Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

13 marca 2008 r.
17:36
Edytuj ten wpis

Jaś w ramionach matki

0 9 A A

"Mama, mama” - powtarzał wczoraj 11-miesięczny chłopiec, przytulając się po raz pierwszy w życiu do swojej biologicznej matki.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Pomoc w wychowaniu dziecka obiecała fundacja Ryszarda Krauzego.

- To było niesamowite, trzymałam go w ramionach, karmiłam, a on się do mnie uśmiechał. Nie możemy się doczekać, kiedy go zabierzemy do domu i będziemy razem - nie kryła łez po spotkaniu z synem Madzina.

W południe wraz z nią i jej dziećmi podjechaliśmy pod jeden z budynków należących do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Gdyni. - Nie mogę się już doczekać - mówiła 9-letnia siostra chorego na mukowiscydozę malca. Jechała 8 godzin, by po raz pierwszy w życiu zobaczyć swojego braciszka.

- Dotychczasowa opiekunka dziecka nie życzy sobie obecności dziennikarzy - zatrzymała nas przed drzwiami kierowniczka ośrodka. Mimo że dzień wcześniej pani Ola z Gdyni w telefonicznej rozmowie zgodziła się na to spotkanie.

Panią Olę próbowała przekonać do zmiany decyzji jej matka. - Uważamy, że powinna się zgodzić na zdjęcie Jasia z mamą. My nie mamy nic przeciwko temu - mówiła kobieta. Bez skutku.

Po blisko dwugodzinnym spotkaniu pani Ola wyszła z ośrodka, zakryła dziecku twarz i pobiegła do samochodu rodziców. - Olu, po co robisz ten cyrk? Pozwól na zdjęcie - mówił do niej ojciec.

- Nawet się nie pożegnała z nami - dziwiła się Madzina. Z dotychczasową opiekunką syna rozmawiała o chorobie Jasia, o sposobach jego pielęgnacji, odżywianiu.

- Trzymałam go na rękach - przeżywała córka Madziny. Wraz z bratem przywiozła Jasiowi w prezencie zabawki.

Tymczasem pomoc w wychowaniu Jasia zaoferowała Fundacja Ryszarda Krauzego. - Założyliśmy subkonto dla Jasia - mówi Bartosz Jałowiecki z fundacji. - W tym tygodniu powinny tam trafić pieniądze. Zostaną przeznaczone na leczenie oraz rehabilitację chłopca. Zobowiązaliśmy się przez 10 lat łożyć na ten cel.
Madzina złożyła wniosek o mieszkanie socjalne w Lublinie. Sprawa jest rozpatrywana.

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Rodzina dla której Jaś jes / 19 marca 2008 o 11:20
0
Jesteśmy rodziną z Gdańska, która wysłała do sądu wniosek o adopcję Jasia.
Drodzy czytelnicy, musicie się dowiedzieć, co my czujemy i myślimy na ten temat.
Od chwili, kiedy zobaczyliśmy Jasia w telewizji, a potem w szpitalu w Gdańsku, to tak jak by On był Nam przeznaczony. To tak jak po porodzie patrzyłam w oczy Naszym dzieciom (mamy dwoje cudownych, zdrowych dzieci). Tym bardziej, że od dawna myślimy o adopcji dzicka lub dzici. Jesteśmy bardzo dobrze sytuowani. Dodam, że ze względu na dobro Jasia, jak i Naszych pociech chcemy w tej całej sytuacji pozostać anonimowi.
Piszę to wszystko dlatego, że mimo Naszych pism, e-maili, telefonów do sądu w Lublinie jesteśmy w tej sprawie całkowicie pomijani.
Dlaczego???? Przecież tutaj chodzi o maleńkie dziecko!!!! Czy naprawdę jesteśmy tak bezdusznym narodem?
Myślę, że Pani Madzina może w inny sposób otrzymać obywatelstwo w Naszym kraju, a cały ten fundusz możemy na nią przepisać.
Jak ona sama, z trójką dzieci, bez środków zajmie się Jasiem? Co zrobi, w prozaicznej sytuacji, jeśli on bedzie musiał iść do szpitala? Zostawi trójkę dzieci samą w domu, narażając ich, czy zostawi Jasia maleńkiego, samego w szpitalu? Wtedy kiedy będzie potrzebował największego wsparcia?
W mukowiscydozie najważniejsza jest profilaktyka, czy ona mu ją zapewni?
Nie chce jej oceniać, ale tak bardzo przejmuje się losem syna, to dlaczego, będąc w Gdańsku nie zjawiła się na konsultracji w klinice u doktor Trawińskiej. My jesteśmy w ciągłym kontakcie z Panią doktor i wiemy to bezpośrednio od niej. Czy tak postępuje odpowiedzialna matka?
Codziennie pod okiem Pani Oli, zastępczej matki odwiedzaliśmy małego w szpitalu. Na pierwszy rzut oka, on wygląda jak normalne, zdrowe dziecko. Ale w nim samym, czych na niego " straszny smok" i jeśli nie będzie pod dobrą opieką... on po prostu UMRZE.
Jeśli przeczyta to Pani, Pani Madzino i jeśli Pani kocha własne dziecko, to proszę dać mu szansę na normalne życie. Ja jako Matka dwojda dzieci (syn 8 lat, córcia 2 lata) pomogę Pani ze wszystkich sił.
Jesteśmy rodziną z Gdańska, która wysłała do sądu wniosek o adopcję Jasia.
Drodzy czytelnicy, musicie się dowiedzieć, co my czujemy i myślimy na ten temat.
Od chwili, kiedy zobaczyliśmy Jasia w telewizji, a potem w szpitalu w Gdańsku, to tak jak by On był Nam przeznaczony. To tak jak po porodzie patrzyłam w oczy Naszym dzieciom (mamy dwoje cudownych, zdrowych dzieci). Tym bardziej, że od dawna myślimy o adopcji dzicka lub dzici. Jesteśmy bardzo dobrze sytuowani. Dodam, że ze względu na dobro Jasia, jak i Naszych pociech chcemy w ... rozwiń
Avatar
Jan / 16 marca 2008 o 20:51
0
Łach.... teraz to jej Jaś, jak dostał obywatelstwo POLSKIE, a przedtem to nie jej dziecko.??? Gdzie jest PRAWO . Dlaczego ONA jeszcze jest w Polsce i tyle lat siedzi tutaj. Gdzie Urząd Migracyjny.
Avatar
4E / 14 marca 2008 o 11:44
0
Coraz częściej dziwię się głupocie dziennikarzy - skończcie już z tym brazylijskim serialem o Jasiu i Madzinie!!!
Avatar
wjk / 14 marca 2008 o 11:18
0
Nawet fundacja Krauzego gotowa jest pomóc. Co za łaskawość. Miasto Lublin rozpatruje wniosek o mieszkanie bo zapewne nie ma innych oczekujących. Idylla! To wszystko dla łamiącej od lat prawo cudzoziemki nie mającej jeszcze praw do opieki nad dzieckiem.
Avatar
alecyrk / 14 marca 2008 o 08:32
0
Z czego żyje? Spytajcie bywalców pewnych agencji z Lublina i Puław. I nie róbcie z Madziny bohaterki bo nią nie jest
Avatar
czarnorusin / 14 marca 2008 o 08:05
0
Nie dać sięnabrać na "macierzyńskie uczucia" Madziny.Ona jest wyrachowana w swoim postępowaniu!Przebywa w Polsce nielegalnie kilkanaście lat,lkopuluje z Polakami aż wreszcie "wrobiła" jednego w ojcostwo,wyrzeka się dzieciaka,a teraz gdy ojciec uznał dziecko które otrzymało polskie obywatelstwo,Madzina nagle staje się matką.W tej sytuacji tatuś będzie płacił alimenty na dzieciaka-Madzina będzie miała na rozrywki.Dzieciak ma polskie obywatelstwo-Madzina jest matką Polaka,wiec nie ma podstaw do jej deportowania.Cwana baba,plany ma fajne!
Ciekawi mnie z czego ta Madzina żyje,gdzie mieszka,czy ma warunki do wychowywania chorego dziecka......
Nie dać sięnabrać na "macierzyńskie uczucia" Madziny.Ona jest wyrachowana w swoim postępowaniu!Przebywa w Polsce nielegalnie kilkanaście lat,lkopuluje z Polakami aż wreszcie "wrobiła" jednego w ojcostwo,wyrzeka się dzieciaka,a teraz gdy ojciec uznał dziecko które otrzymało polskie obywatelstwo,Madzina nagle staje się matką.W tej sytuacji tatuś będzie płacił alimenty na dzieciaka-Madzina będzie miała na rozrywki.Dzieciak ma polskie obywatelstwo-Madzina jest matką Polaka,wiec nie ma podstaw do jej deportowania.Cwana bab... rozwiń
Avatar
hahaha / 14 marca 2008 o 07:58
0
Kto w to uwierzy? Sama Dziennikarka pisze, ze matka biologiczna dopiero wtedy złożyła stosowne dokumenty, kiedy inni wywalczyli POLSKIE OBYWATELSTWO (ktore sie słusznie należy Malcowi). A Dziennikarka jedzie i cieszy sie z tego, ze malec wołał "Mama"!!! On wołał, ale nie do Madziny, tylko do Pani Oli, ktora sie opiekuje malcem. Brawoo, Pani Olu! Dobrze Pani zrobiła nie pozwalając mediom takim jak DWSch. na obserwowanie i fotografowanie. A za czyje pieniądze Madzina tam pojechała? Sama Pani zapłaciła za wszystko?
I co? Madzina chce status, mieszkanie, prace, kasę i dopiero wtedy weźmie łaskawie dziecko???
To funta kłaków nie warta BAJKA. A jak jej sie dzieciak znudzi, to porzuci go gdziekolwiek, nawet pod drzwiami kościoła? I może jeszcze zaapeluje Pani, Dziennikarko, do Pani Wolontariuszki, żeby znowu zajęła sie Dzieckiem????
Ale dla Pani liczy sie kasa i temat!
To pogratulować etyki dziennikarskiej!
Ps: Masz rację "JA". To taka jest prawda. Szkoda, ze Dziennikarka jej nie chce zauważyć.
Kto w to uwierzy? Sama Dziennikarka pisze, ze matka biologiczna dopiero wtedy złożyła stosowne dokumenty, kiedy inni wywalczyli POLSKIE OBYWATELSTWO (ktore sie słusznie należy Malcowi). A Dziennikarka jedzie i cieszy sie z tego, ze malec wołał "Mama"!!! On wołał, ale nie do Madziny, tylko do Pani Oli, ktora sie opiekuje malcem. Brawoo, Pani Olu! Dobrze Pani zrobiła nie pozwalając mediom takim jak DWSch. na obserwowanie i fotografowanie. A za czyje pieniądze Madzina tam pojechała? Sama Pani zapłaciła za wszystko?
rozwiń
Avatar
haha / 14 marca 2008 o 07:51
0
Kto w to uwierzy? Sama Dziennikarka pisze, ze matka biologiczna dopiero wtedy złożyła stosowne dokumenty, kiedy inni wywalczyli POLSKIE OBYWATELSTWO (ktore sie słusznie należy Malcowi). A Dziennikarka jedzie i cieszy sie z tego, ze malec wołał "Mama"!!! On wołał, ale nie do Madziny, tylko do Pani Oli, ktora sie opiekuje malcem. Brawoo, Pani Olu! Dobrze Pani zrobiła nie pozwalając mediom takim jak DWSch. na obserwowanie i fotografowanie. A za czyje pieniądze Madzina tam pojechała? Sama Pani zapłaciła za wszystko?
I co? Madzina chce status, mieszkanie, prace, kasę i dopiero wtedy weźmie łaskawie dziecko???
To funta kłaków nie warta BAJKA. A jak jej sie dzieciak znudzi, to porzuci go gdziekolwiek, nawet pod drzwiami kościoła? I może jeszcze zaapeluje Pani, Dziennikarko, do Pani Wolontariuszki, żeby znowu zajęła sie Dzieckiem????
Ale dla Pani liczy sie kasa i temat!
To pogratulować etyki dziennikarskiej!
Kto w to uwierzy? Sama Dziennikarka pisze, ze matka biologiczna dopiero wtedy złożyła stosowne dokumenty, kiedy inni wywalczyli POLSKIE OBYWATELSTWO (ktore sie słusznie należy Malcowi). A Dziennikarka jedzie i cieszy sie z tego, ze malec wołał "Mama"!!! On wołał, ale nie do Madziny, tylko do Pani Oli, ktora sie opiekuje malcem. Brawoo, Pani Olu! Dobrze Pani zrobiła nie pozwalając mediom takim jak DWSch. na obserwowanie i fotografowanie. A za czyje pieniądze Madzina tam pojechała? Sama Pani zapłaciła za wszystko?
rozwiń
Avatar
ja / 14 marca 2008 o 07:39
0
Nie wydaje wam się to podejrzane? Czy to przypadkiem nie chodzi o to subkonto i mieszkanie socjalne? Gdzie była do tej pory np wtedy gdy był o krok od wywiezienia?
Avatar
Rodzina dla której Jaś jes / 19 marca 2008 o 11:20
0
Jesteśmy rodziną z Gdańska, która wysłała do sądu wniosek o adopcję Jasia.
Drodzy czytelnicy, musicie się dowiedzieć, co my czujemy i myślimy na ten temat.
Od chwili, kiedy zobaczyliśmy Jasia w telewizji, a potem w szpitalu w Gdańsku, to tak jak by On był Nam przeznaczony. To tak jak po porodzie patrzyłam w oczy Naszym dzieciom (mamy dwoje cudownych, zdrowych dzieci). Tym bardziej, że od dawna myślimy o adopcji dzicka lub dzici. Jesteśmy bardzo dobrze sytuowani. Dodam, że ze względu na dobro Jasia, jak i Naszych pociech chcemy w tej całej sytuacji pozostać anonimowi.
Piszę to wszystko dlatego, że mimo Naszych pism, e-maili, telefonów do sądu w Lublinie jesteśmy w tej sprawie całkowicie pomijani.
Dlaczego???? Przecież tutaj chodzi o maleńkie dziecko!!!! Czy naprawdę jesteśmy tak bezdusznym narodem?
Myślę, że Pani Madzina może w inny sposób otrzymać obywatelstwo w Naszym kraju, a cały ten fundusz możemy na nią przepisać.
Jak ona sama, z trójką dzieci, bez środków zajmie się Jasiem? Co zrobi, w prozaicznej sytuacji, jeśli on bedzie musiał iść do szpitala? Zostawi trójkę dzieci samą w domu, narażając ich, czy zostawi Jasia maleńkiego, samego w szpitalu? Wtedy kiedy będzie potrzebował największego wsparcia?
W mukowiscydozie najważniejsza jest profilaktyka, czy ona mu ją zapewni?
Nie chce jej oceniać, ale tak bardzo przejmuje się losem syna, to dlaczego, będąc w Gdańsku nie zjawiła się na konsultracji w klinice u doktor Trawińskiej. My jesteśmy w ciągłym kontakcie z Panią doktor i wiemy to bezpośrednio od niej. Czy tak postępuje odpowiedzialna matka?
Codziennie pod okiem Pani Oli, zastępczej matki odwiedzaliśmy małego w szpitalu. Na pierwszy rzut oka, on wygląda jak normalne, zdrowe dziecko. Ale w nim samym, czych na niego " straszny smok" i jeśli nie będzie pod dobrą opieką... on po prostu UMRZE.
Jeśli przeczyta to Pani, Pani Madzino i jeśli Pani kocha własne dziecko, to proszę dać mu szansę na normalne życie. Ja jako Matka dwojda dzieci (syn 8 lat, córcia 2 lata) pomogę Pani ze wszystkich sił.
Jesteśmy rodziną z Gdańska, która wysłała do sądu wniosek o adopcję Jasia.
Drodzy czytelnicy, musicie się dowiedzieć, co my czujemy i myślimy na ten temat.
Od chwili, kiedy zobaczyliśmy Jasia w telewizji, a potem w szpitalu w Gdańsku, to tak jak by On był Nam przeznaczony. To tak jak po porodzie patrzyłam w oczy Naszym dzieciom (mamy dwoje cudownych, zdrowych dzieci). Tym bardziej, że od dawna myślimy o adopcji dzicka lub dzici. Jesteśmy bardzo dobrze sytuowani. Dodam, że ze względu na dobro Jasia, jak i Naszych pociech chcemy w ... rozwiń
Avatar
Jan / 16 marca 2008 o 20:51
0
Łach.... teraz to jej Jaś, jak dostał obywatelstwo POLSKIE, a przedtem to nie jej dziecko.??? Gdzie jest PRAWO . Dlaczego ONA jeszcze jest w Polsce i tyle lat siedzi tutaj. Gdzie Urząd Migracyjny.
Avatar
4E / 14 marca 2008 o 11:44
0
Coraz częściej dziwię się głupocie dziennikarzy - skończcie już z tym brazylijskim serialem o Jasiu i Madzinie!!!
Avatar
wjk / 14 marca 2008 o 11:18
0
Nawet fundacja Krauzego gotowa jest pomóc. Co za łaskawość. Miasto Lublin rozpatruje wniosek o mieszkanie bo zapewne nie ma innych oczekujących. Idylla! To wszystko dla łamiącej od lat prawo cudzoziemki nie mającej jeszcze praw do opieki nad dzieckiem.
Avatar
alecyrk / 14 marca 2008 o 08:32
0
Z czego żyje? Spytajcie bywalców pewnych agencji z Lublina i Puław. I nie róbcie z Madziny bohaterki bo nią nie jest
Avatar
czarnorusin / 14 marca 2008 o 08:05
0
Nie dać sięnabrać na "macierzyńskie uczucia" Madziny.Ona jest wyrachowana w swoim postępowaniu!Przebywa w Polsce nielegalnie kilkanaście lat,lkopuluje z Polakami aż wreszcie "wrobiła" jednego w ojcostwo,wyrzeka się dzieciaka,a teraz gdy ojciec uznał dziecko które otrzymało polskie obywatelstwo,Madzina nagle staje się matką.W tej sytuacji tatuś będzie płacił alimenty na dzieciaka-Madzina będzie miała na rozrywki.Dzieciak ma polskie obywatelstwo-Madzina jest matką Polaka,wiec nie ma podstaw do jej deportowania.Cwana baba,plany ma fajne!
Ciekawi mnie z czego ta Madzina żyje,gdzie mieszka,czy ma warunki do wychowywania chorego dziecka......
Nie dać sięnabrać na "macierzyńskie uczucia" Madziny.Ona jest wyrachowana w swoim postępowaniu!Przebywa w Polsce nielegalnie kilkanaście lat,lkopuluje z Polakami aż wreszcie "wrobiła" jednego w ojcostwo,wyrzeka się dzieciaka,a teraz gdy ojciec uznał dziecko które otrzymało polskie obywatelstwo,Madzina nagle staje się matką.W tej sytuacji tatuś będzie płacił alimenty na dzieciaka-Madzina będzie miała na rozrywki.Dzieciak ma polskie obywatelstwo-Madzina jest matką Polaka,wiec nie ma podstaw do jej deportowania.Cwana bab... rozwiń
Avatar
hahaha / 14 marca 2008 o 07:58
0
Kto w to uwierzy? Sama Dziennikarka pisze, ze matka biologiczna dopiero wtedy złożyła stosowne dokumenty, kiedy inni wywalczyli POLSKIE OBYWATELSTWO (ktore sie słusznie należy Malcowi). A Dziennikarka jedzie i cieszy sie z tego, ze malec wołał "Mama"!!! On wołał, ale nie do Madziny, tylko do Pani Oli, ktora sie opiekuje malcem. Brawoo, Pani Olu! Dobrze Pani zrobiła nie pozwalając mediom takim jak DWSch. na obserwowanie i fotografowanie. A za czyje pieniądze Madzina tam pojechała? Sama Pani zapłaciła za wszystko?
I co? Madzina chce status, mieszkanie, prace, kasę i dopiero wtedy weźmie łaskawie dziecko???
To funta kłaków nie warta BAJKA. A jak jej sie dzieciak znudzi, to porzuci go gdziekolwiek, nawet pod drzwiami kościoła? I może jeszcze zaapeluje Pani, Dziennikarko, do Pani Wolontariuszki, żeby znowu zajęła sie Dzieckiem????
Ale dla Pani liczy sie kasa i temat!
To pogratulować etyki dziennikarskiej!
Ps: Masz rację "JA". To taka jest prawda. Szkoda, ze Dziennikarka jej nie chce zauważyć.
Kto w to uwierzy? Sama Dziennikarka pisze, ze matka biologiczna dopiero wtedy złożyła stosowne dokumenty, kiedy inni wywalczyli POLSKIE OBYWATELSTWO (ktore sie słusznie należy Malcowi). A Dziennikarka jedzie i cieszy sie z tego, ze malec wołał "Mama"!!! On wołał, ale nie do Madziny, tylko do Pani Oli, ktora sie opiekuje malcem. Brawoo, Pani Olu! Dobrze Pani zrobiła nie pozwalając mediom takim jak DWSch. na obserwowanie i fotografowanie. A za czyje pieniądze Madzina tam pojechała? Sama Pani zapłaciła za wszystko?
rozwiń
Avatar
haha / 14 marca 2008 o 07:51
0
Kto w to uwierzy? Sama Dziennikarka pisze, ze matka biologiczna dopiero wtedy złożyła stosowne dokumenty, kiedy inni wywalczyli POLSKIE OBYWATELSTWO (ktore sie słusznie należy Malcowi). A Dziennikarka jedzie i cieszy sie z tego, ze malec wołał "Mama"!!! On wołał, ale nie do Madziny, tylko do Pani Oli, ktora sie opiekuje malcem. Brawoo, Pani Olu! Dobrze Pani zrobiła nie pozwalając mediom takim jak DWSch. na obserwowanie i fotografowanie. A za czyje pieniądze Madzina tam pojechała? Sama Pani zapłaciła za wszystko?
I co? Madzina chce status, mieszkanie, prace, kasę i dopiero wtedy weźmie łaskawie dziecko???
To funta kłaków nie warta BAJKA. A jak jej sie dzieciak znudzi, to porzuci go gdziekolwiek, nawet pod drzwiami kościoła? I może jeszcze zaapeluje Pani, Dziennikarko, do Pani Wolontariuszki, żeby znowu zajęła sie Dzieckiem????
Ale dla Pani liczy sie kasa i temat!
To pogratulować etyki dziennikarskiej!
Kto w to uwierzy? Sama Dziennikarka pisze, ze matka biologiczna dopiero wtedy złożyła stosowne dokumenty, kiedy inni wywalczyli POLSKIE OBYWATELSTWO (ktore sie słusznie należy Malcowi). A Dziennikarka jedzie i cieszy sie z tego, ze malec wołał "Mama"!!! On wołał, ale nie do Madziny, tylko do Pani Oli, ktora sie opiekuje malcem. Brawoo, Pani Olu! Dobrze Pani zrobiła nie pozwalając mediom takim jak DWSch. na obserwowanie i fotografowanie. A za czyje pieniądze Madzina tam pojechała? Sama Pani zapłaciła za wszystko?
rozwiń
Avatar
ja / 14 marca 2008 o 07:39
0
Nie wydaje wam się to podejrzane? Czy to przypadkiem nie chodzi o to subkonto i mieszkanie socjalne? Gdzie była do tej pory np wtedy gdy był o krok od wywiezienia?
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wielki koncert w CSK. Kilkuset muzyków zagra dla Marysi, która walczy z nowotworem

Wielki koncert w CSK. Kilkuset muzyków zagra dla Marysi, która walczy z nowotworem 0 0

Lubelscy artyści włączają się w walkę o życie i zdrowie niespełna 3-letniej Marysi Szlązak ze Świdnika, chorej na nowotwór móżdżku. Podczas niedzielnego Wielkiego Koncertu Charytatywnego dla Marysi w Centrum Spotkania Kultur wystąpi kilkuset muzyków. Można już kupić bilety

Motor Lublin blisko awansu do Centralnej Ligi Juniorów U-17

Motor Lublin blisko awansu do Centralnej Ligi Juniorów U-17 0 0

Blisko promocji do Centralnej Ligi Juniorów U-17 są także piłkarze Motoru. Lublinianie w pierwszym starciu barażowym z SMS Jarosław pokonali rywali na ich boisku aż 5:1. A to stawia ich w bardzo dobrej sytuacji przed rewanżem

Krzysztof Jahns wystąpi w Puławach
23 listopada 2018, 19:00

Krzysztof Jahns wystąpi w Puławach 0 0

The Local w Puławach (ul. Kołłątaja 50a) zaprasza na stand-up w wykonaniu komika Krzysztofa Jahnsa. Wydarzenie odbędzie się 23 listopada o godz. 19.

Kierowcy ciężarówek utknęli na całą noc. Piaskarka nie przyjechała, sami kupili sól

Kierowcy ciężarówek utknęli na całą noc. Piaskarka nie przyjechała, sami kupili sól 1 10

Kierowcy 20 ciężarówek nie będą mile wspominać nocy z niedzieli na poniedziałek. Przez opady śniegu i brak reakcji drogowców utknęli na całą noc Tarnawatce. Ciężarówki nie mogły podjechać pod ośnieżony podjazd na drodze 842. Piaskarek nie było, więc sami kupili sól.

Górnik Łęczna drugi raz ograł Orlęta Kielce i awansował do CLJ U-15

Górnik Łęczna drugi raz ograł Orlęta Kielce i awansował do CLJ U-15 0 0

Górnik Łęczna zagra w Centralnej Lidze Juniorów U-15. W ramach drugiego meczu barażowego o awans zielono-czarni znowu pokonali Orlęta Kielce. Tym razem u siebie 4:0. W dwumeczu drużyna Daniela Ruska rozbiła rywali aż 8:1

II Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych w Lublinie
15 grudnia 2018, 0:00

II Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych w Lublinie 0 0

W dniach 15-16 grudnia w siedzibie Targów Lublin (ul. Dworcowa 11) odbędzie się II Międzynarodowa Wystawa Psów Rasowych.

Futsal: AZS UMCS Lublin wysoko przegrał w Gliwicach

Futsal: AZS UMCS Lublin wysoko przegrał w Gliwicach 0 0

Zawodnicy AZS UMCS Lublin będą chcieli, jak najszybciej zapomnieć o weekendowej wyprawie na Górny Śląsk. Dziki przegrały bowiem w Gliwicach z tamtejszym GSF aż 1:9

Dziennik Wschodni szuka korespondentów w Zamościu i Chełmie

Dziennik Wschodni szuka korespondentów w Zamościu i Chełmie 0

Szpital w Puławach szuka wicedyrektora. Jest konkurs

Szpital w Puławach szuka wicedyrektora. Jest konkurs 6 1

W puławskim szpitalu wkrótce może dojść do zmiany na stanowisku zastępcy dyrektora do spraw lecznictwa. Zainteresowani kandydaci mogą już składać swoje dokumenty aplikacyjne w sekretariacie dyrektora SP ZOZ.

TBV Start II lepszy od Sokoła, a U!NB AZS UMCS od Rosy Radom

TBV Start II lepszy od Sokoła, a U!NB AZS UMCS od Rosy Radom 0 0

O zwycięstwie rezerw TBV Startu w meczu z Sokołem Ostrów Mazowiecka przesądziły posiłki z pierwszego zespołu

"Rozbiłam samochód, uciekam przed policją". Pijana 26-latka z Lublina zdziwiła się kiedy wsiadła do tego samochodu

"Rozbiłam samochód, uciekam przed policją". Pijana 26-latka z Lublina zdziwiła się kiedy wsiadła do tego samochodu 36 7

26-letnia kobieta odpowie za spowodowanie kolizji po pijanemu. Ale okazało się, że na sumieniu może mieć znacznie więcej.

Piłkarki Górnika Łęczna rozbiły w derbach AZS PSW

Piłkarki Górnika Łęczna rozbiły w derbach AZS PSW 0 0

Górnik Łęczna z kolejnym kompletem punktów. Tym razem podopieczne Piotra Mazurkiewicza rozbiły AZS PSW Biała Podlaska. Mistrzynie Polski w tym sezonie nie straciły jeszcze nawet punktu

Ważna zmiana w sprawie przyszłych emerytur. Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych podpisana

Ważna zmiana w sprawie przyszłych emerytur. Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych podpisana 25 6

Prezydent Andrzej Duda podpisał w poniedziałek ustawę o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Ma ona polegać na utworzeniu prywatnego, dobrowolnego systemu gromadzenia oszczędności emerytalnych.

MKS AZS UMCS Lublin przegrał akademickie derby w karnych

MKS AZS UMCS Lublin przegrał akademickie derby w karnych 0 0

MKS AZS UMCS Lublin gorszy od AZS AWF Warszawa. Podopiecznym Patryka Maliszewskiego udało się jednak uratować jeden punkt.

Innowacyjny biznes 2019 – sięgnij po środki UE

Innowacyjny biznes 2019 – sięgnij po środki UE 0 0

Przed przedsiębiorcami kolejna szansa na otrzymanie unijnego dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014 – 2020. Setki firm dzięki europejskiemu wsparciu rozwinęła już swój biznes. Dołącz do grona innowacyjnych przedsiębiorców i skorzystaj z dofinansowania.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.