Uczniowie Szkoły Podstawowej Nr 38 im. Henryka Sienkiewicza znaleźli się w gronie laureatów IX edycji konkursu “Projekt z klasą”, organizowanego co roku przez wydawnictwo Nowa Era. Dzięki nim powstanie wyjątkowa gra łącząca informatykę z literaturą.
W tym roku w prestiżowym konkursie wzięło udział ponad 20 tys. uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całej Polski.
– Z roku na rok inicjatywy uczniów są coraz bardziej ambitne. Dotyczy to nie tylko imponującego poziomu technologicznego zgłaszanych projektów, ale przede wszystkim ich wpływu na życie lokalnej społeczności – mówi Małgorzata Jankowska, koordynatorka inicjatyw odpowiedzialnych społecznie w wydawnictwie Nowa Era.
Jury konkursowe oraz internauci wybrali 50 zwycięskich zespołów, które otrzymają granty na realizację stworzonych przez siebie projektów. Wśród nich znalazła się drużyna z lubelskiego „Sienkiewicza”, która stworzyła grę z użyciem ozobota o życiu i działalności patrona swojej szkoły.
– Naszym celem było zaprezentowanie go całej społeczności szkolnej w nowatorski sposób, ale także rozwijanie kreatywności uczniów biorących udział w pracach i wykorzystania wiedzy z innych przedmiotów m.in. historii i języka polskiego do stworzenia gry – mówi Marcin Stec, nauczyciel informatyki w SP nr 38 w Lublinie.
16 uczniów klasy VI przygotowujący grę stworzyli jej dwie wersje: o życiorysie Henryka Sienkiewicza z uwzględnieniem jego roli w kształtowaniu patriotyzmu i roli w odzyskaniu niepodległości przez Polskę oraz o jego twórczości literackiej.
– W maju, w dniu patrona naszej szkoły w zmaganiach z grą wezmą udział uczniowie naszej szkoły. Chcemy też opublikować ją na stronie szkoły gry żeby rozpowszechnić wiedzę o Henryku Sienkiewiczu i promować naukę programowania.