Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

20 grudnia 2015 r.
21:12

Lublin: Rowerzyści wystawili urzędnikom dwóję (SONDA)

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 49 A A
Fragment drogi dla rowerów wzdłuż al. Solidarności biegnie donikąd – zarzucają autorzy raportu (fot. Społeczny audyt polityki rowerowej dla Lublina)
Fragment drogi dla rowerów wzdłuż al. Solidarności biegnie donikąd – zarzucają autorzy raportu (fot. Społeczny audyt polityki rowerowej dla Lublina)

Szkolną „dwóję” dostało miasto za rozwój tras rowerowych i ułatwienia dla cyklistów. Taką ocenę wystawili działacze Porozumienia Rowerowego, bo ich zdaniem Ratusz więcej mówi, niż robi. – To niezasłużona ocena – mówi prezydencki asystent, ale przyznaje, że do zrobienia jest wiele.

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty
AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

W raporcie Porozumienia Rowerowego znalazły się nawet pochwały, ale w małych dawkach. Za co? Za umożliwienie jazdy „pod prąd” np. ul. Konopnicką i takie same plany co do 50 innych ulic. Za to, że nowe ścieżki nie są z kostki, ale z asfaltu, za pasy rowerowe w jezdniach, oddzielanie ścieżek od chodników i coraz niższe krawężniki. Ale lista plusów jest o wiele krótsza, niż minusów, stąd końcowa ocena: dwója.

– Dalibyśmy trójkę, ale prezydent doskonale wie, co ma robić – mówi Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego i dodaje, że to co jest do zrobienia opisano już w wielu różnych strategiach, ale gorzej jest z ich realizacją.

Działacze opisali 22 główne trasy, którymi poruszają się jednoślady. – Tylko jedna jest gotowa, ta wzdłuż Bystrzycy. Cztery inne w 70 proc. – stwierdza Kowalik. Wytyka m.in. kompletny brak rozwiązań dla cyklistów jadących al. Kraśnicką, gdzie nie chcąc łamać zakazu jazdy po chodniku trzeba lawirować między rozpędzonymi tirami. A jako pilną sprawę wskazuje stworzenie połączeń między dzielnicami a centrum.

Nawet to, co się buduje, nie zawsze – zdaniem działaczy Porozumienia – jest zrobione z głową. Miastu obrywa się za kałuże na drogach rowerowych, zbyt ciasne zakręty, kiepskie wykonanie ścieżek, czy też jedyną w mieście śluzę rowerową przy Zbożowej, która przydaje się tylko przy czerwonym świetle.

Kolejny zarzut dotyczy braku wydzielonego budżetu na inwestycje rowerowe, mimo że już w 2011 r. postanowiono, że na ten cel zarezerwowanych ma być 2 proc. funduszy przeznaczanych rokrocznie na drogi. Ratusz odpowiada, że wydzielonej puli na rowery rzeczywiście nie ma, ale nie oznacza to kompletnego braku inwestycji rowerowych, bo nowe ścieżki powstają przy okazji budowy dróg, np. ul. Lubelskiego Lipca ’80.

– Zdaję sobie sprawę, że jest problem z brakiem środków finansowych. Wiele tras rowerowych jest zależnych od większych inwestycji drogowych – przyznaje Aleksander Wiącek, asystent prezydenta miasta ds. polityki rowerowej. Zapewnia, że trwają już prace nad zmianą dokumentu określającego standardy techniczne nowych ścieżek i że wkrótce zostaną przedstawione nowe rozwiązania. I nie zgadza się z oceną dokonaną przez Porozumienie Rowerowe. – To niezasłużona dwója. Są oczywiście rzeczy, które musimy poprawić, natomiast nie jest tak źle, jak to koledzy przedstawili, bo warunki jazdy po mieście są lepsze z każdym rokiem.

Pełny raport Porozumienia Rowerowego można przeczytać TUTAJ.

Wyznaczona na ul. Zbożowej śluza zamiast ułatwiać przejazd rowerzystom – utrudnia go, ponieważ działa tylko na czerwonym świetle. Rozwiązanie to jest nie tylko niebezpieczne, ale i powoduje wydłużenie czasu podróży – czytamy w raporcie
Wyznaczona na ul. Zbożowej śluza zamiast ułatwiać przejazd rowerzystom – utrudnia go, ponieważ działa tylko na czerwonym świetle. Rozwiązanie to jest nie tylko niebezpieczne, ale i powoduje wydłużenie czasu podróży – czytamy w raporcie

Sonda: Jaką ocenę wystawiłbyś miejskim urzędnikom w zakresie polityki rowerowej?

Liczba głosów: 350
28%
1
21.14%
2
19.71%
3
15.43%
4
11.14%
6
4.57%
5

Komentarze 49

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
pedał / 22 grudnia 2015 o 10:56
0

jestem rowerzystą. ale tez kierowca. im dłużej czytam o problemach rowerzystów rzygać mi sie nimi chce i wstydze sie tego roweru. to tak jak z pedałami. kiedys byłem bardzo tolerancyjny, ale kiedy zaczeli mi wyglądac z lodówki i nie było dnia bez pedała w telewizorze stałem sie mniej tolerancyjny. i teraz nazywam ich po prostu pedałami. i kazdy pedał ktory mi napisze w odpowiedzi an mój komentaarz że nie byłem tolerancyjny dostanie w łeb i kopa. bo mnie denerwujecie. to samo dotyczy rowerzystów. ogarnijcie sie.

Sam się ogarnij PEDALE SAMOCHODOWY. TAKICH TO TYLKO LECZYĆ ALBO PRZEROBIĆ NA PASZĘ> TO TY MOŻESZ DOSTAC KOPA I dalej szkoda pisać - TY BUCU!!!!!!!!

Sam się ogarnij PEDALE SAMOCHODOWY. TAKICH TO TYLKO LECZYĆ ALBO PRZEROBIĆ NA PASZĘ> TO TY MOŻESZ DOSTAC KOPA I dalej szkoda pisać - TY BUCU!!!!!!!!

rozwiń
Avatar
Gość / 22 grudnia 2015 o 00:02
0

dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze

zupełnie nie rozumiem skąd to oburzenie kierowców - przecież to pośrednio w waszym interesie

niby rzekomo nikt na rowerach nie jeździ a co artykuł to lawina komentarzy i ożywiona dyskusja, w której nawięcej o rowerach mają do powiedzenia kierowcy :)

pax, pax między chreścijany, mniej jadu moi kochani a więcej empatii

"dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze"

Mylisz się, jak tylko zaczęły powstawać w Lublinie pierwsze ścieżki było głośno o kostce , że nietrwała ,śliska w okresie jesienno zimowym i nietrudno o wypadek ale urzędnik wie lepiej , bo jak wiele osób pamięta to dzięki  bardzo bliskim układom i towarzyszek i towarzyszy kostka i tak zaległa , urzędnik wie przecież najlepiej  i poparł słuszna decyzje a że nie jest to właściwa nawierzchnia pod rowerowe trasy o tym już nikt przecież nie będzie wspominał .

Była debata kilka lat temu i co są zmiany ?

Mało tego ostatnio promuje się malowanie pasów na wytłuczoną nawierzchnie gdzie rowerzysta nie wiedze , tylko omija to szerokim łukiem gdzie doły , kałuże i tak jest np ul Dunikowskiego koło szpitala kolejowego czy na ul Grygowej na moście gdzie dodatkowo nie działa 5 !!! latarni po kolei i ciemno jest jak w d.pie .

ejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze"

Mylisz się, jak tylko zaczęły powstawać w Lublinie pierwsze ścieżki było głośno o kostce , że nietrwała ,śliska w okresie jesienno zimowym i nietrudno o wypadek ale urzędnik wie lepiej , bo jak wiele osób pamięta to dzięki  bardzo bliskim układom i towarzyszek i towarzyszy kostka i tak zaległa , urzędnik wie przecież najlepiej  i poparł słuszna decyzje a że... rozwiń

Avatar
Gość / 22 grudnia 2015 o 00:00
0

dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze

zupełnie nie rozumiem skąd to oburzenie kierowców - przecież to pośrednio w waszym interesie

niby rzekomo nikt na rowerach nie jeździ a co artykuł to lawina komentarzy i ożywiona dyskusja, w której nawięcej o rowerach mają do powiedzenia kierowcy :)

pax, pax między chreścijany, mniej jadu moi kochani a więcej empatii

"dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze"

Mylisz się, jak tylko zaczęły powstawać w Lublinie pierwsze ścieżki było głośno o kostce , że nietrwała ,śliska w okresie jesienno zimowym i nietrudno o wypadek ale urzędnik wie lepiej , bo jak wiele osób pamięta to dzięki  bardzo bliskim układom i towarzyszek i towarzyszy kostka i tak zaległa , urzędnik wie przecież najlepiej  i poparł słuszna decyzje a że nie jest to właściwa nawierzchnia pod rowerowe trasy o tym już nikt przecież nie będzie wspominał .

Była debata kilka lat temu i co są zmiany ?

Mało tego ostatnio promuje sie malowanie pasow na wytłuczona nawierzchnie gdzie rowerzysta nie wiedze gdzie doły , kałuze , tak jest np ul Dunikowskiego koło szpitala kolejowego czy na ul Grygowej na moście gdzie dodatkowo nie działa 5 !!! latarni po kolei .

ejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze"

Mylisz się, jak tylko zaczęły powstawać w Lublinie pierwsze ścieżki było głośno o kostce , że nietrwała ,śliska w okresie jesienno zimowym i nietrudno o wypadek ale urzędnik wie lepiej , bo jak wiele osób pamięta to dzięki  bardzo bliskim układom i towarzyszek i towarzyszy kostka i tak zaległa , urzędnik wie przecież najlepiej  i poparł słuszna decyzje a że... rozwiń

Avatar
Gość / 21 grudnia 2015 o 23:42
0

A jak się ma k^%$wa kończyć? Jest początek to jest i koniec, logiczne.

Naprawdę się rowerowcom poprzewracało między pośladkami.

borysku nie denerwuj się już tak :)

Jakbyś jeździł rowerem to byś widział że koniec ścieżki jest znienacka przy ulicy Wrońskiej i Dr. Mcz. Majdanka i nie ma możliwości bezpiecznego dojazdu do ścieżki łączącej się przy  ul Fabrycznej i ul Zamojskiej , stamtąd jak byś nie wiedział jest najbardziej popularna trasa nad zalew .

borysku nie denerwuj się już tak :)

Jakbyś jeździł rowerem to byś widział że koniec ścieżki jest znienacka przy ulicy Wrońskiej i Dr. Mcz. Majdanka i nie ma możliwości bezpiecznego dojazdu do ścieżki łączącej się przy  ul Fabrycznej i ul Zamojskiej , stamtąd jak byś nie wiedział jest najbardziej popularna trasa nad zalew .

rozwiń
Avatar
Gość / 21 grudnia 2015 o 17:22
0
Jak widać większość czytelników jest jeszcze bardziej surowa w ocenie lubelskich inwestycji rowerowych. Panie prezydencie Żuk, na prawdę warto słuchać dobrych rad. I tylko mali politykierzy traktują to osobiście i trollują tu czy tam.
Avatar
klb / 21 grudnia 2015 o 15:23
0

dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze

zupełnie nie rozumiem skąd to oburzenie kierowców - przecież to pośrednio w waszym interesie

niby rzekomo nikt na rowerach nie jeździ a co artykuł to lawina komentarzy i ożywiona dyskusja, w której nawięcej o rowerach mają do powiedzenia kierowcy :)

pax, pax między chreścijany, mniej jadu moi kochani a więcej empatii

dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze

zupełnie nie rozumiem skąd to oburzenie kierowców - przecież to pośrednio w waszym interesie

niby rzekomo nikt na rowerach nie jeździ a co artykuł to lawina komentarzy i ożywiona dyskusja, w której nawięcej o rowerach mają do powiedzenia kierowcy :)

pax, pax między chreścijany, mniej jadu moi kochani a więcej empatii

rozwiń
Avatar
Gość / 21 grudnia 2015 o 15:19
0

Widzę, że żelazny elektorat Żuka zaczyna się odwracać do niego plecami...

Avatar
Gość / 21 grudnia 2015 o 15:16
0
Wyremontujcie odcinek ścieżki rowerowo-pieszej wzdłuż Bystrzycy miedzy mostami na al.Tysiąclecia i Mełgiewskiej, gdyż dojdzie tam do tragedii. Ścieżka tam jest wąska, nierówna, przechylona, ma boczne wyrwy asfaltu i nie zabezpieczona barierkami od wąwozu. Może należałoby ją trochę poszerzyć w trakcie remontu.
Avatar
borys / 21 grudnia 2015 o 15:01
0

Na ul Dr Mecz. Majdanka ścieżka kończy się podobnie jak na zdjęciu , sporo takich miejsc w Lublinie .

A jak się ma k^%$wa kończyć? Jest początek to jest i koniec, logiczne.

Naprawdę się rowerowcom poprzewracało między pośladkami.

Avatar
BADEVIL / 21 grudnia 2015 o 12:59
0

bo nie ma ścieżek, bystrzaku

Bo, mają w du*** przepisy o ruchu drogowym. Sam codziennie jadę do pracy rowerem i nie mam problemu aby z niego zsiąść przed przejściem dla pieszych i przeprowadzić.

Skoro nie ma przejazdu rowerowego to rower się przeprowadza prostsze to już być nie może :-)

Avatar
pedał / 22 grudnia 2015 o 10:56
0

jestem rowerzystą. ale tez kierowca. im dłużej czytam o problemach rowerzystów rzygać mi sie nimi chce i wstydze sie tego roweru. to tak jak z pedałami. kiedys byłem bardzo tolerancyjny, ale kiedy zaczeli mi wyglądac z lodówki i nie było dnia bez pedała w telewizorze stałem sie mniej tolerancyjny. i teraz nazywam ich po prostu pedałami. i kazdy pedał ktory mi napisze w odpowiedzi an mój komentaarz że nie byłem tolerancyjny dostanie w łeb i kopa. bo mnie denerwujecie. to samo dotyczy rowerzystów. ogarnijcie sie.

Sam się ogarnij PEDALE SAMOCHODOWY. TAKICH TO TYLKO LECZYĆ ALBO PRZEROBIĆ NA PASZĘ> TO TY MOŻESZ DOSTAC KOPA I dalej szkoda pisać - TY BUCU!!!!!!!!

Sam się ogarnij PEDALE SAMOCHODOWY. TAKICH TO TYLKO LECZYĆ ALBO PRZEROBIĆ NA PASZĘ> TO TY MOŻESZ DOSTAC KOPA I dalej szkoda pisać - TY BUCU!!!!!!!!

rozwiń
Avatar
Gość / 22 grudnia 2015 o 00:02
0

dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze

zupełnie nie rozumiem skąd to oburzenie kierowców - przecież to pośrednio w waszym interesie

niby rzekomo nikt na rowerach nie jeździ a co artykuł to lawina komentarzy i ożywiona dyskusja, w której nawięcej o rowerach mają do powiedzenia kierowcy :)

pax, pax między chreścijany, mniej jadu moi kochani a więcej empatii

"dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze"

Mylisz się, jak tylko zaczęły powstawać w Lublinie pierwsze ścieżki było głośno o kostce , że nietrwała ,śliska w okresie jesienno zimowym i nietrudno o wypadek ale urzędnik wie lepiej , bo jak wiele osób pamięta to dzięki  bardzo bliskim układom i towarzyszek i towarzyszy kostka i tak zaległa , urzędnik wie przecież najlepiej  i poparł słuszna decyzje a że nie jest to właściwa nawierzchnia pod rowerowe trasy o tym już nikt przecież nie będzie wspominał .

Była debata kilka lat temu i co są zmiany ?

Mało tego ostatnio promuje się malowanie pasów na wytłuczoną nawierzchnie gdzie rowerzysta nie wiedze , tylko omija to szerokim łukiem gdzie doły , kałuże i tak jest np ul Dunikowskiego koło szpitala kolejowego czy na ul Grygowej na moście gdzie dodatkowo nie działa 5 !!! latarni po kolei i ciemno jest jak w d.pie .

ejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze"

Mylisz się, jak tylko zaczęły powstawać w Lublinie pierwsze ścieżki było głośno o kostce , że nietrwała ,śliska w okresie jesienno zimowym i nietrudno o wypadek ale urzędnik wie lepiej , bo jak wiele osób pamięta to dzięki  bardzo bliskim układom i towarzyszek i towarzyszy kostka i tak zaległa , urzędnik wie przecież najlepiej  i poparł słuszna decyzje a że... rozwiń

Avatar
Gość / 22 grudnia 2015 o 00:00
0

dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze

zupełnie nie rozumiem skąd to oburzenie kierowców - przecież to pośrednio w waszym interesie

niby rzekomo nikt na rowerach nie jeździ a co artykuł to lawina komentarzy i ożywiona dyskusja, w której nawięcej o rowerach mają do powiedzenia kierowcy :)

pax, pax między chreścijany, mniej jadu moi kochani a więcej empatii

"dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze"

Mylisz się, jak tylko zaczęły powstawać w Lublinie pierwsze ścieżki było głośno o kostce , że nietrwała ,śliska w okresie jesienno zimowym i nietrudno o wypadek ale urzędnik wie lepiej , bo jak wiele osób pamięta to dzięki  bardzo bliskim układom i towarzyszek i towarzyszy kostka i tak zaległa , urzędnik wie przecież najlepiej  i poparł słuszna decyzje a że nie jest to właściwa nawierzchnia pod rowerowe trasy o tym już nikt przecież nie będzie wspominał .

Była debata kilka lat temu i co są zmiany ?

Mało tego ostatnio promuje sie malowanie pasow na wytłuczona nawierzchnie gdzie rowerzysta nie wiedze gdzie doły , kałuze , tak jest np ul Dunikowskiego koło szpitala kolejowego czy na ul Grygowej na moście gdzie dodatkowo nie działa 5 !!! latarni po kolei .

ejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze"

Mylisz się, jak tylko zaczęły powstawać w Lublinie pierwsze ścieżki było głośno o kostce , że nietrwała ,śliska w okresie jesienno zimowym i nietrudno o wypadek ale urzędnik wie lepiej , bo jak wiele osób pamięta to dzięki  bardzo bliskim układom i towarzyszek i towarzyszy kostka i tak zaległa , urzędnik wie przecież najlepiej  i poparł słuszna decyzje a że... rozwiń

Avatar
Gość / 21 grudnia 2015 o 23:42
0

A jak się ma k^%$wa kończyć? Jest początek to jest i koniec, logiczne.

Naprawdę się rowerowcom poprzewracało między pośladkami.

borysku nie denerwuj się już tak :)

Jakbyś jeździł rowerem to byś widział że koniec ścieżki jest znienacka przy ulicy Wrońskiej i Dr. Mcz. Majdanka i nie ma możliwości bezpiecznego dojazdu do ścieżki łączącej się przy  ul Fabrycznej i ul Zamojskiej , stamtąd jak byś nie wiedział jest najbardziej popularna trasa nad zalew .

borysku nie denerwuj się już tak :)

Jakbyś jeździł rowerem to byś widział że koniec ścieżki jest znienacka przy ulicy Wrońskiej i Dr. Mcz. Majdanka i nie ma możliwości bezpiecznego dojazdu do ścieżki łączącej się przy  ul Fabrycznej i ul Zamojskiej , stamtąd jak byś nie wiedział jest najbardziej popularna trasa nad zalew .

rozwiń
Avatar
Gość / 21 grudnia 2015 o 17:22
0
Jak widać większość czytelników jest jeszcze bardziej surowa w ocenie lubelskich inwestycji rowerowych. Panie prezydencie Żuk, na prawdę warto słuchać dobrych rad. I tylko mali politykierzy traktują to osobiście i trollują tu czy tam.
Avatar
klb / 21 grudnia 2015 o 15:23
0

dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze

zupełnie nie rozumiem skąd to oburzenie kierowców - przecież to pośrednio w waszym interesie

niby rzekomo nikt na rowerach nie jeździ a co artykuł to lawina komentarzy i ożywiona dyskusja, w której nawięcej o rowerach mają do powiedzenia kierowcy :)

pax, pax między chreścijany, mniej jadu moi kochani a więcej empatii

dobrze, że ktoś podejmuje się dokonania społecznej oceny, to jest realna szansa na to by w przyszłości miasto jako zamawiający przykładało wagę do tego, jak wydaje nasze wspólne pieniądze

zupełnie nie rozumiem skąd to oburzenie kierowców - przecież to pośrednio w waszym interesie

niby rzekomo nikt na rowerach nie jeździ a co artykuł to lawina komentarzy i ożywiona dyskusja, w której nawięcej o rowerach mają do powiedzenia kierowcy :)

pax, pax między chreścijany, mniej jadu moi kochani a więcej empatii

rozwiń
Avatar
Gość / 21 grudnia 2015 o 15:19
0

Widzę, że żelazny elektorat Żuka zaczyna się odwracać do niego plecami...

Avatar
Gość / 21 grudnia 2015 o 15:16
0
Wyremontujcie odcinek ścieżki rowerowo-pieszej wzdłuż Bystrzycy miedzy mostami na al.Tysiąclecia i Mełgiewskiej, gdyż dojdzie tam do tragedii. Ścieżka tam jest wąska, nierówna, przechylona, ma boczne wyrwy asfaltu i nie zabezpieczona barierkami od wąwozu. Może należałoby ją trochę poszerzyć w trakcie remontu.
Avatar
borys / 21 grudnia 2015 o 15:01
0

Na ul Dr Mecz. Majdanka ścieżka kończy się podobnie jak na zdjęciu , sporo takich miejsc w Lublinie .

A jak się ma k^%$wa kończyć? Jest początek to jest i koniec, logiczne.

Naprawdę się rowerowcom poprzewracało między pośladkami.

Avatar
BADEVIL / 21 grudnia 2015 o 12:59
0

bo nie ma ścieżek, bystrzaku

Bo, mają w du*** przepisy o ruchu drogowym. Sam codziennie jadę do pracy rowerem i nie mam problemu aby z niego zsiąść przed przejściem dla pieszych i przeprowadzić.

Skoro nie ma przejazdu rowerowego to rower się przeprowadza prostsze to już być nie może :-)

Zobacz wszystkie komentarze 49

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Radna PO chce pozwać do sądu Sylwestra Tułajewa. Za hasło wyborcze

Radna PO chce pozwać do sądu Sylwestra Tułajewa. Za hasło wyborcze 0 1

"Łączy nas Lublin" – pod takim szyldem o fotel prezydenta miasta walczy poseł PiS Sylwester Tułajew. – To moje hasło – przekonuje tymczasem radna wojewódzka PO Celina Stasiak, która zastanawia się nad skierowaniem sprawy do sądu

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 września 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 września 2018 r. 0 1

Liga Mistrzów. Hattrick i kolejny rekord Leo Messiego

Liga Mistrzów. Hattrick i kolejny rekord Leo Messiego 2 0

FC Barcelona w pierwszym meczu tegorocznej edycji nie dała żadnych szans PSV Eindhoven i zwyciężyła 4:0, a trzy bramki zapisał na swoim koncie Argentyńczyk. Z kolei w najciekawszym wtorkowym meczu Liverpool wygrał po świetnym widowisku z Paris Saint Germain 3:2 zdobywając decydującą bramkę w doliczonym czasie gry

Militaria XX wieku. Wystawa historyczna w Targach Lublin
26 października 2018, 10:00

Militaria XX wieku. Wystawa historyczna w Targach Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. Modele pojazdów militarnych z całej Polski, repliki samolotów, pokazy broni i sprzętu wojskowego - to wszystko i wiele innych atrakcji czeka na odwiedzających Targi Lublin (ul. Dworcowa 11) w dniach 26-28 października podczas III edycji projektu Militaria XX wieku – Wystawa historyczna.

Bułgarzy na kolanach. Polska z piątym zwycięstwem w Warnie

Bułgarzy na kolanach. Polska z piątym zwycięstwem w Warnie 0 0

Polscy siatkarze zakończyli pierwszą fazę Mistrzostw Świata z kompletem zwycięstw. Podopieczni Vitala Heynena nie dali się Bułgarom, z którymi wygrali 3:1. Było to jednak niezwykle wymagające spotkanie.

Wybory samorządowe 2018 - Zamość. Kandydaci do Rady Miasta

Wybory samorządowe 2018 - Zamość. Kandydaci do Rady Miasta 1 1

Wybory samorządowe 2018 Zamość. Oto zarejestrowane listy kandydatów do Rady Miasta.

700 badaczy przyjechało do Lublina na Ogólnopolski Kongres Politologii [zdjęcia]
galeria

700 badaczy przyjechało do Lublina na Ogólnopolski Kongres Politologii [zdjęcia] 0 3

Z okazji IV Ogólnopolskiego Kongresu Politologii przyjechało ponad 700 badaczy z polskich oraz zagranicznych ośrodków naukowych. W programie ponad setka różnorodnych spotkań panelowych. Wydarzenie potrwa do czwartku.

Przekręcony licznik w samochodzie? Teraz będą za to wysokie kary

Przekręcony licznik w samochodzie? Teraz będą za to wysokie kary 11 3

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowane w Ministerstwie Sprawiedliwości zmiany w prawie, które pozwolą ukrócić oszukańczy proceder „przekręcania” liczników w używanych autach.

Starosta puławski nagrodzony tytułem „Samorządowca XX-lecia”

Starosta puławski nagrodzony tytułem „Samorządowca XX-lecia” 6 3

Starosta puławski, Witold Popiołek (PSL) w październiku dostanie statuetkę z tytułem „Samorządowca XX-lecia”. To nagroda przyznawana przez Zarząd Związku Powiatów Polskich, organizację tworzoną przez innych starostów z całego kraju. W jego zarządzie dominują działacze PSL-u.

Wymienią tablicę na cmentarzu jeńców włoskich w Białej Podlaskiej

Wymienią tablicę na cmentarzu jeńców włoskich w Białej Podlaskiej 6 0

Mieszkaniec Białej Podlaskiej zwrócił się do władz miasta o wymianę tablicy informacyjnej na cmentarzu jeńców włoskich. Samorząd chce to naprawić, ale nie w tym roku.

Jak nazwać te ulice i plac w Kraśniku? Pytają mieszkańców

Jak nazwać te ulice i plac w Kraśniku? Pytają mieszkańców 1 7

Mieszkańcy Kraśnika mogą wypowiedzieć się na temat proponowanych nazw dla nienazwanych jeszcze ulic i placu miejskiego.

Świdnik: Kandydaci już znani

Świdnik: Kandydaci już znani 1 6

79 kandydatów na radnych gmin na terenie powiatu świdnickiego i do Rady Powiatu Świdnickiego zgłosił Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość. Swoich kandydatów do Rady Miasta Świdnik przedstawił też burmistrz Waldemar Jakson, który będzie walczyć o kolejną kadencję w Ratuszu.

Koncert Moriah Woods w Nałęczowie
22 września 2018, 19:30

Koncert Moriah Woods w Nałęczowie 1 0

W sobotę, 22 września o godz. 19.30 w nałęczowskiej Kawiarni Lipowej odbędzie się koncert artystki z USA - Moriah Woods.

"Lekarz pomylił antybiotyki" i to był początek problemów ze zdrowiem Mai. Potrzebna pomoc

"Lekarz pomylił antybiotyki" i to był początek problemów ze zdrowiem Mai. Potrzebna pomoc 143 8

Potrzeba 10 tysięcy złotych, by 8-letnia Maja Kot ze Świdnika mogła wyjechać na konsultację lekarską do Wielkiej Brytanii. Dziewczynka cierpi na szereg poważnych chorób. Jej rodzice chcą znaleźć przyczynę, by móc skutecznie leczyć swoje dziecko. W pomoc Mai włączyła się już szkoła, w której uczy się trzecioklasistka

Krawczyk: Listy PiS do Rady Miasta to zwyczajna kpina

Krawczyk: Listy PiS do Rady Miasta to zwyczajna kpina 1 27

– Dzisiaj poznaliśmy kandydatów Prawa i Sprawiedliwości do Rady Miasta Lublin. Według nas te listy to zwyczajna kpina z mieszkańców Lublina – komentuje Michał Krawczyk, kandydujący na radnego z komitetu Krzysztofa Żuka. – Dla nas to nie do zaakceptowania.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.