Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Magazyn

11 maja 2012 r.
15:38
Edytuj ten wpis

Swojego dziecka do takiej szkoły bym nie posłał

27 39 A A
Adam Kalbarczyk (Maciej Kaczanowski)
Adam Kalbarczyk (Maciej Kaczanowski)

Rozmowa z Adamem Kalbarczykiem, dyrektorem Prywatnego Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącego im. I.J. Paderewskiego w Lublinie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
• Pan, panie dyrektorze, na pewno skończył szkołę publiczną.

W moich czasach innych nie było. Kończyłem SP nr 28 na LSM, potem chodziłem do Staszica. Bardzo miło to wspominam, głównie ze względu na towarzystwo. Do dziś utrzymuję kontakty z wieloma moimi kolegami. Ale swojego dziecka do szkoły publicznej bym dziś nie wysłał.

• Dlaczego?

Bo szkoła publiczna konserwuje złe nawyki polskiej szkoły. Publiczne gimnazjum to dziś miejsce, w której walczy się o to, by dzieci nie zrobiły sobie nawzajem krzywdy. W ogromnych szkolnych molochach, w zbyt dużych klasach, zbiera się dzieci, które przeżywają najbujniejszy okres dojrzewania. Poza tym to szkoły rejonowe, gdzie chodzą dzieci z bardzo różnych środowisk.

• To źle?

Nie chciałbym, by moje dziecko zetknęło się z dilerem narkotyków albo młodym rozbójnikiem, który pod szatnią przystawia mu nóż do szyi, żądając 2 zł. Niektórzy uważają, że warto dziecko skonfrontować z życiem w jego najgorszych postaciach. Ale pytanie, po co? Bo część dzieci później się już nigdy z takiego środowiska nie wyplącze.

W państwowych szkołach nic się od moich czasów nie zmieniło: szkoła jest od tego, by zadać, nauczyciel, by coś pod tablicą wytłumaczył, a obowiązkiem ucznia jest zrozumieć i umieć, choćby nie rozumiał i nie umiał. Uczeń musi sobie więc radzić sam albo z pomocą korepetytorów. To tajemnica poliszynela, że w najbardziej renomowanych szkołach trzeba zapłacić za korepetycje. I jak się podsumuje korepetycje, dodatkowe lekcje języka obcego, to wychodzi suma czesnego w szkole niepublicznej.

• Pana uczniowie nie chodzą na korepetycje?

Też w części chodzą. Bo jest to jakiś model, jakaś tradycja. Chociaż walczymy z tym.

• Walczycie?

Przekonujemy, mówimy, że nie ma takiej potrzeby. Moja córka skończyła Paderewskiego i żadne korepetycje nie były jej potrzebne. Jestem przekonany, że dotyczy to wszystkich naszych uczniów. Poza skrajnymi przypadkami, gdy np. ktoś długo był chory i nie chodził do szkoły.

Absolwenci naszego gimnazjum, którzy poszli do uznawanych za najlepsze liceów publicznych, mówią potem, że tracą to, czego nauczyli się w naszej szkole. Tu mieli 10 godzin tych lekcji języków obcych w tygodniu, w tym jedną z native speakerem. Żadna szkoła publiczna nie jest w stanie dać tyle. W związku z tym Lublin ma rekordową liczbę szkół językowych.

• Inne grzechy szkół publicznych?

Za duże klasy, za duży program, za mało godzin. I nauczyciele, których dyrektorzy muszą utrzymywać bez względu na efekty pracy. Nauczyciele są bardzo chronieni przez kartę nauczyciela.

• W Padarewskim ta karta nie obowiązuje?

Tylko w zakresie uprawnień urlopowych. Poza tym w kwestii zatrudniania i zwalniania nauczycieli mam pełną elastyczność. Dla mnie nauczyciel musi być efektywny, skuteczny, musi być dobrym wychowawcą. Nikt mnie nie zmusi, bym trzymał słabego nauczyciela.

• Dużo CV Pan dostaje?

Sporo. Nie mam porównania do innych szkół, ale mamy pełne segregatory podań o pracę.

• Sam je Pan przegląda?

Nie, pierwszą selekcję robi sekretariat. Ale CV to nie wszystko. Sprawdzamy przede wszystkim, jak nauczyciel radzi sobie w klasie. Jesteśmy w tej dobrej sytuacji, że szkolnictwo to rynek pracodawców. Dyrektor szkoły może przebierać w ofertach. Tym bardziej, że nauczyciele w szkołach publicznych czują się niedoceniani. I mimo ostatnich podwyżek, też najlepiej nie zarabiają.

• W Pana szkole zarabiają lepiej?

Podobnie jak w publicznej, choć mamy swój własny system wynagradzania. Nie uzależniamy pensji od stopnia awansu zawodowego. Do 40 proc. to dodatek motywacyjny, uzależniony od efektów pracy, zaangażowania w życie szkoły, czy w aktywność pozalekcyjną. I na wejście nauczyciel dostaje więcej. Jeśli zatrudniam młodego nauczyciela po studiach, to nie uważam, że przez rok powinienem go utrzymywać na głodowej pensji.

• W ankiecie na waszej stronie internetowej 33 proc. uczniów stwierdza, że Paderewski nie przygotowuje do dorosłego życia.

Czyli 67 proc. stwierdziło, że przygotowuje? A tak poważnie, to często zarzuca nam się, że nie zdarzamy uczniów z prawdziwym życiem. Mówi się, że są chowani pod szklanym kloszem.

• A nie są? Dziecko mieszka na zamkniętym osiedlu, najpierw chodzi do prywatnego przedszkola, potem do prywatnych szkół. Dopiero w wieku kilkunastu lat po raz pierwszy trafia na takie lubelskie Bronowice. Gdzie świat wygląda zupełnie inaczej.

A chce Pani by się przeniósł na te Bronowice i mieszkał w jakiejś rozwalającej się kamienicy? Ja miałem to szczęście, że nie miałem okazji uczestniczyć w żadnych chłopięcych bójkach. A wielu kolegów straciło w nich zęby, połamało nosy. W czym ja dziś jestem gorszy, że nikt mi nosa nie przetrącił?

• Nie pytam o bezpieczeństwo, ale o kontakt z ludźmi z biedniejszych rodzin.

W naszej szkole mamy stypendystów z podlubelskich miejscowości i dzieci imigrantów. Poza tym nasze dzieciaki działają w różnych stowarzyszeniach. W zasadzie każdy, kto chce mieć pozytywną ocenę ze sprawowania, musi działać społecznie. Oni widzą, jak się żyje, ale nie muszą wychodząc ze szkoły i zastanawiać się, czy dzisiaj oberwę, czy też nie.

• A nie jest trochę tak, że rodzice płacą, więc uważają, że dziecku więcej wolno?

Na pewno są bardziej roszczeniowi, bo mają poczucie, że w każdej sprawie mogą się zwrócić do dyrekcji. W szkole publicznej rodzic jest petentem. To ktoś, kto zawraca głowę. Ja chętnie słucham wszelkich opinii, bo dobrej szkoły nie można zrobić bez zaangażowania rodziców.

Ale to, że w szkole prywatnej rządzą rodzice, to mit. Rada rodziców naszej szkoły ma kompetencje jedynie opiniodawcze. Nie ma czegoś takiego, że przychodzi rodzic i mówi: płacę, więc proszę postawić mojemu dziecku piątkę. Absolutnie! Prowadzę szkołę od prawie 20 lat i nie przypominam sobie takiej sytuacji. Jeśli ktoś nie zgadza się z oceną, to może skorzystać z systemu odwoławczego.

• Można się odwołać od oceny?

Może to zrobić i uczeń, i rodzic. Zresztą można to zrobić w każdej szkole. Wynika to z rozporządzenia ministra. Można zgłosić zastrzeżenie do każdej oceny klasyfikacyjnej. Trzeba tylko wskazać niezgodność wystawienia tej oceny z prawem, w tym wewnątrzszkolnym. U nas ocena semestralna jest średnią ważoną ocen cząstkowych. A te pochodzą z prac pisemnych ocenianych według precyzyjnie opisanych kryteriów przeliczanych na procenty. Przy tym nie tracimy czasu na odpytywanie, które daje podstawę do wystawiania najbardziej nieobiektywnych ocen.

• Nie ma wywoływania do tablicy?

To idiotyczny pomysł. Przecież na żadnym zewnętrznym egzaminie nie ma czegoś takiego! Maglowanie pod tablicą najczęściej polega na szukaniu dziur w wiedzy ucznia. Poza tym zajmuje zwykle 15 minut, czyli 1/3 lekcji.

• Ale sama pamiętam ze szkoły, że na lekcje nauczycieli, którzy pytali, człowiek bardziej się przygotował.

My sobie nie zawracamy tym głowy. Jeśli chcemy sprawdzić bieżącą pracę uczniów, to robimy 3-minutową kartkówkę. Dla wszystkich. To naprawdę zmusza każdego ucznia do przygotowywania się do lekcji na bieżąco.

• Zasłynął Pan kiedyś jako dyrektor, który ściąga ze ścian klas krzyże. Dlaczego Pan to robił?

To nieprawda. Nikt nigdy żadnych krzyży nie ściągał w naszej szkole. Jestem zwolennikiem haseł oświeceniowych: zwłaszcza wolności i równości. Chciałem, by osoby niewierzące czy reprezentujące inne wyznania nie czuły się pod presją symbolicznej przemocy krzyży wiszących na każdej ścianie – by nikt nie czuł się wykluczony ani dyskryminowany tylko dlatego, że należy do mniejszości. Czym innym jest modlenie się czy noszenie krzyża na szyi, a czym innym oznakowanie wszystkich sal znakiem określonej religii. Taka była moja intencja, ale nikt nie chciał o nich słuchać. W jednej z gazet skonfrontowano mnie z abp. Życińskim. I od tego zaczęła się afera. Oskarżono mnie to, że ściągam krzyże.

• Czyli w Waszej szkole nigdy krzyży nie było?

Nigdy nie było krzyży zawieszonych administracyjnie. Ale każda klasa ma prawo do urządzenia sobie sali po swojemu, więc w kilku salach krzyże się pojawiły i to za sprawą religijnych wychowawców, a nie uczniów. Do dzisiaj tak jest. Po trzech latach , gdy klasa kończy naukę, to sala przechodzi remont. I następna klasa wiesza, co chce. Miałem wtedy pomysł, by te sprawy uregulować – z jednej strony dać prawo uczniom do praktyk religijnych w wydzielonych miejscach w szkole (salka katechetyczna czy sala modlitwy), w których symbole religijne byłyby umieszczone. Z drugiej dać wszystkim wolność od wszelkich symboli religijnych, których być może nie życzą sobie na co dzień. Ale zrobiła się afera i zrezygnowaliśmy z tego pomysłu. Okazuje się, że w Polsce nie jesteśmy w stanie spokojnie o tym rozmawiać. To jeszcze nie jest ten czas.

• Są w Pana szkole lekcje religii?

Tak.

• Katolickiej?

Tak. Nigdy nie było sygnału od rodziców, że potrzebna jest też inna. Ale gdyby się pojawił, to takie lekcje zorganizujemy. Za to mamy realny wybór między religią a etyką. Jesteśmy jedną z nielicznych szkół w Polsce, gdzie te lekcje są organizowane w tym samych godzinach, aby każdy uczeń miał ten wybór zagwarantowany.

• Ile dzieci chodzi na religię, a ile na etykę?

W gimnazjum, ze względu na przygotowanie do bierzmowania, dużo więcej na religię. W liceum już nawet do 50 proc. wybiera etykę. To moment, gdy przeżywają moment buntu.

• Szkoła jako firma.

Działamy w trudnych warunkach. Żyjemy w stosunkowo biednym regionie, biednym mieście. Czesne jest stosunkowo niskie. W Warszawie jest co najmniej dwa razy wyższe. Dlatego zysków z tego nie ma.

• Ale nową salę gimnastyczną udało się Wam zbudować.

Ta sala to przedsięwzięcie w dużej mierze gospodarcze. Ma na siebie zarabiać. A dzieciaki skorzystają z tego przy okazji. Niestety, nie stać nas na to, by wyłożyć kilka milionów tylko po to, by zaspokoić swoje potrzeby.


Komentarze 39

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 10 grudnia 2013 o 08:40
0

Propozycja ciekawej aplikacji umożliwiającej ustalenie pozycji innego użytkownika telefonu. Zapraszam na strone: http://fw.pl/mapa

Gwarantowany dokładność pomiaru.

Zapraszamy!

Avatar
art / 10 grudnia 2013 o 08:12
0

ten zasraniec zniszczył mi studia   pozdro cfelu

Avatar
racjonalista? / 5 marca 2013 o 10:12
0
No to pan dyrektor powinien sie trochę douczyć.... Sprawdziany tylko pisemne ? Toć to niezgodne z rozporządzeniem o ocenianiu (jest takie - i obowiązuje nawet w prywatnej szkole) i bardzo krzywdzące dla niektórych dzieci. Odpowiedź ustna sprawdza i kształci inne umiejętności - może nie podnosi bezpośrednio wyników testów zewnętrznych - ale nie można kształcić dzieci tylko połowicznie i w celu osiągnięcia "wyniku". Są różne predyspozycje i deficyty u dzieci i powinno chodzić o ich wszechstronny i zrównoważony rozwój a nie wyniki testów. Tym stwierdzeniem dyrektor przekonał mnie, że nie nadaje się na stanowisko dyrektora szkoły. Może inna duża firma - zakłąd pogrzebowy, zakład produkcyjny, Może mógłby być dyrektorem od spraw technicznych i organizacyjnych nawet w szkole, ale nie powinien mieć wpływu na dzieci....
No to pan dyrektor powinien sie trochę douczyć.... Sprawdziany tylko pisemne ? Toć to niezgodne z rozporządzeniem o ocenianiu (jest takie - i obowiązuje nawet w prywatnej szkole) i bardzo krzywdzące dla niektórych dzieci. Odpowiedź ustna sprawdza i kształci inne umiejętności - może nie podnosi bezpośrednio wyników testów zewnętrznych - ale nie można kształcić dzieci tylko połowicznie i w celu osiągnięcia "wyniku". Są różne predyspozycje i deficyty u dzieci i powinno chodzić o ich wszechstronny i zrównoważony rozwój a nie wyniki tes... rozwiń
Avatar
Wincent / 5 marca 2013 o 09:48
0
Poznaje te szkołe od środka - posłąłem tam dziecko. Ma wiele plusów, ale jeden poważny minus: dyrekcje, która robi wszystko w celach marketingowych. Przykład: po raz drugi z "troski o bezpieczeństwo dzieci" proszą o rozważną jazdę na drogach wokół szkoły, ale prawidłowo oznakować tych dróg to już nie mogą! Rondo jest oznakowane jako typowe rondo z ustąp pierwszeństwa z dwóch stron, a z trzeciej jest normalnym skrzyżowaniem z pierwszeństwem wjazdu. To jest oczywista zmyłka dla kierowców i bardzo łatwo o kolizję! Ale dyrekcji to nie przeszkadza! Pan Kalbarczyk osobiście pisze, że obowiązuje tam ograniczenie do 10 km/h. Nie zna kodeksu ? (nie ma żadnego znaku ograniczenia prędkości czy droga wewnętrzna - dopuszczalna prędkość to 50 km/h) Jak się założy filtr i weźmie pod uwagę, że każde działanie ma marketingowy podtekst to szkoła nie wypada źle, może nawet lepiej od masówek.
Poznaje te szkołe od środka - posłąłem tam dziecko. Ma wiele plusów, ale jeden poważny minus: dyrekcje, która robi wszystko w celach marketingowych. Przykład: po raz drugi z "troski o bezpieczeństwo dzieci" proszą o rozważną jazdę na drogach wokół szkoły, ale prawidłowo oznakować tych dróg to już nie mogą! Rondo jest oznakowane jako typowe rondo z ustąp pierwszeństwa z dwóch stron, a z trzeciej jest normalnym skrzyżowaniem z pierwszeństwem wjazdu. To jest oczywista zmyłka dla kierowców i bardzo łatwo o kolizję! Ale dyrekcji... rozwiń
Avatar
Leopold / 21 września 2012 o 17:37
0
[quote name='Gość' timestamp='1336896839' post='629734']
jak mam kasę i zdolne dziecko to posyłam do Batorego, a jak mam kasę i mierne dziecko to posyłam do Paderewskiego....
[/quote]
To pchaj do Batorego - w imię ojca i syna
Avatar
Tomasz / 20 września 2012 o 20:19
0
[quote name='ELO' timestamp='1348151667' post='676150']
PADEREWSKI RZĄDZI !!!!!!!
[/quote]

Na zmywaku na Wielkiej Brytanii.
Avatar
ELO / 20 września 2012 o 16:34
0
PADEREWSKI RZĄDZI !!!!!!!
Avatar
meg / 15 maja 2012 o 22:52
0
[quote name='absolwentka paderewskiego' timestamp='1336903442' post='629766']
drodzy rodzice i potencjalni kandydaci, uczeszczalam do gimnazjum paderewskiego i wlasnie skonczylam liceum publiczne, ciesze sie ze nie zostalam w lo paderewskiego (z listy kandydatow przyjetych od razu do lo mnie wyrzucono dzien po skladaniu podan (byly dwie listy w tym warunkowa), bezpodstawnie bo "z 3ką z matematyki matury nie zdam"... jakim prawem mozna tak mowic skoro 3 lata do matury sa jeszcze?, widocznie pan dyrektor mial kogos na moje miejsce) najbardziej rozbawila mnie wypowiedz w kwestii narkotykow. jesli chcecie miec najlepsze i najdrozsze narkotyki w miescie to dostaniecie je wlasnie tam, sa ludzie ktorzy nie nadazaja za ambicjami rodzicow i biora, sa ci co zawsze byli dobrzi i grzeczni i nagle im woda sodowa uderza do glowy, sa tacy ktorzy biora bo ida za tlumem, lub dlatego ze nie wytrzymuja presji, dlatego ze po prostu maja na to pieniadze i szukaja rozrywki, ale doskonale wiem tez ze byli tacy ktorzy sprzedawali by wlasnie miec na czesne... jedyne co moge dobrego powiedziec o tej szkole to, jezyki ktore sa naprawde na swietnym poziomie, co do korepetycji, to szkola oferuje korepetycje u nauczycieli prowadzacych lekcje, oczywiscie za pieniadze, czy to jest w porzadku pytam sie? DOSTAJECIE UCZNIOW Z NAPRAWDE SWIETNYMI WYNIKAMI W NAUCZE, NAJLEPSZYMI SREDNIMI I NIE POTRAFICIE TEGO WYKORZYSTAC. ja bardzo zaluje ze rodzice wyslali mnie do gimnazjum paderewskiego, ciesze si enatomiast ze pozniej poszlam do zwyklego liceum niezbyt renomowanego, powniewaz mialam niska srednią, bo w paderewskim zanizaja, byc moze wlasnie dlatego zeby nie isc do innego lo, tylko bezposrednio przejsc do ich liceum, bo uczen ktory zaliczyl przedmioty na 2 znajdywal sie od razu na liscie przyjetych do ich lo. a Panu, Panie dyrektorze dobrze radze rozejrzec sie po wlasnej szkole bo to co sie tam dzieje to cyrk na kołkach.
[/quote]
Skoro tak chętnie przyjmowali z 2 to czego ciebie wyrzycili z 3 z matematyki? Podpadłaś? Coś mi się tu nie zgadza.
[quote name='absolwentka paderewskiego' timestamp='1336903442' post='629766']
drodzy rodzice i potencjalni kandydaci, uczeszczalam do gimnazjum paderewskiego i wlasnie skonczylam liceum publiczne, ciesze sie ze nie zostalam w lo paderewskiego (z listy kandydatow przyjetych od razu do lo mnie wyrzucono dzien po skladaniu podan (byly dwie listy w tym warunkowa), bezpodstawnie bo "z 3ką z matematyki matury nie zdam"... jakim prawem mozna tak mowic skoro 3 lata do matury sa jeszcze?, widocznie pan dyrekt... rozwiń
Avatar
meg / 15 maja 2012 o 22:50
0
[quote name='absolwentka paderewskiego' timestamp='1336903442' post='629766']
drodzy rodzice i potencjalni kandydaci, uczeszczalam do gimnazjum paderewskiego i wlasnie skonczylam liceum publiczne, ciesze sie ze nie zostalam w lo paderewskiego (z listy kandydatow przyjetych od razu do lo mnie wyrzucono dzien po skladaniu podan (byly dwie listy w tym warunkowa), bezpodstawnie bo "z 3ką z matematyki matury nie zdam"... jakim prawem mozna tak mowic skoro 3 lata do matury sa jeszcze?, widocznie pan dyrektor mial kogos na moje miejsce) najbardziej rozbawila mnie wypowiedz w kwestii narkotykow. jesli chcecie miec najlepsze i najdrozsze narkotyki w miescie to dostaniecie je wlasnie tam, sa ludzie ktorzy nie nadazaja za ambicjami rodzicow i biora, sa ci co zawsze byli dobrzi i grzeczni i nagle im woda sodowa uderza do glowy, sa tacy ktorzy biora bo ida za tlumem, lub dlatego ze nie wytrzymuja presji, dlatego ze po prostu maja na to pieniadze i szukaja rozrywki, ale doskonale wiem tez ze byli tacy ktorzy sprzedawali by wlasnie miec na czesne... jedyne co moge dobrego powiedziec o tej szkole to, jezyki ktore sa naprawde na swietnym poziomie, co do korepetycji, to szkola oferuje korepetycje u nauczycieli prowadzacych lekcje, oczywiscie za pieniadze, czy to jest w porzadku pytam sie? DOSTAJECIE UCZNIOW Z NAPRAWDE SWIETNYMI WYNIKAMI W NAUCZE, NAJLEPSZYMI SREDNIMI I NIE POTRAFICIE TEGO WYKORZYSTAC. ja bardzo zaluje ze rodzice wyslali mnie do gimnazjum paderewskiego, ciesze si enatomiast ze pozniej poszlam do zwyklego liceum niezbyt renomowanego, powniewaz mialam niska srednią, bo w paderewskim zanizaja, byc moze wlasnie dlatego zeby nie isc do innego lo, tylko bezposrednio przejsc do ich liceum, bo uczen ktory zaliczyl przedmioty na 2 znajdywal sie od razu na liscie przyjetych do ich lo. a Panu, Panie dyrektorze dobrze radze rozejrzec sie po wlasnej szkole bo to co sie tam dzieje to cyrk na kołkach.
[/quote]
[quote name='absolwentka paderewskiego' timestamp='1336903442' post='629766']
drodzy rodzice i potencjalni kandydaci, uczeszczalam do gimnazjum paderewskiego i wlasnie skonczylam liceum publiczne, ciesze sie ze nie zostalam w lo paderewskiego (z listy kandydatow przyjetych od razu do lo mnie wyrzucono dzien po skladaniu podan (byly dwie listy w tym warunkowa), bezpodstawnie bo "z 3ką z matematyki matury nie zdam"... jakim prawem mozna tak mowic skoro 3 lata do matury sa jeszcze?, widocznie pan dyrekt... rozwiń
Avatar
gość / 14 maja 2012 o 21:41
0
[quote name='Tomasz' timestamp='1336895952' post='629731']
Nie zapominajmy, że matura jest najważniejszym egzaminem w życiu. Założę się, że każdy dyrektor najlepszych liceów w Lublinie pochwaliłby się wynikami egzaminów maturalnych. Czemu nie zrobił tego dyrektor Paderewskiego? Bo wyniki mają słabe!
[/quote]

Tutaj się Pan myli. Paderewski ma jedne z najlepszych wyników matur (szczególnie międzynarodowych) w Lublinie.

Jednak zgodzę się z przedmówcami, Pan Dyrektor powinien przejrzeć na oczy co się w jego szkole dzieje.
[quote name='Tomasz' timestamp='1336895952' post='629731']
Nie zapominajmy, że matura jest najważniejszym egzaminem w życiu. Założę się, że każdy dyrektor najlepszych liceów w Lublinie pochwaliłby się wynikami egzaminów maturalnych. Czemu nie zrobił tego dyrektor Paderewskiego? Bo wyniki mają słabe!
[/quote]

Tutaj się Pan myli. Paderewski ma jedne z najlepszych wyników matur (szczególnie międzynarodowych) w Lublinie.

Jednak zgodzę się z przedmówcami, Pan Dyrektor powinien prze... rozwiń
Avatar
Gość / 10 grudnia 2013 o 08:40
0

Propozycja ciekawej aplikacji umożliwiającej ustalenie pozycji innego użytkownika telefonu. Zapraszam na strone: http://fw.pl/mapa

Gwarantowany dokładność pomiaru.

Zapraszamy!

Avatar
art / 10 grudnia 2013 o 08:12
0

ten zasraniec zniszczył mi studia   pozdro cfelu

Avatar
racjonalista? / 5 marca 2013 o 10:12
0
No to pan dyrektor powinien sie trochę douczyć.... Sprawdziany tylko pisemne ? Toć to niezgodne z rozporządzeniem o ocenianiu (jest takie - i obowiązuje nawet w prywatnej szkole) i bardzo krzywdzące dla niektórych dzieci. Odpowiedź ustna sprawdza i kształci inne umiejętności - może nie podnosi bezpośrednio wyników testów zewnętrznych - ale nie można kształcić dzieci tylko połowicznie i w celu osiągnięcia "wyniku". Są różne predyspozycje i deficyty u dzieci i powinno chodzić o ich wszechstronny i zrównoważony rozwój a nie wyniki testów. Tym stwierdzeniem dyrektor przekonał mnie, że nie nadaje się na stanowisko dyrektora szkoły. Może inna duża firma - zakłąd pogrzebowy, zakład produkcyjny, Może mógłby być dyrektorem od spraw technicznych i organizacyjnych nawet w szkole, ale nie powinien mieć wpływu na dzieci....
No to pan dyrektor powinien sie trochę douczyć.... Sprawdziany tylko pisemne ? Toć to niezgodne z rozporządzeniem o ocenianiu (jest takie - i obowiązuje nawet w prywatnej szkole) i bardzo krzywdzące dla niektórych dzieci. Odpowiedź ustna sprawdza i kształci inne umiejętności - może nie podnosi bezpośrednio wyników testów zewnętrznych - ale nie można kształcić dzieci tylko połowicznie i w celu osiągnięcia "wyniku". Są różne predyspozycje i deficyty u dzieci i powinno chodzić o ich wszechstronny i zrównoważony rozwój a nie wyniki tes... rozwiń
Avatar
Wincent / 5 marca 2013 o 09:48
0
Poznaje te szkołe od środka - posłąłem tam dziecko. Ma wiele plusów, ale jeden poważny minus: dyrekcje, która robi wszystko w celach marketingowych. Przykład: po raz drugi z "troski o bezpieczeństwo dzieci" proszą o rozważną jazdę na drogach wokół szkoły, ale prawidłowo oznakować tych dróg to już nie mogą! Rondo jest oznakowane jako typowe rondo z ustąp pierwszeństwa z dwóch stron, a z trzeciej jest normalnym skrzyżowaniem z pierwszeństwem wjazdu. To jest oczywista zmyłka dla kierowców i bardzo łatwo o kolizję! Ale dyrekcji to nie przeszkadza! Pan Kalbarczyk osobiście pisze, że obowiązuje tam ograniczenie do 10 km/h. Nie zna kodeksu ? (nie ma żadnego znaku ograniczenia prędkości czy droga wewnętrzna - dopuszczalna prędkość to 50 km/h) Jak się założy filtr i weźmie pod uwagę, że każde działanie ma marketingowy podtekst to szkoła nie wypada źle, może nawet lepiej od masówek.
Poznaje te szkołe od środka - posłąłem tam dziecko. Ma wiele plusów, ale jeden poważny minus: dyrekcje, która robi wszystko w celach marketingowych. Przykład: po raz drugi z "troski o bezpieczeństwo dzieci" proszą o rozważną jazdę na drogach wokół szkoły, ale prawidłowo oznakować tych dróg to już nie mogą! Rondo jest oznakowane jako typowe rondo z ustąp pierwszeństwa z dwóch stron, a z trzeciej jest normalnym skrzyżowaniem z pierwszeństwem wjazdu. To jest oczywista zmyłka dla kierowców i bardzo łatwo o kolizję! Ale dyrekcji... rozwiń
Avatar
Leopold / 21 września 2012 o 17:37
0
[quote name='Gość' timestamp='1336896839' post='629734']
jak mam kasę i zdolne dziecko to posyłam do Batorego, a jak mam kasę i mierne dziecko to posyłam do Paderewskiego....
[/quote]
To pchaj do Batorego - w imię ojca i syna
Avatar
Tomasz / 20 września 2012 o 20:19
0
[quote name='ELO' timestamp='1348151667' post='676150']
PADEREWSKI RZĄDZI !!!!!!!
[/quote]

Na zmywaku na Wielkiej Brytanii.
Avatar
ELO / 20 września 2012 o 16:34
0
PADEREWSKI RZĄDZI !!!!!!!
Avatar
meg / 15 maja 2012 o 22:52
0
[quote name='absolwentka paderewskiego' timestamp='1336903442' post='629766']
drodzy rodzice i potencjalni kandydaci, uczeszczalam do gimnazjum paderewskiego i wlasnie skonczylam liceum publiczne, ciesze sie ze nie zostalam w lo paderewskiego (z listy kandydatow przyjetych od razu do lo mnie wyrzucono dzien po skladaniu podan (byly dwie listy w tym warunkowa), bezpodstawnie bo "z 3ką z matematyki matury nie zdam"... jakim prawem mozna tak mowic skoro 3 lata do matury sa jeszcze?, widocznie pan dyrektor mial kogos na moje miejsce) najbardziej rozbawila mnie wypowiedz w kwestii narkotykow. jesli chcecie miec najlepsze i najdrozsze narkotyki w miescie to dostaniecie je wlasnie tam, sa ludzie ktorzy nie nadazaja za ambicjami rodzicow i biora, sa ci co zawsze byli dobrzi i grzeczni i nagle im woda sodowa uderza do glowy, sa tacy ktorzy biora bo ida za tlumem, lub dlatego ze nie wytrzymuja presji, dlatego ze po prostu maja na to pieniadze i szukaja rozrywki, ale doskonale wiem tez ze byli tacy ktorzy sprzedawali by wlasnie miec na czesne... jedyne co moge dobrego powiedziec o tej szkole to, jezyki ktore sa naprawde na swietnym poziomie, co do korepetycji, to szkola oferuje korepetycje u nauczycieli prowadzacych lekcje, oczywiscie za pieniadze, czy to jest w porzadku pytam sie? DOSTAJECIE UCZNIOW Z NAPRAWDE SWIETNYMI WYNIKAMI W NAUCZE, NAJLEPSZYMI SREDNIMI I NIE POTRAFICIE TEGO WYKORZYSTAC. ja bardzo zaluje ze rodzice wyslali mnie do gimnazjum paderewskiego, ciesze si enatomiast ze pozniej poszlam do zwyklego liceum niezbyt renomowanego, powniewaz mialam niska srednią, bo w paderewskim zanizaja, byc moze wlasnie dlatego zeby nie isc do innego lo, tylko bezposrednio przejsc do ich liceum, bo uczen ktory zaliczyl przedmioty na 2 znajdywal sie od razu na liscie przyjetych do ich lo. a Panu, Panie dyrektorze dobrze radze rozejrzec sie po wlasnej szkole bo to co sie tam dzieje to cyrk na kołkach.
[/quote]
Skoro tak chętnie przyjmowali z 2 to czego ciebie wyrzycili z 3 z matematyki? Podpadłaś? Coś mi się tu nie zgadza.
[quote name='absolwentka paderewskiego' timestamp='1336903442' post='629766']
drodzy rodzice i potencjalni kandydaci, uczeszczalam do gimnazjum paderewskiego i wlasnie skonczylam liceum publiczne, ciesze sie ze nie zostalam w lo paderewskiego (z listy kandydatow przyjetych od razu do lo mnie wyrzucono dzien po skladaniu podan (byly dwie listy w tym warunkowa), bezpodstawnie bo "z 3ką z matematyki matury nie zdam"... jakim prawem mozna tak mowic skoro 3 lata do matury sa jeszcze?, widocznie pan dyrekt... rozwiń
Avatar
meg / 15 maja 2012 o 22:50
0
[quote name='absolwentka paderewskiego' timestamp='1336903442' post='629766']
drodzy rodzice i potencjalni kandydaci, uczeszczalam do gimnazjum paderewskiego i wlasnie skonczylam liceum publiczne, ciesze sie ze nie zostalam w lo paderewskiego (z listy kandydatow przyjetych od razu do lo mnie wyrzucono dzien po skladaniu podan (byly dwie listy w tym warunkowa), bezpodstawnie bo "z 3ką z matematyki matury nie zdam"... jakim prawem mozna tak mowic skoro 3 lata do matury sa jeszcze?, widocznie pan dyrektor mial kogos na moje miejsce) najbardziej rozbawila mnie wypowiedz w kwestii narkotykow. jesli chcecie miec najlepsze i najdrozsze narkotyki w miescie to dostaniecie je wlasnie tam, sa ludzie ktorzy nie nadazaja za ambicjami rodzicow i biora, sa ci co zawsze byli dobrzi i grzeczni i nagle im woda sodowa uderza do glowy, sa tacy ktorzy biora bo ida za tlumem, lub dlatego ze nie wytrzymuja presji, dlatego ze po prostu maja na to pieniadze i szukaja rozrywki, ale doskonale wiem tez ze byli tacy ktorzy sprzedawali by wlasnie miec na czesne... jedyne co moge dobrego powiedziec o tej szkole to, jezyki ktore sa naprawde na swietnym poziomie, co do korepetycji, to szkola oferuje korepetycje u nauczycieli prowadzacych lekcje, oczywiscie za pieniadze, czy to jest w porzadku pytam sie? DOSTAJECIE UCZNIOW Z NAPRAWDE SWIETNYMI WYNIKAMI W NAUCZE, NAJLEPSZYMI SREDNIMI I NIE POTRAFICIE TEGO WYKORZYSTAC. ja bardzo zaluje ze rodzice wyslali mnie do gimnazjum paderewskiego, ciesze si enatomiast ze pozniej poszlam do zwyklego liceum niezbyt renomowanego, powniewaz mialam niska srednią, bo w paderewskim zanizaja, byc moze wlasnie dlatego zeby nie isc do innego lo, tylko bezposrednio przejsc do ich liceum, bo uczen ktory zaliczyl przedmioty na 2 znajdywal sie od razu na liscie przyjetych do ich lo. a Panu, Panie dyrektorze dobrze radze rozejrzec sie po wlasnej szkole bo to co sie tam dzieje to cyrk na kołkach.
[/quote]
[quote name='absolwentka paderewskiego' timestamp='1336903442' post='629766']
drodzy rodzice i potencjalni kandydaci, uczeszczalam do gimnazjum paderewskiego i wlasnie skonczylam liceum publiczne, ciesze sie ze nie zostalam w lo paderewskiego (z listy kandydatow przyjetych od razu do lo mnie wyrzucono dzien po skladaniu podan (byly dwie listy w tym warunkowa), bezpodstawnie bo "z 3ką z matematyki matury nie zdam"... jakim prawem mozna tak mowic skoro 3 lata do matury sa jeszcze?, widocznie pan dyrekt... rozwiń
Avatar
gość / 14 maja 2012 o 21:41
0
[quote name='Tomasz' timestamp='1336895952' post='629731']
Nie zapominajmy, że matura jest najważniejszym egzaminem w życiu. Założę się, że każdy dyrektor najlepszych liceów w Lublinie pochwaliłby się wynikami egzaminów maturalnych. Czemu nie zrobił tego dyrektor Paderewskiego? Bo wyniki mają słabe!
[/quote]

Tutaj się Pan myli. Paderewski ma jedne z najlepszych wyników matur (szczególnie międzynarodowych) w Lublinie.

Jednak zgodzę się z przedmówcami, Pan Dyrektor powinien przejrzeć na oczy co się w jego szkole dzieje.
[quote name='Tomasz' timestamp='1336895952' post='629731']
Nie zapominajmy, że matura jest najważniejszym egzaminem w życiu. Założę się, że każdy dyrektor najlepszych liceów w Lublinie pochwaliłby się wynikami egzaminów maturalnych. Czemu nie zrobił tego dyrektor Paderewskiego? Bo wyniki mają słabe!
[/quote]

Tutaj się Pan myli. Paderewski ma jedne z najlepszych wyników matur (szczególnie międzynarodowych) w Lublinie.

Jednak zgodzę się z przedmówcami, Pan Dyrektor powinien prze... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 39

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 lipca 2018 r. 0 0

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku
Alarm 24

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku 4 10

Kupiony w hipermarkecie notebook okazał się wadliwy, ale sklep nie chce go przyjąć z powrotem, mimo że obiecuje klientom możliwość zwrotu towarów w ciągu 30 dni od zakupu. Hipermarket tłumaczy, że sprzęt jest już używany. Klient jest oburzony, ale zgodnie z prawem to sklep ma rację.

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program]
28 lipca 2018, 11:00

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program] 27 3

Pokaz filmu „Złodziejaszki” Hirokazu Koreedy nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes, a potem wspólny koncert Nosowskiej i Zamilskiej na kazimierskim zamku. Tak będzie wyglądało otwarcie 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się już w następną sobotę 28 lipca.

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo
21 lipca 2018, 18:00

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo 2 0

Co Gdzie Kiedy. Duet Gabryś & Quinn wystąpi 21 lipca o godz. 18 w Muzeum Lubelskim w ramach cyklu Muzyka na lubelskim Zamku.

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych 2 2

Cztery osoby, w tym prezes i dyrektorzy jednej ze spółek, zostali zatrzymani przez prokuratorów z Zamościa. Śledczy podejrzewają ich o wyłudzenia podatku VAT.

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie 133 53

W czwartek zalano betonem studnię odkrytą przed Bramą Krakowską podczas przebudowy nawierzchni. Ratusz planował stworzenie w tym miejscu „okna czasu”, przez które można by zajrzeć do wnętrza. Ale takiej atrakcji jednak tu nie będzie. – Udostępnienie studni okazało się niemożliwe – oznajmił Urząd Miasta.

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
21 lipca 2018, 12:00

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego 3 1

Co Gdzie Kiedy. Inna Fundacja - IFKA zaprasza do udziału w projekcje NIE WYMIGASZ SIĘ OD HISTORII/HERSTORII, w ramach którego organizowane będą spacery prowadzone w języku polskim oraz migowym. Na początek spacery z okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków 22 1

Zarzuty kradzieży i kradzieży z włamaniem usłyszeli dwaj 16-latkowie, którzy od początku lipca na basenie miejskim w Puławach kradli przedmioty pozostawione w szafkach.

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu
galeria

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu 59 0

Członkowie rodzin policjantów, którzy stracili życie na służbie odsłonili dziś tabliczki epitafijne. Jedna z nich poświęcona jest st. sierż. Magdalenie Dolebskiej z Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie
20 lipca 2018, 12:00

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie 0 0

W piątek, 20 lipca o godz. 12 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wycieczka z przewodnikiem, podczas której poznamy filmowe losy nadwiślańskiego miasta.

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti 2 5

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej w nietypowy sposób walczy z wandalami. Na kilku najczęściej dewastowanych wiatach przystankowych pojawi się graffiti. Pierwsze już jest – na przystanku przy ulicy Warszawskiej

Azoty Puławy wróciły do treningów

Azoty Puławy wróciły do treningów 2 0

PIŁKA RĘCZNA Brązowi medaliści rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Drużynę prowadzi były reprezentacyjny obrotowy Bartosz Jurecki

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy 0 11

Prawie 7 miesięcy drogowcy remontowali niespełna trzykilometrowy odcinek drogi 801, od Dęblina do Stężycy.

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia]
galeria

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia] 7 0

Nowe ulice i mosty, a w planach m.in. budowa placu zabaw – inwestycje w Zamościu nabierają tempa.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca 0 0

Tej imprezy nie można przegapić. Od piątku do niedzieli Lublin będzie gospodarzem 94. PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Tylu gwiazd nie mieliśmy u siebie od... 34 lat.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.