Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 maja 2008 r.
20:09
Edytuj ten wpis

Wracał z Feliniady, zginął pod kołami TIR-a

0 8 A A

Do tragicznego wypadku doszło wczoraj tuż przed pierwszą w nocy. Lublinianin Krzysztof W. szedł ze znajomymi al. Witosa w Lublinie

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Prawdopodobnie wracali z Felina, gdzie odbywał koncert muzyki disco polo, jednej z imprez Lubelskich Dni Kultury Studenckiej.

19-latek wpadł na pomysł, żeby wskoczyć na naczepę przejeżdżającego tira. - Był już na naczepie. Wtedy stracił równowagę i spadł pod tylne koła - mówi Renata Laszczka-Rusek z lubelskiej policji. - Został przejechany.

Koledzy wezwali pogotowie. Gdy przyjechała karetka, młody mężczyzna jeszcze żył. Zmarł w drodze do szpitala.

Kierowca ciężarówki nawet nie zauważył, że doszło do wypadku. Pojechał dalej. Policja próbuje go odnaleźć. Wiadomo tylko, że pojazd miał jasną kabinę i ciągnął naczepę przystosowaną do przewożenia samochodów.

Organizatorzy imprezy na Felinie nie wiedzą, czy 19-latek bawił się na ich koncercie. - Ale jest duże prawdopodobieństwo, że tak - mówi Andrzej Maciaszczyk, organizator.

Dodaje, że sobotni koncert został odpowiednio zabezpieczony, na miejscu były dwie karetki pogotowia i ochroniarze. - Dopiero pod koniec doszło do przepychanek między naszą ochroną, a grupką młodych ludzi z pobliskiego osiedla. Ale nikt nie odniósł obrażeń - zapewnia Maciaszczyk.

Tymczasem jeden z uczestników twierdzi, że na imprezie nie czuł się bezpiecznie. - Wyjście na przystanek nie było należycie zabezpieczone, zarówno przez ochronę, jak i policję - opowiada pan Karol. - Pijani młodzi ludzie biegali po al. Witosa, 100 metrów od przystanku jakaś grupa biła człowieka, ale nikt nie reagował. Uważam, że gdyby była tam ochrona lub policjanci, może nie doszłoby do tego wypadku.

Co na to policja? - Kilkunastu funkcjonariuszy obsługiwało tę imprezę. Były interwencje, ale krew się nie lała. Jeśli zaś chodzi o aleję Witosa to policjanci zjawili się tam zaraz po wypadku. Nie patrolowaliśmy wcześniej tej dwupasmówki, bo nie było takiej potrzeby - mówi Witold Laskowski, rzecznik Komendy Miejskiej Policji.

Zdaniem uczestników koncertu, szwankowała także komunikacja. Organizatorzy zapewnili zbyt mało autobusów i ludzie musieli wracać z imprezy pieszo lub taksówkami. Więcej piszemy o tym na stronie 4.

(er, mag)

Komentarze 8

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
goska19 / 14 maja 2008 o 23:08
0
Zgadzam sie nie było bezpiecznie ochorny było stosunkowo za malo do tylu ludzi ile było!
nie czułam sie ówniez zbyt bezpiecznie dobrze ze byłam z kumplami bo jeszcze za to ze sobie śpiewalam z kumpelka to bym oberwala od jakis przekletych drechów;/
i tych malolatek 15 i 16 to faktycznie pełno dzieci do odmu! gdzie sa ich rodzice! tym chłopakiem bł brejdak kumpla....



[*] dla niego !
Avatar
Gość / 14 maja 2008 o 19:33
0
Według mnie al. Witosa nie należy do terenu UP, więc zabezpieczenie tego terenu nie było w gestii organizatorów tej imprezy. Wydaję mi sie,że zawinił tu typ muzyki jaki był puszczany podczas koncertów. (dres+wódka=mieszanka wybuchowa). Jedynym priorytetem dla dresa jest ewentualny zespół piłkarski w danym mieście, a co za tym idzie zachowanie godne chuligana. Teksty piosenek diskopolowych nie mają duszy. Są proste i wymyślane na tzw. prędce. Rozumiem, że można przy niej potańczyć ale ja zdania nie zmienię. Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby zaprzestanie organizowania koncertów disco polo. Jeżeli chodzi o potencjalnych ludzi, którzy darli się i sikali na osiedlu Felin to założę się, że nie byli to studenci bo studenci obawiają się wejść na teren oblegany przez tzw. dresów (os. Felin, os. Jagielońskie) żeby ograniczyć prawdopodobieństwo dostania w przysłowiowy ryj. Może organizatorzy w następnym roku zmienią zdanie i zorganizują koncert, mający coś wspólnego z kulturą.
Według mnie al. Witosa nie należy do terenu UP, więc zabezpieczenie tego terenu nie było w gestii organizatorów tej imprezy. Wydaję mi sie,że zawinił tu typ muzyki jaki był puszczany podczas koncertów. (dres+wódka=mieszanka wybuchowa). Jedynym priorytetem dla dresa jest ewentualny zespół piłkarski w danym mieście, a co za tym idzie zachowanie godne chuligana. Teksty piosenek diskopolowych nie mają duszy. Są proste i wymyślane na tzw. prędce. Rozumiem, że można przy niej potańczyć ale ja zdania nie zmienię. Myślę, że dobrym rozwiązaniem było... rozwiń
Avatar
Gość / 13 maja 2008 o 22:27
0
[url="http://pl.youtube.com/watch?v=YbXDDBujRVk"]http://pl.youtube.com/watch?v=YbXDDBujRVk[/url]
i wy chcecie być metropolią ?? śmiech na sali z czym do ludzi ?? nie ma służ, żeby dbały o porządek ?
Brawo metropolia jak widać się nie należy zaściankowi UE.
Avatar
pikaczu / 13 maja 2008 o 20:15
0
Ja byłem tak do godziny 19.30. pełno było nieletnich którzy pili alkohol, (wiekszość z nich to 15 - 16 latki, mocno pijani) nikt tego nie kontrolował, a co do ochrony to o tej porze nikogo nie widziałem - pewnie było za wcześnie (chociaż ludzi przed sceną było pełno) . jęśli chodzi o bezpieczeństwo to były napewno poważne uchybienia i ktoś powinien za to odpowiedzieć-nie chodzi o to by zkrytykować, ale jak cis takiego się dzieje to skandal.
Avatar
Gość / 12 maja 2008 o 16:01
0
Nalepiej zamknijcie Lublin i nie róbcie rzadnych imprez !! każdy sie przyzwyczaił do narzekania!! a dlaczego wszystko jest zrzucone na policje i ochrone a sami sie już nie możecie pilnować??!! ja tam byłam i jestem zadowolona z imprezy a to że ktos nie ma hamulca do alkoholu i później się nie może opanować to niech skończy z piciem albo zacznie pić z umiarem. dzięki studentom mamy trochę rozrywki w Lublinie a co do transportu to można było sobie długo wcześniej zorganizowac powrót bo informacja o feliniadzie nie była podana z dnia na dzień! dzięki organizatorom za fajna impreze
Nalepiej zamknijcie Lublin i nie róbcie rzadnych imprez !! każdy sie przyzwyczaił do narzekania!! a dlaczego wszystko jest zrzucone na policje i ochrone a sami sie już nie możecie pilnować??!! ja tam byłam i jestem zadowolona z imprezy a to że ktos nie ma hamulca do alkoholu i później się nie może opanować to niech skończy z piciem albo zacznie pić z umiarem. dzięki studentom mamy trochę rozrywki w Lublinie a co do transportu to można było sobie długo wcześniej zorganizowac powrót bo informacja o feliniadzie nie była ... rozwiń
Avatar
dajeen / 12 maja 2008 o 07:00
0
Ja sie czułam w miare bezpiecznie, fakt faktem wiele bylo jakis przepychanek ale zazwyczaj szybko sie konczyły, bo przybiegała ochrona.
Jak dla mnie najgorsze były powroty. Na takse musiałabym czekac godzine!! Wiec została mi piechota:// Idac do domu przechodziłam kolo tego chlopaka:/ Lezal na ziemi, czekali wtedy na karetke... ehh
Avatar
melissos / 12 maja 2008 o 00:55
0
A byłeś tam? Widziałeś co tam sie działo? Studenci to była może połowa ludzi co tam przyszli, a reszta to małolaty i drechy. Ochrona? była, ale jak na taki tłum to było jej za mało. Szkoda że nie widziałeś jak 10 ochroniarzy uciekało przed bandą 50 awanturników. Jak bili jednego ochroniarza, a reszta sie patrzyła bo nie mogła nic zrobić. Po koncercie tam była bitwa za bitwą, jedna się kończyła zaczynała się druga, albo kilka naraz trwało. Policja przyjechała dopiero na sam koniec. Zawsze było tak że stali obok, z 30 radiowozów, a na tej imprezie? To i tak cud, że nikt nie zginął w tych walkach. Ja to ciemno widziałem od początku, chodziły grupki takich co przyszli tylko w jednym celu, żeby zrobić zadymę i mogę powiedzieć, że na studentów to oni nie wyglądali... Jak na taką dużą imprezę to ubezpieczenie było marne, bardzo łatwo można było tam dostać w ryj. Juwenalia były stanowczo lepiej zorganizowane.
Albo zachlać się tak, żeby udusić się własnymi wymiocinami? I to jeszcze dziewczyna?
Też się czasem napije, ale raczej bym na taki pomysł nie wpadł, żeby skakać na tira, może chciał sobie samochód podprowadzić? Bardzo prawdopodobne. Akurat byłem tam jak już zabrali tego chłopaka i w życiu bym sie nie domyślił ze tam coś takiego się wydarzyło.
Transport też był do niczego, jak jechałem na Felin to podstawili malutką 14. W dodatku już w autobusie było nieciekawie, pijane małolaty rzucające butelkami przez okno. Tragedia jednym słowem.
A byłeś tam? Widziałeś co tam sie działo? Studenci to była może połowa ludzi co tam przyszli, a reszta to małolaty i drechy. Ochrona? była, ale jak na taki tłum to było jej za mało. Szkoda że nie widziałeś jak 10 ochroniarzy uciekało przed bandą 50 awanturników. Jak bili jednego ochroniarza, a reszta sie patrzyła bo nie mogła nic zrobić. Po koncercie tam była bitwa za bitwą, jedna się kończyła zaczynała się druga, albo kilka naraz trwało. Policja przyjechała dopiero na sam koniec. Zawsze było tak że stali obok, z 30 radiowozów, a na tej impr... rozwiń
Avatar
radar / 11 maja 2008 o 23:33
0
Taak.
Studenci są święci i jak zwykle wszystkiemu winna jest policja, ochrona i oczywiście mieszkańcy "pobliskiego osiedla".
A kto na "pobliskim osiedlu" oblegał sklepiki z piwem i sikał gdzie popadnie ?
Kto darł się do rana pod oknami mieszkańców tegoż" pobliskiego osiedla" ?

Cieszę się, że są organizowane takie imprezy dla młodzieży w Lublinie, ale szlak mnie trafia gdy słyszę narzekania na wszystko dookoła...
Wypowiedź: "ktoś kogoś bił i nikt nie reagował", a ten młody człowiek który to widział, jak zareagował ? Brak totalny, samokrytyki !!!

Pierwszy skandal: Co Ci wspaniali studenci zrobili ze świeżutkim trawnikiem wzdłuż alei Witosa. Nowiutki, świeżo wygrabiony został przez nich stratowany.
Drugi skandal: POLICJA pozwoliła na parkowanie samochodów wzdłuż alei Witosa. Dramat... Droga krajowa a tutaj proszę - PARKING DLA PODCHMIELONEJ WSCHODZĄCEJ INTELIGENCJI.

CIEKAW JESTEM KTO TERAZ NAPRAWI TE SZKODY ?

radar
Taak.
Studenci są święci i jak zwykle wszystkiemu winna jest policja, ochrona i oczywiście mieszkańcy "pobliskiego osiedla".
A kto na "pobliskim osiedlu" oblegał sklepiki z piwem i sikał gdzie popadnie ?
Kto darł się do rana pod oknami mieszkańców tegoż" pobliskiego osiedla" ?

Cieszę się, że są organizowane takie imprezy dla młodzieży w Lublinie, ale szlak mnie trafia gdy słyszę narzekania na wszystko dookoła...
Wypowiedź: "ktoś kogoś bił i nikt nie reagował", a te... rozwiń
Avatar
goska19 / 14 maja 2008 o 23:08
0
Zgadzam sie nie było bezpiecznie ochorny było stosunkowo za malo do tylu ludzi ile było!
nie czułam sie ówniez zbyt bezpiecznie dobrze ze byłam z kumplami bo jeszcze za to ze sobie śpiewalam z kumpelka to bym oberwala od jakis przekletych drechów;/
i tych malolatek 15 i 16 to faktycznie pełno dzieci do odmu! gdzie sa ich rodzice! tym chłopakiem bł brejdak kumpla....



[*] dla niego !
Avatar
Gość / 14 maja 2008 o 19:33
0
Według mnie al. Witosa nie należy do terenu UP, więc zabezpieczenie tego terenu nie było w gestii organizatorów tej imprezy. Wydaję mi sie,że zawinił tu typ muzyki jaki był puszczany podczas koncertów. (dres+wódka=mieszanka wybuchowa). Jedynym priorytetem dla dresa jest ewentualny zespół piłkarski w danym mieście, a co za tym idzie zachowanie godne chuligana. Teksty piosenek diskopolowych nie mają duszy. Są proste i wymyślane na tzw. prędce. Rozumiem, że można przy niej potańczyć ale ja zdania nie zmienię. Myślę, że dobrym rozwiązaniem byłoby zaprzestanie organizowania koncertów disco polo. Jeżeli chodzi o potencjalnych ludzi, którzy darli się i sikali na osiedlu Felin to założę się, że nie byli to studenci bo studenci obawiają się wejść na teren oblegany przez tzw. dresów (os. Felin, os. Jagielońskie) żeby ograniczyć prawdopodobieństwo dostania w przysłowiowy ryj. Może organizatorzy w następnym roku zmienią zdanie i zorganizują koncert, mający coś wspólnego z kulturą.
Według mnie al. Witosa nie należy do terenu UP, więc zabezpieczenie tego terenu nie było w gestii organizatorów tej imprezy. Wydaję mi sie,że zawinił tu typ muzyki jaki był puszczany podczas koncertów. (dres+wódka=mieszanka wybuchowa). Jedynym priorytetem dla dresa jest ewentualny zespół piłkarski w danym mieście, a co za tym idzie zachowanie godne chuligana. Teksty piosenek diskopolowych nie mają duszy. Są proste i wymyślane na tzw. prędce. Rozumiem, że można przy niej potańczyć ale ja zdania nie zmienię. Myślę, że dobrym rozwiązaniem było... rozwiń
Avatar
Gość / 13 maja 2008 o 22:27
0
[url="http://pl.youtube.com/watch?v=YbXDDBujRVk"]http://pl.youtube.com/watch?v=YbXDDBujRVk[/url]
i wy chcecie być metropolią ?? śmiech na sali z czym do ludzi ?? nie ma służ, żeby dbały o porządek ?
Brawo metropolia jak widać się nie należy zaściankowi UE.
Avatar
pikaczu / 13 maja 2008 o 20:15
0
Ja byłem tak do godziny 19.30. pełno było nieletnich którzy pili alkohol, (wiekszość z nich to 15 - 16 latki, mocno pijani) nikt tego nie kontrolował, a co do ochrony to o tej porze nikogo nie widziałem - pewnie było za wcześnie (chociaż ludzi przed sceną było pełno) . jęśli chodzi o bezpieczeństwo to były napewno poważne uchybienia i ktoś powinien za to odpowiedzieć-nie chodzi o to by zkrytykować, ale jak cis takiego się dzieje to skandal.
Avatar
Gość / 12 maja 2008 o 16:01
0
Nalepiej zamknijcie Lublin i nie róbcie rzadnych imprez !! każdy sie przyzwyczaił do narzekania!! a dlaczego wszystko jest zrzucone na policje i ochrone a sami sie już nie możecie pilnować??!! ja tam byłam i jestem zadowolona z imprezy a to że ktos nie ma hamulca do alkoholu i później się nie może opanować to niech skończy z piciem albo zacznie pić z umiarem. dzięki studentom mamy trochę rozrywki w Lublinie a co do transportu to można było sobie długo wcześniej zorganizowac powrót bo informacja o feliniadzie nie była podana z dnia na dzień! dzięki organizatorom za fajna impreze
Nalepiej zamknijcie Lublin i nie róbcie rzadnych imprez !! każdy sie przyzwyczaił do narzekania!! a dlaczego wszystko jest zrzucone na policje i ochrone a sami sie już nie możecie pilnować??!! ja tam byłam i jestem zadowolona z imprezy a to że ktos nie ma hamulca do alkoholu i później się nie może opanować to niech skończy z piciem albo zacznie pić z umiarem. dzięki studentom mamy trochę rozrywki w Lublinie a co do transportu to można było sobie długo wcześniej zorganizowac powrót bo informacja o feliniadzie nie była ... rozwiń
Avatar
dajeen / 12 maja 2008 o 07:00
0
Ja sie czułam w miare bezpiecznie, fakt faktem wiele bylo jakis przepychanek ale zazwyczaj szybko sie konczyły, bo przybiegała ochrona.
Jak dla mnie najgorsze były powroty. Na takse musiałabym czekac godzine!! Wiec została mi piechota:// Idac do domu przechodziłam kolo tego chlopaka:/ Lezal na ziemi, czekali wtedy na karetke... ehh
Avatar
melissos / 12 maja 2008 o 00:55
0
A byłeś tam? Widziałeś co tam sie działo? Studenci to była może połowa ludzi co tam przyszli, a reszta to małolaty i drechy. Ochrona? była, ale jak na taki tłum to było jej za mało. Szkoda że nie widziałeś jak 10 ochroniarzy uciekało przed bandą 50 awanturników. Jak bili jednego ochroniarza, a reszta sie patrzyła bo nie mogła nic zrobić. Po koncercie tam była bitwa za bitwą, jedna się kończyła zaczynała się druga, albo kilka naraz trwało. Policja przyjechała dopiero na sam koniec. Zawsze było tak że stali obok, z 30 radiowozów, a na tej imprezie? To i tak cud, że nikt nie zginął w tych walkach. Ja to ciemno widziałem od początku, chodziły grupki takich co przyszli tylko w jednym celu, żeby zrobić zadymę i mogę powiedzieć, że na studentów to oni nie wyglądali... Jak na taką dużą imprezę to ubezpieczenie było marne, bardzo łatwo można było tam dostać w ryj. Juwenalia były stanowczo lepiej zorganizowane.
Albo zachlać się tak, żeby udusić się własnymi wymiocinami? I to jeszcze dziewczyna?
Też się czasem napije, ale raczej bym na taki pomysł nie wpadł, żeby skakać na tira, może chciał sobie samochód podprowadzić? Bardzo prawdopodobne. Akurat byłem tam jak już zabrali tego chłopaka i w życiu bym sie nie domyślił ze tam coś takiego się wydarzyło.
Transport też był do niczego, jak jechałem na Felin to podstawili malutką 14. W dodatku już w autobusie było nieciekawie, pijane małolaty rzucające butelkami przez okno. Tragedia jednym słowem.
A byłeś tam? Widziałeś co tam sie działo? Studenci to była może połowa ludzi co tam przyszli, a reszta to małolaty i drechy. Ochrona? była, ale jak na taki tłum to było jej za mało. Szkoda że nie widziałeś jak 10 ochroniarzy uciekało przed bandą 50 awanturników. Jak bili jednego ochroniarza, a reszta sie patrzyła bo nie mogła nic zrobić. Po koncercie tam była bitwa za bitwą, jedna się kończyła zaczynała się druga, albo kilka naraz trwało. Policja przyjechała dopiero na sam koniec. Zawsze było tak że stali obok, z 30 radiowozów, a na tej impr... rozwiń
Avatar
radar / 11 maja 2008 o 23:33
0
Taak.
Studenci są święci i jak zwykle wszystkiemu winna jest policja, ochrona i oczywiście mieszkańcy "pobliskiego osiedla".
A kto na "pobliskim osiedlu" oblegał sklepiki z piwem i sikał gdzie popadnie ?
Kto darł się do rana pod oknami mieszkańców tegoż" pobliskiego osiedla" ?

Cieszę się, że są organizowane takie imprezy dla młodzieży w Lublinie, ale szlak mnie trafia gdy słyszę narzekania na wszystko dookoła...
Wypowiedź: "ktoś kogoś bił i nikt nie reagował", a ten młody człowiek który to widział, jak zareagował ? Brak totalny, samokrytyki !!!

Pierwszy skandal: Co Ci wspaniali studenci zrobili ze świeżutkim trawnikiem wzdłuż alei Witosa. Nowiutki, świeżo wygrabiony został przez nich stratowany.
Drugi skandal: POLICJA pozwoliła na parkowanie samochodów wzdłuż alei Witosa. Dramat... Droga krajowa a tutaj proszę - PARKING DLA PODCHMIELONEJ WSCHODZĄCEJ INTELIGENCJI.

CIEKAW JESTEM KTO TERAZ NAPRAWI TE SZKODY ?

radar
Taak.
Studenci są święci i jak zwykle wszystkiemu winna jest policja, ochrona i oczywiście mieszkańcy "pobliskiego osiedla".
A kto na "pobliskim osiedlu" oblegał sklepiki z piwem i sikał gdzie popadnie ?
Kto darł się do rana pod oknami mieszkańców tegoż" pobliskiego osiedla" ?

Cieszę się, że są organizowane takie imprezy dla młodzieży w Lublinie, ale szlak mnie trafia gdy słyszę narzekania na wszystko dookoła...
Wypowiedź: "ktoś kogoś bił i nikt nie reagował", a te... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 8

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 września 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 września 2018 r. 0 1

Liga Mistrzów. Hattrick i kolejny rekord Leo Messiego

Liga Mistrzów. Hattrick i kolejny rekord Leo Messiego 2 0

FC Barcelona w pierwszym meczu tegorocznej edycji nie dała żadnych szans PSV Eindhoven i zwyciężyła 4:0, a trzy bramki zapisał na swoim koncie Argentyńczyk. Z kolei w najciekawszym wtorkowym meczu Liverpool wygrał po świetnym widowisku z Paris Saint Germain 3:2 zdobywając decydującą bramkę w doliczonym czasie gry

Militaria XX wieku. Wystawa historyczna w Targach Lublin
26 października 2018, 10:00

Militaria XX wieku. Wystawa historyczna w Targach Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. Modele pojazdów militarnych z całej Polski, repliki samolotów, pokazy broni i sprzętu wojskowego - to wszystko i wiele innych atrakcji czeka na odwiedzających Targi Lublin (ul. Dworcowa 11) w dniach 26-28 października podczas III edycji projektu Militaria XX wieku – Wystawa historyczna.

Bułgarzy na kolanach. Polska z piątym zwycięstwem w Warnie

Bułgarzy na kolanach. Polska z piątym zwycięstwem w Warnie 0 0

Polscy siatkarze zakończyli pierwszą fazę Mistrzostw Świata z kompletem zwycięstw. Podopieczni Vitala Heynena nie dali się Bułgarom, z którymi wygrali 3:1. Było to jednak niezwykle wymagające spotkanie.

Wybory samorządowe 2018 - Zamość. Kandydaci do Rady Miasta

Wybory samorządowe 2018 - Zamość. Kandydaci do Rady Miasta 1 1

Wybory samorządowe 2018 Zamość. Oto zarejestrowane listy kandydatów do Rady Miasta.

700 badaczy przyjechało do Lublina na Ogólnopolski Kongres Politologii [zdjęcia]
galeria

700 badaczy przyjechało do Lublina na Ogólnopolski Kongres Politologii [zdjęcia] 0 2

Z okazji IV Ogólnopolskiego Kongresu Politologii przyjechało ponad 700 badaczy z polskich oraz zagranicznych ośrodków naukowych. W programie ponad setka różnorodnych spotkań panelowych. Wydarzenie potrwa do czwartku.

Przekręcony licznik w samochodzie? Teraz będą za to wysokie kary

Przekręcony licznik w samochodzie? Teraz będą za to wysokie kary 10 3

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowane w Ministerstwie Sprawiedliwości zmiany w prawie, które pozwolą ukrócić oszukańczy proceder „przekręcania” liczników w używanych autach.

Starosta puławski nagrodzony tytułem „Samorządowca XX-lecia”

Starosta puławski nagrodzony tytułem „Samorządowca XX-lecia” 5 2

Starosta puławski, Witold Popiołek (PSL) w październiku dostanie statuetkę z tytułem „Samorządowca XX-lecia”. To nagroda przyznawana przez Zarząd Związku Powiatów Polskich, organizację tworzoną przez innych starostów z całego kraju. W jego zarządzie dominują działacze PSL-u.

Wymienią tablicę na cmentarzu jeńców włoskich w Białej Podlaskiej

Wymienią tablicę na cmentarzu jeńców włoskich w Białej Podlaskiej 6 0

Mieszkaniec Białej Podlaskiej zwrócił się do władz miasta o wymianę tablicy informacyjnej na cmentarzu jeńców włoskich. Samorząd chce to naprawić, ale nie w tym roku.

Jak nazwać te ulice i plac w Kraśniku? Pytają mieszkańców

Jak nazwać te ulice i plac w Kraśniku? Pytają mieszkańców 1 6

Mieszkańcy Kraśnika mogą wypowiedzieć się na temat proponowanych nazw dla nienazwanych jeszcze ulic i placu miejskiego.

Świdnik: Kandydaci już znani

Świdnik: Kandydaci już znani 1 5

79 kandydatów na radnych gmin na terenie powiatu świdnickiego i do Rady Powiatu Świdnickiego zgłosił Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość. Swoich kandydatów do Rady Miasta Świdnik przedstawił też burmistrz Waldemar Jakson, który będzie walczyć o kolejną kadencję w Ratuszu.

Koncert Moriah Woods w Nałęczowie
22 września 2018, 19:30

Koncert Moriah Woods w Nałęczowie 1 0

W sobotę, 22 września o godz. 19.30 w nałęczowskiej Kawiarni Lipowej odbędzie się koncert artystki z USA - Moriah Woods.

"Lekarz pomylił antybiotyki" i to był początek problemów ze zdrowiem Mai. Potrzebna pomoc

"Lekarz pomylił antybiotyki" i to był początek problemów ze zdrowiem Mai. Potrzebna pomoc 129 7

Potrzeba 10 tysięcy złotych, by 8-letnia Maja Kot ze Świdnika mogła wyjechać na konsultację lekarską do Wielkiej Brytanii. Dziewczynka cierpi na szereg poważnych chorób. Jej rodzice chcą znaleźć przyczynę, by móc skutecznie leczyć swoje dziecko. W pomoc Mai włączyła się już szkoła, w której uczy się trzecioklasistka

Krawczyk: Listy PiS do Rady Miasta to zwyczajna kpina

Krawczyk: Listy PiS do Rady Miasta to zwyczajna kpina 1 27

– Dzisiaj poznaliśmy kandydatów Prawa i Sprawiedliwości do Rady Miasta Lublin. Według nas te listy to zwyczajna kpina z mieszkańców Lublina – komentuje Michał Krawczyk, kandydujący na radnego z komitetu Krzysztofa Żuka. – Dla nas to nie do zaakceptowania.

"Żywi i umarli, czyli bandyci w piekle" w Teatrze Starym w Lublinie
5 października 2018, 19:00

"Żywi i umarli, czyli bandyci w piekle" w Teatrze Starym w Lublinie 2 0

Co Gdzie Kiedy. 5 października o godz. 19 w Teatrze Starym zaprezentowany zostanie spektakl Żywi i umarli, czyli bandyci w piekle, który cieszył się w Lublinie olbrzymią popularnością... ponad 150 lat temu. Teraz zobaczymy go ponownie, w nowej interpretacji i zupełnie za darmo. W kasie teatru dostępne są bezpłatne wejściówki.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.