Kierowcy mogą odetchnąć z ulgą. Nie ma zagrożenia dla budowy mostu w Kamieniu. Mazowsze jednak dołoży się do inwestycji, a przez nowy most pojedziemy w 2014 roku.
– Budowa mostu na Wiśle w Kamieniu jest niezagrożona. Samorząd województwa mazowieckiego przekaże w 2011 r. 10 mln zł, w kolejnym roku – 20 mln zł, a w roku 2013 następne 20 mln zł. Początek inwestycji planowany jest na drugą połowę 2011 roku – uspokaja Krzysztof Prybuła, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.
Koszt mostu wraz z budową dróg dojazdowych jest szacowany na 236 mln zł. 66 mln zł wyłoży województwo lubelskie, 50 milionów będzie pochodzić z kasy województwa mazowieckiego, a 120 milionów zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Nowa przeprawa połączy Kamień (pow. opolski) z Solcem nad Wisłą. Budowa ma ruszyć w tym roku i potrwa trzy lata. W 2014 r. kierowcy pojadą wygodnym połączenie z Radomiem, Kielcami i Śląskiem.
Most umożliwi też komunikację drogi krajowej S-19 (Białystok–Lublin–Rzeszów) z trasą 79 Kraków–Warszawa. – Ułatwi także życie mieszkańcom naszej gminy. Teraz, żeby odwiedzić sąsiadów za Wisłą, np. w Solcu, to musimy jechać na most w Puławach lub Annoplu. A to jest 40 kilometrów w jedną stronę. Po wybudowaniu przeprawy w Kamieniu do Solca za Wisłą będziemy mieć zaledwie 3, 4 kilometry – mówi Tomasz Czyż, kierowca i sekretarz gminy Łaziska, na terenie której leży Kamień.
Jednocześnie do remontu idzie droga 747, która poprowadzi z okolic Lublina (Kozubszczyzna) przez Bełżyce, Chodel i Opole Lubelskie do mostu. Mazowieckie nie tylko dołoży się do inwestycji, ale i wyremontuje drogę po swojej stronie Wisły – z Solca przez Lipsko do Iłży długości 42 kilometrów. Prace powinny ruszyć w tym roku, bo proces uzyskiwania niezbędnych zezwoleń środowiskowych i budowlanych jest na finalnym etapie.