok". Oświadczenie rodziny tragicznie zmarłych dzieci 0 1

Rodzina dzieci, które 14 sierpnia zginęły w Darłówku, wydała specjalne oświadczenie. Przedstawiamy jego pełną treść:

Tragiczny wypadek przy pracy. Spadł ze schodów i zginął

Tragiczny wypadek przy pracy. Spadł ze schodów i zginął 1 0

44-latek zginął w wypadku w zakładzie przetwórstwa drzewnego w gminie Biłgoraj

Pościg i strzelanina na ulicy w Lublinie. Kierowca uciekł na parking pod Felicity

Pościg i strzelanina na ulicy w Lublinie. Kierowca uciekł na parking pod Felicity 82 10

Dwaj młodzi mieszkańcy Świdnika urządzili sobie pościg i strzelaninę na jednej z lubelskich ulic. Chcieli „przestraszyć” dawnych kolegów. Teraz odpowiedzą za usiłowanie zabójstwa.

Zjechali z drogi, dachowali i rozbili się na drzewie. Nic im się nie stało, byli pijani

Zjechali z drogi, dachowali i rozbili się na drzewie. Nic im się nie stało, byli pijani 0 4

Pijany 21-latek zjechał z drogi do rowu i uderzył w drzewo. Miał ponad 2 promile alkoholu w organizmie.

Jak rozwijał się Lublin? "Wybieraliśmy momenty największych i najbardziej istotnych zmian"
galeria

Jak rozwijał się Lublin? "Wybieraliśmy momenty największych i najbardziej istotnych zmian" 0 6

Od dziś idąc na zakupy dowiesz się czegoś ciekawego o historii miasta. W centrach handlowych będę wystawy pokazujące efekty międzynarodowego projektu popularyzującego wiedzę o zabytkach. Kto chce wiedzieć więcej, może wziąć udział w konferencji naukowej podsumowującej prace konserwatorów, archiwistów, archeologów i badaczy

Jest pierwsza decyzja w sprawie Oskara Bobera

Jest pierwsza decyzja w sprawie Oskara Bobera 32 18

Jak udało nam się ustalić, junior Speed Car Motoru Lublin będzie zawieszony do czasu wyjaśnienia sprawy wpadki podczas kontroli alkomatem. Nie ominie go także kara finansowa. Szczegóły będą podane w poniedziałkowym komunikacie Głównej Komisji Sportu Żużlowego.

Pijany ojciec spadł z roweru i leżał na ścieżce rowerowej. Obok płakał 6-latek

Pijany ojciec spadł z roweru i leżał na ścieżce rowerowej. Obok płakał 6-latek 45 6

Ponad 2 promile alkoholu miał ojciec, który zabrał syna na przejażdżkę rowerem. W pewnym momencie spadł z jednośladu i leżał na ścieżce. Dziecko płakało.

Wypadek nad jeziorem Piaseczno. Ciało dryfowało na wodzie

Wypadek nad jeziorem Piaseczno. Ciało dryfowało na wodzie 7 2

Tragicznie zakończyła się kąpiel dla 34-letniego mężczyzny, który utonął w jeziorze Piaseczno. Dryfujące ciało mężczyzny zauważył plażowicz

Przechodził przez jezdnię, został potrącony. 65-latek nie żyje

Przechodził przez jezdnię, został potrącony. 65-latek nie żyje 2 0

Tragiczny wypadek na drodze krajowej nr 63. Nie żyje 65-letni mężczyzna.

Ostre strzelanie Gromu i Bizona. Grała bialska klasa okręgowa

Ostre strzelanie Gromu i Bizona. Grała bialska klasa okręgowa 0 0

Huragan Międzyrzec Podlaski pokonał ŁKS Łazy 4:0. W starciu beniaminków lepsza Granica Terespol

Samochód stoczył się i przycisnął go do ściany. 18-latek nie żyje

Samochód stoczył się i przycisnął go do ściany. 18-latek nie żyje 42 3

Tragiczny wypadek w gm. Stary Zamość. 18-latek chciał zatrzymać staczający się samochód. Został przyciśnięty do ściany

Orzeł wygrywa w Izbicy. Ruszyła chełmska klasa okręgowa

Orzeł wygrywa w Izbicy. Ruszyła chełmska klasa okręgowa 1 3

Sześć trafień Pawła Mazura dla zespołu z Białopola. Trzy gole dorzucił Herman Uljaniuk. Orzeł Srebrzyszcze pokonał Ruch Izbica 4:2

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.