Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 listopada 2014 r.
14:45
Edytuj ten wpis

Miało ich nie być, nadal nas wożą. Przybywa starych wozów pod szyldem MPK

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
52 31 A A

MPK ściąga do siebie wyeksploatowane wozy innych przewoźników. Pod szyldem miejskiej spółki pasażerów wożą podwykonawcy. - To tymczasowe rozwiązanie - tłumaczy przewoźnik. A miasto zapowiada kontrolę stanu technicznego tych autobusów

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Umowa między MPK a Zarządem Transportu Miejskiego pozwala spółce korzystać z usług innych firm.

- Jak również określa ona, że usługi świadczone na zasadzie podwykonawstwa nie mogą przekroczyć 10 proc. ogólnej liczby wozokilometrów - wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM. Na zlecanie usług na zewnątrz pozwalają także unijne przepisy. MPK za każdym razem musi jednak uzgodnić wszystko z miejskimi urzędnikami. - Mamy możliwość bieżącego monitorowania poziomu podwykonawstwa oraz wpływ na przydział tych pojazdów - dodaje Góźdź.

Ostatnio przybyło przestarzałych autobusów kursujących teraz z naklejką MPK, a używanych wcześniej przez prywatnych przewoźników, którym wygasły umowy z Zarządem Transportu Miejskiego. - To tymczasowe rozwiązanie - zapewnia Tomasz Fulara, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. I dodaje, że będzie tak dopóki nie rozstrzygną się spory toczące się wokół zlecenia na świadczenie przewozów. - Gdy sprawa się wyjaśni i nie będzie potrzebne zabezpieczanie obsługi takimi pojazdami, nie będziemy już tego robić - obiecuje Fulara. - Umowy z podwykonawcami zawieramy na krótkie okresy: miesięczne, dwumiesięczne.

Pasażerowie mają za to zastrzeżenia do komfortu tych pojazdów, zwłaszcza że MPK kojarzyło się ostatnio z coraz nowocześniejszym taborem. Tymczasem teraz pod szyldem spółki kursują przestarzałe pojazdy, których wnętrza postrzegane często jako nieestetyczne nie zachęcają do tego, by przesiadać się z własnego samochodu w autobus.

Mimo to miasto zapewnia, że minimalne wymogi są spełnione. - Wszystkie pojazdy włączone do ruchu na zasadzie podwykonawstwa świadczyły już usługi w lubelskiej komunikacji miejskiej. Są to pojazdy wymalowane w barwy miejskie. Ich wyposażenie wewnętrzne również spełnia podstawowe standardy przyjęte i obowiązujące w komunikacji miejskiej - stwierdza Góźdź.

Ratusz zapowiada jednak, że jeszcze raz przyjrzy się autobusom podwykonawców. - W najbliższym okresie zostanie przez nas przeprowadzona ocena stanu technicznego tych pojazdów - mówi rzeczniczka ZTM. Dodajmy, że pełna odpowiedzialność za jakość usług, niezachowanie standardów lub niewykonane albo spóźnione kursy i tak spada nie na podwykonawcę, ale na MPK.
Czytaj więcej o:

Komentarze 31

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
staszek / 28 listopada 2014 o 19:35
0

to są auta -trupy -- proponuję wozić nimi prezesa  --MPK oczywiście

Avatar
ula / 11 listopada 2014 o 20:02
0

Zapraszam do częstochowy tam trupki jezdza

Avatar
Arek / 11 listopada 2014 o 16:56
0

A ja pracuję w MPK od 4 lat i zarabiam 1600 - 1700 zł. Z pewnością młody kierowca zarabia wiecej... Ktoś dobrze napisał, 1400 i koniec. Żenua

Avatar
@ / 11 listopada 2014 o 12:29
0

W ZTM-ie miało pracować ok. 30 osób , a jest ponad 100 . Połowa z nich pewnie nie załapała sie do Ratusza i pracuje w owej "córeczce " . Może bilety dlatego są tak drogie , by utrzymać tą biurokrację i ich prezesów . Niech podadzą ile zarabiają netto , to nam oko zbieleje .

Avatar
Aldona / 11 listopada 2014 o 12:02
0

Moj brat jest bardzo mlodym kierowca w MPK nie pracuje nawet roku i na pasku widzialem miedzy 1700 a 2000 wiec nie sciemniaj.


To rzeczywiście rewelacja za wstawanie o 3 w nocy, a kurs D z kwalifikacjami to prawie 10 000 zł...

Avatar
Pawel / 11 listopada 2014 o 11:31
0

Braki taborowe swoją drogą... Najgorsze są braki KADROWE. Polityka Fulary prowadzi do ogromnego deficytu wśród kierowców w MPK. Głodowe stawki początkowe i brak perspektyw podwyżek to największe problemy. Kogo stać na prawo jazdy kategorii D? Ludzie, niech Bóg Was broni przed pracą w MPK. 1300 zł średnio na początek i żadnej gwarancji podwyżki przez lata.

Moj brat jest bardzo mlodym kierowca w MPK nie pracuje nawet roku i na pasku widzialem miedzy 1700 a 2000 wiec nie sciemniaj.
Moj brat jest bardzo mlodym kierowca w MPK nie pracuje nawet roku i na pasku widzialem miedzy 1700 a 2000 wiec nie sciemniaj. rozwiń
Avatar
busio / 11 listopada 2014 o 06:34
0

Te stare, wysłużone powinny jeździć ale na liniach nocnych kiedy dochodzi do największej liczby dewastacji autobusów :)

Avatar
Gość / 11 listopada 2014 o 01:51
0

ZTM, ZUS itp ścierwo państwa demokratycznego. Amen

Nie ma to jak porządna dyktatura... przynajmniej idiotycznych wpisów na forum by nie było. Bo nie było by forum...

Avatar
Gość / 11 listopada 2014 o 01:46
0

Och, chciałoby się... ale to KOSZTUJE. A chętnych do płacenia - mało...

Avatar
MPKowiec / 10 listopada 2014 o 23:33
0

A niekompetencja ZTM w kwestii układania rozkładów (stada pojazdów o jednej godzinie, dublowanie się linii, przypożądkowanie pojazdów przegubowych do rozkładów bez żadnych analiz) i gospodarowania taborem jest żenująca. Ale stołeczki trzeba było dać swoim pupilkom... W MPK też można było powołać wewnętrzną komórkę zajmującą się organizowaniem przewozów....

To mało wiesz. Miasto było zobowiązane ustawowo do powołania zarządu transportu. Jakoś ztm też pozyskał pieniądze na zakup pojazdów, czego nie mogło zrobić mpk jako spółka, na dodatak z o.o. A ZTM oprócz rozkładów wydaje on pozwolenia, czego nie mogło by robić mpk. A i co z tego ze ZTM przypisuje tabor wielkopojemny do danej linii, jak mpk nie ma takich pojazdów za mało jak na potrzeby lublina, a w mpk i tak wiedzą lepiej i wysyałają stare autobusy Jelcz (te głośne, z wysoką podłogą) nawet na linię 152.

Rozwiązaniem problemu jest likwidacja MPK, do czego obecny pan prezes zmierza.

To mało wiesz. Miasto było zobowiązane ustawowo do powołania zarządu transportu. Jakoś ztm też pozyskał pieniądze na zakup pojazdów, czego nie mogło zrobić mpk jako spółka, na dodatak z o.o. A ZTM oprócz rozkładów wydaje on pozwolenia, czego nie mogło by robić mpk. A i co z tego ze ZTM przypisuje tabor wielkopojemny do danej linii, jak mpk nie ma takich pojazdów za mało jak na potrzeby lublina, a w mpk i tak wiedzą lepiej i wysyałają stare autobusy Jelcz (te głośne, z wysoką podłogą) nawet na linię 152.

Rozwiązaniem... rozwiń

Avatar
staszek / 28 listopada 2014 o 19:35
0

to są auta -trupy -- proponuję wozić nimi prezesa  --MPK oczywiście

Avatar
ula / 11 listopada 2014 o 20:02
0

Zapraszam do częstochowy tam trupki jezdza

Avatar
Arek / 11 listopada 2014 o 16:56
0

A ja pracuję w MPK od 4 lat i zarabiam 1600 - 1700 zł. Z pewnością młody kierowca zarabia wiecej... Ktoś dobrze napisał, 1400 i koniec. Żenua

Avatar
@ / 11 listopada 2014 o 12:29
0

W ZTM-ie miało pracować ok. 30 osób , a jest ponad 100 . Połowa z nich pewnie nie załapała sie do Ratusza i pracuje w owej "córeczce " . Może bilety dlatego są tak drogie , by utrzymać tą biurokrację i ich prezesów . Niech podadzą ile zarabiają netto , to nam oko zbieleje .

Avatar
Aldona / 11 listopada 2014 o 12:02
0

Moj brat jest bardzo mlodym kierowca w MPK nie pracuje nawet roku i na pasku widzialem miedzy 1700 a 2000 wiec nie sciemniaj.


To rzeczywiście rewelacja za wstawanie o 3 w nocy, a kurs D z kwalifikacjami to prawie 10 000 zł...

Avatar
Pawel / 11 listopada 2014 o 11:31
0

Braki taborowe swoją drogą... Najgorsze są braki KADROWE. Polityka Fulary prowadzi do ogromnego deficytu wśród kierowców w MPK. Głodowe stawki początkowe i brak perspektyw podwyżek to największe problemy. Kogo stać na prawo jazdy kategorii D? Ludzie, niech Bóg Was broni przed pracą w MPK. 1300 zł średnio na początek i żadnej gwarancji podwyżki przez lata.

Moj brat jest bardzo mlodym kierowca w MPK nie pracuje nawet roku i na pasku widzialem miedzy 1700 a 2000 wiec nie sciemniaj.
Moj brat jest bardzo mlodym kierowca w MPK nie pracuje nawet roku i na pasku widzialem miedzy 1700 a 2000 wiec nie sciemniaj. rozwiń
Avatar
busio / 11 listopada 2014 o 06:34
0

Te stare, wysłużone powinny jeździć ale na liniach nocnych kiedy dochodzi do największej liczby dewastacji autobusów :)

Avatar
Gość / 11 listopada 2014 o 01:51
0

ZTM, ZUS itp ścierwo państwa demokratycznego. Amen

Nie ma to jak porządna dyktatura... przynajmniej idiotycznych wpisów na forum by nie było. Bo nie było by forum...

Avatar
Gość / 11 listopada 2014 o 01:46
0

Och, chciałoby się... ale to KOSZTUJE. A chętnych do płacenia - mało...

Avatar
MPKowiec / 10 listopada 2014 o 23:33
0

A niekompetencja ZTM w kwestii układania rozkładów (stada pojazdów o jednej godzinie, dublowanie się linii, przypożądkowanie pojazdów przegubowych do rozkładów bez żadnych analiz) i gospodarowania taborem jest żenująca. Ale stołeczki trzeba było dać swoim pupilkom... W MPK też można było powołać wewnętrzną komórkę zajmującą się organizowaniem przewozów....

To mało wiesz. Miasto było zobowiązane ustawowo do powołania zarządu transportu. Jakoś ztm też pozyskał pieniądze na zakup pojazdów, czego nie mogło zrobić mpk jako spółka, na dodatak z o.o. A ZTM oprócz rozkładów wydaje on pozwolenia, czego nie mogło by robić mpk. A i co z tego ze ZTM przypisuje tabor wielkopojemny do danej linii, jak mpk nie ma takich pojazdów za mało jak na potrzeby lublina, a w mpk i tak wiedzą lepiej i wysyałają stare autobusy Jelcz (te głośne, z wysoką podłogą) nawet na linię 152.

Rozwiązaniem problemu jest likwidacja MPK, do czego obecny pan prezes zmierza.

To mało wiesz. Miasto było zobowiązane ustawowo do powołania zarządu transportu. Jakoś ztm też pozyskał pieniądze na zakup pojazdów, czego nie mogło zrobić mpk jako spółka, na dodatak z o.o. A ZTM oprócz rozkładów wydaje on pozwolenia, czego nie mogło by robić mpk. A i co z tego ze ZTM przypisuje tabor wielkopojemny do danej linii, jak mpk nie ma takich pojazdów za mało jak na potrzeby lublina, a w mpk i tak wiedzą lepiej i wysyałają stare autobusy Jelcz (te głośne, z wysoką podłogą) nawet na linię 152.

Rozwiązaniem... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 31

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Spór marszałków o mycie rąk. "T. Grodzki popełnił kardynalny błąd" vs "nie naciskałem kciukiem dozownika"
film

Spór marszałków o mycie rąk. "T. Grodzki popełnił kardynalny błąd" vs "nie naciskałem kciukiem dozownika" 0 0

W związku z epidemią koronawirusa na świecie w Senacie rozgorzał spór o prawidłowe mycie rąk. Pierwszy technikę dbania o higienę dłoni zaprezentował marszałek Tomasz Grodzki. Jednak jego poprzednik, Stanisław Karczewski, twierdzi, że obecny marszałek zrobił to niepoprawnie.

Agro Park 2020. Co będzie można zobaczyć na targach w tym roku?
29 lutego 2020, 9:00

Agro Park 2020. Co będzie można zobaczyć na targach w tym roku? 0 0

Tegoroczna edycja Targów Rolniczych Agro-Park zapowiada się rekordowo – przewidują organizatorzy tej rolniczej imprezy w Targach Lublin. Podczas dwudniowego wydarzenia będzie można zapoznać się z rynkowymi nowinkami, uzyskać poradę ekspertów, a także wziąć udział w szkoleniu

Lublin: Odnowa parku Ludowego droższa aż o 8 mln zł. Wszystko przez słabą nośność gruntów
galeria

Lublin: Odnowa parku Ludowego droższa aż o 8 mln zł. Wszystko przez słabą nośność gruntów 4 4

O 8 mln zł wzrosną koszty odnowy parku Ludowego. Łącznie sięgną 45 mln, czyli o 10 mln więcej niż zakładał pierwotny kontrakt z wykonawcą. Skąd ten wzrost? Miasto tłumaczy, że trzeba wzmocnić grunt, bo projektanci źle ocenili jego nośność. – Jesteśmy w szachu – przyznaje Ratusz. – To skandal – grzmi opozycja

Wysocki i Okudżawa - koncert w Puławach
29 lutego 2020, 18:00

Wysocki i Okudżawa - koncert w Puławach 0 0

29 lutego o godz. 18 w Państwowej Szkole Muzycznej im. R. Twardowskiego w Puławach (al. Partyzantów 46) odbędzie się koncert w hołdzie dwóm największym bardom XX wieku - Włodzimierzowi Wysockiemu i Bułatowi Okudżawie.

Urodził się w Lublinie. Odkrył nowy mały księżyc Ziemi

Urodził się w Lublinie. Odkrył nowy mały księżyc Ziemi 69 2

- To prawdopodobnie mały księżyc Ziemi. Czekamy na potwierdzenie w 100 procentach, że to naturalny obiekt, a nie sztuczny satelita – mówi astronom Kacper Wierzchoś. Naukowiec urodził się w Lublinie. Aktualnie pracuje w USA. To tam dokonał swoich intrygujących obserwacji

Puławy szykują się na koronawirusa. Szpital jest w stanie przyjąć do 20 chorych

Puławy szykują się na koronawirusa. Szpital jest w stanie przyjąć do 20 chorych 50 2

Jak zapewnia Piotr Rybak, dyrektor SP ZOZ w Puławach, szpital jest przygotowany na wypadek wystąpienia zachorowań na koronawirusa. Oddział obserwacyjno-zakaźny jest w stanie przyjąć do 20 chorych. W powiecie na razie nie potwierdzono żadnego przypadku.

Gdzie będą rodzić kobiety z Kraśnika? NIK kontroluje szpital

Gdzie będą rodzić kobiety z Kraśnika? NIK kontroluje szpital 0 12

Dyskusja była mimo że w ostatecznie punkt dotyczący zatwierdzenia programu naprawczego szpitala powiatowego został zdjęty z porządku obrad Rady Powiatu w Kraśniku. Jednym z powodów jest trwająca w szpitalu kontrola NIK. Dotyczy „sprawdzenia przyczyn poronień” a także przedwczesnych porodów.

To pierwszy taki zabieg w woj. lubelskim. Wykonał go wybitny okulista z Niemiec

To pierwszy taki zabieg w woj. lubelskim. Wykonał go wybitny okulista z Niemiec 0 1

Wczoraj w Klinice Okulistyki Ogólnej SPSK1 w Lublinie został wykonany pierwszy w województwie lubelskim warstwowy przeszczep rogówki. Wykonał go prof. Anselm Jünemann, wybitny okulista z Niemiec, razem ze specjalistami z lubelskiej kliniki.

Paweł Sasin (Górnik Łęczna): Pora zakończyć erę chudych lat

Paweł Sasin (Górnik Łęczna): Pora zakończyć erę chudych lat 0 2

Rozmowa z Pawłem Sasinem, zawodnikiem Górnika Łęczna

Nie żyje aktor Paweł Królikowski. Miał 58 lat

Nie żyje aktor Paweł Królikowski. Miał 58 lat 2174

Nie żyje znany polski aktor Paweł Królikowski - pisze Onet, powołując się na "Super Express". Jedna z gwiazd serialu Telewizji Polskiej "Ranczo" trafiła do szpitala na oddział neurochirurgiczny jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Od tego czasu nie opuściła placówki medycznej.

Czy warto zdecydować się na zakup zegarka Certina?

Czy warto zdecydować się na zakup zegarka Certina? 0

Gdzie obstawiać wyniki sportowe - legalni bukmacherzy

Gdzie obstawiać wyniki sportowe - legalni bukmacherzy 0

Samochód w abonamencie - na czym polega

Samochód w abonamencie - na czym polega 0

Zakup własnego samochodu to dla wielu z nas jeden z największych życiowych wydatków, zaraz po inwestycji we własne lokum. Jednak posiadanie auta to obecnie wręcz konieczność, zwłaszcza, jeśli chcemy być niezależni od środków komunikacji miejskiej lub zwyczajnie mieszkamy w miejscu, gdzie dojazd inny niż własnym środkiem jest niemożliwym.Wychodząc naprzeciw potrzebom osób, które nie chcą lub nie mogą zainwestować w zakup własnego samochodu, powstała oferta samochodu na abonament. Na czym ona polega, jakie są jej koszty oraz zalety?

Koronawirus: Po południu poznamy wyniki badań pacjentów izolowanych w szpitalu w Lublinie

Koronawirus: Po południu poznamy wyniki badań pacjentów izolowanych w szpitalu w Lublinie 8 12

Prawdopodobnie dzisiaj po południu mają być znane wyniki badań w kierunku zakażenia koronawirusem dwóch mieszkańców województwa lubelskiego, którzy są izolowani w Klinice Chorych Zakaźnych SPSK1 w Lublinie.

Mała wieś, ale mieszkają tu ludzie z wielkimi pomysłami
galeria

Mała wieś, ale mieszkają tu ludzie z wielkimi pomysłami 0 4

Cichostów to mała wieś w powiecie parczewskim, ale mieszkają w niej ludzie z wielkimi pomysłami. Miejscowe stowarzyszenie co sobotę sprząta teren pod przyszłe boisko sportowe.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.