Prowizoryczny chodnik z materiałów „z odzysku” ma zapewnić uczniom dojście do nowej szkoły przy ul. Berylowej. Alejka powinna być ukończona jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego.
Tymczasowa alejka powstaje na zlecenie miasta w ciągu planowanej ul. Berylowej. Umożliwi przejście od Onyksowej do Jantarowej (do skrzyżowania przy kościele), co pozwoli uniknąć brodzenia w błocie uczniom nowej podstawówki. Mieszkańcom części osiedla polepszy się nieco dojście do pętli komunikacji miejskiej przy os. Poręba, dokąd trudno dziś dojść, nie zahaczając o błotnistą po deszczach ścieżkę.
– Ciąg pieszy powstanie po stronie ul. Kryształowej na odcinku Berylowa-Onyksowa. Będzie miał on szerokość 1,5 m i zostanie wykonany z destruktu – informuje Urząd Miasta. Destrukt to nic innego jak asfalt zdarty wcześniej z przebudowywanych ulic. Materiał jest sypany wprost na glebę i ubijany zagęszczarką. Nie jest to rozwiązanie trwałe (alejka jest dość miękka), ale tanie. – Koszt tego zadania to ok. 15 tys. zł – przekazuje Ratusz.
Razem z prowizoryczną alejką powstają jej połączenia z bocznymi chodnikami urywającymi się tu, gdzie w przyszłości ma biec ul. Berylowa. Jej projekt został już zamówiony przez Zarząd Dróg i Mostów i jest w trakcie opracowywania. Budowany z destruktu „chodnik” łączy się z utwardzonym w podobny sposób (ale z dodatkową podbudową z gruzu) pasem gruntu bliżej skrzyżowania przy kościele. Utwardzona tak działka ma służyć za tymczasowy parking dla rodziców przywożących dzieci na lekcje.
Z otwarciem szkoły wiązała się też zakończona już przebudowa wyjazdu z ul. Jantarowej do ul. Jana Pawła II, która kosztowała 675 tys. zł. Dotąd na wyjeździe z osiedla były dwa pasy ruchu: jeden do skrętu w prawo i jazdy na wprost, drugi do skrętu w lewo. Obecnie są trzy: w prawo, na wprost i w lewo. Dobudowa 70-metrowej długości pasa wymuszała zmiany w sygnalizacji i przestawienie stacji Lubelskiego Roweru Miejskiego na drugą stronę ul. Jantarowej.