Quantcast

Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

7 listopada 2011 r.
19:54
Edytuj ten wpis

Nowe pociągi dla województwa: Pojedziemy "ezetami" z klimatyzacją

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 7 A A
Tak będą wyglądać pociągi (na zdjęciu pojazd zmodernizowany dla Trójmiasta) (NTK Mińsk Maz.)
Tak będą wyglądać pociągi (na zdjęciu pojazd zmodernizowany dla Trójmiasta) (NTK Mińsk Maz.)

Jeszcze w tym tygodniu gotowe mają być dwa lub trzy pociągi z pięciu zamówionych przez samorząd województwa. Po niedzieli odebrane zostaną pozostałe. W każdym będzie klimatyzacja i windy dla niepełnosprawnych.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Zamówione przez samorząd pociągi to tzw. elektryczne zespoły trakcyjne, zwane ezetami. Nie będą to nowe maszyny, marszałek postanowił kupić pojazdy używane. Przetarg wygrało konsorcjum bydgoskiej firmy Pesa i Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim. To oni mieli kupić na rynku używane "ezety” i je zmodernizować.

– Ze starych wozów został praktycznie sam szkielet i część wózków. Reszta jest nowa – mówi Michał Tyburek z Urzędu Marszałkowskiego. – Koszt całości to 42,8 mln złotych.

Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację i nowe fotele; będzie system głosowej zapowiedzi kolejnych stacji, a informacja o położeniu na trasie przejazdu pojawi się na monitorach, które mogą też służyć do wyświetlania reklam. Zamiast starych głośnych drzwi zamontowane będą ciche, tzw. odskokowo-przesuwne.

– Teraz jeździ się byle jak. Dobrze, że w ogóle są pociągi, ale są głośne, przestarzałe i obskurne – mówi pan Janusz z Łukowa. – Czasem trudno otworzyć okno, a co dopiero marzyć o klimatyzacji.

Każdy z pojazdów będzie też dostępny dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i matek z dziećmi. Bo choć "ezety” nadal będą pojazdami wysokopodłogowymi, to przy drzwiach będą mieć specjalne windy. Będą też stojaki dla rowerów, co do tej pory w podmiejskich pociągach nie zdarzało się zbyt często.

Kompletnie nowe będą też toalety, kabina maszynisty, przednia maska pojazdu i całe jego poszycie. A także silniki. Po modernizacji pojazdy będą w stanie rozpędzić się do 140 km/h (obecnie 120 km/h), ale z racji kiepskich torów nieprędko nam się to przyda.

W przyszłym tygodniu "ezety” powinny przejść oficjalny odbiór. Pierwszej prezentacji możemy się spodziewać podczas planowanych na koniec listopada dni otwartych na lubelskim dworcu. Pracę na torach rozpoczną w grudniu.

Gdzie nimi dojedziemy? – Będą obsługiwać ruch regionalny na wszystkich zelektryfikowanych liniach naszego regionu. Od Białej Podlaskiej przez Łuków, Dęblin, Puławy i Chełm po Dorohusk – mówi Tyburek. – Chcemy też, by Przewozy Regionalne obsługiwały nimi swój pociąg do Warszawy.

Marszałek planuje już zakup czterech zmodernizowanych spalinowych szynobusów, by jeździły m.in. do Kraśnika i Zamościa. Teraz samorząd ma 10 takich pojazdów (jeden stoi uszkodzony po wypadku), ale taka liczba przestanie być wystarczająca, kiedy trzeba będzie obsługiwać kursy do lotniska, a od 2013 r. także do Lubartowa.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 7

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Olofil / 10 listopada 2011 r. o 17:57
[quote name='aron' timestamp='1320832229' post='556249']
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
[/quote]

Remonty dróg nie mają sensu ekonomicznego. Na dobrych drogach ludzie się zabijają częściej niż na tych w złym stanie, a my ponosimy tego koszty. Ocet i musztardę z Parczewa można wozić po złych drogach, słoiki się nie potłuką. Lepiej zainteresuj się ziemiami przodków, tymi na wschód od Buga.
[quote name='aron' timestamp='1320832229' post='556249']
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
[/quote... rozwiń
Avatar
aron / 9 listopada 2011 r. o 10:50
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
Avatar
Inżynier / 8 listopada 2011 r. o 21:30
Zgodnie z przedmówcą, jazda nie będzie taka sama, jak przedtem. Przekonamy się o tym w grudniu.

Miło jest patrzeć, że w województwie lubelskim kolej się rozwija, m. in. poprzez przesuwanie przystanków (trwająca akcja w Izbicy), ciągły zakup nowego taboru (jeszcze tak niedawno kupowaliśmy szynobusy SA134, teraz "turbokible", a niedługo kolejne szynki), czy reaktywacja połączeń do Zamościa, Bełżca, i planowane do Lubartowa/Parczewa i Horyńca Zdroju. Miło jest patrzeć, że kolej tymi działaniami otwiera się na klienta. No i baaardzo miło jest patrzeć, jak Arek vel aron się zapluwa ze złości.
Zgodnie z przedmówcą, jazda nie będzie taka sama, jak przedtem. Przekonamy się o tym w grudniu.

Miło jest patrzeć, że w województwie lubelskim kolej się rozwija, m. in. poprzez przesuwanie przystanków (trwająca akcja w Izbicy), ciągły zakup nowego taboru (jeszcze tak niedawno kupowaliśmy szynobusy SA134, teraz "turbokible", a niedługo kolejne szynki), czy reaktywacja połączeń do Zamościa, Bełżca, i planowane do Lubartowa/Parczewa i Horyńca Zdroju. Miło jest patrzeć, że kolej tymi działaniami otwiera się na klienta. N... rozwiń
Avatar
. / 8 listopada 2011 r. o 19:56
[quote name='generation_next' timestamp='1320774779' post='556080']
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u? P.S Aronowe Busiarstwo i tak dostanie po raz kolejny padaczki poalkoholowej
[/quote]
Chinskie przysłowie mówi-Lepiej zapalić jedna świeczke,zamiast trwać w ciemnosci.Od czegoś trzeba zacząć.Moim marzeniem to luksusowy Siemens Dessiro Classic z Lublina co godzinę do Warszawy, Krakowa i Rzeszowa.Na Krochmalnej duży bezpłatny parking dka klientow kolei.To nie jest takie nierealne. Trzeba tylko trochę dobrych chęci.Pozdrawiam.
[quote name='generation_next' timestamp='1320774779' post='556080']
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u... rozwiń
Avatar
generation_next / 8 listopada 2011 r. o 18:52
[quote name='olo' timestamp='1320730163' post='555805']
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
[/quote]
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u? P.S Aronowe Busiarstwo i tak dostanie po raz kolejny padaczki poalkoholowej
[quote name='olo' timestamp='1320730163' post='555805']
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
[/quote]
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy ... rozwiń
Avatar
Arclight (LGK) / 8 listopada 2011 r. o 07:52
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/279

Tak będą wyglądać.
Avatar
olo / 8 listopada 2011 r. o 06:29
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
Avatar
Olofil / 10 listopada 2011 r. o 17:57
[quote name='aron' timestamp='1320832229' post='556249']
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
[/quote]

Remonty dróg nie mają sensu ekonomicznego. Na dobrych drogach ludzie się zabijają częściej niż na tych w złym stanie, a my ponosimy tego koszty. Ocet i musztardę z Parczewa można wozić po złych drogach, słoiki się nie potłuką. Lepiej zainteresuj się ziemiami przodków, tymi na wschód od Buga.
[quote name='aron' timestamp='1320832229' post='556249']
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
[/quote... rozwiń
Avatar
aron / 9 listopada 2011 r. o 10:50
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
Avatar
Inżynier / 8 listopada 2011 r. o 21:30
Zgodnie z przedmówcą, jazda nie będzie taka sama, jak przedtem. Przekonamy się o tym w grudniu.

Miło jest patrzeć, że w województwie lubelskim kolej się rozwija, m. in. poprzez przesuwanie przystanków (trwająca akcja w Izbicy), ciągły zakup nowego taboru (jeszcze tak niedawno kupowaliśmy szynobusy SA134, teraz "turbokible", a niedługo kolejne szynki), czy reaktywacja połączeń do Zamościa, Bełżca, i planowane do Lubartowa/Parczewa i Horyńca Zdroju. Miło jest patrzeć, że kolej tymi działaniami otwiera się na klienta. No i baaardzo miło jest patrzeć, jak Arek vel aron się zapluwa ze złości.
Zgodnie z przedmówcą, jazda nie będzie taka sama, jak przedtem. Przekonamy się o tym w grudniu.

Miło jest patrzeć, że w województwie lubelskim kolej się rozwija, m. in. poprzez przesuwanie przystanków (trwająca akcja w Izbicy), ciągły zakup nowego taboru (jeszcze tak niedawno kupowaliśmy szynobusy SA134, teraz "turbokible", a niedługo kolejne szynki), czy reaktywacja połączeń do Zamościa, Bełżca, i planowane do Lubartowa/Parczewa i Horyńca Zdroju. Miło jest patrzeć, że kolej tymi działaniami otwiera się na klienta. N... rozwiń
Avatar
. / 8 listopada 2011 r. o 19:56
[quote name='generation_next' timestamp='1320774779' post='556080']
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u? P.S Aronowe Busiarstwo i tak dostanie po raz kolejny padaczki poalkoholowej
[/quote]
Chinskie przysłowie mówi-Lepiej zapalić jedna świeczke,zamiast trwać w ciemnosci.Od czegoś trzeba zacząć.Moim marzeniem to luksusowy Siemens Dessiro Classic z Lublina co godzinę do Warszawy, Krakowa i Rzeszowa.Na Krochmalnej duży bezpłatny parking dka klientow kolei.To nie jest takie nierealne. Trzeba tylko trochę dobrych chęci.Pozdrawiam.
[quote name='generation_next' timestamp='1320774779' post='556080']
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u... rozwiń
Avatar
generation_next / 8 listopada 2011 r. o 18:52
[quote name='olo' timestamp='1320730163' post='555805']
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
[/quote]
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u? P.S Aronowe Busiarstwo i tak dostanie po raz kolejny padaczki poalkoholowej
[quote name='olo' timestamp='1320730163' post='555805']
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
[/quote]
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy ... rozwiń
Avatar
Arclight (LGK) / 8 listopada 2011 r. o 07:52
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/279

Tak będą wyglądać.
Avatar
olo / 8 listopada 2011 r. o 06:29
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
Zobacz wszystkie komentarze 7

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Grupa Azoty Zaksa Kędzierzyn-Koźle – LUK Lublin 3:0. Sensacji nie było

Grupa Azoty Zaksa Kędzierzyn-Koźle – LUK Lublin 3:0. Sensacji nie było

Siatkarze LUK stanęli we wtorek przed arcytrudnym zadaniem. Po drugiej stronie siatki pojawił się mistrz Polski – Grupa Azoty Zaksa Kędzierzyn-Koźle. Gospodarze nie mieli wielkich problemów z odniesieniem zwycięstwa i wygrali 3:0.

 Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 5 października 2022 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 5 października 2022 r.

RK Nexe Nasice – Azoty Puławy 35:27. Sześć bramek zaliczki nie wystarczyło

RK Nexe Nasice – Azoty Puławy 35:27. Sześć bramek zaliczki nie wystarczyło

Azoty Puławy jednak nie zagrają w fazie grupowej Ligi Europejskiej. We wtorkowym rewanżu drużyna Roberta Lisa przegrała z chorwackim RX Nexe Nasice 27:35.

Muzeum Badań Polarnych odkrywa karty. Wiemy, co będzie można zobaczyć w Puławach
galeria

Muzeum Badań Polarnych odkrywa karty. Wiemy, co będzie można zobaczyć w Puławach

Ekwipunek polskich polarników, rekonstrukcja igloo, modele stacji polarnych, a także fauna i flora Arktyki i Antarktyki – to część tego, co ma znaleźć się na pierwszej, stałej wystawie w polarnym muzeum. O planach puławskiej placówki we wtorek opowiadał pełniący obowiązki jej dyrektora, Piotr Kondraciuk.

Aerobik, pomolog i wycieczki. 8 milionów zł na wyciągnięcie lubelskich seniorów z domów

Aerobik, pomolog i wycieczki. 8 milionów zł na wyciągnięcie lubelskich seniorów z domów

Prawie 8 milionów złotych będą kosztowały projekty, z których skorzysta w 195 osób z kilku gmin naszego województwa. Cel – wyciągnąć osoby starsze i samotne z domów

Tak się zmieni Zamość dzięki budżetowi obywatelskiemu. Winiki głosownia
galeria

Tak się zmieni Zamość dzięki budżetowi obywatelskiemu. Winiki głosownia

Strefa relaksu nad zamojskim zalewem to projekt ogólnomiejski, który zyskał największe poparcie podczas głosowań nad przyszłorocznym budżetem obywatelskim Zamościa. Inne, mniejsze inwestycje będą realizowane także na każdym z 16 miejskich osiedli.

Romantyczna Polska - koncert w Filharmonii
9 października 2022, 17:00

Romantyczna Polska - koncert w Filharmonii

Filharmonia Lubelska (ul. Curie-Skłodowskiej 5) zaprasza na koncert pt. "Romantyczna Polska" z udziałem dwojga solistów młodego pokolenia: Moniki Buczkowskiej i Pawła Trojaka. Wydarzenie odbędzie się 9 października o godz. 17.

Opole Lubelskie. Więcej więźniów to 50 nowych miejsc pracy

Opole Lubelskie. Więcej więźniów to 50 nowych miejsc pracy

Za niespełna dwa lata w Zakładzie Karnym wyroki odsiadywać będzie o ponad 40 proc. więcej więźniów niż w tej chwili. Budowa nowego pawilonu będzie kosztować blisko 38 mln zł

Prokurator z wiadomością dla kierowców: nie będzie pobłażania

Prokurator z wiadomością dla kierowców: nie będzie pobłażania

W ciągu ostatniego miesiąca na drogach powiatu puławskiego policjanci zatrzymali trzech pijanych kierowców, którzy jeździli mimo dożywotnich zakazów. Jeden wjechał w barierki, inny próbował uciekać przed radiowozem. Wszyscy trafili za kratki. W areszcie spędzą co najmniej 3 miesiące.

Lubartów. Znamy wyniki głosowania w budżecie obywatelskim

Lubartów. Znamy wyniki głosowania w budżecie obywatelskim

W Parku Miejskim im. Książąt Sanguszków w przyszłym roku powstanie nowy plac zabaw warty 200 tys. zł, a na rynek może wrócić drobny handel. Tak zdecydowali mieszkańcy miasta biorący udział w głosowaniu na projekty budżetu obywatelskiego.

Akademia Zamojska. 600 studentów na pierwszym roku. Hitem pielęgniarstwo

Akademia Zamojska. 600 studentów na pierwszym roku. Hitem pielęgniarstwo

Dla ponad 1,1 tys. studentów Akademii Zamojskiej rozpoczął się nowy rok akademicki. Przeszło połowa z tych osób zdobywać będzie wiedzę jako „pierwszoroczniacy”. Zainteresowanie ofertą uczelni było wystarczające nie tylko, by uruchomić wszystkie dotychczasowe kierunki kształcenia, ale również nowe, startujące dopiero w tym roku.

Pomnik w centrum malowniczego Kazimierza Dolnego? Kto chce stawiać Witosa?

Pomnik w centrum malowniczego Kazimierza Dolnego? Kto chce stawiać Witosa?

Mariusz Wicik, radny powiatu puławskiego (PiS) proponuje kazimierskim samorządowcom postawienie w centrum miasta pomnika Wincentego Witosa. - Żeby łączyć, a nie dzielić - tłumaczy. Kazimierzanie pytają o związek ludowego działacza z ich miastem.

Premiera w Teatrze Andersena. "Alicja w Krainie Czarów" na początek sezonu
8 października 2022, 17:00

Premiera w Teatrze Andersena. "Alicja w Krainie Czarów" na początek sezonu

Adaptacja kultowego dzieła Lewisa Carrolla będzie pierwszą premierą Teatru Andersena w nowym sezonie. Pierwszy pokaz spektaklu zaplanowany jest na sobotę, 8 października o g. 17.

5 powodów, dlaczego warto kupić znicze w sklepie internetowym

5 powodów, dlaczego warto kupić znicze w sklepie internetowym

Dzień Wszystkich Świętych zbliża się wielkimi krokami. To czas zadumy i pamięci o osobach, których już z nami nie ma. Rośnie częstotliwość odwiedzin grobów bliskich, co wiąże się z koniecznością zakupu produktów, którymi zostanie udekorowane miejsce spoczynku.

Pokaz fajerwerków na wesele, czy fajerwerki na sylwestra i inne święta?

Pokaz fajerwerków na wesele, czy fajerwerki na sylwestra i inne święta?

W tym artykule podpowiadamy, co zrobić, by jak najlepiej zapamiętać pokaz fajerwerków, który może odbyć się nie tylko podczas sylwestra, ale także innych chwil wartych upamiętnienia. Takimi imprezami są wesela, a także przyjęcia urodzinowe. Jeżeli zatem jesteś zainteresowany pirotechniką, nawet w amatorskim wykonaniu, przybliżymy Ci trochę ten temat.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium