Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 października 2009 r.
19:01
Edytuj ten wpis

Trolejbus z Lublina jest już gotowy

Autor: Zdjęcie autora (drs)
0 10 A A

Dziś MPK oficjalnie zaprezentuje trolejbus zmontowany na Helenowie z wykorzystaniem białoruskiego autobusu MAZ 203.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– W piątek zaczynamy jego homologację – zapowiada Czesław Rydecki, prezes MPK i liczy, że na wóz tańszy od konkurencyjnych znajdą się kupcy. Stąd termin prezentacji, gdyż od wczoraj w Lublinie obradują światowi fachowcy od trolejbusów.

– Te pojazdy mają przyszłość, bo są ekonomiczne i ekologiczne – mówi Witalij Lulko (Rosja), szef Trolejbusowej Grupy Roboczej w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Transportu Publicznego (UITP).

Fachowcy pracują już nad nowymi rozwiązaniami, które mają uczynić trolejbusy jeszcze bardziej ekologicznymi i uniezależnić je od drutów. Wśród takich pomysłów są baterie słoneczne na dachu, akumulatory pozwalające ładować wóz nocą w zajezdni tak, by mógł jeździć bez sieci cały dzień, czy też ładowanie na przystankach przez specjalne pętle indukcyjne zatopione w asfalcie.

Pożegnanie

Dziś o godz. 19 licealiści z „Zamoya” zorganizują na pl. Litewskim happening na pożegnanie ikarusa. Wraz z wymianą taboru właśnie te wozy mają trafiać na złom. Leciwy autobus wystąpi dziś w otoczeniu innych wspomnień z PRL.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 23 października 2009 o 22:20
0
aa napisał:
Sądzę że lepszym wyjściem było zmontować takiego trajtka na podwoziu jelcza lub autosana z nowszych serii które są może trochę droższe od MAZ ale tańsze od Solarisa i w końcu to rodzima produkcja


Jelcz już nie istniej, a autosan nie produkuje jeszcze 12 metrowego autobusu niskopodłogowego.
Avatar
Gość / 23 października 2009 o 20:35
0
aa napisał:
A widziałeś trajtka Autosana? Zastanów się. Czy uważasz że za granicą wybiorą tańszego i gorszego MAZ-a( chodzi mi tylko o podwozie) od Solarisa który jest już sprawdzony na rynku a poza tym ma rozbudowaną sieć serwisową? A to że w Lublinie nie do końca się sprawdzają to może być wina takiej a nie innej specyfikacji.
Poza tym co ważne Solaris jest produkowany w Polsce a MAZ ma aktualnie montowaną jedynie całą elektrykę, a przecież do nie dawno było słychać jakie MAZ ma opóźnienia w dostawie podwozia.
Sądzę że lepszym wyjściem było zmontować takiego trajtka na podwoziu jelcza lub autosana z nowszych serii które są może trochę droższe od MAZ ale tańsze od Solarisa i w końcu to rodzima produkcja

Kogo obchodzi jakiś poznański czy sanowski Autosan, dla Lublina i jego mieszkańców powinien liczyć się białoruski czy ukraiński, a niech będzie nawet argentyński czy nowozelandzki Autobus czy Trojelbus który choć w części będzie montowany w Lublinie.
Nikogo nie powinno obchodzić czyje nadwozie czy podwozie jest - czy białoruskie czy paragwajskie czy birmańskie ważne że ostatecznie to lubelski produkt i dzięki jego sprzedaży zarabia Lublin i jego MPK a nie Poznań czy Sanok.

Kogo obchodzi jakiś poznański czy sanowski Autosan, dla Lublina i jego mieszkańców powinien liczyć się białoruski czy ukraiński, a niech będzie nawet argentyński czy nowozelandzki Autobus czy Trojelbus który choć w części będzie montowany w Lublinie.
Nikogo nie powinno obchodzić czyje nadwozie czy podwozie jest - czy białoruskie czy paragwajskie czy birmańskie ważne że ostatecznie to lubelski produkt i dzięki jego sprzedaży zarabia Lublin i jego MPK a nie Poznań czy Sanok. rozwiń
Avatar
opel / 23 października 2009 o 17:37
0
fajnie tylko ze dzisiaj widziałem jak te nasze super pojazdy sie sypia jeden mercedes conecto G czyli przegubowiec stał na przystanku koło Leclerca z napisem"popsuty autobus", a drugi conecto LF (12 metrowy) na 3 maja na awaryjnych...to jest własnie ta świetna produkcja turecka.. Mercedes niemiecki pomysł, tureckie wykonanie...
Avatar
VIP / 23 października 2009 o 13:34
0
llubellak napisał:
do tej pory w Lublinie były Jelcze i Solarisy jako trajtki, złe zarządzanie MPK sprawiło że zaczeli liczyć każdy grosz i szukają tanich rozwiązań. być może w Gdyni pewnego dnia też będą szukali? pozatym jest jeszcze zagranica, nawet sprzedanie kilku egzemplarzy to już będzie coś!
no a pozatym, lepiej sprowadzić sobie częsci i samemu złożyć niż wydawać kupę pieniędzy na istneijący produkt!

pozdrawiam


Owszem, ale czy ja mówie że źle ? Poporstu mówie jaka jest sytuacja a nie mydlenie oczu przez przesesów, urzędasów itp. A solarisy też sobie składaliśmy sami, tylko co z tego ?? Poprostu nie oszukujmy się albo będziememy montować dla siebie i na wschód, albo tylko dla siebie. A Maz fajnie wyszedł. Polecam tą galerie bo fajne fotki są tam z Lublina. Wystarczy poszperać, a są i bardzo ładne stare.
[url="http://www.ltek.strefa.pl/galeria/thumbnails.php?album=lastup&cat=0"]http://www.ltek.strefa.pl/galeria/thumbnai...astup&cat=0[/url]


Owszem, ale czy ja mówie że źle ? Poporstu mówie jaka jest sytuacja a nie mydlenie oczu przez przesesów, urzędasów itp. A solarisy też sobie składaliśmy sami, tylko co z tego ?? Poprostu nie oszukujmy się albo będziememy montować dla siebie i na wschód, albo tylko dla siebie. A Maz fajnie wyszedł. Polecam tą galerie bo fajne fotki są tam z Lublina. Wystarczy poszperać, a są i bardzo ładne stare.
[url="http://www.ltek.strefa.pl/galeria/thumbnails.php?album=lastup&cat=0"]http://www.ltek.strefa.pl/galeria/t... rozwiń
Avatar
trolejbusiarz / 23 października 2009 o 13:27
0
Gość napisał:
a co to zagranicą to nie mają trakcji trolejbusowych??? W dobie kryzysu teraz każdy liczy pieniądze, nie każdy jest zafascynowany wynalazkami w stylu Solarisa czy innego Autosana.


Tylko właśnie dla nich wersja biedna trolejbusu czy autobusu jest Solaris. Oni to kupują bo dla nich jest tanie i dobre, a nie że cudowne i najlepsze ze wszystkich...
Avatar
aa / 23 października 2009 o 13:02
0
Gość napisał:
a co to zagranicą to nie mają trakcji trolejbusowych??? W dobie kryzysu teraz każdy liczy pieniądze, nie każdy jest zafascynowany wynalazkami w stylu Solarisa czy innego Autosana.

A widziałeś trajtka Autosana? Zastanów się. Czy uważasz że za granicą wybiorą tańszego i gorszego MAZ-a( chodzi mi tylko o podwozie) od Solarisa który jest już sprawdzony na rynku a poza tym ma rozbudowaną sieć serwisową? A to że w Lublinie nie do końca się sprawdzają to może być wina takiej a nie innej specyfikacji.
Poza tym co ważne Solaris jest produkowany w Polsce a MAZ ma aktualnie montowaną jedynie całą elektrykę, a przecież do nie dawno było słychać jakie MAZ ma opóźnienia w dostawie podwozia.
Sądzę że lepszym wyjściem było zmontować takiego trajtka na podwoziu jelcza lub autosana z nowszych serii które są może trochę droższe od MAZ ale tańsze od Solarisa i w końcu to rodzima produkcja

A widziałeś trajtka Autosana? Zastanów się. Czy uważasz że za granicą wybiorą tańszego i gorszego MAZ-a( chodzi mi tylko o podwozie) od Solarisa który jest już sprawdzony na rynku a poza tym ma rozbudowaną sieć serwisową? A to że w Lublinie nie do końca się sprawdzają to może być wina takiej a nie innej specyfikacji.
Poza tym co ważne Solaris jest produkowany w Polsce a MAZ ma aktualnie montowaną jedynie całą elektrykę, a przecież do nie dawno było słychać jakie MAZ ma opóźnienia w dostawie podwozia.
Sądzę że ... rozwiń
Avatar
llubellak / 23 października 2009 o 12:38
0
VIP napisał:
Tylko problem jest w tym taki, że ani Gdynia, ani Tychy nie sa tym cudem zainteresowane. Bo jedni montuja dla siebie mercedesy a drudzy solarisy. A zielona góra wpisana w biznesplan przez MPK... chwilowo nie posiada trakcji trolejbusowej i nei zanosi sie aby tam się pojawila.



do tej pory w Lublinie były Jelcze i Solarisy jako trajtki, złe zarządzanie MPK sprawiło że zaczeli liczyć każdy grosz i szukają tanich rozwiązań. być może w Gdyni pewnego dnia też będą szukali? pozatym jest jeszcze zagranica, nawet sprzedanie kilku egzemplarzy to już będzie coś!
no a pozatym, lepiej sprowadzić sobie częsci i samemu złożyć niż wydawać kupę pieniędzy na istneijący produkt!

pozdrawiam



do tej pory w Lublinie były Jelcze i Solarisy jako trajtki, złe zarządzanie MPK sprawiło że zaczeli liczyć każdy grosz i szukają tanich rozwiązań. być może w Gdyni pewnego dnia też będą szukali? pozatym jest jeszcze zagranica, nawet sprzedanie kilku egzemplarzy to już będzie coś!
no a pozatym, lepiej sprowadzić sobie częsci i samemu złożyć niż wydawać kupę pieniędzy na istneijący produkt!

pozdrawiam rozwiń
Avatar
Gość / 23 października 2009 o 12:13
0
a co to zagranicą to nie mają trakcji trolejbusowych??? W dobie kryzysu teraz każdy liczy pieniądze, nie każdy jest zafascynowany wynalazkami w stylu Solarisa czy innego Autosana.
Avatar
VIP / 23 października 2009 o 12:07
0
llubellak napisał:
bardzo dobra wiadomość! oby więcej takich każdego dnia!

nowy trolejbus, w Lublinie zmontowany, jeśli projekt się powiedzie, trafi na sprzedaż do innych miast! a jeśli trafi do innych miast to mpk zarobi a jeśli zarobi to bedzie miała kasę na wymianę istniejącego taboru!

dlaczego tak piszę prostym jezykiem, ano dlatego aby wszyscy pesymiści, krytykańci zobaczyli że z tego płynie więcej korzyści niż szkód i że nasze mpk może jakoś odżyć.

jedyne do czego mozna się przyczepić to fakt że autubus jest pochodzenia białoruskiego a nie np z Sanoka ale ważne że u nas jest montowany i może być sprzedawany dalej!


Tylko problem jest w tym taki, że ani Gdynia, ani Tychy nie sa tym cudem zainteresowane. Bo jedni montuja dla siebie mercedesy a drudzy solarisy. A zielona góra wpisana w biznesplan przez MPK... chwilowo nie posiada trakcji trolejbusowej i nei zanosi sie aby tam się pojawila.


Tylko problem jest w tym taki, że ani Gdynia, ani Tychy nie sa tym cudem zainteresowane. Bo jedni montuja dla siebie mercedesy a drudzy solarisy. A zielona góra wpisana w biznesplan przez MPK... chwilowo nie posiada trakcji trolejbusowej i nei zanosi sie aby tam się pojawila. rozwiń
Avatar
llubellak / 23 października 2009 o 09:19
0
bardzo dobra wiadomość! oby więcej takich każdego dnia!

nowy trolejbus, w Lublinie zmontowany, jeśli projekt się powiedzie, trafi na sprzedaż do innych miast! a jeśli trafi do innych miast to mpk zarobi a jeśli zarobi to bedzie miała kasę na wymianę istniejącego taboru!

dlaczego tak piszę prostym jezykiem, ano dlatego aby wszyscy pesymiści, krytykańci zobaczyli że z tego płynie więcej korzyści niż szkód i że nasze mpk może jakoś odżyć.

jedyne do czego mozna się przyczepić to fakt że autubus jest pochodzenia białoruskiego a nie np z Sanoka ale ważne że u nas jest montowany i może być sprzedawany dalej!
bardzo dobra wiadomość! oby więcej takich każdego dnia!

nowy trolejbus, w Lublinie zmontowany, jeśli projekt się powiedzie, trafi na sprzedaż do innych miast! a jeśli trafi do innych miast to mpk zarobi a jeśli zarobi to bedzie miała kasę na wymianę istniejącego taboru!

dlaczego tak piszę prostym jezykiem, ano dlatego aby wszyscy pesymiści, krytykańci zobaczyli że z tego płynie więcej korzyści niż szkód i że nasze mpk może jakoś odżyć.

jedyne do czego mozna się przyczepić to fakt że aut... rozwiń
Avatar
Gość / 23 października 2009 o 22:20
0
aa napisał:
Sądzę że lepszym wyjściem było zmontować takiego trajtka na podwoziu jelcza lub autosana z nowszych serii które są może trochę droższe od MAZ ale tańsze od Solarisa i w końcu to rodzima produkcja


Jelcz już nie istniej, a autosan nie produkuje jeszcze 12 metrowego autobusu niskopodłogowego.
Avatar
Gość / 23 października 2009 o 20:35
0
aa napisał:
A widziałeś trajtka Autosana? Zastanów się. Czy uważasz że za granicą wybiorą tańszego i gorszego MAZ-a( chodzi mi tylko o podwozie) od Solarisa który jest już sprawdzony na rynku a poza tym ma rozbudowaną sieć serwisową? A to że w Lublinie nie do końca się sprawdzają to może być wina takiej a nie innej specyfikacji.
Poza tym co ważne Solaris jest produkowany w Polsce a MAZ ma aktualnie montowaną jedynie całą elektrykę, a przecież do nie dawno było słychać jakie MAZ ma opóźnienia w dostawie podwozia.
Sądzę że lepszym wyjściem było zmontować takiego trajtka na podwoziu jelcza lub autosana z nowszych serii które są może trochę droższe od MAZ ale tańsze od Solarisa i w końcu to rodzima produkcja

Kogo obchodzi jakiś poznański czy sanowski Autosan, dla Lublina i jego mieszkańców powinien liczyć się białoruski czy ukraiński, a niech będzie nawet argentyński czy nowozelandzki Autobus czy Trojelbus który choć w części będzie montowany w Lublinie.
Nikogo nie powinno obchodzić czyje nadwozie czy podwozie jest - czy białoruskie czy paragwajskie czy birmańskie ważne że ostatecznie to lubelski produkt i dzięki jego sprzedaży zarabia Lublin i jego MPK a nie Poznań czy Sanok.

Kogo obchodzi jakiś poznański czy sanowski Autosan, dla Lublina i jego mieszkańców powinien liczyć się białoruski czy ukraiński, a niech będzie nawet argentyński czy nowozelandzki Autobus czy Trojelbus który choć w części będzie montowany w Lublinie.
Nikogo nie powinno obchodzić czyje nadwozie czy podwozie jest - czy białoruskie czy paragwajskie czy birmańskie ważne że ostatecznie to lubelski produkt i dzięki jego sprzedaży zarabia Lublin i jego MPK a nie Poznań czy Sanok. rozwiń
Avatar
opel / 23 października 2009 o 17:37
0
fajnie tylko ze dzisiaj widziałem jak te nasze super pojazdy sie sypia jeden mercedes conecto G czyli przegubowiec stał na przystanku koło Leclerca z napisem"popsuty autobus", a drugi conecto LF (12 metrowy) na 3 maja na awaryjnych...to jest własnie ta świetna produkcja turecka.. Mercedes niemiecki pomysł, tureckie wykonanie...
Avatar
VIP / 23 października 2009 o 13:34
0
llubellak napisał:
do tej pory w Lublinie były Jelcze i Solarisy jako trajtki, złe zarządzanie MPK sprawiło że zaczeli liczyć każdy grosz i szukają tanich rozwiązań. być może w Gdyni pewnego dnia też będą szukali? pozatym jest jeszcze zagranica, nawet sprzedanie kilku egzemplarzy to już będzie coś!
no a pozatym, lepiej sprowadzić sobie częsci i samemu złożyć niż wydawać kupę pieniędzy na istneijący produkt!

pozdrawiam


Owszem, ale czy ja mówie że źle ? Poporstu mówie jaka jest sytuacja a nie mydlenie oczu przez przesesów, urzędasów itp. A solarisy też sobie składaliśmy sami, tylko co z tego ?? Poprostu nie oszukujmy się albo będziememy montować dla siebie i na wschód, albo tylko dla siebie. A Maz fajnie wyszedł. Polecam tą galerie bo fajne fotki są tam z Lublina. Wystarczy poszperać, a są i bardzo ładne stare.
[url="http://www.ltek.strefa.pl/galeria/thumbnails.php?album=lastup&cat=0"]http://www.ltek.strefa.pl/galeria/thumbnai...astup&cat=0[/url]


Owszem, ale czy ja mówie że źle ? Poporstu mówie jaka jest sytuacja a nie mydlenie oczu przez przesesów, urzędasów itp. A solarisy też sobie składaliśmy sami, tylko co z tego ?? Poprostu nie oszukujmy się albo będziememy montować dla siebie i na wschód, albo tylko dla siebie. A Maz fajnie wyszedł. Polecam tą galerie bo fajne fotki są tam z Lublina. Wystarczy poszperać, a są i bardzo ładne stare.
[url="http://www.ltek.strefa.pl/galeria/thumbnails.php?album=lastup&cat=0"]http://www.ltek.strefa.pl/galeria/t... rozwiń
Avatar
trolejbusiarz / 23 października 2009 o 13:27
0
Gość napisał:
a co to zagranicą to nie mają trakcji trolejbusowych??? W dobie kryzysu teraz każdy liczy pieniądze, nie każdy jest zafascynowany wynalazkami w stylu Solarisa czy innego Autosana.


Tylko właśnie dla nich wersja biedna trolejbusu czy autobusu jest Solaris. Oni to kupują bo dla nich jest tanie i dobre, a nie że cudowne i najlepsze ze wszystkich...
Avatar
aa / 23 października 2009 o 13:02
0
Gość napisał:
a co to zagranicą to nie mają trakcji trolejbusowych??? W dobie kryzysu teraz każdy liczy pieniądze, nie każdy jest zafascynowany wynalazkami w stylu Solarisa czy innego Autosana.

A widziałeś trajtka Autosana? Zastanów się. Czy uważasz że za granicą wybiorą tańszego i gorszego MAZ-a( chodzi mi tylko o podwozie) od Solarisa który jest już sprawdzony na rynku a poza tym ma rozbudowaną sieć serwisową? A to że w Lublinie nie do końca się sprawdzają to może być wina takiej a nie innej specyfikacji.
Poza tym co ważne Solaris jest produkowany w Polsce a MAZ ma aktualnie montowaną jedynie całą elektrykę, a przecież do nie dawno było słychać jakie MAZ ma opóźnienia w dostawie podwozia.
Sądzę że lepszym wyjściem było zmontować takiego trajtka na podwoziu jelcza lub autosana z nowszych serii które są może trochę droższe od MAZ ale tańsze od Solarisa i w końcu to rodzima produkcja

A widziałeś trajtka Autosana? Zastanów się. Czy uważasz że za granicą wybiorą tańszego i gorszego MAZ-a( chodzi mi tylko o podwozie) od Solarisa który jest już sprawdzony na rynku a poza tym ma rozbudowaną sieć serwisową? A to że w Lublinie nie do końca się sprawdzają to może być wina takiej a nie innej specyfikacji.
Poza tym co ważne Solaris jest produkowany w Polsce a MAZ ma aktualnie montowaną jedynie całą elektrykę, a przecież do nie dawno było słychać jakie MAZ ma opóźnienia w dostawie podwozia.
Sądzę że ... rozwiń
Avatar
llubellak / 23 października 2009 o 12:38
0
VIP napisał:
Tylko problem jest w tym taki, że ani Gdynia, ani Tychy nie sa tym cudem zainteresowane. Bo jedni montuja dla siebie mercedesy a drudzy solarisy. A zielona góra wpisana w biznesplan przez MPK... chwilowo nie posiada trakcji trolejbusowej i nei zanosi sie aby tam się pojawila.



do tej pory w Lublinie były Jelcze i Solarisy jako trajtki, złe zarządzanie MPK sprawiło że zaczeli liczyć każdy grosz i szukają tanich rozwiązań. być może w Gdyni pewnego dnia też będą szukali? pozatym jest jeszcze zagranica, nawet sprzedanie kilku egzemplarzy to już będzie coś!
no a pozatym, lepiej sprowadzić sobie częsci i samemu złożyć niż wydawać kupę pieniędzy na istneijący produkt!

pozdrawiam



do tej pory w Lublinie były Jelcze i Solarisy jako trajtki, złe zarządzanie MPK sprawiło że zaczeli liczyć każdy grosz i szukają tanich rozwiązań. być może w Gdyni pewnego dnia też będą szukali? pozatym jest jeszcze zagranica, nawet sprzedanie kilku egzemplarzy to już będzie coś!
no a pozatym, lepiej sprowadzić sobie częsci i samemu złożyć niż wydawać kupę pieniędzy na istneijący produkt!

pozdrawiam rozwiń
Avatar
Gość / 23 października 2009 o 12:13
0
a co to zagranicą to nie mają trakcji trolejbusowych??? W dobie kryzysu teraz każdy liczy pieniądze, nie każdy jest zafascynowany wynalazkami w stylu Solarisa czy innego Autosana.
Avatar
VIP / 23 października 2009 o 12:07
0
llubellak napisał:
bardzo dobra wiadomość! oby więcej takich każdego dnia!

nowy trolejbus, w Lublinie zmontowany, jeśli projekt się powiedzie, trafi na sprzedaż do innych miast! a jeśli trafi do innych miast to mpk zarobi a jeśli zarobi to bedzie miała kasę na wymianę istniejącego taboru!

dlaczego tak piszę prostym jezykiem, ano dlatego aby wszyscy pesymiści, krytykańci zobaczyli że z tego płynie więcej korzyści niż szkód i że nasze mpk może jakoś odżyć.

jedyne do czego mozna się przyczepić to fakt że autubus jest pochodzenia białoruskiego a nie np z Sanoka ale ważne że u nas jest montowany i może być sprzedawany dalej!


Tylko problem jest w tym taki, że ani Gdynia, ani Tychy nie sa tym cudem zainteresowane. Bo jedni montuja dla siebie mercedesy a drudzy solarisy. A zielona góra wpisana w biznesplan przez MPK... chwilowo nie posiada trakcji trolejbusowej i nei zanosi sie aby tam się pojawila.


Tylko problem jest w tym taki, że ani Gdynia, ani Tychy nie sa tym cudem zainteresowane. Bo jedni montuja dla siebie mercedesy a drudzy solarisy. A zielona góra wpisana w biznesplan przez MPK... chwilowo nie posiada trakcji trolejbusowej i nei zanosi sie aby tam się pojawila. rozwiń
Avatar
llubellak / 23 października 2009 o 09:19
0
bardzo dobra wiadomość! oby więcej takich każdego dnia!

nowy trolejbus, w Lublinie zmontowany, jeśli projekt się powiedzie, trafi na sprzedaż do innych miast! a jeśli trafi do innych miast to mpk zarobi a jeśli zarobi to bedzie miała kasę na wymianę istniejącego taboru!

dlaczego tak piszę prostym jezykiem, ano dlatego aby wszyscy pesymiści, krytykańci zobaczyli że z tego płynie więcej korzyści niż szkód i że nasze mpk może jakoś odżyć.

jedyne do czego mozna się przyczepić to fakt że autubus jest pochodzenia białoruskiego a nie np z Sanoka ale ważne że u nas jest montowany i może być sprzedawany dalej!
bardzo dobra wiadomość! oby więcej takich każdego dnia!

nowy trolejbus, w Lublinie zmontowany, jeśli projekt się powiedzie, trafi na sprzedaż do innych miast! a jeśli trafi do innych miast to mpk zarobi a jeśli zarobi to bedzie miała kasę na wymianę istniejącego taboru!

dlaczego tak piszę prostym jezykiem, ano dlatego aby wszyscy pesymiści, krytykańci zobaczyli że z tego płynie więcej korzyści niż szkód i że nasze mpk może jakoś odżyć.

jedyne do czego mozna się przyczepić to fakt że aut... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wernisaż wystawy "Codzienność" w Kazimierzu Dolnym
22 września 2018, 14:00

Wernisaż wystawy "Codzienność" w Kazimierzu Dolnym 0 0

Co Gdzie Kiedy. 22 września o godz. 14 w Galerii Grabskich w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wernisaż wystawy prac Tomasza Owczarskiego Codzienność.

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik. Czy ta misja może się zakończyć powodzeniem?

Speed Car Motor Lublin - ROW Rybnik. Czy ta misja może się zakończyć powodzeniem? 2 1

Pierwsze spotkania finałowe na trzech poziomach rozgrywkowych w Polsce dały odpowiedzi na kilka pytań, ale pozostawiły też tyle samo niedopowiedzeń. Mało komfortowa wydaje się być sytuacja, w której znaleźli się żużlowcy Speed Car Motoru Lublin

Śmiercionośna bakteria w Lublinie. Jest odporna na antybiotyki
PILNE

Śmiercionośna bakteria w Lublinie. Jest odporna na antybiotyki 36 8

Odporną na antybiotyki Klebsiellę pneumoniae, nazywaną superbakterią New Delhi wykryto u pacjenta oddziału nefrologicznego SPSK4 w Lublinie.

Yuri Drabent na ETI 2018: "Następne 20 lat będzie jak ostatnie 200"
galeria

Yuri Drabent na ETI 2018: "Następne 20 lat będzie jak ostatnie 200" 3 1

– Jeszcze rok temu mógłbym powiedzieć, że jesteśmy tutaj w mniejszości. Dziś już nie. Dziś większość ludzi na świecie jest podłączonych do internetu. A w ramach jednego z projektów w ciągu 18 miesięcy zostanie do niego podłączone kolejny miliard – mówił Yuri Drabent, którego „sesja motywacyjna” poświęcona przykładom postępu technologicznego, które zmieniają świat, otwierała drugi dzień II Europejskiego Kongresu Innowacji w Lubelskim Centrum Konferencyjnym. 

Autobusy przypominają o odzyskaniu niepodległości. Ale pojeżdżą tylko rok

Autobusy przypominają o odzyskaniu niepodległości. Ale pojeżdżą tylko rok 3 2

Z okazji 100–lecia odzyskania niepodległości dwa miejskie autobusy zyskały okolicznościowe graffiti. Ale sam prezes MZK przyznaje że autobusy pojeżdżą co najwyżej rok na bialskich ulicach.

WKPR Wesoła Warszawa – MKS AZS UMCS 30:20. Falstart lublinianek

WKPR Wesoła Warszawa – MKS AZS UMCS 30:20. Falstart lublinianek 0 0

Niespodziewana porażka AZS UMCS Lublin. Podopieczne Patryka Maliszewskiego przegrały na wyjeździe z WKPR Wesoła Warszawa

Samochody miały jeździć bocznymi uliczkami. Mieszkańcy zaprotestowali. Objazdów nie ma

Samochody miały jeździć bocznymi uliczkami. Mieszkańcy zaprotestowali. Objazdów nie ma 0 11

Przez protest mieszkańców dzielnicy Za Cukrownią wstrzymano wprowadzenie objazdów przy skrzyżowaniu Diamentowej z Krochmalną. Cały ruch miał tu trafić na boczne uliczki: Włościańską, Dzierżawną, Betonową i Ciepłą. Ich mieszkańcom bardzo się to nie spodobało

Listy PiS do Rady Miasta w Lublinie. Tułajew: "Tworzymy bardzo silną drużynę dla Lublina"

Listy PiS do Rady Miasta w Lublinie. Tułajew: "Tworzymy bardzo silną drużynę dla Lublina" 57 84

„Jedynki” list wyborczych Prawa i Sprawiedliwości do Rady Miasta przedstawił dzisiaj poseł Sylwester Tułajew, kandydat PiS na prezydenta miasta. – Są gwarantem tego, że sprawy mieszkańców będą na pierwszym miejscu – mówi Tułajew. – Jestem przekonany, że tworzymy bardzo silną drużynę dla Lublina.

Ruszyła rozbiórka kamienic koło ronda przy Gali. Są utrudnienia [zdjęcia]
galeria

Ruszyła rozbiórka kamienic koło ronda przy Gali. Są utrudnienia [zdjęcia] 6 10

W poniedziałek zaczęła się rozbiórka trzech kamienic koło ronda przy Gali, którego przebudowa ma rozpocząć tej jesieni.

Budowlani Lublin przegrali w Sochaczewie

Budowlani Lublin przegrali w Sochaczewie 0 0

W drugiej kolejce grupy mistrzowskiej Budowlani Lublin przegrali na wyjeździe z Orkanem Sochaczew 10:15

Znika kolejne połączenie z Portu Lotniczego Lublin. Wróci w lecie?

Znika kolejne połączenie z Portu Lotniczego Lublin. Wróci w lecie? 59 31

Linie lotnicze Wizz Air zawieszają kolejną trasę z lubelskiego lotniska. W sezonie zimowym z rozkładów zniknie połączenie do Sztokholmu Skavsta.

Najbardziej Rozpoznawalny Dzielnicowy 2018. Zagłosuj w plebiscycie
Głosowanie

Najbardziej Rozpoznawalny Dzielnicowy 2018. Zagłosuj w plebiscycie 1 1

Dzielnicowy to policjant, który dba o bezpieczeństwo mieszkańców, służy radą i pomocą. To on najlepiej zna problemy lokalnej społeczności. Oddaj głos na swojego dzielnicowego w naszym plebiscycie.

Sparta Rejowiec nie chce oddać pierwszego miejsca w tabeli

Sparta Rejowiec nie chce oddać pierwszego miejsca w tabeli 1 5

W szóstej kolejce cenne zwycięstwa odniosły zespoły z czuba tabeli. Zdobywanie punktów, po bardzo słabym początku sezonu, kontynuuje Hetman Żółkiewka, który pokonał 2:1 Spółdzielcę Siedliszcze

Wynajem sceny - na co zwrócić uwagę?

Wynajem sceny - na co zwrócić uwagę? 0

Dachował, a potem uciekł z miejsca zdarzenia. Był pijany

Dachował, a potem uciekł z miejsca zdarzenia. Był pijany 0 4

Do dwóch lat więzienia grozi mężczyźnie, który jechał po pijanemu i dachował, a potem uciekł z miejsca zdarzenia.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.