Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 kwietnia 2008 r.
18:22
Edytuj ten wpis

Nie chcą deptaka na 1 Maja

0 10 A A

Ponad 200 osób protestuje za przywróceniem ruchu na swojej ulicy 1 Maja. Do Urzędu Miasta trafiło ich pismo.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Odkąd ulica została zamknięta, zapanował straszny chaos. Żeby tu wjechać, albo stąd wyjechać trzeba stać w gigantycznym korku, czasem nawet kilkanaście minut - skarży się Krzysztof Barycki.

Przed złożeniem swojego podpisu pod prośba do prezydenta nie wahał się ani chwili. - Urzędnicy uprzykrzyli nam życie. Teraz kierowcy parkują swoje auta gdzie się da - na chodnikach, przejściach dla pieszych. Nikt tego nie kontroluje - przekonuje mężczyzna.

Mieszkańcy twierdzą również, że miasto zamiast usprawnić, utrudniło im korzystanie z komunikacji miejskiej. - Z ulicy znikły przystanki MPK, do nowych mam spory kawałek - mówi pani Barbara, emerytka z 1 Maja. - Co najgorsze, teraz autobusy zatrzymują się na odludziu. O zmierzchu aż strach czekać na transport. No i kapie nam na głowę, bo nie ma wiat - żali się kobieta.

I jeszcze jeden ważny argument - jest niebezpiecznie. Coraz częściej dochodzi do kradzieży. Wandale wybijają szyby w samochodach. - Tak dalej być nie może - twierdzą mieszkańcy ulicy zamienionej w deptak.

Ich zdaniem, ruch powinien zostać przywrócony. - Udrożnienie chociaż jednego pasa, najlepiej w stronę centrum, znacznie poprawiłoby naszą sytuację - twierdzi Witold Zet, właściciel marokańskiego pubu. - Po zamknięciu ulicy liczba klientów drastycznie spadła. Lokal świeci pustkami. Jak tak dalej pójdzie będę musiał zwinąć interes - mówi.

Podobnie uważają inni przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność gospodarczą przy 1 Maja. Dlatego złożyli w Urzędzie Miasta wniosek o przywrócenie ulicy do ruchu. Pod pismem podpisało się 66 firm. - Chcemy uświadomić urzędnikom, że źle się dzieje. Wiele osób może stracić źródło dochodu, pracę - przekonuje Zet.

Lubelski ratusz na razie milczy. - Pismo od mieszkańców ul. 1 Maja wpłynęło do kancelarii prezydenta, ale wniosek nie został jeszcze rozpatrzony - poinformowała nas Barbara Kostecka z biura prasowego Urzędu Miasta w Lublinie. - Podobnie jest z wnioskiem od inwestorów. Nad znalezieniem odpowiedniego rozwiązania pracują urzędnicy z kilku wydziałów.

Sprawa jest w toku i do niej wrócimy.

1 Maja nie dla kół

Zmiana w ruchu drogowym, która tak przeszkadza mieszkańcom została wprowadzona w czerwcu zeszłego roku. Dzięki niej z ronda na Klinie wyjeżdżamy prosto w Trasę Zieloną.

Wjazd w ul. 1 Maja jest zamknięty. Dostać się tu można od strony ul. Wolskiej i Kunickiego. Dostać ale nie przejechać w stronę centrum. Z przelotowej wiecznie zakorkowanej ulicy zrobiła się mieszanka deptaka, parkingu i drogi lokalnej. Ciszej, spokojniej ale i przechodniów czyli klientów mniej.

Zmiany w organizacji ruchu pociągnęły za sobą zmiany w komunikacji miejskiej. Na to też narzekają mieszkańcy ulicy.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 22 kwietnia 2008 o 12:17
0
Kiepsko to wyszło - ta cała zmiana (poprawa?) ruchu w tych okolicach... czas przejazdu w kierunku i z Kunickiego się nie zmniejszył, piękne zawijasy powstały - jakie malownicze... Reorganizacja na Kunickiego jest fatalna, co 20 m światła - wspaniale, hamowanie - gaz - hamowanie, niespodziewane zawężenia - i tak aż do szkoły. Jedynie 1 Maja odetchnie. Dojazd i wyjazd ze stacji dla pasażerów pociągów, którzy przecież nie biorą ze sobą samochodów, muszą targać bagaże, na piechotkę... do i z przystanków MPK. Jakie linie teraz zatrzymują się przy stacji? 34, 13, 1 i 28. Poza 13 i 1 właściwie teraz nie ma czym dojechać do centrum, odpadły wszystkie linie jadące z Kunickiego - bo kto będzie targał walizki z dworca czy do dworca aż z przystanku za serpentynami? Tym bardziej, że 1 jeździ ze dwa razy na godzinę, 13 tak samo, a 34 ma trasę na około... przez niemalże peryferie. Dojazd do PKS pod Zamkiem fatalny. Chyba że PKS pod Zamkiem zostanie przeniesiony pod PKP, tyle że wtedy będzie jeszcze gorzej dla dojeżdżających, bo właściwie nie będzie powiązania z komunikacją miejską, a organizacja ruchu w okolicach nie sprzyja szybkiemu przemieszczaniu się. Rozwiązaniem będzie dopiero kompletna przebudowa - ale wiązać się musi z - wyburzeniami... Kto na to pójdzie?
Kiepsko to wyszło - ta cała zmiana (poprawa?) ruchu w tych okolicach... czas przejazdu w kierunku i z Kunickiego się nie zmniejszył, piękne zawijasy powstały - jakie malownicze... Reorganizacja na Kunickiego jest fatalna, co 20 m światła - wspaniale, hamowanie - gaz - hamowanie, niespodziewane zawężenia - i tak aż do szkoły. Jedynie 1 Maja odetchnie. Dojazd i wyjazd ze stacji dla pasażerów pociągów, którzy przecież nie biorą ze sobą samochodów, muszą targać bagaże, na piechotkę... do i z przystanków MPK. Jakie linie teraz zatrzymują się przy... rozwiń
Avatar
zarys / 22 kwietnia 2008 o 12:12
0
Nie rozumiem czemu nagle zabrakło klientów, ulicę zamknięto ale nadal można w nią wjeżdżać i parkować to chyba nawet lepiej; zresztą zamknięty dużo wcześniej odcinek 1 maja od dworca do kunickiego jest pełen ludzi. Zgodzę się tylko co do przystanku MPK - jadąc od Ambramowic trzeba troche podejść.
Avatar
mieszkaniec 1 maja / 22 kwietnia 2008 o 11:47
0
nie zgadzam z tym zeby na tej ulicy przywrocono ruch na chwile obecna jest dobrze i niech tak zostanie !
Avatar
drB / 22 kwietnia 2008 o 09:42
0
Jeśli wjazd na rondo od strony ul. I Maja jest tymczasowy to jest następny gniot naszych urzedników. Po co wydano kupe forsy na prowizorkę???Ktoś powinien za to beknąć!
Avatar
drB / 22 kwietnia 2008 o 09:38
0
ja napisał:
Do Drb: Człowieku nie wiesz, że to podłączenie Trasy Zielonej do do ronda przy Gali jest tymczasowe? W tym roku ruszy kompleksowy remont tego ronda i wtedy wszystkie wjazdy zosaną zmodyfikowane i nie będzie juz tego zawijasa co jest teraz.

Dziękuję Człowieku za odpowiedź. Niestety nie satysfakcjonuje mnie. Nie wiedziałem że to prowizorka.Uwazam że prowizorki są za drogie. Nie stać nas nato!!!
Avatar
mieszkaniec 1 Maja / 22 kwietnia 2008 o 08:24
0
Ja jako prawowity mieszkaniec ulicy 1 Maja jestem zdecydowanie PRZECIWKO przywracaniu ruchu na ulicy 1 Maja od strony ronda Na klinie. To nie prawda że odkąd zamknięto ruch na tej ulicy to zrobiło się niebezpiecznie. Aby nie prowokować włamania to należy nie zostawiać niczego wartościowego w samochodach!!! A co do policji to jest jej dużo więcej niż było, tylko trzeba się rozejrzeć, ja widzę codziennie patrole i nic się złego nie dzieje. MY MIESZKAŃCY ULICY 1 MAJA CZEKAMY NA DEPTAK!!!
Avatar
ja / 22 kwietnia 2008 o 08:14
0
Do Drb: Człowieku nie wiesz, że to podłączenie Trasy Zielonej do do ronda przy Gali jest tymczasowe? W tym roku ruszy kompleksowy remont tego ronda i wtedy wszystkie wjazdy zosaną zmodyfikowane i nie będzie juz tego zawijasa co jest teraz.
Avatar
drB / 22 kwietnia 2008 o 07:49
0
Ciekawe kto był projektantem tzw. trasy zielonej? Kto też jest odpowiedzialny za zatwierdzenie tego projektu?
Codziennie jeżdżę tą droga zarówno od strony mostu na Bystrzycy jaki i od ul. Piłsudskiego w kierunku Gali. Wjazd na rondo to wymysł chorej wyobraźni! Zrozumiałbym gdyby nie było miejsca na wykonanie wjazdu . Ale zaprojektować coś co utrudnia życie kierowcom i powoduje zagrożenie w ruch pojazdów zamiast ułatwiać -to jakaś paranoja!!! A jeszcze zamknięcie ul. I Maja? Przecież można było zrobić z niej ulicę jednokierunkową. URZĘDASY mają się ddobrze! Gorzej z przeciętnym zjadaczem chleba!
Ciekawe kto był projektantem tzw. trasy zielonej? Kto też jest odpowiedzialny za zatwierdzenie tego projektu?
Codziennie jeżdżę tą droga zarówno od strony mostu na Bystrzycy jaki i od ul. Piłsudskiego w kierunku Gali. Wjazd na rondo to wymysł chorej wyobraźni! Zrozumiałbym gdyby nie było miejsca na wykonanie wjazdu . Ale zaprojektować coś co utrudnia życie kierowcom i powoduje zagrożenie w ruch pojazdów zamiast ułatwiać -to jakaś paranoja!!! A jeszcze zamknięcie ul. I Maja? Przecież można było zrobić z niej ulicę jed... rozwiń
Avatar
mieszkanka / 22 kwietnia 2008 o 07:36
0
Dlaczego Dziennik kłamie!!!!! My jako mieszkańcy 1 Maja NIE JESTEŚMY ZA PPRZYWRÓCENIEM RUCHU NA ULICY!!! I z tego co nam wiadomo to za przywróceniem ruchu są drobne sklepiki znajdujące się na tej ulicy. I skąd liczba 66 firm, skoro ja na palcach u ręki mogę policzyć ile na ulicy 1 Maja znajduje się pseudo firm. Dlaczego Dziennik nie pisze, że w okresie kiedy ulica była przejezdna pękały nam ściany w mieszkaniach??? Że nie można było otworzyć okna, bo non stop jeździły tiry , nie wspomnę o autobusach od których trzęsły się szyby w oknach!!!! A co do bezpieczeństwa , dlaczego nie piszecie o odcinku 1 Maja od strony dworca - tam to dopiero jest niebezpiecznie!!! I jeszcze jedno, wszędzie są złodzieje i jeśli ktoś z przyjezdnych zostawia w samochodzie cenne przedmioty to sam w ten sposób kusi takiego złodziejaszka. I proszę nie mówić, że jest niebezpiecznie - proszę się dobrze rozejrzeć , a zobaczycie Państwo policję czy to w radiowozie czy to w pieszym patrolu. A co do właściciela marokańskiego pub-u, nawet w okresie kiedy ulica była przejezdna to pub świecił pustkami PANIE ZET!!!! I brawo dla Urzędu Miasta w końcu ktoś pomyślał o nas jako mieszkańcach i póki co na ulicy jest cisza i spokój.
I JESLI BĘDZIE TRZEBA TO MY MIESZKAŃCY WYJDZIEMY NA ULICĘ Z PIKIETĄ A NIE POZOLIMY NA PONOWNE JEJ OTWARCIE. Proszę to wziąść pod uwagę!!!!!!!!!
Dlaczego Dziennik kłamie!!!!! My jako mieszkańcy 1 Maja NIE JESTEŚMY ZA PPRZYWRÓCENIEM RUCHU NA ULICY!!! I z tego co nam wiadomo to za przywróceniem ruchu są drobne sklepiki znajdujące się na tej ulicy. I skąd liczba 66 firm, skoro ja na palcach u ręki mogę policzyć ile na ulicy 1 Maja znajduje się pseudo firm. Dlaczego Dziennik nie pisze, że w okresie kiedy ulica była przejezdna pękały nam ściany w mieszkaniach??? Że nie można było otworzyć okna, bo non stop jeździły tiry , nie wspomnę o autobusach od który... rozwiń
Avatar
deptak / 22 kwietnia 2008 o 07:14
0
jestem za deptakiem na ul.1-go Maja gdyby wyprowadzic deptak jeszcze Zamojska mostem zabytkowych na bystrzycy i dalej do Dworca tak jak to planuje miasto byloby super

1-maja Deptakiem,zreszta ta nazwa kojarzy mi sie tylko i wylacznie z chodzeniem od pochodow buhahaha
Avatar
Gość / 22 kwietnia 2008 o 12:17
0
Kiepsko to wyszło - ta cała zmiana (poprawa?) ruchu w tych okolicach... czas przejazdu w kierunku i z Kunickiego się nie zmniejszył, piękne zawijasy powstały - jakie malownicze... Reorganizacja na Kunickiego jest fatalna, co 20 m światła - wspaniale, hamowanie - gaz - hamowanie, niespodziewane zawężenia - i tak aż do szkoły. Jedynie 1 Maja odetchnie. Dojazd i wyjazd ze stacji dla pasażerów pociągów, którzy przecież nie biorą ze sobą samochodów, muszą targać bagaże, na piechotkę... do i z przystanków MPK. Jakie linie teraz zatrzymują się przy stacji? 34, 13, 1 i 28. Poza 13 i 1 właściwie teraz nie ma czym dojechać do centrum, odpadły wszystkie linie jadące z Kunickiego - bo kto będzie targał walizki z dworca czy do dworca aż z przystanku za serpentynami? Tym bardziej, że 1 jeździ ze dwa razy na godzinę, 13 tak samo, a 34 ma trasę na około... przez niemalże peryferie. Dojazd do PKS pod Zamkiem fatalny. Chyba że PKS pod Zamkiem zostanie przeniesiony pod PKP, tyle że wtedy będzie jeszcze gorzej dla dojeżdżających, bo właściwie nie będzie powiązania z komunikacją miejską, a organizacja ruchu w okolicach nie sprzyja szybkiemu przemieszczaniu się. Rozwiązaniem będzie dopiero kompletna przebudowa - ale wiązać się musi z - wyburzeniami... Kto na to pójdzie?
Kiepsko to wyszło - ta cała zmiana (poprawa?) ruchu w tych okolicach... czas przejazdu w kierunku i z Kunickiego się nie zmniejszył, piękne zawijasy powstały - jakie malownicze... Reorganizacja na Kunickiego jest fatalna, co 20 m światła - wspaniale, hamowanie - gaz - hamowanie, niespodziewane zawężenia - i tak aż do szkoły. Jedynie 1 Maja odetchnie. Dojazd i wyjazd ze stacji dla pasażerów pociągów, którzy przecież nie biorą ze sobą samochodów, muszą targać bagaże, na piechotkę... do i z przystanków MPK. Jakie linie teraz zatrzymują się przy... rozwiń
Avatar
zarys / 22 kwietnia 2008 o 12:12
0
Nie rozumiem czemu nagle zabrakło klientów, ulicę zamknięto ale nadal można w nią wjeżdżać i parkować to chyba nawet lepiej; zresztą zamknięty dużo wcześniej odcinek 1 maja od dworca do kunickiego jest pełen ludzi. Zgodzę się tylko co do przystanku MPK - jadąc od Ambramowic trzeba troche podejść.
Avatar
mieszkaniec 1 maja / 22 kwietnia 2008 o 11:47
0
nie zgadzam z tym zeby na tej ulicy przywrocono ruch na chwile obecna jest dobrze i niech tak zostanie !
Avatar
drB / 22 kwietnia 2008 o 09:42
0
Jeśli wjazd na rondo od strony ul. I Maja jest tymczasowy to jest następny gniot naszych urzedników. Po co wydano kupe forsy na prowizorkę???Ktoś powinien za to beknąć!
Avatar
drB / 22 kwietnia 2008 o 09:38
0
ja napisał:
Do Drb: Człowieku nie wiesz, że to podłączenie Trasy Zielonej do do ronda przy Gali jest tymczasowe? W tym roku ruszy kompleksowy remont tego ronda i wtedy wszystkie wjazdy zosaną zmodyfikowane i nie będzie juz tego zawijasa co jest teraz.

Dziękuję Człowieku za odpowiedź. Niestety nie satysfakcjonuje mnie. Nie wiedziałem że to prowizorka.Uwazam że prowizorki są za drogie. Nie stać nas nato!!!
Avatar
mieszkaniec 1 Maja / 22 kwietnia 2008 o 08:24
0
Ja jako prawowity mieszkaniec ulicy 1 Maja jestem zdecydowanie PRZECIWKO przywracaniu ruchu na ulicy 1 Maja od strony ronda Na klinie. To nie prawda że odkąd zamknięto ruch na tej ulicy to zrobiło się niebezpiecznie. Aby nie prowokować włamania to należy nie zostawiać niczego wartościowego w samochodach!!! A co do policji to jest jej dużo więcej niż było, tylko trzeba się rozejrzeć, ja widzę codziennie patrole i nic się złego nie dzieje. MY MIESZKAŃCY ULICY 1 MAJA CZEKAMY NA DEPTAK!!!
Avatar
ja / 22 kwietnia 2008 o 08:14
0
Do Drb: Człowieku nie wiesz, że to podłączenie Trasy Zielonej do do ronda przy Gali jest tymczasowe? W tym roku ruszy kompleksowy remont tego ronda i wtedy wszystkie wjazdy zosaną zmodyfikowane i nie będzie juz tego zawijasa co jest teraz.
Avatar
drB / 22 kwietnia 2008 o 07:49
0
Ciekawe kto był projektantem tzw. trasy zielonej? Kto też jest odpowiedzialny za zatwierdzenie tego projektu?
Codziennie jeżdżę tą droga zarówno od strony mostu na Bystrzycy jaki i od ul. Piłsudskiego w kierunku Gali. Wjazd na rondo to wymysł chorej wyobraźni! Zrozumiałbym gdyby nie było miejsca na wykonanie wjazdu . Ale zaprojektować coś co utrudnia życie kierowcom i powoduje zagrożenie w ruch pojazdów zamiast ułatwiać -to jakaś paranoja!!! A jeszcze zamknięcie ul. I Maja? Przecież można było zrobić z niej ulicę jednokierunkową. URZĘDASY mają się ddobrze! Gorzej z przeciętnym zjadaczem chleba!
Ciekawe kto był projektantem tzw. trasy zielonej? Kto też jest odpowiedzialny za zatwierdzenie tego projektu?
Codziennie jeżdżę tą droga zarówno od strony mostu na Bystrzycy jaki i od ul. Piłsudskiego w kierunku Gali. Wjazd na rondo to wymysł chorej wyobraźni! Zrozumiałbym gdyby nie było miejsca na wykonanie wjazdu . Ale zaprojektować coś co utrudnia życie kierowcom i powoduje zagrożenie w ruch pojazdów zamiast ułatwiać -to jakaś paranoja!!! A jeszcze zamknięcie ul. I Maja? Przecież można było zrobić z niej ulicę jed... rozwiń
Avatar
mieszkanka / 22 kwietnia 2008 o 07:36
0
Dlaczego Dziennik kłamie!!!!! My jako mieszkańcy 1 Maja NIE JESTEŚMY ZA PPRZYWRÓCENIEM RUCHU NA ULICY!!! I z tego co nam wiadomo to za przywróceniem ruchu są drobne sklepiki znajdujące się na tej ulicy. I skąd liczba 66 firm, skoro ja na palcach u ręki mogę policzyć ile na ulicy 1 Maja znajduje się pseudo firm. Dlaczego Dziennik nie pisze, że w okresie kiedy ulica była przejezdna pękały nam ściany w mieszkaniach??? Że nie można było otworzyć okna, bo non stop jeździły tiry , nie wspomnę o autobusach od których trzęsły się szyby w oknach!!!! A co do bezpieczeństwa , dlaczego nie piszecie o odcinku 1 Maja od strony dworca - tam to dopiero jest niebezpiecznie!!! I jeszcze jedno, wszędzie są złodzieje i jeśli ktoś z przyjezdnych zostawia w samochodzie cenne przedmioty to sam w ten sposób kusi takiego złodziejaszka. I proszę nie mówić, że jest niebezpiecznie - proszę się dobrze rozejrzeć , a zobaczycie Państwo policję czy to w radiowozie czy to w pieszym patrolu. A co do właściciela marokańskiego pub-u, nawet w okresie kiedy ulica była przejezdna to pub świecił pustkami PANIE ZET!!!! I brawo dla Urzędu Miasta w końcu ktoś pomyślał o nas jako mieszkańcach i póki co na ulicy jest cisza i spokój.
I JESLI BĘDZIE TRZEBA TO MY MIESZKAŃCY WYJDZIEMY NA ULICĘ Z PIKIETĄ A NIE POZOLIMY NA PONOWNE JEJ OTWARCIE. Proszę to wziąść pod uwagę!!!!!!!!!
Dlaczego Dziennik kłamie!!!!! My jako mieszkańcy 1 Maja NIE JESTEŚMY ZA PPRZYWRÓCENIEM RUCHU NA ULICY!!! I z tego co nam wiadomo to za przywróceniem ruchu są drobne sklepiki znajdujące się na tej ulicy. I skąd liczba 66 firm, skoro ja na palcach u ręki mogę policzyć ile na ulicy 1 Maja znajduje się pseudo firm. Dlaczego Dziennik nie pisze, że w okresie kiedy ulica była przejezdna pękały nam ściany w mieszkaniach??? Że nie można było otworzyć okna, bo non stop jeździły tiry , nie wspomnę o autobusach od który... rozwiń
Avatar
deptak / 22 kwietnia 2008 o 07:14
0
jestem za deptakiem na ul.1-go Maja gdyby wyprowadzic deptak jeszcze Zamojska mostem zabytkowych na bystrzycy i dalej do Dworca tak jak to planuje miasto byloby super

1-maja Deptakiem,zreszta ta nazwa kojarzy mi sie tylko i wylacznie z chodzeniem od pochodow buhahaha
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Znowu problem z odbieraniem odpadów 10 dzielnicach Lublina

Znowu problem z odbieraniem odpadów 10 dzielnicach Lublina 0 0

Wczoraj powtórzył się problem z wyborem firm mających wywozić śmieci od mieszkańców dziesięciu dzielnic Lublina. Chętne firmy chcą, ale są za drogie. Oferta każdej z nich przekracza kwotę, którą zarezerwowali miejscy urzędnicy. Różnice idą w miliony złotych.

Liga Mistrzów. Real ogrywa Romę, Ronaldo wylatuje z boiska

Liga Mistrzów. Real ogrywa Romę, Ronaldo wylatuje z boiska 0 0

„Królewscy” udanie zainaugurowali walkę o obronę tytuły najlepszej drużyny w Europie i pokonali na swoim stadionie AS Romę 3:0. Łupem bramkowym podzielili się: Isco, Gareth Bale i Mariano Diaz. Natomiast o swoim debiucie w barwach Juventusu w europejskich rozgrywkach będzie chciał zapomnieć Cristiano Ronaldo

Możesz zacząć biznes w Nevadzie. Są pieniądze dla firm z woj. lubelskiego

Możesz zacząć biznes w Nevadzie. Są pieniądze dla firm z woj. lubelskiego 3 8

Masz firmę i wielkie ambicje? Chcesz wejść na amerykański rynek? Województwo lubelskie i amerykański stan Nevada sfinansują 10 start-upom z naszego województwa dwutygodniowy wyjazd do USA oraz pomoc znalezieniu partnerów i inwestorów.

Posłowie w Puławach o Romach. Ogromne emocje i burzliwa dyskusja [wideo]
galeria
film

Posłowie w Puławach o Romach. Ogromne emocje i burzliwa dyskusja [wideo] 117 60

Puławy w środę gościły posłów sejmowej Komisji Mniejszości Narodowych i Etnicznych. Dyskusję na temat problemów z integracją romskiej społeczności w mieście zdominował temat działalności radnego Pawła Maja. Cyganie obarczyli go winą za "podburzanie mieszkańców" przeciwko nim.

II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Naukowcy, publicyści i artyści dyskutują w Lublinie
galeria

II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Naukowcy, publicyści i artyści dyskutują w Lublinie 1 3

W środę w Centrum Spotkania Kultur rozpoczął się II Kongres Kultury Województwa Lubelskiego. Przyjechali naukowcy, publicyści, artyści i aktywiści. W programie prelekcje, panele dyskusyjne i koncerty. Kongres potrwa jeszcze w czwartek. Wstęp wolny.

Budowa nowego przystanku kolejowego w Lublinie. Ani peronu, ani dojazdu [zdjęcia]
galeria

Budowa nowego przystanku kolejowego w Lublinie. Ani peronu, ani dojazdu [zdjęcia] 23 23

Nie będzie prowizorycznego dojazdu do przystanku kolejowego Lublin Zachód od strony ul. Granitowej. Do urządzenia takiej drogi Ratusz próbował zobowiązać firmę przebudowującą tory, ale sugestie pozostały bez odpowiedzi. Sam przystanek Lublin Zachód będzie gotowy z opóźnieniem.

UKS PCM Kościerzyna – MKS Perła Lublin 21:43. Rozstrzelały kolejnego rywala

UKS PCM Kościerzyna – MKS Perła Lublin 21:43. Rozstrzelały kolejnego rywala 12 1

MKS Perła Lublin ma na swoim koncie kolejne ligowe zwycięstwo. Tym razem podopieczne trenera Roberta Lisa nie dały żadnych szans UKS PCM Kościerzyna wygrywając 43:21

Pierwsze 20 minut parkowania w Lublinie za darmo? Pomysł kandydata

Pierwsze 20 minut parkowania w Lublinie za darmo? Pomysł kandydata 36 20

Wprowadzenie bezpłatnych 20-minutowych biletów parkingowych obiecał w środę poseł Jakub Kulesza kandydujący na prezydenta Lublina z komitetu Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie.

Lublin: Wypadek na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza i Bohaterów Września
galeria

Lublin: Wypadek na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza i Bohaterów Września 5 9

Po godz. 18 na skrzyżowaniu ul. Zelwerowicza z Bohaterów Września w Lublinie doszło do wypadku.

Raz, Dwa, Trzy "Ważne piosenki". Koncert w Filharmonii Lubelskiej
14 października 2018, 19:00

Raz, Dwa, Trzy "Ważne piosenki". Koncert w Filharmonii Lubelskiej 2 0

Co Gdzie Kiedy. Już 14 października o godz. 19 na scenie Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi formacja Raz, Dwa, Trzy z koncertem Ważne piosenki.

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik. Bilety wyprzedane, nie wystarczyło dla wszystkich
Zdjęcia
galeria
film

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik. Bilety wyprzedane, nie wystarczyło dla wszystkich 17 17

Ogromna kolejka, której końca nie było widać – tak wyglądała środowa walka o bilety na niedzielny mecz żużlowy Speed Car Motor Lublin z ROW Rybnik. Wiele osób odeszło od kasy z kwitkiem i mecz będzie mogło obejrzeć tylko w telewizji.

Bez niespodzianek. Motor i Wisła grają dalej w Pucharze Polski

Bez niespodzianek. Motor i Wisła grają dalej w Pucharze Polski 20 4

W środę w regionie rozegrano kolejne spotkania w ramach okręgowego Pucharu Polski w okręgu lubelskim i zamojskim. W pierwszym z wymienionych obyło się bez niespodzianek – zarówno Motor Lublin jak i Wisła Puławy pokonały niżej notowanych rywali, w drugim doszło do jednej niespodzianki

Mieszkańcy Lublina wypowiedzą się o przyszłości Unii Europejskiej

Mieszkańcy Lublina wypowiedzą się o przyszłości Unii Europejskiej 0 27

Lublin będzie gospodarzem jednego z 20 ogólnoeuropejskich paneli obywatelskich poświęconych przyszłości Unii Europejskiej. Stolica województwa lubelskiego została wyróżniona w ten sposób przez Komisję Europejską jako jedyne z polskich miast.

"Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu". Wystawa w Warsztatach Kultury w Lublinie
5 października 2018, 18:00

"Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu". Wystawa w Warsztatach Kultury w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 5 października o godz. 18 w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a) odbędzie się wernisaż wystawy Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu.

Czapski kandyduje z radzyńskiego komitetu na prezydenta Białej Podlaskiej

Czapski kandyduje z radzyńskiego komitetu na prezydenta Białej Podlaskiej 37 9

Andrzej Czapski będzie kandydował na urząd prezydenta Białej Podlaskiej, ale nie z komitetu Kukiz'15, tylko z KWW Radzyńskiego Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.