Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

13 stycznia 2011 r.
19:10
Edytuj ten wpis

Trolejbus linii 162 może zniknąć

Autor: Zdjęcie autora (drs)
0 12 A A
 (Bartłomiej Żurawski)
(Bartłomiej Żurawski)

Trolejbusowa linia 162 łącząca Abramowice i Majdanek może zniknąć z rozkładów jazdy. Jej zawieszenie rozważa Zarząd Transportu Miejskiego.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Tłumaczy, że korzysta z niej mało pasażerów. Z jesiennych badań wynika, że w soboty jeździ nią 200 osób dziennie, a w niedziele 150.

Tymczasem kursującą z Majdanka znacznie częściej linią 158 jeździ w soboty 2700 osób, a 1700 w niedziele. Linia 162 była uruchomiona na prośby pasażerów Dziesiątej, ale jedynie na weekendy, bo MPK nie ma tylu trolejbusów, by obsługiwać ją również w dni powszednie.

Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
kolka / 1 marca 2011 o 22:33
0
Chyba sam piszesz bez sensu "znawco komunikacji".

Linia 154 miała kursować zgodnie z moją koncepcja,ale nie było skrętu Piłsudskiego w Narutowicza (później wykonano to dla linii 153 za fundusze UE) i z Wolskiej do Fabrycznej (teraz jest-kursuje tak 160-po zamknięciu 1-go Maja). 154 do dnia jej zawieszenia była najbardziej obleganą linią trolejbusową i kurował na niej nawet przegubowy Ikarus-jako trolejbus z logo "Woka". Były dwa takie i oba tylko na 154.
Wtedy miasto nie miało kasy na tą przebudowę. Teraz tak może kursować bez kosztów na modernizację. O frekwencje jestem spokojny. To odciążenie linii m.in. autobusu linii 26, 31, 32.

Linia 157 kursowała z Mełgiewskiej przez Krak.Przedm. do pętli Warszawska. Na Kraśnickiej trakcji jeszcze nie było.
Zawieszono ją też ze względu na zamknięcie ulicy na deptak. Innej sieci trakcyjnej nie było, więc po co miała się dublować z 155? Proponowana trasa z Kraśnickiej przez Racławickie przez Wolską i Fabryczną do Unickiej z przyszłościowym przedłużeniem jej do Lwowskiej i Andersa do Mełgiewskiej też ma zapewniona frekwencję. Po pierwsze to odciążenie linii 26 i 57 oraz połączenie "dwóch stron deptaka". Teraz takiego połączenia brak. kolejną zaleta tej linii jest skomunikowanie prawie wszystkich szpitali w Lublinie począwszy od Jaczewskiego i Chodźki przez Lubartowską i Staszica oraz kliniczną (stomatologia) przez Wojskowy na Racławickich i Specjalistyczny na Kraśnickiej.

Linia 159 "zginęła" z przyczyn tych samych co 154. Też trakcji innej nie było, a nie było tez sensu, aby dublowała się ze 155. Zawsze była odciążeniem dla linii 9 i takim ekspresem na LSM z pominięciem Pl.Wolności i Narutowicza. mimo, że kursowała przez Krak. Przedm. Wtedy tez mocno uzupełniała zawsze "zapchane" 154. Taka namiastką 159 jest obecnie 153-też miało pętlę na Warszawskiej-przy Kraśnickiej. Po wybudowaniu trakcji na Kraśnickiej linie 153 wprowadzono na tą ulicę i dodatkowo uruchomiono 158 "jako uzupełniającą brak dawnej trasy 153".

A skoro trolejbusy mają być "kręgosłupem komunikacji miejskiej" w Lublinie to warto do tego pomysłu wrócić, tym bardziej, że planowana jest nowa trakcja na LSM i Czubach, co pozwoli wprowadzić trajtki po liniach autobusowych np. 154 za 26, 157 za 57, 159 częściowo za 9. Autobusy maja być tylko uzupełnieniem autobusów, ale po tym, co wyprawia ZTM "czarno to widzę".

Linia 162 to dobra linia, ale w dni pracujące/szkolne. Po wydłużeniu jej z Majdanka do Grygowej (Felicity), a jeszcze lepiej do ronda Makro-Obi i po budowie trakcji na LSM i Czubach doskonale wpisuje sie w trasę linii 50 i częściowo 19 kierując ją z Kunickiego na Zemborzycką, Diamentową, Jana Pawła II i dalej po trasie wspomnianych autobusów.

Ale widzę, że "ty" wiesz lepiej-prawie jak urzędnicy z ZTM, z którymi nie ma żadnej merytorycznej dyskusji, więc komunikacja miejska w Lublinie jest jaka jest - w zapaści i ludzie przesiadają się do własnych aut. ale "chyba o to chodzi" -przynajmniej niektórym.
Chyba sam piszesz bez sensu "znawco komunikacji".

Linia 154 miała kursować zgodnie z moją koncepcja,ale nie było skrętu Piłsudskiego w Narutowicza (później wykonano to dla linii 153 za fundusze UE) i z Wolskiej do Fabrycznej (teraz jest-kursuje tak 160-po zamknięciu 1-go Maja). 154 do dnia jej zawieszenia była najbardziej obleganą linią trolejbusową i kurował na niej nawet przegubowy Ikarus-jako trolejbus z logo "Woka". Były dwa takie i oba tylko na 154.
Wtedy miasto nie miało kasy na tą przebudowę. Te... rozwiń
Avatar
marioR / 25 lutego 2011 o 22:55
0
@kolka kolejny raz promujesz swoje linie 154,157,159 które są bez sensu....
taka prawda że po 1 nie są to trasy sprzed ich likwidacji (zawieszone jest jedynie 157 i to od 2004r., 159 i 154 zlikwidowane, w tym 154 w 1996r. a wiec juz po zakmnięciu KP kilka lat) a w dodatku na tych trasach nikt by nie jeździł .... są ważniejsze potrzeby a linie likwiduja bo nie ma kasy to samo 950 i 910 i pewnie za jakiś czas reszte zjazdóek bo są nierentowne a kase ciągną....
Avatar
kolka / 17 stycznia 2011 o 20:01
0
162 jedzie puste od pętli w Abramowicach tylko wtedy, gdy przed nim jedzie 160 i zabiera pasażerów. Jeżeli przed 162 jedzie 151 lub 152 jest zapełnione! Podobnie na pętli na Majdanku. 162 jedzie pełne , jeżeli jedzie jako pierwsze.
Zarówno od Abramowic , jak i od Majdanka większość pasażerów wsiada do jakiegokolwiek trolejbusu , aby przesiąść się na inny autobus lub trolejbus na Wolskiej lub Fabrycznej. Tam jest od wielu lat punkt przesiadkowy dla dzielnic południowych i wschodnich. Rozkład powinien być tak ułożony , aby nowe linie , w tym wypadku 162 wyjeżdżały z pętli jako pierwsze , bo mimo tego ,że 162 kursuje już dosyć długo , to niewiele osób jeszcze o nim wie. Szczególnie starsi ludzie, którzy nawet nie zaglądają do rozkładu na przystanku, bo jest dla nich nieczytelny (drobny druk).LINIA 162 JEST POTRZEBNA I POWINNA KURSOWAĆ CODZIENNIE , a MPK nie powinno złomować starych Jelczy-nie są jeszcze takie złe! Jelcz powinien uzupełniać nowy tabor (Salaris) , być pojazdem tzw. rezerwowym np. w przypadku uruchomienia nowych linii np 154: Węglin przez Orkana, Zana, Głęboką, Wolską ,Fabryczna, Zamojską na Chodźki, 157: Węglin przez Racławickie,Piłsudskiego, Wolską,Fabryczną na Chodźki, 159: Mełgiewska przez Wolską, Piłsudskiego, Narutowicza, Głęboka, Zana , Boh.M.Cassino, Armii Krajowej , Orkana na Węglin, czyli przywróćmy dawne trasy zawieszone przez zamknięcie Krakowskiego Przedmieścia. Teraz już mogą jechać na obecnej trakcji bez dodatkowych kosztów związanych z przebudową lub remontem. Brak tylko taboru! Ale jeszcze trzeba myśleć, a w ZTM nie ma komu. Ludzie z partyjnego "przydziału" pojęcia o komunikacji miejskiej nie maja , ani o potrzebach pasażerów, którzy ciągle "uciekają" z pojazdów publicznych do własnego auta , bo jak był bałagan tak jest nadal.
162 jedzie puste od pętli w Abramowicach tylko wtedy, gdy przed nim jedzie 160 i zabiera pasażerów. Jeżeli przed 162 jedzie 151 lub 152 jest zapełnione! Podobnie na pętli na Majdanku. 162 jedzie pełne , jeżeli jedzie jako pierwsze.
Zarówno od Abramowic , jak i od Majdanka większość pasażerów wsiada do jakiegokolwiek trolejbusu , aby przesiąść się na inny autobus lub trolejbus na Wolskiej lub Fabrycznej. Tam jest od wielu lat punkt przesiadkowy dla dzielnic południowych i wschodnich. Rozkład powinien być tak ułożony , aby nowe linie... rozwiń
Avatar
ppyc / 14 stycznia 2011 o 12:09
0
Jak wprowadzili nowe 21 z Dziesiątej na Majdanek jadące szybciej (bo przez Krańcową), to nic dziwnego, że w 162 są pustki.
Avatar
MICK / 14 stycznia 2011 o 11:56
0
...zostanie zlikwidowana bo nie ma trolejbusów. TO PO CO ODRAZU DAWAĆ DO KASACJI TROLEJBUSY JELCZ SKORO JEST ICH ZA MAŁO?
Avatar
pasażer / 14 stycznia 2011 o 11:51
0
szkoda, że ta linia jest tylko w soboty i niedziele. Trochę to dziwne, że MPK widzi potrzebę tylko weekendową, bo w tygodniu wiele osób jeździ do pracy w okolice Majdanka i niestety musi jeździć z przesiadką i to niezbyt fortunną przy Parku Bronowice. Ale MPK nie jest chyba zainteresowane dobrą obsługą pasażerów i trasy przejazdów wymyśla bez głębszej analizy
Avatar
quina / 14 stycznia 2011 o 11:45
0
Kto mówi o likwidacji ZTM, ten nie zna w ogóle realiów lubelskiej komunikacji, i zapewne nie wie, że obok MPK, w Lublinie kursują jeszcze 3 inne firmy przewozowe! Ponadto wyobrażacie sobie, że 1 firma przewozowa ogłasza przetargi na obsługę przejazdów pozostałym 3 innym firmom? Ja sobie nie wyobrażam!
Ponadto widać już rozbieżności w stanowiskach ZTM i MPK. W razie opadów i paraliżu ZTM proponuje, żeby mieszkańcy zamiast autem jeździli komunikacją miejską. Co proponuje MPK? Że w razie opadów śniegu nie będzie jeździć, by nie tarasować dróg! Przyjazny pasażerom przewoźnik!
Kto mówi o likwidacji ZTM, ten nie zna w ogóle realiów lubelskiej komunikacji, i zapewne nie wie, że obok MPK, w Lublinie kursują jeszcze 3 inne firmy przewozowe! Ponadto wyobrażacie sobie, że 1 firma przewozowa ogłasza przetargi na obsługę przejazdów pozostałym 3 innym firmom? Ja sobie nie wyobrażam!
Ponadto widać już rozbieżności w stanowiskach ZTM i MPK. W razie opadów i paraliżu ZTM proponuje, żeby mieszkańcy zamiast autem jeździli komunikacją miejską. Co proponuje MPK? Że w razie opadów śniegu nie będzie jeździć, by nie ta... rozwiń
Avatar
Mikra / 14 stycznia 2011 o 11:05
0
[quote name='cinek' timestamp='1294995192' post='422539']
Zapewniam, że gdyby jeździła codziennie mieliby więcej chętnych. W weekend to tylko staruszki tym jadą na zakupy do carrfoura. Albo i nie jadą, bo jedzie w tamtą stronę darmowy CA-2.
[/quote]
Przecież 162 zostało utworzone, żeby dowieźć ludzi z Kunickiego na cmentarz na Majdanku, a nie do Carrefoura, który jest trochę w innym miejscu.

[quote name='pasażer' timestamp='1294996852' post='422563']
Nie opłaca się utrzymywanie MPK i ZTM, dwie władze to gruba przesada. Proponuję zlikwidować ZTM (około 100 pracowników), MPK sobie poradzi(...)
[/quote]
To znowu wróciłyby autobusy, w których płaci się do czapki, a bilety miesięczne nie są uznawane. MPK i ZTM to nie dwie władze, bo ZTM nadzoruje komunikację, a MPK jest przewoźnikiem, takim samym jak AKL i Irex.

Co do frekwencji - zauważyłem, że raz jedzie sporo ludzi a raz raptem kilka osób. Moim zdaniem lepiej byłoby przeciągnąć 27 na Majdanek zachowując częstotliwość kursowania i wtedy zlikwidować 162.
[quote name='cinek' timestamp='1294995192' post='422539']
Zapewniam, że gdyby jeździła codziennie mieliby więcej chętnych. W weekend to tylko staruszki tym jadą na zakupy do carrfoura. Albo i nie jadą, bo jedzie w tamtą stronę darmowy CA-2.
[/quote]
Przecież 162 zostało utworzone, żeby dowieźć ludzi z Kunickiego na cmentarz na Majdanku, a nie do Carrefoura, który jest trochę w innym miejscu.

[quote name='pasażer' timestamp='1294996852' post='422563']
Nie opł... rozwiń
Avatar
Bronek z Bronowic / 14 stycznia 2011 o 10:50
0
A może by tak rozważyć zawieszenie ZTMu,którego utworzuno tylko po to,aby swoim dać intratną i dobrze płatną pracę.
Avatar
ja / 14 stycznia 2011 o 10:30
0
Z linii 162 korzystam i wcale nie jest to prawda. Czy opłacalność polega na tym, by trolejbus był zatłoczony? Ścisku nie ma, ale siedzące wszystkie zajęte, stojących mało. Faktycznie, gdyby kursowała linia 162 codziennie, dla pasażerów było by to duże udogodnienie, mam na uwadze cmentarz największy w Lublinie i uroczystości pogrzebowe od rana do zmierzchu w dni powszednie. Może nad tym należy zastanowić się. Narzekamy na korki, a to rozwiązałoby choć w małym stopniu problem - dogodny dojazd.
Avatar
kolka / 1 marca 2011 o 22:33
0
Chyba sam piszesz bez sensu "znawco komunikacji".

Linia 154 miała kursować zgodnie z moją koncepcja,ale nie było skrętu Piłsudskiego w Narutowicza (później wykonano to dla linii 153 za fundusze UE) i z Wolskiej do Fabrycznej (teraz jest-kursuje tak 160-po zamknięciu 1-go Maja). 154 do dnia jej zawieszenia była najbardziej obleganą linią trolejbusową i kurował na niej nawet przegubowy Ikarus-jako trolejbus z logo "Woka". Były dwa takie i oba tylko na 154.
Wtedy miasto nie miało kasy na tą przebudowę. Teraz tak może kursować bez kosztów na modernizację. O frekwencje jestem spokojny. To odciążenie linii m.in. autobusu linii 26, 31, 32.

Linia 157 kursowała z Mełgiewskiej przez Krak.Przedm. do pętli Warszawska. Na Kraśnickiej trakcji jeszcze nie było.
Zawieszono ją też ze względu na zamknięcie ulicy na deptak. Innej sieci trakcyjnej nie było, więc po co miała się dublować z 155? Proponowana trasa z Kraśnickiej przez Racławickie przez Wolską i Fabryczną do Unickiej z przyszłościowym przedłużeniem jej do Lwowskiej i Andersa do Mełgiewskiej też ma zapewniona frekwencję. Po pierwsze to odciążenie linii 26 i 57 oraz połączenie "dwóch stron deptaka". Teraz takiego połączenia brak. kolejną zaleta tej linii jest skomunikowanie prawie wszystkich szpitali w Lublinie począwszy od Jaczewskiego i Chodźki przez Lubartowską i Staszica oraz kliniczną (stomatologia) przez Wojskowy na Racławickich i Specjalistyczny na Kraśnickiej.

Linia 159 "zginęła" z przyczyn tych samych co 154. Też trakcji innej nie było, a nie było tez sensu, aby dublowała się ze 155. Zawsze była odciążeniem dla linii 9 i takim ekspresem na LSM z pominięciem Pl.Wolności i Narutowicza. mimo, że kursowała przez Krak. Przedm. Wtedy tez mocno uzupełniała zawsze "zapchane" 154. Taka namiastką 159 jest obecnie 153-też miało pętlę na Warszawskiej-przy Kraśnickiej. Po wybudowaniu trakcji na Kraśnickiej linie 153 wprowadzono na tą ulicę i dodatkowo uruchomiono 158 "jako uzupełniającą brak dawnej trasy 153".

A skoro trolejbusy mają być "kręgosłupem komunikacji miejskiej" w Lublinie to warto do tego pomysłu wrócić, tym bardziej, że planowana jest nowa trakcja na LSM i Czubach, co pozwoli wprowadzić trajtki po liniach autobusowych np. 154 za 26, 157 za 57, 159 częściowo za 9. Autobusy maja być tylko uzupełnieniem autobusów, ale po tym, co wyprawia ZTM "czarno to widzę".

Linia 162 to dobra linia, ale w dni pracujące/szkolne. Po wydłużeniu jej z Majdanka do Grygowej (Felicity), a jeszcze lepiej do ronda Makro-Obi i po budowie trakcji na LSM i Czubach doskonale wpisuje sie w trasę linii 50 i częściowo 19 kierując ją z Kunickiego na Zemborzycką, Diamentową, Jana Pawła II i dalej po trasie wspomnianych autobusów.

Ale widzę, że "ty" wiesz lepiej-prawie jak urzędnicy z ZTM, z którymi nie ma żadnej merytorycznej dyskusji, więc komunikacja miejska w Lublinie jest jaka jest - w zapaści i ludzie przesiadają się do własnych aut. ale "chyba o to chodzi" -przynajmniej niektórym.
Chyba sam piszesz bez sensu "znawco komunikacji".

Linia 154 miała kursować zgodnie z moją koncepcja,ale nie było skrętu Piłsudskiego w Narutowicza (później wykonano to dla linii 153 za fundusze UE) i z Wolskiej do Fabrycznej (teraz jest-kursuje tak 160-po zamknięciu 1-go Maja). 154 do dnia jej zawieszenia była najbardziej obleganą linią trolejbusową i kurował na niej nawet przegubowy Ikarus-jako trolejbus z logo "Woka". Były dwa takie i oba tylko na 154.
Wtedy miasto nie miało kasy na tą przebudowę. Te... rozwiń
Avatar
marioR / 25 lutego 2011 o 22:55
0
@kolka kolejny raz promujesz swoje linie 154,157,159 które są bez sensu....
taka prawda że po 1 nie są to trasy sprzed ich likwidacji (zawieszone jest jedynie 157 i to od 2004r., 159 i 154 zlikwidowane, w tym 154 w 1996r. a wiec juz po zakmnięciu KP kilka lat) a w dodatku na tych trasach nikt by nie jeździł .... są ważniejsze potrzeby a linie likwiduja bo nie ma kasy to samo 950 i 910 i pewnie za jakiś czas reszte zjazdóek bo są nierentowne a kase ciągną....
Avatar
kolka / 17 stycznia 2011 o 20:01
0
162 jedzie puste od pętli w Abramowicach tylko wtedy, gdy przed nim jedzie 160 i zabiera pasażerów. Jeżeli przed 162 jedzie 151 lub 152 jest zapełnione! Podobnie na pętli na Majdanku. 162 jedzie pełne , jeżeli jedzie jako pierwsze.
Zarówno od Abramowic , jak i od Majdanka większość pasażerów wsiada do jakiegokolwiek trolejbusu , aby przesiąść się na inny autobus lub trolejbus na Wolskiej lub Fabrycznej. Tam jest od wielu lat punkt przesiadkowy dla dzielnic południowych i wschodnich. Rozkład powinien być tak ułożony , aby nowe linie , w tym wypadku 162 wyjeżdżały z pętli jako pierwsze , bo mimo tego ,że 162 kursuje już dosyć długo , to niewiele osób jeszcze o nim wie. Szczególnie starsi ludzie, którzy nawet nie zaglądają do rozkładu na przystanku, bo jest dla nich nieczytelny (drobny druk).LINIA 162 JEST POTRZEBNA I POWINNA KURSOWAĆ CODZIENNIE , a MPK nie powinno złomować starych Jelczy-nie są jeszcze takie złe! Jelcz powinien uzupełniać nowy tabor (Salaris) , być pojazdem tzw. rezerwowym np. w przypadku uruchomienia nowych linii np 154: Węglin przez Orkana, Zana, Głęboką, Wolską ,Fabryczna, Zamojską na Chodźki, 157: Węglin przez Racławickie,Piłsudskiego, Wolską,Fabryczną na Chodźki, 159: Mełgiewska przez Wolską, Piłsudskiego, Narutowicza, Głęboka, Zana , Boh.M.Cassino, Armii Krajowej , Orkana na Węglin, czyli przywróćmy dawne trasy zawieszone przez zamknięcie Krakowskiego Przedmieścia. Teraz już mogą jechać na obecnej trakcji bez dodatkowych kosztów związanych z przebudową lub remontem. Brak tylko taboru! Ale jeszcze trzeba myśleć, a w ZTM nie ma komu. Ludzie z partyjnego "przydziału" pojęcia o komunikacji miejskiej nie maja , ani o potrzebach pasażerów, którzy ciągle "uciekają" z pojazdów publicznych do własnego auta , bo jak był bałagan tak jest nadal.
162 jedzie puste od pętli w Abramowicach tylko wtedy, gdy przed nim jedzie 160 i zabiera pasażerów. Jeżeli przed 162 jedzie 151 lub 152 jest zapełnione! Podobnie na pętli na Majdanku. 162 jedzie pełne , jeżeli jedzie jako pierwsze.
Zarówno od Abramowic , jak i od Majdanka większość pasażerów wsiada do jakiegokolwiek trolejbusu , aby przesiąść się na inny autobus lub trolejbus na Wolskiej lub Fabrycznej. Tam jest od wielu lat punkt przesiadkowy dla dzielnic południowych i wschodnich. Rozkład powinien być tak ułożony , aby nowe linie... rozwiń
Avatar
ppyc / 14 stycznia 2011 o 12:09
0
Jak wprowadzili nowe 21 z Dziesiątej na Majdanek jadące szybciej (bo przez Krańcową), to nic dziwnego, że w 162 są pustki.
Avatar
MICK / 14 stycznia 2011 o 11:56
0
...zostanie zlikwidowana bo nie ma trolejbusów. TO PO CO ODRAZU DAWAĆ DO KASACJI TROLEJBUSY JELCZ SKORO JEST ICH ZA MAŁO?
Avatar
pasażer / 14 stycznia 2011 o 11:51
0
szkoda, że ta linia jest tylko w soboty i niedziele. Trochę to dziwne, że MPK widzi potrzebę tylko weekendową, bo w tygodniu wiele osób jeździ do pracy w okolice Majdanka i niestety musi jeździć z przesiadką i to niezbyt fortunną przy Parku Bronowice. Ale MPK nie jest chyba zainteresowane dobrą obsługą pasażerów i trasy przejazdów wymyśla bez głębszej analizy
Avatar
quina / 14 stycznia 2011 o 11:45
0
Kto mówi o likwidacji ZTM, ten nie zna w ogóle realiów lubelskiej komunikacji, i zapewne nie wie, że obok MPK, w Lublinie kursują jeszcze 3 inne firmy przewozowe! Ponadto wyobrażacie sobie, że 1 firma przewozowa ogłasza przetargi na obsługę przejazdów pozostałym 3 innym firmom? Ja sobie nie wyobrażam!
Ponadto widać już rozbieżności w stanowiskach ZTM i MPK. W razie opadów i paraliżu ZTM proponuje, żeby mieszkańcy zamiast autem jeździli komunikacją miejską. Co proponuje MPK? Że w razie opadów śniegu nie będzie jeździć, by nie tarasować dróg! Przyjazny pasażerom przewoźnik!
Kto mówi o likwidacji ZTM, ten nie zna w ogóle realiów lubelskiej komunikacji, i zapewne nie wie, że obok MPK, w Lublinie kursują jeszcze 3 inne firmy przewozowe! Ponadto wyobrażacie sobie, że 1 firma przewozowa ogłasza przetargi na obsługę przejazdów pozostałym 3 innym firmom? Ja sobie nie wyobrażam!
Ponadto widać już rozbieżności w stanowiskach ZTM i MPK. W razie opadów i paraliżu ZTM proponuje, żeby mieszkańcy zamiast autem jeździli komunikacją miejską. Co proponuje MPK? Że w razie opadów śniegu nie będzie jeździć, by nie ta... rozwiń
Avatar
Mikra / 14 stycznia 2011 o 11:05
0
[quote name='cinek' timestamp='1294995192' post='422539']
Zapewniam, że gdyby jeździła codziennie mieliby więcej chętnych. W weekend to tylko staruszki tym jadą na zakupy do carrfoura. Albo i nie jadą, bo jedzie w tamtą stronę darmowy CA-2.
[/quote]
Przecież 162 zostało utworzone, żeby dowieźć ludzi z Kunickiego na cmentarz na Majdanku, a nie do Carrefoura, który jest trochę w innym miejscu.

[quote name='pasażer' timestamp='1294996852' post='422563']
Nie opłaca się utrzymywanie MPK i ZTM, dwie władze to gruba przesada. Proponuję zlikwidować ZTM (około 100 pracowników), MPK sobie poradzi(...)
[/quote]
To znowu wróciłyby autobusy, w których płaci się do czapki, a bilety miesięczne nie są uznawane. MPK i ZTM to nie dwie władze, bo ZTM nadzoruje komunikację, a MPK jest przewoźnikiem, takim samym jak AKL i Irex.

Co do frekwencji - zauważyłem, że raz jedzie sporo ludzi a raz raptem kilka osób. Moim zdaniem lepiej byłoby przeciągnąć 27 na Majdanek zachowując częstotliwość kursowania i wtedy zlikwidować 162.
[quote name='cinek' timestamp='1294995192' post='422539']
Zapewniam, że gdyby jeździła codziennie mieliby więcej chętnych. W weekend to tylko staruszki tym jadą na zakupy do carrfoura. Albo i nie jadą, bo jedzie w tamtą stronę darmowy CA-2.
[/quote]
Przecież 162 zostało utworzone, żeby dowieźć ludzi z Kunickiego na cmentarz na Majdanku, a nie do Carrefoura, który jest trochę w innym miejscu.

[quote name='pasażer' timestamp='1294996852' post='422563']
Nie opł... rozwiń
Avatar
Bronek z Bronowic / 14 stycznia 2011 o 10:50
0
A może by tak rozważyć zawieszenie ZTMu,którego utworzuno tylko po to,aby swoim dać intratną i dobrze płatną pracę.
Avatar
ja / 14 stycznia 2011 o 10:30
0
Z linii 162 korzystam i wcale nie jest to prawda. Czy opłacalność polega na tym, by trolejbus był zatłoczony? Ścisku nie ma, ale siedzące wszystkie zajęte, stojących mało. Faktycznie, gdyby kursowała linia 162 codziennie, dla pasażerów było by to duże udogodnienie, mam na uwadze cmentarz największy w Lublinie i uroczystości pogrzebowe od rana do zmierzchu w dni powszednie. Może nad tym należy zastanowić się. Narzekamy na korki, a to rozwiązałoby choć w małym stopniu problem - dogodny dojazd.
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia]
galeria

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia] 0 1

Pierwsza odkryta pływalnia w mieście już otwarta. Obiekt powstał przy Państwowej Szkole Wyższej. Pierwszy do wody wskoczył rektor prof. Józef Bergier.

Zderzenie busa z osobówką na al. Witosa. Kilka osób rannych. Droga zablokowana

Zderzenie busa z osobówką na al. Witosa. Kilka osób rannych. Droga zablokowana 0 0

Na al. Witosa w Lublinie doszło do zderzenia chevroleta z busem pasażerskim. Według informacji policjantów kilka osób jest rannych.

Ciężarówka wjechała w samochód osobowy. Dwie osoby nie żyją
PILNE

Ciężarówka wjechała w samochód osobowy. Dwie osoby nie żyją 6 6

Tragiczny wypadek w miejscowości Leokadiów na trasie DK-12. Nie żyją dwie osoby,

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem 9 1

11-letnie dziecko zostało porażone prądem w wesołym miasteczku w Okunince.

"Wystaw to!" w Labiryncie
20 lipca 2018, 19:00

"Wystaw to!" w Labiryncie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt 2 (ul. Grodzka 3) zaprasza na wernisaż ekspozycji Wystaw to!. Otwarcie wystawy odbędzie się 20 lipca o godz. 19.

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi 32 11

Ze Straży Miejskiej odchodzi co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy – alarmują kontrolerzy z Ratusza. Komendant odpowiada, że zarobki są nieatrakcyjne, a fundusz płac zależy od tego, ile pieniędzy przekaże mu Ratusz. Czy w miejskiej kasie znajdą się pieniądze na podwyżki dla strażników?

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać 0 0

Podawał się za szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na operację córki. Wyłudził od kobiety ponad tysiąc złotych.

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie

Górnik Łęczna wrócił z obozu na Litwie 2 0

Zawodniczki Górnika Łęczna wracają ze zgrupowania z zaledwie jednym zwycięstwem. Podopiecznym Piotra Mazurkiewicza udało się pokonać białoruski FK Mińsk

W Lubartowie powstanie kompleks sportowy [wizualizacje]
galeria

W Lubartowie powstanie kompleks sportowy [wizualizacje] 0 0

Będzie kolejny etap inwestycji przy ul. Parkowej w Lubartowie. Do końca września ma powstać budynek szatniowo-sanitarny z pełną infrastrukturą, a do lipca przyszłego roku: pełnowymiarowe boisko z naturalną nawierzchnią

Francja odbiera puchar mistrzostw świata, a w Strefie Kibica pustki
Od Czytelnika
galeria

Francja odbiera puchar mistrzostw świata, a w Strefie Kibica pustki 40 19

W niedzielę podczas finału Mistrzostw Świata nie było chętnych na wspólne kibicowanie w Strefie Kibica w Lublinie

Dziś będzie lało i grzmiało. Ostrzeżenie IMGW. Jaka pogoda w kolejne dni?

Dziś będzie lało i grzmiało. Ostrzeżenie IMGW. Jaka pogoda w kolejne dni? 8 1

Cały tydzień ma być deszczowy. Dzisiaj możemy spodziewać się również burz. IMGW wydał ostrzeżenie

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce

Gastronomia na deptaku. Już wiadomo ile trzeba zapłacić za miejsce 0 3

Na 400 zł została ustalona stawka za jedno miejsce pod wózek gastronomiczny na odnowionym deptaku.

MKS Perła Lublin wraca do treningów

MKS Perła Lublin wraca do treningów 0 3

MKS Lublin dzisiaj wraca do treningów. Zespół mistrzyń Polski wzmocniło aż pięć nowych zawodniczek

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce
Tylko u nas
galeria

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce 1 6

Na terenie Lubelskiego Rynku Hurtowego ma powstać Centrum Obsługi Rolnictwa. – Chcemy sprowadzić do Elizówki jak najwięcej instytucji związanych z rolnictwem – zapowiada prezes największej rolno-spożywczej giełdy w regionie.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.