Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

22 maja 2011 r.
19:13
Edytuj ten wpis

Rodzice mało wiedzą o kłopotach swoich dzieci

0 3 A A
Dzięki programowi "Szkoła bez przemocy” w wielu podstawówkach i gimnazjach na Lubelszczyźnie prowad
Dzięki programowi \"Szkoła bez przemocy” w wielu podstawówkach i gimnazjach na Lubelszczyźnie prowad

Nauczyciele i rodzice uczniów nie zdają sobie sprawy ze skali przemocy w szkole. I bardzo rzadko reagują – wynika z najnowszych badań w ramach programu społecznego "Szkoła bez przemocy”.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Badania przygotował zespół naukowców z Instytutu Socjologii UW pod kierownictwem prof. Anny Gizy-Poleszczuk. Uczniów, ich rodziców i nauczycieli (ze 150 szkół z całego kraju, w tym z Lubelskiego) pytali anonimowo ankieterzy CBOS.

Z badań wynika, że dzieci najczęściej polegają na rodzicach, gdy podejmują decyzje dotyczące ich przyszłości, potrzebują pomocy w nauce lub otrzymają niesprawiedliwą ocenę. Ale w konfliktach rówieśniczych (które dotyczą 2/3 uczniów) radzą sobie same.

Nie dostrzegają przemocy

Jedynie 15 proc. rodziców zdaje sobie sprawę z zatargów swojego dziecka z kolegami i koleżankami. Podobnie w przypadku obrażania – połowa uczniów przynajmniej raz padła ofiarą takiej przemocy, a tylko 13 proc. rodziców zdaje sobie z tego sprawę. Blisko połowa uczniów miała nieporozumienie bądź konflikt z przynajmniej jednym nauczycielem. Tymczasem jedynie 7 proc. rodziców o tym wie.

Zdecydowana większość (71 proc.) rodziców określa swoją relacje ze szkołą dziecka jako ścisły lub bardzo ścisły. A z drugiej strony blisko 40 proc. rodziców uważa, że jeśli ich dziecko dobrze się uczy i zachowuje, nie mają potrzeby spotykać się z nauczycielami. Wśród rodziców wyraźnie dominuje myślenie, że kontakt ze szkołą konieczny jest tylko, gdy dzieje się coś złego.

Podobnie jak rodzice także nauczyciele często nie doceniają skali zjawiska przemocy szkolnej. Najczęściej dostrzegają przemoc werbalną i relacyjną. Mimo to, choć u 68 proc. uczniów była przynajmniej raz przeżywana, nauczyciele najczęściej odpowiadają, że z tym rodzajem przemocy spotkali się tylko kilka razy w ciągu ostatniego roku szkolnego. Przemocy fizycznej, materialnej oraz seksualnej często nie dostrzegają w ogóle.

Większość nauczycieli reaguje na przemoc szkolną przekazaniem sprawy wychowawcy, wezwaniem rodziców obu stron konfliktu (agresora i ofiary), oddzielną rozmową z każdą ze stron oraz z całą klasą, a także interwencją w obronie gnębionego ucznia.

Nauczyciele nie reagują, bo bezradni

Uczniowie widzą reakcje nauczycieli inaczej. Jedynie połowa twierdzi, że nauczyciele zazwyczaj przekazują sprawę wychowawcy lub pedagogowi. Niewiele ponad jedna trzecia wskazuje, iż nauczyciele rozmawiają oddzielnie z każdą ze zwaśnionych stron, podczas gdy taką reakcję za powszechną uznało aż trzy czwarte nauczycieli. Co dziesiąty uczeń uważa, że nauczyciele udają, że nie widzą sytuacji przemocy w szkole i że nie reagują, bo czują się bezradni.

Jak radzą sobie uczniowie? Tylko ok. 10 proc. z nich prosi o pomoc, gdy dzieje im się krzywda. Jedynie w przypadku pobić co 5. uczeń prosi o pomoc. Prawie co 4. nie podejmuje żadnej reakcji obronnej – tj. biernie poddaje się przemocy. W zależności od rodzaju przemocy, 37 do 63 proc. uczniów twierdzi, że z problemem stara się radzić sobie samodzielnie.

Niepokoi fakt, iż co dziesiąte dziecko (w zależności od sytuacji) nie dostrzega nikogo, do kogo mogłoby zwrócić się ze swoimi problemami.

Program "Szkoła bez Przemocy” prowadzi Dziennik Wschodni wraz z Fundacją Orange. Partnerem programu jest Wydawnictwo Pedagogiczne Operon. Patronem honorowym jest prezydent RP Bronisław Komorowski.

Komentarze 3

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 23 maja 2011 o 12:04
0
NAUCZYCIELE powinni bardziej starać się w swoiej pracy.... pomagac uczniom a nie tylko ich krytykowac i dołowac... pozwalac uczniom na swobodne wypowiadannie sie na rożne tematy...


Artykuł poniższy powinien dac nauczycielom .. wskazówki jak ma postępować...



Jak możemy pomóc uczniowi zdolnemu?



Uczniowie zdolni są dumą rodziców i satysfakcją szkoły. Są widoczni w otoczeniu, mają szansę zrobienia własnej kariery i dają też szansę uzyskania sukcesu uczącym je nauczycielom. Osiągnięcia w nauce i działaniach pozaszkolnych ustawiają ich w grupie, na którą patrzy się z zadowoleniem i spokojem.

Ich uzdolnienia sprawiają, że są w lepszej sytuacji niż inni. Czy zatem rzeczywiście należy im pomagać?

Jak rozpoznać ucznia zdolnego?



Te dzieci zauważa się już w przedszkolu. Powszechną sympatią telewidzów cieszy się program Wojciecha Manna „Duże dzieci”. Nauka przychodzi im z łatwością, często pytają – i nie są to łatwe pytania. Często też się nudzą i to staje się problemem.

Uczniowie zdolni są postrzegani jako indywidualiści. Wykazują oni wyraźne cechy inności, które przejawiają się w różnych formach dotyczących zachowania, intelektu i charakteru. Te inne zachowania zwykle nazywane są "nadpobudliwościami".

Psycholodzy wyróżniają różne rodzaje nadpobudliwości:

☺ Nadpobudliwość intelektualną. Uwidacznia się w pytaniach kierowanych do dorosłych. Charakteryzuje się ilością oraz rodzajem pytań stawianych przez uczniów zdolnych. Pytania te mają charakter głęboko poznawczy, dlatego też wprawiają niekiedy w zakłopotanie, irytację lub w złość nauczycieli czy rodziców.

☺ Nadpobudliwość wyobrażeniową. Uczniowie, tworząc swój wewnętrzny świat, posługują się często niezrozumiałym dla otoczenia magicznym, abstrakcyjnym językiem werbalnym i niewerbalnym: gestami, minami. Potrafią długo siedzieć i rozmyślać. Często środowisko odbiera takie zachowania jako odbiegające od normy albo wręcz patologiczne.

☺ Nadpobudliwość emocjonalną. Najbardziej niepokoi zarówno nauczycieli jak i rodziców. Jest widoczna w postaci nadmiernej reakcji emocjonalnej. Uczniowie zdolni mają więcej niezaspokojonych potrzeb emocjonalnych niż ich rówieśnicy. Wysoka sprawność intelektualna sprawia, że uczniowie ci traktowani są przez dorosłych zbyt poważnie, kosztem niedostrzegania ich sfery emocjonalnej. Potrzebują, podobnie jak ich rówieśnicy, bliskich relacji emocjonalnych. Częściej natomiast od swoich najbliższych słyszą, że są mądrzy, niestety z pominięciem tego, że są kochani.

☺ Nadpobudliwość zmysłowo-sensoryczną. Objawia się ona nadmierną ekspresją, kręceniem się w ławce szkolnej, przeszkadzaniem na lekcjach, niezdyscyplinowaniem czy niesubordynacją. Większa ruchliwość jest widoczna szczególnie podczas pracy nad ciekawym zadaniem. Nadpobudliwość ta odznacza się także wrażliwością na różnego rodzaju bodźce zmysłowe. Częściej niż inni rówieśnicy uczniowie zdolni mają skłonność do uczuleń, alergii czy reakcji skórnych na stres.

☺ Nadpobudliwość psychomotoryczną. Określa się ją jako dekoncentrację uwagi i brak skupienia. Na lekcjach towarzyszy temu zachowaniu częste zamyślenie się lub zbędne rozmowy z kolegami. Umysły tych uczniów pracują intensywnie, ale nie jest to dostrzegalne na zewnątrz w postaci mowy ciała. W praktyce szkolnej zachowania takie oceniane są jako niezgodne z przyjętymi wymogami czy regułami.

Pod względem intelektu uczniowie zdolni odznaczają się:

☺ łatwością rozumienia złożonych i skomplikowanych treści,

☺ zdolnością do logicznego i abstrakcyjnego myślenia,

☺ dużym zakresem uwagi, wnikliwością obserwacji,

☺ trafnością formułowanych sugestii, ocen i sądów,

☺ szybkim tempem pracy

☺ długotrwałą pamięcią.

Na lekcjach uczniowie zdolni stawiają nauczycielowi mnóstwo różnorodnych pytań, łatwo przyswajają nowe pojęcia, szybko nimi operują, lubią prowadzić rozmowy na tematy naukowe, posiadają wiedzę ponadprogramową, mają szerokie zainteresowania a także orientację w zagadnieniach współczesnego świata. Wypracowania ich charakteryzują się oryginalnym ujęciem tematu, bogatym zasobem leksykalnym, z łatwością rozwiązują zadania o wyższym poziomie trudności nauczania danej klasy.

Pod względem charakteru uczniowie zdolni wyróżniają się:

☺ poczuciem obowiązku i pracowitością,

☺ silną motywacją i zapałem do nauki,

☺ wewnętrznym zdyscyplinowaniem,

☺ wytrwałością intelektualną,

☺ rezygnacją z przyjemnych propozycji na rzecz obowiązku.



Ponadto wykazują się:

☺ silną determinacją, ambicją i uporem w dążeniu do osiągnięcia postawionego celu,

☺ zgodą na wykonywanie zadań, które nie przynoszą od razu oczekiwanych wyników czy też wymiernych rezultatów w postaci gratyfikacji.

☺ mają też skłonność do przeceniania swojej wiedzy,

☺ odznaczają się dużą wrażliwością emocjonalną,

☺ twórczą postawą w kierowaniu własnym rozwojem poznawczym i moralnym.

Uczniowi zdolnemu nie brakuje jednak skłonności do przejawiania cech negatywnych takich jak:



☺ uczeń taki bywa często kłopotliwy;

☺ trudności w przystosowaniu się do grupy (chęć ciągłego imponowania, dominacji, postawa egocentryczna);

☺ zarozumiałość, okazywanie lekceważenia rówieśnikom i nauczycielom;

☺ egocentryzm, koncentracja na sobie;

☺ trudności w przechodzeniu od wiadomości do umiejętności, demonstrowanie wiedzy encyklopedycznej;

☺ chwiejność emocjonalna, nieśmiałość lub nadpobudliwość psychoruchowa, zachowania agresywne bądź lękowe.



Jak pomóc uczniowi zdolnemu?





Uczeń zdolny potrzebuje pomocy w takim samym stopniu jak uczeń o mniejszych zdolnościach. O ile w drugim przypadku pomoc skierowana jest najczęściej na wyrównywanie braków w umiejętnościach szkolnych, to uczeń zdolny wymaga często pomocy psychologicznej – szczególnie w chwilach kryzysów i porażek.

Wspieranie ucznia zdolnego to głównie praca z cechami jego inteligencji emocjonalnej, kt
NAUCZYCIELE powinni bardziej starać się w swoiej pracy.... pomagac uczniom a nie tylko ich krytykowac i dołowac... pozwalac uczniom na swobodne wypowiadannie sie na rożne tematy...


Artykuł poniższy powinien dac nauczycielom .. wskazówki jak ma postępować...



Jak możemy pomóc uczniowi zdolnemu?



Uczniowie zdolni są dumą rodziców i satysfakcją szkoły. Są widoczni w otoczeniu, mają szansę zrobienia własnej kariery i dają też szansę uzyskania sukcesu uczący... rozwiń
Avatar
Rodzic / 23 maja 2011 o 10:37
0
Bo nauczyciele mają wszystko w d... Poza tym kłamią. Gdy łobuz przewócił moją córeczkę na beton, pani nauczycielka kłamała, że jej przy tym nie było, wtedy zawołałem moje dziecko, które powiedziało jak było. Zapytałem - jak Pani nie wstyd tak kłamać? Zmieszała się zaledwie. Do zawodu nauczyciela od lat jest selekcja negatywna. No i ta feminizacja zawodu też swoje robi.
Avatar
zyta / 23 maja 2011 o 10:28
0
osobiscie zgłoszone było wychowawczyni ze moje dziecko w szkole i na pzrerwach jeast wyzywane bite i upakażane na w-fie.. ciekawe gdzie sa nauczyciele...przeciez widzą... ale udaja ze niewidza.... nawet po moim zwruceniu uwagi pani .. udaje ze nic sie nie stalo ... a co najgorsze ze moie dziecko jest teraz napietnowane... to ono ma nizsza ocene z zachowania ma przechlapane...... nastepnym raze mmm trzeba inaczej zalatwic sprawe.. i zrobic tym huliganom... osobiscie ...w .... ..W szkole nadal jest okres komuny ... i jak uczeń nie myśli i nie cytuje nauczycielki... to OTYRZYMUJE OCENE 2 Uczeń nie może się swobodnie wypowiedzień... ani też wypowiedzieć swojego zdania bez KRYTYKI nauczycielki...i negatywnej oceny i co dalej idzie w dalszej przyszłości niższe oceny... DLaczego TEZ uczniom BEZPrzerwy wytyka się jakies potknięcia ... A DLACZEGO MAŁO się CHWALI... i TO INDYWIDUALNIE... Ze zdobyło nagrode że /// podoba się jego postepowanie ...że .. dobrze myśli... że potrafi sie uczyc DLACZEGO nauczyciele .. nic nie robią aby tych młodych ludzi zachęcić dawac im bodźce do większego poznawania . ŁAtwiej nauczycielom tylko nażekac... NAWETM DODATKOWE zajęcia które nie jako mają zachęcać... są organizowane w trakcie lekci... CIEKAWE DLA kogo są te zajęciaa... Myśle że to tylko dla wykazów dla kuratorium . KIEDY zacznie byc w szkole system... nauczania i podejscia nauczycieli...do uczniów UNIJNY .
osobiscie zgłoszone było wychowawczyni ze moje dziecko w szkole i na pzrerwach jeast wyzywane bite i upakażane na w-fie.. ciekawe gdzie sa nauczyciele...przeciez widzą... ale udaja ze niewidza.... nawet po moim zwruceniu uwagi pani .. udaje ze nic sie nie stalo ... a co najgorsze ze moie dziecko jest teraz napietnowane... to ono ma nizsza ocene z zachowania ma przechlapane...... nastepnym raze mmm trzeba inaczej zalatwic sprawe.. i zrobic tym huliganom... osobiscie ...w .... ..W szkole nadal jest okres komuny .... rozwiń
Avatar
Gość / 23 maja 2011 o 12:04
0
NAUCZYCIELE powinni bardziej starać się w swoiej pracy.... pomagac uczniom a nie tylko ich krytykowac i dołowac... pozwalac uczniom na swobodne wypowiadannie sie na rożne tematy...


Artykuł poniższy powinien dac nauczycielom .. wskazówki jak ma postępować...



Jak możemy pomóc uczniowi zdolnemu?



Uczniowie zdolni są dumą rodziców i satysfakcją szkoły. Są widoczni w otoczeniu, mają szansę zrobienia własnej kariery i dają też szansę uzyskania sukcesu uczącym je nauczycielom. Osiągnięcia w nauce i działaniach pozaszkolnych ustawiają ich w grupie, na którą patrzy się z zadowoleniem i spokojem.

Ich uzdolnienia sprawiają, że są w lepszej sytuacji niż inni. Czy zatem rzeczywiście należy im pomagać?

Jak rozpoznać ucznia zdolnego?



Te dzieci zauważa się już w przedszkolu. Powszechną sympatią telewidzów cieszy się program Wojciecha Manna „Duże dzieci”. Nauka przychodzi im z łatwością, często pytają – i nie są to łatwe pytania. Często też się nudzą i to staje się problemem.

Uczniowie zdolni są postrzegani jako indywidualiści. Wykazują oni wyraźne cechy inności, które przejawiają się w różnych formach dotyczących zachowania, intelektu i charakteru. Te inne zachowania zwykle nazywane są "nadpobudliwościami".

Psycholodzy wyróżniają różne rodzaje nadpobudliwości:

☺ Nadpobudliwość intelektualną. Uwidacznia się w pytaniach kierowanych do dorosłych. Charakteryzuje się ilością oraz rodzajem pytań stawianych przez uczniów zdolnych. Pytania te mają charakter głęboko poznawczy, dlatego też wprawiają niekiedy w zakłopotanie, irytację lub w złość nauczycieli czy rodziców.

☺ Nadpobudliwość wyobrażeniową. Uczniowie, tworząc swój wewnętrzny świat, posługują się często niezrozumiałym dla otoczenia magicznym, abstrakcyjnym językiem werbalnym i niewerbalnym: gestami, minami. Potrafią długo siedzieć i rozmyślać. Często środowisko odbiera takie zachowania jako odbiegające od normy albo wręcz patologiczne.

☺ Nadpobudliwość emocjonalną. Najbardziej niepokoi zarówno nauczycieli jak i rodziców. Jest widoczna w postaci nadmiernej reakcji emocjonalnej. Uczniowie zdolni mają więcej niezaspokojonych potrzeb emocjonalnych niż ich rówieśnicy. Wysoka sprawność intelektualna sprawia, że uczniowie ci traktowani są przez dorosłych zbyt poważnie, kosztem niedostrzegania ich sfery emocjonalnej. Potrzebują, podobnie jak ich rówieśnicy, bliskich relacji emocjonalnych. Częściej natomiast od swoich najbliższych słyszą, że są mądrzy, niestety z pominięciem tego, że są kochani.

☺ Nadpobudliwość zmysłowo-sensoryczną. Objawia się ona nadmierną ekspresją, kręceniem się w ławce szkolnej, przeszkadzaniem na lekcjach, niezdyscyplinowaniem czy niesubordynacją. Większa ruchliwość jest widoczna szczególnie podczas pracy nad ciekawym zadaniem. Nadpobudliwość ta odznacza się także wrażliwością na różnego rodzaju bodźce zmysłowe. Częściej niż inni rówieśnicy uczniowie zdolni mają skłonność do uczuleń, alergii czy reakcji skórnych na stres.

☺ Nadpobudliwość psychomotoryczną. Określa się ją jako dekoncentrację uwagi i brak skupienia. Na lekcjach towarzyszy temu zachowaniu częste zamyślenie się lub zbędne rozmowy z kolegami. Umysły tych uczniów pracują intensywnie, ale nie jest to dostrzegalne na zewnątrz w postaci mowy ciała. W praktyce szkolnej zachowania takie oceniane są jako niezgodne z przyjętymi wymogami czy regułami.

Pod względem intelektu uczniowie zdolni odznaczają się:

☺ łatwością rozumienia złożonych i skomplikowanych treści,

☺ zdolnością do logicznego i abstrakcyjnego myślenia,

☺ dużym zakresem uwagi, wnikliwością obserwacji,

☺ trafnością formułowanych sugestii, ocen i sądów,

☺ szybkim tempem pracy

☺ długotrwałą pamięcią.

Na lekcjach uczniowie zdolni stawiają nauczycielowi mnóstwo różnorodnych pytań, łatwo przyswajają nowe pojęcia, szybko nimi operują, lubią prowadzić rozmowy na tematy naukowe, posiadają wiedzę ponadprogramową, mają szerokie zainteresowania a także orientację w zagadnieniach współczesnego świata. Wypracowania ich charakteryzują się oryginalnym ujęciem tematu, bogatym zasobem leksykalnym, z łatwością rozwiązują zadania o wyższym poziomie trudności nauczania danej klasy.

Pod względem charakteru uczniowie zdolni wyróżniają się:

☺ poczuciem obowiązku i pracowitością,

☺ silną motywacją i zapałem do nauki,

☺ wewnętrznym zdyscyplinowaniem,

☺ wytrwałością intelektualną,

☺ rezygnacją z przyjemnych propozycji na rzecz obowiązku.



Ponadto wykazują się:

☺ silną determinacją, ambicją i uporem w dążeniu do osiągnięcia postawionego celu,

☺ zgodą na wykonywanie zadań, które nie przynoszą od razu oczekiwanych wyników czy też wymiernych rezultatów w postaci gratyfikacji.

☺ mają też skłonność do przeceniania swojej wiedzy,

☺ odznaczają się dużą wrażliwością emocjonalną,

☺ twórczą postawą w kierowaniu własnym rozwojem poznawczym i moralnym.

Uczniowi zdolnemu nie brakuje jednak skłonności do przejawiania cech negatywnych takich jak:



☺ uczeń taki bywa często kłopotliwy;

☺ trudności w przystosowaniu się do grupy (chęć ciągłego imponowania, dominacji, postawa egocentryczna);

☺ zarozumiałość, okazywanie lekceważenia rówieśnikom i nauczycielom;

☺ egocentryzm, koncentracja na sobie;

☺ trudności w przechodzeniu od wiadomości do umiejętności, demonstrowanie wiedzy encyklopedycznej;

☺ chwiejność emocjonalna, nieśmiałość lub nadpobudliwość psychoruchowa, zachowania agresywne bądź lękowe.



Jak pomóc uczniowi zdolnemu?





Uczeń zdolny potrzebuje pomocy w takim samym stopniu jak uczeń o mniejszych zdolnościach. O ile w drugim przypadku pomoc skierowana jest najczęściej na wyrównywanie braków w umiejętnościach szkolnych, to uczeń zdolny wymaga często pomocy psychologicznej – szczególnie w chwilach kryzysów i porażek.

Wspieranie ucznia zdolnego to głównie praca z cechami jego inteligencji emocjonalnej, kt
NAUCZYCIELE powinni bardziej starać się w swoiej pracy.... pomagac uczniom a nie tylko ich krytykowac i dołowac... pozwalac uczniom na swobodne wypowiadannie sie na rożne tematy...


Artykuł poniższy powinien dac nauczycielom .. wskazówki jak ma postępować...



Jak możemy pomóc uczniowi zdolnemu?



Uczniowie zdolni są dumą rodziców i satysfakcją szkoły. Są widoczni w otoczeniu, mają szansę zrobienia własnej kariery i dają też szansę uzyskania sukcesu uczący... rozwiń
Avatar
Rodzic / 23 maja 2011 o 10:37
0
Bo nauczyciele mają wszystko w d... Poza tym kłamią. Gdy łobuz przewócił moją córeczkę na beton, pani nauczycielka kłamała, że jej przy tym nie było, wtedy zawołałem moje dziecko, które powiedziało jak było. Zapytałem - jak Pani nie wstyd tak kłamać? Zmieszała się zaledwie. Do zawodu nauczyciela od lat jest selekcja negatywna. No i ta feminizacja zawodu też swoje robi.
Avatar
zyta / 23 maja 2011 o 10:28
0
osobiscie zgłoszone było wychowawczyni ze moje dziecko w szkole i na pzrerwach jeast wyzywane bite i upakażane na w-fie.. ciekawe gdzie sa nauczyciele...przeciez widzą... ale udaja ze niewidza.... nawet po moim zwruceniu uwagi pani .. udaje ze nic sie nie stalo ... a co najgorsze ze moie dziecko jest teraz napietnowane... to ono ma nizsza ocene z zachowania ma przechlapane...... nastepnym raze mmm trzeba inaczej zalatwic sprawe.. i zrobic tym huliganom... osobiscie ...w .... ..W szkole nadal jest okres komuny ... i jak uczeń nie myśli i nie cytuje nauczycielki... to OTYRZYMUJE OCENE 2 Uczeń nie może się swobodnie wypowiedzień... ani też wypowiedzieć swojego zdania bez KRYTYKI nauczycielki...i negatywnej oceny i co dalej idzie w dalszej przyszłości niższe oceny... DLaczego TEZ uczniom BEZPrzerwy wytyka się jakies potknięcia ... A DLACZEGO MAŁO się CHWALI... i TO INDYWIDUALNIE... Ze zdobyło nagrode że /// podoba się jego postepowanie ...że .. dobrze myśli... że potrafi sie uczyc DLACZEGO nauczyciele .. nic nie robią aby tych młodych ludzi zachęcić dawac im bodźce do większego poznawania . ŁAtwiej nauczycielom tylko nażekac... NAWETM DODATKOWE zajęcia które nie jako mają zachęcać... są organizowane w trakcie lekci... CIEKAWE DLA kogo są te zajęciaa... Myśle że to tylko dla wykazów dla kuratorium . KIEDY zacznie byc w szkole system... nauczania i podejscia nauczycieli...do uczniów UNIJNY .
osobiscie zgłoszone było wychowawczyni ze moje dziecko w szkole i na pzrerwach jeast wyzywane bite i upakażane na w-fie.. ciekawe gdzie sa nauczyciele...przeciez widzą... ale udaja ze niewidza.... nawet po moim zwruceniu uwagi pani .. udaje ze nic sie nie stalo ... a co najgorsze ze moie dziecko jest teraz napietnowane... to ono ma nizsza ocene z zachowania ma przechlapane...... nastepnym raze mmm trzeba inaczej zalatwic sprawe.. i zrobic tym huliganom... osobiscie ...w .... ..W szkole nadal jest okres komuny .... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 3

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków 1 0

Zarzuty kradzieży i kradzieży z włamaniem usłyszeli dwaj 16-latkowie, którzy od początku lipca na basenie miejskim w Puławach kradli przedmioty pozostawione w szafkach.

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu
galeria

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu 5 0

Członkowie rodzin policjantów, którzy stracili życie na służbie odsłonili dziś tabliczki epitafijne. Jedna z nich poświęcona jest st. sierż. Magdalenie Dolebskiej z Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie
20 lipca 2018, 12:00

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie 0 0

W piątek, 20 lipca o godz. 12 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wycieczka z przewodnikiem, podczas której poznamy filmowe losy nadwiślańskiego miasta.

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti 2 3

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej w nietypowy sposób walczy z wandalami. Na kilku najczęściej dewastowanych wiatach przystankowych pojawi się graffiti. Pierwsze już jest – na przystanku przy ulicy Warszawskiej

Azoty Puławy wróciły do treningów

Azoty Puławy wróciły do treningów 1 0

PIŁKA RĘCZNA Brązowi medaliści rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Drużynę prowadzi były reprezentacyjny obrotowy Bartosz Jurecki

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy 0 5

Prawie 7 miesięcy drogowcy remontowali niespełna trzykilometrowy odcinek drogi 801, od Dęblina do Stężycy.

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia]
galeria

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia] 5 0

Nowe ulice i mosty, a w planach m.in. budowa placu zabaw – inwestycje w Zamościu nabierają tempa.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca 0 0

Tej imprezy nie można przegapić. Od piątku do niedzieli Lublin będzie gospodarzem 94. PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Tylu gwiazd nie mieliśmy u siebie od... 34 lat.

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie

Praca w Europie. Najlepiej zarabiają Duńczycy i Belgowie 0 0

Średnie wynagrodzenie za godzinę pracy w Unii Europejskiej wyniosło w 2017 roku 23,1 euro, natomiast w strefie euro 26,9 euro. Najwyższą stawkę otrzymali pracownicy w Luksemburgu, Danii i Belgii, a najniższą - w Bułgarii i Rumunii. W Polsce średnia stawka godzinowa to 6,3 euro – podaje Europejski Urząd Statystyczny.

W weekend w Zamościu odbędzie się turniej Plaża Open

W weekend w Zamościu odbędzie się turniej Plaża Open 3 0

Siatkówka plażowa W weekend w Zamościu odbędzie się Plaża Open, największy w naszym kraju turniej w tej dyscyplinie

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce: Powstaną dwie nowe hale pod konkretnych najemców

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce: Powstaną dwie nowe hale pod konkretnych najemców 1 0

Budowa dwóch hal oraz instalacja systemu kontroli wjazdów i wyjazdów samochodów z giełdy. Na Lubelskim Rynku Hurtowym szykują się nowe inwestycje.

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było

Kapsuła życia będzie służyć pacjentom z woj. lubelskiego. Takiego sprzętu jeszcze u nas nie było 40 1

Daje możliwość całkowitej izolacji chorego od otoczenia. Ma też własne zasilanie, dzięki czemu transport pacjenta zakażonego np. wirusem Ebola do specjalistycznego szpitala będzie łatwiejszy. Od czwartek Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe na nowy sprzęt. To kapsuła życia.

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski

W piątek w Lublinie ruszają 94 PZLA Mistrzostwa Polski 1 0

Od piątku w naszym mieście kibice będą mieli okazję obserwować zmagania najlepszych lekkoatletów w kraju. Na stadionie przy al. Piłsudskiego do rywalizacji przystąpi ponad 400 zawodników

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt
21 lipca 2018, 17:00

Wernisaż wystawy "Tam gdzie teraz 2018" w Galerii Labirynt 2 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 21 lipca o godz. 17 w Galerii Labirynt (ul. Popiełuszki 5) odbędzie się wernisaż wystawy Tam gdzie teraz 2018.

Nowe perony i krótsza podróż. Po wakacjach otworzą przebudowywaną linię z Lublina
galeria

Nowe perony i krótsza podróż. Po wakacjach otworzą przebudowywaną linię z Lublina 22 3

Bez opóźnień powinna się zakończyć przebudowa linii kolejowej między Lublinem a Kraśnikiem. Na szlaku budowane są nowe perony: wygodniejsze dla pasażerów i dostępne dla osób niepełnosprawnych. Po wakacjach robotnicy przeniosą się na odcinek między Kraśnikiem a Zaklikowem.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.