Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Chełm

1 grudnia 2011 r.
11:28
Edytuj ten wpis

Pociąg się spóźnił, pasażerowie nie zdążyli na przesiadkę. A winnego brak

Autor: Zdjęcie autora sad
0 18 A A
Pasażerowie feralnego pociągu utknęli na dworcu w Lublinie  (Czytelniczka Dziennika)
Pasażerowie feralnego pociągu utknęli na dworcu w Lublinie (Czytelniczka Dziennika)

Dwadzieścia siedem minut. Takie spóźnienie miał pociąg Szczecin-Lublin. To wystarczyło, aby część pasażerów nie zdążyła przesiąść się do pociągu jadącego do Chełma. Kto jest winny temu, że podróżni nie dostali tego, za co zapłacili?

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Gdzie dwie kolejowe spółki przerzucają się odpowiedzialnością tam straci tylko pasażer. Wiedzą o tym, ci, którzy w poniedziałek wieczorem jechali pociągiem PKP Intercity do Lublina i mieli się przesiąść do składu jadącego do Chełma należącego do spółki Przewozy Regionalne. Na przesiadkę w Lublinie mieli według rozkładu trzy minuty.

– Gdy stało się jasne, że mamy spóźnienie spytałam konduktora, czy pociąg do Chełma na nas zaczeka – mówi pani Ewa, jedna z pasażerek feralnego składu. – Zapewnił mnie, że sprawę załatwi. W Lublinie okazało się, że żaden pociąg na nas nie czeka, a następny będzie prawie za dwie godziny! Zapłaciłam za bilet do Chełma, ale nie miałam się tam jak dostać. I nikogo z obsługi dworca to nie obchodziło.

Była godz. 20.50. Pasażerowie poszli po pomoc do jedynego otwartego o tej porze okienka, którym była kasa.

"Ja tylko sprzedaję bilety” usłyszeli od kasjerki. Odnaleźli dyspozytorów Przewozów Regionalnych i Intercity. Pierwszy utrzymywał, że obsługa pociągu Lublin-Chełm nie otrzymała informacji o opóźnieniu pociągu ze Szczecina. Drugi, że taka informacja została przekazana.

– Chciałam złożyć reklamację – mówi inna pasażerka. – Dyspozytor Intercity zaproponował mi… książkę skarg i zażaleń. To jakieś kpiny!

Pasażerowie wrócili do kasy i od coraz bardziej poirytowanej kasjerki dowiedzieli się, że aby odzyskać pieniądze za niezrealizowany bilet muszą mieć na nim "odpis” konduktora.

– Kasjerka stwierdziła, że nie pierwszy raz jedziemy pociągiem i powinniśmy o tym wiedzieć, bo nie żyjemy w zaścianku – opowiadają pasażerowie. – Nawet jeśli, to po co mieliśmy prosić o odpis, skoro konduktor zapewniał nas, że pociąg będzie czekał?

Po 50 minutach pasażerom w końcu udało się odzyskać swoje pieniądze. Nikt za całą sytuację ich nawet nie przeprosił.

CO NA TO PRZEWOŹNICY?

– Pomimo podjęcia działań przez dyspozytora PKP Intercity nie udało się skontaktować z dyspozytorem Przewozów Regionalnych wyjaśnia Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. – Drużyna konduktorska w takich sytuacjach na prośbę pasażera może wykonać odpis na bilecie, ale nie jest to wymagane przy składaniu reklamacji. Pasażerowie, którzy podróżowali pociągiem mogą złożyć skargę. Informacje, w jaki sposób należy to zrobić, znajdują się na stronie www.intercity.pl. Za opóźnienie pociągu PKP Intercity przeprasza pasażerów.

Inaczej sprawę widzą Przewozy Regionalne. – Z informacji uzyskanych od pracowników wynika, że nikt z Intercity nie dzwonił do naszego dyspozytora – mówi Zofia Dziewulska z Lubelskiego Zakładu Przewozy Regionalne. – Za to, gdy do dyspozytora w Lublinie zgłosili się zdenerwowani pasażerowie, on sam skontaktował się z Intercity. To poświadczy billing. Tamtejszy dyspozytor stwierdził, że "Dzwonił, ale było zajęte” i nie ponowił próby. Oczywiście tę sprawę będziemy dalej wyjaśniać, ale na dzień dzisiejszy wszystko wskazuje na to, że nikt nas o opóźnieniu nie poinformował.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 18

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 1 grudnia 2011 r. o 17:59
+1
Sprawatyzować to PKP przecież to drugi PZPN, masakra
Avatar
aron / 29 lutego 2012 r. o 06:06
0
Dokładnie. Powinno być tak że pociąg z Lublina do Chełma powinien czekać na ten ze Szczecina. A komu spieszno to jest przecież bus.
Avatar
Gość / 2 grudnia 2011 r. o 16:41
0
Bez sensu! Czyż nie można tak "zarządzić",aby pociąg do Chełma nie odjeżdżał,dopóki ten ze Szczecina nie przyjedzie? Kiedyś tak było w Bełżcu(gdy jeszcze kursowały tam różne pociągi) -pociąg do Przeworska(przez Lubaczów,Jarosław) nie mógł odjechać dopóki nie przyjechał ten z Warszawy(jadący przez: Lublin,Zawadę,Susiec).
Avatar
generation_next / 1 grudnia 2011 r. o 23:31
0
[quote name='Gość' timestamp='1322777080' post='565160']
jaki zakup biletu??? Jak ktoś się przesiada na następny pociąg to bilet już ma kupiony przecież. Przecież wie czym ma dalej jechać... A palić nie wolno w miejscach publicznych, na dworcu na pewno nie.
[/quote]
Nie bardzo zrozumiałeś kontekst wypowiedzi. Przeczytaj jeszcze raz powoli...uważniej ze zrozumieniem zasadniczych treści, pomijając trochę te nieco mniej istotne wstawki (o dymku) z punktu widzenia sprawy. Przepraszam za podejście belfra, ale w Twoim przypadku jest jak najbardziej właściwe. Nie masz nawet 18 lat i matury...Widać to wyraźnie, że nie potrafisz wyodrębnić z ogólnie dostepnego przekazu czyli mętliku informacyjnego: istotnych dla tematu informacji od tzw. szumu. Szumy to są te treści, które słusznie zauważyłeś i skrytykowałeś były subtelną ironią i nie wymagały specjalanego dodatkowego komentarza. Sedno merytoryczne sprawy pozostawiłeś.. komu? Kto za Ciebie ma myśleć?
[quote name='Gość' timestamp='1322777080' post='565160']
jaki zakup biletu??? Jak ktoś się przesiada na następny pociąg to bilet już ma kupiony przecież. Przecież wie czym ma dalej jechać... A palić nie wolno w miejscach publicznych, na dworcu na pewno nie.
[/quote]
Nie bardzo zrozumiałeś kontekst wypowiedzi. Przeczytaj jeszcze raz powoli...uważniej ze zrozumieniem zasadniczych treści, pomijając trochę te nieco mniej istotne wstawki (o dymku) z punktu widzenia sprawy. Przepraszam za podejście belfra... rozwiń
Avatar
gi-s / 1 grudnia 2011 r. o 23:11
0
zapraszam na szkolenia - bezpłatne:

www.gis-szkolenia.pl,

zapraszam. warto!
Avatar
generation_next / 1 grudnia 2011 r. o 23:08
0
[quote name='Gość' timestamp='1322758784' post='565049']
Sprawatyzować to PKP przecież to drugi PZPN, masakra
[/quote]
Gościu nie pij. Denaturat obiektywnie szkodzi zdrowiu.
Avatar
Gość / 1 grudnia 2011 r. o 23:04
0
[quote name='generation_next' timestamp='1322774765' post='565149']
Ale do rzeczy: skomunikowanie dla mnie to jest 15-20 min. czasu na spokojne przejście pomiedzy peronami, zakup biletu i ew. czas na "dymka" tudzież inne potrzeby.
[/quote]

jaki zakup biletu??? Jak ktoś się przesiada na następny pociąg to bilet już ma kupiony przecież. Przecież wie czym ma dalej jechać... A palić nie wolno w miejscach publicznych, na dworcu na pewno nie.
[quote name='generation_next' timestamp='1322774765' post='565149']
Ale do rzeczy: skomunikowanie dla mnie to jest 15-20 min. czasu na spokojne przejście pomiedzy peronami, zakup biletu i ew. czas na "dymka" tudzież inne potrzeby.
[/quote]

jaki zakup biletu??? Jak ktoś się przesiada na następny pociąg to bilet już ma kupiony przecież. Przecież wie czym ma dalej jechać... A palić nie wolno w miejscach publicznych, na dworcu na pewno nie. rozwiń
Avatar
generation_next / 1 grudnia 2011 r. o 22:26
0
[quote name='Rafał' timestamp='1322769394' post='565118']
Polecam lekturę:
http://www.rynek-kolejowy.pl/28646/Jak_to_jest_ze_skomunikowaniami.htm
Pozdrawiam
[/quote]
Dokładnie o tym samym artykule pomyślałem. Rzetelność dziennikarska wymagałaby dokładniejszego rozeznania tematu u źródeł. Niestety dla niektórych "żurnalistów" grzebanie w szczegółach jest chyba za trudne lub niegodne statusu... Ale do rzeczy: skomunikowanie dla mnie to jest 15-20 min. czasu na spokojne przejście pomiedzy peronami, zakup biletu i ew. czas na "dymka" tudzież inne potrzeby. A nie wyścig z czasem po schodach. Jak znam życie, to pewnie Panie w najlepszym wypadku połamałyby sobie pewnie wysokie obcasy na schodach w czasie szalonej pogoni do pociagu. (Zakładając, że wszystko byłoby o czasie). Czyli i tak źle i tak niedobrze. Ale oczywiście zgodnie z aktualnie obowiązującym w mediach trendem - winna jest zawsze kolej. Taki dyżurny medialny chłopiec do bicia. Autobusy, busy, prywatne i służbowe auta stojące w korkach, samoloty (pogoda) też się spóźniają, ale trzeba kolejarzom ustawowo dokopać. Tylko zamiast tego można inaczej, mądrzej zrobić: wziąć pod uwage pewne niedogodności i zaplanowac podróż/przesiadki z odpowiednim zapasem czasowym. Alternatywy np. PKS czy nawet (błeee!) ARONbusy jeśli już nic innego nie ma. 15 lat wstecz mało kto miał kontakt z internetem i jakimś niezwykłym trafem losu udawało sie zaplanowac podróż. Dzisiaj, kiedy zdecydowana wiekszość społeczeństwa ma dostep do internetu takie problemy? Oświecony analfabetyzm? (nie wiem jak to nazwać?)
[quote name='Rafał' timestamp='1322769394' post='565118']
Polecam lekturę:
http://www.rynek-kolejowy.pl/28646/Jak_to_jest_ze_skomunikowaniami.htm
Pozdrawiam
[/quote]
Dokładnie o tym samym artykule pomyślałem. Rzetelność dziennikarska wymagałaby dokładniejszego rozeznania tematu u źródeł. Niestety dla niektórych "żurnalistów" grzebanie w szczegółach jest chyba za trudne lub niegodne statusu... Ale do rzeczy: skomunikowanie dla mnie to jest 15-20 min. czasu na spokojne przejście p... rozwiń
Avatar
Rafał / 1 grudnia 2011 r. o 20:56
0
Polecam lekturę:
http://www.rynek-kolejowy.pl/28646/Jak_to_jest_ze_skomunikowaniami.htm
Pozdrawiam
Avatar
Bóg Honor Ojczyzna / 1 grudnia 2011 r. o 19:36
0
Świetnie robiona, trwająca już od jakiegoś czasu nagonka na PKP. Niedawno można było wyczytać jak to dobrze kolej śląska (może niedługo już będzie znaczyło, że nie polska) funkcjonuje, a w PKP wszystko jest złe. Czy opóźnienia na kolejach są od pół roku? Czy może były od zawsze, a ostatnio uległy nawet znacznemu zmniejszeniu względem tego co było kiedyś?

A może takie budowanie złego wizerunku to celowe działanie? - żeby ludzie mieli dość tego PKP i kiedy wyjdzie na jaw, co można też przeczytać, że PKP ma być sprzedane (czyt. oddane) w części osobowej zachodniemu sąsiadowi, a towarowe CARGO - wschodniemu, to nie będzie już żadnego społecznego oporu. Czyżby byliśmy świadkami kolejnego rozbioru Polski? I nie tylko o PKP tu chodzi. Może czas się wreszcie obudzić, lemingi?
Świetnie robiona, trwająca już od jakiegoś czasu nagonka na PKP. Niedawno można było wyczytać jak to dobrze kolej śląska (może niedługo już będzie znaczyło, że nie polska) funkcjonuje, a w PKP wszystko jest złe. Czy opóźnienia na kolejach są od pół roku? Czy może były od zawsze, a ostatnio uległy nawet znacznemu zmniejszeniu względem tego co było kiedyś?

A może takie budowanie złego wizerunku to celowe działanie? - żeby ludzie mieli dość tego PKP i kiedy wyjdzie na jaw, co można też przeczytać, że PKP ma być sprzedane (czyt. od... rozwiń
Avatar
aron / 29 lutego 2012 r. o 06:06
0
Dokładnie. Powinno być tak że pociąg z Lublina do Chełma powinien czekać na ten ze Szczecina. A komu spieszno to jest przecież bus.
Avatar
Gość / 2 grudnia 2011 r. o 16:41
0
Bez sensu! Czyż nie można tak "zarządzić",aby pociąg do Chełma nie odjeżdżał,dopóki ten ze Szczecina nie przyjedzie? Kiedyś tak było w Bełżcu(gdy jeszcze kursowały tam różne pociągi) -pociąg do Przeworska(przez Lubaczów,Jarosław) nie mógł odjechać dopóki nie przyjechał ten z Warszawy(jadący przez: Lublin,Zawadę,Susiec).
Avatar
generation_next / 1 grudnia 2011 r. o 23:31
0
[quote name='Gość' timestamp='1322777080' post='565160']
jaki zakup biletu??? Jak ktoś się przesiada na następny pociąg to bilet już ma kupiony przecież. Przecież wie czym ma dalej jechać... A palić nie wolno w miejscach publicznych, na dworcu na pewno nie.
[/quote]
Nie bardzo zrozumiałeś kontekst wypowiedzi. Przeczytaj jeszcze raz powoli...uważniej ze zrozumieniem zasadniczych treści, pomijając trochę te nieco mniej istotne wstawki (o dymku) z punktu widzenia sprawy. Przepraszam za podejście belfra, ale w Twoim przypadku jest jak najbardziej właściwe. Nie masz nawet 18 lat i matury...Widać to wyraźnie, że nie potrafisz wyodrębnić z ogólnie dostepnego przekazu czyli mętliku informacyjnego: istotnych dla tematu informacji od tzw. szumu. Szumy to są te treści, które słusznie zauważyłeś i skrytykowałeś były subtelną ironią i nie wymagały specjalanego dodatkowego komentarza. Sedno merytoryczne sprawy pozostawiłeś.. komu? Kto za Ciebie ma myśleć?
[quote name='Gość' timestamp='1322777080' post='565160']
jaki zakup biletu??? Jak ktoś się przesiada na następny pociąg to bilet już ma kupiony przecież. Przecież wie czym ma dalej jechać... A palić nie wolno w miejscach publicznych, na dworcu na pewno nie.
[/quote]
Nie bardzo zrozumiałeś kontekst wypowiedzi. Przeczytaj jeszcze raz powoli...uważniej ze zrozumieniem zasadniczych treści, pomijając trochę te nieco mniej istotne wstawki (o dymku) z punktu widzenia sprawy. Przepraszam za podejście belfra... rozwiń
Avatar
gi-s / 1 grudnia 2011 r. o 23:11
0
zapraszam na szkolenia - bezpłatne:

www.gis-szkolenia.pl,

zapraszam. warto!
Avatar
generation_next / 1 grudnia 2011 r. o 23:08
0
[quote name='Gość' timestamp='1322758784' post='565049']
Sprawatyzować to PKP przecież to drugi PZPN, masakra
[/quote]
Gościu nie pij. Denaturat obiektywnie szkodzi zdrowiu.
Avatar
Gość / 1 grudnia 2011 r. o 23:04
0
[quote name='generation_next' timestamp='1322774765' post='565149']
Ale do rzeczy: skomunikowanie dla mnie to jest 15-20 min. czasu na spokojne przejście pomiedzy peronami, zakup biletu i ew. czas na "dymka" tudzież inne potrzeby.
[/quote]

jaki zakup biletu??? Jak ktoś się przesiada na następny pociąg to bilet już ma kupiony przecież. Przecież wie czym ma dalej jechać... A palić nie wolno w miejscach publicznych, na dworcu na pewno nie.
[quote name='generation_next' timestamp='1322774765' post='565149']
Ale do rzeczy: skomunikowanie dla mnie to jest 15-20 min. czasu na spokojne przejście pomiedzy peronami, zakup biletu i ew. czas na "dymka" tudzież inne potrzeby.
[/quote]

jaki zakup biletu??? Jak ktoś się przesiada na następny pociąg to bilet już ma kupiony przecież. Przecież wie czym ma dalej jechać... A palić nie wolno w miejscach publicznych, na dworcu na pewno nie. rozwiń
Avatar
generation_next / 1 grudnia 2011 r. o 22:26
0
[quote name='Rafał' timestamp='1322769394' post='565118']
Polecam lekturę:
http://www.rynek-kolejowy.pl/28646/Jak_to_jest_ze_skomunikowaniami.htm
Pozdrawiam
[/quote]
Dokładnie o tym samym artykule pomyślałem. Rzetelność dziennikarska wymagałaby dokładniejszego rozeznania tematu u źródeł. Niestety dla niektórych "żurnalistów" grzebanie w szczegółach jest chyba za trudne lub niegodne statusu... Ale do rzeczy: skomunikowanie dla mnie to jest 15-20 min. czasu na spokojne przejście pomiedzy peronami, zakup biletu i ew. czas na "dymka" tudzież inne potrzeby. A nie wyścig z czasem po schodach. Jak znam życie, to pewnie Panie w najlepszym wypadku połamałyby sobie pewnie wysokie obcasy na schodach w czasie szalonej pogoni do pociagu. (Zakładając, że wszystko byłoby o czasie). Czyli i tak źle i tak niedobrze. Ale oczywiście zgodnie z aktualnie obowiązującym w mediach trendem - winna jest zawsze kolej. Taki dyżurny medialny chłopiec do bicia. Autobusy, busy, prywatne i służbowe auta stojące w korkach, samoloty (pogoda) też się spóźniają, ale trzeba kolejarzom ustawowo dokopać. Tylko zamiast tego można inaczej, mądrzej zrobić: wziąć pod uwage pewne niedogodności i zaplanowac podróż/przesiadki z odpowiednim zapasem czasowym. Alternatywy np. PKS czy nawet (błeee!) ARONbusy jeśli już nic innego nie ma. 15 lat wstecz mało kto miał kontakt z internetem i jakimś niezwykłym trafem losu udawało sie zaplanowac podróż. Dzisiaj, kiedy zdecydowana wiekszość społeczeństwa ma dostep do internetu takie problemy? Oświecony analfabetyzm? (nie wiem jak to nazwać?)
[quote name='Rafał' timestamp='1322769394' post='565118']
Polecam lekturę:
http://www.rynek-kolejowy.pl/28646/Jak_to_jest_ze_skomunikowaniami.htm
Pozdrawiam
[/quote]
Dokładnie o tym samym artykule pomyślałem. Rzetelność dziennikarska wymagałaby dokładniejszego rozeznania tematu u źródeł. Niestety dla niektórych "żurnalistów" grzebanie w szczegółach jest chyba za trudne lub niegodne statusu... Ale do rzeczy: skomunikowanie dla mnie to jest 15-20 min. czasu na spokojne przejście p... rozwiń
Avatar
Rafał / 1 grudnia 2011 r. o 20:56
0
Polecam lekturę:
http://www.rynek-kolejowy.pl/28646/Jak_to_jest_ze_skomunikowaniami.htm
Pozdrawiam
Avatar
Bóg Honor Ojczyzna / 1 grudnia 2011 r. o 19:36
0
Świetnie robiona, trwająca już od jakiegoś czasu nagonka na PKP. Niedawno można było wyczytać jak to dobrze kolej śląska (może niedługo już będzie znaczyło, że nie polska) funkcjonuje, a w PKP wszystko jest złe. Czy opóźnienia na kolejach są od pół roku? Czy może były od zawsze, a ostatnio uległy nawet znacznemu zmniejszeniu względem tego co było kiedyś?

A może takie budowanie złego wizerunku to celowe działanie? - żeby ludzie mieli dość tego PKP i kiedy wyjdzie na jaw, co można też przeczytać, że PKP ma być sprzedane (czyt. oddane) w części osobowej zachodniemu sąsiadowi, a towarowe CARGO - wschodniemu, to nie będzie już żadnego społecznego oporu. Czyżby byliśmy świadkami kolejnego rozbioru Polski? I nie tylko o PKP tu chodzi. Może czas się wreszcie obudzić, lemingi?
Świetnie robiona, trwająca już od jakiegoś czasu nagonka na PKP. Niedawno można było wyczytać jak to dobrze kolej śląska (może niedługo już będzie znaczyło, że nie polska) funkcjonuje, a w PKP wszystko jest złe. Czy opóźnienia na kolejach są od pół roku? Czy może były od zawsze, a ostatnio uległy nawet znacznemu zmniejszeniu względem tego co było kiedyś?

A może takie budowanie złego wizerunku to celowe działanie? - żeby ludzie mieli dość tego PKP i kiedy wyjdzie na jaw, co można też przeczytać, że PKP ma być sprzedane (czyt. od... rozwiń
Avatar
Gość / 1 grudnia 2011 r. o 17:59
+1
Sprawatyzować to PKP przecież to drugi PZPN, masakra
Zobacz wszystkie komentarze 18

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Jednego złapali, ale na wolności pozostaje 7 potężnych byków. Policja: "mogą być niebezpieczne"

Jednego złapali, ale na wolności pozostaje 7 potężnych byków. Policja: "mogą być niebezpieczne"

Jeśli zobaczysz - nie podchodź, nie łap na własną rękę, zwierzęta mogą być niebezpieczne – apeluje policja. Z jednego z gospodarstw uciekło 8 byków. 7 pozostaje na wolności.

Wmawiała, że potrzebuje pieniędzy na szczepionkę przeciw Covid. Szuka jej policja

Wmawiała, że potrzebuje pieniędzy na szczepionkę przeciw Covid. Szuka jej policja

Policja szuka kobiety, która od 80-latki wyłudziła kilkadziesiąt tysięcy złotych. Oszustka podała się za koleżankę wnuczki, która pilnie potrzebuje pieniędzy na zakup szczepionki przeciw Covid-19, aby rzekomo ratować życie swych ciężko chorych rodziców.

30. Mikołajki Folkowe z Lublina lecą w kosmos. Zobacz jak powstaje scenografia
Zdjęcia
galeria

30. Mikołajki Folkowe z Lublina lecą w kosmos. Zobacz jak powstaje scenografia

Studenci Wydziału Artystycznego UMCS odlecieli w kosmos. I to dosłownie. Kończą pracę nad scenografią Mikołajków Folkowych.

Będę grał w grę. W Lubartowie tak przez trzy dni

Będę grał w grę. W Lubartowie tak przez trzy dni

Przez trzy wieczory sympatycy gier komputerowych będą się wspólnie bawić, choć każdy przed swoim komputerem lub konsolą. Kanał internetowy „Od Gracza dla Graczy”, przy wsparciu Krzysztofa Paśnika, burmistrza Lubartowa, organizuje „MikoGrajki”. Ten unikatowy i jedyny w swoim rodzaju event zaplanowano w terminie od 4 do 6 grudnia.

Lubelskie: Radny krytykuje ograniczenia rządu. "Uderzają w naszą tradycję i wartości"

Lubelskie: Radny krytykuje ograniczenia rządu. "Uderzają w naszą tradycję i wartości"

– Te obostrzenia, pod pretekstem pandemii, posuwają się zbyt daleko – uważa Arkadiusz Maksymiuk (PSL), radny powiatu bialskiego. Starosta odpowiada, żeby radny swoje wątpliwości kierował do premiera Mateusza Morawieckiego.

Lubelskie: Gdzie na narty? Już dziś rusza pierwszy wyciąg w regionie

Lubelskie: Gdzie na narty? Już dziś rusza pierwszy wyciąg w regionie

Początek sezonu narciarskiego w województwie lubelskim. Już dziś ma ruszyć wyciąg w Kazimierzu Dolnym. W sobotę prawdopodobnie otwarty zostanie stok w Chrzanowie.

Świąteczne Instaroomy w VIVO! Lublin

Świąteczne Instaroomy w VIVO! Lublin

Do 24 grudnia odwiedzający centrum handlowe VIVO! Lublin będą mogli poczuć prawdziwą magię świąt za sprawą specjalnie zaaranżowanych "Instaroomów" pełnych choinek, prezentów, bombek i sztucznego śniegu. VIVO! zaprasza odwiedzających do robienia sobie świątecznych zdjęć.

Nielegalna trwała? Prokuratura nadal tropi „podziemie fryzjerskie” w szpitalu

Nielegalna trwała? Prokuratura nadal tropi „podziemie fryzjerskie” w szpitalu

Decyzja Prokuratury Rejonowej w Parczewie o umorzeniu postępowania była przedwczesna. Tak ocenili śledczy, którzy ponownie przeanalizowali akta sprawy o „podziemiu fryzjerskim” w parczewskim szpitalu.

Zamość. Zadzwoniła kobieta "ze wschodnim akcentem" i obiecywała pieniądze

Zamość. Zadzwoniła kobieta "ze wschodnim akcentem" i obiecywała pieniądze

Chciał zarobić na kryptowalutach. W ostatniej chwili uratował pieniądze. Mieszkaniec Zamościa w porę powiadomił bank, że padł ofiarą oszustwa.

Przeciętny klient ma 150 tys. zł wkładu własnego na zakup mieszkania

Przeciętny klient ma 150 tys. zł wkładu własnego na zakup mieszkania

Polacy zmienili swoje podejście do hipotek. Kto ma gotówkę, woli ją zachować. Zadłużamy się na wyższe kwoty, bo kredyty są najtańsze w historii. Na drugim biegunie są osoby, które muszą zebrać wyższy wkład własny, aby w ogóle myśleć o kredycie.

Kontrowersje wokół starcia dwóch rywali Górnika Łęczna
film

Kontrowersje wokół starcia dwóch rywali Górnika Łęczna

Arka Gdynia wygrała u siebie 1:0 z Koroną Kielce w meczu 15. kolejki Fortuna I Ligi i traci do zajmującego trzecie miejsce w tabeli Górnika Łęczna tylko jeden punkt

Jak rodzice dezorganizują naukę w szkole. Bo lekcje za długie, za krótkie i przed komputerem

Jak rodzice dezorganizują naukę w szkole. Bo lekcje za długie, za krótkie i przed komputerem

Uczniowie uczący się zawodu mogą już robić to w sposób stacjonarny. Decyzja o powrocie do szkół nie jest jednak łatwa. I nie rozbija się o dyrektorów czy nauczycieli, ale często o… rodziców.

Kiermasz Świąteczny w Piękno Panie
5 grudnia 2020, 12:00
galeria

Kiermasz Świąteczny w Piękno Panie

Galeria Piękno Panie zaprasza na Kiermasz Świąteczny, który będzie odbywał się w weekendy grudnia przy ul. Jezuickiej 17 w Lublinie. To szansa na odkrycie produktów lokalnych twórców i artystów.

Wyrok sądu: Kościół ma zapłacić 300 tys. zł ofierze ks. Pawła Kani

Wyrok sądu: Kościół ma zapłacić 300 tys. zł ofierze ks. Pawła Kani

Sąd odrzucił apelację złożoną przez archidiecezję wrocławską i diecezję bydgoską. A to oznacza, że mają one wypłacić 300 tys. zł zadośćuczynienia ofierze byłego już księdza pedofila Pawła Kani.

Lubelskie: Wzmacniając wał przeciwpowodziowy nad Wisłą, niszczą ścieżkę
Alarm24

Lubelskie: Wzmacniając wał przeciwpowodziowy nad Wisłą, niszczą ścieżkę

Jedno robią, a drugie psują – ocenia pan Jan, mieszkaniec Stężycy w gminie Ryki, który obserwuje budowę nowego odcinka wałów przeciwpowodziowych nad Wisłą. Jego zdaniem wykonawca robót powinien ostrożniej obchodzić się z istniejącą drogą serwisową, by nie zniszczyć jej nawierzchni

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.