O zasady wydawania pieniędzy na promocję województwa pyta marszałka jeden z opozycyjnych radnych. Wytyka m.in. dotowanie powstającego dopiero zespołu tańca i pyta, w jaki sposób region miał być promowany podczas jubileuszu powstania zakładu karnego.
Swoimi uwagami dotyczącymi promocyjnych wydatków podczas ostatniej sesji sejmiku podzielił się radny Koalicji Obywatelskiej Jacek Bury. Pytania w tej sprawie zadał w formie interpelacji.
Wymienia w niej m.in. przyznanie kwoty 220 tys. zł na promocję województwa podczas tras koncertowych Zespołu Pieśni i Tańca Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Zauważa jednak, że zespół jest dopiero w fazie organizacji.
Uczelnia swoim pomysłem powołania zespołu pochwaliła się nieco ponad miesiąc temu. Pod koniec lutego odbył się nabór chętnych do sekcji tańca, śpiewu i instrumentalnej.
W swojej interpelacji radny dopytuje o zasady rozliczania przekazywanej kwoty i szczegóły planowanych występów, które mają promować województwo.
Rzecznik prasowy marszałka Remigiusz Małecki wyjaśnia, że KUL z prośbą o wsparcie inicjatywy zwrócił się w grudniu ubiegłego roku, wnioskując o 300 tys. zł. 12 lutego zapadła decyzja o przyznaniu na ten cel 220 tys. zł.
– Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia jest konsultowany z Fundacją KUL (reprezentuje uczelnię w dalszych rozmowach z samorządem województwa – przyp. aut.). Umowa nie została jeszcze podpisana. Ze wstępnym ustaleń wynika, że promocja województwa lubelskiego odbędzie się podczas tegorocznego sezonu koncertowego i zakłada koncerty krajowe: czerwiec, lipiec i wrzesień oraz dwutygodniową trasę koncertową w Stanach Zjednoczonych w październiku – mówi Małecki.
Rzecznik dodaje, że w ramach współpracy logotyp województwa ma zostać umieszczony na strojach i torbach podróżnych członków zespołu, a także w informacjach medialnych i innych materiałach promocyjnych. Będzie także eksponowany podczas występów.
– Jak powstaną, to możemy ich wspierać. Nie wspierajmy czegoś, czego jeszcze nie ma – kwituje Bury.
Pozostałe pytania radnego na razie pozostają bez odpowiedzi. A pytał też m.in. o to, w jaki sposób walory województwa promowano podczas jubileuszu powstania Zakładu Karnego w Białej Podlaskiej (wsparcie w wysokości 18 450 zł), czy koncertów Kolęd Pospieszalskich w Chełmie i Zamościu (50 tys. zł).
Dodatkowo radny prosi marszałka o odpowiedź na pytanie, jaki sens ma promocja Lubelskiego na terenie województwa. – To tak, jakbym swoją firmę reklamował wśród swoich pracowników – podsumowuje Jacek Bury, który na co dzień jest przedsiębiorcą.