Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

2 stycznia 2011 r.
15:25
Edytuj ten wpis

Bilety w autobusach podmiejskich mogą zdrożeć, pozostałe bez zmian

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 10 A A
ZTM planuje jeszcze jedną nowość: bilety specjalne, ważne podczas dużych imprez masowych. (KAROL ZIE
ZTM planuje jeszcze jedną nowość: bilety specjalne, ważne podczas dużych imprez masowych. (KAROL ZIE

W Lublinie nie będzie w tym roku podwyżki cen biletów. Ale pasażerowie linii podmiejskich mogą zapłacić więcej. Powód? Zarząd Transportu Miejskiego chce wprowadzenia biletów strefowych. A to nie jedyna nowość, którą szykuje pasażerom.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
To już pewne. ZTM oświadczył, że bilety dla lublinian nie zdrożeją. – Nie planujemy żadnych podwyżek cen podstawowych biletów obowiązujących w Lublinie – zapewnia Lech Pudło, dyrektor ZTM.

Tyle, że pasażerowie dojeżdżający liniami podmiejskimi mogą dostać po kieszeni. – Chcemy wprowadzić bilety strefowe. Zakładamy wstępnie, że ich cena będzie o 40 proc. wyższa od ceny tych obowiązujących w mieście – zapowiada Pudło. – O tym, gdzie zacznie się granica strefy zdecydują władze ościennych gmin.

Teraz władze podlubelskich gmin muszą dopłacać ZTM do kursów linii podmiejskich. Zasada jest prosta: kto nie dopłaca, do tego autobus nie dojeżdża. Po zmianach ma być inaczej: to samorząd gminy zdecyduje, którym miejscowościom dopłaci do biletów, a którzy mieszkańcy będą musieli sami wysupłać pieniądze, płacąc więcej za przejazdy.

– Jeśli to wejdzie w życie, przesiądę się na autobusy Transpedu. Zapłacę mniej, a i tak dojadę do centrum. Dalej jechać nie muszę, bo pracuję w śródmieściu – mówi pan Jerzy z gminy Wólka. – Myślę, że zrobi tak więcej ludzi.

Projekt nowych rozwiązań ma trafić do Rady Miasta w lutym. Jeśli radni go poprą, to ZTM zacznie rozmowy z gminami.

Niemal pewne jest, że wprowadzenia biletów strefowych nie muszą się obawiać pasażerowie linii 20, która dojeżdża do Dębówki, choć gmina Jastków nie dopłaca do niej ani grosza. Ale musi tam dojeżdżać, bo w granicach miasta nie ma miejsca przy al. Warszawskiej, w której mogłaby zawrócić. Tak samo jest z liniami 3 i 54, które nie mogłyby zawrócić na ul. Nałęczowskiej.

ZTM planuje jeszcze jedną nowość: bilety specjalne, ważne podczas dużych imprez masowych. – Chodzi o to, by ludzie nie dojeżdżali tam prywatnymi autami i nie korkowali ulic – mówi Pudło. Nie ma jeszcze decyzji, co do ceny takiego biletu, ani zakresu jego ważności. Rozważany jest m.in. bilet ważny przez kilka godzin i uprawniający do wielokrotnych przesiadek.

Ceny biletów komunikacji miejskiej:

* Jednorazowy bilet normalny kosztuje w Lublinie 2,40 zł.
* Za bilet ulgowy, przysługujący m.in. studentom i uczniom, trzeba zapłacić 1,20 zł.
* 30-dniowy bilet okresowy na wszystkie linie to wydatek rzędu 84 zł (normalny) lub 42 zł (ulgowy).


Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
MPK / 3 stycznia 2011 o 13:40
0
Czy ktoś w internetowym wydaniu dziennika redaguje wiadomości?! Bilet ulgowy kosztuje 42zł.
Avatar
Marek / 3 stycznia 2011 o 12:21
0
I bardzo dobrze nie wszyscy wyborcy platformy poczują jak pachnie sukces partii lewusów.
Avatar
mindex / 3 stycznia 2011 o 12:15
0
w sezonie proponuję przesiadkę na ... rowery, ewentualnie skutery lub motocykle.
te pojazdy nie stoją w korkach i tych korków nie tworzą. własne samochody = korki, autobusy też stoją w korkach, bo nie ma w LBN bus pasów (nie bardzo jest gdzie je zrobić).

skutery są dużo bardziej ekonomiczne i szybsze niż auta. i łatwiej je zaparkować, nie zapieprzając przestrzeni miejskiej wielkimi blaszanymi złomami.

rowery, nie dość, że najbardziej ekonomiczne, to jeszcze ekologiczne i zdrowe dla dojeżdżających nimi. Nie wspomnę już o przestrzeni, którą zajmują.
w sezonie proponuję przesiadkę na ... rowery, ewentualnie skutery lub motocykle.
te pojazdy nie stoją w korkach i tych korków nie tworzą. własne samochody = korki, autobusy też stoją w korkach, bo nie ma w LBN bus pasów (nie bardzo jest gdzie je zrobić).

skutery są dużo bardziej ekonomiczne i szybsze niż auta. i łatwiej je zaparkować, nie zapieprzając przestrzeni miejskiej wielkimi blaszanymi złomami.

rowery, nie dość, że najbardziej ekonomiczne, to jeszcze ekologiczne i zdrowe dla dojeżdżających nimi. Nie w... rozwiń
Avatar
wiesiek / 3 stycznia 2011 o 12:09
0
Dużo z tych co teraz dojeżdza przesiądzie sie na swoje auta i zorganizuje dojazdy o własne samochody. Ja już organizuję ekipę z przystanku na dojazdy. Efekt będzię taki, że ubogie rodziny mające wiele dzieci zapłacą więcej Ale biednemu zawsze wiatr....
Avatar
Jaxvrść / 3 stycznia 2011 o 11:58
0
Kolego z ekonomicznego diesla nie powiesz chyba nikomu że twoja furmanka nie przechodzi przeglądów,nie ma opon,nie myjesz jej,nie zmieniasz oleju,klocków,płynów i że nigdy ci się nie popsuła.No i oczywiście dostałeś swoją ekonomiczną furmankę za darmo,bo gdy rozliczyć koszt zakupu samochodu na ilość przejazdów to wtedy tupka wołowa.
Avatar
kasia / 3 stycznia 2011 o 11:21
0
No tak bilety droższe to umieją wprowadzać choćby w strefach, tylko szkoda że się autobus 2 nie wywiązuje z rozkładu jazdy, że wiecznie go nie ma jak choćby trochę śniegu spadnie. Najlepiej tylko zarabiać na mieszkańcach i nic od siebie nie dawać !!!!!!!!!!!!!!
Avatar
Szewach / 3 stycznia 2011 o 11:01
0
Proponuję od razu 50 zł za jednorazowy dla linii podmiejskich! A studenciaczkom kompletnie podarujmy opłaty, toż to nadzieja naszego najukochańszego kraju. I jeszcze każdemu studencikowi opłaćmy panienkę raz na tydzień, a studentkom- jakiegoś Murzyna. Zlewaczałe, roszczeniowe społeczeństwo wykończy się samo. Więcej "chatek żaka", "szlaków zagłady" czy innych "stadionów". Durny motłoch żerujący na publicznym groszu, jak te lemingi, pobiegnie za swoimi PO-PiSowskimi autorytetami prosto w przepaść. A na wasze miejsce wkroczy wreszcie szacunek dla wiary, wartości, jakie ona niesie, dla narodu, a także utęskniony wolny rynek...
Proponuję od razu 50 zł za jednorazowy dla linii podmiejskich! A studenciaczkom kompletnie podarujmy opłaty, toż to nadzieja naszego najukochańszego kraju. I jeszcze każdemu studencikowi opłaćmy panienkę raz na tydzień, a studentkom- jakiegoś Murzyna. Zlewaczałe, roszczeniowe społeczeństwo wykończy się samo. Więcej "chatek żaka", "szlaków zagłady" czy innych "stadionów". Durny motłoch żerujący na publicznym groszu, jak te lemingi, pobiegnie za swoimi PO-PiSowskimi autorytetami prosto w przepaść. A na wasze m... rozwiń
Avatar
Mikra / 3 stycznia 2011 o 10:58
0
[quote name='asd' timestamp='1294045182' post='415532']
Jezdze z podlubelskiej Turki, z os. Borek, mam ekonomicznego diesla, z tego co wyliczylem i co zgadza sie z tym, co ubywa mi z portfela, jadac razem z zona do pracy do Lublina w zaden sposob nie kalkuluje nam sie podrozowac autobusem!
I to biorac pod uwage przejazdy na biletach miesiecznych, bo na jednorazowych to zupelna porazka![/quote]
A ja nie mogę tego zrozumieć, że ktoś jeździ codziennie komunikacją do pracy/szkoły i korzysta z biletów jednorazowych. Nie dość, że bilet okresowy (szczególnie 5-miesięczny) jest dużo tańszy, to jeszcze nie trzeba ciągle pamiętać o kupnie biletu.

[quote name='asd' timestamp='1294045182' post='415532']Ciekawe, jak to jest, ze prywaciarzowi oplacalo sie jezdzic za zlotowke, na bardzo kiepskich liniach jakie dostawali (np. 22)[/quote]
Po pierwsze nie opłacało mu się - musiał jeździć, bo taki był nakaz z 2002 roku, kiedy prywaciarze dostali deficytowe linie 21, 22, 47 i 56. Po drugie jak ktoś jechał z Pliszczyna np. na Czuby, to musiał dać złotówkę w 22 (potem 1,50 zł) a później kupić bilet MPK lub dać kolejną złotówkę/1,50. Zresztą ludzie bardzo narzekali, że nie mogą korzystać z biletów miesięcznych na wszystkie linie, bo prywatny przewoźnik ich nie honorował. Gdyby 22 było opłacalną linią, to dotychczasowy przewoźnik prywatny nie wycofałby się z obsługi po wejściu Ireksu.

[quote name='asd' timestamp='1294045182' post='415532']A pasozyt, ciagnal 2zl czy tam 2,2zl i miasto rokrocznie pompuje kase w tego pasozyta i rokrocznie pasozyt przynosi straty... I to jakie straty!
Ale co sie dziwic... moze sie prezes czy tam dyrektor MPK pochwali jaka ma pensje? I wszystko jasne...
[/quote]
Szczerze mówiąc na komunikacji znasz się jak wilk na gwiazdach, a polskich znaków ąśćółź chyba też nie uznajesz. Teraz MPK jest tylko przewoźnikiem, takim jak Irex, AKL czy Meteor. Komunikacją kieruje ZTM, który utrzymuje zarówno dochodowe linie typu 9, 10, 26, 31, 57 jak i deficytowe, ale społecznie potrzebne typu 12, 36, 73, 78, 79, 85.

Nie popieram podwyżek biletów dla mieszkańców podlubelskich miejscowości, mimo że w wielu miastach funkcjonują bilety strefowe. Moim zdaniem ościenne gminy powinny dopłacać do kursów - przecież miasto Lublin nie będzie dopłacać do ulg mieszkańcom Wólki czy Konopnicy.

Swoją drogą ZTM mógłby pomyśleć o sprzedaży w kioskach karnetów 10-przejazdowych, które byłyby nieco tańsze, niż 10 biletów kupionych pojedynczo.
[quote name='asd' timestamp='1294045182' post='415532']
Jezdze z podlubelskiej Turki, z os. Borek, mam ekonomicznego diesla, z tego co wyliczylem i co zgadza sie z tym, co ubywa mi z portfela, jadac razem z zona do pracy do Lublina w zaden sposob nie kalkuluje nam sie podrozowac autobusem!
I to biorac pod uwage przejazdy na biletach miesiecznych, bo na jednorazowych to zupelna porazka![/quote]
A ja nie mogę tego zrozumieć, że ktoś jeździ codziennie komunikacją do pracy/szkoły i korzysta z bi... rozwiń
Avatar
asd / 3 stycznia 2011 o 09:59
0
Chyba im sie w glowach... po%$#@^&(*@!!
Jezdze z podlubelskiej Turki, z os. Borek, mam ekonomicznego diesla, z tego co wyliczylem i co zgadza sie z tym, co ubywa mi z portfela, jadac razem z zona do pracy do Lublina w zaden sposob nie kalkuluje nam sie podrozowac autobusem!
I to biorac pod uwage przejazdy na biletach miesiecznych, bo na jednorazowych to zupelna porazka!
Ze o kole od rowera... tfu! o Komforcie podrozowania wlasnym autem nie wspomne!

Lubelskie MPK to pasozyt, ktorego nalezy zlikwidowac. Ciekawe, jak to jest, ze prywaciarzowi oplacalo sie jezdzic za zlotowke, na bardzo kiepskich liniach jakie dostawali (np. 22) przy czym byli pieprzeni z kazdej strony jak tania dziwka, placili za dzierzawe przystankow, na jeden autobus przypadaly 2 osoby, kierowca i osoba pobierajaca oplate i jakos im sie kurde oplacilo!
A pasozyt, ciagnal 2zl czy tam 2,2zl i miasto rokrocznie pompuje kase w tego pasozyta i rokrocznie pasozyt przynosi straty... I to jakie straty!
Ale co sie dziwic... moze sie prezes czy tam dyrektor MPK pochwali jaka ma pensje? I wszystko jasne...
Chyba im sie w glowach... po%$#@^&(*@!!
Jezdze z podlubelskiej Turki, z os. Borek, mam ekonomicznego diesla, z tego co wyliczylem i co zgadza sie z tym, co ubywa mi z portfela, jadac razem z zona do pracy do Lublina w zaden sposob nie kalkuluje nam sie podrozowac autobusem!
I to biorac pod uwage przejazdy na biletach miesiecznych, bo na jednorazowych to zupelna porazka!
Ze o kole od rowera... tfu! o Komforcie podrozowania wlasnym autem nie wspomne!

Lubelskie MPK to pasozyt, k... rozwiń
Avatar
guest / 3 stycznia 2011 o 09:42
0
Bilet miesięczny ulgowy na wszystkie linie kosztuje 42zł
Avatar
MPK / 3 stycznia 2011 o 13:40
0
Czy ktoś w internetowym wydaniu dziennika redaguje wiadomości?! Bilet ulgowy kosztuje 42zł.
Avatar
Marek / 3 stycznia 2011 o 12:21
0
I bardzo dobrze nie wszyscy wyborcy platformy poczują jak pachnie sukces partii lewusów.
Avatar
mindex / 3 stycznia 2011 o 12:15
0
w sezonie proponuję przesiadkę na ... rowery, ewentualnie skutery lub motocykle.
te pojazdy nie stoją w korkach i tych korków nie tworzą. własne samochody = korki, autobusy też stoją w korkach, bo nie ma w LBN bus pasów (nie bardzo jest gdzie je zrobić).

skutery są dużo bardziej ekonomiczne i szybsze niż auta. i łatwiej je zaparkować, nie zapieprzając przestrzeni miejskiej wielkimi blaszanymi złomami.

rowery, nie dość, że najbardziej ekonomiczne, to jeszcze ekologiczne i zdrowe dla dojeżdżających nimi. Nie wspomnę już o przestrzeni, którą zajmują.
w sezonie proponuję przesiadkę na ... rowery, ewentualnie skutery lub motocykle.
te pojazdy nie stoją w korkach i tych korków nie tworzą. własne samochody = korki, autobusy też stoją w korkach, bo nie ma w LBN bus pasów (nie bardzo jest gdzie je zrobić).

skutery są dużo bardziej ekonomiczne i szybsze niż auta. i łatwiej je zaparkować, nie zapieprzając przestrzeni miejskiej wielkimi blaszanymi złomami.

rowery, nie dość, że najbardziej ekonomiczne, to jeszcze ekologiczne i zdrowe dla dojeżdżających nimi. Nie w... rozwiń
Avatar
wiesiek / 3 stycznia 2011 o 12:09
0
Dużo z tych co teraz dojeżdza przesiądzie sie na swoje auta i zorganizuje dojazdy o własne samochody. Ja już organizuję ekipę z przystanku na dojazdy. Efekt będzię taki, że ubogie rodziny mające wiele dzieci zapłacą więcej Ale biednemu zawsze wiatr....
Avatar
Jaxvrść / 3 stycznia 2011 o 11:58
0
Kolego z ekonomicznego diesla nie powiesz chyba nikomu że twoja furmanka nie przechodzi przeglądów,nie ma opon,nie myjesz jej,nie zmieniasz oleju,klocków,płynów i że nigdy ci się nie popsuła.No i oczywiście dostałeś swoją ekonomiczną furmankę za darmo,bo gdy rozliczyć koszt zakupu samochodu na ilość przejazdów to wtedy tupka wołowa.
Avatar
kasia / 3 stycznia 2011 o 11:21
0
No tak bilety droższe to umieją wprowadzać choćby w strefach, tylko szkoda że się autobus 2 nie wywiązuje z rozkładu jazdy, że wiecznie go nie ma jak choćby trochę śniegu spadnie. Najlepiej tylko zarabiać na mieszkańcach i nic od siebie nie dawać !!!!!!!!!!!!!!
Avatar
Szewach / 3 stycznia 2011 o 11:01
0
Proponuję od razu 50 zł za jednorazowy dla linii podmiejskich! A studenciaczkom kompletnie podarujmy opłaty, toż to nadzieja naszego najukochańszego kraju. I jeszcze każdemu studencikowi opłaćmy panienkę raz na tydzień, a studentkom- jakiegoś Murzyna. Zlewaczałe, roszczeniowe społeczeństwo wykończy się samo. Więcej "chatek żaka", "szlaków zagłady" czy innych "stadionów". Durny motłoch żerujący na publicznym groszu, jak te lemingi, pobiegnie za swoimi PO-PiSowskimi autorytetami prosto w przepaść. A na wasze miejsce wkroczy wreszcie szacunek dla wiary, wartości, jakie ona niesie, dla narodu, a także utęskniony wolny rynek...
Proponuję od razu 50 zł za jednorazowy dla linii podmiejskich! A studenciaczkom kompletnie podarujmy opłaty, toż to nadzieja naszego najukochańszego kraju. I jeszcze każdemu studencikowi opłaćmy panienkę raz na tydzień, a studentkom- jakiegoś Murzyna. Zlewaczałe, roszczeniowe społeczeństwo wykończy się samo. Więcej "chatek żaka", "szlaków zagłady" czy innych "stadionów". Durny motłoch żerujący na publicznym groszu, jak te lemingi, pobiegnie za swoimi PO-PiSowskimi autorytetami prosto w przepaść. A na wasze m... rozwiń
Avatar
Mikra / 3 stycznia 2011 o 10:58
0
[quote name='asd' timestamp='1294045182' post='415532']
Jezdze z podlubelskiej Turki, z os. Borek, mam ekonomicznego diesla, z tego co wyliczylem i co zgadza sie z tym, co ubywa mi z portfela, jadac razem z zona do pracy do Lublina w zaden sposob nie kalkuluje nam sie podrozowac autobusem!
I to biorac pod uwage przejazdy na biletach miesiecznych, bo na jednorazowych to zupelna porazka![/quote]
A ja nie mogę tego zrozumieć, że ktoś jeździ codziennie komunikacją do pracy/szkoły i korzysta z biletów jednorazowych. Nie dość, że bilet okresowy (szczególnie 5-miesięczny) jest dużo tańszy, to jeszcze nie trzeba ciągle pamiętać o kupnie biletu.

[quote name='asd' timestamp='1294045182' post='415532']Ciekawe, jak to jest, ze prywaciarzowi oplacalo sie jezdzic za zlotowke, na bardzo kiepskich liniach jakie dostawali (np. 22)[/quote]
Po pierwsze nie opłacało mu się - musiał jeździć, bo taki był nakaz z 2002 roku, kiedy prywaciarze dostali deficytowe linie 21, 22, 47 i 56. Po drugie jak ktoś jechał z Pliszczyna np. na Czuby, to musiał dać złotówkę w 22 (potem 1,50 zł) a później kupić bilet MPK lub dać kolejną złotówkę/1,50. Zresztą ludzie bardzo narzekali, że nie mogą korzystać z biletów miesięcznych na wszystkie linie, bo prywatny przewoźnik ich nie honorował. Gdyby 22 było opłacalną linią, to dotychczasowy przewoźnik prywatny nie wycofałby się z obsługi po wejściu Ireksu.

[quote name='asd' timestamp='1294045182' post='415532']A pasozyt, ciagnal 2zl czy tam 2,2zl i miasto rokrocznie pompuje kase w tego pasozyta i rokrocznie pasozyt przynosi straty... I to jakie straty!
Ale co sie dziwic... moze sie prezes czy tam dyrektor MPK pochwali jaka ma pensje? I wszystko jasne...
[/quote]
Szczerze mówiąc na komunikacji znasz się jak wilk na gwiazdach, a polskich znaków ąśćółź chyba też nie uznajesz. Teraz MPK jest tylko przewoźnikiem, takim jak Irex, AKL czy Meteor. Komunikacją kieruje ZTM, który utrzymuje zarówno dochodowe linie typu 9, 10, 26, 31, 57 jak i deficytowe, ale społecznie potrzebne typu 12, 36, 73, 78, 79, 85.

Nie popieram podwyżek biletów dla mieszkańców podlubelskich miejscowości, mimo że w wielu miastach funkcjonują bilety strefowe. Moim zdaniem ościenne gminy powinny dopłacać do kursów - przecież miasto Lublin nie będzie dopłacać do ulg mieszkańcom Wólki czy Konopnicy.

Swoją drogą ZTM mógłby pomyśleć o sprzedaży w kioskach karnetów 10-przejazdowych, które byłyby nieco tańsze, niż 10 biletów kupionych pojedynczo.
[quote name='asd' timestamp='1294045182' post='415532']
Jezdze z podlubelskiej Turki, z os. Borek, mam ekonomicznego diesla, z tego co wyliczylem i co zgadza sie z tym, co ubywa mi z portfela, jadac razem z zona do pracy do Lublina w zaden sposob nie kalkuluje nam sie podrozowac autobusem!
I to biorac pod uwage przejazdy na biletach miesiecznych, bo na jednorazowych to zupelna porazka![/quote]
A ja nie mogę tego zrozumieć, że ktoś jeździ codziennie komunikacją do pracy/szkoły i korzysta z bi... rozwiń
Avatar
asd / 3 stycznia 2011 o 09:59
0
Chyba im sie w glowach... po%$#@^&(*@!!
Jezdze z podlubelskiej Turki, z os. Borek, mam ekonomicznego diesla, z tego co wyliczylem i co zgadza sie z tym, co ubywa mi z portfela, jadac razem z zona do pracy do Lublina w zaden sposob nie kalkuluje nam sie podrozowac autobusem!
I to biorac pod uwage przejazdy na biletach miesiecznych, bo na jednorazowych to zupelna porazka!
Ze o kole od rowera... tfu! o Komforcie podrozowania wlasnym autem nie wspomne!

Lubelskie MPK to pasozyt, ktorego nalezy zlikwidowac. Ciekawe, jak to jest, ze prywaciarzowi oplacalo sie jezdzic za zlotowke, na bardzo kiepskich liniach jakie dostawali (np. 22) przy czym byli pieprzeni z kazdej strony jak tania dziwka, placili za dzierzawe przystankow, na jeden autobus przypadaly 2 osoby, kierowca i osoba pobierajaca oplate i jakos im sie kurde oplacilo!
A pasozyt, ciagnal 2zl czy tam 2,2zl i miasto rokrocznie pompuje kase w tego pasozyta i rokrocznie pasozyt przynosi straty... I to jakie straty!
Ale co sie dziwic... moze sie prezes czy tam dyrektor MPK pochwali jaka ma pensje? I wszystko jasne...
Chyba im sie w glowach... po%$#@^&(*@!!
Jezdze z podlubelskiej Turki, z os. Borek, mam ekonomicznego diesla, z tego co wyliczylem i co zgadza sie z tym, co ubywa mi z portfela, jadac razem z zona do pracy do Lublina w zaden sposob nie kalkuluje nam sie podrozowac autobusem!
I to biorac pod uwage przejazdy na biletach miesiecznych, bo na jednorazowych to zupelna porazka!
Ze o kole od rowera... tfu! o Komforcie podrozowania wlasnym autem nie wspomne!

Lubelskie MPK to pasozyt, k... rozwiń
Avatar
guest / 3 stycznia 2011 o 09:42
0
Bilet miesięczny ulgowy na wszystkie linie kosztuje 42zł
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wraca Puławskie Kino Samochodowe
27 lipca 2018, 0:00

Wraca Puławskie Kino Samochodowe 7 0

Co Gdzie Kiedy. Gratka dla miłośników kina w Puławach. W dniach 27-29 lipca odbędzie się kolejna już edycja Puławskiego Kina Samochodowego, nawiązującego do amerykańskiej tradycji seansów.

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia 0 0

Małgorzata Hołub-Kowalik i Karol Zalewski złotymi medalistami w biegu na 400 metrów. To dość spora niespodzianka bo za faworytów w obu przypadkach uchodzili inni uczestnicy finału

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia]
galeria
film

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia] 72 11

W Lublinie trwa koncert Siła Kobiet. Na scenie występują: Paulina Przybysz, Monika Brodka, Katarzyna Nosowska i Kayah. Na plac Zamkowy przyszły tłumy

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje
kraj
film

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje 4 2

Radomyśl (woj. wielkopolskie). Na trasie Wschowa-Radomyśl samochód osobowy uderzył w dwie nastolatki jadące na rowerach. Młodsza z dziewcząt, 13-latka, zginęła na miejscu. Jej rok starsza koleżanka została przewieziona do szpitala. Przyczyny wypadku bada prokuratura.

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek
2 sierpnia 2018, 17:00

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek 2 0

Co Gdzie Kiedy. Popularny spektakl Centrum Kultury - Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek będzie można zobaczyć bezpłatnie w ramach wakacyjnego projektu Lato na Placu Litewskim. Pokaz odbędzie się dwukrotnie - w czwartek, 2 sierpnia i piątek, 3 sierpnia o godz. 17 przy pomniku Unii Lubelskiej.

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić?
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić? 21 2

Żeby obejrzeć wszystkie występy, najlepiej zacząć w czwartek. Dlatego już dziś przedstawiamy program festiwalu, choć najwięcej spektakli będzie dopiero za tydzień. Jak zwykle warto zarezerwować dużo czasu, dobrze zaplanować dzień i zatroszczyć się o wygodne obuwie

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle!
film

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle! 0 0

Podczas inauguracyjnego konkursu Letniego Grand Prix 2018 na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle reprezentacja Polski zajęła pierwsze miejsce osiągając rekordową przewagę 71,3 punktu nad drugimi w klasyfikacji Niemcami. Trzecie miejsce przypadło Norwegom

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty 15 2

Przebudowany po drugim spadku z rzędu zespół z Łęcznej w pierwszym meczu nowego sezonu wywalczył punkt w Wejherowie chociaż po niespełna pół godzinie gry przegrywał 0:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2 3 0

Po sparingu Stali z Tomasovią zdecydowanie lepsze humory panują w obozie czwartoligowca. Drużyna Pawła Babiarza ograła beniaminka III ligi 4:2

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów 2 2

Zawodnik Agrosu Zamość w piątek został mistrzem Polski w biegu na 100 metrów, a w sobotę zapewnił sobie awans do finałowego biegu na dwa razy dłuższym dystansie.

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę?

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę? 0 4

Pierwszy wyjazd do pracy za granicą może wiązać się z dużym stresem. Podpowiadamy, jak się do niego przygotować, by uniknąć niepotrzebnych nerwów.

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0 0 4

Piłkarze Rafała Borysiuka ostro postrzelali przy okazji sobotniego meczu kontrolnego z Włodawianką. Zawody zakończyły się zwycięstwem trzecioligowca 7:0. Rywale pod okiem Marka Droba ćwiczą jednak dopiero od tygodnia i tak naprawdę budują nową drużynę

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia
28 lipca 2018, 0:00

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia 1 0

Co Gdzie Kiedy. 28 lipca odbędzie się pierwsza w historii letnia edycja Botanicznej Piątki na terenie Ogrodu Botanicznego UMCS w Lublinie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.