Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

4 czerwca 2010 r.
19:52
Edytuj ten wpis

Linia autobusowa Lublin - Świdnik pod znakiem zapytania

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 30 A A

W przyszłość odsuwa się uruchomienie przez Zarząd Transportu Miejskiego linii autobusowej łączącej Lublin i Świdnik. Każde z miast ma swój pomysł na funkcjonowanie takiej komunikacji. Tyle że pomysły są całkowicie odmienne.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
ZTM dał już władzom Świdnika swoją propozycję zorganizowania nowej linii. Miałaby ona kursować ze Świdnika przez Zadębie, Mełgiewską, Tysiąclecia, 3 Maja, Krakowskie Przedmieście, Racławickie, Kraśnicką i Zana do ronda obok Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Cena biletu została wstępnie ustalona na 3,60 zł. Tymczasem, w prywatnych busach wystarczy zapłacić 3 zł, by dojechać ze Świdnika na Al. Racławickie. – Może nie jest to specjalnie wygodne, ale te pojazdy kursują często i nie wiem, czy ktoś chciałby przepłacać – mówi pan Paweł, stały pasażer busów. ZTM chciał skusić stałych pasażerów biletem okresowym ważnym zarówno na terenie Lublina, jak też w pojazdach kursujących do Świdnika.

Tylko radni Świdnika nie dali się skusić, bo ZTM zapowiedział im, że będą musieli pokrywać ponad jedną piątą kosztów działania linii.

– Miasto nie jest przygotowane teraz do dopłat do komunikacji i nie stosuje ich także wobec już działających przewoźników – mówi Artur Soboń, sekretarz miasta. – Ale to nie koniec. Myślę, że od tego, by zorganizować jakoś tę komunikację, nie uciekniemy i w przyszłych latach będzie trzeba zaplanować w budżecie jakieś pieniądze na ten cel.

Piłka nadal jest po stronie władz Świdnika. – Czekamy na ich odpowiedź – mówi Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. A miasto ma też swoje pomysły na funkcjonowanie takiej linii.

– Będziemy proponować, żeby ZTM zaoferował takie usługi, które do tej pory nie są świadczone przez działających przewoźników – zapowiada Soboń. – Mogłaby to być na przykład szybka linia do centrum miasta kursująca przez lubelską al. Witosa. Teraz takiej linii nie ma. Potrzebna byłaby też komunikacja nocna lub przynajmniej późnowieczorna, której teraz brakuje. Do takich kursów, oczywiście, trzeba by dopłacać – dodaje.

Świdnik zapewnia, że mimo negatywnej decyzji radnych nadal będzie rozmawiać w tej sprawie z ZTM i jeśli pojawi się ciekawa propozycja, przedłoży ją radnym ponownie.

Komentarze 30

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
PATRON / 7 czerwca 2010 o 23:34
0
gosciu z wlkp napisał:
Zgadzam sie z przedmowca zWAWY jako obserwator i czytelnik K.L. czu Dziennika W.oraz Radia Lublin to wszystko sie szarogesi .Lublin wrza Swidnikiem to powinno byc jedno miast Jeksson powinien byc wice prezydentem Lublina niech zrozumie caly mechanizm komunikacji saterlitasrnych miast na jednym bilecie 2.Lublin powinien miec jedna komunikacje a nie prywaciarskie busy ktore niszcza Lublin i przywary klutnikow ludzi ktorzy nie umia sie zgodzic a ZATEM 1 MIASTO !JEDEN przewoznik Lub 2 pod JEDNYM SZYLDEM i ZWIERZCHNIKIEM

Nie daj Boże takiego rozwiązania. Po pierwsze te busy jeżdżą do Lublina dwiema trasami z częstotliwością co 20 minut na każdej z nich. Dojeżdżam do pracy, ale podróż zajmuje mi mniej czasu niż moim kolegom mieszkającym np. na Czubach, czy Sławinku. Istniejące połączenie jest niezłe i tańsze od proponowanego przez MPK. A po drugie proponuję przyjechać do Świdnika i porównać sobie gospodarność świdnickich i lubelskich władz. Świdnik jest miastem zadbanym. Widać, że pieniądze są wydawane na nowe inwestycje. Lublin jak to można przeczytać ostatnio nawet nie potrafi wykorzystać dotacji unijnych. Dziękuję za takich włodarzy. Uważam, że w Lublinie jest za dużo takich, którzy z każdej wydawanej złotówki chcą sobie coś uszczknąć. Dlatego wasze projekty tak rzadko dochodzą do skutku. Zapraszam którejś niedzieli do Świdnika.

Nie daj Boże takiego rozwiązania. Po pierwsze te busy jeżdżą do Lublina dwiema trasami z częstotliwością co 20 minut na każdej z nich. Dojeżdżam do pracy, ale podróż zajmuje mi mniej czasu niż moim kolegom mieszkającym np. na Czubach, czy Sławinku. Istniejące połączenie jest niezłe i tańsze od proponowanego przez MPK. A po drugie proponuję przyjechać do Świdnika i porównać sobie gospodarność świdnickich i lubelskich władz. Świdnik jest miastem zadbanym. Widać, że pieniądze są wydawane na nowe inwestycje. Lublin jak to moż... rozwiń
Avatar
aga / 7 czerwca 2010 o 14:27
0
no niestety..wschód pozosatnie wschodem. przykre..
Avatar
gosciu z wlkp / 7 czerwca 2010 o 14:18
0
Zgadzam sie z przedmowca zWAWY jako obserwator i czytelnik K.L. czu Dziennika W.oraz Radia Lublin to wszystko sie szarogesi .Lublin wrza Swidnikiem to powinno byc jedno miast Jeksson powinien byc wice prezydentem Lublina niech zrozumie caly mechanizm komunikacji saterlitasrnych miast na jednym bilecie 2.Lublin powinien miec jedna komunikacje a nie prywaciarskie busy ktore niszcza Lublin i przywary klutnikow ludzi ktorzy nie umia sie zgodzic a ZATEM 1 MIASTO !JEDEN przewoznik Lub 2 pod JEDNYM SZYLDEM i ZWIERZCHNIKIEM
Avatar
WAW / 7 czerwca 2010 o 13:56
0
jeszcze raz przesyłam linki :

[url="######www.mzkzg.org/"]Trójmiasto[/url]

Warszawa i okolice :
[url="######www.ztm.waw.pl/pokazmapy.php?i=10&l=1"]Warszawa[/url]
[url="######www.ztm.waw.pl/pokazmapy.php?i=10&l=1"]Mapa biletu w Warszawie[/url]


Obejrzyjcie , przeczytajcie i zobaczcie że w innych miastach da się , dalszy komentarz jest zbędny
Avatar
WAW / 7 czerwca 2010 o 13:50
0
czytając te komentarze nie dziwie się dlaczego Lublin i woj. lubelskie to najbiedniejszy rejon w Polsce.
Lublin i Świdnik oraz jego mieszkańcy nic poza kłóceniem się i obrzucaniem błotem nie umieją zrobić.

Czy nie potraficie wziąć przykładu z dużo bogatszych miast w Polsce ? jak np Warszawa czy Trójmiasto ?
tam funkcjonuje prawdziwy ZTM i na jednym bilecie lub karcie miejskiej o ironio bilet te są tańsze niż w biednym Lublinie
można przejechać z Gdańska przez Sopot do Gdyni , czy z Pruszkowa do Warszawy i dalej do Sulejówka
Oczywiście wszędzie da się i nawet każdemu się opłaca , tylko u Was się nic nie da

Dlaczego nie możecie stworzyć w Lublinie np Szybkiej Kolei Miejskiej ( SKM ) która
kursowała by pomiędzy centrum Lublina i okolicznymi miejscowościami ?
Dlaczego nie można stworzyć drugiej strefy ZTM jak w Warszawie ? i włączyć w nią Świdnik i inne okoliczne miejscowości ?
Bilety na drugą strefę można przecież ładować na elektroniczna kartę miejską.
Wystarczy jedynie sięgnąć do sprawdzonych już rozwiązań które od lat są stosowane z powodzeniem w kraju.

Dla myślących i zainteresowanych tematem odsyłam na strony ZTM innych miast :

Jak to się robi w Warszawie :

[url="######www.ztm.waw.pl/?c=145&l=1"]######www.ztm.waw.pl/?c=145&l=1[/url]

[url="######www.ztm.waw.pl/pokazmapy.php?i=10&l=1"]######www.ztm.waw.pl/pokazmapy.php?i=10&l=1[/url] : Mapa wspólnego biletu w metropolii warszawskiej


Jak to sie robi w Trójmieście:

[url="######www.mzkzg.org/"]######www.mzkzg.org/[/url] : ZTM metropolii trójmiejskiej



i na koniec

Drodzy mieszkańcy metropolii Lublin komentarze o chamburgu , wieśniakach itp ewidentnie pokazują jaki poziom a raczej dno sobą reprezentujecie. Przyjrzyjcie się sobie i swojemu "dużemu" miastu , szkoda że poza wami nikt nie uważa Lublina za duże i znaczące miasto,
niektórzy niestety mają nawet problemy ze wskazaniem tego miasta na mapie, a o znanych uczelniach lubelskich typu UMCS czy Politechnika Lubelska mało kto w Polsce słyszał , wyjątkiem jest jedynie KUL ( chociaż nie wiem czy to dobra wiadomość )
tak samo jak Wy nie znacie uczelni z Kielc , Rzeszowa czy Bydgoszczy- bo miasta te są z tej samej III ligi polskich miast.

Reasumując : weźcie się nareszcie do roboty i pamiętajcie że zgoda buduje a niezgoda rujnuje - Lublin i Świdnik jest tego doskonałym przykładem
czytając te komentarze nie dziwie się dlaczego Lublin i woj. lubelskie to najbiedniejszy rejon w Polsce.
Lublin i Świdnik oraz jego mieszkańcy nic poza kłóceniem się i obrzucaniem błotem nie umieją zrobić.

Czy nie potraficie wziąć przykładu z dużo bogatszych miast w Polsce ? jak np Warszawa czy Trójmiasto ?
tam funkcjonuje prawdziwy ZTM i na jednym bilecie lub karcie miejskiej o ironio bilet te są tańsze niż w biednym Lublinie
można przejechać z Gdańska przez Sopot do Gdyni , czy z Pruszkowa do Warszawy i dale... rozwiń
Avatar
~wojtek~ / 7 czerwca 2010 o 10:46
0
BUDUJCIE LOTNISKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BUDUJCIE LOTNISKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... rozwiń
Avatar
gosciu z wlkp / 7 czerwca 2010 o 10:07
0
Zgadzam sie z internauta obiektywny tylko bez epitetow panska mysl i kobietkkka 20 tez ma racje .WPoznaniu zawsze jezdzily autobusy Mpk i tam problemu nie widac lepiej dac 50 groszy wiecej i jezdzic autokarem niz aftykanskimi busami .Slabon trzyma sie busiarzy a szczegolnie Stolka na ktorym siedzi prymitywny gosci malomiasteczkowy czs przylaczyc ta dzierlnice do LUBLINA z korzyscia dla mieszkancow obu miast
Avatar
fgf / 7 czerwca 2010 o 08:59
0
Przecież to Chamburgowi zależy, żeby do nas jeździć więc na pewno Lbn się nie podłoży i nie będzie za nic dopłacać......prosta sprawa
Avatar
oi!thug / 7 czerwca 2010 o 05:48
0
"kompleksy dużego miasta" hahhaa dużego.....jak przychodzi weekend to widać ile rodowitych w lublinie mieszka
Lubię Swoją Wieś i jestem dumny z tego że mieszkam w Świdniku, nie w brudnym śmierdzącym g...e razem z dojezdnymi
Avatar
aron / 7 czerwca 2010 o 05:00
0
do MPK trzeba dopłacać, bo trzeba utrzymać biurokractwo którego u busiarzy nie ma ot cała filozofia
Avatar
PATRON / 7 czerwca 2010 o 23:34
0
gosciu z wlkp napisał:
Zgadzam sie z przedmowca zWAWY jako obserwator i czytelnik K.L. czu Dziennika W.oraz Radia Lublin to wszystko sie szarogesi .Lublin wrza Swidnikiem to powinno byc jedno miast Jeksson powinien byc wice prezydentem Lublina niech zrozumie caly mechanizm komunikacji saterlitasrnych miast na jednym bilecie 2.Lublin powinien miec jedna komunikacje a nie prywaciarskie busy ktore niszcza Lublin i przywary klutnikow ludzi ktorzy nie umia sie zgodzic a ZATEM 1 MIASTO !JEDEN przewoznik Lub 2 pod JEDNYM SZYLDEM i ZWIERZCHNIKIEM

Nie daj Boże takiego rozwiązania. Po pierwsze te busy jeżdżą do Lublina dwiema trasami z częstotliwością co 20 minut na każdej z nich. Dojeżdżam do pracy, ale podróż zajmuje mi mniej czasu niż moim kolegom mieszkającym np. na Czubach, czy Sławinku. Istniejące połączenie jest niezłe i tańsze od proponowanego przez MPK. A po drugie proponuję przyjechać do Świdnika i porównać sobie gospodarność świdnickich i lubelskich władz. Świdnik jest miastem zadbanym. Widać, że pieniądze są wydawane na nowe inwestycje. Lublin jak to można przeczytać ostatnio nawet nie potrafi wykorzystać dotacji unijnych. Dziękuję za takich włodarzy. Uważam, że w Lublinie jest za dużo takich, którzy z każdej wydawanej złotówki chcą sobie coś uszczknąć. Dlatego wasze projekty tak rzadko dochodzą do skutku. Zapraszam którejś niedzieli do Świdnika.

Nie daj Boże takiego rozwiązania. Po pierwsze te busy jeżdżą do Lublina dwiema trasami z częstotliwością co 20 minut na każdej z nich. Dojeżdżam do pracy, ale podróż zajmuje mi mniej czasu niż moim kolegom mieszkającym np. na Czubach, czy Sławinku. Istniejące połączenie jest niezłe i tańsze od proponowanego przez MPK. A po drugie proponuję przyjechać do Świdnika i porównać sobie gospodarność świdnickich i lubelskich władz. Świdnik jest miastem zadbanym. Widać, że pieniądze są wydawane na nowe inwestycje. Lublin jak to moż... rozwiń
Avatar
aga / 7 czerwca 2010 o 14:27
0
no niestety..wschód pozosatnie wschodem. przykre..
Avatar
gosciu z wlkp / 7 czerwca 2010 o 14:18
0
Zgadzam sie z przedmowca zWAWY jako obserwator i czytelnik K.L. czu Dziennika W.oraz Radia Lublin to wszystko sie szarogesi .Lublin wrza Swidnikiem to powinno byc jedno miast Jeksson powinien byc wice prezydentem Lublina niech zrozumie caly mechanizm komunikacji saterlitasrnych miast na jednym bilecie 2.Lublin powinien miec jedna komunikacje a nie prywaciarskie busy ktore niszcza Lublin i przywary klutnikow ludzi ktorzy nie umia sie zgodzic a ZATEM 1 MIASTO !JEDEN przewoznik Lub 2 pod JEDNYM SZYLDEM i ZWIERZCHNIKIEM
Avatar
WAW / 7 czerwca 2010 o 13:56
0
jeszcze raz przesyłam linki :

[url="######www.mzkzg.org/"]Trójmiasto[/url]

Warszawa i okolice :
[url="######www.ztm.waw.pl/pokazmapy.php?i=10&l=1"]Warszawa[/url]
[url="######www.ztm.waw.pl/pokazmapy.php?i=10&l=1"]Mapa biletu w Warszawie[/url]


Obejrzyjcie , przeczytajcie i zobaczcie że w innych miastach da się , dalszy komentarz jest zbędny
Avatar
WAW / 7 czerwca 2010 o 13:50
0
czytając te komentarze nie dziwie się dlaczego Lublin i woj. lubelskie to najbiedniejszy rejon w Polsce.
Lublin i Świdnik oraz jego mieszkańcy nic poza kłóceniem się i obrzucaniem błotem nie umieją zrobić.

Czy nie potraficie wziąć przykładu z dużo bogatszych miast w Polsce ? jak np Warszawa czy Trójmiasto ?
tam funkcjonuje prawdziwy ZTM i na jednym bilecie lub karcie miejskiej o ironio bilet te są tańsze niż w biednym Lublinie
można przejechać z Gdańska przez Sopot do Gdyni , czy z Pruszkowa do Warszawy i dalej do Sulejówka
Oczywiście wszędzie da się i nawet każdemu się opłaca , tylko u Was się nic nie da

Dlaczego nie możecie stworzyć w Lublinie np Szybkiej Kolei Miejskiej ( SKM ) która
kursowała by pomiędzy centrum Lublina i okolicznymi miejscowościami ?
Dlaczego nie można stworzyć drugiej strefy ZTM jak w Warszawie ? i włączyć w nią Świdnik i inne okoliczne miejscowości ?
Bilety na drugą strefę można przecież ładować na elektroniczna kartę miejską.
Wystarczy jedynie sięgnąć do sprawdzonych już rozwiązań które od lat są stosowane z powodzeniem w kraju.

Dla myślących i zainteresowanych tematem odsyłam na strony ZTM innych miast :

Jak to się robi w Warszawie :

[url="######www.ztm.waw.pl/?c=145&l=1"]######www.ztm.waw.pl/?c=145&l=1[/url]

[url="######www.ztm.waw.pl/pokazmapy.php?i=10&l=1"]######www.ztm.waw.pl/pokazmapy.php?i=10&l=1[/url] : Mapa wspólnego biletu w metropolii warszawskiej


Jak to sie robi w Trójmieście:

[url="######www.mzkzg.org/"]######www.mzkzg.org/[/url] : ZTM metropolii trójmiejskiej



i na koniec

Drodzy mieszkańcy metropolii Lublin komentarze o chamburgu , wieśniakach itp ewidentnie pokazują jaki poziom a raczej dno sobą reprezentujecie. Przyjrzyjcie się sobie i swojemu "dużemu" miastu , szkoda że poza wami nikt nie uważa Lublina za duże i znaczące miasto,
niektórzy niestety mają nawet problemy ze wskazaniem tego miasta na mapie, a o znanych uczelniach lubelskich typu UMCS czy Politechnika Lubelska mało kto w Polsce słyszał , wyjątkiem jest jedynie KUL ( chociaż nie wiem czy to dobra wiadomość )
tak samo jak Wy nie znacie uczelni z Kielc , Rzeszowa czy Bydgoszczy- bo miasta te są z tej samej III ligi polskich miast.

Reasumując : weźcie się nareszcie do roboty i pamiętajcie że zgoda buduje a niezgoda rujnuje - Lublin i Świdnik jest tego doskonałym przykładem
czytając te komentarze nie dziwie się dlaczego Lublin i woj. lubelskie to najbiedniejszy rejon w Polsce.
Lublin i Świdnik oraz jego mieszkańcy nic poza kłóceniem się i obrzucaniem błotem nie umieją zrobić.

Czy nie potraficie wziąć przykładu z dużo bogatszych miast w Polsce ? jak np Warszawa czy Trójmiasto ?
tam funkcjonuje prawdziwy ZTM i na jednym bilecie lub karcie miejskiej o ironio bilet te są tańsze niż w biednym Lublinie
można przejechać z Gdańska przez Sopot do Gdyni , czy z Pruszkowa do Warszawy i dale... rozwiń
Avatar
~wojtek~ / 7 czerwca 2010 o 10:46
0
BUDUJCIE LOTNISKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BUDUJCIE LOTNISKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... rozwiń
Avatar
gosciu z wlkp / 7 czerwca 2010 o 10:07
0
Zgadzam sie z internauta obiektywny tylko bez epitetow panska mysl i kobietkkka 20 tez ma racje .WPoznaniu zawsze jezdzily autobusy Mpk i tam problemu nie widac lepiej dac 50 groszy wiecej i jezdzic autokarem niz aftykanskimi busami .Slabon trzyma sie busiarzy a szczegolnie Stolka na ktorym siedzi prymitywny gosci malomiasteczkowy czs przylaczyc ta dzierlnice do LUBLINA z korzyscia dla mieszkancow obu miast
Avatar
fgf / 7 czerwca 2010 o 08:59
0
Przecież to Chamburgowi zależy, żeby do nas jeździć więc na pewno Lbn się nie podłoży i nie będzie za nic dopłacać......prosta sprawa
Avatar
oi!thug / 7 czerwca 2010 o 05:48
0
"kompleksy dużego miasta" hahhaa dużego.....jak przychodzi weekend to widać ile rodowitych w lublinie mieszka
Lubię Swoją Wieś i jestem dumny z tego że mieszkam w Świdniku, nie w brudnym śmierdzącym g...e razem z dojezdnymi
Avatar
aron / 7 czerwca 2010 o 05:00
0
do MPK trzeba dopłacać, bo trzeba utrzymać biurokractwo którego u busiarzy nie ma ot cała filozofia
Zobacz wszystkie komentarze 30

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018 0 0

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu
20 lipca 2018, 20:30

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu 1 0

W piątek, 20 lipca o godz. 20.30 na Zamku w Kazimierzu Dolnym odbędzie się koncert Sound'n'Grace & Filip Lato.

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo]
film

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo] 9 1

Pani Anna ma 30 lat. W internecie funkcjonuje jako 14-latka i od półtora roku odpowiada na ogłoszenia mężczyzn, oferujących dzieciom seks. Dzięki niej, policja zatrzymała już 40 pedofili.

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej"

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej" 30 22

Setki tysięcy przydrożnych drzew w całym kraju może pójść pod topór. Szykuje się zmiana w prawie ułatwiająca wycinkę. Ekolodzy protestują, a fachowcy od bezpieczeństwa na drogach są w tej sprawie podzieleni.

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc 53 2

6-letni Michałek z Jedlanki urodził się z wadą genetyczną lewej nogi. Chłopczyk marzy aby we wrześniu pójść do zerówki. Będzie to możliwe, jeżeli dziecko przejdzie operację ratującą staw kolanowy i wyskakujące biodro. Ale potrzeba na to 176 tys. zł

Lublin: Zamkną ul. Staszica

Lublin: Zamkną ul. Staszica 0 0

Z powodu awarii kanalizacji burzowej zamknięty dla ruchu będzie we wtorek fragment ul. Staszica.

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada
galeria
film

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada 103 20

Postać Lecha Kaczyńskiego z pomnika smoleńskiego w Kraśniku zdaniem internautów i specjalistów przypomina raczej Maliniaka z „Czterdziestolatka” albo hobbita z trylogii Tolkiena niż tragicznie zmarłego prezydenta. Niektórzy wskazują też, że umieszczony na monumencie napis jest błędny.

Wege Festiwal znów w Lublinie
21 lipca 2018, 12:00

Wege Festiwal znów w Lublinie 4 0

Co Gdzie Kiedy. Klub Radość (ul. Bernardyńska 15) zaprasza na wakacyjną odsłonę Wege Festiwalu. Wydarzenie odbędzie się 21 lipca o godz. 12.

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża
film

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża 43 1

Po ulewie jaka przeszła w poniedziałek nad Lublinem tylko w jednym miejscu aż kilkunastu kierowców zgubiło tablice rejestracyjne.

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL 70 107

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce chce wydzierżawiać zakład produkcyjny w Poniatowej i jak najszybciej rozpocząć skup interwencyjny oraz produkcję. Ma to pomóc w fatalnej sytuacji na rynku owoców miękkich.

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie
19 lipca 2018, 21:00

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie 2 1

Co Gdzie Kiedy. W ramach cyklu filmowego Najlepsze z najgorszych w Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) będzie można zobaczyć film Turecki Rambo. Projekcja odbędzie się 19 lipca o godz. 21.

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu 0 2

Hrabia Guillaume de Louvencourt Poniatowski, potomek królewskiego rodu Poniatowskich od ponad dziesięciu lat odwiedza Polskę. Ostatnio był na południowym Podlasiu. Uczestniczył we mszy świętej w Sanktuarium Matki Bożej Leśniańskiej w Leśnej Podlaskiej.

Udane starty lubelskich żużlowców

Udane starty lubelskich żużlowców 1 0

Zawodnik lubelskiego Speed Car Motoru Robert Lambert wygrał II rundę Tauron SEC

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców 20 23

Związkowcy zakładowej Solidarności zapowiadają ogólnopolską pikietę przed siedzibą Zakładów Azotowych Puławy. Zamierzają protestować przeciwko łamaniu swoich praw. Jednocześnie narasta konflikt między organizacjami działającymi w firmie.

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach 7 10

W niedzielę wieczorem policjanci z VII komisariatu w Lublinie otrzymali zgłoszenie o zaginięciu nastolatki.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.