

Port Lotniczy Lublin i Polska Agencja Żeglugi Powietrznej mają już wszystkie dokumenty potrzebne do tego, by lotnisko mogło zacząć działać. Pierwsze lądowanie i start w najbliższy poniedziałek.

W piątek zaś – zgodnie z zapowiedziami – formalności zostały dopełnione dwoma brakującymi dokumentami: zezwoleniem na zarządzanie lotniskiem użytku publicznego oraz zatwierdzeniem opłat lotniskowych. – Oba dokumenty zostały przez nas wydane i przekazane do portu. Lotnisko może zacząć działać – potwierdza Karina Lisowska z biura prasowego Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej również dysponuje kompletem certyfikatów niezbędnych do świadczenia służb żeglugi powietrznej w PLL. – PAŻP otrzymała certyfikaty Urzędu Lotnictwa Cywilnego dla służb proceduralnej kontroli lotniska Lublin, proceduralnej kontroli zbliżania lotniska Lublin, łączności radiowej dla służby kontroli lotniska Lublin – wyjaśnia Piotr Jankowski, rzecznik PLL.
Kontrolerzy gotowi
Wydane przez ULC certyfikaty potwierdzają, że służby PAŻP są gotowe do obsługi ruchu lotniczego na lubelskim lotnisku. Do pracy w kontroli zbliżania i kontroli lotniska PAŻP oddeleguje 15 kontrolerów ruchu lotniczego.
W najbliższy poniedziałek o siódmej rano kontrolerzy ruchu lotniczego rozpoczną swoją pracę w tymczasowym obiekcie niemieckiej firmy Rohde&Schwarz. W połowie 2013 roku służba kontroli ruchu lotniczego przeniesie się do obiektu stacjonarnego.
>> ZOBACZ ROZKŁAD POCIĄGÓW NA LOTNISKO LUBLIN
– Wszystkie urządzenia zamontowane na już zainstalowanej wieży są jakości identycznej z urządzeniami, które będą użytkowane na stacjonarnej wieży – zapewnia Jankowski. – Wieża posiada bezpośrednią łączność z Centrum Zarządzania Ruchem Lotniczym w Warszawie. Obiekt spełnia wszystkie wymagania certyfikacyjne ULC.
ILS w 2013 roku
Na potrzeby lubelskiego portu lotniczego PAŻP kupił za 2,6 mln złotych zestaw radiolatarni z dalmierzem D-VOR/DME. Radiolatarnia D-VOR zainstalowana w komplecie z dalmierzem DME to system radiowy, który dzięki specjalnym odbiornikom w samolocie umożliwia pilotowi odczytanie namiaru prowadzącego do radiolatarni oraz podaje mu odległość od niej. W oparciu o to urządzenie opracowano i wdrożono procedury podejść do lądowania dla lotniska Lublin.
W 2013 roku PAŻP zainstaluje w Świdniku system ILS. Będzie to kosztować niespełna 3 mln zł.
Komentarze 9
No to bardzo dobrze!
Za rok wszyscy mieszkańcy lubelszczyzny
zapomną o tym co się nie podobało
a lotnisko będzie tak oczywiste jak powietrze
Będzie mozna w miarę mozliwości rozkładów
przewoźników polecieć i już ))
A my czarownice-latawice też się przesiądziemy z mioteł
na nowocześniejsze urządzenia latające.
[/quote]
Tak Kasiu. Jak Cię nie rzuci to polecicie sobie do Egiptu.
No to bardzo dobrze!
Za rok wszyscy mieszkańcy lubelszczyzny
zapomną o tym co się nie podobało
a lotnisko będzie tak oczywiste jak powietrze
Będzie mozna w miarę mozliwości rozkładów
przewoźników polecieć i już ))
A my czarownice-latawice też się przesiądziemy z mioteł
na nowocześniejsze urządzenia latające.
[/quote]
Tak Kasiu. Jak Cię nie rzuci to polecicie sobi... rozwiń
Pytanie dla fachowców. Czy na LUZ jest szansa na start, lądowanie i operacje takich samolotów jak B747, A380, AN225?
[/quote]
Z tych trzech jedynie B747 i jeszcze mozna dodac AN-124, bo AN225 jest jeden i to bardzo skrajny przypadek. B747 oczywiscie nie moze byc zatankowany do pelna, ale moze. Tak dla przykladu 747 ladowal w Krakowie i Wroclawiu (pasy identycznej dlugosci jak w LUZ).
Prawda jest taka, ze jak zobaczymy 747 w LUZ, to jdynie przy okazji czatreru z Izraela. Za to AN-124 moze juz u nas czesciej goscic.
Pytanie dla fachowców. Czy na LUZ jest szansa na start, lądowanie i operacje takich samolotów jak B747, A380, AN225?
[/quote]
Z tych trzech jedynie B747 i jeszcze mozna dodac AN-124, bo AN225 jest jeden i to bardzo skrajny przypadek. B747 oczywiscie nie moze byc zatankowany do pelna, ale moze. Tak dla przykladu 747 ladowal w Krakowie i Wroclawiu (pasy identycznej dlugosci jak w LUZ).
Prawda jest taka, ze jak zobaczymy 747 w LUZ, to jdynie p... rozwiń
Taaak za rok , budżet woj.lubelskiego będzie zajmować się głównie finansowaniem , patrz utrzymaniem lotniska , z którego będzie startować 15 samolotów tygodniowo.
[/quote]
no to nadałeś! 15 tygodniowo? chyba miesięcznie!
Za rok wszyscy mieszkańcy lubelszczyzny
zapomną o tym co się nie podobało
a lotnisko będzie tak oczywiste jak powietrze
Będzie mozna w miarę mozliwości rozkładów
przewoźników polecieć i już ))
A my czarownice-latawice też się przesiądziemy z mioteł
na nowocześniejsze urządzenia latające.
Za rok wszyscy mieszkańcy lubelszczyzny
zapomną o tym co się nie podobało
a lotnisko będzie tak oczywiste jak powietrze
Będzie mozna w miarę mozliwości rozkładów
przewoźników polecieć i już ))
A my czarownice-latawice też się przesiądziemy z mioteł
na nowocześniejsze urządzenia latające. rozwiń
No to bardzo dobrze!
Za rok wszyscy mieszkańcy lubelszczyzny
zapomną o tym co się nie podobało
a lotnisko będzie tak oczywiste jak powietrze
Będzie mozna w miarę mozliwości rozkładów
przewoźników polecieć i już ))
A my czarownice-latawice też się przesiądziemy z mioteł
na nowocześniejsze urządzenia latające.
[/quote]
Tak Kasiu. Jak Cię nie rzuci to polecicie sobie do Egiptu.
No to bardzo dobrze!
Za rok wszyscy mieszkańcy lubelszczyzny
zapomną o tym co się nie podobało
a lotnisko będzie tak oczywiste jak powietrze
Będzie mozna w miarę mozliwości rozkładów
przewoźników polecieć i już ))
A my czarownice-latawice też się przesiądziemy z mioteł
na nowocześniejsze urządzenia latające.
[/quote]
Tak Kasiu. Jak Cię nie rzuci to polecicie sobi... rozwiń
Pytanie dla fachowców. Czy na LUZ jest szansa na start, lądowanie i operacje takich samolotów jak B747, A380, AN225?
[/quote]
Z tych trzech jedynie B747 i jeszcze mozna dodac AN-124, bo AN225 jest jeden i to bardzo skrajny przypadek. B747 oczywiscie nie moze byc zatankowany do pelna, ale moze. Tak dla przykladu 747 ladowal w Krakowie i Wroclawiu (pasy identycznej dlugosci jak w LUZ).
Prawda jest taka, ze jak zobaczymy 747 w LUZ, to jdynie przy okazji czatreru z Izraela. Za to AN-124 moze juz u nas czesciej goscic.
Pytanie dla fachowców. Czy na LUZ jest szansa na start, lądowanie i operacje takich samolotów jak B747, A380, AN225?
[/quote]
Z tych trzech jedynie B747 i jeszcze mozna dodac AN-124, bo AN225 jest jeden i to bardzo skrajny przypadek. B747 oczywiscie nie moze byc zatankowany do pelna, ale moze. Tak dla przykladu 747 ladowal w Krakowie i Wroclawiu (pasy identycznej dlugosci jak w LUZ).
Prawda jest taka, ze jak zobaczymy 747 w LUZ, to jdynie p... rozwiń
Taaak za rok , budżet woj.lubelskiego będzie zajmować się głównie finansowaniem , patrz utrzymaniem lotniska , z którego będzie startować 15 samolotów tygodniowo.
[/quote]
no to nadałeś! 15 tygodniowo? chyba miesięcznie!
Za rok wszyscy mieszkańcy lubelszczyzny
zapomną o tym co się nie podobało
a lotnisko będzie tak oczywiste jak powietrze
Będzie mozna w miarę mozliwości rozkładów
przewoźników polecieć i już ))
A my czarownice-latawice też się przesiądziemy z mioteł
na nowocześniejsze urządzenia latające.
Za rok wszyscy mieszkańcy lubelszczyzny
zapomną o tym co się nie podobało
a lotnisko będzie tak oczywiste jak powietrze
Będzie mozna w miarę mozliwości rozkładów
przewoźników polecieć i już ))
A my czarownice-latawice też się przesiądziemy z mioteł
na nowocześniejsze urządzenia latające. rozwiń