Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

6 marca 2013 r.
14:25
Edytuj ten wpis

Polska wieś. Tak kiedyś wyglądały przygotowania do wiosny

Autor: Zdjęcie autora łm
0 19 A A

Zbliża się wiosna, dla każdego gospodarza czas szczególnie wzmożonej pracy. A jak kiedyś wyglądały wiosenne przygotowania? Zobaczcie sami.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Romek / 8 marca 2013 o 22:01
0
Jestem ciekaw od kiedy to siewnik zaprzęga się do konia a nie konia do siewnika
Avatar
doradca / 7 marca 2013 o 20:18
0
Ja skupiłem się na ciężkiej pracy rolnika opłacalność to inna bajka,relacje cenowe były różne bo zakłady były dotowane,zakłady,a nie rolnik indywidualnie stąd inne relacje ekonomiczne środków produkcji do produktu finalnego rolnika.Radzę poczytać rozprawy naukowe nie wszystkie zostały zmielone na makulaturę.Jako młody chłopak w okresie ferii na Boże Narodzenie podczas dnia poganiałem konie w kieracie,a wieczorem pomagałem przy wialni bo to co się w dzień wymłóciło wieczorem trzeba było odczyścić=mnie chodzi o wielki nakład pracy w gospodarstwie bez mechanizacji.
Ja skupiłem się na ciężkiej pracy rolnika opłacalność to inna bajka,relacje cenowe były różne bo zakłady były dotowane,zakłady,a nie rolnik indywidualnie stąd inne relacje ekonomiczne środków produkcji do produktu finalnego rolnika.Radzę poczytać rozprawy naukowe nie wszystkie zostały zmielone na makulaturę.Jako młody chłopak w okresie ferii na Boże Narodzenie podczas dnia poganiałem konie w kieracie,a wieczorem pomagałem przy wialni bo to co się w dzień wymłóciło wieczorem trzeba było odczyścić=mnie chodzi o wielki nakład pracy w gospodarst... rozwiń
Avatar
dziat z fioletovymi uszami / 7 marca 2013 o 18:48
0
[quote name='doradca' timestamp='1362677950' post='742301']
Tak ciężko jak pracował Polski ROLNIK gdzieś tak do 2000r nie pracował w Polsce nikt ,bo po skończonej pracy w polu i zagrodzie na noc jechał w kolejki do punktów skupu,owoców,warzyw i innych płodów. Do sprzętu zboża siana i okopowych nie było sprzętu,nie wspomnę o omłotach gdzie przy młocarni pracowało około 12 ludzi i trzeba było ich odrobić,wywózka obornika ręczne rozrzucanie ,orka na piechotę za końmi itd.itp.książkę można napisać. Teraz przy umaszynpwieniu to pikuś.Mieszkaniec wsi sam musiał wybudować drogę,świetlicę kościół niekiedy sklep.Ponad 45 lat przepracowałem wśród rolników i jeżeli ktoś ich obraża,to niech przypomni sobie lata do 1972r gdy były obowiązkowe dostawy i rolnik musiał za pół ceny oddawać,ziemniaki,zboże,mleko,mięso i jaja na odbudowę Warszawy i kraju.
[/quote]

[quote name='doradca' timestamp='1362677950' post='742301']
Tak ciężko jak pracował Polski ROLNIK gdzieś tak do 2000r nie pracował w Polsce nikt ,bo po skończonej pracy w polu i zagrodzie na noc jechał w kolejki do punktów skupu,owoców,warzyw i innych płodów. Do sprzętu zboża siana i okopowych nie było sprzętu,nie wspomnę o omłotach gdzie przy młocarni pracowało około 12 ludzi i trzeba było ich odrobić,wywózka obornika ręczne rozrzucanie ,orka na piechotę za końmi itd.itp.książkę można napisać. Teraz przy umaszynpwieniu to pikuś.Mieszkaniec wsi sam musiał wybudować drogę,świetlicę kościół niekiedy sklep.Ponad 45 lat przepracowałem wśród rolników i jeżeli ktoś ich obraża,to niech przypomni sobie lata do 1972r gdy były obowiązkowe dostawy i rolnik musiał za pół ceny oddawać,ziemniaki,zboże,mleko,mięso i jaja na odbudowę Warszawy i kraju.
[/quote]Mówisz o tak zwanym kontyngencie? Nie do końca masz rację: bo chociaż był kontyngent, ale mimo to ludzie mogli się szybciej czegoś "dorobić". Była zupełnie inna relacja cen płodów rolnych do cen towarów pozarolniczych(np.ropy). Więc Twoje dawne "porównania" niewiele mają wspólnego z obecną sytuacją...
[quote name='doradca' timestamp='1362677950' post='742301']
Tak ciężko jak pracował Polski ROLNIK gdzieś tak do 2000r nie pracował w Polsce nikt ,bo po skończonej pracy w polu i zagrodzie na noc jechał w kolejki do punktów skupu,owoców,warzyw i innych płodów. Do sprzętu zboża siana i okopowych nie było sprzętu,nie wspomnę o omłotach gdzie przy młocarni pracowało około 12 ludzi i trzeba było ich odrobić,wywózka obornika ręczne rozrzucanie ,orka na piechotę za końmi itd.itp.książkę można napisać. Teraz przy umaszy... rozwiń
Avatar
ze wsi / 7 marca 2013 o 18:46
0
Tylko GŁUPIEC nie mający pojęcia o pracy i życiu na wsi może nie doceniać ROLNIKA.
Wszystkich,którzy zazdroszczą zapraszam na wieś.
Avatar
doradca / 7 marca 2013 o 18:39
0
Tak ciężko jak pracował Polski ROLNIK gdzieś tak do 2000r nie pracował w Polsce nikt ,bo po skończonej pracy w polu i zagrodzie na noc jechał w kolejki do punktów skupu,owoców,warzyw i innych płodów. Do sprzętu zboża siana i okopowych nie było sprzętu,nie wspomnę o omłotach gdzie przy młocarni pracowało około 12 ludzi i trzeba było ich odrobić,wywózka obornika ręczne rozrzucanie ,orka na piechotę za końmi itd.itp.książkę można napisać. Teraz przy umaszynpwieniu to pikuś.Mieszkaniec wsi sam musiał wybudować drogę,świetlicę kościół niekiedy sklep.Ponad 45 lat przepracowałem wśród rolników i jeżeli ktoś ich obraża,to niech przypomni sobie lata do 1972r gdy były obowiązkowe dostawy i rolnik musiał za pół ceny oddawać,ziemniaki,zboże,mleko,mięso i jaja na odbudowę Warszawy i kraju.
Tak ciężko jak pracował Polski ROLNIK gdzieś tak do 2000r nie pracował w Polsce nikt ,bo po skończonej pracy w polu i zagrodzie na noc jechał w kolejki do punktów skupu,owoców,warzyw i innych płodów. Do sprzętu zboża siana i okopowych nie było sprzętu,nie wspomnę o omłotach gdzie przy młocarni pracowało około 12 ludzi i trzeba było ich odrobić,wywózka obornika ręczne rozrzucanie ,orka na piechotę za końmi itd.itp.książkę można napisać. Teraz przy umaszynpwieniu to pikuś.Mieszkaniec wsi sam musiał wybudować drogę,świetlicę kościół niekiedy sk... rozwiń
Avatar
gość / 7 marca 2013 o 17:40
0
ale patrząc na te zdjęcia (poniekąd) widzę, że przez te 43 lata to niewiele się zmieniło na polskiej wsi -bo nadal często jest tak, iż stare dziadki sieją i sadzą w polu na wiosnę, bo...młodzi są w tym czasie za granicą
Avatar
dziat z fioletovymi uszami / 7 marca 2013 o 17:31
0
[quote name='Franco' timestamp='1362644274' post='742088']
Najlepiej generalizować. Ciekawe na jakiej podstawie stawia pani tezy że teraz wszystkie dzieci na wsi głodne chodzą, a ich rodziców wyzywa od próżniaków. Tak się składa że jak ktoś na wsi pracuję poza rolnictwem, a jest to dzisiaj sytuacja częsta, nie za bardzo ma czas i możliwości żeby hodować świnie czy krowy. Nie zdaje pani sobie sprawy jaka uciążliwa jest teraz hodowla zwierząt. Mam tu na myśli zarówno unijne normy, wszelkie "kwoty mleczne" i tym podobne bzdury, ceny pasz, a także choroby które w ciągu kilku miesięcy potrafią zniszczyć duże stado tak jak działo się w poprzednich latach w przypadku trzody chlewnej. Wbrew powszechnemu wyobrażeniu rolnictwo to praca od świtu do zmierzchu przez cały rok. Patologia zdarza się wszędzie, ale kiedy ja pojadę do miasta i spotkam żulernie która za piątaka chce mi popilnować auta, jakieś łebki próbują ukraść telefon, a na końcu zostane zwyzywany od "wsiórów", albo jeszcze gorzej, nie zakładam automatycznie że mieszkańcy miasta to banda zapijaczonych i zakompleksionych żebraków, nierobów i złodziei.
[/quote]

[quote name='Franco' timestamp='1362644274' post='742088']
Najlepiej generalizować. Ciekawe na jakiej podstawie stawia pani tezy że teraz wszystkie dzieci na wsi głodne chodzą, a ich rodziców wyzywa od próżniaków. Tak się składa że jak ktoś na wsi pracuję poza rolnictwem, a jest to dzisiaj sytuacja częsta, nie za bardzo ma czas i możliwości żeby hodować świnie czy krowy. Nie zdaje pani sobie sprawy jaka uciążliwa jest teraz hodowla zwierząt. Mam tu na myśli zarówno unijne normy, wszelkie "kwoty mleczne" i tym podobne bzdury, ceny pasz, a także choroby które w ciągu kilku miesięcy potrafią zniszczyć duże stado tak jak działo się w poprzednich latach w przypadku trzody chlewnej. Wbrew powszechnemu wyobrażeniu rolnictwo to praca od świtu do zmierzchu przez cały rok. Patologia zdarza się wszędzie, ale kiedy ja pojadę do miasta i spotkam żulernie która za piątaka chce mi popilnować auta, jakieś łebki próbują ukraść telefon, a na końcu zostane zwyzywany od "wsiórów", albo jeszcze gorzej, nie zakładam automatycznie że mieszkańcy miasta to banda zapijaczonych i zakompleksionych żebraków, nierobów i złodziei.
[/quote]Dobrze gadasz! Jednak to jest prawda, że życie kiedyś na wsi -mimo pozorów- było prostsze! Teraz jest pełno durnowatej biurokracji i niepetrzebnych "papierkowych" robót -więcej z tego jest kłopotów niż korzyści...
[quote name='Franco' timestamp='1362644274' post='742088']
Najlepiej generalizować. Ciekawe na jakiej podstawie stawia pani tezy że teraz wszystkie dzieci na wsi głodne chodzą, a ich rodziców wyzywa od próżniaków. Tak się składa że jak ktoś na wsi pracuję poza rolnictwem, a jest to dzisiaj sytuacja częsta, nie za bardzo ma czas i możliwości żeby hodować świnie czy krowy. Nie zdaje pani sobie sprawy jaka uciążliwa jest teraz hodowla zwierząt. Mam tu na myśli zarówno unijne normy, wszelkie "kwoty mleczne"... rozwiń
Avatar
Gość / 7 marca 2013 o 09:30
0
A u mnie nie zmieniło się nic. Pomimo unii, jej programów i innych pierdół ludzie jak brodzili na wiosnę po kostki w błocie, tak dalej brodzą.
Ten zwyczaj jest nieśmiertelny.
A gmina buduje swój wizerunek w tak durnych jak i niepotrzebnych inwestycjach.
Avatar
Franco / 7 marca 2013 o 09:17
0
Najlepiej generalizować. Ciekawe na jakiej podstawie stawia pani tezy że teraz wszystkie dzieci na wsi głodne chodzą, a ich rodziców wyzywa od próżniaków. Tak się składa że jak ktoś na wsi pracuję poza rolnictwem, a jest to dzisiaj sytuacja częsta, nie za bardzo ma czas i możliwości żeby hodować świnie czy krowy. Nie zdaje pani sobie sprawy jaka uciążliwa jest teraz hodowla zwierząt. Mam tu na myśli zarówno unijne normy, wszelkie "kwoty mleczne" i tym podobne bzdury, ceny pasz, a także choroby które w ciągu kilku miesięcy potrafią zniszczyć duże stado tak jak działo się w poprzednich latach w przypadku trzody chlewnej. Wbrew powszechnemu wyobrażeniu rolnictwo to praca od świtu do zmierzchu przez cały rok. Patologia zdarza się wszędzie, ale kiedy ja pojadę do miasta i spotkam żulernie która za piątaka chce mi popilnować auta, jakieś łebki próbują ukraść telefon, a na końcu zostane zwyzywany od "wsiórów", albo jeszcze gorzej, nie zakładam automatycznie że mieszkańcy miasta to banda zapijaczonych i zakompleksionych żebraków, nierobów i złodziei.
Najlepiej generalizować. Ciekawe na jakiej podstawie stawia pani tezy że teraz wszystkie dzieci na wsi głodne chodzą, a ich rodziców wyzywa od próżniaków. Tak się składa że jak ktoś na wsi pracuję poza rolnictwem, a jest to dzisiaj sytuacja częsta, nie za bardzo ma czas i możliwości żeby hodować świnie czy krowy. Nie zdaje pani sobie sprawy jaka uciążliwa jest teraz hodowla zwierząt. Mam tu na myśli zarówno unijne normy, wszelkie "kwoty mleczne" i tym podobne bzdury, ceny pasz, a także choroby które w ciągu kilku miesięcy potrafią ... rozwiń
Avatar
gęś / 7 marca 2013 o 08:43
0
"zaprzęgać" to można konie do siewnika lub pługa, a nie odwrotnie. Chyba, że przed Autorem podpisów zwykle zasiada telewizor i krzysło pod nim siedzi.
Avatar
Romek / 8 marca 2013 o 22:01
0
Jestem ciekaw od kiedy to siewnik zaprzęga się do konia a nie konia do siewnika
Avatar
doradca / 7 marca 2013 o 20:18
0
Ja skupiłem się na ciężkiej pracy rolnika opłacalność to inna bajka,relacje cenowe były różne bo zakłady były dotowane,zakłady,a nie rolnik indywidualnie stąd inne relacje ekonomiczne środków produkcji do produktu finalnego rolnika.Radzę poczytać rozprawy naukowe nie wszystkie zostały zmielone na makulaturę.Jako młody chłopak w okresie ferii na Boże Narodzenie podczas dnia poganiałem konie w kieracie,a wieczorem pomagałem przy wialni bo to co się w dzień wymłóciło wieczorem trzeba było odczyścić=mnie chodzi o wielki nakład pracy w gospodarstwie bez mechanizacji.
Ja skupiłem się na ciężkiej pracy rolnika opłacalność to inna bajka,relacje cenowe były różne bo zakłady były dotowane,zakłady,a nie rolnik indywidualnie stąd inne relacje ekonomiczne środków produkcji do produktu finalnego rolnika.Radzę poczytać rozprawy naukowe nie wszystkie zostały zmielone na makulaturę.Jako młody chłopak w okresie ferii na Boże Narodzenie podczas dnia poganiałem konie w kieracie,a wieczorem pomagałem przy wialni bo to co się w dzień wymłóciło wieczorem trzeba było odczyścić=mnie chodzi o wielki nakład pracy w gospodarst... rozwiń
Avatar
dziat z fioletovymi uszami / 7 marca 2013 o 18:48
0
[quote name='doradca' timestamp='1362677950' post='742301']
Tak ciężko jak pracował Polski ROLNIK gdzieś tak do 2000r nie pracował w Polsce nikt ,bo po skończonej pracy w polu i zagrodzie na noc jechał w kolejki do punktów skupu,owoców,warzyw i innych płodów. Do sprzętu zboża siana i okopowych nie było sprzętu,nie wspomnę o omłotach gdzie przy młocarni pracowało około 12 ludzi i trzeba było ich odrobić,wywózka obornika ręczne rozrzucanie ,orka na piechotę za końmi itd.itp.książkę można napisać. Teraz przy umaszynpwieniu to pikuś.Mieszkaniec wsi sam musiał wybudować drogę,świetlicę kościół niekiedy sklep.Ponad 45 lat przepracowałem wśród rolników i jeżeli ktoś ich obraża,to niech przypomni sobie lata do 1972r gdy były obowiązkowe dostawy i rolnik musiał za pół ceny oddawać,ziemniaki,zboże,mleko,mięso i jaja na odbudowę Warszawy i kraju.
[/quote]

[quote name='doradca' timestamp='1362677950' post='742301']
Tak ciężko jak pracował Polski ROLNIK gdzieś tak do 2000r nie pracował w Polsce nikt ,bo po skończonej pracy w polu i zagrodzie na noc jechał w kolejki do punktów skupu,owoców,warzyw i innych płodów. Do sprzętu zboża siana i okopowych nie było sprzętu,nie wspomnę o omłotach gdzie przy młocarni pracowało około 12 ludzi i trzeba było ich odrobić,wywózka obornika ręczne rozrzucanie ,orka na piechotę za końmi itd.itp.książkę można napisać. Teraz przy umaszynpwieniu to pikuś.Mieszkaniec wsi sam musiał wybudować drogę,świetlicę kościół niekiedy sklep.Ponad 45 lat przepracowałem wśród rolników i jeżeli ktoś ich obraża,to niech przypomni sobie lata do 1972r gdy były obowiązkowe dostawy i rolnik musiał za pół ceny oddawać,ziemniaki,zboże,mleko,mięso i jaja na odbudowę Warszawy i kraju.
[/quote]Mówisz o tak zwanym kontyngencie? Nie do końca masz rację: bo chociaż był kontyngent, ale mimo to ludzie mogli się szybciej czegoś "dorobić". Była zupełnie inna relacja cen płodów rolnych do cen towarów pozarolniczych(np.ropy). Więc Twoje dawne "porównania" niewiele mają wspólnego z obecną sytuacją...
[quote name='doradca' timestamp='1362677950' post='742301']
Tak ciężko jak pracował Polski ROLNIK gdzieś tak do 2000r nie pracował w Polsce nikt ,bo po skończonej pracy w polu i zagrodzie na noc jechał w kolejki do punktów skupu,owoców,warzyw i innych płodów. Do sprzętu zboża siana i okopowych nie było sprzętu,nie wspomnę o omłotach gdzie przy młocarni pracowało około 12 ludzi i trzeba było ich odrobić,wywózka obornika ręczne rozrzucanie ,orka na piechotę za końmi itd.itp.książkę można napisać. Teraz przy umaszy... rozwiń
Avatar
ze wsi / 7 marca 2013 o 18:46
0
Tylko GŁUPIEC nie mający pojęcia o pracy i życiu na wsi może nie doceniać ROLNIKA.
Wszystkich,którzy zazdroszczą zapraszam na wieś.
Avatar
doradca / 7 marca 2013 o 18:39
0
Tak ciężko jak pracował Polski ROLNIK gdzieś tak do 2000r nie pracował w Polsce nikt ,bo po skończonej pracy w polu i zagrodzie na noc jechał w kolejki do punktów skupu,owoców,warzyw i innych płodów. Do sprzętu zboża siana i okopowych nie było sprzętu,nie wspomnę o omłotach gdzie przy młocarni pracowało około 12 ludzi i trzeba było ich odrobić,wywózka obornika ręczne rozrzucanie ,orka na piechotę za końmi itd.itp.książkę można napisać. Teraz przy umaszynpwieniu to pikuś.Mieszkaniec wsi sam musiał wybudować drogę,świetlicę kościół niekiedy sklep.Ponad 45 lat przepracowałem wśród rolników i jeżeli ktoś ich obraża,to niech przypomni sobie lata do 1972r gdy były obowiązkowe dostawy i rolnik musiał za pół ceny oddawać,ziemniaki,zboże,mleko,mięso i jaja na odbudowę Warszawy i kraju.
Tak ciężko jak pracował Polski ROLNIK gdzieś tak do 2000r nie pracował w Polsce nikt ,bo po skończonej pracy w polu i zagrodzie na noc jechał w kolejki do punktów skupu,owoców,warzyw i innych płodów. Do sprzętu zboża siana i okopowych nie było sprzętu,nie wspomnę o omłotach gdzie przy młocarni pracowało około 12 ludzi i trzeba było ich odrobić,wywózka obornika ręczne rozrzucanie ,orka na piechotę za końmi itd.itp.książkę można napisać. Teraz przy umaszynpwieniu to pikuś.Mieszkaniec wsi sam musiał wybudować drogę,świetlicę kościół niekiedy sk... rozwiń
Avatar
gość / 7 marca 2013 o 17:40
0
ale patrząc na te zdjęcia (poniekąd) widzę, że przez te 43 lata to niewiele się zmieniło na polskiej wsi -bo nadal często jest tak, iż stare dziadki sieją i sadzą w polu na wiosnę, bo...młodzi są w tym czasie za granicą
Avatar
dziat z fioletovymi uszami / 7 marca 2013 o 17:31
0
[quote name='Franco' timestamp='1362644274' post='742088']
Najlepiej generalizować. Ciekawe na jakiej podstawie stawia pani tezy że teraz wszystkie dzieci na wsi głodne chodzą, a ich rodziców wyzywa od próżniaków. Tak się składa że jak ktoś na wsi pracuję poza rolnictwem, a jest to dzisiaj sytuacja częsta, nie za bardzo ma czas i możliwości żeby hodować świnie czy krowy. Nie zdaje pani sobie sprawy jaka uciążliwa jest teraz hodowla zwierząt. Mam tu na myśli zarówno unijne normy, wszelkie "kwoty mleczne" i tym podobne bzdury, ceny pasz, a także choroby które w ciągu kilku miesięcy potrafią zniszczyć duże stado tak jak działo się w poprzednich latach w przypadku trzody chlewnej. Wbrew powszechnemu wyobrażeniu rolnictwo to praca od świtu do zmierzchu przez cały rok. Patologia zdarza się wszędzie, ale kiedy ja pojadę do miasta i spotkam żulernie która za piątaka chce mi popilnować auta, jakieś łebki próbują ukraść telefon, a na końcu zostane zwyzywany od "wsiórów", albo jeszcze gorzej, nie zakładam automatycznie że mieszkańcy miasta to banda zapijaczonych i zakompleksionych żebraków, nierobów i złodziei.
[/quote]

[quote name='Franco' timestamp='1362644274' post='742088']
Najlepiej generalizować. Ciekawe na jakiej podstawie stawia pani tezy że teraz wszystkie dzieci na wsi głodne chodzą, a ich rodziców wyzywa od próżniaków. Tak się składa że jak ktoś na wsi pracuję poza rolnictwem, a jest to dzisiaj sytuacja częsta, nie za bardzo ma czas i możliwości żeby hodować świnie czy krowy. Nie zdaje pani sobie sprawy jaka uciążliwa jest teraz hodowla zwierząt. Mam tu na myśli zarówno unijne normy, wszelkie "kwoty mleczne" i tym podobne bzdury, ceny pasz, a także choroby które w ciągu kilku miesięcy potrafią zniszczyć duże stado tak jak działo się w poprzednich latach w przypadku trzody chlewnej. Wbrew powszechnemu wyobrażeniu rolnictwo to praca od świtu do zmierzchu przez cały rok. Patologia zdarza się wszędzie, ale kiedy ja pojadę do miasta i spotkam żulernie która za piątaka chce mi popilnować auta, jakieś łebki próbują ukraść telefon, a na końcu zostane zwyzywany od "wsiórów", albo jeszcze gorzej, nie zakładam automatycznie że mieszkańcy miasta to banda zapijaczonych i zakompleksionych żebraków, nierobów i złodziei.
[/quote]Dobrze gadasz! Jednak to jest prawda, że życie kiedyś na wsi -mimo pozorów- było prostsze! Teraz jest pełno durnowatej biurokracji i niepetrzebnych "papierkowych" robót -więcej z tego jest kłopotów niż korzyści...
[quote name='Franco' timestamp='1362644274' post='742088']
Najlepiej generalizować. Ciekawe na jakiej podstawie stawia pani tezy że teraz wszystkie dzieci na wsi głodne chodzą, a ich rodziców wyzywa od próżniaków. Tak się składa że jak ktoś na wsi pracuję poza rolnictwem, a jest to dzisiaj sytuacja częsta, nie za bardzo ma czas i możliwości żeby hodować świnie czy krowy. Nie zdaje pani sobie sprawy jaka uciążliwa jest teraz hodowla zwierząt. Mam tu na myśli zarówno unijne normy, wszelkie "kwoty mleczne"... rozwiń
Avatar
Gość / 7 marca 2013 o 09:30
0
A u mnie nie zmieniło się nic. Pomimo unii, jej programów i innych pierdół ludzie jak brodzili na wiosnę po kostki w błocie, tak dalej brodzą.
Ten zwyczaj jest nieśmiertelny.
A gmina buduje swój wizerunek w tak durnych jak i niepotrzebnych inwestycjach.
Avatar
Franco / 7 marca 2013 o 09:17
0
Najlepiej generalizować. Ciekawe na jakiej podstawie stawia pani tezy że teraz wszystkie dzieci na wsi głodne chodzą, a ich rodziców wyzywa od próżniaków. Tak się składa że jak ktoś na wsi pracuję poza rolnictwem, a jest to dzisiaj sytuacja częsta, nie za bardzo ma czas i możliwości żeby hodować świnie czy krowy. Nie zdaje pani sobie sprawy jaka uciążliwa jest teraz hodowla zwierząt. Mam tu na myśli zarówno unijne normy, wszelkie "kwoty mleczne" i tym podobne bzdury, ceny pasz, a także choroby które w ciągu kilku miesięcy potrafią zniszczyć duże stado tak jak działo się w poprzednich latach w przypadku trzody chlewnej. Wbrew powszechnemu wyobrażeniu rolnictwo to praca od świtu do zmierzchu przez cały rok. Patologia zdarza się wszędzie, ale kiedy ja pojadę do miasta i spotkam żulernie która za piątaka chce mi popilnować auta, jakieś łebki próbują ukraść telefon, a na końcu zostane zwyzywany od "wsiórów", albo jeszcze gorzej, nie zakładam automatycznie że mieszkańcy miasta to banda zapijaczonych i zakompleksionych żebraków, nierobów i złodziei.
Najlepiej generalizować. Ciekawe na jakiej podstawie stawia pani tezy że teraz wszystkie dzieci na wsi głodne chodzą, a ich rodziców wyzywa od próżniaków. Tak się składa że jak ktoś na wsi pracuję poza rolnictwem, a jest to dzisiaj sytuacja częsta, nie za bardzo ma czas i możliwości żeby hodować świnie czy krowy. Nie zdaje pani sobie sprawy jaka uciążliwa jest teraz hodowla zwierząt. Mam tu na myśli zarówno unijne normy, wszelkie "kwoty mleczne" i tym podobne bzdury, ceny pasz, a także choroby które w ciągu kilku miesięcy potrafią ... rozwiń
Avatar
gęś / 7 marca 2013 o 08:43
0
"zaprzęgać" to można konie do siewnika lub pługa, a nie odwrotnie. Chyba, że przed Autorem podpisów zwykle zasiada telewizor i krzysło pod nim siedzi.
Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski 3 0

W rewanżowym meczu I rundy eliminacji do Ligi Mistrzów zespół z Warszawy pokonał na swoim stadionie niżej notowanego rywala z Irlandii i awansował do dalszej fazy rozgrywek

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka 3 1

Kolejna stłuczka na rondzie Wyszyńskiego w Zamościu. Od 6 czerwca obowiązuje tu ruch okrężny a kierowcy nadal mają problemy

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł 6 4

Ponad 900 tys. zł udało się odzyskać miastu od zadłużonych najemców mieszkań komunalnych, którzy zgłosili się do programu dającego im szansę na umorzenie do 70 proc. zaległości. Z takiej możliwości skorzystała prawie co siódma z uprawnionych osób. Jak dużych długów mogą się pozbyć?

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie 2 2

Maria Kosidło z Radzynia Podlaskiego zaczęła we wtorek pikietę pod Urzędem Miasta. W toczącym się od dwóch lat sporze chodzi o mieszkanie komunalne. Kobieta zarzuca urzędnikom, że bezprawnie rozwiązali z nią umowę i zajęli lokum

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!"
film

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!" 25 20

Hodowcy świń z okolic Parczewa zablokowali samochód lekarzy weterynarii, którzy zamierzali przeprowadzić ubój zwierząt zagrożonych afrykańskim pomorem świń. – Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła – nie ukrywa przewodniczący rolniczego stowarzyszenia, który przyjechał wesprzeć okolicznych mieszkańców

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku
galeria

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku 7 16

Poprawiono napis na odsłoniętym w niedzielę kraśnickim pomniku. Figura Lecha Kaczyńskiego została podpisana jako „Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej”. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy drugiego z tych słów nie należałoby odmienić.

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu 2 10

Woda na kortach tenisowych w Świdniku. Urząd Miasta przyznaje, że po poniedziałkowych ulewnych deszczach był problem z odprowadzaniem wody

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada 6 11

Radni opozycji ocenili wyniki kontroli w Centrum Kultury jako skandal i zażądali wyjaśnień od prezydenta miasta

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja?

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja? 3 15

Kamila Lendzion została rekomendowana na stanowisko dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie. Teraz tę kandydaturę musi zaakceptować Zarząd Województwa Lubelskiego, któremu podlega instytucja.

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin?

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin? 27 15

Motor Lublin potwierdził piąty transfer podczas letniego okienka. Kontrakt podpisał były, młodzieżowy reprezentant Ukrainy, a ostatnio zawodnik Wisły Puławy – Irakli Meskhia. Wkrótce kolejnym wzmocnieniem powinien być za to... Grzegorz Bonin

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym 60 9

Rada Dzielnicy Ponikwoda chce, żeby galeria handlowa Olimp znalazła się w jej granicach, a nie – jak teraz – na Czechowie Południowym. Tłumaczy, że dzięki temu mieszkańcy Ponikwody… będą mieć nowy ośrodek kulturalny

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej 0 2

Od wielu tygodni nie brakowało plotek, że dojdzie do połączenia Włodawianki z Eko Różanka. I wygląda na to, że kluby doszły już do porozumienia. Teraz swoją zgodę musi jeszcze wydać Lubelski Związek Piłki Nożnej

Nowy napastnik Górnika Łęczna

Nowy napastnik Górnika Łęczna 7 0

Sporo działo się we wtorek w obozie Górnika. Zielono-czarni mają nowego zawodnika – Jakuba Chrzanowskiego. Zmiany zaszły także w sztabie szkoleniowym i medycznym klubu z Łęcznej

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne 1 8

Niewiele ponad 34 tys. zł brakuje Ewelinie i Łukaszowi Czerwińskim do zrealizowania marzenia ich życia – kupna małego, ale własnego mieszkania. Para nie może dostać mieszkania komunalnego, bo przekracza próg dochodowy o 56 zł. Niepełnosprawny mężczyzna i jego żona wciąż mają jednak nadzieję, że dzięki pomocy internautów wszystko jest możliwe.

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze
21 lipca 2018, 20:00

Kuba Karaś wystąpi w Plenerze 1 1

Co Gdzie Kiedy. Gwiazda duetu The Dumplings, Kuba Karaś, wystąpi 21 lipca w Plenerze. Zamiast własnych kawałków artysta sprawdzi się w roli DJ'a i rozkręci gorącą imprezę. Start o godz. 20.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.