Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

27 kwietnia 2008 r.
18:33
Edytuj ten wpis

Mieszkańcy Chodla zamienili cmentarz w śmietnisko

0 28 A A

Sterty gruzu, stare znicze i wieńce a do tego resztki rozebranych pomników - taki widok straszy w nowej części cmentarza

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
parafialnego w Chodlu. - To ludzie zrobili ten bałagan, a teraz my musimy sprzątać - ubolewają proboszcz i wójt.

- Byłam ostatnio na grobie cioci i jak zobaczyłam ten bałagan to aż się złapałam za głowę. Wszędzie ogromne sterty śmieci. Makabra - narzeka pani Katarzyna. - Ktoś powinien się tym zająć. Tak nie powinien wyglądać cmentarz, przecież to jest miejsce spoczynku zmarłych.

- Nowa część cmentarza parafialnego wygląda fatalnie, a najgorszy jest widok tych zwalonych krzyży. Nie wiem, jak ksiądz proboszcz może na to patrzeć. Powinien z tym zrobić porządek, to w końcu cmentarz parafialny i wiadomo, kto nim zarządza. Zachęcam też wydział ochrony środowiska powiatu opolskiego, aby tam zajrzał. Widok mrożący krew w żyłach - dodaje inny mieszkaniec.

Pani Danuta z Chodla jest innego zdania. - Proboszcz nie jest winien, że ludzie po sobie nie sprzątają - uważa.

Gmina wie o wysypisku śmieci na cmentarzu i zastanawia się, jak poradzić sobie z tym problemem. - To głównie stare nagrobki, które nasi ludzie porozbierali i nie wywieźli gruzu. Wymienili na nowe, a resztki zostały. Z czasem zrobiło się tego coraz więcej - mówi Jan Majewski, wójt Chodla. Jego zdaniem, każdy powinien po sobie posprzątać, a nie czekać aż zrobi to ksiądz.

- Sami nabrudzili a teraz narzekają na gminę czy parafię. Ksiądz wiele razy zwracał im uwagę i zakazywał podobnych zachowań. Ale przecież nie postawi straży przy każdym grobie - podkreśla wójt. Zapewnia jednak, że śmieci usunie. - Porządek musi być. W zimie się nie dało tego zrobić, bo samochód się zapadał w miękką mokrą ziemię i nie mogliśmy wjechać na cmentarz.

- Też mi się to nie podoba! Ciągle walczę o porządek. Tyle razy prosiłem parafian, żeby mówili pracownikom firm, które im stawiały pomniki, żeby wynajęli furmankę i wywieźli po sobie odpady. Ale jest już plan, do czerwca wywieziemy wszystko. Do lata będzie porządek - obiecuje Ryszard Sowa, proboszcz parafii pw. Trójcy Świętej i Narodzin NMP. Nie traci nadziei, że na dłużej...

Komentarze 28

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Idiota / 21 lipca 2016 o 13:13
0
straszna ta twoja wypowiedź droga "majo" ludzie potrafią być bardzo podli. Ja niestety nie podzielam twojego marnego, pełnego bzdur zdania na temat naszego proboszcza. Otóż uważam, że jak żaden dotąd zrobił bardzo wiele dla parafii a zwłaszcza dla parafian (tylko o tym już nikt nie powie-że zawsze pomoże, jak ma się problem) dlaczego wogóle tak piszecie ludzie, opamiętajcie się. Przecież każdy kościół ma swojego proboszcza, uważacie że wszyscy poza naszym są idealni, ludzie czasami popełniają błędy.A tak nawiasem to chyba miał być artykuł o cmentarzu a nie o proboszczu. Śmieszni jesteście ludzie, naprawę, ile razy widzi się jak jeden z drugim leci do proboszcza pomagać, a później piszą takie rzeczy. Ludzie gdybyście sami nie robili takiego bajzlu wszystko byłoby ok.  WIERZę W TO, żE TEN KTO ROZPOCZął Tą OKROPNą DYSKUSJę BęDZIE SIę SMAżYł W PIEKLE!!!!! JESTEśMY Z TOBą DROGI NAM KSIężę PROBOSZCZU!!!
straszna ta twoja wypowiedź droga "majo" ludzie potrafią być bardzo podli. Ja niestety nie podzielam twojego marnego, pełnego bzdur zdania na temat naszego proboszcza. Otóż uważam, że jak żaden dotąd zrobił bardzo wiele dla parafii a zwłaszcza dla parafian (tylko o tym już nikt nie powie-że zawsze pomoże, jak ma się problem) dlaczego wogóle tak piszecie ludzie, opamiętajcie się. Przecież każdy kościół ma swojego proboszcza, uważacie że wszyscy poza naszym są idealni, ludzie czasami popełniają błędy.A tak nawiasem to chyba miał być ... rozwiń
Avatar
jadwiga / 5 maja 2013 o 18:12
0
Mam nadzieję, że proboszcz parafi to łaskawie wszystko sobie przeczyta. Wołając na ludzi po 700 zł od pogrzebu ma za co załatwić sprawę ze śmieciami. Jeśli zaś ta droga mu nie odpowiada - chodząc po kolędzie zbiera powyżej 100 tys zł więc też może te środki częściowo wykorzystać. Marzy mu się natomiast cmentarz komunalny...ok...w Łodzi moja rodzina za pochówek płaciła 50 zł!
Nie 500, nie 700 - szanowny proboszczu, ale 50 zł. Też będziemy Ci tyle płacić i na siebie-jako parafia weźmiemy kwestię śmieci.
Avatar
wkurzony / 10 czerwca 2008 o 13:18
0
obserwator napisał:
Jak to prawda w oczy kole.
1. cmentarz jest parafialny - więc proboszcz powinien postawić kosze na śmieci i tylko tyle! ( i wywozic śmieci jak są pełne pojemniki i nie dola su jak do tej pory)
2. kościelny jest też grabarzem tak? Jest!
3. Mieszka probosz w jednych " apartamentach z gosposią" ? mieszka - więc ???
4. Probosz na łamach gazety użala sią na swoich parafian że mu cmentarz zaśmiecaja , a może uderzył by sie w piersi i powiedział " moja wina , nie dopilnowałem , na koszach i wyworzeniu śmieci oszczędzałem"
a co do życzenia ze osoby krytykujące proboszcza do " piekła" mają trafić - to droga "parafianko" nie ty i nie proboszcz decydować będzie kto do piekła a kto do nieba ma iść - całe szczęście.
5. Proboszcz to też człowiek, zwykły śmiertelnik i błędy popełnia i "Grzeszy".... tak jak i my
6. Z tym pomaganiem ludziom , to lepiej nic nie mówić bo darmo tego nie robi - to może być oddzielny temat dyskusji i też pewnie bedzie bujna.

Panie/Pani OBSERWATOR. Piszesz prawdę i całą prawdę. Proboszcz jest "dobry" jak mu czegoś trzeba, wtedy to by w d... wlazł. Ale na krótko. Później szybki zapomni i ... do następnej potrzeby. Przekonałem się na własnej skórze, jak to się mówi. I od tego czasu jest dla mnie nikim, urzędnikiem w sukience, który nawet nie wierzy w to co głosi, taki zwykły karierowicz w sukience. Pozdro.

Panie/Pani OBSERWATOR. Piszesz prawdę i całą prawdę. Proboszcz jest "dobry" jak mu czegoś trzeba, wtedy to by w d... wlazł. Ale na krótko. Później szybki zapomni i ... do następnej potrzeby. Przekonałem się na własnej skórze, jak to się mówi. I od tego czasu jest dla mnie nikim, urzędnikiem w sukience, który nawet nie wierzy w to co głosi, taki zwykły karierowicz w sukience. Pozdro. rozwiń
Avatar
wkurzony / 10 czerwca 2008 o 12:55
0
parafianka :) napisał:
straszna ta twoja wypowiedź droga "majo" ludzie potrafią być bardzo podli. Ja niestety nie podzielam twojego marnego, pełnego bzdur zdania na temat naszego proboszcza. Otóż uważam, że jak żaden dotąd zrobił bardzo wiele dla parafii a zwłaszcza dla parafian (tylko o tym już nikt nie powie-że zawsze pomoże, jak ma się problem) dlaczego wogóle tak piszecie ludzie, opamiętajcie się. Przecież każdy kościół ma swojego proboszcza, uważacie że wszyscy poza naszym są idealni, ludzie czasami popełniają błędy.A tak nawiasem to chyba miał być artykuł o cmentarzu a nie o proboszczu. Śmieszni jesteście ludzie, naprawę, ile razy widzi się jak jeden z drugim leci do proboszcza pomagać, a później piszą takie rzeczy. Ludzie gdybyście sami nie robili takiego bajzlu wszystko byłoby ok. WIERZę W TO, żE TEN KTO ROZPOCZął Tą OKROPNą DYSKUSJę BęDZIE SIę SMAżYł W PIEKLE!!!!! JESTEśMY Z TOBą DROGI NAM KSIężę PROBOSZCZU!!!

Oj parafianko, parafianko. Wg ciebie nie należy o księżach wcale dyskutować bez względu jacy są i co robią? Nic bardziej bzdurnego. Czasy, kiedy nie wolno było się odzywać na tematy partii i kleru dawno minęły i na pewno nie wrócą. A faktu, że na cmentarzu parafialnym od lat jest bajzel jakiego trudno sobie wyobrazić, nic nie zmieni, czy tobie i innym nawiedzonym beretom sie to podoba czy nie. To zwykły dusigrosz a ten z urzędu patrzy na to i nie robi nic bo się boi choć jak pracował w IV departamencie do zwalczania kleru to się pajac nie bał. Pozdrowionka.

Oj parafianko, parafianko. Wg ciebie nie należy o księżach wcale dyskutować bez względu jacy są i co robią? Nic bardziej bzdurnego. Czasy, kiedy nie wolno było się odzywać na tematy partii i kleru dawno minęły i na pewno nie wrócą. A faktu, że na cmentarzu parafialnym od lat jest bajzel jakiego trudno sobie wyobrazić, nic nie zmieni, czy tobie i innym nawiedzonym beretom sie to podoba czy nie. To zwykły dusigrosz a ten z urzędu patrzy na to i nie robi nic bo się boi choć jak pracował w IV departamencie do zwalczania kleru... rozwiń
Avatar
Gość / 16 maja 2008 o 22:24
0
gość napisał:
już nie płacz nad proboszczem cwaniakiem....on świetnie daje sobie radę ze wszystkim i wszystkimi, więc niech coś odsypie z kasy kościelnej na te porządki i sprawa załatwiona. Ale skoro tak piszesz, w ramach obrony proboszcza..............hmmmmmmmmm, to pomóż sama ))))))




żal mi Ciebie...widać , zę Cię ludzie nie szanują;]
Avatar
gość / 10 maja 2008 o 12:35
0
już nie płacz nad proboszczem cwaniakiem....on świetnie daje sobie radę ze wszystkim i wszystkimi, więc niech coś odsypie z kasy kościelnej na te porządki i sprawa załatwiona. Ale skoro tak piszesz, w ramach obrony proboszcza..............hmmmmmmmmm, to pomóż sama ))))))
Avatar
Gość / 8 maja 2008 o 15:33
0
Prawdą jest , że to nie probosz , nie parafianie zaśmiecili cmentarz.
Zrobili to ludzie z daleka , z innych parafii.
My [parafianie] , Ci którzy chodzą do kościoła [niestety nie kazdy] wiemy że nie rzuca się śmieci na środku cmentarza dlatego że ksiądz często mówi o tym na ogłoszeniach.Znicze wianki itp. zabieramy ze sobą do domu a tam wyrzucamy , bądź palimy. Wyrzucanie "śmieci" na cmentarzu polega na tym ,iż jeden powie aa co tam nic sie nie stanie jak rzuce i tak wkółko aż śmieci jest coraz więcej.Jeżeli już jeździcie państwo autobusami to nic się nie stanie jak przejdziecie się na koniec cmentarza <probosz zapewne usónie śmieci jeżeli będą one wyrzucane na odpowiednie miejsca> , a co do tych "staruszek" , które nie mają siły przejść się troszkę bo je nogi bolą [ jak wsiadacie do autobusów to sie pchacie i wtedy macie siłę bić laskami?> . Fakt , że nieraz przydałby się malutki śmietniczek przy bramie , np. dla inwalidów , czy osób , które NAPRAWDĘ nie mogą chodzić.
Tylko szkoda mi proboszcza , za to jak go tu oczerniacie , bo sądzicie , że o jego wina.Skoro jesteście tacy mądrzy żeby napisać kilka głupot to pójdźcie do ks.Sowy i zaproponujcie mu jakiś plan , co zrobić z tymi stertami śmieci , dlatego że sam probosz nie da rady zapanować nad tak wielką parafią...
Prawdą jest , że to nie probosz , nie parafianie zaśmiecili cmentarz.
Zrobili to ludzie z daleka , z innych parafii.
My [parafianie] , Ci którzy chodzą do kościoła [niestety nie kazdy] wiemy że nie rzuca się śmieci na środku cmentarza dlatego że ksiądz często mówi o tym na ogłoszeniach.Znicze wianki itp. zabieramy ze sobą do domu a tam wyrzucamy , bądź palimy. Wyrzucanie "śmieci" na cmentarzu polega na tym ,iż jeden powie aa co tam nic sie nie stanie jak rzuce i tak wkółko aż śmieci jest coraz więcej.J... rozwiń
Avatar
~tom~ / 1 maja 2008 o 17:18
0
bella napisał:
CHAM I PROSTAK Z CIEBIE OBSERWATORZE!!! parafianka ma rację, popieram ją i mam nadzieję, że trafisz tam gdzie powinieneś!!!!



A co ty chcesz od " obserwatora" ? chłop prawdę pisze, mieszkam tam i popieram, wszystko się zgadza. Z tym pomaganiem też . Pomógł nie jednemu wyjść z pierdla znajomości ma niezłe ( w karty szychy grają ) to i załatwić coś można. np jak chodelski kombinator ma problem to gdzie idzie do proboszcza, Pewien pan ( nie powiem kto, łatwo sie domyślić) złapany został przez cała brygadę policji, zadyma - cala wielka akcja, przemyt na dużą skalę. Gościa zamknęli a żonka prosto do proboszcza i jak miał nie pomóc pomógł. tak jak synowi pani P> który zabił matkę pięciorga dzieci na środku chodnika wjechał po pijaku ile siedział ?- tyle co nic bo proboszcz litościwy i "pomaga". Co do chamstwa- to proboszcz też bije wszelkie rekordy, to i parafianie się uczą.... proste. Ale co by nie powiedzieć, to jest łebski facet i gospodarz zaradny, ludzi jak nikt zmobilizuje i zrobią. A wady każdy ma i trzeba się z tym pogodzić, nasz proboszcz też " świety" nie jest.



A co ty chcesz od " obserwatora" ? chłop prawdę pisze, mieszkam tam i popieram, wszystko się zgadza. Z tym pomaganiem też . Pomógł nie jednemu wyjść z pierdla znajomości ma niezłe ( w karty szychy grają ) to i załatwić coś można. np jak chodelski kombinator ma problem to gdzie idzie do proboszcza, Pewien pan ( nie powiem kto, łatwo sie domyślić) złapany został przez cała brygadę policji, zadyma - cala wielka akcja, przemyt na dużą skalę. Gościa zamknęli a żonka prosto do proboszcza i jak miał nie ... rozwiń
Avatar
Gość / 30 kwietnia 2008 o 16:48
0
czytam i włos na głowie się jeży ,prawda jest taka,że kontenery są,ale na końcu cmentarza i ludziom nie chce się przejść i tam wyrzucić ,mam tam groby bliskich i obok nich ludzie chcieli zrobić śmietnik ale nie pozwoliłam na to gdyby wszyscy tak robili byloby czysto.jestem często na cmentarzu i wiem ,że śmieci są wywożone,ale na starsze panie nie ma mocnych rzucają byle bliżej,byłam tego świadkiem jak elegancka pani z dużego miasta wyrzucała śmieci na środku cmentarza,a na moją uwagę, że tu się nie śmieci odpowiedziała bardzo nieelegancko,także sprzątanie zacznijcie od siebie.
czytam i włos na głowie się jeży ,prawda jest taka,że kontenery są,ale na końcu cmentarza i ludziom nie chce się przejść i tam wyrzucić ,mam tam groby bliskich i obok nich ludzie chcieli zrobić śmietnik ale nie pozwoliłam na to gdyby wszyscy tak robili byloby czysto.jestem często na cmentarzu i wiem ,że śmieci są wywożone,ale na starsze panie nie ma mocnych rzucają byle bliżej,byłam tego świadkiem jak elegancka pani z dużego miasta wyrzucała śmieci na środku cmentarza,a na moją uwagę, że tu się nie śmieci odpowiedziała bardzo nieelegancko,ta... rozwiń
Avatar
bella / 30 kwietnia 2008 o 16:04
0
CHAM I PROSTAK Z CIEBIE OBSERWATORZE!!! parafianka ma rację, popieram ją i mam nadzieję, że trafisz tam gdzie powinieneś!!!!
Avatar
Idiota / 21 lipca 2016 o 13:13
0
straszna ta twoja wypowiedź droga "majo" ludzie potrafią być bardzo podli. Ja niestety nie podzielam twojego marnego, pełnego bzdur zdania na temat naszego proboszcza. Otóż uważam, że jak żaden dotąd zrobił bardzo wiele dla parafii a zwłaszcza dla parafian (tylko o tym już nikt nie powie-że zawsze pomoże, jak ma się problem) dlaczego wogóle tak piszecie ludzie, opamiętajcie się. Przecież każdy kościół ma swojego proboszcza, uważacie że wszyscy poza naszym są idealni, ludzie czasami popełniają błędy.A tak nawiasem to chyba miał być artykuł o cmentarzu a nie o proboszczu. Śmieszni jesteście ludzie, naprawę, ile razy widzi się jak jeden z drugim leci do proboszcza pomagać, a później piszą takie rzeczy. Ludzie gdybyście sami nie robili takiego bajzlu wszystko byłoby ok.  WIERZę W TO, żE TEN KTO ROZPOCZął Tą OKROPNą DYSKUSJę BęDZIE SIę SMAżYł W PIEKLE!!!!! JESTEśMY Z TOBą DROGI NAM KSIężę PROBOSZCZU!!!
straszna ta twoja wypowiedź droga "majo" ludzie potrafią być bardzo podli. Ja niestety nie podzielam twojego marnego, pełnego bzdur zdania na temat naszego proboszcza. Otóż uważam, że jak żaden dotąd zrobił bardzo wiele dla parafii a zwłaszcza dla parafian (tylko o tym już nikt nie powie-że zawsze pomoże, jak ma się problem) dlaczego wogóle tak piszecie ludzie, opamiętajcie się. Przecież każdy kościół ma swojego proboszcza, uważacie że wszyscy poza naszym są idealni, ludzie czasami popełniają błędy.A tak nawiasem to chyba miał być ... rozwiń
Avatar
jadwiga / 5 maja 2013 o 18:12
0
Mam nadzieję, że proboszcz parafi to łaskawie wszystko sobie przeczyta. Wołając na ludzi po 700 zł od pogrzebu ma za co załatwić sprawę ze śmieciami. Jeśli zaś ta droga mu nie odpowiada - chodząc po kolędzie zbiera powyżej 100 tys zł więc też może te środki częściowo wykorzystać. Marzy mu się natomiast cmentarz komunalny...ok...w Łodzi moja rodzina za pochówek płaciła 50 zł!
Nie 500, nie 700 - szanowny proboszczu, ale 50 zł. Też będziemy Ci tyle płacić i na siebie-jako parafia weźmiemy kwestię śmieci.
Avatar
wkurzony / 10 czerwca 2008 o 13:18
0
obserwator napisał:
Jak to prawda w oczy kole.
1. cmentarz jest parafialny - więc proboszcz powinien postawić kosze na śmieci i tylko tyle! ( i wywozic śmieci jak są pełne pojemniki i nie dola su jak do tej pory)
2. kościelny jest też grabarzem tak? Jest!
3. Mieszka probosz w jednych " apartamentach z gosposią" ? mieszka - więc ???
4. Probosz na łamach gazety użala sią na swoich parafian że mu cmentarz zaśmiecaja , a może uderzył by sie w piersi i powiedział " moja wina , nie dopilnowałem , na koszach i wyworzeniu śmieci oszczędzałem"
a co do życzenia ze osoby krytykujące proboszcza do " piekła" mają trafić - to droga "parafianko" nie ty i nie proboszcz decydować będzie kto do piekła a kto do nieba ma iść - całe szczęście.
5. Proboszcz to też człowiek, zwykły śmiertelnik i błędy popełnia i "Grzeszy".... tak jak i my
6. Z tym pomaganiem ludziom , to lepiej nic nie mówić bo darmo tego nie robi - to może być oddzielny temat dyskusji i też pewnie bedzie bujna.

Panie/Pani OBSERWATOR. Piszesz prawdę i całą prawdę. Proboszcz jest "dobry" jak mu czegoś trzeba, wtedy to by w d... wlazł. Ale na krótko. Później szybki zapomni i ... do następnej potrzeby. Przekonałem się na własnej skórze, jak to się mówi. I od tego czasu jest dla mnie nikim, urzędnikiem w sukience, który nawet nie wierzy w to co głosi, taki zwykły karierowicz w sukience. Pozdro.

Panie/Pani OBSERWATOR. Piszesz prawdę i całą prawdę. Proboszcz jest "dobry" jak mu czegoś trzeba, wtedy to by w d... wlazł. Ale na krótko. Później szybki zapomni i ... do następnej potrzeby. Przekonałem się na własnej skórze, jak to się mówi. I od tego czasu jest dla mnie nikim, urzędnikiem w sukience, który nawet nie wierzy w to co głosi, taki zwykły karierowicz w sukience. Pozdro. rozwiń
Avatar
wkurzony / 10 czerwca 2008 o 12:55
0
parafianka :) napisał:
straszna ta twoja wypowiedź droga "majo" ludzie potrafią być bardzo podli. Ja niestety nie podzielam twojego marnego, pełnego bzdur zdania na temat naszego proboszcza. Otóż uważam, że jak żaden dotąd zrobił bardzo wiele dla parafii a zwłaszcza dla parafian (tylko o tym już nikt nie powie-że zawsze pomoże, jak ma się problem) dlaczego wogóle tak piszecie ludzie, opamiętajcie się. Przecież każdy kościół ma swojego proboszcza, uważacie że wszyscy poza naszym są idealni, ludzie czasami popełniają błędy.A tak nawiasem to chyba miał być artykuł o cmentarzu a nie o proboszczu. Śmieszni jesteście ludzie, naprawę, ile razy widzi się jak jeden z drugim leci do proboszcza pomagać, a później piszą takie rzeczy. Ludzie gdybyście sami nie robili takiego bajzlu wszystko byłoby ok. WIERZę W TO, żE TEN KTO ROZPOCZął Tą OKROPNą DYSKUSJę BęDZIE SIę SMAżYł W PIEKLE!!!!! JESTEśMY Z TOBą DROGI NAM KSIężę PROBOSZCZU!!!

Oj parafianko, parafianko. Wg ciebie nie należy o księżach wcale dyskutować bez względu jacy są i co robią? Nic bardziej bzdurnego. Czasy, kiedy nie wolno było się odzywać na tematy partii i kleru dawno minęły i na pewno nie wrócą. A faktu, że na cmentarzu parafialnym od lat jest bajzel jakiego trudno sobie wyobrazić, nic nie zmieni, czy tobie i innym nawiedzonym beretom sie to podoba czy nie. To zwykły dusigrosz a ten z urzędu patrzy na to i nie robi nic bo się boi choć jak pracował w IV departamencie do zwalczania kleru to się pajac nie bał. Pozdrowionka.

Oj parafianko, parafianko. Wg ciebie nie należy o księżach wcale dyskutować bez względu jacy są i co robią? Nic bardziej bzdurnego. Czasy, kiedy nie wolno było się odzywać na tematy partii i kleru dawno minęły i na pewno nie wrócą. A faktu, że na cmentarzu parafialnym od lat jest bajzel jakiego trudno sobie wyobrazić, nic nie zmieni, czy tobie i innym nawiedzonym beretom sie to podoba czy nie. To zwykły dusigrosz a ten z urzędu patrzy na to i nie robi nic bo się boi choć jak pracował w IV departamencie do zwalczania kleru... rozwiń
Avatar
Gość / 16 maja 2008 o 22:24
0
gość napisał:
już nie płacz nad proboszczem cwaniakiem....on świetnie daje sobie radę ze wszystkim i wszystkimi, więc niech coś odsypie z kasy kościelnej na te porządki i sprawa załatwiona. Ale skoro tak piszesz, w ramach obrony proboszcza..............hmmmmmmmmm, to pomóż sama ))))))




żal mi Ciebie...widać , zę Cię ludzie nie szanują;]
Avatar
gość / 10 maja 2008 o 12:35
0
już nie płacz nad proboszczem cwaniakiem....on świetnie daje sobie radę ze wszystkim i wszystkimi, więc niech coś odsypie z kasy kościelnej na te porządki i sprawa załatwiona. Ale skoro tak piszesz, w ramach obrony proboszcza..............hmmmmmmmmm, to pomóż sama ))))))
Avatar
Gość / 8 maja 2008 o 15:33
0
Prawdą jest , że to nie probosz , nie parafianie zaśmiecili cmentarz.
Zrobili to ludzie z daleka , z innych parafii.
My [parafianie] , Ci którzy chodzą do kościoła [niestety nie kazdy] wiemy że nie rzuca się śmieci na środku cmentarza dlatego że ksiądz często mówi o tym na ogłoszeniach.Znicze wianki itp. zabieramy ze sobą do domu a tam wyrzucamy , bądź palimy. Wyrzucanie "śmieci" na cmentarzu polega na tym ,iż jeden powie aa co tam nic sie nie stanie jak rzuce i tak wkółko aż śmieci jest coraz więcej.Jeżeli już jeździcie państwo autobusami to nic się nie stanie jak przejdziecie się na koniec cmentarza <probosz zapewne usónie śmieci jeżeli będą one wyrzucane na odpowiednie miejsca> , a co do tych "staruszek" , które nie mają siły przejść się troszkę bo je nogi bolą [ jak wsiadacie do autobusów to sie pchacie i wtedy macie siłę bić laskami?> . Fakt , że nieraz przydałby się malutki śmietniczek przy bramie , np. dla inwalidów , czy osób , które NAPRAWDĘ nie mogą chodzić.
Tylko szkoda mi proboszcza , za to jak go tu oczerniacie , bo sądzicie , że o jego wina.Skoro jesteście tacy mądrzy żeby napisać kilka głupot to pójdźcie do ks.Sowy i zaproponujcie mu jakiś plan , co zrobić z tymi stertami śmieci , dlatego że sam probosz nie da rady zapanować nad tak wielką parafią...
Prawdą jest , że to nie probosz , nie parafianie zaśmiecili cmentarz.
Zrobili to ludzie z daleka , z innych parafii.
My [parafianie] , Ci którzy chodzą do kościoła [niestety nie kazdy] wiemy że nie rzuca się śmieci na środku cmentarza dlatego że ksiądz często mówi o tym na ogłoszeniach.Znicze wianki itp. zabieramy ze sobą do domu a tam wyrzucamy , bądź palimy. Wyrzucanie "śmieci" na cmentarzu polega na tym ,iż jeden powie aa co tam nic sie nie stanie jak rzuce i tak wkółko aż śmieci jest coraz więcej.J... rozwiń
Avatar
~tom~ / 1 maja 2008 o 17:18
0
bella napisał:
CHAM I PROSTAK Z CIEBIE OBSERWATORZE!!! parafianka ma rację, popieram ją i mam nadzieję, że trafisz tam gdzie powinieneś!!!!



A co ty chcesz od " obserwatora" ? chłop prawdę pisze, mieszkam tam i popieram, wszystko się zgadza. Z tym pomaganiem też . Pomógł nie jednemu wyjść z pierdla znajomości ma niezłe ( w karty szychy grają ) to i załatwić coś można. np jak chodelski kombinator ma problem to gdzie idzie do proboszcza, Pewien pan ( nie powiem kto, łatwo sie domyślić) złapany został przez cała brygadę policji, zadyma - cala wielka akcja, przemyt na dużą skalę. Gościa zamknęli a żonka prosto do proboszcza i jak miał nie pomóc pomógł. tak jak synowi pani P> który zabił matkę pięciorga dzieci na środku chodnika wjechał po pijaku ile siedział ?- tyle co nic bo proboszcz litościwy i "pomaga". Co do chamstwa- to proboszcz też bije wszelkie rekordy, to i parafianie się uczą.... proste. Ale co by nie powiedzieć, to jest łebski facet i gospodarz zaradny, ludzi jak nikt zmobilizuje i zrobią. A wady każdy ma i trzeba się z tym pogodzić, nasz proboszcz też " świety" nie jest.



A co ty chcesz od " obserwatora" ? chłop prawdę pisze, mieszkam tam i popieram, wszystko się zgadza. Z tym pomaganiem też . Pomógł nie jednemu wyjść z pierdla znajomości ma niezłe ( w karty szychy grają ) to i załatwić coś można. np jak chodelski kombinator ma problem to gdzie idzie do proboszcza, Pewien pan ( nie powiem kto, łatwo sie domyślić) złapany został przez cała brygadę policji, zadyma - cala wielka akcja, przemyt na dużą skalę. Gościa zamknęli a żonka prosto do proboszcza i jak miał nie ... rozwiń
Avatar
Gość / 30 kwietnia 2008 o 16:48
0
czytam i włos na głowie się jeży ,prawda jest taka,że kontenery są,ale na końcu cmentarza i ludziom nie chce się przejść i tam wyrzucić ,mam tam groby bliskich i obok nich ludzie chcieli zrobić śmietnik ale nie pozwoliłam na to gdyby wszyscy tak robili byloby czysto.jestem często na cmentarzu i wiem ,że śmieci są wywożone,ale na starsze panie nie ma mocnych rzucają byle bliżej,byłam tego świadkiem jak elegancka pani z dużego miasta wyrzucała śmieci na środku cmentarza,a na moją uwagę, że tu się nie śmieci odpowiedziała bardzo nieelegancko,także sprzątanie zacznijcie od siebie.
czytam i włos na głowie się jeży ,prawda jest taka,że kontenery są,ale na końcu cmentarza i ludziom nie chce się przejść i tam wyrzucić ,mam tam groby bliskich i obok nich ludzie chcieli zrobić śmietnik ale nie pozwoliłam na to gdyby wszyscy tak robili byloby czysto.jestem często na cmentarzu i wiem ,że śmieci są wywożone,ale na starsze panie nie ma mocnych rzucają byle bliżej,byłam tego świadkiem jak elegancka pani z dużego miasta wyrzucała śmieci na środku cmentarza,a na moją uwagę, że tu się nie śmieci odpowiedziała bardzo nieelegancko,ta... rozwiń
Avatar
bella / 30 kwietnia 2008 o 16:04
0
CHAM I PROSTAK Z CIEBIE OBSERWATORZE!!! parafianka ma rację, popieram ją i mam nadzieję, że trafisz tam gdzie powinieneś!!!!
Zobacz wszystkie komentarze 28

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Program TV na weekend 16-18 listopada. Jakie filmy warto zobaczyć?

Program TV na weekend 16-18 listopada. Jakie filmy warto zobaczyć? 0 0

Co Gdzie Kiedy. Fantastyczne zwierzęta ze świata Harry'ego Pottera, oscarowe Manchester by the Sea czy klasyczny Sobowtór, to niektóre z ciekawych produkcji, które będzie można zobaczyć w ten weekend w telewizji.

Repertuar kin i teatrów w Lublinie i regionie [16-18 listopada]
16 listopada 2018, 9:00

Repertuar kin i teatrów w Lublinie i regionie [16-18 listopada] 0 0

Co Gdzie Kiedy. Na ekrany lubelskich kin wkraczają Zbrodnie Grindelwalda, kolejna odsłona serii rozgrywającej się w świecie Harry'ego Pottera. Zapowiada się efektowne widowisko. Sprawdź weekendowy repertuar kin i teatrów z Lublina oraz regionu.

Oszczędzanie na zakupach dzięki aplikacji – poznaj Kimbino

Oszczędzanie na zakupach dzięki aplikacji – poznaj Kimbino 0 0

Gromadzenie pieniędzy w skarbonce czy odkładanie na konto oszczędnościowe to popularne sposoby na oszczędzanie. Niemniej – nie zawsze skuteczne. Warto swój system oszczędnościowy rozwinąć, dzięki sprytnemu podejściu do zakupów i prostej aplikacji na smartfona.

Nowa szefowa PZL-Świdnik. Zastąpi Mieczysława Majewskiego

Nowa szefowa PZL-Świdnik. Zastąpi Mieczysława Majewskiego 0 0

Beata Stelmach od czwartku jest prezesa zarządu zakładów PZL-Świdnik. Stelmach zastąpi Mieczysława Majewskiego, który ogłosił wycofanie się ze spółki po udzieleniu wsparcia pani prezes we wdrażaniu w nowe obowiązki.

Świąteczne szaleństwo prezentowe - jak kupować, żeby nie zwariować?

Świąteczne szaleństwo prezentowe - jak kupować, żeby nie zwariować? 0 0

Ze Świętami Bożego Narodzenia nierozerwalnie związane są prezenty. Nie może ich zabraknąć pod żadną choinką. Z roku na rok rosną oczekiwania zarówno dzieci, jak i dorosłych. Jak więc kupować prezenty świąteczne, żeby mieć je przygotowane na czas?

Trzymał w mieszkaniu kontrabandę. Może trafić do więzienia

Trzymał w mieszkaniu kontrabandę. Może trafić do więzienia 0 2

Trzymał w mieszkaniu i w piwnicy ponad 1500 paczek papierosów bez polskich znaków akcyzy o wartości ponad 26 tysięcy złotych. Mieszkaniec Białej Podlaskiej może trafić do więzienia.

Euro Truck Simulator 2: Bałtycki szlak. Nowe drogi, nowe miasta (wideo)
film

Euro Truck Simulator 2: Bałtycki szlak. Nowe drogi, nowe miasta (wideo) 0 0

13 000 kilometrów dróg. Litwa, Łotwa, Estonia i część Rosji z Sankt Petersburgiem i Kaliningradem. Premiera dodatku Euro Truck Simulator 2: Bałtycki szlak jeszcze w tym miesiącu.

Polacy gotowi do starcia z Holandią

Polacy gotowi do starcia z Holandią 10 0

Na Arenie Lublin odbyła się konferencja prasowa dotycząca meczu reprezentacji Polski z Holandią w ramach Europe Rugby Trophy

Pierwszy etap budowy Centrum Pomocy Osobom z Autyzmem na finiszu. Czas na kolejne

Pierwszy etap budowy Centrum Pomocy Osobom z Autyzmem na finiszu. Czas na kolejne 0 0

Budowa pierwszego etapu Centrum Pomocy Osobom z Autyzmem na finiszu. Stowarzyszenie Wspólny Świat już szykuje się do kolejnych etapów

Górnik jedzie do Częstochowy po czwartą wyjazdową wygraną

Górnik jedzie do Częstochowy po czwartą wyjazdową wygraną 0 1

Po udanym, ale wygranym w dość szczęśliwych okolicznościach starciu z Gryfem Wejherowo, Górnik Łęczna zmierzy się na wyjeździe z Skrą Częstochowa. Mierzy w czwarte w tym sezonie zwycięstwo na wyjeździe

Pomnik Kaczyńskich w Lublinie? Porażka klubu PiS. Pomysł odesłany do komisji
galeria

Pomnik Kaczyńskich w Lublinie? Porażka klubu PiS. Pomysł odesłany do komisji 74 16

Rada Miasta nie rozstrzygnęła dzisiaj sprawy budowy pomnika Marii i Lecha Kaczyńskich według projektu opracowanego przez jedną z radnych PiS. Głosami koalicji pomysł został odesłany do ponownej oceny przez komisję kultury

Lubelskie: 83 miliony złotych dla szpitali powiatowych. Które dostaną pieniądze?

Lubelskie: 83 miliony złotych dla szpitali powiatowych. Które dostaną pieniądze? 2 4

Niemal 83 miliony złotych trafi do szpitali powiatowych. W Lubartowie powstanie nowy trakt operacyjny, w Puławach remont przejdzie kilka oddziałów i pojawi się rezonans magnetyczny

Lubelski Urząd Wojewódzki zamawia nowe samochody terenowe

Lubelski Urząd Wojewódzki zamawia nowe samochody terenowe 0 8

Pięć fabrycznie nowych samochodów terenowych zamawia Lubelski Urząd Wojewódzki. Cztery z nich mają służyć pracownikom Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. Jeden zostanie zakupiony na potrzeby Państwowej Straży Łowieckiej.

The Settlers History Collection: Zbuduj to jeszcze raz (wideo)
film

The Settlers History Collection: Zbuduj to jeszcze raz (wideo) 0 0

Siedem części The Settlers. Każda ulepszona i dostosowana do Windows 10. The Settlers History Collection jest już dostępne, co oznacza, że znów można wysłać osadników w teren.

XIV Przegląd Poezji i Pieśni Niepodległościowej "Żeby Polska była Polską" w Puławach
18 listopada 2018, 16:00

XIV Przegląd Poezji i Pieśni Niepodległościowej "Żeby Polska była Polską" w Puławach 0 0

Przed nami finałowy koncert tegorocznej edycji Przeglądu Poezji i Pieśni Niepodległościowej Żeby Polska była Polską w Puławach. W niedzielę, 18 listopada o godz. 16 w Zespole Szkół Technicznych wystąpią laureaci festiwalu.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.