Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

7 lutego 2013 r.
16:53
Edytuj ten wpis

Mają dosyć wypadków, chcą blokować drogę. "25 razy naprawiałem ogrodzenie"

0 10 A A
Kolejny wypadek na drodze. (Czytelnik / Alarm24)
Kolejny wypadek na drodze. (Czytelnik / Alarm24)

Mieszkańcy domagają się remontu drogi powiatowej w Krężnicy Jarej, na której dochodzi do wypadków. Droga jest w fatalnym stanie. Boimy się o swoje bezpieczeństwo – argumentują

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Jeśli nie będzie żadnej reakcji władz, to zorganizujemy na tej drodze blokadę, żeby pokazać, że nie można lekceważyć lokalnej społeczności – zapowiada Stefan Odój, mieszkaniec Krężnicy Jarej (powiat lubelski). – Chodzi o drogę powiatową, która jest w opłakanym stanie. A jest często uczęszczana, bo kierowcy skracają sobie drogę np. jadąc z Kraśnika do Lublina, do południowej części miasta.

Na drodze dochodzi też do wypadków. – W czwartek zderzyły się dwa samochody na szczęście bez poważnych następstw zdrowotnych – relacjonuje mieszkaniec Krężnicy Jarej.

Z kolei w poniedziałek kierująca fordem kobieta wpadła w poślizg i uderzyła w drzewo. – Dużo szczęścia miało dziecko, które w tym czasie szło do szkoły – zaznacza Jacek Łabiga, kolejny z mieszkańców Krężnicy Jarej. – W chwili uderzenia samochodu w drzewo chłopiec znajdował się tuż za nim.

To w ogrodzenie jego posesji często wjeżdżają auta. – Myślę, że co najmniej 25 razy naprawialiśmy ogrodzenie – wylicza mężczyzna. –Podobnie mają nasi sąsiedzi. Rocznie na tej drodze dochodzi do kilkunastu zdarzeń drogowych, bardziej lub mniej groźnych.

Mieszkańcy walczą o remont drogi już od dłuższego czasu. Na razie bezskutecznie. – Tutaj chodzi o nasze bezpieczeństwo – podkreślają. – Nie ma chodnika, w pobliżu jest szkoła podstawowa i gimnazjum. Poza tym dużo osób chodzi tędy do Zemborzyc – wylicza Łabiga.

Okazuje się jednak, że na generalny remont drogi mieszkańcy jeszcze poczekają. – W tym roku planujemy wykonać chodnik, w najbardziej niebezpiecznym miejscu – zapewnia Paweł Pikula, starosta lubelski. – Zostaną wykonane także bieżące naprawy nawierzchni. A remont generalny? Myślę, że nie będzie wcześniej niż w 2015 r.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
piotrek / 25 lutego 2013 o 20:49
0
urzędasy jeżdżą służbowymi furami i nie wzrusza ich stan takiej drogi jak w Krężnicy Jarej ,bo przecież podatnik zapłaci za naprawę auta ale chciałbym żeby mieli okazie sprawdzić na własnej skórze ile ryzyka i sprytu wymaga przejście pieszą tej miejscowości zapraszamy....
Avatar
gość / 20 lutego 2013 o 19:45
0
a słyszałem że przewodniczący rady powiatu powiedział że drogi nie będzie bo PSL nie wygrał wyborów w Krężnicy
Avatar
kierowiec / 11 lutego 2013 o 12:35
0
Droga w Krężnicy jaka jest każdy obywatel wie...!
- ale czy urzędasy też się o tym dowiedzieli, czy nie? - może jak urządzimy BLOKADĘ to się już wtedy CAŁA POLSKA dowie z telewizji - zapraszam do dyskusji...
Avatar
MalibuLublin / 8 lutego 2013 o 09:00
0
Odpowiedź do komentarza napisanego przez: ~życzliwy~ Napisano wczoraj, 23:27


Szanowni mieszkańcy! A może uderzycie się też we własne piersi? Sprawa drogi ciągnie się już od kilku lat ... życzę rozsądku.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[size=5]Szanowny, "Życzliwy" nam czytelniku !!![/size]

[size=5]Już w samym twoim komentarzu jest odpowiedź na przyczynę istniejącego stanu rzeczy, a mianowicie to, że sprawa ciągnie się od lat ...[/size]
[size=5]Jeżeli tak, to bez względu na postawę niektórych mieszkańców, sprawne władze powiatowe przez tak długi okres powinny znaleźć skuteczne rozwiązanie oczywistego, pilnego problemu, bo są ku temu odpowiednie środki i przepisy.[/size]

[size=5]Inna rzecz, że mylisz się w swoich życzliwych wywodach. Gdybyś był na wczorajszym zebraniu, wiedziałbyś, że powiat nie miał powodu do bezczynności w sytuacji braku zgody kilku mieszkańców na oddanie części działek do budowy zatok. [/size]
[size=5]Każdej władzy jest na rękę mieć pretekst i wytłumaczenie swojego nieróbstwa !!! [/size]
[size=5]Tymczasem, gdy okazało się, że budowa zatok nasuwa problemy, powinno się z nich automatycznie zrezygnować i bez zwłoki przystąpić do dalszych prac przebudowy drogi / bez zatok/. [/size]
[size=5]Przecież na dzień dzisiejszy właśnie takie rozwiązanie zostało przyjęte i nasuwa się pytanie - po co było na to czekać kilka lat ...[/size]
[size=5]Na zebraniu mówiłem na temat tzw. antyzatok - proszę wpisać to pojęcie do wyszukiwarki ... ja podaję tylko jeden z linków:[/size]
[size=5][url="http://www.zm.org.pl/?a=zatoki_przystanki_1"]http://www.zm.org.pl...ki_przystanki_1[/url] antyzatoki to jedno z nowocześniejszych rozwiazań stosowanych na zachodzie jak też i w niektórych już miastach Polski np. w Warszawie, Wrocławiu. [/size]
[size=5]Wbrew twoim wywodom, mieszkańcy nie "wałkowali" tematu i nie kłócili się o zatoki. Zrozumieli racje, przykładowo Pana Zalewskiego, któremu chciano wbudować zatokę pod sam sklep, co by uniemożliwiło funkcjonowanie tego małego sklepu, z którego utrzymuje swoją rodzinę. [/size]
[size=5]Mieszkańcy od lat chcieli poprawy stanu jezdni bez względu - czy z zatokami czy bez zatok.[/size]

[size=5]Droga, która wymaga pilnej przebudowy, jest nie mniej potrzebna mieszkańcom innych miejscowości niż samym krężniczanom.[/size]
[size=5]Przecież cała południowa część powiatu skraca sobie tędy drogę jadąc min. do pracy w tej części Lublina. [/size]

[size=5]Kierujący samochodami, którzy ulegli ostatnim wypadkom na feralnym odcinku drogi nie byli mieszkańcami Krężnicy Jarej !!![/size]

[size=5]Pilna potrzeba przebudowy drogi wynika także, a nawet przede wszystkim z faktu, że fatalny jej stan przy jednoczesnym występowaniu kilku ostrych zakrętów stwarza ogromne niebezpieczeństwo dla jej wszystkich użytkowników.[/size]

[size=5]Dalsze skutki zaniedbań będą obciążały tych, którzy mają wpływ i obowiązek do działania w tym temacie !!![/size]
Odpowiedź do komentarza napisanego przez: ~życzliwy~ Napisano wczoraj, 23:27


Szanowni mieszkańcy! A może uderzycie się też we własne piersi? Sprawa drogi ciągnie się już od kilku lat ... życzę rozsądku.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[size=5]Szanowny, "Życzliwy" nam czytelniku !!![/size]

... rozwiń
Avatar
Josef / 8 lutego 2013 o 07:58
0
Tym powiatem rządzi PSL,a oni tylko żywią i bronią ,a nie naprawiają dróg! Starosta z tej partii jest do wyższych celów!
Avatar
życzliwy / 7 lutego 2013 o 23:27
0
Szanowni mieszkańcy! A może uderzycie się też we własne piersi? Sprawa drogi ciągnie się już od kilku lat. O ile wiem, były nawet projekty chodników i zatok autobusowych. Pamiętacie, dlaczego skończyło się na planach? Mam wam przypomniec? Gmina też chciała pomóc. Kilku waszych sąsiadów oprotestowało budowę, bo trzeba było wywłaszczyc mieszkańców z części działek położonych przy drodze. Z tego co wiem, zrezygnowano z zatok. I to nie załatwiło sprawy. Opór wobec częściowego wywłaszczenia trwał. Sprawa dalej się wałkuje. Nie wiem, ile jest winy po stronie starostwa, ale to wy sami, zapatrzeni w swoje dobra, niektórzy wietrzący dobry interes (odszkodowania!) też jesteście sobie winni. Nic nie ma za darmo. Trzeba ponieśc jakieś ofiary, wyrzeczenia. Wy wolicie kiśnięcie w sporze z zarządcą drogi i blokadę. Pytam - po co i na co?! Co dzięki niej zyskacie? Czy to najlepsze rozwiązanie? Czy ruch nie powinien należec i do was - dla wspólnego dobra? Na tym powinno polegac społeczeństwo obywatelskie. Spróbujcie nim byc choc w małej części. Pozdrawiam i życzę rozsądku.
Szanowni mieszkańcy! A może uderzycie się też we własne piersi? Sprawa drogi ciągnie się już od kilku lat. O ile wiem, były nawet projekty chodników i zatok autobusowych. Pamiętacie, dlaczego skończyło się na planach? Mam wam przypomniec? Gmina też chciała pomóc. Kilku waszych sąsiadów oprotestowało budowę, bo trzeba było wywłaszczyc mieszkańców z części działek położonych przy drodze. Z tego co wiem, zrezygnowano z zatok. I to nie załatwiło sprawy. Opór wobec częściowego wywłaszczenia trwał. Sprawa dalej się wałkuje. Nie wiem, ile jest ... rozwiń
Avatar
sfinks / 7 lutego 2013 o 21:34
0
Zrobić jak w Egipcie- półmetrowej wysokości krawężniki!!
Avatar
lucypher / 7 lutego 2013 o 19:41
0
Jak wam naprawią droge to dopiero będzie raj dla ścigantów. Powinni prosić o zdecydowane pogorszenie jej stanu. Nikt nie będzie popier***ał
Avatar
Gość / 7 lutego 2013 o 19:23
0
Po co blokowac drogę? Zablokować Starostwo Powiatowe
Avatar
gada / 7 lutego 2013 o 18:52
0
do słów cyt "myślę , że 25 razy naprawialiśmy odgrodzenie" właściwszym komentarzem było by "zastanawia się mężczyzna" a nie cyt "wylicza mężczyzna ... ".
Czyż nie tak ? Bo on tu nic nie wylicza. Tylko to takie "modne" teraz słówko
Pozdrowienia dla Pana Redaktora.
Avatar
piotrek / 25 lutego 2013 o 20:49
0
urzędasy jeżdżą służbowymi furami i nie wzrusza ich stan takiej drogi jak w Krężnicy Jarej ,bo przecież podatnik zapłaci za naprawę auta ale chciałbym żeby mieli okazie sprawdzić na własnej skórze ile ryzyka i sprytu wymaga przejście pieszą tej miejscowości zapraszamy....
Avatar
gość / 20 lutego 2013 o 19:45
0
a słyszałem że przewodniczący rady powiatu powiedział że drogi nie będzie bo PSL nie wygrał wyborów w Krężnicy
Avatar
kierowiec / 11 lutego 2013 o 12:35
0
Droga w Krężnicy jaka jest każdy obywatel wie...!
- ale czy urzędasy też się o tym dowiedzieli, czy nie? - może jak urządzimy BLOKADĘ to się już wtedy CAŁA POLSKA dowie z telewizji - zapraszam do dyskusji...
Avatar
MalibuLublin / 8 lutego 2013 o 09:00
0
Odpowiedź do komentarza napisanego przez: ~życzliwy~ Napisano wczoraj, 23:27


Szanowni mieszkańcy! A może uderzycie się też we własne piersi? Sprawa drogi ciągnie się już od kilku lat ... życzę rozsądku.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[size=5]Szanowny, "Życzliwy" nam czytelniku !!![/size]

[size=5]Już w samym twoim komentarzu jest odpowiedź na przyczynę istniejącego stanu rzeczy, a mianowicie to, że sprawa ciągnie się od lat ...[/size]
[size=5]Jeżeli tak, to bez względu na postawę niektórych mieszkańców, sprawne władze powiatowe przez tak długi okres powinny znaleźć skuteczne rozwiązanie oczywistego, pilnego problemu, bo są ku temu odpowiednie środki i przepisy.[/size]

[size=5]Inna rzecz, że mylisz się w swoich życzliwych wywodach. Gdybyś był na wczorajszym zebraniu, wiedziałbyś, że powiat nie miał powodu do bezczynności w sytuacji braku zgody kilku mieszkańców na oddanie części działek do budowy zatok. [/size]
[size=5]Każdej władzy jest na rękę mieć pretekst i wytłumaczenie swojego nieróbstwa !!! [/size]
[size=5]Tymczasem, gdy okazało się, że budowa zatok nasuwa problemy, powinno się z nich automatycznie zrezygnować i bez zwłoki przystąpić do dalszych prac przebudowy drogi / bez zatok/. [/size]
[size=5]Przecież na dzień dzisiejszy właśnie takie rozwiązanie zostało przyjęte i nasuwa się pytanie - po co było na to czekać kilka lat ...[/size]
[size=5]Na zebraniu mówiłem na temat tzw. antyzatok - proszę wpisać to pojęcie do wyszukiwarki ... ja podaję tylko jeden z linków:[/size]
[size=5][url="http://www.zm.org.pl/?a=zatoki_przystanki_1"]http://www.zm.org.pl...ki_przystanki_1[/url] antyzatoki to jedno z nowocześniejszych rozwiazań stosowanych na zachodzie jak też i w niektórych już miastach Polski np. w Warszawie, Wrocławiu. [/size]
[size=5]Wbrew twoim wywodom, mieszkańcy nie "wałkowali" tematu i nie kłócili się o zatoki. Zrozumieli racje, przykładowo Pana Zalewskiego, któremu chciano wbudować zatokę pod sam sklep, co by uniemożliwiło funkcjonowanie tego małego sklepu, z którego utrzymuje swoją rodzinę. [/size]
[size=5]Mieszkańcy od lat chcieli poprawy stanu jezdni bez względu - czy z zatokami czy bez zatok.[/size]

[size=5]Droga, która wymaga pilnej przebudowy, jest nie mniej potrzebna mieszkańcom innych miejscowości niż samym krężniczanom.[/size]
[size=5]Przecież cała południowa część powiatu skraca sobie tędy drogę jadąc min. do pracy w tej części Lublina. [/size]

[size=5]Kierujący samochodami, którzy ulegli ostatnim wypadkom na feralnym odcinku drogi nie byli mieszkańcami Krężnicy Jarej !!![/size]

[size=5]Pilna potrzeba przebudowy drogi wynika także, a nawet przede wszystkim z faktu, że fatalny jej stan przy jednoczesnym występowaniu kilku ostrych zakrętów stwarza ogromne niebezpieczeństwo dla jej wszystkich użytkowników.[/size]

[size=5]Dalsze skutki zaniedbań będą obciążały tych, którzy mają wpływ i obowiązek do działania w tym temacie !!![/size]
Odpowiedź do komentarza napisanego przez: ~życzliwy~ Napisano wczoraj, 23:27


Szanowni mieszkańcy! A może uderzycie się też we własne piersi? Sprawa drogi ciągnie się już od kilku lat ... życzę rozsądku.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[size=5]Szanowny, "Życzliwy" nam czytelniku !!![/size]

... rozwiń
Avatar
Josef / 8 lutego 2013 o 07:58
0
Tym powiatem rządzi PSL,a oni tylko żywią i bronią ,a nie naprawiają dróg! Starosta z tej partii jest do wyższych celów!
Avatar
życzliwy / 7 lutego 2013 o 23:27
0
Szanowni mieszkańcy! A może uderzycie się też we własne piersi? Sprawa drogi ciągnie się już od kilku lat. O ile wiem, były nawet projekty chodników i zatok autobusowych. Pamiętacie, dlaczego skończyło się na planach? Mam wam przypomniec? Gmina też chciała pomóc. Kilku waszych sąsiadów oprotestowało budowę, bo trzeba było wywłaszczyc mieszkańców z części działek położonych przy drodze. Z tego co wiem, zrezygnowano z zatok. I to nie załatwiło sprawy. Opór wobec częściowego wywłaszczenia trwał. Sprawa dalej się wałkuje. Nie wiem, ile jest winy po stronie starostwa, ale to wy sami, zapatrzeni w swoje dobra, niektórzy wietrzący dobry interes (odszkodowania!) też jesteście sobie winni. Nic nie ma za darmo. Trzeba ponieśc jakieś ofiary, wyrzeczenia. Wy wolicie kiśnięcie w sporze z zarządcą drogi i blokadę. Pytam - po co i na co?! Co dzięki niej zyskacie? Czy to najlepsze rozwiązanie? Czy ruch nie powinien należec i do was - dla wspólnego dobra? Na tym powinno polegac społeczeństwo obywatelskie. Spróbujcie nim byc choc w małej części. Pozdrawiam i życzę rozsądku.
Szanowni mieszkańcy! A może uderzycie się też we własne piersi? Sprawa drogi ciągnie się już od kilku lat. O ile wiem, były nawet projekty chodników i zatok autobusowych. Pamiętacie, dlaczego skończyło się na planach? Mam wam przypomniec? Gmina też chciała pomóc. Kilku waszych sąsiadów oprotestowało budowę, bo trzeba było wywłaszczyc mieszkańców z części działek położonych przy drodze. Z tego co wiem, zrezygnowano z zatok. I to nie załatwiło sprawy. Opór wobec częściowego wywłaszczenia trwał. Sprawa dalej się wałkuje. Nie wiem, ile jest ... rozwiń
Avatar
sfinks / 7 lutego 2013 o 21:34
0
Zrobić jak w Egipcie- półmetrowej wysokości krawężniki!!
Avatar
lucypher / 7 lutego 2013 o 19:41
0
Jak wam naprawią droge to dopiero będzie raj dla ścigantów. Powinni prosić o zdecydowane pogorszenie jej stanu. Nikt nie będzie popier***ał
Avatar
Gość / 7 lutego 2013 o 19:23
0
Po co blokowac drogę? Zablokować Starostwo Powiatowe
Avatar
gada / 7 lutego 2013 o 18:52
0
do słów cyt "myślę , że 25 razy naprawialiśmy odgrodzenie" właściwszym komentarzem było by "zastanawia się mężczyzna" a nie cyt "wylicza mężczyzna ... ".
Czyż nie tak ? Bo on tu nic nie wylicza. Tylko to takie "modne" teraz słówko
Pozdrowienia dla Pana Redaktora.
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r. 0 0

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele
galeria

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele 25 8

Z jednej strony mobilizacja do uczestnictwa w pikiecie i referendum strajkowym, z drugiej oskarżenia o działanie „godzące w dobre imię spółki”. Związki zawodowe w puławskich Azotach już dawno nie były ze sobą tak skłócone.

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie?
Alarm 24

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie? 8 2

Setki rejsów zostały odwołane z powodu strajku pilotów linii Ryanair. Chodzi także o loty z Polski i do Polski. Pechowi pasażerowie mają prawo do odszkodowania od linii lotniczych. Pieniędzy można żądać także wtedy, gdy lot opóźni się o co najmniej dwie godziny.

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje 24 1

Z powodu wysokiego stanu Wisły nie działa przeprawa promowa z Kazimierza Dolnego do Janowca.

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze
Zdjęcia
galeria

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze 140 16

Na samochody dla misjonarzy zbierano w niedzielę pieniądze w lubelskich kościołach, a obok nich można było poświęcić swój pojazd. Tak zaczął się 18. Ogólnopolski Tydzień św. Krzysztofa.

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo]
film

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo] 390 16

W związku z pożarami lasów w środkowej części Szwecji, polski rząd podjął decyzję o udzieleniu wsparcia. W sobotę ze Świnoujścia wyruszyła grupa prawie 140 strażaków, którzy mają pomóc szwedzkim ratownikom. Do Szwecji pojechał również 44 wozy ratowniczo-gaśnicze.

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin
27 lipca 2018, 19:00

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. Radio Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) zaprasza na koncert formacji Cheap Tobacco. Wydarzenie odbędzie się 27 lipca o godz. 19.

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia]
galeria

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia] 7 1

Po lubelskich dzielnicach krąży już Cyrk Podwórkowy, który co roku jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów.

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper
galeria

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper 23 10

Nie jedna, a dwie firmy zbudują razem pierwszą w Chełmie dużą galerię handlową. Prace budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze
27 lipca 2018, 20:00

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. 27 lipca o godz. 20 w klubie Plener (Park Ludowy) wystąpi popularny raper i wokalista Ten Typ Mes. Artysta rozkręci soundsystemową imprezę z udziałem producenta Stasiaka oraz DJ'ów Black Belta Grega i Raz Dwa.

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy
galeria
film

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy 8 4

W piątek zakończyły się wojewódzkie eliminacje do XVIII finału Kynologicznych Mistrzostw Policji Sułkowice 2018. Zwyciężył pies IBAR i jego przewodnik st. sierż. Artur Lipski z KMP w Zamościu.

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada
film

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada 0 3

Poseł Nowoczesnej Piotr Misiło zapowiada złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez policję podczas piątkowej demonstracji przed Sejmem.

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach
galeria

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach 19 6

W niedzielę minęły 74 lata od ostatecznej likwidacji niemieckiego obozu koncentracyjnego Majdanek, który działał przez blisko trzy lata.

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury
25 lipca 2018, 21:00

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury 3 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami ostatnie lipcowe spotkanie w ramach cyklu Miasto movie analogowo w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a). W środę, 25 lipca o godz. 21 w tamtejszej Próbie Cafe wyświetlony zostanie kultowy Terminator.

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie 0 0

Zawodniczka AZS UMCS Lublin Paulina Guba bez najmniejszych problemów wywalczyła złoty medal w pchnięciu kulą. Lubelska zawodniczka uzyskała rezultat 18.82 i nad drugą w klasyfikacji zawodniczką miała blisko dwa metry

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.