Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

17 stycznia 2008 r.
15:22
Edytuj ten wpis

Nauczyciele szykują się do strajku

0 9 A A

Nawet tysiąc nauczycieli z Lubelszczyzny jedzie jutro do Warszawy na ogólnopolską manifestację.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Domagają się wzrostu płac zasadniczych o 50 procent.

- Mamy flagi i transparenty - zapowiada Jacek Ogorzałek z lubelskiego oddziału Związku Nauczycielska Polskiego. - Jedziemy walczyć o znaczące podwyżki, które nam obiecywano - dodaje Celina Stasiak, prezes lubelskiego ZNP.

Teraz nauczyciele zarabiają na rękę od ok. 970 zł (stażysta) do 2,3 tys. zł (dyplomowany). Ministerstwo Edukacji Narodowej proponuje, żeby płace nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych wzrosły w tym roku o 200 zł brutto, a pensje nauczycieli mianowanych i dyplomowanych o 185 zł brutto. Wzrost wyniósłby wtedy od 7,7 do 14 proc.

Nauczyciele domagają się podwyżek sięgających 50 proc. To by oznaczało, że nauczyciel stażysta dostanie 600 zł brutto podwyżki, a nauczyciel dyplomowany 1,1 tys. podwyżki.

Związkowcy grożą, że jeśli rząd nie zacznie rozmawiać z nauczycielami o większych podwyżkach, w maju dojdzie do strajku nauczycieli. W efekcie nie będzie matur.
(MB)

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Ola / 9 października 2016 o 19:07
0
Dobra praca pilnowanie, w ciszy, spokoju. Osiem godzin i wypoczynek. Jeszcze gdyby tak o parę godzin krócej, jak nauczyciel. Super. Trzeba zmienić zawód. Powodzenia.
Avatar
Bona / 9 października 2016 o 18:54
0
Nie oceniajmy pracy innych a szcególnie nauczycieli. Kto nie pracował w charakterze nauczyciela nie ma pojęcia o tej pracy. Pracowałam w urzędzie a teraz mam przyjemność pracować w szkole i wiem, że 1 godzina prowadzenia zajęć lekcyjnych wyczerpuje tak jak trzy godziny pracy administracyjnej. Przerw nie ma, bo są dyżury na korytarzach. Klasówki, kartkówki i przygotowywanie się do lekcji- w domu. Dokształcanie, rady pedagogiczne, wycieczki, szkolenia, rajdy, biwaki oraz mnóstwo różnej pracy papierkowej- po lekcjach. Nie narzekam, bo bardzo lubię swoją pracę. Wszyscy nauczyciele bez powołania szybko tracą zdrowie. Zyczę wszystkim koleżankom i kolegom większego poszanowania i docenienia naszej ciężkiej pracy. Od wielu lat brak podwyżek powoduje, że nauczyciele z niskim stażem pracy zarabiają niewiele powyżej najniższego wynagrodzenia.  Nie możemy się zgodzić się na byle jaką reformę, przeprowadzoną na kolanie, w pośpiechu ze szkodą dla dzieci i młodzieży. Praca z dziećmi, to nie przestawienie maszyny a ciężka i mololna praca dająca efekty nie tu i teraz a po wielu latach. Tak jest z gimnazjami. Efekty pracy są  już widoczne, więc nie pora burzyć i rujnować a poprawiać i uzupełniać braki kompetentnie z rozwagą. Dlatego wszyscy, którym leży na sercu dobro dzieci i ich wykształcenie powinni wziąć udział w proteście w poniedziałek. Serdecznie pozdrawiam Wszystkich odważnych.
Nie oceniajmy pracy innych a szcególnie nauczycieli. Kto nie pracował w charakterze nauczyciela nie ma pojęcia o tej pracy. Pracowałam w urzędzie a teraz mam przyjemność pracować w szkole i wiem, że 1 godzina prowadzenia zajęć lekcyjnych wyczerpuje tak jak trzy godziny pracy administracyjnej. Przerw nie ma, bo są dyżury na korytarzach. Klasówki, kartkówki i przygotowywanie się do lekcji- w domu. Dokształcanie, rady pedagogiczne, wycieczki, szkolenia, rajdy, biwaki oraz mnóstwo różnej pracy papierkowej- po lekcjach. Nie narzekam, bo bardzo ... rozwiń
Avatar
urzędnik / 18 stycznia 2008 o 07:51
0
Jestem nauczycielem ale teraz pracuję w urędzie. Naprawdę, to co robiłem w szkole w czasie tych 30-40 godzin to była ciężka harówka. Ciągłe latanie za nowościami, presja dokształcania(tam gdzie pracowałemprawie wszyscy mieli po dwie podyplomówki), stałe utarczki z rodzicami i to ciągłe mierzenie jakości, a wszystko to w atmosferze strachu, że organ prowadzacy może zlikwidować klasy lub szkołę. Nie mówię, że nigdy więcej szkoły, ale moja aktualna praca to prawie nieustające wakacje. Problemem jest tylko odsiedzenie tych 8 godzin, a póżniej luz. Pozdrawiam wszystkich nauczycieli, popieram twardą walkę o podwyżki(lekaże nie mają żadnych skrupułów). To wy jesteście tą najbardziej wykształconą częścią społeczeństwa i należą się wam godziwe zarobki.
Jestem nauczycielem ale teraz pracuję w urędzie. Naprawdę, to co robiłem w szkole w czasie tych 30-40 godzin to była ciężka harówka. Ciągłe latanie za nowościami, presja dokształcania(tam gdzie pracowałemprawie wszyscy mieli po dwie podyplomówki), stałe utarczki z rodzicami i to ciągłe mierzenie jakości, a wszystko to w atmosferze strachu, że organ prowadzacy może zlikwidować klasy lub szkołę. Nie mówię, że nigdy więcej szkoły, ale moja aktualna praca to prawie nieustające wakacje. Problemem jest tylko odsiedzenie tych 8 godzin, a póżniej lu... rozwiń
Avatar
nauczyciel / 18 stycznia 2008 o 00:25
0
sam jestem nauczycielem i faktycznie w szkole spedzam ok 30h tygodniowo co daje srednia 6h dziennie. pomijam oczywiscie rady zebrania itp sprawy na ktore trzeba czasem pare godzin poczekac w szkole. jednak jak bym chcial podliczyc ile godzin dziennie spedzam w domu na spr testów zeszytów czycwiczen to na pewno wyszloby o wiele wiecej niz 40h pracy ktore przewiduja przepisy (malo kto wie ze nas obowiazuje 40 godzinny tydzien pracy w czym mamy 18h zajec dydaktycznych) caly czas spedzony w domu nad "praca| nie jest uwzgledniany i nie podlega oplacie.
Avatar
życzliwy / 17 stycznia 2008 o 22:15
0
Mówi się, że nauczyciele maja tyle wolnego, że taka lekka praca. A wiecie dlaczego krzyczą, brakuje im cierpliwości? Bo się wypalają zawodowo. Ale przecież takie urzędnik- beton tego nie pojmie, bo on szanownych interesantów odeśle z kwitkiem, perfidnie śmiejąc się zza urzędowego okienka. A nauczyciel? Rozpieszczone w domu dzieci, roszczeniowo nastawieni rodzice i masa prac, które trzeba wziąć do domu. Pewnie, niech państwo dalej inwestuje w "beton", to wśród tych murów nie będzie nam kto miał zapalić krużganka oświaty...
Avatar
julka / 17 stycznia 2008 o 22:01
0
No i tu niespodzianka! Ja pracuję w szkole! Jestem tam 8 godzin dziennie 5 dni w tygodniu. Czasem nawet dłużej pilnując, żeby nauczyciele dostali pensje na czas.
Avatar
a15 / 17 stycznia 2008 o 20:25
0
Jeśli nie rozumiesz pracy nauczycielskiej to zapraszam na tydzień na lekcje do którejś ze szkół .W Lublinie i okolicach jest ich dużo. Po tygodniu będziesz miala dość. Jestem całkowicie za.
Avatar
a15 / 17 stycznia 2008 o 20:23
0
julka napisał:
Podwyżki dla nauczycieli? Zgoda ale nie aż takie wysokie i nie dla wszystkich! Codziennie widzę jak pracują nauczyciele. Owszem, są tacy którzy poświęcają się dzieciom bez reszty i tym dałabym podwyżkę bez mrugnięcia okiem. Ale jest i druga strona medalu. Nauczyciele karcący bez powodu, krzyczący na dzieci, które rozumieją mniej od innych, nauczyciele powielający schematy działania, nieobowiązkowi i nietolerancyjni. Tym nie dałabym ani grosza.


Jeśli nie rozumiesz pracy nauczycielskiej to zapraszam na tydzień na lekcje do którejś ze szkół .W Lublinie i okolicach jest ich dużo. Po tygodniu będziesz miala dość. Jestem całkowicie za.


Jeśli nie rozumiesz pracy nauczycielskiej to zapraszam na tydzień na lekcje do którejś ze szkół .W Lublinie i okolicach jest ich dużo. Po tygodniu będziesz miala dość. Jestem całkowicie za. rozwiń
Avatar
julka / 17 stycznia 2008 o 16:03
0
Podwyżki dla nauczycieli? Zgoda ale nie aż takie wysokie i nie dla wszystkich! Codziennie widzę jak pracują nauczyciele. Owszem, są tacy którzy poświęcają się dzieciom bez reszty i tym dałabym podwyżkę bez mrugnięcia okiem. Ale jest i druga strona medalu. Nauczyciele karcący bez powodu, krzyczący na dzieci, które rozumieją mniej od innych, nauczyciele powielający schematy działania, nieobowiązkowi i nietolerancyjni. Tym nie dałabym ani grosza.
Avatar
Ola / 9 października 2016 o 19:07
0
Dobra praca pilnowanie, w ciszy, spokoju. Osiem godzin i wypoczynek. Jeszcze gdyby tak o parę godzin krócej, jak nauczyciel. Super. Trzeba zmienić zawód. Powodzenia.
Avatar
Bona / 9 października 2016 o 18:54
0
Nie oceniajmy pracy innych a szcególnie nauczycieli. Kto nie pracował w charakterze nauczyciela nie ma pojęcia o tej pracy. Pracowałam w urzędzie a teraz mam przyjemność pracować w szkole i wiem, że 1 godzina prowadzenia zajęć lekcyjnych wyczerpuje tak jak trzy godziny pracy administracyjnej. Przerw nie ma, bo są dyżury na korytarzach. Klasówki, kartkówki i przygotowywanie się do lekcji- w domu. Dokształcanie, rady pedagogiczne, wycieczki, szkolenia, rajdy, biwaki oraz mnóstwo różnej pracy papierkowej- po lekcjach. Nie narzekam, bo bardzo lubię swoją pracę. Wszyscy nauczyciele bez powołania szybko tracą zdrowie. Zyczę wszystkim koleżankom i kolegom większego poszanowania i docenienia naszej ciężkiej pracy. Od wielu lat brak podwyżek powoduje, że nauczyciele z niskim stażem pracy zarabiają niewiele powyżej najniższego wynagrodzenia.  Nie możemy się zgodzić się na byle jaką reformę, przeprowadzoną na kolanie, w pośpiechu ze szkodą dla dzieci i młodzieży. Praca z dziećmi, to nie przestawienie maszyny a ciężka i mololna praca dająca efekty nie tu i teraz a po wielu latach. Tak jest z gimnazjami. Efekty pracy są  już widoczne, więc nie pora burzyć i rujnować a poprawiać i uzupełniać braki kompetentnie z rozwagą. Dlatego wszyscy, którym leży na sercu dobro dzieci i ich wykształcenie powinni wziąć udział w proteście w poniedziałek. Serdecznie pozdrawiam Wszystkich odważnych.
Nie oceniajmy pracy innych a szcególnie nauczycieli. Kto nie pracował w charakterze nauczyciela nie ma pojęcia o tej pracy. Pracowałam w urzędzie a teraz mam przyjemność pracować w szkole i wiem, że 1 godzina prowadzenia zajęć lekcyjnych wyczerpuje tak jak trzy godziny pracy administracyjnej. Przerw nie ma, bo są dyżury na korytarzach. Klasówki, kartkówki i przygotowywanie się do lekcji- w domu. Dokształcanie, rady pedagogiczne, wycieczki, szkolenia, rajdy, biwaki oraz mnóstwo różnej pracy papierkowej- po lekcjach. Nie narzekam, bo bardzo ... rozwiń
Avatar
urzędnik / 18 stycznia 2008 o 07:51
0
Jestem nauczycielem ale teraz pracuję w urędzie. Naprawdę, to co robiłem w szkole w czasie tych 30-40 godzin to była ciężka harówka. Ciągłe latanie za nowościami, presja dokształcania(tam gdzie pracowałemprawie wszyscy mieli po dwie podyplomówki), stałe utarczki z rodzicami i to ciągłe mierzenie jakości, a wszystko to w atmosferze strachu, że organ prowadzacy może zlikwidować klasy lub szkołę. Nie mówię, że nigdy więcej szkoły, ale moja aktualna praca to prawie nieustające wakacje. Problemem jest tylko odsiedzenie tych 8 godzin, a póżniej luz. Pozdrawiam wszystkich nauczycieli, popieram twardą walkę o podwyżki(lekaże nie mają żadnych skrupułów). To wy jesteście tą najbardziej wykształconą częścią społeczeństwa i należą się wam godziwe zarobki.
Jestem nauczycielem ale teraz pracuję w urędzie. Naprawdę, to co robiłem w szkole w czasie tych 30-40 godzin to była ciężka harówka. Ciągłe latanie za nowościami, presja dokształcania(tam gdzie pracowałemprawie wszyscy mieli po dwie podyplomówki), stałe utarczki z rodzicami i to ciągłe mierzenie jakości, a wszystko to w atmosferze strachu, że organ prowadzacy może zlikwidować klasy lub szkołę. Nie mówię, że nigdy więcej szkoły, ale moja aktualna praca to prawie nieustające wakacje. Problemem jest tylko odsiedzenie tych 8 godzin, a póżniej lu... rozwiń
Avatar
nauczyciel / 18 stycznia 2008 o 00:25
0
sam jestem nauczycielem i faktycznie w szkole spedzam ok 30h tygodniowo co daje srednia 6h dziennie. pomijam oczywiscie rady zebrania itp sprawy na ktore trzeba czasem pare godzin poczekac w szkole. jednak jak bym chcial podliczyc ile godzin dziennie spedzam w domu na spr testów zeszytów czycwiczen to na pewno wyszloby o wiele wiecej niz 40h pracy ktore przewiduja przepisy (malo kto wie ze nas obowiazuje 40 godzinny tydzien pracy w czym mamy 18h zajec dydaktycznych) caly czas spedzony w domu nad "praca| nie jest uwzgledniany i nie podlega oplacie.
Avatar
życzliwy / 17 stycznia 2008 o 22:15
0
Mówi się, że nauczyciele maja tyle wolnego, że taka lekka praca. A wiecie dlaczego krzyczą, brakuje im cierpliwości? Bo się wypalają zawodowo. Ale przecież takie urzędnik- beton tego nie pojmie, bo on szanownych interesantów odeśle z kwitkiem, perfidnie śmiejąc się zza urzędowego okienka. A nauczyciel? Rozpieszczone w domu dzieci, roszczeniowo nastawieni rodzice i masa prac, które trzeba wziąć do domu. Pewnie, niech państwo dalej inwestuje w "beton", to wśród tych murów nie będzie nam kto miał zapalić krużganka oświaty...
Avatar
julka / 17 stycznia 2008 o 22:01
0
No i tu niespodzianka! Ja pracuję w szkole! Jestem tam 8 godzin dziennie 5 dni w tygodniu. Czasem nawet dłużej pilnując, żeby nauczyciele dostali pensje na czas.
Avatar
a15 / 17 stycznia 2008 o 20:25
0
Jeśli nie rozumiesz pracy nauczycielskiej to zapraszam na tydzień na lekcje do którejś ze szkół .W Lublinie i okolicach jest ich dużo. Po tygodniu będziesz miala dość. Jestem całkowicie za.
Avatar
a15 / 17 stycznia 2008 o 20:23
0
julka napisał:
Podwyżki dla nauczycieli? Zgoda ale nie aż takie wysokie i nie dla wszystkich! Codziennie widzę jak pracują nauczyciele. Owszem, są tacy którzy poświęcają się dzieciom bez reszty i tym dałabym podwyżkę bez mrugnięcia okiem. Ale jest i druga strona medalu. Nauczyciele karcący bez powodu, krzyczący na dzieci, które rozumieją mniej od innych, nauczyciele powielający schematy działania, nieobowiązkowi i nietolerancyjni. Tym nie dałabym ani grosza.


Jeśli nie rozumiesz pracy nauczycielskiej to zapraszam na tydzień na lekcje do którejś ze szkół .W Lublinie i okolicach jest ich dużo. Po tygodniu będziesz miala dość. Jestem całkowicie za.


Jeśli nie rozumiesz pracy nauczycielskiej to zapraszam na tydzień na lekcje do którejś ze szkół .W Lublinie i okolicach jest ich dużo. Po tygodniu będziesz miala dość. Jestem całkowicie za. rozwiń
Avatar
julka / 17 stycznia 2008 o 16:03
0
Podwyżki dla nauczycieli? Zgoda ale nie aż takie wysokie i nie dla wszystkich! Codziennie widzę jak pracują nauczyciele. Owszem, są tacy którzy poświęcają się dzieciom bez reszty i tym dałabym podwyżkę bez mrugnięcia okiem. Ale jest i druga strona medalu. Nauczyciele karcący bez powodu, krzyczący na dzieci, które rozumieją mniej od innych, nauczyciele powielający schematy działania, nieobowiązkowi i nietolerancyjni. Tym nie dałabym ani grosza.
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 13 listopada 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 13 listopada 2018 roku 0 0

Port Lotniczy Lublin: Jesień na lotnisku gorsza niż przed rokiem

Port Lotniczy Lublin: Jesień na lotnisku gorsza niż przed rokiem 0 5

W październiku Port Lotniczy Lublin obsłużył 37,7 tys. pasażerów, czyli o prawie 5,4 tys. mniej niż w październiku zeszłego roku (spadek o 12,46 proc.).

Tragiczny cios na Arenie Lublin. Znaleźli martwego mężczyznę dwa dni po meczu

Tragiczny cios na Arenie Lublin. Znaleźli martwego mężczyznę dwa dni po meczu 43 2

Dożywocie grozi mężczyźnie, który w stadionowej toalecie uderzył pięścią w twarz innego kibica. Uderzony mężczyzna zmarł. Do sądu trafił właśnie akt oskarżenia przeciwko napastnikowi

Lubelski Rower Miejski w wersji elektrycznej? Pomysły aktywistów trafiły do prezydenta

Lubelski Rower Miejski w wersji elektrycznej? Pomysły aktywistów trafiły do prezydenta 0 4

Zagęszczenie sieci Lubelskiego Roweru Miejskiego i uzupełnienie jej o pojazdy elektryczne proponują działacze Porozumienia Rowerowego. Aktywiści przekazali prezydentowi swoje sugestie dotyczące tego, jak powinien być zorganizowany następny system publicznych rowerów mający zastąpić ten, który działa obecnie

Lublin: Mieszkańcy zablokują drogę w godzinach szczytu? Nie chcą objazdów przez ich ulice

Lublin: Mieszkańcy zablokują drogę w godzinach szczytu? Nie chcą objazdów przez ich ulice 1 18

Blokadą dróg grożą mieszkańcy ulic, przez które wyznaczono objazdy dla kierowców omijających przebudowywane skrzyżowanie ul. Diamentowej z Krochmalną. – Nikt nie nadzoruje tego objazdu – skarży się przewodnicząca rady dzielnicy. Demonstracje mają się odbywać na jezdni przez kilka dni w godzinach szczytu

Lublin: Szczęśliwy finał poszukiwań 75-latka

Lublin: Szczęśliwy finał poszukiwań 75-latka 66 0

Mężczyzna, który przebywał na leczeniu w szpitalu przy al. Kraśnickiej w Lublinie w niedzielę opuścił oddział. Udało się go znaleźć w poniedziałek.

Codziennie do Wisły trafiają ścieki. Nowa oczyszczalnia miała już ruszać, ale są opóźnienia

Codziennie do Wisły trafiają ścieki. Nowa oczyszczalnia miała już ruszać, ale są opóźnienia 10 1

Do Wisły codziennie płynie od 100 do 150 metrów sześciennych ścieków. Linia oczyszczania powinna ruszyć w listopadzie ale budowa ma blisko dwa miesiące opóźnienia – alarmuje przedsiębiorca. Będą kontrole

Stal Poniatowa – LKS Stróża 1:1. Pozostałe mecze lubelskiej klasy okręgowej

Stal Poniatowa – LKS Stróża 1:1. Pozostałe mecze lubelskiej klasy okręgowej 7 2

Mecz obserwowało ponad 400 kibiców. Tak duża frekwencja była spowodowana akcją charytatywną. Piłkarze zagrali dla chorej dziewczynki

Orion Niedrzwica – Granit Bychawa 2:0. Mają mistrza jesieni

Orion Niedrzwica – Granit Bychawa 2:0. Mają mistrza jesieni 0 5

Orion Niedrzwica wygrał najważniejsze spotkanie rundy jesiennej i zakończył tę część sezonu na pierwszym miejscu

"Nie zmieniajmy się!". Nagrody Ambasador Wschodu 2018 przyznane

"Nie zmieniajmy się!". Nagrody Ambasador Wschodu 2018 przyznane 1 1

Na gali wręczenia statuetek Ambasadorów Wschodu – dorocznych nagród przyznawanych przez magazyn „Kraina Bugu”, słowa „wschód” i „wschodni”, odmieniane przez wszystkie przypadki, padały wielokrotnie i tylko w najlepszym kontekście.

Sparta Rejowiec Fabryczny najlepsza na półmetku rozgrywek

Sparta Rejowiec Fabryczny najlepsza na półmetku rozgrywek 0 3

Na półmetku rywalizacji drużyna z Rejowca Fabrycznego przewodzi stawce ekip z trzema punktami przewagi nad drugim Bratem Siennica Nadolna

Lubelskie: Nowa galeria handlowa czeka na otwarcie

Lubelskie: Nowa galeria handlowa czeka na otwarcie 19 8

W środę w Biłgoraju otwarty zostanie jeden z największych kompleksów handlowych w mieście – Metro Park Biłgoraj.

NiXes - koncert w Radiu Lublin
23 listopada 2018, 19:00

NiXes - koncert w Radiu Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 23 listopada o godz. 19 na scenie Radia Lublin wystąpi grupa NiXes z Anią Rusowicz.

Puławy: Trwa festiwal Wszystkie Strony Świata [zdjęcia, wideo]
galeria
film

Puławy: Trwa festiwal Wszystkie Strony Świata [zdjęcia, wideo] 1 6

Występ Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Kaliskiej pod batutą Adama Klocka otworzył tegoroczny, dziewiąty już Puławski Festiwal Muzyczny "Wszystkie Strony Świata". Koncerty odbywają się w Sali Kongresowej Pałacu Czartoryskich oraz Restauracji Sybilla.

Potrącenie pieszego w Spławach. Mężczyzna był pijany

Potrącenie pieszego w Spławach. Mężczyzna był pijany 1 5

Policjanci wyjaśniają okoliczności potrącenia 65-latka. Do zdarzenia doszło wczoraj w miejscowości Spławy (powiat opolski). Z ustaleń policji wynika, że mężczyzna szedł nieprawidłową stroną drogi. Nie miał też żadnych elementów odblaskowych. Poza tym był pijany.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.