Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

28 lutego 2020 r.
14:10

Nowe autobusy dla Lublina. Chce je sprzedać tylko jedna firma

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
15 35 A A
(fot. archiwum)

Niespełna 13,5 mln zł może zapłacić miasto za pięć autobusów elektrycznych kupowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego. Taką cenę zaoferowała spółka Solaris Bus &Coach, która jako jedyna przystąpiła do przetargu na dostawę pojazdów. ZTM spodziewał się wydać o 19 tys. zł więcej

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Jeżeli tylko oferta okaże się poprawna, miasto będzie mogło zawrzeć umowę z producentem, który daje pięcioletnią gwarancję na cały pojazd, bez limitu kilometrów. Nowe elektrobusy, które mają być skierowane do obsługi linii 2, nie pojawią się w Lublinie zbyt prędko.

– Dostawa pojazdów przewidziana jest w kwietniu 2022 r. – informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.

Znacznie wcześniej, bo w czerwcu przyszłego roku, do Lublina ma dotrzeć pierwsza piątka spośród dwudziestu elektrobusów zamówionych w grudniu przez ZTM w firmie Solaris Bus&Coach (reszta ma przyjechać we wrześniu 2021). Wraz z nimi dostarczone zostaną też ładowarki: mocniejsze, do kilkuminutowego ładowania, trafią na pętlę na Choinach, zaś słabsze do zajezdni przy ul. Grygowej. Ładowanie na pętli ma się odbywać poprzez pantograf, zaś w zajezdni poprzez wtyczkę.

W ciągu kilku dni okaże się też, kto zechce dostarczyć Lublinowi kolejnych siedem elektrobusów. Przetarg został już ogłoszony.

– Otwarcie ofert planowane jest na 4 marca – informuje Góźdź.

Wszystkie autobusy elektryczne zamawiane przez ZTM powinny mieć identyczne wyposażenie: klimatyzację, monitoring, biletomat akceptujący zarówno monety jak i karty płatnicze, bramki do liczenia pasażerów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach oraz gniazda USB do ładowania telefonów komórkowych.

 
Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 35

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Oo / 28 lutego 2020 r. o 14:22
+19
Bardzo dobrze skalkulowana oferta. Ktoś się temu powinien przyjrzeć, bo 19 000zł na takim przetargu to zbyt podejrzana różnica.
 Raz do roku to i mucha pierdnie...
Avatar
malkontenctwo / 28 lutego 2020 r. o 17:11
+16
kupują używane - źle bo złomy, kupują nowe w dodatku elektryczne - jeszcze gorzej bo drogie
Avatar
zbiorkom / 28 lutego 2020 r. o 17:18
+14
autobusy elektryczne, tymczasem na zajezdni na grygowej stoi kilkadziesiąt niewykorzystywanych trolejbusów....gospodarka księżycowa...
 Wiesz co to rezerwa taboru? Słyszałeś o czymś takim jak wypadek, awaria, naprawa, przegląd techniczny, wymiana dokumentów, imprezy masowe, uroczystości, dodatkowe usługi przewozowe, itp itd? Pewnie nie a szkoda, bo to wszystko wymusza posiadanie odpowiednio dużego taboru.
Avatar
Hlrb / 28 lutego 2020 r. o 18:23
+9
kupują używane - źle bo złomy, kupują nowe w dodatku elektryczne - jeszcze gorzej bo drogie
Bo cała komunikacja jest źle zorganizowana i nie uzdrowi jej kupienie kilku autobusów elektrycznych.
 Nie myślałeś o tym, żeby w wolnej chwili podjechać do lubelskiego ZTM i podzielić się tym genialnym pomysłem na usprawnienie komunikacji miejskiej? Jak rozumiem, twój pomysł zadowoli 101% pasażerów, sprawi, że nigdy nie spłynie żadna skarga do ZTM i nikt nie będzie przebąkiwał o tym, że chciałby częstsze połączenie, większy autobus, itd?
 Nie myślałeś o tym, żeby w wolnej chwili podjechać do lubelskiego ZTM i podzielić się tym genialnym pomysłem na usprawnienie komunikacji miejskiej? Jak rozumiem, twój pomysł zadowoli 101% pasażerów, sprawi, że nigdy nie spłynie żadna skarga do ZTM i nikt nie będzie przebąkiwał o tym, że chciałby częstsze połączenie, większy autobus, itd? rozwiń
Avatar
lubelak / 2 marca 2020 r. o 11:49
+8
5 autobusów. Wszystkie problemy komunikacyjne Lublina zostaną rozwiązane.
 Nie marudź. Kolejnych 20 autobusów elektrycznych jest w drodze - pojawią się w Lublinie we wrześniu 2021. Podobnie jak nowe przegubowe trolejbusy w ilości sztuk 15 - 5 sztuk zostanie dostarczone w listopadzie tego roku, pozostałe 10 w kwietniu przyszłego roku.
Avatar
Gość / 28 lutego 2020 r. o 15:47
+8
Dobrze, że miasto stara się załatać dziurę po warbusie, nie rozumiem hejtu pod tym artykułem.
Avatar
bełkot o dewelo-rozwoju / 28 lutego 2020 r. o 21:12
+7
nie no wcale nie widać że kilkanaście wpisów z rzędu napisała jedna i ta sama osoba, wcale a wcale hahahaha
Avatar
heheszki / 28 lutego 2020 r. o 20:40
+6
autobusy elektryczne, tymczasem na zajezdni na grygowej stoi kilkadziesiąt niewykorzystywanych trolejbusów....gospodarka księżycowa...
Wiesz co to rezerwa taboru? Słyszałeś o czymś takim jak wypadek, awaria, naprawa, przegląd techniczny, wymiana dokumentów, imprezy masowe, uroczystości, dodatkowe usługi przewozowe, itp itd? Pewnie nie a szkoda, bo to wszystko wymusza posiadanie odpowiednio dużego taboru.
 Oni i tak wiedzą swoje i nikt ich nie przekona, że białe jest białe a czarne jest czarne. Z pewnością w ZTM jest człowiek który lubi ludziom robić na złość i celowo nie wypuszcza trolejbusów z zajezdni tylko dlatego, że ma taki kaprys.
 Oni i tak wiedzą swoje i nikt ich nie przekona, że białe jest białe a czarne jest czarne. Z pewnością w ZTM jest człowiek który lubi ludziom robić na złość i celowo nie wypuszcza trolejbusów z zajezdni tylko dlatego, że ma taki kaprys. rozwiń
Avatar
najciemniej pod latarnią / 28 lutego 2020 r. o 18:26
+5
autobusy elektryczne, tymczasem na zajezdni na grygowej stoi kilkadziesiąt niewykorzystywanych trolejbusów....gospodarka księżycowa...
Wiesz co to rezerwa taboru? Słyszałeś o czymś takim jak wypadek, awaria, naprawa, przegląd techniczny, wymiana dokumentów, imprezy masowe, uroczystości, dodatkowe usługi przewozowe, itp itd? Pewnie nie a szkoda, bo to wszystko wymusza posiadanie odpowiednio dużego taboru.
Komu chcesz ten kit wcisnąć żałosny ratuszowy trollu? Skoro jest rezerwa to dlaczego brakuje autobusów i MPK musi korzystać z usług podwykonawców i kupować złomy z Warszawy? Nie wiadomo po co kupiono kilkadziesiąt niepotrzebnych trolejbusów, które stoją i rdzewieją.
 Hmmmmm, ktoś kto notorycznie nazywa wszystkich czytelników ratuszowymi trollami i ich obraża, sam pewnie zajmuje się tą profesją.
 Hmmmmm, ktoś kto notorycznie nazywa wszystkich czytelników ratuszowymi trollami i ich obraża, sam pewnie zajmuje się tą profesją. rozwiń
Avatar
Gość / 28 lutego 2020 r. o 21:57
+4
PIStoleciki zlikwidowały konkurencję aby PISuary mogły sie nagrabić z naszej gospodarki. PISdolety pozwoliły sprzedać Solarisa Hiszpanom a teraz będą krzyczeć że to PISdziecka zasługa rozwijać Polską markę.
Avatar
lubelak / 2 marca 2020 r. o 11:49
+8
5 autobusów. Wszystkie problemy komunikacyjne Lublina zostaną rozwiązane.
 Nie marudź. Kolejnych 20 autobusów elektrycznych jest w drodze - pojawią się w Lublinie we wrześniu 2021. Podobnie jak nowe przegubowe trolejbusy w ilości sztuk 15 - 5 sztuk zostanie dostarczone w listopadzie tego roku, pozostałe 10 w kwietniu przyszłego roku.
Avatar
mmmm / 29 lutego 2020 r. o 08:29
-5
"Wraz z nimi dostarczone zostaną też ładowarki: mocniejsze, do kilkuminutowego ładowania, trafią na pętlę na Choinach, zaś słabsze do zajezdni przy ul. Grygowej. Ładowanie na pętli ma się odbywać poprzez pantograf, zaś w zajezdni poprzez wtyczkę." - Tak w ogóle to inwestowanie w elektryczne autobusy to bardzo niepewny interes, wchodzimy w coś, czego możemy pożałować, gdyż Unia może stwierdzić, że to nieopłacalny biznes - autobusy elektryczne są dość drogie to raz ale mało wydajne - długo je trzeba ładować do pełnego naładowania. Lepiej inwestować w trolejbusy, trakcją trolejbusową omotane jest niemal całe miasto, jaki więc sens inwestować w elektryczne autobusy, skoro trakcja była montowana po to by była należycie eksploatowana? Jedno drugie wyklucza. Inwestować należy także jak już to w klasyczne autobusy( mniej w standardowe a bardziej w przegubowe) z silnikami spalinowymi i nie patrzeć na to, że to mało ekologiczne przedsięwzięcie - trudno, jest mały kryzys należy go załatać, bo naprawdę wszystko ładnie szło, na wiosnę 2019 komunikacja miejska jeździła naprawdę dobrze, potem się zaczęło - a to incydent z Warbusem( utrata 20 pojazdów przegubowych i 10 standardowych - problem po części załatano sprowadzając 28 jelczy wycofanych z Warszawy, jednak deficyt pojazdów przegubowych pozostaje), a to nie dawno zmniejszenie finansowania z budżetu miasta na komunikację( uszczuplenie funduszy na transport zbiorowy o 28 milionów z 196 milionów na 168 milionów, jeśli ambitnie pragnie się wspierać rozwój komunikacji miejskiej to budżet na nią musi wynosić przynajmniej 210 milionów). Kolejnym survivalem może okazać się przebudowa al. racławickich i ul. lipowej dla komunikacji miejskiej - to są przecież główne korytarze transportu zbiorowego, ZTM jednakże stara się aby wykonawcy robót budowlanych uwzględnili na czas robót możliwość poruszania się komunikacji miejskiej po głównych arteriach miasta, nie powinno być raczej problemu aczkolwiek przejazdy mogą się nieco opóźniać, z uwagi na ograniczoną drożność( kiedy intensyfikacja robót budowlanych nastąpi). I w dalszym ciągu będę przypominał o fatalnym rozwiązaniu jakim było odcięcie Krakowskiego Przedmieścia od pojazdów komunikacji miejskiej - linie 3,4,7,13,55 oraz nocne powinny czym prędzej powrócić na Krakowskie Przedmieście - odcinek, który obecnie jest deptakiem powinien stać się woonerfem - rozwiązaniem, które dopuszcza przejazd wybranych pojazdów uprzywilejowanych( do nich wówczas zaliczymy - pojazdy mpk, taksówki, pojazdy policyjne, karetki itp. itd.), poruszanie się tym odcinkiem samochodów byłoby zabronione.
 Dobrze gadasz. To powinny być autobusy elektryczne z szelkami jak trolejbusy. Wtedy by to miało sens, ale u nas sensu mieć nie musi...
 Dobrze gadasz. To powinny być autobusy elektryczne z szelkami jak trolejbusy. Wtedy by to miało sens, ale u nas sensu mieć nie musi... rozwiń
Avatar
Gość / 28 lutego 2020 r. o 23:21
-4
"Wraz z nimi dostarczone zostaną też ładowarki: mocniejsze, do kilkuminutowego ładowania, trafią na pętlę na Choinach, zaś słabsze do zajezdni przy ul. Grygowej. Ładowanie na pętli ma się odbywać poprzez pantograf, zaś w zajezdni poprzez wtyczkę." - Tak w ogóle to inwestowanie w elektryczne autobusy to bardzo niepewny interes, wchodzimy w coś, czego możemy pożałować, gdyż Unia może stwierdzić, że to nieopłacalny biznes - autobusy elektryczne są dość drogie to raz ale mało wydajne - długo je trzeba ładować do pełnego naładowania. Lepiej inwestować w trolejbusy, trakcją trolejbusową omotane jest niemal całe miasto, jaki więc sens inwestować w elektryczne autobusy, skoro trakcja była montowana po to by była należycie eksploatowana? Jedno drugie wyklucza. Inwestować należy także jak już to w klasyczne autobusy( mniej w standardowe a bardziej w przegubowe) z silnikami spalinowymi i nie patrzeć na to, że to mało ekologiczne przedsięwzięcie - trudno, jest mały kryzys należy go załatać, bo naprawdę wszystko ładnie szło, na wiosnę 2019 komunikacja miejska jeździła naprawdę dobrze, potem się zaczęło - a to incydent z Warbusem( utrata 20 pojazdów przegubowych i 10 standardowych - problem po części załatano sprowadzając 28 jelczy wycofanych z Warszawy, jednak deficyt pojazdów przegubowych pozostaje), a to nie dawno zmniejszenie finansowania z budżetu miasta na komunikację( uszczuplenie funduszy na transport zbiorowy o 28 milionów z 196 milionów na 168 milionów, jeśli ambitnie pragnie się wspierać rozwój komunikacji miejskiej to budżet na nią musi wynosić przynajmniej 210 milionów). Kolejnym survivalem może okazać się przebudowa al. racławickich i ul. lipowej dla komunikacji miejskiej - to są przecież główne korytarze transportu zbiorowego, ZTM jednakże stara się aby wykonawcy robót budowlanych uwzględnili na czas robót możliwość poruszania się komunikacji miejskiej po głównych arteriach miasta, nie powinno być raczej problemu aczkolwiek przejazdy mogą się nieco opóźniać, z uwagi na ograniczoną drożność( kiedy intensyfikacja robót budowlanych nastąpi). I w dalszym ciągu będę przypominał o fatalnym rozwiązaniu jakim było odcięcie Krakowskiego Przedmieścia od pojazdów komunikacji miejskiej - linie 3,4,7,13,55 oraz nocne powinny czym prędzej powrócić na Krakowskie Przedmieście - odcinek, który obecnie jest deptakiem powinien stać się woonerfem - rozwiązaniem, które dopuszcza przejazd wybranych pojazdów uprzywilejowanych( do nich wówczas zaliczymy - pojazdy mpk, taksówki, pojazdy policyjne, karetki itp. itd.), poruszanie się tym odcinkiem samochodów byłoby zabronione.
"Wraz z nimi dostarczone zostaną też ładowarki: mocniejsze, do kilkuminutowego ładowania, trafią na pętlę na Choinach, zaś słabsze do zajezdni przy ul. Grygowej. Ładowanie na pętli ma się odbywać poprzez pantograf, zaś w zajezdni poprzez wtyczkę." - Tak w ogóle to inwestowanie w elektryczne autobusy to bardzo niepewny interes, wchodzimy w coś, czego możemy pożałować, gdyż Unia może stwierdzić, że to nieopłacalny biznes - autobusy elektryczne są dość drogie to raz ale mało wydajne - długo je trzeba ładować do pełnego naładowania. Le... rozwiń
Avatar
Gość / 28 lutego 2020 r. o 21:57
+4
PIStoleciki zlikwidowały konkurencję aby PISuary mogły sie nagrabić z naszej gospodarki. PISdolety pozwoliły sprzedać Solarisa Hiszpanom a teraz będą krzyczeć że to PISdziecka zasługa rozwijać Polską markę.
Avatar
bełkot o dewelo-rozwoju / 28 lutego 2020 r. o 21:12
+7
nie no wcale nie widać że kilkanaście wpisów z rzędu napisała jedna i ta sama osoba, wcale a wcale hahahaha
Avatar
ostatnie POdrygi / 28 lutego 2020 r. o 20:52
-7
Po co minusujecie te komentarze? Myślicie, że w ten sposób zmienicie rzeczywistość?
 Grubas z dewelo-ratuszowej agencji minusikuje mieszkańców kwestionujących politykę dewelo-rozwoju i wygaszania miasta, bo to należy do jego obowiązków służbowych. Ale już niedługo. Bania kupowania apartamętów pod wynajem pęka i wkrótce dewelo-patusy będą zmuszone ciąć koszta.
Avatar
wszystko zgodnie z planem / 28 lutego 2020 r. o 20:48
-10
kupują używane - źle bo złomy, kupują nowe w dodatku elektryczne - jeszcze gorzej bo drogie
Bo cała komunikacja jest źle zorganizowana i nie uzdrowi jej kupienie kilku autobusów elektrycznych.
 Źle zorganizowana? Przecież ci, co mają zarabiać, zarabiają. Miasto nie jest od dogadzania plebsowi.
Avatar
centrala płaci PO 5gr za każdy zamieszczony POst / 28 lutego 2020 r. o 20:47
-17
Przepraszam, że tak spamuję ale jestem trollem wynajętym przez PiS i za to mi partia płaci. POtrzebuję POd każdym artykułem dodać odPOwiednią liczbę hejterskich, antyżukowych, wpisów, bo jeśli tego nie zrobię, to centrala mi nie zapłaci. Moje wpisy łatwo rozPOznać, zbitkę liter "po" zawsze piszę z wielkich liter, żeby centrala mogła łatwo rozPOznać ile konkretnie komentarzy dodałem i mi za wszystkie zapłacić. POza tym dostałem rozkazy, żeby cały czas używać słów: "Zunio", "bizancjum", "wypchane POrtfele", "ubogacanie korporacji", "Detroit Wschodu", "Fuchmistrzunio", "dewelo-rozwój", "dewelo-prezydent", "dewelo-sułtan", "dewelo-kamerdyner", "dewelo-macki", "dewelo-geszeft", "dewelo-cwaniaki", "dewelo-targowica" oraz "pato-deweloperka". Za wpisy z tymi wyrazami dostaję PO prostu więcej pieniędzy.
Przepraszam, że tak spamuję ale jestem trollem wynajętym przez PiS i za to mi partia płaci. POtrzebuję POd każdym artykułem dodać odPOwiednią liczbę hejterskich, antyżukowych, wpisów, bo jeśli tego nie zrobię, to centrala mi nie zapłaci. Moje wpisy łatwo rozPOznać, zbitkę liter "po" zawsze piszę z wielkich liter, żeby centrala mogła łatwo rozPOznać ile konkretnie komentarzy dodałem i mi za wszystkie zapłacić. POza tym dostałem rozkazy, żeby cały czas używać słów: "Zunio", "bizancjum", "wypchane POrtfele&quo... rozwiń
Avatar
liczy się suma wydatków / 28 lutego 2020 r. o 20:46
-5
autobusy elektryczne, tymczasem na zajezdni na grygowej stoi kilkadziesiąt niewykorzystywanych trolejbusów....gospodarka księżycowa...
Wiesz co to rezerwa taboru? Słyszałeś o czymś takim jak wypadek, awaria, naprawa, przegląd techniczny, wymiana dokumentów, imprezy masowe, uroczystości, dodatkowe usługi przewozowe, itp itd? Pewnie nie a szkoda, bo to wszystko wymusza posiadanie odpowiednio dużego taboru.
Komu chcesz ten kit wcisnąć żałosny ratuszowy trollu? Skoro jest rezerwa to dlaczego brakuje autobusów i MPK musi korzystać z usług podwykonawców i kupować złomy z Warszawy? Nie wiadomo po co kupiono kilkadziesiąt niepotrzebnych trolejbusów, które stoją i rdzewieją.
 Przestań narzekać. Ważne, że wydatki na rdzewiejące trajtki można wliczyć w POczet inwestycji, obok autostrad śródmiejskich i wiaduktów POciągniętych celem skomunikowania deweloperskich banków ziemi.
 Przestań narzekać. Ważne, że wydatki na rdzewiejące trajtki można wliczyć w POczet inwestycji, obok autostrad śródmiejskich i wiaduktów POciągniętych celem skomunikowania deweloperskich banków ziemi. rozwiń
Avatar
plebs z buta / 28 lutego 2020 r. o 20:42
-6
Ja pierd....  pieniedzy nie ma na nic linie likwidują drutów nawieszali trolejbusów nakupili teraz elektryki kupują po 3 banki za sztukę
 Dewelo-rozwój POlega na wydawaniu pieniędzy i ubogacaniu cwaniaków, a nie na dogadzaniu plebsowi.
Zobacz wszystkie komentarze 35

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Okuliści apelują, żeby w czasie epidemii koronawirusa nie korzystać z soczewek kontaktowych
film

Okuliści apelują, żeby w czasie epidemii koronawirusa nie korzystać z soczewek kontaktowych

Noszenie soczewek kontaktowych to ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa – alarmują okuliści i apelują, żeby w czasie epidemii korzystać z tradycyjnych okularów.

Niektórzy nawet nie wychodzą z domu. On postanowił nago pobiegać po mieście

Niektórzy nawet nie wychodzą z domu. On postanowił nago pobiegać po mieście

W sobotę, tuż przed południem w Chelmie było bardzo ciepło. Termometry pokazały ponad 17 stopni, co wykorzystał 33-latek który postanowił wybrać się na spacer.

Lublin wspomina spotkania z Krzysztofem Pendereckim

Lublin wspomina spotkania z Krzysztofem Pendereckim

– Gdyby w rodzinnej bibliotece był „Kapitał” Marksa, pewnie bym dziś był dyrektorem banku. Ale była pięknie wydana Biblia z ilustracjami Gustawa Dore – żartobliwie tłumaczył Krzysztof Penderecki na UMCS, pytany o biblijne inspiracje swoich utworów. Jeśli jesteś Czytelniku starszą osobą, muzykę zmarłego właśnie Mistrza znasz z przedstawień... lubelskiego Teatru Andersena.

Lubelski poseł PiS: „Nie będzie wyborów 10 maja, jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie po Wielkanocy”

Lubelski poseł PiS: „Nie będzie wyborów 10 maja, jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie po Wielkanocy”

Lubelski poseł Prawa i Sprawiedliwości Przemysław Czarnek broni wprowadzonych na ostatnim posiedzeniu Sejmu zmian w Kodeksie wyborczym. Były wojewoda lubelski zapewnia, że partia rządząca nie dąży do przeprowadzenia planowanych na 10 maja wyborów prezydenckich za wszelką cenę.

Terenowe akcje poboru krwi w woj. lubelskim: Krasnystaw, Chełm, Majdan Stary

Terenowe akcje poboru krwi w woj. lubelskim: Krasnystaw, Chełm, Majdan Stary

Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa zaprasza do udziału w terenowych akcjach poboru krwi.

Lublin: Planują przebudowę al. Unii Lubelskiej. Wymienią mosty, wyznaczą buspasy

Lublin: Planują przebudowę al. Unii Lubelskiej. Wymienią mosty, wyznaczą buspasy

Miasto zamawia projekt przebudowy al. Unii Lubelskiej z wymianą sypiących się mostów. Na obu jezdniach mają powstać buspasy, a sygnalizacja na przejściu dla pieszych sama zapali czerwone światło kierowcom przekraczającym dozwoloną prędkość.

Biała Podlaska: Bilety autobusowe będą ważne po epidemii. Można zawiesić ważność

Biała Podlaska: Bilety autobusowe będą ważne po epidemii. Można zawiesić ważność

Udogodnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej w Białej Podlaskiej. Można zawiesić ważność biletów MZK w związku z pandemią koronawirusa.

Biała Podlaska: Gdzie do toalety w czasach zarazy?

Biała Podlaska: Gdzie do toalety w czasach zarazy?

Pan Tomasz z Białej Podlaskiej zwraca uwagę na problem załatwiania potrzeb fizjologicznych w okresie epidemii. "Gdzie pójść gdy przypili?" – zastanawia się nasz czytelnik. Urząd Miasta odpowiada że w obecnej sytuacji, korzystanie z publicznych toalet jest bardzo ryzykowne.

Nauka z klasy przeniosła się do domu. Co z egzaminem ósmoklasisty i maturą 2020?
Magazyn

Nauka z klasy przeniosła się do domu. Co z egzaminem ósmoklasisty i maturą 2020?

Do 10 kwietnia uczniowie będą uczyć się w domach w systemie zdalnym poznając nowy materiał, Będą też oceniani. Dziś nikt nie jest w stanie powiedzieć, co będzie później i czy okres ten nie zostanie wydłużony. Na razie resort edukacji zakłada, że nauka będzie mogła być później wznowiona i będzie można przeprowadzić egzamin ósmoklasisty i egzamin maturalny w zakładanym wcześniej terminie. Jak się do nich przygotować i jak się uczyć?

LUK Politechnika świętuje historyczny sukces

LUK Politechnika świętuje historyczny sukces

Wobec decyzji Polskiej Ligi Siatkówki SA o zakończeniu sezonu 2019/2020 LUK Politechnika Lublin znalazła się na najniższym stopniu podium Krispol 1 Ligi Siatkarzy

Trzy miejscowości w gminie Bychawa nie mają wody pitnej
Alarm 24

Trzy miejscowości w gminie Bychawa nie mają wody pitnej

Mieszkańcy trzech wsi w gminie Bychawa od soboty rano nie mają dostępu do wody pitnej. O problemach, z jakimi borykają się mieszkańcy Osowy, Osowy-Kolonii i Woli Dużej, poinformował nas Czytelnik. Według jego relacji, wody nie ma ok. 500 osób.

54 nowe przypadki zakażenia koronawirusem w Polsce, w tym z woj. lubelskiego. Zmarł pacjent szpitala w Raciborzu

54 nowe przypadki zakażenia koronawirusem w Polsce, w tym z woj. lubelskiego. Zmarł pacjent szpitala w Raciborzu

54 osoby w Polsce miały pozytywny wynik badania na obecność koronawirusa. W tym gronie znalazły się 2 osoby z woj. lubelskiego. Ministerstwo Zdrowia przekazało również informację o śmierci 82-letniego pacjenta ze szpitala w Raciborzu.

W. Hermeliński: Zmiany w Kodeksie Wyborczym można wprowadzać najpóźniej na 6 miesięcy przed wyborami
film

W. Hermeliński: Zmiany w Kodeksie Wyborczym można wprowadzać najpóźniej na 6 miesięcy przed wyborami

W nocy z piątku na sobotę (28.03), po kilkunastogodzinnych obradach, Sejm przyjął specustawę w ramach tarczy antykryzysowej. Wśród przyjętych poprawek znalazła się zmiana Kodeksu Wyborczego, która umożliwia osobom powyżej 60 roku życia głosowanie korespondencyjne. - Państwo nie zadbało o osoby poniżej 60. roku życia - mówi w poranku TVN24 były szef Państwowej Komisji Wyborczej.

Koronawirus: Lubelska uczelnia drukuje przyłbice ochronne dla medyków

Koronawirus: Lubelska uczelnia drukuje przyłbice ochronne dla medyków

Do instytucji, które zareagowały na apele borykających się z brakiem wyposażenia szpitali, dołączyła Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji. Uczelnia z Lublina drukuje przyłbice ochronne dla personelu medycznego.

W najbliższych dniach w woj. lubelskim możliwe przymrozki. IMGW ostrzega

W najbliższych dniach w woj. lubelskim możliwe przymrozki. IMGW ostrzega

W najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku temperatury, a w nocy przymrozków. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenia dla woj. lubelskiego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.