Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Łęczna

30 lipca 2009 r.
17:53
Edytuj ten wpis

Ocieplali blok i przewiercili się do mieszkania. Kilkanaście razy

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 11 A A

Firma budowlana spartaczyła remont, a ubezpieczyciel proponuje zbyt niskie odszkodowanie. Ale Jadwiga Szydłowska z Łęcznej się nie poddaje. Pomoc zaoferował rzecznik ubezpieczonych.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Historia feralnej ściany zaczęła się pod koniec maja. Firma budowlana "Norma” rozpoczęła ocieplanie bloku z wielkiej płyty przy ul. Obrońców Pokoju 6 w Łęcznej.

– Syn rano wrócił z kopalni do domu. Wchodzi, a tu ściana w dużym pokoju zdemolowana. Ekipa budowlana tak wierciła, że w szesnastu miejscach zrobiła dziury na wylot – opowiada Jadwiga Szydłowska. Na dowód pokazuje w garści kawałek betonowej ściany.

O fuszerce budowlańców zawiadomiła natychmiast Spółdzielnię Mieszkaniową "Skarbek”. Do mieszkania przyszła komisja.

– Panowie mnie przeprosili i powiedzieli, abym po odszkodowanie zgłosiła się do firmy ubezpieczeniowej Uniqa, w której "Norma” ma polisę. Ubezpieczyciel wycenił szkody na 834 zł. To zdecydowanie za mało, bo pokój jest pokryty tapetą natryskową. Koszt remontu to co najmniej 2000 zł. Taką kalkulację przedstawili budowlańcy z firmy "Wamex” z Łęcznej – dodaje pani Jadwiga.

– Próbowałam się odwoływać w Uniqa, ale cały czas mnie zbywają. A to że papiery są w Łodzi, a to w Katowicach, a to pojechały do Lublina. Spółdzielnia "Skarbek” też nie kiwnęła palcem. Wiceprezes odesłał mnie do sądu, abym pozwała ubezpieczyciela lub wykonawcę ocieplenia. To za co płacę te wszystkie opłaty? Żeby mnie zbywano? – pyta rozgoryczona Szydłowska.

Mieszkanka Łęcznej raczej szybko nie pozbędzie się dziur w ścianie. Dziś Uniqa podtrzymała swoje stanowisko o wysokości odszkodowania.

– Nie znajdujemy podstaw do zmiany decyzji. Poszkodowana nie poparła swoich dodatkowych roszczeń stosownymi dokumentami, potwierdzającymi większe wydatki niż przyznane przez Uniqa odszkodowanie – przekazał Michał Modzelewski, ekspert ubezpieczyciela.

– Ta pani ma rację – mówi tymczasem Krystyna Krawczyk z biura Rzecznika Ubezpieczonych. – Nie można pokryć jedynie części szkody. Stan zniszczonego pokoju musi być taki sam, jak przed feralnym wierceniem. Likwidator szkody poza wypłatą pieniędzy powinien zaproponować remont na koszt ubezpieczyciela. Pani Jadwiga nie może składać broni. Teraz musi wysłać do Uniqa kolejne pismo wraz z wyceną kosztów remontu, sporządzoną przez fachowca. Jeżeli ubezpieczyciel nie zareaguje, wówczas postaramy się pomóc.

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
pingwin / 3 sierpnia 2009 o 19:01
0
danielekbp napisał:
butla piany, i kilka kg szpachli=góra 100zł + do tego ta tapeta natryskowa, nie wiem ile to kosztuje ale na pewno nie 2tys
Jak jesteś taki mądry to przyjdź do tej kobity i wykonaj za sumę proponowaną i wyceniona przez siebie ! albo zamknij japę jak się na tym nie znasz bo durnia z siebie robisz!
Avatar
stefan / 31 lipca 2009 o 20:58
0
to juz nie chodzi o wysokosc odszkodowania tylko chodzi oto by we wlasnym domu bylo mozna mieszkac a nie koczowac i Jak mozna codziennie patrzec sie na sciane jak po strzelaniu z ckm-u i zyc z dziurami przez kilka miesiecy
Ciekawe jak by tobie zrobili tyle dziur i dali ci jakies grosze na naprawe co bys sam zrobil w takiej sytacjii???
ja rozumiem ta pania bo taka jest prawda budowlancy spiepsza wszystko co sie da bo oni ida na ilosc nie na jakosc i nie obchodzi ich nic bo firma ubezpiecza budynek to sa kryci a firma ubezpieczeniowa zuci pare groszy i kaze sobie samemu zrobic i sie nie odzywac i zapomniec o sprawie to cos jest nie halo????? ciekawe jak bys zamienil sie z pania na miejsce czy bylbys czy bylabys taka/i madra/y jak to ty bys miala chodzic prosic by ci naprawili mieszkanie do wczesniejszego stanu przed zniszczeniem
ty tracisz czas urlop by cos zalatwic a tu cie kazdy zbywa ic tu idz tam pisz pismo czekaj 30 dni puzniej pisz kolejne pismo czekaj znow i tak w kółko taki czeski film.... teraz niema winnego tej sytacjii nie ma glupiego słowa przepraszam a dziury same sie zrobiły pewnie ....
to juz nie chodzi o wysokosc odszkodowania tylko chodzi oto by we wlasnym domu bylo mozna mieszkac a nie koczowac i Jak mozna codziennie patrzec sie na sciane jak po strzelaniu z ckm-u i zyc z dziurami przez kilka miesiecy
Ciekawe jak by tobie zrobili tyle dziur i dali ci jakies grosze na naprawe co bys sam zrobil w takiej sytacjii???
ja rozumiem ta pania bo taka jest prawda budowlancy spiepsza wszystko co sie da bo oni ida na ilosc nie na jakosc i nie obchodzi ich nic bo firma ubezpiecza budynek to sa kryci a firma ubezpieczen... rozwiń
Avatar
s_mi / 31 lipca 2009 o 12:20
0
)) Ja miałem identyczną sytuację jakiś miesiąc temu. Wracamy z żoną i dzieckiem z pracy do domu, mieszkanie 2 tygodnie po kompletnym remoncie, a tu w pokoju dziecinnym totalna demolka. 15 widocznych dziur w ścianie i kilka pęknięć. Wszystko w odłamkach betonu: podłoga, łózko, meble.
Całe szczęście jak widzę załatwiłem sprawę inaczej. Dałem szefowi firmy ocieplającej bloki nr telefonu do gościa który robił mi remont mieszkania, bez problemu się dogadali i po tygodniu nie było już śladu po szkodach. Ściana wygląda jak przed demolką. Spisaliśmy jeszcze protokół z tego zdarzenia gdyby coś wyszło po czasie.
Dlatego lepiej próbować się spokojnie dogadać a nie awanturować.
Gdyby tej pani rzeczywiście zależało na doprowadzeniu mieszkania do poprzedniego stanu a nie wyrwaniu kasy, miała by już sprawę załatwioną.

Pozdr!
)) Ja miałem identyczną sytuację jakiś miesiąc temu. Wracamy z żoną i dzieckiem z pracy do domu, mieszkanie 2 tygodnie po kompletnym remoncie, a tu w pokoju dziecinnym totalna demolka. 15 widocznych dziur w ścianie i kilka pęknięć. Wszystko w odłamkach betonu: podłoga, łózko, meble.
Całe szczęście jak widzę załatwiłem sprawę inaczej. Dałem szefowi firmy ocieplającej bloki nr telefonu do gościa który robił mi remont mieszkania, bez problemu się dogadali i po tygodniu nie było już śladu po szkodach. Ściana wygląda jak przed demolką. Spi... rozwiń
Avatar
Ewa / 31 lipca 2009 o 10:34
0
Najgorsze w tej całej sprawie jest to że tak naprawdę nikt nie bierze pod uwagę nerwówki jaka panuje przy "domaganiu się o swoje" nie rozumem jak firma nie dośc że mozolnie i długo zajmowała się tym ociepleniem oklejając caly blok folią który był jak sauna przez tyle miesięcy. To jeszcze wydawałoby się robiąc rutynowo kolejne ocieplenie bloku wyrządziła tyle szkód nie wierzę że budowniczy przewiercając sie nie czuli ze przebiją ścianę, jedną dziurę jestem w stanie zrozumieć ale 16 to już lekka przesada i praca robiona byle tylko zrobić bo kogo obchodzi że ktoś potem nie może spokojnie wypocząć w mieszkaniu. Już tak to jest nie moje to mogę popsuć niech sie martwi inny. I nie chodzi tu już wcale o wysokość odszkodowania (przecież nie pomaluje tylko jednej ściany) tylko co nam użytkownikom sie należy i jak spółdzielnia załatwia tego typu sprawy w końcu co miesiąc płacimy czynsz.
Najgorsze w tej całej sprawie jest to że tak naprawdę nikt nie bierze pod uwagę nerwówki jaka panuje przy "domaganiu się o swoje" nie rozumem jak firma nie dośc że mozolnie i długo zajmowała się tym ociepleniem oklejając caly blok folią który był jak sauna przez tyle miesięcy. To jeszcze wydawałoby się robiąc rutynowo kolejne ocieplenie bloku wyrządziła tyle szkód nie wierzę że budowniczy przewiercając sie nie czuli ze przebiją ścianę, jedną dziurę jestem w stanie zrozumieć ale 16 to już lekka przesada i praca robiona byle tylko zr... rozwiń
Avatar
Gość / 31 lipca 2009 o 10:20
0
tapeta natryskowa jest bardzo droga...za pokoj 3 na 4 metry zaplacilem ok 1000zl...za jeden pokoj...a widze po scianie ze ona jest wieksza niz te moje 4 w pokoju
Avatar
P. / 31 lipca 2009 o 08:03
0
danielekbp napisał:
butla piany, i kilka kg szpachli=góra 100zł + do tego ta tapeta natryskowa, nie wiem ile to kosztuje ale na pewno nie 2tys

plus przywiezienie tego wszystkiego do domu plus przygotowanie pokoju do remontu (wynieść meble, kupić folię lub coś innego do przykrycia podłogi...) plus wynagrodzenie dla fachowca, który to położy plus rekompensata za urlop/utracone zarobki (ktoś z domowników musi być w domu, jak fachowiec pracuje) plus sprzątanie po remoncie. I po tym wszystkim jedna ściana nowiutka, a reszta stara, czyli pokój łaciaty.

plus przywiezienie tego wszystkiego do domu plus przygotowanie pokoju do remontu (wynieść meble, kupić folię lub coś innego do przykrycia podłogi...) plus wynagrodzenie dla fachowca, który to położy plus rekompensata za urlop/utracone zarobki (ktoś z domowników musi być w domu, jak fachowiec pracuje) plus sprzątanie po remoncie. I po tym wszystkim jedna ściana nowiutka, a reszta stara, czyli pokój łaciaty. rozwiń
Avatar
zielona / 31 lipca 2009 o 07:57
0
zgadza się, 2 tys nalezą się za sam SZOK...niedawno to samo zaskoczyło mnie w Lublinie...firma osiedleniowa niczym z filmu "sąsiedzi"
Avatar
tosiek / 31 lipca 2009 o 02:37
0
Zgadzam się z Tą panią ,bo przecież nie w ten sposób dociepla się bloki żeby ściany rozwiercać do wewnątrz Te 2 tyś. należy się za sam szok bo skoro ktoś mieszka w mieszkaniu ileś lat i dba o nie to na pewno się tego nie spodziewa.A poza tym za docieplenia płacą sami mieszkańcy ze swoich czynszy to trudno płacić za coś co powoduje jeszcze szkody we własnym mieszkaniu.
Avatar
danielekbp / 30 lipca 2009 o 19:00
0
butla piany, i kilka kg szpachli=góra 100zł + do tego ta tapeta natryskowa, nie wiem ile to kosztuje ale na pewno nie 2tys
Avatar
Kamil / 30 lipca 2009 o 18:56
0
2000 to mało jak na tapetę natryskowa ... ja bym walczył o 20000 zł ze względu na stracony czas pieniądze i uporczywość ubezpieczyciela.
Avatar
pingwin / 3 sierpnia 2009 o 19:01
0
danielekbp napisał:
butla piany, i kilka kg szpachli=góra 100zł + do tego ta tapeta natryskowa, nie wiem ile to kosztuje ale na pewno nie 2tys
Jak jesteś taki mądry to przyjdź do tej kobity i wykonaj za sumę proponowaną i wyceniona przez siebie ! albo zamknij japę jak się na tym nie znasz bo durnia z siebie robisz!
Avatar
stefan / 31 lipca 2009 o 20:58
0
to juz nie chodzi o wysokosc odszkodowania tylko chodzi oto by we wlasnym domu bylo mozna mieszkac a nie koczowac i Jak mozna codziennie patrzec sie na sciane jak po strzelaniu z ckm-u i zyc z dziurami przez kilka miesiecy
Ciekawe jak by tobie zrobili tyle dziur i dali ci jakies grosze na naprawe co bys sam zrobil w takiej sytacjii???
ja rozumiem ta pania bo taka jest prawda budowlancy spiepsza wszystko co sie da bo oni ida na ilosc nie na jakosc i nie obchodzi ich nic bo firma ubezpiecza budynek to sa kryci a firma ubezpieczeniowa zuci pare groszy i kaze sobie samemu zrobic i sie nie odzywac i zapomniec o sprawie to cos jest nie halo????? ciekawe jak bys zamienil sie z pania na miejsce czy bylbys czy bylabys taka/i madra/y jak to ty bys miala chodzic prosic by ci naprawili mieszkanie do wczesniejszego stanu przed zniszczeniem
ty tracisz czas urlop by cos zalatwic a tu cie kazdy zbywa ic tu idz tam pisz pismo czekaj 30 dni puzniej pisz kolejne pismo czekaj znow i tak w kółko taki czeski film.... teraz niema winnego tej sytacjii nie ma glupiego słowa przepraszam a dziury same sie zrobiły pewnie ....
to juz nie chodzi o wysokosc odszkodowania tylko chodzi oto by we wlasnym domu bylo mozna mieszkac a nie koczowac i Jak mozna codziennie patrzec sie na sciane jak po strzelaniu z ckm-u i zyc z dziurami przez kilka miesiecy
Ciekawe jak by tobie zrobili tyle dziur i dali ci jakies grosze na naprawe co bys sam zrobil w takiej sytacjii???
ja rozumiem ta pania bo taka jest prawda budowlancy spiepsza wszystko co sie da bo oni ida na ilosc nie na jakosc i nie obchodzi ich nic bo firma ubezpiecza budynek to sa kryci a firma ubezpieczen... rozwiń
Avatar
s_mi / 31 lipca 2009 o 12:20
0
)) Ja miałem identyczną sytuację jakiś miesiąc temu. Wracamy z żoną i dzieckiem z pracy do domu, mieszkanie 2 tygodnie po kompletnym remoncie, a tu w pokoju dziecinnym totalna demolka. 15 widocznych dziur w ścianie i kilka pęknięć. Wszystko w odłamkach betonu: podłoga, łózko, meble.
Całe szczęście jak widzę załatwiłem sprawę inaczej. Dałem szefowi firmy ocieplającej bloki nr telefonu do gościa który robił mi remont mieszkania, bez problemu się dogadali i po tygodniu nie było już śladu po szkodach. Ściana wygląda jak przed demolką. Spisaliśmy jeszcze protokół z tego zdarzenia gdyby coś wyszło po czasie.
Dlatego lepiej próbować się spokojnie dogadać a nie awanturować.
Gdyby tej pani rzeczywiście zależało na doprowadzeniu mieszkania do poprzedniego stanu a nie wyrwaniu kasy, miała by już sprawę załatwioną.

Pozdr!
)) Ja miałem identyczną sytuację jakiś miesiąc temu. Wracamy z żoną i dzieckiem z pracy do domu, mieszkanie 2 tygodnie po kompletnym remoncie, a tu w pokoju dziecinnym totalna demolka. 15 widocznych dziur w ścianie i kilka pęknięć. Wszystko w odłamkach betonu: podłoga, łózko, meble.
Całe szczęście jak widzę załatwiłem sprawę inaczej. Dałem szefowi firmy ocieplającej bloki nr telefonu do gościa który robił mi remont mieszkania, bez problemu się dogadali i po tygodniu nie było już śladu po szkodach. Ściana wygląda jak przed demolką. Spi... rozwiń
Avatar
Ewa / 31 lipca 2009 o 10:34
0
Najgorsze w tej całej sprawie jest to że tak naprawdę nikt nie bierze pod uwagę nerwówki jaka panuje przy "domaganiu się o swoje" nie rozumem jak firma nie dośc że mozolnie i długo zajmowała się tym ociepleniem oklejając caly blok folią który był jak sauna przez tyle miesięcy. To jeszcze wydawałoby się robiąc rutynowo kolejne ocieplenie bloku wyrządziła tyle szkód nie wierzę że budowniczy przewiercając sie nie czuli ze przebiją ścianę, jedną dziurę jestem w stanie zrozumieć ale 16 to już lekka przesada i praca robiona byle tylko zrobić bo kogo obchodzi że ktoś potem nie może spokojnie wypocząć w mieszkaniu. Już tak to jest nie moje to mogę popsuć niech sie martwi inny. I nie chodzi tu już wcale o wysokość odszkodowania (przecież nie pomaluje tylko jednej ściany) tylko co nam użytkownikom sie należy i jak spółdzielnia załatwia tego typu sprawy w końcu co miesiąc płacimy czynsz.
Najgorsze w tej całej sprawie jest to że tak naprawdę nikt nie bierze pod uwagę nerwówki jaka panuje przy "domaganiu się o swoje" nie rozumem jak firma nie dośc że mozolnie i długo zajmowała się tym ociepleniem oklejając caly blok folią który był jak sauna przez tyle miesięcy. To jeszcze wydawałoby się robiąc rutynowo kolejne ocieplenie bloku wyrządziła tyle szkód nie wierzę że budowniczy przewiercając sie nie czuli ze przebiją ścianę, jedną dziurę jestem w stanie zrozumieć ale 16 to już lekka przesada i praca robiona byle tylko zr... rozwiń
Avatar
Gość / 31 lipca 2009 o 10:20
0
tapeta natryskowa jest bardzo droga...za pokoj 3 na 4 metry zaplacilem ok 1000zl...za jeden pokoj...a widze po scianie ze ona jest wieksza niz te moje 4 w pokoju
Avatar
P. / 31 lipca 2009 o 08:03
0
danielekbp napisał:
butla piany, i kilka kg szpachli=góra 100zł + do tego ta tapeta natryskowa, nie wiem ile to kosztuje ale na pewno nie 2tys

plus przywiezienie tego wszystkiego do domu plus przygotowanie pokoju do remontu (wynieść meble, kupić folię lub coś innego do przykrycia podłogi...) plus wynagrodzenie dla fachowca, który to położy plus rekompensata za urlop/utracone zarobki (ktoś z domowników musi być w domu, jak fachowiec pracuje) plus sprzątanie po remoncie. I po tym wszystkim jedna ściana nowiutka, a reszta stara, czyli pokój łaciaty.

plus przywiezienie tego wszystkiego do domu plus przygotowanie pokoju do remontu (wynieść meble, kupić folię lub coś innego do przykrycia podłogi...) plus wynagrodzenie dla fachowca, który to położy plus rekompensata za urlop/utracone zarobki (ktoś z domowników musi być w domu, jak fachowiec pracuje) plus sprzątanie po remoncie. I po tym wszystkim jedna ściana nowiutka, a reszta stara, czyli pokój łaciaty. rozwiń
Avatar
zielona / 31 lipca 2009 o 07:57
0
zgadza się, 2 tys nalezą się za sam SZOK...niedawno to samo zaskoczyło mnie w Lublinie...firma osiedleniowa niczym z filmu "sąsiedzi"
Avatar
tosiek / 31 lipca 2009 o 02:37
0
Zgadzam się z Tą panią ,bo przecież nie w ten sposób dociepla się bloki żeby ściany rozwiercać do wewnątrz Te 2 tyś. należy się za sam szok bo skoro ktoś mieszka w mieszkaniu ileś lat i dba o nie to na pewno się tego nie spodziewa.A poza tym za docieplenia płacą sami mieszkańcy ze swoich czynszy to trudno płacić za coś co powoduje jeszcze szkody we własnym mieszkaniu.
Avatar
danielekbp / 30 lipca 2009 o 19:00
0
butla piany, i kilka kg szpachli=góra 100zł + do tego ta tapeta natryskowa, nie wiem ile to kosztuje ale na pewno nie 2tys
Avatar
Kamil / 30 lipca 2009 o 18:56
0
2000 to mało jak na tapetę natryskowa ... ja bym walczył o 20000 zł ze względu na stracony czas pieniądze i uporczywość ubezpieczyciela.
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Sylwester Tułajew obiecuje Czubom pętlę, wiadukt i dojazd do torów

Sylwester Tułajew obiecuje Czubom pętlę, wiadukt i dojazd do torów 0 22

Swoje obietnice dla Czubów przedstawił dzisiaj poseł Sylwester Tułajew, kandydat PiS na prezydenta Lublina.

W Lublinie odbędzie się casting. Popularny serial potrzebuje statystów
galeria

W Lublinie odbędzie się casting. Popularny serial potrzebuje statystów 0 0

Kilkuset statystów potrzebuje ekipa serialu „Wojenne dziewczyny”, która zapowiedziała na najbliższą niedzielę casting w Trybunale Koronnym na staromiejskim Rynku.

Kler. Które kino w Lublinie pokazuje film Smarzowskiego? [seanse, godziny]
film

Kler. Które kino w Lublinie pokazuje film Smarzowskiego? [seanse, godziny] 0 0

Kler. Kontrowersyjny film Wojciech Smarzowskiego w piątek wejdzie na ekrany. W którym kinie w Lublinie można go zobaczyć?

Uczniowie dostali ciągnik do nauki

Uczniowie dostali ciągnik do nauki 0 0

Uczniowie szkoły w Leśnej Podlaskiej dostali ciągnik. Będzie służył do zajęć praktycznych.

Pożar wieżowca w Lublinie. 5 zastępów straży na miejscu [zdjęcia]
galeria

Pożar wieżowca w Lublinie. 5 zastępów straży na miejscu [zdjęcia] 13 2

Pożar elewacji wieżowca przy ul. Paganiniego. Na miejscu jest 5 zastępów straży pożarnej.

Chirurdzy z wielu krajów na kongresie w Lublinie

Chirurdzy z wielu krajów na kongresie w Lublinie 0 0

700 specjalistów z Europy, USA, Kanady i Azji ma przyjechać na Kongres Chirurgii Minimalnie Inwazyjnej, który zaczyna się 27 września w Lublinie.

Miała 60 km do szpitala, zaczęła rodzić. Policjanci pilotowali auto

Miała 60 km do szpitala, zaczęła rodzić. Policjanci pilotowali auto 3 2

Liczyła się każda minuta, a mężczyzna nie znał drogi do szpitala, o pilną pomoc poprosił puławskich policjantów. Dzięki pilotażowi mundurowych, 34-latka na czas dotarła trakt porodowy.

EMOstrefa w szpitalu w Zamościu. Lepsze warunki dla rodziców i dzieci

EMOstrefa w szpitalu w Zamościu. Lepsze warunki dla rodziców i dzieci 1 0

W Zamojskim Szpitalu Niepublicznym powstaje EMOstrefa. Rodzice najmłodszych pacjentów będę mieli lepsze warunki do przebywania ze swoimi dziećmi.

Przedwojenne andrzejki. Potańcówka w Teatrze Osterwy
30 listopada 2018, 20:00

Przedwojenne andrzejki. Potańcówka w Teatrze Osterwy 0 0

Teatr zaprasza na… potańcówkę. Do tańca zagra Mała Orkiestra Dancingowa. Można już rezerwować miejsca, koszt biletu to 150 zł od osoby

Wypadł z drogi, dachował na polu. Przestraszyła go ciężarówka?

Wypadł z drogi, dachował na polu. Przestraszyła go ciężarówka? 0 5

Dwie osoby trafiły do szpitala po tym jak samochód osobowy wypadł z drogi i dachował na polu. Kierowca tłumaczył, że przestraszył się jadącej z naprzeciwka ciężarówki.

Wybory samorządowe 2018 - Janów Lubelski, Dzwola, Potok Wielki, Batorz, Godziszów, Chrzanów. Kandydaci na wójtów

Wybory samorządowe 2018 - Janów Lubelski, Dzwola, Potok Wielki, Batorz, Godziszów, Chrzanów. Kandydaci na wójtów 0 0

Wybory samorządowe 2018. Lista kandydatów na wójta w powiecie janowskim

"Nie będę ściągać imigrantów" - obiecuje kandydat na prezydenta Lublina

"Nie będę ściągać imigrantów" - obiecuje kandydat na prezydenta Lublina 0 20

O swoich pomysłach na „politykę migracyjną Lublina” opowiadał dziś kandydujący na prezydenta miasta poseł Jakub Kulesza startujący w wyborach z komitetu „Kukiz, Wolność, Lubelscy Patrioci i Ruchy Miejskie”.

Przejechał jej po stopie wózkiem widłowym. 22-latka w szpitalu

Przejechał jej po stopie wózkiem widłowym. 22-latka w szpitalu 0 5

22-latka trafiła do szpitala po tym jak kierowca wózka widłowego przejechał jej po stopie.

Obieraczki kapuściane w Skansenie
30 września 2018, 14:00

Obieraczki kapuściane w Skansenie 1 0

Co Gdzie Kiedy. Muzeum Wsi Lubelskiej zaprasza na pokaz obieraczek kapuścianych, który odbędzie się 30 września o godz. 14.

Kandydat częstuje kiełbasą, zapowiada promocję na stacji paliw i domowy trunek

Kandydat częstuje kiełbasą, zapowiada promocję na stacji paliw i domowy trunek 37 8

Wyborców nie można częstować alkoholem. Kaszanką tak, o ile jest faktura. Takie wskazówki otrzymują kandydaci Prawa i Sprawiedliwości w wyborach samorządowych. Tymczasem jeden z nich zaprasza na „promocję” na stacji paliw swojej żony, na której pojawi się m.in. „domowy trunek”

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.