Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 listopada 2008 r.
16:21
Edytuj ten wpis

Nieporządek publiczny pod IV komisariatem

0 15 A A

Od piątku wieczorem przez jeden samochód zaparkowany w nieodpowiednim miejscu nie można korzystać z chodnika na osiedlu im. Bolesława Prusa na LSM.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Rzecz ma miejsce na tyłach nowego komisariatu, który dostał zgłoszenie o sprawie i do tej pory nie jest w stanie nic z tym zrobić.

Piątek, godz. 22.40. Wysiadam przy Leclercu z autobusu linii 10. Pada gęsty śnieg. Jest dość nieprzyjemnie i ślisko na chodniku. Oczywiście nikt tego nie sprząta. Ale wolnym krokiem można w miarę normalnie iść. A z butów da się śnieg otrzepać.

Po niecałych dziesięciu minutach docieram ulicą Zana do swojego osiedla. Wchodzę na chodnik położony niedawno wraz z nowym komisariatem. Idę paręnaście sekund, dochodzę do wylotu i staję. Mam przed sobą swój blok, ale jeszcze bliżej auto zaparkowane tak, że całkowicie blokuje wyjście z chodnika (po jego obu stronach jest zadeptany i rozmokły trawnik).

Człowiek mógł stanąć trzy metry dalej, między wejściem do wiaty na śmietniki a chodnikiem. Ale uczynił inaczej.

Co robić: ominąć samochód z prawej lub lewej strony i zabłocić na koniec drogi
buty (a potem czyścić je przez 20 minut, zamiast odpoczywać po całym dniu pracy)? Na razie wybieram numer do Policji. Odbiera dyżurny miejski i przełącza mnie na "czwórkę”. Rozmawiam z dyżurnym mojego komisariatu. Opisuję sytuację.

Przyglądam się bliżej piratowi parkingowemu, zauważam, że ma nadruki Ośrodka Szkolenia Kierowców "Test” z ul. Struga 47A. Mówię o tym policjantowi. W końcu, ryzykując zamoczenie i zabłocenie butów, przechodzę po kawałku natury i sprawdzam numer rejestracyjny auta. Przekazuję go dyżurnemu: LU… Słyszę: zaraz wyślę tam patrol.

W międzyczasie para młodych ludzi wychodzi z bloku i w odwrotnym kierunku pokonuje to samo miejsce. Wchodzą na chodnik przez błoto, potem stukają butami, żeby je z tego otrzepać. Ale z tego nie da się butów od tak otrzepać.

Przychodzę do domu, czyszczę buty i od czasu do czasu wyglądam przez kuchenne okno. W końcu dostrzegam duży radiowóz, który przejeżdża koło niestosownie zaparkowanego auta.

Sobota, godz. 14. Wyglądam przez okno. Widzę ten sam samochód, stojący w tym samym miejscu i ludzi wchodzących na chodnik przez błoto. Dzwonię na Policję, proszę o połączenie z "czwórką”. Rozmawiam i słyszę: Przekazaliśmy sprawę do Straży Miejskiej. Wybieram jej numer. Mówię, o co chodzi, i słyszę: Znamy sprawę, ale nie mamy ludzi, żeby kogoś tam wysłać. Wszyscy zajmują się bezdomnymi. Osoby są dla nas ważniejsze od rzeczy. Mówię, że na moim osiedlu też chodzi o osoby: wielu ludzi, którzy nie mogą normalnie przemieszczać się przez jedną osobę. Odpowiedź: wyślemy tam kogoś, kiedy tylko będziemy mogli.

Sobota, godz. 15. Patrzę przez okno. Samochód stoi tam, gdzie stał. Dwie starsze panie próbują wejść na chodnik, przechodzą koło auta. Nogi rozjeżdżają im się na śniegowym błocie. Jedna podtrzymuje drugą i z trudem wchodzą. Przystają na chwilę, odwracają się w kierunku samochodu. Coś mówią. Domyślam się, co.
Sobota, godz. 15.30. Kończę pisać tekst i sprawdzam coś w Internecie. Trafiam na stronę www.motoryzacja.interia.pl. W artykule zatytułowanym "Zmasowana akcja policji” z października tego roku czytam: "Przypomniała [Anna Kędzierzawska z Policji], że samochody parkowane w miejscach niedozwolonych będą usuwane na koszt właściciela”.

Sobota, godz. 16. Auto wciąż stoi tam, gdzie stało.

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
rysio / 23 listopada 2008 o 23:41
0
położony niedawno wraz z nowym komisariatem. Nikt komisariatu ne kładzie tylko stawa budynek przeznaczony na komisariat a kostke albo płytki się układa.Położyć to sie możesz z Hi Hi ......................... kończe temat bo jesteś żałosny. pozdro NIEPEDAŁ
Avatar
Rysio / 23 listopada 2008 o 23:27
0
W końcu, ryzykując zamoczenie i zabłocenie butów, przechodzę po kawałku natury i sprawdzam numer rejestracyjny auta. Hi Hi pamiętaj sieroto że tablice rejestracyjne znajdują się z przodu i tyłu pojazdu.Widać że auto stało na asfalcie, następnym razem idąc po drodze parkingu zaoszczędzisz i paste do butów i czas. pozdrowienia NIEPEDAŁ >>
Avatar
Gość / 23 listopada 2008 o 15:56
0
Montico napisał:
Ruch kołowy na wewnętrznych uliczkach osiedlowych powinny regulować przepisy ustalone
przez samych właścicieli terenu, a więc zarządy spółdzielni czy wspólnot reprezentujących interesy
mieszkańców. Są jednak przepisy ogólnie obowiązujące, odnoszące się do każdego administratora
budynku, precyzujące warunki, w jakich dozwolony jest postój i parkowanie przy samych budynkach.

I tu policja i strażnicy powinni działać,ale są na to zbyt leniwi wg mnie.
I nie działają na mnie argumenty,że nie mają wolnych ludzi. Niech zatrudnią więcej.
Jak miałem kolizję ze studzienką i czekałem 2 lata temu na mrozie (razem z żoną w 5mc ciąży) na strażników by spisali protokół, to tez słyszałem,że nie ma tylu strażników.
Żenada.
Można robić co się chce. 10% szans na ukaranie w tym mieście.

Zgadzam się z tobą, ale chyba to bardziej będzie dotyczyć straż pożarną nie policję.

Zgadzam się z tobą, ale chyba to bardziej będzie dotyczyć straż pożarną nie policję. rozwiń
Avatar
joł / 23 listopada 2008 o 14:28
0
zerro napisał:
NIesamowity tytuł nadano temu artykułowi. Przedstawiam propozycje następnych. Wyznaczyć do opisywania całłe LSMy i wszytskie problemy wiązać z nowym KOmisariatem czwartym. Tak będzie poczytniej i ciekawiej. Proponuje np taki tytuł. "Rozmokniety śnieg wokól Komisariatu IV", "Halas na skrzyżowaniu koło KOmisariatu", " Dzura na ulicy tuż koło KOmisariatu", "Śmierdzące zsypy w blokach wokól nowego Komisariatu". "SKandal. Szczur na ulicy w bezposredniej bliskości Komisariatu" "Zamknięty sklep koło KOmisariatu", "Kierowca MPK zatrezasnął drzwi kobiecie z dzieckiem na przystanku koło KOmisariatu"


wcale bym się nie zdziwił jakby któryś wykorzystali


wcale bym się nie zdziwił jakby któryś wykorzystali rozwiń
Avatar
zerro / 23 listopada 2008 o 12:38
0
NIesamowity tytuł nadano temu artykułowi. Przedstawiam propozycje następnych. Wyznaczyć do opisywania całłe LSMy i wszytskie problemy wiązać z nowym KOmisariatem czwartym. Tak będzie poczytniej i ciekawiej. Proponuje np taki tytuł. "Rozmokniety śnieg wokól Komisariatu IV", "Halas na skrzyżowaniu koło KOmisariatu", " Dzura na ulicy tuż koło KOmisariatu", "Śmierdzące zsypy w blokach wokól nowego Komisariatu". "SKandal. Szczur na ulicy w bezposredniej bliskości Komisariatu" "Zamknięty sklep koło KOmisariatu", "Kierowca MPK zatrezasnął drzwi kobiecie z dzieckiem na przystanku koło KOmisariatu"
NIesamowity tytuł nadano temu artykułowi. Przedstawiam propozycje następnych. Wyznaczyć do opisywania całłe LSMy i wszytskie problemy wiązać z nowym KOmisariatem czwartym. Tak będzie poczytniej i ciekawiej. Proponuje np taki tytuł. "Rozmokniety śnieg wokól Komisariatu IV", "Halas na skrzyżowaniu koło KOmisariatu", " Dzura na ulicy tuż koło KOmisariatu", "Śmierdzące zsypy w blokach wokól nowego Komisariatu". "SKandal. Szczur na ulicy w bezposredniej bliskości Komisariatu" "Zamknięty sklep... rozwiń
Avatar
polak / 23 listopada 2008 o 12:08
0
Bardzo ucieszylo mnie,ze artyluly nie sa traktowane jako prawda objawiona.
Panowie i Panie zatrudnieni w DW zrozumcie wreszcie , ze podana przez Was informacja jest nodbierana przez niektorych czytenikow doslownie poprzez utzsamianie ,a nie przez dystans.
Prosze o szacunek dla czytelnika nie traktujcie ludzi jak niedouczonych glabow.
Nie robcie z dobrej gazety szmatlawca.
Avatar
pinokio / 23 listopada 2008 o 09:44
0
To jeszcze jeden dowód na to, że w dzienniku zaczeto zatrudniać piszących "na ilość" a nie na "jakość". Kretyni nawet do przepisów nie sięgną ale jacy w "piórze" otrzaskani. Za porządek na drogach osiedlowych odpowiadają władze osiedla i do niej z tym tekstem dordzy prawie-dziennikarze.
Avatar
Mirek111 / 23 listopada 2008 o 07:05
0
I nie działają na mnie argumenty,że nie mają wolnych ludzi. Niech zatrudnią więcej.


Z ta sugestią to trzeba wystąpić do rządu a nie do Policjantów lub Strazników Miejskich zeby dali wiecej pieniedzy na nowe etaty.
Avatar
Montico / 22 listopada 2008 o 23:17
0
Gość napisał:
Na drogach osiedlowych to mi policja może....

Ruch kołowy na wewnętrznych uliczkach osiedlowych powinny regulować przepisy ustalone
przez samych właścicieli terenu, a więc zarządy spółdzielni czy wspólnot reprezentujących interesy
mieszkańców. Są jednak przepisy ogólnie obowiązujące, odnoszące się do każdego administratora
budynku, precyzujące warunki, w jakich dozwolony jest postój i parkowanie przy samych budynkach.

I tu policja i strażnicy powinni działać,ale są na to zbyt leniwi wg mnie.
I nie działają na mnie argumenty,że nie mają wolnych ludzi. Niech zatrudnią więcej.
Jak miałem kolizję ze studzienką i czekałem 2 lata temu na mrozie (razem z żoną w 5mc ciąży) na strażników by spisali protokół, to tez słyszałem,że nie ma tylu strażników.
Żenada.
Można robić co się chce. 10% szans na ukaranie w tym mieście.

Ruch kołowy na wewnętrznych uliczkach osiedlowych powinny regulować przepisy ustalone
przez samych właścicieli terenu, a więc zarządy spółdzielni czy wspólnot reprezentujących interesy
mieszkańców. Są jednak przepisy ogólnie obowiązujące, odnoszące się do każdego administratora
budynku, precyzujące warunki, w jakich dozwolony jest postój i parkowanie przy samych budynkach.

I tu policja i strażnicy powinni działać,ale są na to zbyt leniwi wg mnie.
... rozwiń
Avatar
Gość / 22 listopada 2008 o 23:08
0
NORMA (((((
Ja zgłaszałem kilka takich spraw, nigdy nikt nie przyjechał. Czy to straż czy policja,wszyscy mają to w d...
Przykre.
W tym kraju robi się tylko medialne akcje "znicz" itp a na co dzień olewa się ludzi.
Piotr
Avatar
rysio / 23 listopada 2008 o 23:41
0
położony niedawno wraz z nowym komisariatem. Nikt komisariatu ne kładzie tylko stawa budynek przeznaczony na komisariat a kostke albo płytki się układa.Położyć to sie możesz z Hi Hi ......................... kończe temat bo jesteś żałosny. pozdro NIEPEDAŁ
Avatar
Rysio / 23 listopada 2008 o 23:27
0
W końcu, ryzykując zamoczenie i zabłocenie butów, przechodzę po kawałku natury i sprawdzam numer rejestracyjny auta. Hi Hi pamiętaj sieroto że tablice rejestracyjne znajdują się z przodu i tyłu pojazdu.Widać że auto stało na asfalcie, następnym razem idąc po drodze parkingu zaoszczędzisz i paste do butów i czas. pozdrowienia NIEPEDAŁ >>
Avatar
Gość / 23 listopada 2008 o 15:56
0
Montico napisał:
Ruch kołowy na wewnętrznych uliczkach osiedlowych powinny regulować przepisy ustalone
przez samych właścicieli terenu, a więc zarządy spółdzielni czy wspólnot reprezentujących interesy
mieszkańców. Są jednak przepisy ogólnie obowiązujące, odnoszące się do każdego administratora
budynku, precyzujące warunki, w jakich dozwolony jest postój i parkowanie przy samych budynkach.

I tu policja i strażnicy powinni działać,ale są na to zbyt leniwi wg mnie.
I nie działają na mnie argumenty,że nie mają wolnych ludzi. Niech zatrudnią więcej.
Jak miałem kolizję ze studzienką i czekałem 2 lata temu na mrozie (razem z żoną w 5mc ciąży) na strażników by spisali protokół, to tez słyszałem,że nie ma tylu strażników.
Żenada.
Można robić co się chce. 10% szans na ukaranie w tym mieście.

Zgadzam się z tobą, ale chyba to bardziej będzie dotyczyć straż pożarną nie policję.

Zgadzam się z tobą, ale chyba to bardziej będzie dotyczyć straż pożarną nie policję. rozwiń
Avatar
joł / 23 listopada 2008 o 14:28
0
zerro napisał:
NIesamowity tytuł nadano temu artykułowi. Przedstawiam propozycje następnych. Wyznaczyć do opisywania całłe LSMy i wszytskie problemy wiązać z nowym KOmisariatem czwartym. Tak będzie poczytniej i ciekawiej. Proponuje np taki tytuł. "Rozmokniety śnieg wokól Komisariatu IV", "Halas na skrzyżowaniu koło KOmisariatu", " Dzura na ulicy tuż koło KOmisariatu", "Śmierdzące zsypy w blokach wokól nowego Komisariatu". "SKandal. Szczur na ulicy w bezposredniej bliskości Komisariatu" "Zamknięty sklep koło KOmisariatu", "Kierowca MPK zatrezasnął drzwi kobiecie z dzieckiem na przystanku koło KOmisariatu"


wcale bym się nie zdziwił jakby któryś wykorzystali


wcale bym się nie zdziwił jakby któryś wykorzystali rozwiń
Avatar
zerro / 23 listopada 2008 o 12:38
0
NIesamowity tytuł nadano temu artykułowi. Przedstawiam propozycje następnych. Wyznaczyć do opisywania całłe LSMy i wszytskie problemy wiązać z nowym KOmisariatem czwartym. Tak będzie poczytniej i ciekawiej. Proponuje np taki tytuł. "Rozmokniety śnieg wokól Komisariatu IV", "Halas na skrzyżowaniu koło KOmisariatu", " Dzura na ulicy tuż koło KOmisariatu", "Śmierdzące zsypy w blokach wokól nowego Komisariatu". "SKandal. Szczur na ulicy w bezposredniej bliskości Komisariatu" "Zamknięty sklep koło KOmisariatu", "Kierowca MPK zatrezasnął drzwi kobiecie z dzieckiem na przystanku koło KOmisariatu"
NIesamowity tytuł nadano temu artykułowi. Przedstawiam propozycje następnych. Wyznaczyć do opisywania całłe LSMy i wszytskie problemy wiązać z nowym KOmisariatem czwartym. Tak będzie poczytniej i ciekawiej. Proponuje np taki tytuł. "Rozmokniety śnieg wokól Komisariatu IV", "Halas na skrzyżowaniu koło KOmisariatu", " Dzura na ulicy tuż koło KOmisariatu", "Śmierdzące zsypy w blokach wokól nowego Komisariatu". "SKandal. Szczur na ulicy w bezposredniej bliskości Komisariatu" "Zamknięty sklep... rozwiń
Avatar
polak / 23 listopada 2008 o 12:08
0
Bardzo ucieszylo mnie,ze artyluly nie sa traktowane jako prawda objawiona.
Panowie i Panie zatrudnieni w DW zrozumcie wreszcie , ze podana przez Was informacja jest nodbierana przez niektorych czytenikow doslownie poprzez utzsamianie ,a nie przez dystans.
Prosze o szacunek dla czytelnika nie traktujcie ludzi jak niedouczonych glabow.
Nie robcie z dobrej gazety szmatlawca.
Avatar
pinokio / 23 listopada 2008 o 09:44
0
To jeszcze jeden dowód na to, że w dzienniku zaczeto zatrudniać piszących "na ilość" a nie na "jakość". Kretyni nawet do przepisów nie sięgną ale jacy w "piórze" otrzaskani. Za porządek na drogach osiedlowych odpowiadają władze osiedla i do niej z tym tekstem dordzy prawie-dziennikarze.
Avatar
Mirek111 / 23 listopada 2008 o 07:05
0
I nie działają na mnie argumenty,że nie mają wolnych ludzi. Niech zatrudnią więcej.


Z ta sugestią to trzeba wystąpić do rządu a nie do Policjantów lub Strazników Miejskich zeby dali wiecej pieniedzy na nowe etaty.
Avatar
Montico / 22 listopada 2008 o 23:17
0
Gość napisał:
Na drogach osiedlowych to mi policja może....

Ruch kołowy na wewnętrznych uliczkach osiedlowych powinny regulować przepisy ustalone
przez samych właścicieli terenu, a więc zarządy spółdzielni czy wspólnot reprezentujących interesy
mieszkańców. Są jednak przepisy ogólnie obowiązujące, odnoszące się do każdego administratora
budynku, precyzujące warunki, w jakich dozwolony jest postój i parkowanie przy samych budynkach.

I tu policja i strażnicy powinni działać,ale są na to zbyt leniwi wg mnie.
I nie działają na mnie argumenty,że nie mają wolnych ludzi. Niech zatrudnią więcej.
Jak miałem kolizję ze studzienką i czekałem 2 lata temu na mrozie (razem z żoną w 5mc ciąży) na strażników by spisali protokół, to tez słyszałem,że nie ma tylu strażników.
Żenada.
Można robić co się chce. 10% szans na ukaranie w tym mieście.

Ruch kołowy na wewnętrznych uliczkach osiedlowych powinny regulować przepisy ustalone
przez samych właścicieli terenu, a więc zarządy spółdzielni czy wspólnot reprezentujących interesy
mieszkańców. Są jednak przepisy ogólnie obowiązujące, odnoszące się do każdego administratora
budynku, precyzujące warunki, w jakich dozwolony jest postój i parkowanie przy samych budynkach.

I tu policja i strażnicy powinni działać,ale są na to zbyt leniwi wg mnie.
... rozwiń
Avatar
Gość / 22 listopada 2008 o 23:08
0
NORMA (((((
Ja zgłaszałem kilka takich spraw, nigdy nikt nie przyjechał. Czy to straż czy policja,wszyscy mają to w d...
Przykre.
W tym kraju robi się tylko medialne akcje "znicz" itp a na co dzień olewa się ludzi.
Piotr
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Wcześniej było tu wysypisko śmieci. Teraz jest nowy park [zdjęcia]
galeria

Lublin: Wcześniej było tu wysypisko śmieci. Teraz jest nowy park [zdjęcia] 18 1

Pierwszego dnia zaplanowano festyn, a drugiego imprezę sportową. Tak otwierany jest nowy park urządzony przy ul. Zawilcowej w Lublinie na terenie dawnej oczyszczalni ścieków i wysypiska śmieci.

Policjanci wchodzą do mieszkania, a 29-latek wychodzi. Zajrzeli do plecaka

Policjanci wchodzą do mieszkania, a 29-latek wychodzi. Zajrzeli do plecaka 11 1

Prawie 400 gramów suszu konopi indyjskich zabezpieczyli wczoraj policjanci z komisariatu w Bełżycach.

Dostawa nielegalnego towaru, a następnie policyjny pościg za kurierem

Dostawa nielegalnego towaru, a następnie policyjny pościg za kurierem 8 0

W środę na jednej z posesji w gminie Kamionka policjanci zabezpieczyli 9,5 litra alkoholu oraz prawie 3,5 tysiąca paczek papierosów bez polskich znaków skarbowych akcyzy.

Stal Kraśnik kontra Wisła Sandomierz, czyli wyjątkowy mecz dla trenera

Stal Kraśnik kontra Wisła Sandomierz, czyli wyjątkowy mecz dla trenera 2 0

W niedzielę o godz. 16 Stal Kraśnik zmierzy się u siebie z Wisłą Sandomierz, czyli byłym klubem trenera Jarosława Pacholarza. Gospodarze będą próbowali się podnieść po bardzo słabym występie w Sieniawie, gdzie dostali aż pięć bramek.

Ksiądz Jacek Stryczek rezygnuje po oskarżeniach o mobbing
film

Ksiądz Jacek Stryczek rezygnuje po oskarżeniach o mobbing 0 9

Po oskarżeniach o mobbing ksiądz Jacek Stryczek chce wycofać się z działalności Stowarzyszenia „Wiosna”. Sprawą ma zająć się prokuratura.

Kandydat na prezydenta Chełma chwali się, że „ma przełożenie na Warszawę” [zdjęcia]
galeria

Kandydat na prezydenta Chełma chwali się, że „ma przełożenie na Warszawę” [zdjęcia] 4 10

Piątkowa regionalna konwencja Prawa i Sprawiedliwości była wiecem poparcia dla Jakuba Banaszka, kandydata na prezydenta Chełma.

TBV Start Lublin zagra w finale Browar Kociewski Cup

TBV Start Lublin zagra w finale Browar Kociewski Cup 0 3

Przed tygodniem triumf na turnieju we Włocławku, a teraz dobra gra w Starogardzie Gdańskim. W piątek TBV Start rozbił w meczu półfinałowym Trefla Sopot aż 96:60. W sobotę o godz. 18.30 lublinianie zagrają w finale z gospodarzami zawodów – Polpharmą.

Mieszkaniec Lublina chciał poćwiczyć sterowanie paralotnią na ziemi. Nagle wiatr poderwał go do góry

Mieszkaniec Lublina chciał poćwiczyć sterowanie paralotnią na ziemi. Nagle wiatr poderwał go do góry 8 1

Obrażeniami ciała zakończyła się próba nauki sterowania paralotnią dla 46-letniego mieszkańca Lublina.

Jubileusz 65-lecia Zespołu Pieśni i Tańca "Powiśle"
28 września 2018, 0:00

Jubileusz 65-lecia Zespołu Pieśni i Tańca "Powiśle" 0 0

W tym roku puławski Zespół Pieśni i Tańca Powiśle obchodzi wyjątkowy jubileusz 65-lecia istnienia. Z tej okazji w dniach 28-30 września w Puławach będzie okazja do wspólnego świętowania - nie zabraknie koncertów i dodatkowych atrakcji.

Wokalista z Lublina walczy w The Voice of Poland. Wybrała go Markowska [wideo]
film

Wokalista z Lublina walczy w The Voice of Poland. Wybrała go Markowska [wideo] 11 1

Tomek Jasiński z Lublina bierze udział w telewizyjnym programie The Voice of Poland. Po swoim występie dostał owacje na stojąco i dołączył do zespołu Patrycji Markowskiej.

"Wieś w XX wieku". Międzynarodowa konferencja w IPN w Lublinie
26 września 2018, 0:00

"Wieś w XX wieku". Międzynarodowa konferencja w IPN w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. W dniach 26-28 września w siedzibie Oddziału Instytutu Pamięci Narodowej w Lublinie (ul. Wodopojna 2) odbędzie się międzynarodowa konferencja naukowa Wieś w XX wieku. Wybrane problemy polityczne, społeczne, gospodarcze i kultura.

"Żyje i przeszczep się udał". Tak pani Ewa z Góry Puławskiej pomogła 26-letniemu Włochowi

"Żyje i przeszczep się udał". Tak pani Ewa z Góry Puławskiej pomogła 26-letniemu Włochowi 50 2

Rozmowa z Ewą Olszowy z Góry Puławskiej, dawcą komórek macierzystych szpiku.

Komunikacja miejska w Lublinie powinna być prywatna? Pomysł kandydatów

Komunikacja miejska w Lublinie powinna być prywatna? Pomysł kandydatów 70 26

Zmiany w działaniu komunikacji miejskiej w Lublinie zaproponowali w piątek działacze komitetu wyborczego „Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie”. Krytykowali też władze MPK.

Znany w Chełmie zabytek czekał na remont od międzywojnia

Znany w Chełmie zabytek czekał na remont od międzywojnia 1 0

Kaplica rodziny Bielskich na zabytkowym cmentarzu parafialnym przy ul. Lwowskiej w Chełmie doczekała się remontu. Miejscowi miłośnicy zabytków upominali się o to już w latach międzywojennych.

Wernisaż wystawy "Projektowanie Wszędzie" W Centrum Spotkania Kultur
28 września 2018, 17:00

Wernisaż wystawy "Projektowanie Wszędzie" W Centrum Spotkania Kultur 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 28 września o godz. 18 w Centrum Spotkania Kultur odbędzie się wernisaż wystawy Projektowanie wszędzie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.