Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

10 grudnia 2013 r.
16:52
Edytuj ten wpis

Pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej stanie w Kraśniku

17 34 A A
Nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie będzie wyglądać kraśnicki pomnik ofiar katastrofy z 10 kwietnia 2
Nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie będzie wyglądać kraśnicki pomnik ofiar katastrofy z 10 kwietnia 2

Obelisk upamiętniający ofiary katastrofy smoleńskiej ma stanąć wśród dębów posadzonych w 2011 roku przy ul. Urzędowskiej.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Inicjatywa była wspólna. Zrodziła się podczas spotkań koleżeńskich, więc trudno jest wyłonić jednego autora – mówi radny Jan Albiniak, który stoi na czele komitetu starającego się o budowę pomnika pamięci ofiar katastrofy smoleńskiej.

Komitet związał się kilka dni temu, 6 grudnia. Wśród dwunastu założycieli są m.in. płk Jerzy Cichocki, wiceprezes Koła 24 Pułku Ułanów, prezes Klubu Oficerów Rezerwy, zastępca burmistrza Kraśnika, były poseł Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Stawiarski (PiS), przedsiębiorcy i trzech radnych miejskich Prawa i Sprawiedliwości.

– Pomnik stanąłby przy głównej arterii miasta, gdzie dwa lata temu posadziliśmy 96 dębów (symbolizują ofiary katastrofy prezydenckiego samolotu – red.).

– To obywatelska inicjatywa, a mój zastępca jest też mieszkańcem miasta – zaznacza Mirosław Włodarczyk, burmistrz Kraśnika. – To bardzo dobrze, że jest taki pomysł. Każdemu powinna być bliska idea wzniesienia takiego pomnika.

Nie ma jeszcze opracowanej koncepcji planowanego monumentu. – Chcielibyśmy ogłosić konkurs, który wyłoni zwycięzcę – zapowiada Albiniak. I dodaje: Wstępnie zaplanowaliśmy, że pomnik powstałby w ciągu 1,5 roku. Pieniądze na jego budowę będą pochodzić ze zbiórek. Niewykluczone, że będą też sprzedawane cegiełki.

O budowie pomnika upamiętniającego ofiary katastrofy smoleńskiej myśli też Świdnik. Monument ma stanąć na pl. Konstytucji, od strony ul. Wyszyńskiego. Koszt to 70 tys. zł.

– Cały czas zbieramy pieniądze. Pod koniec listopada na koncie mieliśmy ok. 20 tys. zł – podaje Marian Gołębiowski, zastępca przewodniczącego społecznego komitet "Smoleńsk 2010”.

Sprzedaż cegiełek i zbiórkę do puszek komitet prowadzi m.in. w parafiach. Dwie skarbonki są też na terenie miasta. Komitet z prośbą o wsparcie chce zwrócić się też do przedsiębiorców.

Komentarze 34

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Babcia klozetowa / 16 grudnia 2013 o 21:12
0

W Kraśniku, koniecznie należy wybudować przynajmniej dwa pomniki smoleńskie, bo na jednym nie zmieszczą się wszystkie nazwiska sponsorów, a o to tu przede  wszystkim chodzi.

Avatar
zgaga / 16 grudnia 2013 o 13:47
0
Jakie datki? pojada ludziom po poborach i w ten sposób zdobędą pieniądze na pomnik.
Pomnik stanie ale kosztem ludzi pracy i ich większego ubóstwa.
Avatar
Gość / 16 grudnia 2013 o 02:29
0

Politykom się nie dziwię, wybory idą. Ale że przedsiębiorcy chcieli wydać własną kasę nie uwierzę. Podajcie ich nazwiska, niech sami zaprzeczą.


Nie doczytałeś ?

Oni będą zbierać datki od ludzi, a sami, jako komitet, będą wydawać i kierować tym całym przedsięwzięciem.

Avatar
antykomunista / 15 grudnia 2013 o 22:42
0
12. Jacek Zając – pasjonat historii, radny Rady Miasta Kraśnik.
 

To ten "pasjonat historii", co mu wyszło 200 tys. ofiar Rzezi Wołyńskiej ? :o

Avatar
Gość / 15 grudnia 2013 o 19:42
0

Politykom się nie dziwię, wybory idą. Ale że przedsiębiorcy chcieli wydać własną kasę nie uwierzę. Podajcie ich nazwiska, niech sami zaprzeczą.

Avatar
diagnosta / 15 grudnia 2013 o 19:15
0

Na przykład taki Marzec ludziom płaci za robote śmieszne pieniądze a tu taki działacz i społecznik. Tych co na ciebie pracują najpierw uszanuj,  a potem dopiero dbaj o cały Kraśnik

Avatar
fredek / 15 grudnia 2013 o 18:48
0

Czy miasto nie ma na co wydać pieniędzy.Niech pan burmistrz da ze swiej kasy.

Avatar
Liczą na względy / 15 grudnia 2013 o 11:37
0

Zgadzam się w całej rozciągłości z tym komentarzem

 
nn (gość)

nie mają na co kasy wydawać? postawcie raczej pomnik żołnierzom polskim, ofiarom stalinowskim bo to oni właśnie- ci żołnierze byli prawdziwymi ofiarami w Katyniu. Co się dzieje z dzisiejszą Polską?? Ludzie opamiętajcie się. Zapominacie gdzie jest sedno i sens tej całej sytuacji i tragedii. To co dzisiaj nazywane jest tragedią smoleńską to jakiś dziwny twór i powód do ogólnopolskiej paranoi miłośników teorii spiskowych. Siądźcie w końcu na dupach i dajcie spokój. Rzygać się chce od tych wszystkich durnych pomysłów na stawianie pomników. Już samo pochowanie śp Lecha Kaczyńskiego na wawelu było przesadą. Co on takiego zrobił (oprócz tragicznej śmierci w wyniku wypadku lotniczego) ja się pytam? i z jakiej parady jemu i pozostałym ofiarom mają być postawione te wszystkie pomniki. Wiem, że to co teraz napiszę może być dla niektórych obraźliwe ale każdy ma prawo do własnego zdania a moje jest takie: nic nie zrobili. Byli tylko kolejnymi świniami przy korycie i oderwanymi od koryta, który zginęli w wyniku nieszczęśliwego zbiegu okoliczności. i dlaczego ta ich śmierć ma być ważniejsza od śmierci zwykłego przeciętnego polaka?????? Idąc tropem tej całej ideologii postawmy pomnik śp Annie Jantar. Przecież też zginęła w katastrofie lotniczej a razem z nią dziesiątki innych osób.

I nie mieszajcie Kościoła w te swoje zbiórki, cegiełki i machloje.

http://krasnik.naszemiasto.pl/artykul/galeria/2097858,pomnik-ofiar-katastrofy-smolenskiej-powstanie-w-krasniku,id,t.html

To jest sprawa polityczna. Popatrzcie na nazwiska

Skład komitetu na rzecz budowy pomnika ofiar katastrofy smoleńskiej w Kraśniku:

1. Jan Albiniak – społecznik, radny Rady Miasta Kraśnik, były przewodniczący Rady Miasta,
2. płk Jerzy Cichocki - wiceprezes Koła 24 Pułku Ułanów, prezes Klubu Oficerów Rezerwy, organizator

wielu ważnych uroczystości państwowych i patriotycznych, Kraśniczanin Roku 2008,
3. Janusz Geneja – przedsiębiorca, właściciel zakładów poligraficznych AJG, działacz społeczny, członek kraśnickiej Rady Biznesu,
4. Szczepan Ignaczyński – artysta plastyk, społecznik, kolekcjoner, Kraśniczanin Roku 2012,
5. dr Paweł Cioch – prawnik, pracownik naukowy wydziału Prawa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II,
6. Andrzej Marzec – przedsiębiorca, działacz społeczny i polityczny,
7. Jerzy Misiak – wiceprzewodniczący Rady Miasta Kraśnik,
8. Michał Mulawa - Fundator oraz Prezes Fundacji Rozwoju Polski Wschodniej, rzecznik prasowy UM Kraśnik,
9. Tadeusz Siewielec - przedsiębiorca, właściciel firmy Ekoflora
10. Jarosław Stawiarski – nauczyciel, działacz samorządowy, starosta powiatu kraśnickiego w latach
2002-2006, poseł na Sejm V kadencji , obecnie I zastępca Burmistrza Miasta Kraśnik,
11. Dariusz Szlafka – przedsiębiorca, Prezes zarządu Zakładów Metalowych Kraśnik Grupa Bumar, działacz społeczny i polityczny,
12. Jacek Zając – pasjonat historii, radny Rady Miasta Kraśnik.

Każdy z nich ma jakiś interes do ugrania na tej inicjatywie np. drukowanie folderów, ulotek na kampanię wyborczą i innych druków urzędowych, kalendarzy etc.

div>

nie mają na co kasy wydawać? postawcie raczej pomnik żołnierzom polskim, ofiarom stalinowskim bo to oni właśnie- ci żołnierze byli prawdziwymi ofiarami w Katyniu. Co się dzieje z dzisiejszą Polską?? Ludzie opamiętajcie się. Zapominacie gdzie jest sedno i sens tej całej sytuacji i tragedii. To co dzisiaj nazywane jest tragedią smoleńską to jakiś dziwny twór i powód do ogólnopolskiej paranoi miłośników teorii spiskowych. Siądźcie w końcu na dupach i dajcie spokój. Rzygać się chce od tych wszystkich durnych pomysłów na stawianie pomnikó... rozwiń

Avatar
Wacław / 14 grudnia 2013 o 22:20
0

Pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej, demontaż pamnika partyzanta który wrósł w to miejsce,czy nie może być pomnikiem wszystkich partyzantów -wszystko dot. Kraśnika. Ludzie, przecież Wy wybraliście tych radnych i narazie macie. Zapomiętajcie nazwiska ,aby nie popełnić tych samych błędów

Avatar
xxx / 14 grudnia 2013 o 21:57
0

no ja pi***** nie wierze! Przeznaczyliby te pieniadze na cos pozytecznego, zwiekszyli dofinansowanie do stazy co by chociaz tyle mlodzi ludzie mogli skorzystac w krasniku ale nie bo po co , lepiej ku*** pomnik postawic. az same brzydkie slowa mi sie cisna...

Avatar
Babcia klozetowa / 16 grudnia 2013 o 21:12
0

W Kraśniku, koniecznie należy wybudować przynajmniej dwa pomniki smoleńskie, bo na jednym nie zmieszczą się wszystkie nazwiska sponsorów, a o to tu przede  wszystkim chodzi.

Avatar
zgaga / 16 grudnia 2013 o 13:47
0
Jakie datki? pojada ludziom po poborach i w ten sposób zdobędą pieniądze na pomnik.
Pomnik stanie ale kosztem ludzi pracy i ich większego ubóstwa.
Avatar
Gość / 16 grudnia 2013 o 02:29
0

Politykom się nie dziwię, wybory idą. Ale że przedsiębiorcy chcieli wydać własną kasę nie uwierzę. Podajcie ich nazwiska, niech sami zaprzeczą.


Nie doczytałeś ?

Oni będą zbierać datki od ludzi, a sami, jako komitet, będą wydawać i kierować tym całym przedsięwzięciem.

Avatar
antykomunista / 15 grudnia 2013 o 22:42
0
12. Jacek Zając – pasjonat historii, radny Rady Miasta Kraśnik.
 

To ten "pasjonat historii", co mu wyszło 200 tys. ofiar Rzezi Wołyńskiej ? :o

Avatar
Gość / 15 grudnia 2013 o 19:42
0

Politykom się nie dziwię, wybory idą. Ale że przedsiębiorcy chcieli wydać własną kasę nie uwierzę. Podajcie ich nazwiska, niech sami zaprzeczą.

Avatar
diagnosta / 15 grudnia 2013 o 19:15
0

Na przykład taki Marzec ludziom płaci za robote śmieszne pieniądze a tu taki działacz i społecznik. Tych co na ciebie pracują najpierw uszanuj,  a potem dopiero dbaj o cały Kraśnik

Avatar
fredek / 15 grudnia 2013 o 18:48
0

Czy miasto nie ma na co wydać pieniędzy.Niech pan burmistrz da ze swiej kasy.

Avatar
Liczą na względy / 15 grudnia 2013 o 11:37
0

Zgadzam się w całej rozciągłości z tym komentarzem

 
nn (gość)

nie mają na co kasy wydawać? postawcie raczej pomnik żołnierzom polskim, ofiarom stalinowskim bo to oni właśnie- ci żołnierze byli prawdziwymi ofiarami w Katyniu. Co się dzieje z dzisiejszą Polską?? Ludzie opamiętajcie się. Zapominacie gdzie jest sedno i sens tej całej sytuacji i tragedii. To co dzisiaj nazywane jest tragedią smoleńską to jakiś dziwny twór i powód do ogólnopolskiej paranoi miłośników teorii spiskowych. Siądźcie w końcu na dupach i dajcie spokój. Rzygać się chce od tych wszystkich durnych pomysłów na stawianie pomników. Już samo pochowanie śp Lecha Kaczyńskiego na wawelu było przesadą. Co on takiego zrobił (oprócz tragicznej śmierci w wyniku wypadku lotniczego) ja się pytam? i z jakiej parady jemu i pozostałym ofiarom mają być postawione te wszystkie pomniki. Wiem, że to co teraz napiszę może być dla niektórych obraźliwe ale każdy ma prawo do własnego zdania a moje jest takie: nic nie zrobili. Byli tylko kolejnymi świniami przy korycie i oderwanymi od koryta, który zginęli w wyniku nieszczęśliwego zbiegu okoliczności. i dlaczego ta ich śmierć ma być ważniejsza od śmierci zwykłego przeciętnego polaka?????? Idąc tropem tej całej ideologii postawmy pomnik śp Annie Jantar. Przecież też zginęła w katastrofie lotniczej a razem z nią dziesiątki innych osób.

I nie mieszajcie Kościoła w te swoje zbiórki, cegiełki i machloje.

http://krasnik.naszemiasto.pl/artykul/galeria/2097858,pomnik-ofiar-katastrofy-smolenskiej-powstanie-w-krasniku,id,t.html

To jest sprawa polityczna. Popatrzcie na nazwiska

Skład komitetu na rzecz budowy pomnika ofiar katastrofy smoleńskiej w Kraśniku:

1. Jan Albiniak – społecznik, radny Rady Miasta Kraśnik, były przewodniczący Rady Miasta,
2. płk Jerzy Cichocki - wiceprezes Koła 24 Pułku Ułanów, prezes Klubu Oficerów Rezerwy, organizator

wielu ważnych uroczystości państwowych i patriotycznych, Kraśniczanin Roku 2008,
3. Janusz Geneja – przedsiębiorca, właściciel zakładów poligraficznych AJG, działacz społeczny, członek kraśnickiej Rady Biznesu,
4. Szczepan Ignaczyński – artysta plastyk, społecznik, kolekcjoner, Kraśniczanin Roku 2012,
5. dr Paweł Cioch – prawnik, pracownik naukowy wydziału Prawa Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II,
6. Andrzej Marzec – przedsiębiorca, działacz społeczny i polityczny,
7. Jerzy Misiak – wiceprzewodniczący Rady Miasta Kraśnik,
8. Michał Mulawa - Fundator oraz Prezes Fundacji Rozwoju Polski Wschodniej, rzecznik prasowy UM Kraśnik,
9. Tadeusz Siewielec - przedsiębiorca, właściciel firmy Ekoflora
10. Jarosław Stawiarski – nauczyciel, działacz samorządowy, starosta powiatu kraśnickiego w latach
2002-2006, poseł na Sejm V kadencji , obecnie I zastępca Burmistrza Miasta Kraśnik,
11. Dariusz Szlafka – przedsiębiorca, Prezes zarządu Zakładów Metalowych Kraśnik Grupa Bumar, działacz społeczny i polityczny,
12. Jacek Zając – pasjonat historii, radny Rady Miasta Kraśnik.

Każdy z nich ma jakiś interes do ugrania na tej inicjatywie np. drukowanie folderów, ulotek na kampanię wyborczą i innych druków urzędowych, kalendarzy etc.

div>

nie mają na co kasy wydawać? postawcie raczej pomnik żołnierzom polskim, ofiarom stalinowskim bo to oni właśnie- ci żołnierze byli prawdziwymi ofiarami w Katyniu. Co się dzieje z dzisiejszą Polską?? Ludzie opamiętajcie się. Zapominacie gdzie jest sedno i sens tej całej sytuacji i tragedii. To co dzisiaj nazywane jest tragedią smoleńską to jakiś dziwny twór i powód do ogólnopolskiej paranoi miłośników teorii spiskowych. Siądźcie w końcu na dupach i dajcie spokój. Rzygać się chce od tych wszystkich durnych pomysłów na stawianie pomnikó... rozwiń

Avatar
Wacław / 14 grudnia 2013 o 22:20
0

Pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej, demontaż pamnika partyzanta który wrósł w to miejsce,czy nie może być pomnikiem wszystkich partyzantów -wszystko dot. Kraśnika. Ludzie, przecież Wy wybraliście tych radnych i narazie macie. Zapomiętajcie nazwiska ,aby nie popełnić tych samych błędów

Avatar
xxx / 14 grudnia 2013 o 21:57
0

no ja pi***** nie wierze! Przeznaczyliby te pieniadze na cos pozytecznego, zwiekszyli dofinansowanie do stazy co by chociaz tyle mlodzi ludzie mogli skorzystac w krasniku ale nie bo po co , lepiej ku*** pomnik postawic. az same brzydkie slowa mi sie cisna...

Zobacz wszystkie komentarze 34

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Bez niespodzianek. Motor i Wisła grają dalej w Pucharze Polski

Bez niespodzianek. Motor i Wisła grają dalej w Pucharze Polski 9 0

W środę w regionie rozegrano kolejne spotkania w ramach okręgowego Pucharu Polski w okręgu lubelskim i zamojskim. W pierwszym z wymienionych obyło się bez niespodzianek – zarówno Motor Lublin jak i Wisła Puławy pokonały niżej notowanych rywali, w drugim doszło do jednej niespodzianki

Mieszkańcy Lublina wypowiedzą się o przyszłości Unii Europejskiej

Mieszkańcy Lublina wypowiedzą się o przyszłości Unii Europejskiej 0 7

Lublin będzie gospodarzem jednego z 20 ogólnoeuropejskich paneli obywatelskich poświęconych przyszłości Unii Europejskiej. Stolica województwa lubelskiego została wyróżniona w ten sposób przez Komisję Europejską jako jedyne z polskich miast.

"Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu". Wystawa w Warsztatach Kultury w Lublinie
5 października 2018, 18:00

"Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu". Wystawa w Warsztatach Kultury w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 5 października o godz. 18 w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a) odbędzie się wernisaż wystawy Ilustrowany elementarz polskiego dizajnu.

Czapski kandyduje z radzyńskiego komitetu na prezydenta Białej Podlaskiej

Czapski kandyduje z radzyńskiego komitetu na prezydenta Białej Podlaskiej 3 4

Andrzej Czapski będzie kandydował na urząd prezydenta Białej Podlaskiej, ale nie z komitetu Kukiz'15, tylko z KWW Radzyńskiego Stowarzyszenia Inicjatyw Lokalnych.

W Białej Podlaskiej odbędą się Akademickie Mistrzostwa świata w podnoszeniu ciężarów

W Białej Podlaskiej odbędą się Akademickie Mistrzostwa świata w podnoszeniu ciężarów 1 0

Zawody potrwają dd czwartku do niedzieli. Weźmie w nich udział 16-osobowa reprezentacja Polski

Znika popularna przed laty usługa Poczty Polskiej. Choć cena ostatnio nie zachęcała do skorzystania
galeria

Znika popularna przed laty usługa Poczty Polskiej. Choć cena ostatnio nie zachęcała do skorzystania 5 3

Jeszcze masz 10 dni by nadać ostatni w życiu telegram. Ostatni w życiu telegramu. Masz jeszcze 10 dni by się dowiedzieć, że coś takiego jak telegram w ogóle było. Usługa pamiętająca XIX wiek przestanie istnieć. Poczta Polska poinformowała o tym na swojej stronie i na… Twitterze.

Lublin: Pogrzeb ppłk. Zbigniewa Matysiaka. ps. „Kowboj”, „Dym”
galeria

Lublin: Pogrzeb ppłk. Zbigniewa Matysiaka. ps. „Kowboj”, „Dym” 6 2

Dziś na cmentarzu przy ul. Lipowej w Lublinie pochowano ppłk. Zbigniewa Matysiaka, jednego z ostatnich podkomendnych legendarnego dowódcy mjr. Hieronima Dekutowskiego „Zapory”. Miał 92 lata.

Wypadek w Firleju. Kierujący jeepem najechał na rowerzystkę

Wypadek w Firleju. Kierujący jeepem najechał na rowerzystkę 0 1

Kierujący jeepem najechał na jadącą w kierunku Kocka rowerzystkę.

Spływ kajakowy Wieprzem z Baranowa do Kośmina
23 września 2018, 9:00

Spływ kajakowy Wieprzem z Baranowa do Kośmina 0 0

23 września o godz. 9 zorganizowany zostanie jesienny spływ kajakowy 23-kilometrowym odcinkiem rzeki Wieprz, z Baranowa do Kośmina.

Warsztaty kung-fu z mistrzem Shaolin w Lublinie

Warsztaty kung-fu z mistrzem Shaolin w Lublinie 2 2

W piątek i w sobotę będzie można wziąć udział w warsztatach kung-fu, które poprowadzi chiński mistrz Shi Yan Ti. Mnich przyjedzie do Lublina ze słynnego klasztoru Shaolin. To będzie jego pierwsza wizyta w Polsce. Seminarium z udziałem chińskiego mistrza organizuje lubelska szkoła Tygrysy Shaolin Kung-fu.

Wielka operacja: scalają grunty, wybudują drogi. Rolnicy mają wiele pytań

Wielka operacja: scalają grunty, wybudują drogi. Rolnicy mają wiele pytań 3 4

Kiedy będę mógł wejść na przydzieloną mi działkę, czy będę mógł sprzątnąć zasianą przeze mnie pszenicę, kiedy pole zmieni właściciela? Te i inne pytania padły podczas kolejnej prezentacji projektu scaleniowego w Wojsławicach.

Lublin: Będzie strajk w szpitalu? Związkowcy chcą podwyżek. "To kompromisowa propozycja"

Lublin: Będzie strajk w szpitalu? Związkowcy chcą podwyżek. "To kompromisowa propozycja" 3 23

Pięć związków zawodowych działających w SPSK4 w Lublinie, które reprezentują 1300 pracowników (poza pielęgniarkami i lekarzami), wciąż czeka na odpowiedź dyrekcji na pismo w sprawie podwyżek.

Kai James (Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS): Chcemy powalczyć o czwórkę

Kai James (Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS): Chcemy powalczyć o czwórkę 0 0

Rozmowa z Kai James, koszykarką Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin

Pijany traktorzysta uciekał przed policją

Pijany traktorzysta uciekał przed policją 0 4

Pijany traktorzysta uciekał przed policją. Nie miał prawa jazdy, bo wcześniej mu je zabrano. Za jazdę po pijanemu.

Poznała "inżyniera" w internecie. Przelała mu prawie 80 tys. zł, a on zniknął

Poznała "inżyniera" w internecie. Przelała mu prawie 80 tys. zł, a on zniknął 53 16

46-latka straciła prawie 80 tysięcy złotych po tym gdy przesłała je mężczyźnie, którego nigdy wcześniej nie widziała. Podawał się za inżyniera, który buduje mosty w Turcji.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.