Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

16 listopada 2012 r.
15:11
Edytuj ten wpis

Budżet 2013: szansa na rozwój Lublina, czy bliska katastrofa?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 26 A A
Prezydent planuje na 2013 r. wydatki rzędu 2 mld zł. Opozycja przepowiada finansową katastrofę (Jace
Prezydent planuje na 2013 r. wydatki rzędu 2 mld zł. Opozycja przepowiada finansową katastrofę (Jace

Prezydent planuje na 2013 r. wydatki rzędu 2 mld zł. Co trzecia złotówka ma trafić na inwestycje. Opozycja przepowiada finansową katastrofę.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W piątek w Radzie Miasta zaczęły się prace nad prezydenckim projektem przyszłorocznego budżetu Lublina. Teraz radni mają szansę wpływu na ten projekt. 20 grudnia muszą zdecydować, czy go przyjmą, czy odrzucą.

Projekt zakłada wydatki na poziomie 1,98 miliarda złotych. To najwyższa kwota w historii miasta. Blisko 34 proc. mają stanowić wydatki inwestycyjne: stadion, basen olimpijski, przedłużenie al. Solidarności, przebudowa ul. Narutowicza i wiecznie zakorkowanego skrzyżowania al. Sikorskiego i ul. Ducha, czy też przebudowa ul. Filaretów. Lista jest bardzo długa. Ratusz zakłada, że w miejskich dochodach zabraknie pokrycia na 94 mln zł i taką kwotę trzeba będzie pozyskać z kredytów. Tym samym zadłużenie wzrośnie do rekordowego poziomu 983 mln zł.

Prawo i Sprawiedliwość przepowiada finansową katastrofę. – Dochody i wydatki są o 20 proc. większe od tegorocznych, choć eksperci zapowiadają na 2013 r. kryzys ekonomiczny – mówi Sylwester Tułajew, szef klubu PiS. – Dochody majątkowe mają wynieść w przyszłym roku 484 mln zł, a w tym roku z zapowiadanych 312 mln złotych mamy zaledwie 84 mln zł, to tylko 27 proc. Wzrost o 400 mln zł jest nierealny. Dlatego obawiam się, że wdrożony zostanie niebezpieczny plan prywatyzacji LPEC-u. To mogłoby skutkować kilkudziesięcioprocentowymi podwyżkami cen ciepła, co pokazują przykłady innych miast.

– Proszę od razu nie klasyfikować projektu budżetu jako katastrofy, bo to jest niueuczciwe – odpowiada Krzysztof Żuk (PO) prezydent Lublina. I odpiera porównania z prezydenturą Andrzeja Pruszkowskiego (PiS), na której koniec (2006 r.) miasto było zadłużone na 190 mln złotych. – Ja przez swoją elegancję nie powiedziałem, że to niskie zadłużenie było spowodowane niskimi inwestycjami – mówi Żuk.
Ratusz podaje, że w 2006 r. przy zadłużeniu 190 mln wydatki inwestycyjne wynosiły 202 mln zł. Na koniec kadencji Adama Wasilewskiego (PO) dług wyniósł 678 mln zł, a inwestycje w ciągu roku sięgnęły 223 mln zł. W przyszłym roku przy długu 983 mln zł inwestycje mają sięgnąć 667 mln. – Kadencja prezydenta Pruszkowskiego nie zadowoliła mieszkańców, poprzednia również była niezadowalająca.

Ale także z klubu PO popłynął, choć odosobniony, głos obawy o poziom zadłużenia. – To będzie około 30 lat spłaty – szacuje Stanisław Podgórski (PO).

Ratusz twierdzi, że zakładane dochody są realne. – Większość tej kwoty będą stanowić unijne dotacje do inwestycji. Mają wynieść 340 milionów złotych – informuje Irena Szumlak, skarbnik miasta. – 27-procentowe wykonanie tegorocznych dochodów podane jest na koniec września, pozostaje nam jeszcze cały kwartał i te pieniądze wpłyną do budżetu miasta. Nie są to środki, które trafiają do nas sukcesywnie i regularnie, stąd ten wskaźnik. Zapewniam, że nie ma mowy o tym, by zadłużenie miasta przekroczyło dopuszczalny ustawą próg 60 proc. – dodaje Szumlak. Zakładany dług to 55 proc.

Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
LK / 17 listopada 2012 o 12:39
0
[quote name='Krys' timestamp='1353151536' post='695296']
Jakow miasto nie jest prywatnym inwestorem żeby ci tworzyć miejsca pracy, może jedynie przyciągnąć inwestorów do naszego regionu, właśnie dzięki takimi inwestycjom! Jak nadal bedziesz tak rozumował to za dwa lata bedziemy Polską C a nie B!!!
[/quote]

Niem co się spierać, ale "Polską C" byliśmy i jesteśmy. A co do samych inwestycji, to oczywiście są bardzo ważne, ale dość ryzykowne w naszej sytuacji, bo może się okazać, że ściągnął inwestorów w minimalnym stopniu(albo i w ogóle). Zaciągając kolejne kredyty na te inwestycje za kilka lat może się okazać, że będzie problem z ich spłacaniem(przy założeniu, że gospodarka w mieście i regionie znacząco nie ruszy) - i co wtedy- cięcia w edukacji, wyższe podatki lokalne, opłaty za wodę, ścieki, bilety komunikacji zbiorowej??Inwestycje na kredyt też powinny być dobrze przemyślane.
[quote name='Krys' timestamp='1353151536' post='695296']
Jakow miasto nie jest prywatnym inwestorem żeby ci tworzyć miejsca pracy, może jedynie przyciągnąć inwestorów do naszego regionu, właśnie dzięki takimi inwestycjom! Jak nadal bedziesz tak rozumował to za dwa lata bedziemy Polską C a nie B!!!
[/quote]

Niem co się spierać, ale "Polską C" byliśmy i jesteśmy. A co do samych inwestycji, to oczywiście są bardzo ważne, ale dość ryzykowne w naszej sytuacji, bo może się ... rozwiń
Avatar
Krys / 17 listopada 2012 o 12:25
0
[quote name='jakow' timestamp='1353145861' post='695279']
czy Pan Żuk grał w SIM CITY? żeby miasto miało dochody potrzeba fabryk, zakładów pracy, miejskich przedsiębiorstw takich jak LPEC, wodociągi (wara od prywatyzacji) bo nigdy nie wyjdziemy z pętli zadłużenia, 55 % procent w przyszłym roku - nie przekroczymy 60 % - z tego rozumiem, że za 2 lata nie zainwestujemy ani grosza - to koniec rozwoju naszego miasta !!! ( po rządach PO nie zostanie już nic - pustynia)
[/quote]
Jakow miasto nie jest prywatnym inwestorem żeby ci tworzyć miejsca pracy, może jedynie przyciągnąć inwestorów do naszego regionu, właśnie dzięki takimi inwestycjom! Jak nadal bedziesz tak rozumował to za dwa lata bedziemy Polską C a nie B!!!
[quote name='jakow' timestamp='1353145861' post='695279']
czy Pan Żuk grał w SIM CITY? żeby miasto miało dochody potrzeba fabryk, zakładów pracy, miejskich przedsiębiorstw takich jak LPEC, wodociągi (wara od prywatyzacji) bo nigdy nie wyjdziemy z pętli zadłużenia, 55 % procent w przyszłym roku - nie przekroczymy 60 % - z tego rozumiem, że za 2 lata nie zainwestujemy ani grosza - to koniec rozwoju naszego miasta !!! ( po rządach PO nie zostanie już nic - pustynia)
[/quote]
Jakow miasto ni... rozwiń
Avatar
LK / 17 listopada 2012 o 12:25
0
[quote name='gdaka' timestamp='1353089311' post='694667']
tia... a PKB na mieszkańca lubelszyzny najniższe w Polsce. Wg danych MF to 25 tys rocznie na mieszkańca czyli dokładnie tyle ile średnie PKB w Rumunii !!! Brawo dziękujemy wam za Rumunię w Lublinie !!
[/quote]

Wg. ostatnich danych PKB na mieszkańca w województwie w ciągu ostatnich 11 lat skurczyło się o 4 % - ale żeby być sprawiedliwym są to dane dla całego województwa, ciekawe jak to wygląda w samym Lublinie- może i nie ma regresu, ale jeśli jest wzrost to zapewne minimalny, gdy w "Polsce A" te wzrosty wynoszą od kilkunastu do kilkudziesięciu procent.
[quote name='gdaka' timestamp='1353089311' post='694667']
tia... a PKB na mieszkańca lubelszyzny najniższe w Polsce. Wg danych MF to 25 tys rocznie na mieszkańca czyli dokładnie tyle ile średnie PKB w Rumunii !!! Brawo dziękujemy wam za Rumunię w Lublinie !!
[/quote]

Wg. ostatnich danych PKB na mieszkańca w województwie w ciągu ostatnich 11 lat skurczyło się o 4 % - ale żeby być sprawiedliwym są to dane dla całego województwa, ciekawe jak to wygląda w samym Lublinie- może i... rozwiń
Avatar
libre / 17 listopada 2012 o 12:04
0
Może lepiej zapisać w budżecie wielkie ZERO i jak coś się osiągnie przypiąć sobie order!
Albo będziemy się rozwijać, albo zwijać. Innej drogi nie ma. To proste.
Avatar
marek / 17 listopada 2012 o 11:23
0
Jeśli z budzetem miasta jest tak jak mówi Pan Prezydent to jest szansa,że znajdą sie pieniądze na remont nawierzchni ulicy Kaskadowej w Lublinie! Czy się mylę Panie Prezydencie?
Avatar
mecenas / 17 listopada 2012 o 10:55
0
[quote name='jakow' timestamp='1353145861' post='695279']
czy Pan Żuk grał w SIM CITY? żeby miasto miało dochody potrzeba fabryk, zakładów pracy, miejskich przedsiębiorstw takich jak LPEC, wodociągi (wara od prywatyzacji) bo nigdy nie wyjdziemy z pętli zadłużenia, 55 % procent w przyszłym roku - nie przekroczymy 60 % - z tego rozumiem, że za 2 lata nie zainwestujemy ani grosza - to koniec rozwoju naszego miasta !!! ( po rządach PO nie zostanie już nic - pustynia)
[/quote]Wszystko się transferuje do IZRAELA.
Avatar
jakow / 17 listopada 2012 o 10:51
0
czy Pan Żuk grał w SIM CITY? żeby miasto miało dochody potrzeba fabryk, zakładów pracy, miejskich przedsiębiorstw takich jak LPEC, wodociągi (wara od prywatyzacji) bo nigdy nie wyjdziemy z pętli zadłużenia, 55 % procent w przyszłym roku - nie przekroczymy 60 % - z tego rozumiem, że za 2 lata nie zainwestujemy ani grosza - to koniec rozwoju naszego miasta !!! ( po rządach PO nie zostanie już nic - pustynia)
Avatar
Reton / 17 listopada 2012 o 09:57
0
Definicja katastrofy: Radny Tułajew mówiący o budżecie, o którym nie ma pojęcia. Bo skąd ma mieć pojęcie, skoro nawet nigdzie nie pracował i w normalny sposób nie zarobił złotówki? Jak człowiek, który próbuje blokować inwestycje w mieście może być radnym?????
Avatar
st / 16 listopada 2012 o 23:02
0
Sylvia to żeńskie imię, czy ktoś może sugeruje straszną i bulwersującą wiadomość, że w klubie PiS są reprezentowane mniejszości? Jeśli tak to dobra wiadomość jesteśmy w czubie Europy, przed Belgią, Holandią i Hiszpanią! Czy arcybiskup Budzik wyrazi zgodę na taki ślub? Proszę o więcej informacji.
Avatar
Iwona / 16 listopada 2012 o 22:09
0
Czy basen lub stadion Yaro przyciągną inwestorów? może nie inwestorów ale z tego tytułu będą stałe wpływy do kasy. Po 1 nawet głupie masowe koncerty mogłyby być organizowane w lublinie gdyby było do tego dobrze przeznaczone miejsce. Basen? hmm poza basenami przy szkołach i uczelniach to masz tylko basen MOSIR. Pamiętaj ze Lublin nie jest atrakcyjny pod względem inwestowania tu kasy bo jesteśmy 1000 lat za Warszawa i np. Wrocławiem. Nie mamy praktycznie nic, o zgrozo, dobrze ze chociaż lotnisko w pobliżu powstało przynajmniej odbiliśmy się od dna.
Pana Żuka popieram miałam z nim zajęcia na studiach dobry pracownik naukowy, dobry człowiek, i ponadto fabryka realnych pomysłów. Ci którzy nie maja pojęcia o gospodarce rynku lokalnego, finansach publicznych niech przestaną szczekać. Ten człowiek wie co robi!!!
Czy basen lub stadion Yaro przyciągną inwestorów? może nie inwestorów ale z tego tytułu będą stałe wpływy do kasy. Po 1 nawet głupie masowe koncerty mogłyby być organizowane w lublinie gdyby było do tego dobrze przeznaczone miejsce. Basen? hmm poza basenami przy szkołach i uczelniach to masz tylko basen MOSIR. Pamiętaj ze Lublin nie jest atrakcyjny pod względem inwestowania tu kasy bo jesteśmy 1000 lat za Warszawa i np. Wrocławiem. Nie mamy praktycznie nic, o zgrozo, dobrze ze chociaż lotnisko w pobliżu powstało przynajmniej odbiliśmy się od... rozwiń
Avatar
LK / 17 listopada 2012 o 12:39
0
[quote name='Krys' timestamp='1353151536' post='695296']
Jakow miasto nie jest prywatnym inwestorem żeby ci tworzyć miejsca pracy, może jedynie przyciągnąć inwestorów do naszego regionu, właśnie dzięki takimi inwestycjom! Jak nadal bedziesz tak rozumował to za dwa lata bedziemy Polską C a nie B!!!
[/quote]

Niem co się spierać, ale "Polską C" byliśmy i jesteśmy. A co do samych inwestycji, to oczywiście są bardzo ważne, ale dość ryzykowne w naszej sytuacji, bo może się okazać, że ściągnął inwestorów w minimalnym stopniu(albo i w ogóle). Zaciągając kolejne kredyty na te inwestycje za kilka lat może się okazać, że będzie problem z ich spłacaniem(przy założeniu, że gospodarka w mieście i regionie znacząco nie ruszy) - i co wtedy- cięcia w edukacji, wyższe podatki lokalne, opłaty za wodę, ścieki, bilety komunikacji zbiorowej??Inwestycje na kredyt też powinny być dobrze przemyślane.
[quote name='Krys' timestamp='1353151536' post='695296']
Jakow miasto nie jest prywatnym inwestorem żeby ci tworzyć miejsca pracy, może jedynie przyciągnąć inwestorów do naszego regionu, właśnie dzięki takimi inwestycjom! Jak nadal bedziesz tak rozumował to za dwa lata bedziemy Polską C a nie B!!!
[/quote]

Niem co się spierać, ale "Polską C" byliśmy i jesteśmy. A co do samych inwestycji, to oczywiście są bardzo ważne, ale dość ryzykowne w naszej sytuacji, bo może się ... rozwiń
Avatar
Krys / 17 listopada 2012 o 12:25
0
[quote name='jakow' timestamp='1353145861' post='695279']
czy Pan Żuk grał w SIM CITY? żeby miasto miało dochody potrzeba fabryk, zakładów pracy, miejskich przedsiębiorstw takich jak LPEC, wodociągi (wara od prywatyzacji) bo nigdy nie wyjdziemy z pętli zadłużenia, 55 % procent w przyszłym roku - nie przekroczymy 60 % - z tego rozumiem, że za 2 lata nie zainwestujemy ani grosza - to koniec rozwoju naszego miasta !!! ( po rządach PO nie zostanie już nic - pustynia)
[/quote]
Jakow miasto nie jest prywatnym inwestorem żeby ci tworzyć miejsca pracy, może jedynie przyciągnąć inwestorów do naszego regionu, właśnie dzięki takimi inwestycjom! Jak nadal bedziesz tak rozumował to za dwa lata bedziemy Polską C a nie B!!!
[quote name='jakow' timestamp='1353145861' post='695279']
czy Pan Żuk grał w SIM CITY? żeby miasto miało dochody potrzeba fabryk, zakładów pracy, miejskich przedsiębiorstw takich jak LPEC, wodociągi (wara od prywatyzacji) bo nigdy nie wyjdziemy z pętli zadłużenia, 55 % procent w przyszłym roku - nie przekroczymy 60 % - z tego rozumiem, że za 2 lata nie zainwestujemy ani grosza - to koniec rozwoju naszego miasta !!! ( po rządach PO nie zostanie już nic - pustynia)
[/quote]
Jakow miasto ni... rozwiń
Avatar
LK / 17 listopada 2012 o 12:25
0
[quote name='gdaka' timestamp='1353089311' post='694667']
tia... a PKB na mieszkańca lubelszyzny najniższe w Polsce. Wg danych MF to 25 tys rocznie na mieszkańca czyli dokładnie tyle ile średnie PKB w Rumunii !!! Brawo dziękujemy wam za Rumunię w Lublinie !!
[/quote]

Wg. ostatnich danych PKB na mieszkańca w województwie w ciągu ostatnich 11 lat skurczyło się o 4 % - ale żeby być sprawiedliwym są to dane dla całego województwa, ciekawe jak to wygląda w samym Lublinie- może i nie ma regresu, ale jeśli jest wzrost to zapewne minimalny, gdy w "Polsce A" te wzrosty wynoszą od kilkunastu do kilkudziesięciu procent.
[quote name='gdaka' timestamp='1353089311' post='694667']
tia... a PKB na mieszkańca lubelszyzny najniższe w Polsce. Wg danych MF to 25 tys rocznie na mieszkańca czyli dokładnie tyle ile średnie PKB w Rumunii !!! Brawo dziękujemy wam za Rumunię w Lublinie !!
[/quote]

Wg. ostatnich danych PKB na mieszkańca w województwie w ciągu ostatnich 11 lat skurczyło się o 4 % - ale żeby być sprawiedliwym są to dane dla całego województwa, ciekawe jak to wygląda w samym Lublinie- może i... rozwiń
Avatar
libre / 17 listopada 2012 o 12:04
0
Może lepiej zapisać w budżecie wielkie ZERO i jak coś się osiągnie przypiąć sobie order!
Albo będziemy się rozwijać, albo zwijać. Innej drogi nie ma. To proste.
Avatar
marek / 17 listopada 2012 o 11:23
0
Jeśli z budzetem miasta jest tak jak mówi Pan Prezydent to jest szansa,że znajdą sie pieniądze na remont nawierzchni ulicy Kaskadowej w Lublinie! Czy się mylę Panie Prezydencie?
Avatar
mecenas / 17 listopada 2012 o 10:55
0
[quote name='jakow' timestamp='1353145861' post='695279']
czy Pan Żuk grał w SIM CITY? żeby miasto miało dochody potrzeba fabryk, zakładów pracy, miejskich przedsiębiorstw takich jak LPEC, wodociągi (wara od prywatyzacji) bo nigdy nie wyjdziemy z pętli zadłużenia, 55 % procent w przyszłym roku - nie przekroczymy 60 % - z tego rozumiem, że za 2 lata nie zainwestujemy ani grosza - to koniec rozwoju naszego miasta !!! ( po rządach PO nie zostanie już nic - pustynia)
[/quote]Wszystko się transferuje do IZRAELA.
Avatar
jakow / 17 listopada 2012 o 10:51
0
czy Pan Żuk grał w SIM CITY? żeby miasto miało dochody potrzeba fabryk, zakładów pracy, miejskich przedsiębiorstw takich jak LPEC, wodociągi (wara od prywatyzacji) bo nigdy nie wyjdziemy z pętli zadłużenia, 55 % procent w przyszłym roku - nie przekroczymy 60 % - z tego rozumiem, że za 2 lata nie zainwestujemy ani grosza - to koniec rozwoju naszego miasta !!! ( po rządach PO nie zostanie już nic - pustynia)
Avatar
Reton / 17 listopada 2012 o 09:57
0
Definicja katastrofy: Radny Tułajew mówiący o budżecie, o którym nie ma pojęcia. Bo skąd ma mieć pojęcie, skoro nawet nigdzie nie pracował i w normalny sposób nie zarobił złotówki? Jak człowiek, który próbuje blokować inwestycje w mieście może być radnym?????
Avatar
st / 16 listopada 2012 o 23:02
0
Sylvia to żeńskie imię, czy ktoś może sugeruje straszną i bulwersującą wiadomość, że w klubie PiS są reprezentowane mniejszości? Jeśli tak to dobra wiadomość jesteśmy w czubie Europy, przed Belgią, Holandią i Hiszpanią! Czy arcybiskup Budzik wyrazi zgodę na taki ślub? Proszę o więcej informacji.
Avatar
Iwona / 16 listopada 2012 o 22:09
0
Czy basen lub stadion Yaro przyciągną inwestorów? może nie inwestorów ale z tego tytułu będą stałe wpływy do kasy. Po 1 nawet głupie masowe koncerty mogłyby być organizowane w lublinie gdyby było do tego dobrze przeznaczone miejsce. Basen? hmm poza basenami przy szkołach i uczelniach to masz tylko basen MOSIR. Pamiętaj ze Lublin nie jest atrakcyjny pod względem inwestowania tu kasy bo jesteśmy 1000 lat za Warszawa i np. Wrocławiem. Nie mamy praktycznie nic, o zgrozo, dobrze ze chociaż lotnisko w pobliżu powstało przynajmniej odbiliśmy się od dna.
Pana Żuka popieram miałam z nim zajęcia na studiach dobry pracownik naukowy, dobry człowiek, i ponadto fabryka realnych pomysłów. Ci którzy nie maja pojęcia o gospodarce rynku lokalnego, finansach publicznych niech przestaną szczekać. Ten człowiek wie co robi!!!
Czy basen lub stadion Yaro przyciągną inwestorów? może nie inwestorów ale z tego tytułu będą stałe wpływy do kasy. Po 1 nawet głupie masowe koncerty mogłyby być organizowane w lublinie gdyby było do tego dobrze przeznaczone miejsce. Basen? hmm poza basenami przy szkołach i uczelniach to masz tylko basen MOSIR. Pamiętaj ze Lublin nie jest atrakcyjny pod względem inwestowania tu kasy bo jesteśmy 1000 lat za Warszawa i np. Wrocławiem. Nie mamy praktycznie nic, o zgrozo, dobrze ze chociaż lotnisko w pobliżu powstało przynajmniej odbiliśmy się od... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 26

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne 0 0

Niewiele ponad 34 tys. zł brakuje Ewelinie i Łukaszowi Czerwińskim do zrealizowania marzenia ich życia – kupna małego, ale własnego mieszkania. Para nie może dostać mieszkania komunalnego, bo przekracza próg dochodowy o 56 zł. Niepełnosprawny mężczyzna i jego żona wciąż mają jednak nadzieję, że dzięki pomocy internautów wszystko jest możliwe.

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze
21 lipca 2018, 20:00

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. Gwiazda duetu The Dumplings, Kuba Karaś, wystąpi 21 lipca w Plenerze. Zamiast własnych kawałków artysta sprawdzi się w roli DJ'a i rozkręci gorącą imprezę. Start o godz. 20.

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie

Nawet 29 milionów złotych to za mało na park Ludowy w Lublinie 0 10

Wczoraj unieważniony został przetarg na odnowę parku Ludowego. Najtańsza oferta przekraczała kwotę zarezerwowaną w kasie miasta. Teraz Ratusz zastanawia się nad dalszymi losami tej inwestycji, która już drugi raz okazała się sporo droższa niż spodziewali się urzędnicy.

Smaki Muzyki. Nowy projekt w Puławach
20 lipca 2018, 18:30

Smaki Muzyki. Nowy projekt w Puławach 2 0

W Puławach startuje cykl Smaki Muzyki organizowany przez Puławski Park Naukowo-Technologiczny. W piątek, 20 lipca o godz. 18.30 w Zielonym Pomidorze (Mościckiego 1) odbędzie się koncert Artura Miedzińskiego.

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki

Lublin: Tutaj działała wytwórnia wind. Deweloper chce zbudować bloki 16 8

Siedem bloków mieszkalnych zamierza stawiać prywatna spółka na terenie wytwórni wind u zbiegu ul. Roztocze i Orkana. Ratusz uznał, że to dobre miejsce na mieszkania, a teraz będzie opracowywać nowy plan zagospodarowania terenu.

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial

Lublin rozpoczął ogólnopolskie bieganie City Trial 0 0

Nad Zalewem Zemborzyckim odbył się bieg City trail onTour, czyli wakacyjna zapowiedź największego cyklu zawodów przełajowych w kraju. Najszybszym na 5-kilometrowej trasie był miejscowy dominator – Artur Kern. Wśród kobiet zwycięstwo odniosła pochodząca z Wejherowa – Katarzyna Konkel

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci

O leśnych przedszkolach w Rezerwacie Dzikich Dzieci 0 2

Zamiast klocków i lalek – patyki i błoto. Zamiast łóżka i materaca – ciepły śpiwór i gołe niebo. Przedszkolaki brodzą w kałużach, przedzierają przez śnieżne zaspy, a ich plac zabaw to las, łąka lub ogród.

MKS Perła Lublin już trenuje
galeria

MKS Perła Lublin już trenuje 1 1

Superliga piłkarek ręcznych MKS Perła Lublin ma za sobą pierwszy trening. W poniedziałek w hali MOSiR przy Al. Zygmuntowskich ćwiczyło 14 zawodniczek. Walentyna Nieściaruk i Gabriela Besen na razie trenowały indywidualnie

Wymieszał alkohol z lekami. Zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę

Wymieszał alkohol z lekami. Zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę 33 3

Recydywista z Łęcznej zmasakrował nożem poznanego w barze mężczyznę. Wpadł w szał po tym, jak wymieszał alkohol z lekami – wynika z akt sprawy. Ofiara przeżyła tylko dzięki interwencji świadka i policjantów.

Cena 1g suszu dla pacjenta nie powinna przekroczyć 65 zł. Chorzy czekają na medyczną marihuanę

Cena 1g suszu dla pacjenta nie powinna przekroczyć 65 zł. Chorzy czekają na medyczną marihuanę 0 3

Jest firma, która chce sprowadzać z Kanady surowiec do wytwarzania marihuany medycznej. Złożyła już wniosek o rejestrację, ale do aptek lek szybko nie trafi.

Centralny Plac Zabaw. Zapisz się na warsztaty

Centralny Plac Zabaw. Zapisz się na warsztaty 2 0

Co Gdzie Kiedy. Za niecałe dwa tygodnie (28 lipca) na placu przed Centrum Kultury (ul. Peowiaków 12) startuje Centralny Plac Zabaw. – W tym roku razem z wami chcemy otworzyć nowy rozdział naszego projektu – zapowiadają organizatorzy wydarzenia.

Kolega nie będzie zadowolony. Nawet nie wiedział, że jego samochód został "pożyczony"

Kolega nie będzie zadowolony. Nawet nie wiedział, że jego samochód został "pożyczony" 0 0

Kierowca w Zakrzowie (pow. łęczyński) wypadł z drogi i zakończył jazdę na jednej z latarni.

Piotr Darmochwał (Motor): Najpierw budowa zespołu, potem konkretne cele

Piotr Darmochwał (Motor): Najpierw budowa zespołu, potem konkretne cele 4 0

ROZMOWA Z Piotrem Darmochwałem, nowym zawodnikiem Motoru Lublin

Lublin: Tak wygląda rower miejski po przejechaniu przez pociąg

Lublin: Tak wygląda rower miejski po przejechaniu przez pociąg 9 5

W poniedziałek policjanci z komisariatu VI w Lublinie zatrzymali nieletniego mieszkańca miasta w związku ze zniszczeniem roweru miejskiego.

Jak się zmienią Al. Racławickie w Lublinie? 12 pomysłów, żeby było ładniej i wygodniej
galeria

Jak się zmienią Al. Racławickie w Lublinie? 12 pomysłów, żeby było ładniej i wygodniej 14 26

O zmiany w projekcie przebudowy Al. Racławickich apeluje do prezydenta Lublina doradzająca mu Rada Kultury Przestrzeni. Prosi o estetyczne chodniki, ozdobną roślinność i miejsca do siedzenia. Lista próśb jest o wiele dłuższa.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.