Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

30 października 2019 r.
12:50

Buspas przy al. Tysiąclecia. Dyrektor ZDM: likwidujemy, prezydent: zostawiamy

Autor: Zdjęcie autora DOMINIK SMAGA
40 90 A A
Spytaliśmy rzeczniczkę prezydenta, dlaczego Ratusz nie dementuje wypowiedzi dyrektora Zarządu Dróg i Mostów tylko „informacje mediów” oraz o to, na jakiej podstawie dyrektor oznajmił nam, że buspas zostanie zlikwidowany. Czekamy na odpowiedź.
Spytaliśmy rzeczniczkę prezydenta, dlaczego Ratusz nie dementuje wypowiedzi dyrektora Zarządu Dróg i Mostów tylko „informacje mediów” oraz o to, na jakiej podstawie dyrektor oznajmił nam, że buspas zostanie zlikwidowany. Czekamy na odpowiedź.

Ratusz wyklucza likwidację buspasa na al. Tysiąclecia zapowiadaną przez dyrektora Zarządu Dróg i Mostów. Wbrew jego słowom nawet prezydent ogłosił, że korytarz dla komunikacji miejskiej ma zostać zachowany. – Słowa dyrektora nie były oficjalnym stanowiskiem Ratusza – twierdzi rzeczniczka prezydenta

Aktualizacja artykułu: 30 października 2019 r. 13:57
AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Lada dzień zrezygnujemy z tego buspasa i puścimy ruch bez uprzywilejowania komunikacji autobusowej – stwierdził w poniedziałek w rozmowie z nami Kazimierz Pidek, dyrektor Zarządu Dróg i Mostów odpowiedzialnego za lubelskie ulice. Kierowana przez niego jednostka nie podejmuje decyzji w sprawie organizacji ruchu, bo zapadają one w Urzędzie Miasta, ale odpowiada za ich późniejsze wykonanie, czyli za oznakowanie ulic.

W rozmowie z nami dyrektor Pidek jasno stwierdził, że buspas przy al. Tysiąclecia przy dworcu PKS ma być zlikwidowany. – Czasami powoduje wiele zamieszania przy zjeździe z ronda Dmowskiego w kierunku dworca PKS. Doszliśmy do wniosku, że trzeba to oznakowanie zmienić i dać sobie spokój z tym buspasem – mówił nam dyrektor Zarządu Dróg i Mostów.

Opublikowana przez nas wypowiedź dyrektora wywołała lawinę komentarzy. – Stanowczo protestuję przeciw likwidacji buspasów – napisał do nas Leszek Kozioł, jeden z Czytelników. – Usunięcie pasa dla autobusów i trolejbusów sprawi, że mieszkańcy chętniej skorzystają z prywatnych samochodów, przyczyniając się tym samym do zwiększenia natężenia ruchu drogowego i większej emisji spalin.

Buspasa na al. Tysiąclecia broni nawet prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, największego w Lublinie przewoźnika obsługującego komunikację miejską. – Ten pas jest ważny, potrzebny, niezbędny, konieczny – mówi Tomasz Fulara, prezes MPK. Przed przejściem dla pieszych koło hali Nova kierowcy autobusów jako pierwsi dostają od sygnalizacji zgodę na wjazd. Dzięki temu kierowcy autobusów zamierzający skręcić w lewo w ul. Wodopojną mogą swobodnie przedostać się ze skrajnego prawego pasa na skrajny lewy. – To zdecydowanie ułatwia pracę.

– Jest to rozwiązanie, które bardzo dobrze się sprawdza i jest zgodne z polityką transportową miasta – podkreśla Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. – Nasza polityka jest konsekwentna i dążymy do zwiększenia liczby buspasów. To jedyna droga do płynności podróży komunikacją miejską.

Tuż przed południem Urząd Miasta oficjalnie zapowiedział, że nie zmieni organizacji ruchu na al. Tysiąclecia. – Funkcjonujący od 2016 r. buspas w tym miejscu nie będzie likwidowany – stwierdziła w komunikacie rozesłanym do mediów Katarzyna Duma, rzeczniczka prezydenta Lublina. Głos w tej sprawie zabrał nawet prezydent.

– Dementuję informacje lubelskich mediów o likwidacji buspasa na al. Tysiąclecia. Spełnia on swoją rolę tym bardziej, że chcemy nadal tworzyć priorytety dla pojazdów komunikacji miejskiej – ogłosił Krzysztof Żuk na portalu Facebook.

Spytaliśmy rzeczniczkę prezydenta, dlaczego nie dementuje wypowiedzi szefa Zarządu Dróg i Mostów tylko „informacje mediów” i na jakiej podstawie Pidek oznajmił nam, że buspas zostanie zlikwidowany. – Słowa dyrektora nie były oficjalnym stanowiskiem Ratusza – stwierdza Katarzyna Duma. – Komunikat nie jest komentarzem słów pana dyrektora, a oficjalnym stanowiskiem Ratusza w sprawie likwidacji buspasa.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 90

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Borys Kafarow / 30 października 2019 r. o 13:41
+21
Co ten Pidek gada? jak komuś problem robi tamtędy jazda to niech wróci na kurs prawa jazdy. Wszystko jest czytelnie oznakowane ale jak się na znaki nie patrzy to później głupieją ci co wygrali prawo jazdy w chipsach.
Avatar
Gość / 30 października 2019 r. o 17:03
+17
A czym zakończyły się prace Zarządu Dróg i Mostów nad "zieloną falą" w Lublinie? Gdzie efekt ? Czy Żuk wie, jak pracuje podległa mu firma, czy nie interesuje się tym, co się tam dzieje ?
Avatar
Gość / 30 października 2019 r. o 13:35
+14
Kto w tym mieście rządzi? Prezydent, dyrektor ZDiM czy może deweloperzy?
Avatar
Gość / 30 października 2019 r. o 15:29
+12
"Jak można z trójka małych dzieci jeździć mpk. Jeedno do żłobka drugie pszedszkola a trzecie do szkoły a ja do pracy na 7.30. Nie do pogodzenia. Musi być samochod" - w przeciętnej osobówce jedzie 1,20 osoby.
Avatar
Gość / 30 października 2019 r. o 13:51
+12
odwołać tego PIDKA, czy zna się ten człowiek natym co mówi? Czy ZDM zarządza ruchem w Lublinie?
Avatar
Wacek / 30 października 2019 r. o 13:24
+11
To się wygłupił jakiś wąsaty Janusz, pewnie wg niego trzeba by zlikwidować też "na powrót" wszystkie ścieżki rowerowe, deptak, zakaz parkowania na Satrym Mieście, i w ogóle wrócić do XIX wieku..
 Marku stosujesz nieuczciwą technike manipulacji czyli projekcję - ten człowiek odwiada za transport kołowy w Lublinie zrobiono analizy wyszło ze buspas nie jest potrzebny - ale ekolewica zakrzyczy fakty bo nie pasują one do Wasych poglądów ... Nie ma więc mowy o ściekach rowrowych które kazdy noramlny czlowiek w Lublinie popiera czy deptak który choć jest dyskusujny jest fajnym miejscem do spedzenia czasu.
 Marku stosujesz nieuczciwą technike manipulacji czyli projekcję - ten człowiek odwiada za transport kołowy w Lublinie zrobiono analizy wyszło ze buspas nie jest potrzebny - ale ekolewica zakrzyczy fakty bo nie pasują one do Wasych poglądów ... Nie ma więc mowy o ściekach rowrowych które kazdy noramlny czlowiek w Lublinie popiera czy deptak który choć jest dyskusujny jest fajnym miejscem do spedzenia czasu. rozwiń
Avatar
Gość / 30 października 2019 r. o 15:28
+10
"Ale nie można nikogo zmuszać do jeżdżenia starymi upierdzielonymi autobusami, pełnymi patologii. To nie komunizm. Chyba mamy demokrację i wolność wyboru." - a korkowanie miasta i zmuszanie innych (np jadących autobusami) do stania w korku to co to jest?
Avatar
Gość / 30 października 2019 r. o 15:02
+9
"Wolimy brak buspasow to spowoduje zmniejszenie korków i smogu" - nikt nie chce korków ani smogu. Ale żeby tak było, to jak najwięcej osób powinno jeździć autobusami zamiast własnymi samochodami. A żeby tak było, komunikacja musi mieć przewagę w pewnych kwestiach, np. czasu przejazdu. Taki jest ciąg logiczny. A nie taki jak podany przez ciebie.
Avatar
Gość / 30 października 2019 r. o 15:33
+8
Jak można matki z małymi dziećmi, które jeżdżą autobusami zmuszać do stania w korku. Jeedno do żłobka drugie pszedszkola a trzecie do szkoły a ja do pracy na 7.30. Nie do pogodzenia. Buspas musi być.
Avatar
Sołtys / 30 października 2019 r. o 15:37
+7
Czy dyrektor Zarządu Dróg i Mostów jest z wykształcenia drogowcem ? Chyba nie. To dlaczego jest dyrektorem ? Kolega Żuka ?
Avatar
bart / 31 października 2019 r. o 10:44
+1
A ja się pytam o sygnalizację dla autobusów. Bo zauważyłem że na śluzach wyjeżdżają autobusy zarówno gdy na sygnalizatorze mają pionową belkę a dla aut jest czerwone i tak samo wyjeżdżają z zatok gdy na sygnalizatorze mają poziomą belkę i dla aut jest zielone. Można pociągnąć to jako przejazd na czerwonym czy nie? To jest nagminne. Zarówno na Tysiąc lecia jak i na Piłsudskiego.
Avatar
Gość / 31 października 2019 r. o 10:19
+3
Pidek do dymisji. Facet buduje miasto na wzór lat 70 - same samochody. To się nie skończy dobrze. To już widać. Budują nowe drogi, a korki nie znikają.
Avatar
Piotr / 31 października 2019 r. o 08:43
+1
Ludzie, patent jest prosty - budujemy buspasy i wprowadzamy przepis, który mówi, że buspasem może jechać każdy samochód pod warunkiem, że w środku jest minimum 4 osoby. Miasto samo się odkorkuje.
Avatar
Henry / 31 października 2019 r. o 07:52
+3
Na buspasie można zbudować kilka wieżowców. Prezydent widzi szansę dla Lublina i nie przywróci ruchu na buspasach.
Avatar
PRO CHOICE :-) / 30 października 2019 r. o 22:45
+3
Jedyne sensowne rozwianie to metro i nieco gorsze tramwaje których jednych i drugich w Lu nie będzie. 1. Gdzie na świecie poza Waszymi głowami buspasy zadziałały ? Na pewno nie w Lublinie - nawet zwiększenie przepustowości na przy PKS związane jest z SYGNALIZACJĄ na przystanku a nie buspasem ! Albo czy ktoś kto mieszka na Majdanku może powiedzieć że na DMM się od nich polepszyło (codziennie jeżdżę tam ZTM i autobusy jeżdżą w tym samym tempie - tyle że osobówki stoją) - a juz nie ma co mówić o pozostałych lokalizacja i pomysłach bo są śmieszne Grygowej, Plażowa czy JP II (rondo) 2. Lublin ma za wąskie drogi na buspasy (do nich trzeba min 2+1 a nie 1+1) 3. Rozwój Lublina jest ograniczony zarówno demograficzne i jak też brakiem istotnych inwestycji w branży usług i przemyśle. Czy Lublin jest stać na kolejne obligacje na wkład własny do zakupu nowego taboru ? Kiedy je spłacimy te ostatnie to chyba po zezłomowaniu nowego taboru ? 4. Korki i przepełnione Centrum samo się reguluje (brak miejsc parkingowych - ja do Centrum albo unikam albo jeżdżę MPK i jest OK) nie lubię szukać miejsca. 5. Lewicowa dialektyka i szukanie ofiar (pasażerowie ZTM ) i ciemiężców (jaśnie panowie kierowcy zapierdzianych diesli) jest ŚMIESZNE - bo większość ludzi jest i kierowcą i pasażerem MPK a często także pieszym i rowerzystą 6. Przeczytajcie opracowanie Ratusza na temat skutków masowego wytyczenia busapsów w Lublinie z roku 2016 (Koncepcja Rozwoju Transportu LOF) - minimalne zwiększeni częstotliwościowi kursowania lub ograniczenie ilości potrzebnego taboru a w opracowaniu nie ma nic na temat skutków dla kierowców pojazdów osobowych (!) 7. TO co dobrego przez ostanie lata się zrobiło dzięki PKŻ to domykanie układu komunikacyjnego który pozwala na sensowny wybór ZTM czy samochód osobowy (Obwodnica z łącznikami, Zelwerowicza, Poligonowa, Dywizjonu 303, Wrotkowska, Tras Zielona, Konrada Mazowieckiego ;-) , plany przedłużenie Głębokiej, czy Dekutowsiego do Wyzwolenia) 8. Lublin na prawdę nie jest mocno zakorkowany - jedzcie do Warszawy, Wrocławia czy Krakowa ... POLECAM ZDROWY ROZSĄDEK - DAJMY WYBÓR MIESZKAŃCOM
Jedyne sensowne rozwianie to metro i nieco gorsze tramwaje których jednych i drugich w Lu nie będzie. 1. Gdzie na świecie poza Waszymi głowami buspasy zadziałały ? Na pewno nie w Lublinie - nawet zwiększenie przepustowości na przy PKS związane jest z SYGNALIZACJĄ na przystanku a nie buspasem ! Albo czy ktoś kto mieszka na Majdanku może powiedzieć że na DMM się od nich polepszyło (codziennie jeżdżę tam ZTM i autobusy jeżdżą w tym samym tempie - tyle że osobówki stoją) - a juz nie ma co mówić o pozostałych lokalizacja i pomysłach bo są śmies... rozwiń
Avatar
CHCEMY REFERENDUM / 30 października 2019 r. o 22:09
-1
CHCEMY REFERENDUM W SPRAWIE BUSPASÓW A co miłośnicy buspasów i zbiorkomu na to by powiedzieli .... "oj nie społeczeństwo jeszcze nie dojrzało do takich decyzji ... jeszcze byliby przeciw ... i co?" Referenda są tylko po to aby uzasadnić z góry słuszne decyzje władzy np górki Czechowskie (oj tu też nie wyszło ...)
Avatar
Gość / 30 października 2019 r. o 21:27
0
Też popieram zachowanie buspasa na al. Tysiąclecia. Zobaczmy ilu liniom ten buspas służy: 1,2,4,6,17,18,22,23,29,31,32,34,39,52,57,150. Tylko dzięki niemu te linie nie muszą sterczeć w korku, a dodajmy, że te linie są bardzo popularne i zwykle bywa tak, że pod dworcem PKS mnóstwo ludzi do każdej z niej wsiada. To pomyślmy sobie - ludzie musieliby być ściśnięci jak sardynki w pojazdach mpk i sterczeć jak osobówki w sznurze komunikacyjnym w godzinach szczytu? To nie byłoby fajne prawda? No właśnie. Co innego wiadukt na Grygowej - tam jestem sceptycznego zdania czy buspas jest konieczny. Buspasy są niezbędne do tego, żeby komunikacyjnie dla autobusów i trolejbusów udrożnić miasto, a co za tym idzie, linie będą mogły jeździć częściej i szybciej i nie będzie efektu co chwila przystawania w miejscu a będzie się miało poczucie, że pojazd faktycznie porusza się sprawnie a nie w mozolnym tempie. Tak samo bezapelacyjnie pomysł buspasów na ul. Lipowej i al. Racławickich oraz może Sowińskiego to trafione rozwiązania, jednak istnieje obawa o drzewostan, że korytarz dla pojazdów komunikacji miejskiej powstałby kosztem wzmożonej wycinki drzew, o ile nie byłoby tak z tym źle w przypadku ul. Sowińskiego o tyle sytuacja maluje się gorzej właśnie na al. Racławickich i ul. Lipowej. Niemniej jednak wszystkie główne arterie komunikacyjne Lublina powinny mieć buspasy, pasażerom zależy przecież by móc dostać się szybko z punktu A do B, a podroż nie była długa i męcząca. Na Narutowicza jest lepiej ale z kolei Nadbystrzycka wciąż często bywa wąską i zapchaną kiszką komunikacyjną. Korkują się Okopowa, Zesłańców Sybiru - ale te ulice dlatego się korkują, że to właśnie efekt odcięcia Krakowskiego Przedmieścia( odcinka obok Poczty Polskiej) od komunikacji jakiejkolwiek i to się mści. Droga Męczenników Majdanka aż do ul. Fabrycznej ładnie została udrożniona dla mpk. Kunickiego mocno się korkuje, nie wiem jak z Zemborzycką, bo bywało różnie, raz ładnie przejezdna a czasami długi sznurek. No i wciąż wiele pozostaje do życzenia na Głębokiej, bo na Filaretów jakby lepiej. Ciekawe co z al. Kraśnicką - tędy po całości miał iść buspas ale odłożono ten pomysł jakoś. Jak wszystkie główne arterie komunikacyjnego krwioobiegu miasta zostaną usunięte ze "złogów" jakimi są korki to miasto się odkorkuje i nigdzie nie będzie mowy o paraliżu komunikacyjnym, najlepszy układ to taki, w którym 30-40% stanowią samochody osobowe na drogach a 60-70% stanowi komunikacja miejska i pasażerowie z niej korzystający, ale, żeby osiągnąć ten stan jeszcze długa droga ku temu, przynajmniej 10 lat, potrzeba cierpliwości, czasu, pieniędzy i sporo ciężkiej pracy ale sądzę, że to się uda i dużo to w ciągu nadchodzących lat w komunikacji miejskiej w Lublinie zmieni się na plus.
Też popieram zachowanie buspasa na al. Tysiąclecia. Zobaczmy ilu liniom ten buspas służy: 1,2,4,6,17,18,22,23,29,31,32,34,39,52,57,150. Tylko dzięki niemu te linie nie muszą sterczeć w korku, a dodajmy, że te linie są bardzo popularne i zwykle bywa tak, że pod dworcem PKS mnóstwo ludzi do każdej z niej wsiada. To pomyślmy sobie - ludzie musieliby być ściśnięci jak sardynki w pojazdach mpk i sterczeć jak osobówki w sznurze komunikacyjnym w godzinach szczytu? To nie byłoby fajne prawda? No właśnie. Co innego wiadukt na Grygowej - tam jestem sc... rozwiń
Avatar
Romek (smutny) / 30 października 2019 r. o 20:17
+5
A już myślałem, że w końcu logika zwyciężyła... 
Avatar
dd / 30 października 2019 r. o 18:00
+5
BUSPASY TAK, ale systemowo  nie wyrywkowo.
Avatar
pańskie oko dewelo-konia tuczy / 30 października 2019 r. o 17:38
+4
Juz dawno mówiłem ze cały wydział ZDM powinien być do wymiany a pan Prezydent patrzy z przymrużeniem oka
 Musisz Mu wybaczyć, bo ma on obecnie na głowie mnóstwo dewelo-spraw, które są znacznie ważniejsze dla dewelo-rozwoju i się przecież nie rozdwoi, żeby zajmować się trywialnymi problemami plebsu podróżującego zbiorkomami.
Zobacz wszystkie komentarze 90

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Podlasie Biała Podlaska – Wisła Puławy 0:2. Lepsi nawet w rezerwowym składzie

Podlasie Biała Podlaska – Wisła Puławy 0:2. Lepsi nawet w rezerwowym składzie

Mimo nieobecności kilku podstawowych piłkarzy Wisła Puławy wygrała w Białej Podlaskiej 2:0. A Podlasie na finiszu rozgrywek zanotowało właśnie trzecią porażkę z rzędu. Mimo to piłkarze Rafała Borysiuka znowu utrzymali się w bezpiecznej strefie tabeli. Mają jednak ciągle tylko punkt przewagi nad Orlętami Spomlek i dwa nad KS Wiązownica. A to zapowiada duże emocje w ostatniej serii gier.

Chełmianka – Lewart Lubartów 2:1. Ostatnia kolejka przesądzi o spadkach

Chełmianka – Lewart Lubartów 2:1. Ostatnia kolejka przesądzi o spadkach

Ciekawa sytuacja w grupie czwartej III ligi. Drużyny, który utrzymują się nad kreską znowu przegrały swoje mecze. Z kolei te ze strefy spadkowej przedłużyły nadzieje na utrzymanie. Nie wszystkie, bo Stal Kraśnik została w sobotę trzecim spadkowiczem. Reszta ekip powalczy o ligowy byt w ostatniej kolejce. W tym gronie będzie Lewart Lubartów, który prowadził na wyjeździe z Chełmianką 1:0, ale ostatecznie przegrał 1:2.

Białorusini blokowali drogę do Koroszczyna. Nie był to jedyny protest

Białorusini blokowali drogę do Koroszczyna. Nie był to jedyny protest

Białorusini protestowali w sobotę w pobliżu przejścia granicznego w Koroszczynie. W ten sposób domagają się, by prezydent Aleksandr Łukaszenka otworzył granicę z Polską.

Przerwany mecz Dania-Finlandia na EURO. Reanimacja Christiana Eriksena
film

Przerwany mecz Dania-Finlandia na EURO. Reanimacja Christiana Eriksena

Dramat podczas skandynawskich derbów na Euro 2020. Christian Eriksen stracił przytomność w 43. minucie meczu Dania – Finlandia, rozgrywanego na stadionie Parken w Kopenhadze. Piłkarz upadł na murawę biegnąc przy linii bocznej boiska.

Niedziela ma być chłodna i burzowa. Jaka pogoda w kolejnych dniach?
film

Niedziela ma być chłodna i burzowa. Jaka pogoda w kolejnych dniach?

Niedziela zapowiada się dość chłodno i burzowo. Jednak w kolejnych dniach powróci ciepło - w czwartek miejscami może zrobić się upalnie. Należy spodziewać się także przelotnych opadów deszczu.

Moskwa. Dni wolne z powodu rosnącej liczby zakażeń koronawirusem

Moskwa. Dni wolne z powodu rosnącej liczby zakażeń koronawirusem

Mer Moskwy Siergiej Sobianin poinformował w sobotę, że dni od 15 do 19 czerwca będą w stolicy Rosji wolne od pracy. Pracodawcom w Moskwie mer ponownie zalecił przeniesienie co najmniej 30 proc. pracowników do pracy zdalnej. Powodem jest wzrost liczby zakażeń koronawirusem.

Winiarze świętują w Janowcu. Miłośnicy wina mają w czym wybierać [wideo, zdjęcia]
galeria
film

Winiarze świętują w Janowcu. Miłośnicy wina mają w czym wybierać [wideo, zdjęcia]

Miłośnicy win z różnych zakątków Polski przyjechali do Janowca, gdzie swoje stoiska wystawiły najlepsze winnice Małopolskiego Przełomu Wisły. Święto Wina rozpoczęto od tradycyjnego przemarszu z kościoła na janowiecki zamek w towarzystwie strażaków oraz słynnej "Czarnej Damy".

Wypadek podczas ulewnego deszczu. Dwaj kierowcy zostali ranni
zdjęcia
galeria

Wypadek podczas ulewnego deszczu. Dwaj kierowcy zostali ranni

81-letni z Międzyrzeca Podlaskiego i 43-letni mieszkaniec gminy Drelów zostali ranni w wypadku w miejscowości Zahajki (powiat bialski). Do zderzenia dwóch samochodów doszło wczoraj na drodze wojewódzkiej.

W szpitalu zarabia się najlepiej. Dyrektor absolutnym rekordzistą listy płac

W szpitalu zarabia się najlepiej. Dyrektor absolutnym rekordzistą listy płac

Puławska lista płac. Przejrzeliśmy oświadczenia majątkowe powiatowych urzędników. Najwyższe uposażenie sięga niemal 300 tys. zł. Najniższe nie przekraczają nawet jednej dziesiątej tej sumy.

Lublinianka – Kryształ Werbkowice 1:4. Nieudane pożegnanie z Wieniawą

Lublinianka – Kryształ Werbkowice 1:4. Nieudane pożegnanie z Wieniawą

W ostatnim meczu u siebie Lublinianka prowadziła z Kryształem Werbkowice, ale nie dopisała do swojego konta ani jednego punktu. Goście wygrali ostatecznie 4:1. Wszystko wskazuje też na to, że było to ostatnie, domowe spotkanie ekipy z Lublina pod wodzą trenera Dariusza Bodaka. Na Wieniawie są nowi właściciele, a według plotek w lecie w drużynie zajdzie sporo zmian, także na ławce.

W wypadku zginęło 3-letnie dziecko. Policja szuka tego mężczyzny
Z KRAJU
film

W wypadku zginęło 3-letnie dziecko. Policja szuka tego mężczyzny

Jelenia Góra (woj. dolnośląskie). Dominik Hutnik, domniemany sprawca wypadku, w którym zginęło trzyletnie dziecko, jest poszukiwany listem gończym. Do zdarzenia doszło w niedzielę (6.06) we wsi Koźmin, w województwie dolnośląskim.

USA. Motorówka zawisła na krawędzi tamy. W środku były cztery kobiety
film

USA. Motorówka zawisła na krawędzi tamy. W środku były cztery kobiety

Cztery turystki przeżyły chwilę grozy, gdy motorówka, którą płynęły zawisłą na krawędzi tamy w rejonie Austin w Teksasie.

Zawodniczki Stelli Kraśnik dostaną stroje i piłki. Dzięki głośnemu skandalowi

Zawodniczki Stelli Kraśnik dostaną stroje i piłki. Dzięki głośnemu skandalowi

100, 150 a nawet 500 złotych wpłacają ludzie w internetowej zrzutce dla Stelli Kraśnik. To efekt skandalu piłkarskiego sprzed tygodnia.

Włodawianka – Tomasovia 0:7. Sto punktów na horyzoncie

Włodawianka – Tomasovia 0:7. Sto punktów na horyzoncie

Nie mieli najmniejszych problemów z wygraniem meczu ligowego numer 32 piłkarze Tomasovii. W sobotę rozbili Włodawiankę aż 7:0. I to na boisku rywali. Efekt? Jeżeli w ostatniej kolejce pokonają u siebie z Lutnię Piszczac, to zakończą sezon z dorobkiem… 100 punktów.

Pomnik Lecha Kaczyńskiego stanie w jednym z lubelskich miast

Pomnik Lecha Kaczyńskiego stanie w jednym z lubelskich miast

Odsłonięcie pomnika prezydenta zaplanowano na najbliższy czwartek.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.