Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

18 marca 2011 r.
18:08
Edytuj ten wpis

Lotnisko w Świdniku: Tanie linie nie przylecą?

0 60 A A
Lotnisko "Rzeszów-Jasionka”. Większość połączeń obsługuje tam Ryanair. Podkarpacie dokłada do tego
Lotnisko \"Rzeszów-Jasionka”. Większość połączeń obsługuje tam Ryanair. Podkarpacie dokłada do tego

580 tysięcy pasażerów z Lubelskiego odleciało z Okęcia w 2009 r. Port Lotniczy Lublin liczy, że ich przejmie. – Uda się, jeśli nastawi się na tanich przewoźników – zastrzegają eksperci. – Nie mamy na to pieniędzy – odpowiada PLL.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Według badań wśród wszystkich pasażerów lotniska na Okęciu 6,6 proc. to mieszkańcy Lubelszczyzny. Są drugą najbardziej liczebną grupą po woj. mazowieckim – podkreśla Krzysztof Siczek, dyrektor projektu budowy Portu Lotniczego Lublin. – Nie mamy danych dotyczących Rzeszowa, ale z Warszawy odleciało 580 tys. pasażerów z naszego regionu. Chcemy ich do nas ściągnąć.

W czwartek przedstawiciel PLL spotkał się ze świdnickimi radnymi i mówił im o prognozach dla portu lotniczego. Zapewniał, że w pierwszym roku ok. 300 tys. pasażerów skorzysta z budowanego właśnie lotniska.

– Chcemy aktualizować dane z Okęcia. Dlatego w najbliższym czasie w kilku portach lotniczych w Polsce pojawią się ankieterzy – zapewnia dyr. Siczek. Przez dwa miesiące będą pytać podróżnych, z jakiego miasta pochodzą, gdzie lecą i na jak długo. Będą chcieli także wiedzieć, ile mamy lat, który to nasz lot w roku, czy jest biznesowy czy ekonomiczny.

Samoloty ze Świdnika mają latać głównie do północnej Afryki, Izraela oraz portów przesiadkowych w Europie. Radni pytali m.in., dlaczego w Świdniku nie będą lądować tani przewoźnicy. – To zgodne z naszą intencją, by latały u nas linie tradycyjne. Mają budżet i flotę. A tani przewoźnicy mówią, że mogą do nas latać, ale musimy im za to zapłacić, np. poprzez reklamę. Nie mamy na to pieniędzy – podkreśla dyr. Siczek. – Dlatego chcemy najpierw postawić na linie regularne. Jeśli zechcą do nas przylecieć tanie linie, to zapraszamy, ale nie zamierzamy o nie specjalnie zabiegać.

Eksperci krytykują samorząd

Taką koncepcję krytykują eksperci. – Jedyną szansą nowego portu będą tani przewoźnicy. Żaden tradycyjny przewoźnik nie będzie zainteresowany obsługą takiej liczby pasażerów – uważa Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu pasazer.com. – Ale ci tani przewoźnicy pojawią się, o ile samorząd województwa będzie w stanie ich zachęcić. Już teraz powinien szykować się na to finansowo.

Zdaniem ekspertów, PLL powinien też obserwować sytuację na podobnych lotniskach. A ta nie pozostawia złudzeń. – Nasz tani przewoźnik Ryanair obsługuje 70–75 proc. wszystkich połączeń w roku. Tak jest we wszystkich regionalnych portach, poza Warszawą – informuje Łukasz Sikora z Portu Lotniczego "Rzeszów-Jasionka”.

Żeby utrzymać połączenia lotnicze, Podkarpacie wydaje miliony. Wśród linii lotniczych ogłosiło niedawno przetarg na promocję regionu. – Wygrał Ryanair, który w ciągu 5 lat dostanie od nas 24 mln zł – mówi Wiesław Bek, rzecznik marszałka woj. podkarpackiego. – Za to przez 5 lat na jednym z samolotów będzie logo województwa. Będą też nasze elementy graficzne przy szafkach dla podróżnych, różne wydawnictwa w samolocie, a na stronie internetowej przewoźnika będzie logo Podkarpacia.

Udostępnij na Facebook

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 60

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
jon / 20 maja 2011 r. o 22:32
0
[/quote]
;)Panie " pilocie" , czytając ponownie pana wpis , mam wątpliwości czy pan naprawdę jest pilotem.
po 1 - lotnisko po zakończeniu budowy będzie miało tak potrzebny panu status lotniska komunikacyjnego.
po 2 - początkowo mogą być 2 loty dziennie, potem ( w najlepszym razie ) 3-4. jaki problem zgrać harmonogram prób z godziną przylotu ? o tym , że aeroklub szkoli młodzież na szybowcach , i wtedy trzeba wykonywać loty treningowe po kręgu to pan już nie pomyślał, ani o prywatnej firmie po przeciwnej stronie lotniska, gdzie kilka samolotów cesna lata czasem 2 lub 3 godziny po kręgu.
po 3 - jakie cargo, proszę pana rzeszów , który ma dobre połączenia drogowe odprawia rocznie coś ok. 200 ton towaru. Cargo w świdniku może wyglądać podobnie.
po 4 - holding 50 metrów nad ziemią ?!!!
po 6 - c130 to zabytek ! nie zna pan innego sprzętu ?
po 7 - w Łodzi czy Rzeszowie są wszystkiego 3 loty dziennie. po co te protesty ?
w świdniku nie będzie więcej
[/quote]
;)Panie " pilocie" , czytając ponownie pana wpis , mam wątpliwości czy pan naprawdę jest pilotem.
po 1 - lotnisko po zakończeniu budowy będzie miało tak potrzebny panu status lotniska komunikacyjnego.
po 2 - początkowo mogą być 2 loty dziennie, potem ( w najlepszym razie ) 3-4. jaki problem zgrać harmonogram prób z godziną przylotu ? o tym , że aeroklub szkoli młodzież na szybowcach , i wtedy trzeba wykonywać loty treningowe po kręgu to pan już nie pomyślał, ani o prywatnej firmie po przeciwnej stronie l... rozwiń
Avatar
jon / 20 maja 2011 r. o 15:36
0
[quote name='pilot PLL LOT' timestamp='1305886994' post='480546']
drodzy lubelacy

W IMIENIU PILOTÓW INFORMUJĘ:
nie dziwcie się ze tanie linie nie bedą latały do/z swidnika jak tu kolega kiedys napisał :


po 1 lotnisko nie ma żadnego statusu ani wojskowego ani cywilnego
po 2 w Świdniku produkowane są śmigłowce zatem kto da gwarancję ,że w razie awarii maszyny która będzie testowana to nie spadnie mi przed dziob na samolot czy nie daj boże na terminal pełny pasażerów???
po 3 budowa trwa tylko że właśnie terminalu cargo aby odciążyc Warszawę
PO 4 ŚCIEŻKA PODEJŚCIA JAKA JEST NA TO LOTNISKO NIE NADAJE SIĘ NA LOTY SAMOLOTÓW PASAŻERSKICH
CHODZI TU O TO ŻE TRASA PODEJŚCIA JEST BARDZO NISKO NAD CENTRUM MIASTA<ZAMEK OKOLICE PKS-U>
NATOMIAST TZW STREFA OCZEKIWANIA -HOLDING JEST DOSŁOWNIE OKOŁO 50 M NAD BLOKAMI OSIEDLA CZECHÓW

W RAZIE ZŁEJ POGODY NP MGŁY , NISKIEJ PODSTAWY CHMUR, CZY INTENSYWNEJ SNIEŻYCY PILOT NIE JEST W STANIE ZOBACZYĆ BLOKÓW przez co może dojść do katastrofy... a tego nikomu i sobie nie życzę
po 5 my piloci po prostu sami protestujemy ponieważ my sami nie chcemy tam latać

po6 niewielkie samoloty cargo nie większe jak c130 będą siadały u was
po7 okoliczni mieszkańcy zapowiadają protesty a my po prostu nie będziemy ryzykować
[/quote]
panie pilocie , a jak będą samoloty podchodzić od strony Mełgwi ?
czy będzie tak samo ?
[quote name='pilot PLL LOT' timestamp='1305886994' post='480546']
drodzy lubelacy

W IMIENIU PILOTÓW INFORMUJĘ:
nie dziwcie się ze tanie linie nie bedą latały do/z swidnika jak tu kolega kiedys napisał :


po 1 lotnisko nie ma żadnego statusu ani wojskowego ani cywilnego
po 2 w Świdniku produkowane są śmigłowce zatem kto da gwarancję ,że w razie awarii maszyny która będzie testowana to nie spadnie mi przed dziob na samolot c... rozwiń
Avatar
pilot PLL LOT / 20 maja 2011 r. o 12:23
0
drodzy lubelacy

W IMIENIU PILOTÓW INFORMUJĘ:
nie dziwcie się ze tanie linie nie bedą latały do/z swidnika jak tu kolega kiedys napisał :


po 1 lotnisko nie ma żadnego statusu ani wojskowego ani cywilnego
po 2 w Świdniku produkowane są śmigłowce zatem kto da gwarancję ,że w razie awarii maszyny która będzie testowana to nie spadnie mi przed dziob na samolot czy nie daj boże na terminal pełny pasażerów???
po 3 budowa trwa tylko że właśnie terminalu cargo aby odciążyc Warszawę
PO 4 ŚCIEŻKA PODEJŚCIA JAKA JEST NA TO LOTNISKO NIE NADAJE SIĘ NA LOTY SAMOLOTÓW PASAŻERSKICH
CHODZI TU O TO ŻE TRASA PODEJŚCIA JEST BARDZO NISKO NAD CENTRUM MIASTA<ZAMEK OKOLICE PKS-U>
NATOMIAST TZW STREFA OCZEKIWANIA -HOLDING JEST DOSŁOWNIE OKOŁO 50 M NAD BLOKAMI OSIEDLA CZECHÓW

W RAZIE ZŁEJ POGODY NP MGŁY , NISKIEJ PODSTAWY CHMUR, CZY INTENSYWNEJ SNIEŻYCY PILOT NIE JEST W STANIE ZOBACZYĆ BLOKÓW przez co może dojść do katastrofy... a tego nikomu i sobie nie życzę
po 5 my piloci po prostu sami protestujemy ponieważ my sami nie chcemy tam latać

po6 niewielkie samoloty cargo nie większe jak c130 będą siadały u was
po7 okoliczni mieszkańcy zapowiadają protesty a my po prostu nie będziemy ryzykować
drodzy lubelacy

W IMIENIU PILOTÓW INFORMUJĘ:
nie dziwcie się ze tanie linie nie bedą latały do/z swidnika jak tu kolega kiedys napisał :


po 1 lotnisko nie ma żadnego statusu ani wojskowego ani cywilnego
po 2 w Świdniku produkowane są śmigłowce zatem kto da gwarancję ,że w razie awarii maszyny która będzie testowana to nie spadnie mi przed dziob na samolot czy nie daj boże na terminal pełny pasażerów???
po 3 budowa trwa tylko że właśnie t... rozwiń
Avatar
zibi / 27 kwietnia 2011 r. o 18:08
0
Czyli jeszcze nie skończyli budowy , już zakończyli loty
Avatar
Mmvv / 26 kwietnia 2011 r. o 13:47
0
To wyjdzie LIPA bez tanich linii lotniczych. W Lublinie i okolicy nie ma aż tylu ludzi bogatych żeby korzystać z linii tradycyjnych czyli drogich. Wcale sie nie zdziwię jak lotnisko trzeba będzie zamknąć bo splajtuje. Takie lotnisko jak w Lublinie powinno bazować przede wszystkim na tanich przewoźnikach!!
Avatar
jon / 24 kwietnia 2011 r. o 13:18
0
[quote name='kiciu' timestamp='1302618330' post='463534']
To ten Turek jednak wybudował lotnisko w Białej.A chodziły słuchy po Bulandzie że nie zdążył bo trafił do piergla.
[/quote]
kiciu , nie ośmieszaj się.
co wybudował ? pasy tam już były
Avatar
marceli / 24 kwietnia 2011 r. o 00:00
0
Myslalem ,ze polatam sobie ze SWIDNIKA do LONDYNU , ech i marnuj znowu czas na przejazd do Wawy. TO PO CO MI ,NAM TO LOTNISKO ?? DO AFRYKI??-ZA CZYM ,PO CO
Avatar
max / 23 kwietnia 2011 r. o 10:36
0
[quote name='fly' timestamp='1300522953' post='452123']
hej.... matematyku! to powiem Ci ze ja tylko w tym roku wykonalem 10 lotow z i do krakowa... a przede mna jeszcze ho ho ho. I co Ty na to?
[/quote]
takich jak Ty jest może 0,2% na lubelszczyźnie
ale żeby jechać do Wawy z lubelskiego żeby polecieć do Krakowa to dla mnie chore... ha ha ha
Avatar
kiciu / 12 kwietnia 2011 r. o 16:25
0
[quote name='mm' timestamp='1300547650' post='452279']
Na poczatek trzeba wykorzystac istniejace lotnisko Biała Podlaska na port cargo. Potem powoli rozwijać połączenia inne.Lotnisko Lublin to daleka i niepewna przyszłość.
[/quote]
To ten Turek jednak wybudował lotnisko w Białej.A chodziły słuchy po Bulandzie że nie zdążył bo trafił do piergla.
Avatar
Gość / 27 marca 2011 r. o 09:25
0
Pierwszy lot odbędzie się do Honollu.
Avatar
jon / 20 maja 2011 r. o 22:32
0
[/quote]
;)Panie " pilocie" , czytając ponownie pana wpis , mam wątpliwości czy pan naprawdę jest pilotem.
po 1 - lotnisko po zakończeniu budowy będzie miało tak potrzebny panu status lotniska komunikacyjnego.
po 2 - początkowo mogą być 2 loty dziennie, potem ( w najlepszym razie ) 3-4. jaki problem zgrać harmonogram prób z godziną przylotu ? o tym , że aeroklub szkoli młodzież na szybowcach , i wtedy trzeba wykonywać loty treningowe po kręgu to pan już nie pomyślał, ani o prywatnej firmie po przeciwnej stronie lotniska, gdzie kilka samolotów cesna lata czasem 2 lub 3 godziny po kręgu.
po 3 - jakie cargo, proszę pana rzeszów , który ma dobre połączenia drogowe odprawia rocznie coś ok. 200 ton towaru. Cargo w świdniku może wyglądać podobnie.
po 4 - holding 50 metrów nad ziemią ?!!!
po 6 - c130 to zabytek ! nie zna pan innego sprzętu ?
po 7 - w Łodzi czy Rzeszowie są wszystkiego 3 loty dziennie. po co te protesty ?
w świdniku nie będzie więcej
[/quote]
;)Panie " pilocie" , czytając ponownie pana wpis , mam wątpliwości czy pan naprawdę jest pilotem.
po 1 - lotnisko po zakończeniu budowy będzie miało tak potrzebny panu status lotniska komunikacyjnego.
po 2 - początkowo mogą być 2 loty dziennie, potem ( w najlepszym razie ) 3-4. jaki problem zgrać harmonogram prób z godziną przylotu ? o tym , że aeroklub szkoli młodzież na szybowcach , i wtedy trzeba wykonywać loty treningowe po kręgu to pan już nie pomyślał, ani o prywatnej firmie po przeciwnej stronie l... rozwiń
Avatar
jon / 20 maja 2011 r. o 15:36
0
[quote name='pilot PLL LOT' timestamp='1305886994' post='480546']
drodzy lubelacy

W IMIENIU PILOTÓW INFORMUJĘ:
nie dziwcie się ze tanie linie nie bedą latały do/z swidnika jak tu kolega kiedys napisał :


po 1 lotnisko nie ma żadnego statusu ani wojskowego ani cywilnego
po 2 w Świdniku produkowane są śmigłowce zatem kto da gwarancję ,że w razie awarii maszyny która będzie testowana to nie spadnie mi przed dziob na samolot czy nie daj boże na terminal pełny pasażerów???
po 3 budowa trwa tylko że właśnie terminalu cargo aby odciążyc Warszawę
PO 4 ŚCIEŻKA PODEJŚCIA JAKA JEST NA TO LOTNISKO NIE NADAJE SIĘ NA LOTY SAMOLOTÓW PASAŻERSKICH
CHODZI TU O TO ŻE TRASA PODEJŚCIA JEST BARDZO NISKO NAD CENTRUM MIASTA<ZAMEK OKOLICE PKS-U>
NATOMIAST TZW STREFA OCZEKIWANIA -HOLDING JEST DOSŁOWNIE OKOŁO 50 M NAD BLOKAMI OSIEDLA CZECHÓW

W RAZIE ZŁEJ POGODY NP MGŁY , NISKIEJ PODSTAWY CHMUR, CZY INTENSYWNEJ SNIEŻYCY PILOT NIE JEST W STANIE ZOBACZYĆ BLOKÓW przez co może dojść do katastrofy... a tego nikomu i sobie nie życzę
po 5 my piloci po prostu sami protestujemy ponieważ my sami nie chcemy tam latać

po6 niewielkie samoloty cargo nie większe jak c130 będą siadały u was
po7 okoliczni mieszkańcy zapowiadają protesty a my po prostu nie będziemy ryzykować
[/quote]
panie pilocie , a jak będą samoloty podchodzić od strony Mełgwi ?
czy będzie tak samo ?
[quote name='pilot PLL LOT' timestamp='1305886994' post='480546']
drodzy lubelacy

W IMIENIU PILOTÓW INFORMUJĘ:
nie dziwcie się ze tanie linie nie bedą latały do/z swidnika jak tu kolega kiedys napisał :


po 1 lotnisko nie ma żadnego statusu ani wojskowego ani cywilnego
po 2 w Świdniku produkowane są śmigłowce zatem kto da gwarancję ,że w razie awarii maszyny która będzie testowana to nie spadnie mi przed dziob na samolot c... rozwiń
Avatar
pilot PLL LOT / 20 maja 2011 r. o 12:23
0
drodzy lubelacy

W IMIENIU PILOTÓW INFORMUJĘ:
nie dziwcie się ze tanie linie nie bedą latały do/z swidnika jak tu kolega kiedys napisał :


po 1 lotnisko nie ma żadnego statusu ani wojskowego ani cywilnego
po 2 w Świdniku produkowane są śmigłowce zatem kto da gwarancję ,że w razie awarii maszyny która będzie testowana to nie spadnie mi przed dziob na samolot czy nie daj boże na terminal pełny pasażerów???
po 3 budowa trwa tylko że właśnie terminalu cargo aby odciążyc Warszawę
PO 4 ŚCIEŻKA PODEJŚCIA JAKA JEST NA TO LOTNISKO NIE NADAJE SIĘ NA LOTY SAMOLOTÓW PASAŻERSKICH
CHODZI TU O TO ŻE TRASA PODEJŚCIA JEST BARDZO NISKO NAD CENTRUM MIASTA<ZAMEK OKOLICE PKS-U>
NATOMIAST TZW STREFA OCZEKIWANIA -HOLDING JEST DOSŁOWNIE OKOŁO 50 M NAD BLOKAMI OSIEDLA CZECHÓW

W RAZIE ZŁEJ POGODY NP MGŁY , NISKIEJ PODSTAWY CHMUR, CZY INTENSYWNEJ SNIEŻYCY PILOT NIE JEST W STANIE ZOBACZYĆ BLOKÓW przez co może dojść do katastrofy... a tego nikomu i sobie nie życzę
po 5 my piloci po prostu sami protestujemy ponieważ my sami nie chcemy tam latać

po6 niewielkie samoloty cargo nie większe jak c130 będą siadały u was
po7 okoliczni mieszkańcy zapowiadają protesty a my po prostu nie będziemy ryzykować
drodzy lubelacy

W IMIENIU PILOTÓW INFORMUJĘ:
nie dziwcie się ze tanie linie nie bedą latały do/z swidnika jak tu kolega kiedys napisał :


po 1 lotnisko nie ma żadnego statusu ani wojskowego ani cywilnego
po 2 w Świdniku produkowane są śmigłowce zatem kto da gwarancję ,że w razie awarii maszyny która będzie testowana to nie spadnie mi przed dziob na samolot czy nie daj boże na terminal pełny pasażerów???
po 3 budowa trwa tylko że właśnie t... rozwiń
Avatar
zibi / 27 kwietnia 2011 r. o 18:08
0
Czyli jeszcze nie skończyli budowy , już zakończyli loty
Avatar
Mmvv / 26 kwietnia 2011 r. o 13:47
0
To wyjdzie LIPA bez tanich linii lotniczych. W Lublinie i okolicy nie ma aż tylu ludzi bogatych żeby korzystać z linii tradycyjnych czyli drogich. Wcale sie nie zdziwię jak lotnisko trzeba będzie zamknąć bo splajtuje. Takie lotnisko jak w Lublinie powinno bazować przede wszystkim na tanich przewoźnikach!!
Avatar
jon / 24 kwietnia 2011 r. o 13:18
0
[quote name='kiciu' timestamp='1302618330' post='463534']
To ten Turek jednak wybudował lotnisko w Białej.A chodziły słuchy po Bulandzie że nie zdążył bo trafił do piergla.
[/quote]
kiciu , nie ośmieszaj się.
co wybudował ? pasy tam już były
Avatar
marceli / 24 kwietnia 2011 r. o 00:00
0
Myslalem ,ze polatam sobie ze SWIDNIKA do LONDYNU , ech i marnuj znowu czas na przejazd do Wawy. TO PO CO MI ,NAM TO LOTNISKO ?? DO AFRYKI??-ZA CZYM ,PO CO
Avatar
max / 23 kwietnia 2011 r. o 10:36
0
[quote name='fly' timestamp='1300522953' post='452123']
hej.... matematyku! to powiem Ci ze ja tylko w tym roku wykonalem 10 lotow z i do krakowa... a przede mna jeszcze ho ho ho. I co Ty na to?
[/quote]
takich jak Ty jest może 0,2% na lubelszczyźnie
ale żeby jechać do Wawy z lubelskiego żeby polecieć do Krakowa to dla mnie chore... ha ha ha
Avatar
kiciu / 12 kwietnia 2011 r. o 16:25
0
[quote name='mm' timestamp='1300547650' post='452279']
Na poczatek trzeba wykorzystac istniejace lotnisko Biała Podlaska na port cargo. Potem powoli rozwijać połączenia inne.Lotnisko Lublin to daleka i niepewna przyszłość.
[/quote]
To ten Turek jednak wybudował lotnisko w Białej.A chodziły słuchy po Bulandzie że nie zdążył bo trafił do piergla.
Avatar
Gość / 27 marca 2011 r. o 09:25
0
Pierwszy lot odbędzie się do Honollu.
Zobacz wszystkie komentarze 60

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubelskie: Zmarło pięć osób z COVID-19

Lubelskie: Zmarło pięć osób z COVID-19

Na terenie województwa lubelskiego zmarło pięć osób z infekcją COVID-19 – informuje Katarzyna Wnuk, rzecznik prasowy Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie.

Biznes z Finami. Północna kultura vs. polskie przyzwyczajenia

Biznes z Finami. Północna kultura vs. polskie przyzwyczajenia

Prowadzenie biznesu w Finlandii wymaga zmiany przyzwyczajeń co do tego, jak wyglądają spotkania i biznesowe. Czego należy się spodziewać w tym północnym kraju?

Koronawirus Lubelskie: Gdzie najwięcej zakażeń? Jest zmiana

Koronawirus Lubelskie: Gdzie najwięcej zakażeń? Jest zmiana

Na terenie województwa lubelskiego potwierdzono pozytywnymi wynikami testów laboratoryjnych 219 nowych przypadków zakażenia koronawirusem – informuje Agnieszka Strzępka, rzecznik wojewody lubelskiego.

Piłeczki golfowe jakie dla początkujących a jakie dla zaawansowanych?

Piłeczki golfowe jakie dla początkujących a jakie dla zaawansowanych?

Piłeczki golfowe tylko na pierwszy rzut oka nie różnią się od siebie. Wszystkie mają okrągły kształt. Przepisy określają, że średnica piłeczki do golfa nie może być mniejsza niż 42,67 mm a waga nie powinna przekraczać 45,93 g. Regulamin pozostawia dowolność w wyborze materiału, z którego ma być wykonana. Zauważono, że spin, zasięg i trajektoria lotu zależą od twardości piłeczki. Sytuacja jest podobna jak z piłką do futbolu. Silnie napompowana, po kopnięciu potoczy się prosto i daleko. Tak samo kopnięta, ale słabo napompowana piłka będzie poruszała się wolniej i często po torze trudnym do przewidzenia.

Koronawirus w Polsce: 9291 nowych zakażeń. Trzy województwa z ponad tysiącem przypadków
Raport z dziś

Koronawirus w Polsce: 9291 nowych zakażeń. Trzy województwa z ponad tysiącem przypadków

Mamy 9291 nowych i potwierdzonych przypadków zakażenia koronawirusem – informuje Ministerstwo Zdrowia w porannym raporcie z 20 października.

Kontroluj wydatki i zużycie GB dzięki Orange Flex

Kontroluj wydatki i zużycie GB dzięki Orange Flex

Co to jest Orange Flex i czym wyróżnia się ta oferta? Dlaczego jest wygodna, a jednocześnie masz w niej pełną kontrolę, jak wydajesz środki i korzystasz z internetu? Sprawdziliśmy, co daje najbardziej elastyczna usługa od Orange.

Rzecznik rządu: Można się spodziewać, że niektóre obostrzenia zostaną rozszerzone

Rzecznik rządu: Można się spodziewać, że niektóre obostrzenia zostaną rozszerzone

W czwartek zapadną decyzje o potencjalnych obostrzeniach; można się spodziewać, że niektóre obostrzenia zostaną rozszerzone, np. dotyczące limitów wejść do poszczególnych miejsc - powiedział we wtorek rzecznik rządu Piotr Müller.

Uważaj na takie wiadomości. Nie wysyła ich policja, a mogą być bardzo groźne

Uważaj na takie wiadomości. Nie wysyła ich policja, a mogą być bardzo groźne

Policja ostrzega przed fałszywymi wiadomościami przesyłanymi drogą elektroniczną informującymi o wezwaniu.

Samochód wjechał w pieszych. Szli niewłaściwą stroną drogi i bez odblasków

Samochód wjechał w pieszych. Szli niewłaściwą stroną drogi i bez odblasków

Do groźnego wypadku doszło w poniedziałek wieczorem pomiędzy miejscowościami Tarnogród i Luchów Górny.

Wisła Puławy kontra Lewart. Nikt nie odpuszcza Pucharu Polski

Wisła Puławy kontra Lewart. Nikt nie odpuszcza Pucharu Polski

Niewiele czasu na odpoczynek mają piłkarze Wisły Puławy i Lewartu. Obie drużyny już we wtorek zmierzą się w Puławach w ramach ćwierćfinału okręgowego Pucharu Polski. Spotkanie rozpocznie się o godz. 18. Na trybunach nie będą mogli się pojawić kibice, ale gospodarze planują przeprowadzić bezpłatną transmisję w internecie.

W lesie w Puławach znalazł granat

W lesie w Puławach znalazł granat

W Puławach, w pobliżu starej drogi prowadzącej do Zakładów Azotowych, mężczyzna spacerujący po lesie znalazł granat z czasów II wojny światowej.

Braki kadrowe, ogrom pacjentów. Przychodnia na wystawienie e-recepty daje sobie 7 dni roboczych
Alarm 24

Braki kadrowe, ogrom pacjentów. Przychodnia na wystawienie e-recepty daje sobie 7 dni roboczych

– Pacjenci Przychodni Rejonowej w Bychawie na e-receptę muszą czekać 7 dni roboczych – denerwuje się nasz Czytelnik. Dyrektor SP ZOZ przyznaje, że takie ogłoszenie zostało wywieszone. I tłumaczy dlaczego tak się stało.

Nie odkładajmy i nie przerywajmy leczenia onkologicznego!

Nie odkładajmy i nie przerywajmy leczenia onkologicznego!

W związku z dużą ilością pytań od zaniepokojonych pacjentów onkologicznych po informacji z Narodowego Funduszu Zdrowia dotyczącej ograniczenia planowych zabiegów, NU-MED Centrum Diagnostyki i Terapii Onkologicznej Zamość Sp. z o.o. przyłącza się do stanowiska COZL w Lublinie o nieprzerywanie leczenia onkologicznego i wykonywanie badań diagnostycznych

Łęczna: Złodzieje kradli stąd od kilku tygodni

Łęczna: Złodzieje kradli stąd od kilku tygodni

Na gorącym uczynku kradzieży z włamaniem do hurtowni zatrzymani zostali przez łęczyńskich policjantów dwaj złodzieje.

Z powodu pandemii w Słowenii od dziś godzina policyjna

Z powodu pandemii w Słowenii od dziś godzina policyjna

W ramach ogłoszonego w poniedziałek stanu wyjątkowego rząd Słowenii wprowadził od wtorku godzinę policyjną, która obowiązywać będzie od godz. 21 do 6 rano. To kolejny krok Lublany w walce z pandemią koronawirusa.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.