Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

7 listopada 2011 r.
19:54
Edytuj ten wpis

Nowe pociągi dla województwa: Pojedziemy "ezetami" z klimatyzacją

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 7 A A
Tak będą wyglądać pociągi (na zdjęciu pojazd zmodernizowany dla Trójmiasta) (NTK Mińsk Maz.)
Tak będą wyglądać pociągi (na zdjęciu pojazd zmodernizowany dla Trójmiasta) (NTK Mińsk Maz.)

Jeszcze w tym tygodniu gotowe mają być dwa lub trzy pociągi z pięciu zamówionych przez samorząd województwa. Po niedzieli odebrane zostaną pozostałe. W każdym będzie klimatyzacja i windy dla niepełnosprawnych.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Zamówione przez samorząd pociągi to tzw. elektryczne zespoły trakcyjne, zwane ezetami. Nie będą to nowe maszyny, marszałek postanowił kupić pojazdy używane. Przetarg wygrało konsorcjum bydgoskiej firmy Pesa i Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim. To oni mieli kupić na rynku używane "ezety” i je zmodernizować.

– Ze starych wozów został praktycznie sam szkielet i część wózków. Reszta jest nowa – mówi Michał Tyburek z Urzędu Marszałkowskiego. – Koszt całości to 42,8 mln złotych.

Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację i nowe fotele; będzie system głosowej zapowiedzi kolejnych stacji, a informacja o położeniu na trasie przejazdu pojawi się na monitorach, które mogą też służyć do wyświetlania reklam. Zamiast starych głośnych drzwi zamontowane będą ciche, tzw. odskokowo-przesuwne.

– Teraz jeździ się byle jak. Dobrze, że w ogóle są pociągi, ale są głośne, przestarzałe i obskurne – mówi pan Janusz z Łukowa. – Czasem trudno otworzyć okno, a co dopiero marzyć o klimatyzacji.

Każdy z pojazdów będzie też dostępny dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich i matek z dziećmi. Bo choć "ezety” nadal będą pojazdami wysokopodłogowymi, to przy drzwiach będą mieć specjalne windy. Będą też stojaki dla rowerów, co do tej pory w podmiejskich pociągach nie zdarzało się zbyt często.

Kompletnie nowe będą też toalety, kabina maszynisty, przednia maska pojazdu i całe jego poszycie. A także silniki. Po modernizacji pojazdy będą w stanie rozpędzić się do 140 km/h (obecnie 120 km/h), ale z racji kiepskich torów nieprędko nam się to przyda.

W przyszłym tygodniu "ezety” powinny przejść oficjalny odbiór. Pierwszej prezentacji możemy się spodziewać podczas planowanych na koniec listopada dni otwartych na lubelskim dworcu. Pracę na torach rozpoczną w grudniu.

Gdzie nimi dojedziemy? – Będą obsługiwać ruch regionalny na wszystkich zelektryfikowanych liniach naszego regionu. Od Białej Podlaskiej przez Łuków, Dęblin, Puławy i Chełm po Dorohusk – mówi Tyburek. – Chcemy też, by Przewozy Regionalne obsługiwały nimi swój pociąg do Warszawy.

Marszałek planuje już zakup czterech zmodernizowanych spalinowych szynobusów, by jeździły m.in. do Kraśnika i Zamościa. Teraz samorząd ma 10 takich pojazdów (jeden stoi uszkodzony po wypadku), ale taka liczba przestanie być wystarczająca, kiedy trzeba będzie obsługiwać kursy do lotniska, a od 2013 r. także do Lubartowa.

Komentarze 7

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Olofil / 10 listopada 2011 o 17:57
0
[quote name='aron' timestamp='1320832229' post='556249']
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
[/quote]

Remonty dróg nie mają sensu ekonomicznego. Na dobrych drogach ludzie się zabijają częściej niż na tych w złym stanie, a my ponosimy tego koszty. Ocet i musztardę z Parczewa można wozić po złych drogach, słoiki się nie potłuką. Lepiej zainteresuj się ziemiami przodków, tymi na wschód od Buga.
[quote name='aron' timestamp='1320832229' post='556249']
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
[/quote... rozwiń
Avatar
aron / 9 listopada 2011 o 10:50
0
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
Avatar
Inżynier / 8 listopada 2011 o 21:30
0
Zgodnie z przedmówcą, jazda nie będzie taka sama, jak przedtem. Przekonamy się o tym w grudniu.

Miło jest patrzeć, że w województwie lubelskim kolej się rozwija, m. in. poprzez przesuwanie przystanków (trwająca akcja w Izbicy), ciągły zakup nowego taboru (jeszcze tak niedawno kupowaliśmy szynobusy SA134, teraz "turbokible", a niedługo kolejne szynki), czy reaktywacja połączeń do Zamościa, Bełżca, i planowane do Lubartowa/Parczewa i Horyńca Zdroju. Miło jest patrzeć, że kolej tymi działaniami otwiera się na klienta. No i baaardzo miło jest patrzeć, jak Arek vel aron się zapluwa ze złości.
Zgodnie z przedmówcą, jazda nie będzie taka sama, jak przedtem. Przekonamy się o tym w grudniu.

Miło jest patrzeć, że w województwie lubelskim kolej się rozwija, m. in. poprzez przesuwanie przystanków (trwająca akcja w Izbicy), ciągły zakup nowego taboru (jeszcze tak niedawno kupowaliśmy szynobusy SA134, teraz "turbokible", a niedługo kolejne szynki), czy reaktywacja połączeń do Zamościa, Bełżca, i planowane do Lubartowa/Parczewa i Horyńca Zdroju. Miło jest patrzeć, że kolej tymi działaniami otwiera się na klienta. N... rozwiń
Avatar
. / 8 listopada 2011 o 19:56
0
[quote name='generation_next' timestamp='1320774779' post='556080']
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u? P.S Aronowe Busiarstwo i tak dostanie po raz kolejny padaczki poalkoholowej
[/quote]
Chinskie przysłowie mówi-Lepiej zapalić jedna świeczke,zamiast trwać w ciemnosci.Od czegoś trzeba zacząć.Moim marzeniem to luksusowy Siemens Dessiro Classic z Lublina co godzinę do Warszawy, Krakowa i Rzeszowa.Na Krochmalnej duży bezpłatny parking dka klientow kolei.To nie jest takie nierealne. Trzeba tylko trochę dobrych chęci.Pozdrawiam.
[quote name='generation_next' timestamp='1320774779' post='556080']
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u... rozwiń
Avatar
generation_next / 8 listopada 2011 o 18:52
0
[quote name='olo' timestamp='1320730163' post='555805']
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
[/quote]
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u? P.S Aronowe Busiarstwo i tak dostanie po raz kolejny padaczki poalkoholowej
[quote name='olo' timestamp='1320730163' post='555805']
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
[/quote]
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy ... rozwiń
Avatar
Arclight (LGK) / 8 listopada 2011 o 07:52
0
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/279

Tak będą wyglądać.
Avatar
olo / 8 listopada 2011 o 06:29
0
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
Avatar
Olofil / 10 listopada 2011 o 17:57
0
[quote name='aron' timestamp='1320832229' post='556249']
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
[/quote]

Remonty dróg nie mają sensu ekonomicznego. Na dobrych drogach ludzie się zabijają częściej niż na tych w złym stanie, a my ponosimy tego koszty. Ocet i musztardę z Parczewa można wozić po złych drogach, słoiki się nie potłuką. Lepiej zainteresuj się ziemiami przodków, tymi na wschód od Buga.
[quote name='aron' timestamp='1320832229' post='556249']
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
[/quote... rozwiń
Avatar
aron / 9 listopada 2011 o 10:50
0
Pociągi regionalne w woj. lubelskim nie majom sensu ekonomicznego. Trzeba je zlikwidować i przeznaczyć pieniądze na remonty dróg wojewódzkich z których codziennie korzysta kilkadziesiąt tysiecy osób. A te EZT to mogą ewentualnie jeździć do Warszawy czy rano do Krakowa a wieczorem z Krakowa do Lublina. NAtomiast pociągi do Chełma, Zamościa, Kraśnika, Terespola, Łukowa itp. nie majom sensu ekonomicznego. Bełżec to już w ogóle kompletna porażka.
Avatar
Inżynier / 8 listopada 2011 o 21:30
0
Zgodnie z przedmówcą, jazda nie będzie taka sama, jak przedtem. Przekonamy się o tym w grudniu.

Miło jest patrzeć, że w województwie lubelskim kolej się rozwija, m. in. poprzez przesuwanie przystanków (trwająca akcja w Izbicy), ciągły zakup nowego taboru (jeszcze tak niedawno kupowaliśmy szynobusy SA134, teraz "turbokible", a niedługo kolejne szynki), czy reaktywacja połączeń do Zamościa, Bełżca, i planowane do Lubartowa/Parczewa i Horyńca Zdroju. Miło jest patrzeć, że kolej tymi działaniami otwiera się na klienta. No i baaardzo miło jest patrzeć, jak Arek vel aron się zapluwa ze złości.
Zgodnie z przedmówcą, jazda nie będzie taka sama, jak przedtem. Przekonamy się o tym w grudniu.

Miło jest patrzeć, że w województwie lubelskim kolej się rozwija, m. in. poprzez przesuwanie przystanków (trwająca akcja w Izbicy), ciągły zakup nowego taboru (jeszcze tak niedawno kupowaliśmy szynobusy SA134, teraz "turbokible", a niedługo kolejne szynki), czy reaktywacja połączeń do Zamościa, Bełżca, i planowane do Lubartowa/Parczewa i Horyńca Zdroju. Miło jest patrzeć, że kolej tymi działaniami otwiera się na klienta. N... rozwiń
Avatar
. / 8 listopada 2011 o 19:56
0
[quote name='generation_next' timestamp='1320774779' post='556080']
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u? P.S Aronowe Busiarstwo i tak dostanie po raz kolejny padaczki poalkoholowej
[/quote]
Chinskie przysłowie mówi-Lepiej zapalić jedna świeczke,zamiast trwać w ciemnosci.Od czegoś trzeba zacząć.Moim marzeniem to luksusowy Siemens Dessiro Classic z Lublina co godzinę do Warszawy, Krakowa i Rzeszowa.Na Krochmalnej duży bezpłatny parking dka klientow kolei.To nie jest takie nierealne. Trzeba tylko trochę dobrych chęci.Pozdrawiam.
[quote name='generation_next' timestamp='1320774779' post='556080']
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u... rozwiń
Avatar
generation_next / 8 listopada 2011 o 18:52
0
[quote name='olo' timestamp='1320730163' post='555805']
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
[/quote]
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Nie tylko u nas w Polsce modernizuje się stare serie EZT. Poza tym zwróć drobną uwagę, że nie wszystkie województwa próbują aktywnie przywracać kolejowy transport pasażerski, w przeciwieństwie do samorządu Lubelszczyzny. Dzisiaj tylko i aż EN57AL, ale może za kilka lat nowe krótkie ELF-y lub coś na bazie 35WE NEWAG-u? P.S Aronowe Busiarstwo i tak dostanie po raz kolejny padaczki poalkoholowej
[quote name='olo' timestamp='1320730163' post='555805']
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
[/quote]
Stare-nowe składy mamy doładnie takie - na jakie nas stać aktualnie. Lepsze to niż stare EN57. I nie sprowadzaj sprawy ... rozwiń
Avatar
Arclight (LGK) / 8 listopada 2011 o 07:52
0
http://www.rynek-kolejowy.pl/fotorelacje/279

Tak będą wyglądać.
Avatar
olo / 8 listopada 2011 o 06:29
0
Nie ma co się podniecać. Jakość podróżowania będzie ta sama co te "stare" EN57 które mają być zmodernizowane. Podwozie i układ jezdny pozostanie ten sam, czyli to jakby na podwoziu syrenki nabudować nowe siedzenia, tapicerkę, zmienić kształt budy. Jazda jak była taka siaka tak zostanie taka siaka byle jaka...
Zobacz wszystkie komentarze 7

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

TBV Start szykuje się do kolejnego sezonu w elicie

TBV Start szykuje się do kolejnego sezonu w elicie 1 1

Energa Basket Liga Siedemnaście klubów zgłosiło się do udziału w rozgrywkach. Komisja Weryfikacyjna PLK SA dokona wstępnej analizy dokumentacji. Zarząd PLK SA decyzję w sprawie przyznania licencji podejmie najpóźniej do 27 lipca

Pijacka szarża 23-latka. Wpadł dwa razy w ciągu jednej nocy

Pijacka szarża 23-latka. Wpadł dwa razy w ciągu jednej nocy 6 6

23-latek wpadł w ręce policjantów dwa razy w ciągu jednej nocy. Najpierw po pijanemu szarżował samochodem po cudzym polu, a potem doprowadził do zderzenia z innym autem i pchał je przez ok. 200 metrów.

210 mln zł na drogi powiatowe w Lubelskiem. Gdzie wyremontują i zbudują?

210 mln zł na drogi powiatowe w Lubelskiem. Gdzie wyremontują i zbudują? 8 9

120 milionów złotych na modernizację i budowę ponad 200 kilometrów dróg trafiło do wszystkich powiatów z województwa lubelskiego. Całkowita wartość inwestycji realizowanych w ramach tzw. megaprojektu drogowego wyniesie ok. 210 mln zł

Dzień z Harrym Potterem w MBP
27 lipca 2018, 11:00

Dzień z Harrym Potterem w MBP 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 27 lipca o godz. 11 w Filii nr 26 MBP im. H. Łopacińskiego w Lublinie (ul. Leonarda 18) odbędzie się Dzień z Harrym Potterem. To gratka dla wszystkich miłośników prozy J.K. Rowling.

Graffiti psuje krajobraz? Bolesław Stelmach chce by je zamalować i posadzić bluszcz

Graffiti psuje krajobraz? Bolesław Stelmach chce by je zamalować i posadzić bluszcz 34 33

Zamalowania graffiti na murach wzdłuż al. Solidarności koło skansenu i ogrodu botanicznego domaga się Rada Kultury Przestrzeni. Zamiast malowideł z zeszłorocznej imprezy Meeting of Styles wolałaby tu zieloną ścianę z bluszczu. Ratusz zapowiada jednak, że w sierpniu… powstanie tu nowe graffiti

Powrót Granicy, zmiana trenera w Łazach

Powrót Granicy, zmiana trenera w Łazach 2 0

Granica Terespol wygrała rywalizację w grupie I bialskiej klasy A i wywalczyła awans do bialskiej klasy okręgowej

Przedszkolak wybierze sobie przyszły zawód. Nowy pomysł MEN

Przedszkolak wybierze sobie przyszły zawód. Nowy pomysł MEN 2 7

Dzieci w przedszkolach będą miały zajęcia z doradztwa zawodowego – wynika z projektu rozporządzenia przygotowanego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Przyszły zawód dzieci mają wybierać przez zabawę

Pracownicy Aldika grożą strajkiem. Rozmowy ostatniej szansy

Pracownicy Aldika grożą strajkiem. Rozmowy ostatniej szansy 10 5

30 lipca przedstawiciele komisji zakładowej NSZZ Solidarność spotkają się z przedstawicielami sieci Aldik. Będą rozmawiać o podwyżkach. Jeśli nie usłyszą konkretów, nie wykluczają rozpoczęcia strajku.

Sprzedaż mieszkań zaczyna zwalniać

Sprzedaż mieszkań zaczyna zwalniać 0 2

W drugim kwartale tego roku Polacy kupili mniej nowych mieszkań niż rok wcześniej. W statystykach GUS widać pierwsze symptomy spadku aktywności deweloperów – oceniają eksperci. Liczba nowych pozwoleń na budowę rośnie, ale wolniej niż kiedyś.

Koncert w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku
22 lipca 2018, 17:00

Koncert w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku 1 0

Co Gdzie Kiedy. Trwa Festiwal Fresków w Lublinie. W najbliższą niedzielę, 22 lipca o godz. 17 w Kaplicy Trójcy Świętej na Zamku odbędzie się koncert Szymona Krzemiania i Grzegorza Siedlaczka.

Jej mąż miotał się z bólu, ale nie chcieli go przyjąć do szpitala. Zmarł kilka dni później

Jej mąż miotał się z bólu, ale nie chcieli go przyjąć do szpitala. Zmarł kilka dni później 121 16

Ostry ból głowy, 40-stopniowa gorączka, wymioty. – Stan męża się pogarszał, dosłownie miotał się z bólu, a ja byłam bezsilna – opowiada Katarzyna Gnaś. Mimo to, 26-latek nie został przyjęty do szpitala w Poniatowej. Kilka dni później zmarł

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku 0 0

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski 7 2

W rewanżowym meczu I rundy eliminacji do Ligi Mistrzów zespół z Warszawy pokonał na swoim stadionie niżej notowanego rywala z Irlandii i awansował do dalszej fazy rozgrywek

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka 4 1

Kolejna stłuczka na rondzie Wyszyńskiego w Zamościu. Od 6 czerwca obowiązuje tu ruch okrężny a kierowcy nadal mają problemy

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł 9 5

Ponad 900 tys. zł udało się odzyskać miastu od zadłużonych najemców mieszkań komunalnych, którzy zgłosili się do programu dającego im szansę na umorzenie do 70 proc. zaległości. Z takiej możliwości skorzystała prawie co siódma z uprawnionych osób. Jak dużych długów mogą się pozbyć?

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.