Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubartów

6 lipca 2011 r.
9:12
Edytuj ten wpis

Firlej: 32-latka cofała busem i przejechała 10-letnią córkę

Autor: Zdjęcie autora kwp
0 23 A A
Do tragicznego wypadku doszło w miejscowości Serock w gm. Firlej (Archiwum)
Do tragicznego wypadku doszło w miejscowości Serock w gm. Firlej (Archiwum)

Matka cofając na podwórku samochodem potrąciła swoją 10-letnią córkę. Dziecko trafiło do szpitala w ciężkim stanie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Do wypadku doszło we wtorek w miejscowości Serock w gminie Firlej o godzinie 19:30 – mówi Artur Marczuk z policji w Lubartowie. 32-letnia kobieta przestawiała na podwórku swojej posesji samochód dostawczy fiat ducato, z którego wyładowano właśnie materiały budowlane.

– W pewnym momencie córka kobiety z niewiadomych przyczyn znalazła się na trasie pojazdu, samochód jednym kołem przejechał po dziewczynce – dodaje.

10-latka doznała poważnych obrażeń wewnętrznych. – W bardzo ciężkim stanie została przetransportowana śmigłowcem do Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie – relacjonuje Marczuk.
Policjanci sprawdzili, czy matka dziewczynki była trzeźwa, badanie nie wykazało, by piła przed wypadkiem. Kobieta miała prawo jazdy. – Będziemy ustalali czy można było zapobiec temu wypadkowi, czy miały z tym coś wspólnego osoby trzecie – dodaje.

Nie wiadomo, w jakim stanie jest dziewczynka. – Matka poszkodowanej nie wyraziła zgody na informowanie o stanie zdrowia dziecka – mówi Agnieszka Osińska, rzecznik DSK w Lublinie.

Komentarze 23

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
VAREA / 19 lipca 2011 o 19:48
0
no to sie wyhustala...

tragedia kurcze...
Avatar
poprawiacz / 8 lipca 2011 o 13:48
0
[quote name='Kochająca rzycie' timestamp='1310075504' post='499107']
Krążą różne komentarze o tym kto prowadził auto ... ale czy to na pewno była mama 10-letniej dziewczynki .? ..... z tego co ja wiem to Paulinka chustała się na haku , i z niego spadła ....ale nie wiem czy to dokładnie jest prawda
[/quote]
Huśtała.
[quote name='Kochająca rzycie' timestamp='1310075504' post='499107']
Krążą różne komentarze o tym kto prowadził auto ... ale czy to na pewno była mama 10-letniej dziewczynki .? ..... z tego co ja wiem to Paulinka chustała się na haku , i z niego spadła ....ale nie wiem czy to dokładnie jest prawda
[/quote]
Huśtała. rozwiń
Avatar
Kochająca rzycie / 7 lipca 2011 o 23:51
0
Krążą różne komentarze o tym kto prowadził auto ... ale czy to na pewno była mama 10-letniej dziewczynki .? ..... z tego co ja wiem to Paulinka chustała się na haku , i z niego spadła ....ale nie wiem czy to dokładnie jest prawda
Avatar
taka prawda / 7 lipca 2011 o 17:35
0
[quote name='Gość' timestamp='1309963038' post='498444']
A ty pewnie nie masz dzieci i nie rozumiesz, że nie zawsze można w 100% dzieciaka dopilnować.
[/quote]
10 letnie dziecko to sie już nie pilnuje i samo powinno mieć trochę wyobraźni.
Avatar
ortografia / 7 lipca 2011 o 17:32
0
[quote name='Gość' timestamp='1309945570' post='498315']
Tak, specjalnie przejechała własne dziecko bo zabrakło jaj umiejętności w prowadzeniu auta.
Weźcie się stuknijcie w puste głowy.
Miszczowie kierownicy się znaleźli od jazdy prosto.
[/quote]
Jeżeli już to mistrzowie drogi "miszczu".
Avatar
aguska / 6 lipca 2011 o 21:03
0
[quote name='Kimono' timestamp='1309952775' post='498368']
Co nie zmienia faktu, że kobieta za kierownicą to zagrożenie.To nie jest stereotyp, to jest rzeczywistość. Koniec.
[/quote]
hmmm... polemizowalabym z Toba. mam prawko od 12 lat, nie prowadzilam po alkoholu nigdy, jezdze sporo,,, nio...i bez mandatu jak do tej pory, choc hmm, przycisnac tez lubie;)ale np na torze:) perfekcyjnie cofam z przyczepą, a od kiedy mam CE - za pierwszym podejsciem obie,,, to wierz mi, zapewne chlopczyku, ze mozesz kicnac mi w perfekcji prowadzenia pojazdów. hmm, szowinista??? albo d... wołowa, ktora chce sie dowartosciowac;) pozdrawiam wszystkich madrych za kolkiem, a to byl wypadek.. dzieci bywaja nieobliczalne czasem..
[quote name='Kimono' timestamp='1309952775' post='498368']
Co nie zmienia faktu, że kobieta za kierownicą to zagrożenie.To nie jest stereotyp, to jest rzeczywistość. Koniec.
[/quote]
hmmm... polemizowalabym z Toba. mam prawko od 12 lat, nie prowadzilam po alkoholu nigdy, jezdze sporo,,, nio...i bez mandatu jak do tej pory, choc hmm, przycisnac tez lubie;)ale np na torze:) perfekcyjnie cofam z przyczepą, a od kiedy mam CE - za pierwszym podejsciem obie,,, to wierz mi, zapewne chlopczyku, ze mozesz kic... rozwiń
Avatar
Gość / 6 lipca 2011 o 16:41
0
[quote name='czuję wstręt' timestamp='1309961395' post='498425']

Ogromny wstręt do tej dyskusji - baba za kierownicą...chłop lepsz - gorszy... Ludzie brzydzę się Wami. Nastapiła tragedia, a wy jak te sępy - pluć, obrażać, cwaniakować.

Jeszcze raz współczucia dla matki - sam mam dzieci i często poruszam się wieloma pojazdami, gdy są w otoczeniu.
[/quote]


Cwaniakują ci faceci którym się wydaje, że nie ma lepszych kierowców niż oni a w zyciu róznie bywa i nikt nie wie co go spotka, czy to w trasie czy na własnym podwórku.

Poza tym nie wiadomo jak dziewczynka znalazła się blisko samochodu bo chyba nie ulega wątpliwości, że matka nie chciała zrobić jej krzywdy. Po prostu nieszczęśliwy wypadek.
[quote name='czuję wstręt' timestamp='1309961395' post='498425']

Ogromny wstręt do tej dyskusji - baba za kierownicą...chłop lepsz - gorszy... Ludzie brzydzę się Wami. Nastapiła tragedia, a wy jak te sępy - pluć, obrażać, cwaniakować.

Jeszcze raz współczucia dla matki - sam mam dzieci i często poruszam się wieloma pojazdami, gdy są w otoczeniu.
[/quote]


Cwaniakują ci faceci którym się wydaje, że nie ma lepszych kierowców niż oni a w zyciu róznie bywa i nikt nie wie c... rozwiń
Avatar
Gość / 6 lipca 2011 o 16:37
0
[quote name='sonka' timestamp='1309962384' post='498436']
Pewnie jej się wydawało, że na własnym podwórku nie musi tak uważać
[/quote]
A ty pewnie nie masz dzieci i nie rozumiesz, że nie zawsze można w 100% dzieciaka dopilnować.
Avatar
sonka / 6 lipca 2011 o 16:26
0
Pewnie jej się wydawało, że na własnym podwórku nie musi tak uważać
Avatar
Osobowy / 6 lipca 2011 o 16:15
0
Jak bus to wiadomo ze sie spieszy, bez wzgledu na kogokolwiek, dzieci, starcy czy inni uzytkownicy, tu jeden taki ktory wyprzedzal wszystkich spychajac reszte na pobocze,
http://www.youtube.com/watch?v=BG0CUQuBofA&feature=related
Avatar
VAREA / 19 lipca 2011 o 19:48
0
no to sie wyhustala...

tragedia kurcze...
Avatar
poprawiacz / 8 lipca 2011 o 13:48
0
[quote name='Kochająca rzycie' timestamp='1310075504' post='499107']
Krążą różne komentarze o tym kto prowadził auto ... ale czy to na pewno była mama 10-letniej dziewczynki .? ..... z tego co ja wiem to Paulinka chustała się na haku , i z niego spadła ....ale nie wiem czy to dokładnie jest prawda
[/quote]
Huśtała.
[quote name='Kochająca rzycie' timestamp='1310075504' post='499107']
Krążą różne komentarze o tym kto prowadził auto ... ale czy to na pewno była mama 10-letniej dziewczynki .? ..... z tego co ja wiem to Paulinka chustała się na haku , i z niego spadła ....ale nie wiem czy to dokładnie jest prawda
[/quote]
Huśtała. rozwiń
Avatar
Kochająca rzycie / 7 lipca 2011 o 23:51
0
Krążą różne komentarze o tym kto prowadził auto ... ale czy to na pewno była mama 10-letniej dziewczynki .? ..... z tego co ja wiem to Paulinka chustała się na haku , i z niego spadła ....ale nie wiem czy to dokładnie jest prawda
Avatar
taka prawda / 7 lipca 2011 o 17:35
0
[quote name='Gość' timestamp='1309963038' post='498444']
A ty pewnie nie masz dzieci i nie rozumiesz, że nie zawsze można w 100% dzieciaka dopilnować.
[/quote]
10 letnie dziecko to sie już nie pilnuje i samo powinno mieć trochę wyobraźni.
Avatar
ortografia / 7 lipca 2011 o 17:32
0
[quote name='Gość' timestamp='1309945570' post='498315']
Tak, specjalnie przejechała własne dziecko bo zabrakło jaj umiejętności w prowadzeniu auta.
Weźcie się stuknijcie w puste głowy.
Miszczowie kierownicy się znaleźli od jazdy prosto.
[/quote]
Jeżeli już to mistrzowie drogi "miszczu".
Avatar
aguska / 6 lipca 2011 o 21:03
0
[quote name='Kimono' timestamp='1309952775' post='498368']
Co nie zmienia faktu, że kobieta za kierownicą to zagrożenie.To nie jest stereotyp, to jest rzeczywistość. Koniec.
[/quote]
hmmm... polemizowalabym z Toba. mam prawko od 12 lat, nie prowadzilam po alkoholu nigdy, jezdze sporo,,, nio...i bez mandatu jak do tej pory, choc hmm, przycisnac tez lubie;)ale np na torze:) perfekcyjnie cofam z przyczepą, a od kiedy mam CE - za pierwszym podejsciem obie,,, to wierz mi, zapewne chlopczyku, ze mozesz kicnac mi w perfekcji prowadzenia pojazdów. hmm, szowinista??? albo d... wołowa, ktora chce sie dowartosciowac;) pozdrawiam wszystkich madrych za kolkiem, a to byl wypadek.. dzieci bywaja nieobliczalne czasem..
[quote name='Kimono' timestamp='1309952775' post='498368']
Co nie zmienia faktu, że kobieta za kierownicą to zagrożenie.To nie jest stereotyp, to jest rzeczywistość. Koniec.
[/quote]
hmmm... polemizowalabym z Toba. mam prawko od 12 lat, nie prowadzilam po alkoholu nigdy, jezdze sporo,,, nio...i bez mandatu jak do tej pory, choc hmm, przycisnac tez lubie;)ale np na torze:) perfekcyjnie cofam z przyczepą, a od kiedy mam CE - za pierwszym podejsciem obie,,, to wierz mi, zapewne chlopczyku, ze mozesz kic... rozwiń
Avatar
Gość / 6 lipca 2011 o 16:41
0
[quote name='czuję wstręt' timestamp='1309961395' post='498425']

Ogromny wstręt do tej dyskusji - baba za kierownicą...chłop lepsz - gorszy... Ludzie brzydzę się Wami. Nastapiła tragedia, a wy jak te sępy - pluć, obrażać, cwaniakować.

Jeszcze raz współczucia dla matki - sam mam dzieci i często poruszam się wieloma pojazdami, gdy są w otoczeniu.
[/quote]


Cwaniakują ci faceci którym się wydaje, że nie ma lepszych kierowców niż oni a w zyciu róznie bywa i nikt nie wie co go spotka, czy to w trasie czy na własnym podwórku.

Poza tym nie wiadomo jak dziewczynka znalazła się blisko samochodu bo chyba nie ulega wątpliwości, że matka nie chciała zrobić jej krzywdy. Po prostu nieszczęśliwy wypadek.
[quote name='czuję wstręt' timestamp='1309961395' post='498425']

Ogromny wstręt do tej dyskusji - baba za kierownicą...chłop lepsz - gorszy... Ludzie brzydzę się Wami. Nastapiła tragedia, a wy jak te sępy - pluć, obrażać, cwaniakować.

Jeszcze raz współczucia dla matki - sam mam dzieci i często poruszam się wieloma pojazdami, gdy są w otoczeniu.
[/quote]


Cwaniakują ci faceci którym się wydaje, że nie ma lepszych kierowców niż oni a w zyciu róznie bywa i nikt nie wie c... rozwiń
Avatar
Gość / 6 lipca 2011 o 16:37
0
[quote name='sonka' timestamp='1309962384' post='498436']
Pewnie jej się wydawało, że na własnym podwórku nie musi tak uważać
[/quote]
A ty pewnie nie masz dzieci i nie rozumiesz, że nie zawsze można w 100% dzieciaka dopilnować.
Avatar
sonka / 6 lipca 2011 o 16:26
0
Pewnie jej się wydawało, że na własnym podwórku nie musi tak uważać
Avatar
Osobowy / 6 lipca 2011 o 16:15
0
Jak bus to wiadomo ze sie spieszy, bez wzgledu na kogokolwiek, dzieci, starcy czy inni uzytkownicy, tu jeden taki ktory wyprzedzal wszystkich spychajac reszte na pobocze,
http://www.youtube.com/watch?v=BG0CUQuBofA&feature=related
Zobacz wszystkie komentarze 23

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Piłkarki AZS PSW Biała Podlaska wróciły do treningów

Piłkarki AZS PSW Biała Podlaska wróciły do treningów 1 0

AZS PSW Biała Podlaska wraca do treningów. W składzie akademiczek będzie kilka zmian

Nowy zalew powstanie w woj. lubelskim. W planach kąpielisko i plaża na wysepkach

Nowy zalew powstanie w woj. lubelskim. W planach kąpielisko i plaża na wysepkach 3 4

Za dwa lata będzie gotowy projekt zalewu w Piaskach. Będzie też wiadomo, ile ta inwestycja będzie kosztowała.

Lublin: Z galerii handlowej zniknęła droga biżuteria. Szukają tych mężczyzn [zdjęcia]
galeria

Lublin: Z galerii handlowej zniknęła droga biżuteria. Szukają tych mężczyzn [zdjęcia] 6 2

Policjanci z I komisariatu w Lublinie poszukują dwóch sprawców kradzieży w galerii handlowej.

XXII Międzynarodowy Festiwal i Kurs Pianistyczny w Nałęczowie
18 lipca 2018, 19:00

XXII Międzynarodowy Festiwal i Kurs Pianistyczny w Nałęczowie 0 0

Wielkimi krokami zbliża się 22. edycja Międzynarodowego Festiwalu i Kursu Pianistycznego w Nałęczowie. W dniach 18-27 lipca do miasta zawitają wybitni artyści z kraju i zagranicy, m.in. Kazimierz Brzozowski i Tomoko Mack-Brzozowska.

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy"

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy" 35 10

Nową-starą koncepcję Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej pokazał w poniedziałek pełnomocnik wojewody lubelskiego. Jest to odświeżona wersja planów sprzed ośmiu lat. Zakłada budowę nowych przystanków kolejowych w Lublinie, Kraśniku i obok wiaduktu w Konopnicy. Nie ma na razie konkretnych projektów ani funduszy na budowę.

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł 0 0

„Sen o mieście” wraca na dziedziniec lubelskiego zamku. Widowisko w reżyserii Janusza Opryńskiego zobaczymy 4, 5, 10, 11 sierpnia, godz. 21. Właśnie ruszyła sprzedaż biletów.

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka
galeria

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka 66 43

Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej czy Rzeczypospolitej Polskiej? Na napisie umieszczonym na odsłoniętym w niedzielę pomniku smoleńskim w Kraśniku z postacią prezydenta Lecha Kaczyńskiego jest ta pierwsza wersja. Zdaniem językoznawcy prof. Jerzego Bralczyka obie formy są dopuszczalne, choć w sytuacjach uroczystych lepiej jest odmienić obydwa człony.

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia]
galeria
film

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia] 15 5

Pierwsza odkryta pływalnia w mieście już otwarta. Obiekt powstał przy Państwowej Szkole Wyższej. Pierwszy do wody wskoczył rektor prof. Józef Bergier.

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki
Zdjęcia
galeria

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki 32 10

Na al. Witosa w Lublinie doszło do zderzenia chevroleta z busem pasażerskim. Kilka osób jest rannych.

Lubelskie: Śmiertelny wypadek na drodze nr 12. Kierowca i pasażerka peugeota wypadli przez szybę
galeria

Lubelskie: Śmiertelny wypadek na drodze nr 12. Kierowca i pasażerka peugeota wypadli przez szybę 8 15

Tragiczny wypadek w miejscowości Leokadiów (gm. Puławy) na drodze krajowej nr 12. Nie żyją dwie osoby.

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem 15 3

11-letnie dziecko zostało porażone prądem w wesołym miasteczku w Okunince.

"Wystaw to!" w Labiryncie
20 lipca 2018, 19:00

"Wystaw to!" w Labiryncie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt 2 (ul. Grodzka 3) zaprasza na wernisaż ekspozycji Wystaw to!. Otwarcie wystawy odbędzie się 20 lipca o godz. 19.

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi 38 14

Ze Straży Miejskiej odchodzi co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy – alarmują kontrolerzy z Ratusza. Komendant odpowiada, że zarobki są nieatrakcyjne, a fundusz płac zależy od tego, ile pieniędzy przekaże mu Ratusz. Czy w miejskiej kasie znajdą się pieniądze na podwyżki dla strażników?

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać 0 1

Podawał się za szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na operację córki. Wyłudził od kobiety ponad tysiąc złotych.

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie 2 0

Zawodniczki Górnika Łęczna wracają ze zgrupowania z zaledwie jednym zwycięstwem. Podopiecznym Piotra Mazurkiewicza udało się pokonać białoruski FK Mińsk

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.