Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lotnisko

17 kwietnia 2015 r.
13:45
Edytuj ten wpis

Nowy ILS na lotnisku w Świdniku. Samoloty wylądują podczas złej pogody

0 34 A A

Stworzenie bazy dla techników i kontrolerów lotu, rozbudowa wieży modułowej i podwyższenie kategorii systemu ILS. Takie plany na najbliższe lata ma wobec Portu Lotniczego Lublin Polska Agencja Żeglugi Powietrznej.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

- Lublin jest silnie osadzony w naszych planach inwestycyjnych. Lubelski port to miejsce, w którym będzie się działo i będzie to odczuwalne dla mieszkańców – mówi Magdalena Jaworska, prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Dzięki stworzeniu bazy techników i kontrolerów w Świdniku Port Lotniczy Lublin nie będzie już musiał współpracować z Rzeszowem. - Jeszcze w tym roku zostaną wydane trzy pierwsze licencje. W 2016 r. będzie 13 kontrolerów, rok później – 15, a docelowo 23. Nabory już się zaczęły. W razie potrzeby będzie to służba w wymiarze 24 godzin – mówi Paweł Babiński, wiceprezes PAŻP. – Posada kontrolera jest bardzo atrakcyjna. Wynagrodzenie zaczyna się od najniższej krajowej, ale później w zależności od stażu i miejsca pracy zarobki rosną.

Najprawdopodobniej 1 czerwca pracę na lotnisku zacznie dwóch teletechników. – Dzięki potencjałowi uczelni z województwa lubelskiego – Politechniki Lubelskiej, Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie oraz Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie mamy możliwość rekrutowania takich specjalistów – zaznacza Dariusz Krzowski, szef Biura Służb Technicznych PAŻP. – Na początku technicy będą pracować pod nadzorem specjalistów z Rzeszowa.

Zostanie również rozbudowana wieża modułowa na lotnisku. - Dodamy moduł biurowo-techniczny, w którym będą przechowywane części zamienne i dokumentacja. Rozbudowa oznacza także lepsze warunki pracy techników i kontrolerów – tłumaczy Krzowski.

System ILS będzie miał drugą kategorię, dzięki której samoloty będą mogły u nas lądować w gorszych warunkach atmosferycznych. – W pierwszej kategorii system musi pracować trzy tysiące godzin. Potem po porozumieniu z Urzędem Lotnictwa Cywilnego można go dopuścić do drugiej kategorii – mówi Krzowski. – Najprawdopodobniej w lipcu rozpoczniemy przygotowania do wdrażania kolejnego etapu.

W Baranowie Sandomierskim powstanie radar wtórny o zasięgu 300 kilometrów, który obejmie swoim zasięgiem również lotnisko w Świdniku.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 34

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Fraktalla.com / 21 kwietnia 2015 r. o 21:01
0

Szkoda, że loty są o północy. Jedynie pozostaje Modlin. Ceny o połowę niższe.

Avatar
zainteresowany 3 / 18 kwietnia 2015 r. o 20:08
0

Czy zauważyłes  że nie piszę że jestem lepszy ani zazdrosny ?

Skąd ta niechęć do RZE ? Staram Ci się wytłumaczyć że nie ma sensu być konkurentem dla samej konkurencji. Przecież oba te lotniska mogą obok siebie funkcjonować.Życie a konkretnie pasażer pokaże które będzie lepiej a które gorzej.

Tymi dopłatami to już przestań się tak pasjonować bo korzystają z tego wszyscy pasażerowie bez względu skąd są , a z RZE latają nie tylko z RZE I LUB ale też z innych miast.

To że bus jeżdzi to nie jest wina loniska w RZE tylko przewożnika i do niego proszę miej pretensje ,być może gdy zawiesi swoje kursy w LUB gwałtownie przybędzie pasażerów :)

Oba lotniska mogą obok siebie funkcjonować ale jak widzisz po wypowiedziach osób z Rzeszowa w tym czy w wielu innych forach nie jest to takie proste. Jak tylko się u nas coś dzieje pozytywnego na lotnisku to od razu burza od strony Rzeszowa (często nawet wyzwiska, że my to to, to tamto). A co do konkurencji to już teraz ona jest tylko narazie w małej skali bo Lublin ma małą ofertę. Co bedzie później? Czas pokaże ale do konkurencji tak czy inaczej dojdzie choćby dlatego, że tak jak pisałem ilość pasażerów jest ograniczona. Nowi w dużej liczbie nie pokażą się więc trzeba będzie walczyć o to co jest w danej chwili na rynku. Widze że temat dopłat boli Rzeszowa kiedy wyciaga się go, bo nagle okazuje się że gdyby nie one to i pasażerów by nie było aż tylu. A to że bus jeździ to odpowiedź na Twoje pytanie czy ktoś wozi pasażerów bo przecież sam się o to pytałeś:

"No dobra . Wytłumacz mi jak wygląda to podbieranie - dowożą ich z Lublina czy co ?"

Tu nie chodzi o niechęć tylko o to, że jak ktoś napisał jak coś sie tylko u nas stanie pozytywnego to od razu jest ostry najazd od strony Rzeszowa. Pamiętam jak otwierano połączenie (chyba???) do Rzymu i pisano o tym chyba w onecie (lub czymś innym) od razu fala komentarzy i wyzwisk od strony Rzeszowa. Tylko po co to? Potencjalna konkurencja czy jak to rozumieć?

Oba lotniska mogą obok siebie funkcjonować ale jak widzisz po wypowiedziach osób z Rzeszowa w tym czy w wielu innych forach nie jest to takie proste. Jak tylko się u nas coś dzieje pozytywnego na lotnisku to od razu burza od strony Rzeszowa (często nawet wyzwiska, że my to to, to tamto). A co do konkurencji to już teraz ona jest tylko narazie w małej skali bo Lublin ma małą ofertę. Co bedzie później? Czas pokaże ale do konkurencji tak czy inaczej dojdzie choćby dlatego, że tak jak pisałem ilość pasażerów jest ograniczona. No... rozwiń

Avatar
Gość / 18 kwietnia 2015 r. o 18:19
0

Bardzo dobrze napisane. Rzeszowskie lotnisko miało cieplarniane warunki do rozwoju przez lata

Chciałeś napisać że potrafiło przetrwać trudne czasy w lotnictwie

, a teraz gdy pojawiła się konkurencja z Lublina (zwłaszcza od września kiedy będziemy mieli bazę low costa i dobrą siatkę połączeń na Wyspy i Skandynawię)

Tzn ile wam przybędzie opercji dziennie ?

chcą wszystkimi sposobami zdusić ją w zarodku i zdeprecjonować. Jednak nie uda im się, bo są na to za słabi.

Nie napinaj się tak bo nie wiesz co piszesz

Ryanair nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w Lublinie i będzie zmuszony odpowiedzieć na ekspansję Wizzaira,

Tak tak Lublin zmusi  Ryanaira do nowych połączeń :)

Jakbyśmy dopłacali bezpośrednio do lotów tyle co Rzeszów, to musieliby tam już zwijać manatki. Będą nas opluwać jeszcze długo, bo tam nie znoszą lepszych od siebie, a Lublin jest lepszy.

Lublin jest lepszy :)

rozwiń
Avatar
Gość / 18 kwietnia 2015 r. o 17:51
0

 Pisz moze na forum Rze bo oprócz bicia piany i rzucania się że wy to i tak jesteście lepsi bo tak to szkoda pisania chyba że wniesiesz coś konstruktywnego na tym forum prócz rzeszowskiej zazdrości. Bo jak masz coś do powiedzenia sensownego to możesz pisać (reszta osób z rzeszowa też) bo nie o jakieś wojenki wojewódzkie tu chodzi.

Czy zauważyłes  że nie piszę że jestem lepszy ani zazdrosny ?

Skąd ta niechęć do RZE ? Staram Ci się wytłumaczyć że nie ma sensu być konkurentem dla samej konkurencji. Przecież oba te lotniska mogą obok siebie funkcjonować.Życie a konkretnie pasażer pokaże które będzie lepiej a które gorzej.

Tymi dopłatami to już przestań się tak pasjonować bo korzystają z tego wszyscy pasażerowie bez względu skąd są , a z RZE latają nie tylko z RZE I LUB ale też z innych miast.

To że bus jeżdzi to nie jest wina loniska w RZE tylko przewożnika i do niego proszę miej pretensje ,być może gdy zawiesi swoje kursy w LUB gwałtownie przybędzie pasażerów :)

Czy zauważyłes  że nie piszę że jestem lepszy ani zazdrosny ?

Skąd ta niechęć do RZE ? Staram Ci się wytłumaczyć że nie ma sensu być konkurentem dla samej konkurencji. Przecież oba te lotniska mogą obok siebie funkcjonować.Życie a konkretnie pasażer pokaże które będzie lepiej a które gorzej.

Tymi dopłatami to już przestań się tak pasjonować bo korzystają z tego wszyscy pasażerowie bez względu skąd są , a z RZE latają nie tylko z RZE I LUB ale też z innych miast.

To że bus jeżdzi to nie jest wina lo... rozwiń

Avatar
zainteresowany 2 / 18 kwietnia 2015 r. o 15:48
0

No dobra . Wytłumacz mi jak wygląda to podbieranie - dowożą ich z Lublina czy co ?

Masz rację , jestem mało rozumiejący , bo zawsze myślałem że to pasazer decyduje skąd ma leciec .

A jak funkcjonuje Kraków i Katowice to już całkiem nie rozumiem.

Dlaczego nie moge pisać na forum Lubelskim ? Przecież nikogo nie obrazam . no chyba że chodzi o to że za bardzo ciemny jestem.

Dowozi choćby galicja express z Lub do Rze i to pod samo lotnisko u nas nikt nie dowozi do Rze do Lub (to tak apropo dowożenia, no chyba że zaprzeczysz że taka firma istnieje i nie dowozi??). A podbieranie wygląda tak, że Rze miał (teraz już powoli sie to zmienia, dlatego tyle osób z Rze pisze u nas w obawie o swoje lotnisko) dużo lepszą oferte (choćby tańsze bilety bo my niedopłacaliśmy aż tyle co Rze a dla przeciętnego Polaka pojechać 160 km dalej a zapłacić 100zł mniej to już coś), pozatym większą siatke połączeń (co właśnie się u nas zmienia z wejściem bazy Wizza). Porównanie Kat i Krak to chyba śmiech na sali. Krak to rynek sam w sobie i drógie największe lotnisko w Polsce, masa turystów (nawet Lub i Rze razem wzięte to nic w porównaniu z Krak) więc nie musi się o nic tłuc z Kat. Kat natomiast obsługują GOP, który ma więcej mieszkańców niż Wawa więc i dla tego lotniska jest miejsce. Rynek (pasażerski) Lub i Rze razem wzięte nie dają tego co Krk czy Kat (nie mówiąc o Krk + Kat). A gdzie rynek mały a konkurentów dwóch (lub więcej) tym większa walka o klienta to chyba jasne i zrozumiałe. Tak jak ktoś napisał ciekawe co by było jak byśmy my dopłacali do swojego lotniska tyle co Rze? Już by was nie było czy był by u was jeden lot dziennie? Pisz moze na forum Rze bo oprócz bicia piany i rzucania się że wy to i tak jesteście lepsi bo tak to szkoda pisania chyba że wniesiesz coś konstruktywnego na tym forum prócz rzeszowskiej zazdrości. Bo jak masz coś do powiedzenia sensownego to możesz pisać (reszta osób z rzeszowa też) bo nie o jakieś wojenki wojewódzkie tu chodzi.

Dowozi choćby galicja express z Lub do Rze i to pod samo lotnisko u nas nikt nie dowozi do Rze do Lub (to tak apropo dowożenia, no chyba że zaprzeczysz że taka firma istnieje i nie dowozi??). A podbieranie wygląda tak, że Rze miał (teraz już powoli sie to zmienia, dlatego tyle osób z Rze pisze u nas w obawie o swoje lotnisko) dużo lepszą oferte (choćby tańsze bilety bo my niedopłacaliśmy aż tyle co Rze a dla przeciętnego Polaka pojechać 160 km dalej a zapłacić 100zł mniej to już coś), pozatym większą siatke połączeń (co właś... rozwiń

Avatar
Pisul / 18 kwietnia 2015 r. o 13:30
0

Chyba nie zabardzo rozumiesz. Nie ma możliwości współpracy z lotniskiem w Rzeszowie bo to konkurencja. Zobacz ile osób z lubelszczyzny nadal lata z Rzeszowa. Czy bez dopłat i tak zwanymi swoimi pasażerami osiągneli by te około 500tyś jak w 2014? Nie osiagneli by nawet połowy tego i Rzeszów dobrze o tym wie. Zawsze korzystali z pasażerów obu województw (swojego i naszego) a teraz rynek im się kurczy. Zresztą jak według Ciebie ma wyglądać ta współpraca? Rzeszów ciągle podbiera nam pasażerów bo bez nich miał by ich o połowe mniej, Lublin narazie nie ma co podbieać. To walka o pasażera a rynek nie jest z gumy że da się rozciągnąć. Nie ma mowy o żadnej współpracy. Jak widzicie z tąd tyle ekspertów z Rzeszowa i to co ciekawe na forum lokalnej lubelskiej gazety (nie rzeszowskiej) bo poprostu wiedzą, że jak lotnisko się u nas rozwinie to u nich będzie problem. Pamiętam jak w Lublinie zaczeły latać samoloty do Liverpoolo. Z Rzeszowa w tym samym czasie latały samoloty do Manchesteru. Wiecie jak w Rzeszowie spadła liczba pasażerów na ich kierunku? Około 50% (wiem bo sam na początku latałem ale później stwierdziłem że lepiej jest od nas bo mam bliżej z naszego lotniska do domu w Lublinie) bo oba miasta w UK są na tyle siebie bliksko, że łątwiej dojechać z Liv do Manch bo jest autostrada niż tłuc się z Lub do Rze bo jej nie ma (mają szczęście że u nas skasowali LIV bo nie wiadomo jak by się to dla nich to skończyło). A do tego zobaczcie jaka spina w Rzeszowie jest z bazą Wizza w Lublinie (skoro są takim wspaniałym lotniskiem swoją baze powinni mieć od kilku lat ale jak widać nikt tam nic nie chce otworzyć)  i te docinki, że my ją kupiliśmy i że takie tam. Prowincjonalna zazdrość no ale cóż. Najlepiej niech ludzie z Rzeszowa wypowiadają sie na swoich forach.



Bardzo dobrze napisane. Rzeszowskie lotnisko miało cieplarniane warunki do rozwoju przez lata, a teraz gdy pojawiła się konkurencja z Lublina (zwłaszcza od września kiedy będziemy mieli bazę low costa i dobrą siatkę połączeń na Wyspy i Skandynawię) chcą wszystkimi sposobami zdusić ją w zarodku i zdeprecjonować. Jednak nie uda im się, bo są na to za słabi. Ryanair nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w Lublinie i będzie zmuszony odpowiedzieć na ekspansję Wizzaira, Jakbyśmy dopłacali bezpośrednio do lotów tyle co Rzeszów, to musieliby tam już zwijać manatki. Będą nas opluwać jeszcze długo, bo tam nie znoszą lepszych od siebie, a Lublin jest lepszy.



Bardzo dobrze napisane. Rzeszowskie lotnisko miało cieplarniane warunki do rozwoju przez lata, a teraz gdy pojawiła się konkurencja z Lublina (zwłaszcza od września kiedy będziemy mieli bazę low costa i dobrą siatkę połączeń na Wyspy i Skandynawię) chcą wszystkimi sposobami zdusić ją w zarodku i zdeprecjonować. Jednak nie uda im się, bo są na to za słabi. Ryanair nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w Lublinie i będzie zmuszony odpowiedzieć na ekspansję Wizzaira, Jakbyśmy dopłacali bezpośrednio do ... rozwiń

Avatar
Gość / 18 kwietnia 2015 r. o 13:09
0

Chyba nie zabardzo rozumiesz. Nie ma możliwości współpracy z lotniskiem w Rzeszowie bo to konkurencja. Zobacz ile osób z lubelszczyzny nadal lata z Rzeszowa. Czy bez dopłat i tak zwanymi swoimi pasażerami osiągneli by te około 500tyś jak w 2014? Nie osiagneli by nawet połowy tego i Rzeszów dobrze o tym wie. Zawsze korzystali z pasażerów obu województw (swojego i naszego) a teraz rynek im się kurczy. Zresztą jak według Ciebie ma wyglądać ta współpraca? Rzeszów ciągle podbiera nam pasażerów bo bez nich miał by ich o połowe mniej, Lublin narazie nie ma co podbieać. To walka o pasażera a rynek nie jest z gumy że da się rozciągnąć. Nie ma mowy o żadnej współpracy. Jak widzicie z tąd tyle ekspertów z Rzeszowa i to co ciekawe na forum lokalnej lubelskiej gazety (nie rzeszowskiej) bo poprostu wiedzą, że jak lotnisko się u nas rozwinie to u nich będzie problem. Pamiętam jak w Lublinie zaczeły latać samoloty do Liverpoolo. Z Rzeszowa w tym samym czasie latały samoloty do Manchesteru. Wiecie jak w Rzeszowie spadła liczba pasażerów na ich kierunku? Około 50% (wiem bo sam na początku latałem ale później stwierdziłem że lepiej jest od nas bo mam bliżej z naszego lotniska do domu w Lublinie) bo oba miasta w UK są na tyle siebie bliksko, że łątwiej dojechać z Liv do Manch bo jest autostrada niż tłuc się z Lub do Rze bo jej nie ma (mają szczęście że u nas skasowali LIV bo nie wiadomo jak by się to dla nich to skończyło). A do tego zobaczcie jaka spina w Rzeszowie jest z bazą Wizza w Lublinie (skoro są takim wspaniałym lotniskiem swoją baze powinni mieć od kilku lat ale jak widać nikt tam nic nie chce otworzyć)  i te docinki, że my ją kupiliśmy i że takie tam. Prowincjonalna zazdrość no ale cóż. Najlepiej niech ludzie z Rzeszowa wypowiadają sie na swoich forach.

No dobra . Wytłumacz mi jak wygląda to podbieranie - dowożą ich z Lublina czy co ?

Masz rację , jestem mało rozumiejący , bo zawsze myślałem że to pasazer decyduje skąd ma leciec .

A jak funkcjonuje Kraków i Katowice to już całkiem nie rozumiem.

Dlaczego nie moge pisać na forum Lubelskim ? Przecież nikogo nie obrazam . no chyba że chodzi o to że za bardzo ciemny jestem.

rozwiń
Avatar
zainteresowany / 18 kwietnia 2015 r. o 09:17
0

Nie bardzo rozumiem skąd się bierze ta nie zdrowa konkurencja ?

Przecież oba te lotniska mogą razem ze sobą współpracować (poprzez loty s-tów na różnych kierunkach) .Przecieś łatwiej mi dojechać na interesujący mnie lot z Rzeszowa do Lublina jak do W-wy.i odwrotnie .

Chyba nie zabardzo rozumiesz. Nie ma możliwości współpracy z lotniskiem w Rzeszowie bo to konkurencja. Zobacz ile osób z lubelszczyzny nadal lata z Rzeszowa. Czy bez dopłat i tak zwanymi swoimi pasażerami osiągneli by te około 500tyś jak w 2014? Nie osiagneli by nawet połowy tego i Rzeszów dobrze o tym wie. Zawsze korzystali z pasażerów obu województw (swojego i naszego) a teraz rynek im się kurczy. Zresztą jak według Ciebie ma wyglądać ta współpraca? Rzeszów ciągle podbiera nam pasażerów bo bez nich miał by ich o połowe mniej, Lublin narazie nie ma co podbieać. To walka o pasażera a rynek nie jest z gumy że da się rozciągnąć. Nie ma mowy o żadnej współpracy. Jak widzicie z tąd tyle ekspertów z Rzeszowa i to co ciekawe na forum lokalnej lubelskiej gazety (nie rzeszowskiej) bo poprostu wiedzą, że jak lotnisko się u nas rozwinie to u nich będzie problem. Pamiętam jak w Lublinie zaczeły latać samoloty do Liverpoolo. Z Rzeszowa w tym samym czasie latały samoloty do Manchesteru. Wiecie jak w Rzeszowie spadła liczba pasażerów na ich kierunku? Około 50% (wiem bo sam na początku latałem ale później stwierdziłem że lepiej jest od nas bo mam bliżej z naszego lotniska do domu w Lublinie) bo oba miasta w UK są na tyle siebie bliksko, że łątwiej dojechać z Liv do Manch bo jest autostrada niż tłuc się z Lub do Rze bo jej nie ma (mają szczęście że u nas skasowali LIV bo nie wiadomo jak by się to dla nich to skończyło). A do tego zobaczcie jaka spina w Rzeszowie jest z bazą Wizza w Lublinie (skoro są takim wspaniałym lotniskiem swoją baze powinni mieć od kilku lat ale jak widać nikt tam nic nie chce otworzyć)  i te docinki, że my ją kupiliśmy i że takie tam. Prowincjonalna zazdrość no ale cóż. Najlepiej niech ludzie z Rzeszowa wypowiadają sie na swoich forach.

Chyba nie zabardzo rozumiesz. Nie ma możliwości współpracy z lotniskiem w Rzeszowie bo to konkurencja. Zobacz ile osób z lubelszczyzny nadal lata z Rzeszowa. Czy bez dopłat i tak zwanymi swoimi pasażerami osiągneli by te około 500tyś jak w 2014? Nie osiagneli by nawet połowy tego i Rzeszów dobrze o tym wie. Zawsze korzystali z pasażerów obu województw (swojego i naszego) a teraz rynek im się kurczy. Zresztą jak według Ciebie ma wyglądać ta współpraca? Rzeszów ciągle podbiera nam pasażerów bo bez nich miał by ich o połowe mni... rozwiń

Avatar
czytelnik2 / 18 kwietnia 2015 r. o 08:32
0

rusłan to samolot wojskowy i jako taki nie potrzebuje dlugiego pasa, ba nawet nie potrzebuje betonowego pasa... silniki tego samolotu wytwarzają ogromny ciąg, także wsteczny, któyu podczas startów i lądowań pomaga mu się szybko rozpędzić i wyhamować !!! a i jeszcze powierzchnia nośna skrzydeł... im większa tym szybciej oraz przy krutszym rozbiego się poderwie :)

więc spece kładnąć michą i do szkoły na fizykę hahahaahaha

sam idz do szkoły i trochę myśl jak coś napiszesz,

dla Rusłana

Take-off run distance (maximum take-off weight): 2,520 m (8,270 ft)

więc w Lublinie miałby problem ze startem bo pas ma właśnie taką długość, no chyba żeby sie poderwał kilka metrów przed końcem pasa, ale to byłoby ryzykowne.

sam idz do szkoły i trochę myśl jak coś napiszesz,

dla Rusłana

Take-off run distance (maximum take-off weight): 2,520 m (8,270 ft)

więc w Lublinie miałby problem ze startem bo pas ma właśnie taką długość, no chyba żeby sie poderwał kilka metrów przed końcem pasa, ale to byłoby ryzykowne.

rozwiń
Avatar
roman45 / 18 kwietnia 2015 r. o 08:19
0

To że wystartował Rusłan z takiego pasa nie świadczy że jest to dostatecznie długi aby mogły startować tu duże samoloty z pełnym ładunkiem i zapasem paliwa. Do tego potrzebny jest pas o długości powyżej 3,2 km a lubelskiemu jeszcze dużo brakuje, taki pas ma np. Rzeszów, więc rozwój ruch lotniczego przewożącego towary będzie się tam rozbijał u nas nie za bardzo. Rusłan miał bardzo mały ładunek jak na sowie możliwości więc poderwał się z lotniska Lublin bez problemu, gdyby maiła maksymalny ładunek i pełne zbiorniki paliwa nie wystartowałby z Lublina

rusłan to samolot wojskowy i jako taki nie potrzebuje dlugiego pasa, ba nawet nie potrzebuje betonowego pasa... silniki tego samolotu wytwarzają ogromny ciąg, także wsteczny, któyu podczas startów i lądowań pomaga mu się szybko rozpędzić i wyhamować !!! a i jeszcze powierzchnia nośna skrzydeł... im większa tym szybciej oraz przy krutszym rozbiego się poderwie :)

więc spece kładnąć michą i do szkoły na fizykę hahahaahaha

rusłan to samolot wojskowy i jako taki nie potrzebuje dlugiego pasa, ba nawet nie potrzebuje betonowego pasa... silniki tego samolotu wytwarzają ogromny ciąg, także wsteczny, któyu podczas startów i lądowań pomaga mu się szybko rozpędzić i wyhamować !!! a i jeszcze powierzchnia nośna skrzydeł... im większa tym szybciej oraz przy krutszym rozbiego się poderwie :)

więc spece kładnąć michą i do szkoły na fizykę hahahaahaha

rozwiń
Avatar
Fraktalla.com / 21 kwietnia 2015 r. o 21:01
0

Szkoda, że loty są o północy. Jedynie pozostaje Modlin. Ceny o połowę niższe.

Avatar
zainteresowany 3 / 18 kwietnia 2015 r. o 20:08
0

Czy zauważyłes  że nie piszę że jestem lepszy ani zazdrosny ?

Skąd ta niechęć do RZE ? Staram Ci się wytłumaczyć że nie ma sensu być konkurentem dla samej konkurencji. Przecież oba te lotniska mogą obok siebie funkcjonować.Życie a konkretnie pasażer pokaże które będzie lepiej a które gorzej.

Tymi dopłatami to już przestań się tak pasjonować bo korzystają z tego wszyscy pasażerowie bez względu skąd są , a z RZE latają nie tylko z RZE I LUB ale też z innych miast.

To że bus jeżdzi to nie jest wina loniska w RZE tylko przewożnika i do niego proszę miej pretensje ,być może gdy zawiesi swoje kursy w LUB gwałtownie przybędzie pasażerów :)

Oba lotniska mogą obok siebie funkcjonować ale jak widzisz po wypowiedziach osób z Rzeszowa w tym czy w wielu innych forach nie jest to takie proste. Jak tylko się u nas coś dzieje pozytywnego na lotnisku to od razu burza od strony Rzeszowa (często nawet wyzwiska, że my to to, to tamto). A co do konkurencji to już teraz ona jest tylko narazie w małej skali bo Lublin ma małą ofertę. Co bedzie później? Czas pokaże ale do konkurencji tak czy inaczej dojdzie choćby dlatego, że tak jak pisałem ilość pasażerów jest ograniczona. Nowi w dużej liczbie nie pokażą się więc trzeba będzie walczyć o to co jest w danej chwili na rynku. Widze że temat dopłat boli Rzeszowa kiedy wyciaga się go, bo nagle okazuje się że gdyby nie one to i pasażerów by nie było aż tylu. A to że bus jeździ to odpowiedź na Twoje pytanie czy ktoś wozi pasażerów bo przecież sam się o to pytałeś:

"No dobra . Wytłumacz mi jak wygląda to podbieranie - dowożą ich z Lublina czy co ?"

Tu nie chodzi o niechęć tylko o to, że jak ktoś napisał jak coś sie tylko u nas stanie pozytywnego to od razu jest ostry najazd od strony Rzeszowa. Pamiętam jak otwierano połączenie (chyba???) do Rzymu i pisano o tym chyba w onecie (lub czymś innym) od razu fala komentarzy i wyzwisk od strony Rzeszowa. Tylko po co to? Potencjalna konkurencja czy jak to rozumieć?

Oba lotniska mogą obok siebie funkcjonować ale jak widzisz po wypowiedziach osób z Rzeszowa w tym czy w wielu innych forach nie jest to takie proste. Jak tylko się u nas coś dzieje pozytywnego na lotnisku to od razu burza od strony Rzeszowa (często nawet wyzwiska, że my to to, to tamto). A co do konkurencji to już teraz ona jest tylko narazie w małej skali bo Lublin ma małą ofertę. Co bedzie później? Czas pokaże ale do konkurencji tak czy inaczej dojdzie choćby dlatego, że tak jak pisałem ilość pasażerów jest ograniczona. No... rozwiń

Avatar
Gość / 18 kwietnia 2015 r. o 18:19
0

Bardzo dobrze napisane. Rzeszowskie lotnisko miało cieplarniane warunki do rozwoju przez lata

Chciałeś napisać że potrafiło przetrwać trudne czasy w lotnictwie

, a teraz gdy pojawiła się konkurencja z Lublina (zwłaszcza od września kiedy będziemy mieli bazę low costa i dobrą siatkę połączeń na Wyspy i Skandynawię)

Tzn ile wam przybędzie opercji dziennie ?

chcą wszystkimi sposobami zdusić ją w zarodku i zdeprecjonować. Jednak nie uda im się, bo są na to za słabi.

Nie napinaj się tak bo nie wiesz co piszesz

Ryanair nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w Lublinie i będzie zmuszony odpowiedzieć na ekspansję Wizzaira,

Tak tak Lublin zmusi  Ryanaira do nowych połączeń :)

Jakbyśmy dopłacali bezpośrednio do lotów tyle co Rzeszów, to musieliby tam już zwijać manatki. Będą nas opluwać jeszcze długo, bo tam nie znoszą lepszych od siebie, a Lublin jest lepszy.

Lublin jest lepszy :)

rozwiń
Avatar
Gość / 18 kwietnia 2015 r. o 17:51
0

 Pisz moze na forum Rze bo oprócz bicia piany i rzucania się że wy to i tak jesteście lepsi bo tak to szkoda pisania chyba że wniesiesz coś konstruktywnego na tym forum prócz rzeszowskiej zazdrości. Bo jak masz coś do powiedzenia sensownego to możesz pisać (reszta osób z rzeszowa też) bo nie o jakieś wojenki wojewódzkie tu chodzi.

Czy zauważyłes  że nie piszę że jestem lepszy ani zazdrosny ?

Skąd ta niechęć do RZE ? Staram Ci się wytłumaczyć że nie ma sensu być konkurentem dla samej konkurencji. Przecież oba te lotniska mogą obok siebie funkcjonować.Życie a konkretnie pasażer pokaże które będzie lepiej a które gorzej.

Tymi dopłatami to już przestań się tak pasjonować bo korzystają z tego wszyscy pasażerowie bez względu skąd są , a z RZE latają nie tylko z RZE I LUB ale też z innych miast.

To że bus jeżdzi to nie jest wina loniska w RZE tylko przewożnika i do niego proszę miej pretensje ,być może gdy zawiesi swoje kursy w LUB gwałtownie przybędzie pasażerów :)

Czy zauważyłes  że nie piszę że jestem lepszy ani zazdrosny ?

Skąd ta niechęć do RZE ? Staram Ci się wytłumaczyć że nie ma sensu być konkurentem dla samej konkurencji. Przecież oba te lotniska mogą obok siebie funkcjonować.Życie a konkretnie pasażer pokaże które będzie lepiej a które gorzej.

Tymi dopłatami to już przestań się tak pasjonować bo korzystają z tego wszyscy pasażerowie bez względu skąd są , a z RZE latają nie tylko z RZE I LUB ale też z innych miast.

To że bus jeżdzi to nie jest wina lo... rozwiń

Avatar
zainteresowany 2 / 18 kwietnia 2015 r. o 15:48
0

No dobra . Wytłumacz mi jak wygląda to podbieranie - dowożą ich z Lublina czy co ?

Masz rację , jestem mało rozumiejący , bo zawsze myślałem że to pasazer decyduje skąd ma leciec .

A jak funkcjonuje Kraków i Katowice to już całkiem nie rozumiem.

Dlaczego nie moge pisać na forum Lubelskim ? Przecież nikogo nie obrazam . no chyba że chodzi o to że za bardzo ciemny jestem.

Dowozi choćby galicja express z Lub do Rze i to pod samo lotnisko u nas nikt nie dowozi do Rze do Lub (to tak apropo dowożenia, no chyba że zaprzeczysz że taka firma istnieje i nie dowozi??). A podbieranie wygląda tak, że Rze miał (teraz już powoli sie to zmienia, dlatego tyle osób z Rze pisze u nas w obawie o swoje lotnisko) dużo lepszą oferte (choćby tańsze bilety bo my niedopłacaliśmy aż tyle co Rze a dla przeciętnego Polaka pojechać 160 km dalej a zapłacić 100zł mniej to już coś), pozatym większą siatke połączeń (co właśnie się u nas zmienia z wejściem bazy Wizza). Porównanie Kat i Krak to chyba śmiech na sali. Krak to rynek sam w sobie i drógie największe lotnisko w Polsce, masa turystów (nawet Lub i Rze razem wzięte to nic w porównaniu z Krak) więc nie musi się o nic tłuc z Kat. Kat natomiast obsługują GOP, który ma więcej mieszkańców niż Wawa więc i dla tego lotniska jest miejsce. Rynek (pasażerski) Lub i Rze razem wzięte nie dają tego co Krk czy Kat (nie mówiąc o Krk + Kat). A gdzie rynek mały a konkurentów dwóch (lub więcej) tym większa walka o klienta to chyba jasne i zrozumiałe. Tak jak ktoś napisał ciekawe co by było jak byśmy my dopłacali do swojego lotniska tyle co Rze? Już by was nie było czy był by u was jeden lot dziennie? Pisz moze na forum Rze bo oprócz bicia piany i rzucania się że wy to i tak jesteście lepsi bo tak to szkoda pisania chyba że wniesiesz coś konstruktywnego na tym forum prócz rzeszowskiej zazdrości. Bo jak masz coś do powiedzenia sensownego to możesz pisać (reszta osób z rzeszowa też) bo nie o jakieś wojenki wojewódzkie tu chodzi.

Dowozi choćby galicja express z Lub do Rze i to pod samo lotnisko u nas nikt nie dowozi do Rze do Lub (to tak apropo dowożenia, no chyba że zaprzeczysz że taka firma istnieje i nie dowozi??). A podbieranie wygląda tak, że Rze miał (teraz już powoli sie to zmienia, dlatego tyle osób z Rze pisze u nas w obawie o swoje lotnisko) dużo lepszą oferte (choćby tańsze bilety bo my niedopłacaliśmy aż tyle co Rze a dla przeciętnego Polaka pojechać 160 km dalej a zapłacić 100zł mniej to już coś), pozatym większą siatke połączeń (co właś... rozwiń

Avatar
Pisul / 18 kwietnia 2015 r. o 13:30
0

Chyba nie zabardzo rozumiesz. Nie ma możliwości współpracy z lotniskiem w Rzeszowie bo to konkurencja. Zobacz ile osób z lubelszczyzny nadal lata z Rzeszowa. Czy bez dopłat i tak zwanymi swoimi pasażerami osiągneli by te około 500tyś jak w 2014? Nie osiagneli by nawet połowy tego i Rzeszów dobrze o tym wie. Zawsze korzystali z pasażerów obu województw (swojego i naszego) a teraz rynek im się kurczy. Zresztą jak według Ciebie ma wyglądać ta współpraca? Rzeszów ciągle podbiera nam pasażerów bo bez nich miał by ich o połowe mniej, Lublin narazie nie ma co podbieać. To walka o pasażera a rynek nie jest z gumy że da się rozciągnąć. Nie ma mowy o żadnej współpracy. Jak widzicie z tąd tyle ekspertów z Rzeszowa i to co ciekawe na forum lokalnej lubelskiej gazety (nie rzeszowskiej) bo poprostu wiedzą, że jak lotnisko się u nas rozwinie to u nich będzie problem. Pamiętam jak w Lublinie zaczeły latać samoloty do Liverpoolo. Z Rzeszowa w tym samym czasie latały samoloty do Manchesteru. Wiecie jak w Rzeszowie spadła liczba pasażerów na ich kierunku? Około 50% (wiem bo sam na początku latałem ale później stwierdziłem że lepiej jest od nas bo mam bliżej z naszego lotniska do domu w Lublinie) bo oba miasta w UK są na tyle siebie bliksko, że łątwiej dojechać z Liv do Manch bo jest autostrada niż tłuc się z Lub do Rze bo jej nie ma (mają szczęście że u nas skasowali LIV bo nie wiadomo jak by się to dla nich to skończyło). A do tego zobaczcie jaka spina w Rzeszowie jest z bazą Wizza w Lublinie (skoro są takim wspaniałym lotniskiem swoją baze powinni mieć od kilku lat ale jak widać nikt tam nic nie chce otworzyć)  i te docinki, że my ją kupiliśmy i że takie tam. Prowincjonalna zazdrość no ale cóż. Najlepiej niech ludzie z Rzeszowa wypowiadają sie na swoich forach.



Bardzo dobrze napisane. Rzeszowskie lotnisko miało cieplarniane warunki do rozwoju przez lata, a teraz gdy pojawiła się konkurencja z Lublina (zwłaszcza od września kiedy będziemy mieli bazę low costa i dobrą siatkę połączeń na Wyspy i Skandynawię) chcą wszystkimi sposobami zdusić ją w zarodku i zdeprecjonować. Jednak nie uda im się, bo są na to za słabi. Ryanair nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w Lublinie i będzie zmuszony odpowiedzieć na ekspansję Wizzaira, Jakbyśmy dopłacali bezpośrednio do lotów tyle co Rzeszów, to musieliby tam już zwijać manatki. Będą nas opluwać jeszcze długo, bo tam nie znoszą lepszych od siebie, a Lublin jest lepszy.



Bardzo dobrze napisane. Rzeszowskie lotnisko miało cieplarniane warunki do rozwoju przez lata, a teraz gdy pojawiła się konkurencja z Lublina (zwłaszcza od września kiedy będziemy mieli bazę low costa i dobrą siatkę połączeń na Wyspy i Skandynawię) chcą wszystkimi sposobami zdusić ją w zarodku i zdeprecjonować. Jednak nie uda im się, bo są na to za słabi. Ryanair nie powiedział jeszcze ostatniego słowa w Lublinie i będzie zmuszony odpowiedzieć na ekspansję Wizzaira, Jakbyśmy dopłacali bezpośrednio do ... rozwiń

Avatar
Gość / 18 kwietnia 2015 r. o 13:09
0

Chyba nie zabardzo rozumiesz. Nie ma możliwości współpracy z lotniskiem w Rzeszowie bo to konkurencja. Zobacz ile osób z lubelszczyzny nadal lata z Rzeszowa. Czy bez dopłat i tak zwanymi swoimi pasażerami osiągneli by te około 500tyś jak w 2014? Nie osiagneli by nawet połowy tego i Rzeszów dobrze o tym wie. Zawsze korzystali z pasażerów obu województw (swojego i naszego) a teraz rynek im się kurczy. Zresztą jak według Ciebie ma wyglądać ta współpraca? Rzeszów ciągle podbiera nam pasażerów bo bez nich miał by ich o połowe mniej, Lublin narazie nie ma co podbieać. To walka o pasażera a rynek nie jest z gumy że da się rozciągnąć. Nie ma mowy o żadnej współpracy. Jak widzicie z tąd tyle ekspertów z Rzeszowa i to co ciekawe na forum lokalnej lubelskiej gazety (nie rzeszowskiej) bo poprostu wiedzą, że jak lotnisko się u nas rozwinie to u nich będzie problem. Pamiętam jak w Lublinie zaczeły latać samoloty do Liverpoolo. Z Rzeszowa w tym samym czasie latały samoloty do Manchesteru. Wiecie jak w Rzeszowie spadła liczba pasażerów na ich kierunku? Około 50% (wiem bo sam na początku latałem ale później stwierdziłem że lepiej jest od nas bo mam bliżej z naszego lotniska do domu w Lublinie) bo oba miasta w UK są na tyle siebie bliksko, że łątwiej dojechać z Liv do Manch bo jest autostrada niż tłuc się z Lub do Rze bo jej nie ma (mają szczęście że u nas skasowali LIV bo nie wiadomo jak by się to dla nich to skończyło). A do tego zobaczcie jaka spina w Rzeszowie jest z bazą Wizza w Lublinie (skoro są takim wspaniałym lotniskiem swoją baze powinni mieć od kilku lat ale jak widać nikt tam nic nie chce otworzyć)  i te docinki, że my ją kupiliśmy i że takie tam. Prowincjonalna zazdrość no ale cóż. Najlepiej niech ludzie z Rzeszowa wypowiadają sie na swoich forach.

No dobra . Wytłumacz mi jak wygląda to podbieranie - dowożą ich z Lublina czy co ?

Masz rację , jestem mało rozumiejący , bo zawsze myślałem że to pasazer decyduje skąd ma leciec .

A jak funkcjonuje Kraków i Katowice to już całkiem nie rozumiem.

Dlaczego nie moge pisać na forum Lubelskim ? Przecież nikogo nie obrazam . no chyba że chodzi o to że za bardzo ciemny jestem.

rozwiń
Avatar
zainteresowany / 18 kwietnia 2015 r. o 09:17
0

Nie bardzo rozumiem skąd się bierze ta nie zdrowa konkurencja ?

Przecież oba te lotniska mogą razem ze sobą współpracować (poprzez loty s-tów na różnych kierunkach) .Przecieś łatwiej mi dojechać na interesujący mnie lot z Rzeszowa do Lublina jak do W-wy.i odwrotnie .

Chyba nie zabardzo rozumiesz. Nie ma możliwości współpracy z lotniskiem w Rzeszowie bo to konkurencja. Zobacz ile osób z lubelszczyzny nadal lata z Rzeszowa. Czy bez dopłat i tak zwanymi swoimi pasażerami osiągneli by te około 500tyś jak w 2014? Nie osiagneli by nawet połowy tego i Rzeszów dobrze o tym wie. Zawsze korzystali z pasażerów obu województw (swojego i naszego) a teraz rynek im się kurczy. Zresztą jak według Ciebie ma wyglądać ta współpraca? Rzeszów ciągle podbiera nam pasażerów bo bez nich miał by ich o połowe mniej, Lublin narazie nie ma co podbieać. To walka o pasażera a rynek nie jest z gumy że da się rozciągnąć. Nie ma mowy o żadnej współpracy. Jak widzicie z tąd tyle ekspertów z Rzeszowa i to co ciekawe na forum lokalnej lubelskiej gazety (nie rzeszowskiej) bo poprostu wiedzą, że jak lotnisko się u nas rozwinie to u nich będzie problem. Pamiętam jak w Lublinie zaczeły latać samoloty do Liverpoolo. Z Rzeszowa w tym samym czasie latały samoloty do Manchesteru. Wiecie jak w Rzeszowie spadła liczba pasażerów na ich kierunku? Około 50% (wiem bo sam na początku latałem ale później stwierdziłem że lepiej jest od nas bo mam bliżej z naszego lotniska do domu w Lublinie) bo oba miasta w UK są na tyle siebie bliksko, że łątwiej dojechać z Liv do Manch bo jest autostrada niż tłuc się z Lub do Rze bo jej nie ma (mają szczęście że u nas skasowali LIV bo nie wiadomo jak by się to dla nich to skończyło). A do tego zobaczcie jaka spina w Rzeszowie jest z bazą Wizza w Lublinie (skoro są takim wspaniałym lotniskiem swoją baze powinni mieć od kilku lat ale jak widać nikt tam nic nie chce otworzyć)  i te docinki, że my ją kupiliśmy i że takie tam. Prowincjonalna zazdrość no ale cóż. Najlepiej niech ludzie z Rzeszowa wypowiadają sie na swoich forach.

Chyba nie zabardzo rozumiesz. Nie ma możliwości współpracy z lotniskiem w Rzeszowie bo to konkurencja. Zobacz ile osób z lubelszczyzny nadal lata z Rzeszowa. Czy bez dopłat i tak zwanymi swoimi pasażerami osiągneli by te około 500tyś jak w 2014? Nie osiagneli by nawet połowy tego i Rzeszów dobrze o tym wie. Zawsze korzystali z pasażerów obu województw (swojego i naszego) a teraz rynek im się kurczy. Zresztą jak według Ciebie ma wyglądać ta współpraca? Rzeszów ciągle podbiera nam pasażerów bo bez nich miał by ich o połowe mni... rozwiń

Avatar
czytelnik2 / 18 kwietnia 2015 r. o 08:32
0

rusłan to samolot wojskowy i jako taki nie potrzebuje dlugiego pasa, ba nawet nie potrzebuje betonowego pasa... silniki tego samolotu wytwarzają ogromny ciąg, także wsteczny, któyu podczas startów i lądowań pomaga mu się szybko rozpędzić i wyhamować !!! a i jeszcze powierzchnia nośna skrzydeł... im większa tym szybciej oraz przy krutszym rozbiego się poderwie :)

więc spece kładnąć michą i do szkoły na fizykę hahahaahaha

sam idz do szkoły i trochę myśl jak coś napiszesz,

dla Rusłana

Take-off run distance (maximum take-off weight): 2,520 m (8,270 ft)

więc w Lublinie miałby problem ze startem bo pas ma właśnie taką długość, no chyba żeby sie poderwał kilka metrów przed końcem pasa, ale to byłoby ryzykowne.

sam idz do szkoły i trochę myśl jak coś napiszesz,

dla Rusłana

Take-off run distance (maximum take-off weight): 2,520 m (8,270 ft)

więc w Lublinie miałby problem ze startem bo pas ma właśnie taką długość, no chyba żeby sie poderwał kilka metrów przed końcem pasa, ale to byłoby ryzykowne.

rozwiń
Avatar
roman45 / 18 kwietnia 2015 r. o 08:19
0

To że wystartował Rusłan z takiego pasa nie świadczy że jest to dostatecznie długi aby mogły startować tu duże samoloty z pełnym ładunkiem i zapasem paliwa. Do tego potrzebny jest pas o długości powyżej 3,2 km a lubelskiemu jeszcze dużo brakuje, taki pas ma np. Rzeszów, więc rozwój ruch lotniczego przewożącego towary będzie się tam rozbijał u nas nie za bardzo. Rusłan miał bardzo mały ładunek jak na sowie możliwości więc poderwał się z lotniska Lublin bez problemu, gdyby maiła maksymalny ładunek i pełne zbiorniki paliwa nie wystartowałby z Lublina

rusłan to samolot wojskowy i jako taki nie potrzebuje dlugiego pasa, ba nawet nie potrzebuje betonowego pasa... silniki tego samolotu wytwarzają ogromny ciąg, także wsteczny, któyu podczas startów i lądowań pomaga mu się szybko rozpędzić i wyhamować !!! a i jeszcze powierzchnia nośna skrzydeł... im większa tym szybciej oraz przy krutszym rozbiego się poderwie :)

więc spece kładnąć michą i do szkoły na fizykę hahahaahaha

rusłan to samolot wojskowy i jako taki nie potrzebuje dlugiego pasa, ba nawet nie potrzebuje betonowego pasa... silniki tego samolotu wytwarzają ogromny ciąg, także wsteczny, któyu podczas startów i lądowań pomaga mu się szybko rozpędzić i wyhamować !!! a i jeszcze powierzchnia nośna skrzydeł... im większa tym szybciej oraz przy krutszym rozbiego się poderwie :)

więc spece kładnąć michą i do szkoły na fizykę hahahaahaha

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 34

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wólczanka – Stal Kraśnik 3:2. Katastrofa w końcówce i spadek do IV ligi

Wólczanka – Stal Kraśnik 3:2. Katastrofa w końcówce i spadek do IV ligi

Sobotni mecz w Wólce Pełkińskiej idealnie podsumował nieudany sezon w wykonaniu Stali. Piłkarze Marcina Wróbla prowadzili już dwoma bramkami, a dodatkowo ostatnie pół godziny grali w liczebnej przewadze. Mimo to nie zdobyli ani jednego punktu. Gospodarze w samej końcówce „wyciągnęli” wynik z 1:2 na 3:2. Porażka oznacza spadek zespołu z Kraśnika do IV ligi.

Sprzątanie rzek. Organizatorzy czekają na wolontariuszy [harmonogram akcji]

Sprzątanie rzek. Organizatorzy czekają na wolontariuszy [harmonogram akcji]

Sprzątanie rzek będzie miało swoją letnią edycję. Organizatorzy zachęcają wolontariuszy do wodnego ekopatrolu. Finał odbędzie się w sierpniu na Krznie w województwie lubelskim.

Avia Świdnik – Sokół Sieniawa 1:1. Nieudany atak na pozycję wicelidera

Avia Świdnik – Sokół Sieniawa 1:1. Nieudany atak na pozycję wicelidera

Stawką meczu w Świdniku było drugie miejsce w tabeli. Przed pierwszym gwizdkiem Sokół wyprzedzał Avię o trzy punkty. I nic się w tym temacie nie zmieniło. Zawody zakończyły się remisem 1:1. A to oznacza, że piłkarzom Łukasza Mierzejewskiego będzie już ciężko dogonić rywali.

Lubelskie. Wypadek podczas zawodów. Wędkarz przetransportowany śmigłowcem do szpitala
ALARM24

Lubelskie. Wypadek podczas zawodów. Wędkarz przetransportowany śmigłowcem do szpitala

Policjanci wyjaśniają okoliczności tragicznego zdarzenia, do którego doszło dzisiaj podczas zawodów wędkarskich w Markuszowie (powiat puławski). Poszkodowany 62-letni wędkarz został przetransportowany śmigłowcem do szpitala.

Podlasie Biała Podlaska – Wisła Puławy 0:2. Lepsi nawet w rezerwowym składzie

Podlasie Biała Podlaska – Wisła Puławy 0:2. Lepsi nawet w rezerwowym składzie

Mimo nieobecności kilku podstawowych piłkarzy Wisła Puławy wygrała w Białej Podlaskiej 2:0. A Podlasie na finiszu rozgrywek zanotowało właśnie trzecią porażkę z rzędu. Mimo to piłkarze Rafała Borysiuka znowu utrzymali się w bezpiecznej strefie tabeli. Mają jednak ciągle tylko punkt przewagi nad Orlętami Spomlek i dwa nad KS Wiązownica. A to zapowiada duże emocje w ostatniej serii gier.

Chełmianka – Lewart Lubartów 2:1. Ostatnia kolejka przesądzi o spadkach

Chełmianka – Lewart Lubartów 2:1. Ostatnia kolejka przesądzi o spadkach

Ciekawa sytuacja w grupie czwartej III ligi. Drużyny, który utrzymują się nad kreską znowu przegrały swoje mecze. Z kolei te ze strefy spadkowej przedłużyły nadzieje na utrzymanie. Nie wszystkie, bo Stal Kraśnik została w sobotę trzecim spadkowiczem. Reszta ekip powalczy o ligowy byt w ostatniej kolejce. W tym gronie będzie Lewart Lubartów, który prowadził na wyjeździe z Chełmianką 1:0, ale ostatecznie przegrał 1:2.

Białorusini blokowali drogę do Koroszczyna. Nie był to jedyny protest

Białorusini blokowali drogę do Koroszczyna. Nie był to jedyny protest

Białorusini protestowali w sobotę w pobliżu przejścia granicznego w Koroszczynie. W ten sposób domagają się, by prezydent Aleksandr Łukaszenka otworzył granicę z Polską.

Przerwany mecz Dania-Finlandia na EURO. Reanimacja Christiana Eriksena
film

Przerwany mecz Dania-Finlandia na EURO. Reanimacja Christiana Eriksena

Dramat podczas skandynawskich derbów na Euro 2020. Christian Eriksen stracił przytomność w 43. minucie meczu Dania – Finlandia, rozgrywanego na stadionie Parken w Kopenhadze. Piłkarz upadł na murawę biegnąc przy linii bocznej boiska.

Niedziela ma być chłodna i burzowa. Jaka pogoda w kolejnych dniach?
film

Niedziela ma być chłodna i burzowa. Jaka pogoda w kolejnych dniach?

Niedziela zapowiada się dość chłodno i burzowo. Jednak w kolejnych dniach powróci ciepło - w czwartek miejscami może zrobić się upalnie. Należy spodziewać się także przelotnych opadów deszczu.

Moskwa. Dni wolne z powodu rosnącej liczby zakażeń koronawirusem

Moskwa. Dni wolne z powodu rosnącej liczby zakażeń koronawirusem

Mer Moskwy Siergiej Sobianin poinformował w sobotę, że dni od 15 do 19 czerwca będą w stolicy Rosji wolne od pracy. Pracodawcom w Moskwie mer ponownie zalecił przeniesienie co najmniej 30 proc. pracowników do pracy zdalnej. Powodem jest wzrost liczby zakażeń koronawirusem.

Winiarze świętują w Janowcu. Miłośnicy wina mają w czym wybierać [wideo, zdjęcia]
galeria
film

Winiarze świętują w Janowcu. Miłośnicy wina mają w czym wybierać [wideo, zdjęcia]

Miłośnicy win z różnych zakątków Polski przyjechali do Janowca, gdzie swoje stoiska wystawiły najlepsze winnice Małopolskiego Przełomu Wisły. Święto Wina rozpoczęto od tradycyjnego przemarszu z kościoła na janowiecki zamek w towarzystwie strażaków oraz słynnej "Czarnej Damy".

Wypadek podczas ulewnego deszczu. Dwaj kierowcy zostali ranni
zdjęcia
galeria

Wypadek podczas ulewnego deszczu. Dwaj kierowcy zostali ranni

81-letni z Międzyrzeca Podlaskiego i 43-letni mieszkaniec gminy Drelów zostali ranni w wypadku w miejscowości Zahajki (powiat bialski). Do zderzenia dwóch samochodów doszło wczoraj na drodze wojewódzkiej.

W szpitalu zarabia się najlepiej. Dyrektor absolutnym rekordzistą listy płac

W szpitalu zarabia się najlepiej. Dyrektor absolutnym rekordzistą listy płac

Puławska lista płac. Przejrzeliśmy oświadczenia majątkowe powiatowych urzędników. Najwyższe uposażenie sięga niemal 300 tys. zł. Najniższe nie przekraczają nawet jednej dziesiątej tej sumy.

Lublinianka – Kryształ Werbkowice 1:4. Nieudane pożegnanie z Wieniawą

Lublinianka – Kryształ Werbkowice 1:4. Nieudane pożegnanie z Wieniawą

W ostatnim meczu u siebie Lublinianka prowadziła z Kryształem Werbkowice, ale nie dopisała do swojego konta ani jednego punktu. Goście wygrali ostatecznie 4:1. Wszystko wskazuje też na to, że było to ostatnie, domowe spotkanie ekipy z Lublina pod wodzą trenera Dariusza Bodaka. Na Wieniawie są nowi właściciele, a według plotek w lecie w drużynie zajdzie sporo zmian, także na ławce.

W wypadku zginęło 3-letnie dziecko. Policja szuka tego mężczyzny
Z KRAJU
film

W wypadku zginęło 3-letnie dziecko. Policja szuka tego mężczyzny

Jelenia Góra (woj. dolnośląskie). Dominik Hutnik, domniemany sprawca wypadku, w którym zginęło trzyletnie dziecko, jest poszukiwany listem gończym. Do zdarzenia doszło w niedzielę (6.06) we wsi Koźmin, w województwie dolnośląskim.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.