
Nowy system operacyjny Microsoftu od piątku jest już w sprzedaży. Wielu potencjalnych użytkowników zastanawia się tylko, jak będzie z grami.

– Postępy w dziedzinie przetwarzania równoległego, fizyki oraz stereoskopowego obrazu 3D zwiększyły znaczenie GPU – tłumaczył na konferencji prasowej w Santa Clara Mike Angiulo, szef działu planowania Windows w Microsoft Corp. – Postępy te, w połączeniu z Windows 7, DirectX 11 i DirectCompute zmienią w nadchodzących latach obraz rozgrywki na pecetach.
– Wbrew z plotkom, z których wynikać by miało coś przeciwnego, badania pokazują, że rynek rozgrywki na komputerach PC nadal szybko rośnie, zaś firma Nvidia jest w awangardzie tego trendu – dodał Jon Peddie, główny analityk w firmie Jon Peddie Research. – Doskonała grafika, stereoskopowe 3D oraz zaawansowana fizyka to funkcje, które wyróżniają rozgrywkę z procesorami Nvidia GeForce od wrażeń oferowanych przez konsole do gier oraz inne komponenty komputera PC.
Przedstawiciele Nvidia zapowiedzieli też, co będziemy mieli z połączenia Windows 7 i kart graficznych zbudowanych w oparciu o procesory GeForce:
Nvidia 3D Visio, czyli w pełni trójwymiarowe postacie i obiekty. Nvidia PhysX, czyli realistyczna fizyka. Obie funkcje są i w Viście, ale w 7 ma być lepiej i szybciej. Szybciej – o 15 procent – będzie działał Windows 7 przy układzie dwóch kart w technologii SLI.
Natomiast Microsoft DirectCompute (nowy interfejs programowania aplikacji API) dla obliczeń na GPU, pozwoli twórcom oprogramowania zaprezentować nowe efekty wizualne, w mniejszym stopniu wpływające na wydajność. Wśród zastosowań znajdują się m.in. post-processing obrazu, efekty cieniowania i oświetlenia. W połączeniu z DirectX 11 możemy liczyć na naprawdę piękne widoki w grach.
Zresztą już wiadomo o kilku tytułach, które będą korzystać z DirectX 11: Dirt 2, Alien vs. Predator czy S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.
Sterowniki z certyfikatem WHQL i obsługą DirectCompute są już dostępne na:
www.nvidia.pl/drivers