Prawie 10 mln zł będzie kosztować budowa ścieżek rowerowych, wiat i parkingu w ramach projektu „Mobilny LOF” w Lubartowie
„Mobilny LOF” to projekt realizowany przez jedenaście gmin wchodzących w skład Porozumienia Gmin Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego. Celem projektu jest poprawa sieci transportowej i niskoemisyjności w LOF.
Dla Lubartowa pod tą formułka kryją się konkretne inwestycje. – W ramach projektu planowana jest m.in. budowa dróg rowerowych, chodników, wymiana nawierzchni chodników, na których dopuszczony zostanie ruch rowerowy, na kostkę gładką, nowe oznakowanie ulic związane z wydzieleniem w jezdni pasa dla rowerów oraz oznakowanie ciągów pieszych i rowerowych. Ścieżki rowerowe poza obszarem objętym ochroną konserwatorską będą posiadały nawierzchnię asfaltową – wylicza Krzysztof Paśnik, burmistrz Lubartowa. Warto przypomnieć, że ten projekt jest schedą po poprzednim burmistrzu Januszu Bodziackim.
– W ramach ogłoszonego postępowania przetargowego na rozbudowę ulic Lubelskiej, Rynek I, Słowackiego i Batalionów Chłopskich wykonana zostanie przebudowa drogi w zakresie budowy ciągów pieszych, dróg rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych oraz przebudowa drogi wewnętrznej na działce pomiędzy ul. Lubelską a ul. Powstańców Warszawy w zakresie budowy miejsc postojowych i zjazdów – dodaje burmistrz Paśnik.
Ponadto zostaną wykonane nowe wiaty rowerowe i stojaki na rowery oraz przestawione istniejące wiaty przystankowe, planowane są również nowe nasadzenia.
Prace będą realizowane również na odcinku pomiędzy rondem przy ulicach Piaskowej i Kolejowej a rondem przy ul. Wierzbowej. Na ulicy Lubelskiej będą wydzielone ścieżki rowerowe. Na odcinku od ul. Piaskowej do ul. Cichej po wschodniej stronie ul. Lubelskiej wyznaczony zostanie na jezdni pas dla rowerów, natomiast po stronie zachodniej będzie znajdowała się ścieżka rowerowa w chodniku prowadząca aż do Alei 1000-lecia.
Pas dla rowerów po stronie wschodniej kontynuowany będzie za skrzyżowaniem z ul. Mickiewicza, natomiast na pozostałych odcinkach chodniki zostaną dostosowane do ruchu pieszego i rowerowego. Ścieżka rowerowa będzie kontynuowana od skrzyżowania z ul. Lipową do ronda przy ul. Wierzbowej.
– Zamiarem docelowym jest wprowadzenie na całym odcinku wygodnego i bezpiecznego dla rowerzysty rozwiązania – dodaje burmistrz Paśnik.
Poza zleconym zakresem w ramach projektu planowana jest również budowa parkingu park&ride wraz z drogą rowerową i chodnikiem na ul. Batalionów Chłopskich oraz parkingu przy ul. Kolejowej, a także rozbudowa ulic Piaskowej i Łąkowej w zakresie budowy chodników, ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.
Całość pochłonie ponad 9,7 miliona złotych, z czego Unia dołoży prawie 8,2 mln zł.