Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lubelskie

27 stycznia 2012 r.
9:39
Edytuj ten wpis

Trzynastki dla urzędników: Nawet po kilka tysięcy złotych

0 23 A A
 (Archiwum)
(Archiwum)

Pracowali dwanaście miesięcy, ale dostaną trzynaście wypłat. Nawet po kilka tysięcy złotych wpadnie dodatkowo do kieszeni pracowników urzędów miast.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W Lubartowie dodatkowe wynagrodzenia zostaną wypłacone jeszcze w tym miesiącu. – Zależy nam na czasie, bo od lutego wzrasta o 2 proc. składka na ubezpieczenie społeczne, więc robiąc wypłaty teraz, możemy w ten sposób trochę zaoszczędzić – mówi Lucyna Biskup, skarbnik miasta Lubartów. Ile? Trwają obliczenia, ale w ubiegłym roku 88 pracowników magistratu otrzymało w sumie 270,8 tys. zł brutto.

Jasna sytuacja jest w Łęcznej. – W sumie wydaliśmy na to 198,7 tys. zł netto. W tej kwocie mieszczą się trzynastki dla 85 osób, w tym burmistrza, który dostał na rękę 8, 2 tys. zł. Przepisy się zmieniły i razem z szeregowymi pracownikami trzynastkę dostaje też burmistrz bądź prezydent miasta. Nie potrzeba już na to zgody radnych wyrażonej w uchwale, jak to było w poprzednich latach – tłumaczy Grzegorz Kuczyński, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Łęcznej.

Tak samo jest w Świdniku. – Zostały doliczone do styczniowej pensji – mówi Artur Soboń, sekretarz miasta. Łącznie na 99 pracowników wydano 301 tys. zł netto. W Rykach 88 urzędników otrzymało w sumie 152,5 tys. zł netto.

Na ekstrapieniądze czekają jeszcze w urzędach miast w Puławach, Opolu Lubelskim i Kraśniku. – Otrzymają je wszyscy, którzy przepracowali w 2011 roku co najmniej pół roku – informuje Krzysztof Ryczek, inspektor ds. informacji UM w Opolu Lubelskim.

Wypłata trzynastek w Opolu planowana jest pod koniec stycznia lub na początku lutego. – Nie jesteśmy w stanie podać konkretnych kwot, ponieważ obecnie trwają wyliczenia wysokości wypłaty dla każdego pracownika z osobna – tłumaczy Ryczek.

– Trzynastki będą wypłacone u nas prawdopodobnie pod koniec stycznia – mówi January Pawlos z Urzędu Miasta Kraśnik. Ile? Tego kraśniccy urzędnicy nie chcieli ujawnić. – Zdaniem naszego prawnika, wysokość trzynastek nie jest informacją publiczną – twierdzi Pawlos.

Czy dodatkowe pensje, w czasach, kiedy większość samorządów tnie wydatki z powodu kryzysu, są potrzebne? – Trudno odbierać ludziom coś, co istnieje od lat – komentuje Jerzy Gąska, burmistrz Ryk. – Lepiej szukać oszczędności gdzie indziej, na przykład tnąc zatrudnienie i stawiać na efektywność, ale nie obniżać pensji, bo człowiek słabo wynagradzany traci motywację do pracy.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 23

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
vlad / 31 stycznia 2012 r. o 23:02
0
[quote name='gość' timestamp='1327748622' post='589408']
Tak.. Te wszystkie negatywne komentarze są zapewne od bezrobotnych, albo wiecznie niezadowolonych ze swojej pracy. Tak się składa, że niedawno zacząłem pracę w UM, bardzo musiałem się naprodukować, żeby te pracę dostać! 5 lat studiów mgr, studia podyplomowe, ciągłe kursy i szkolenia, w między czasie praktyki i staże za naprawdę marne pieniądze. To jednak przyniosło w końcu efekt! Ludzie weźcie się do roboty, bo same studia w dzisiejszych czsach nie wystarczają! Tak ciężko to zrozumieć? Najlepiej siedzieć w domu i płakać nad swoją tragiczną sytuacją - bo przecież pracy nie ma! A wszystkiemu winni są urzędnicy, bo mają stałą pracę? Oni wam posadę zabrali? Wiem,, że są w urzędach osoby, które dostały pracę wyłącznie po znajomości, ale to nie oznacza, że droga jest całkowicie zamknieta dla zwykłych ludzi!
[/quote]

nie no brak slow....przepracuj w styczniu 16h dziennie to nikt Ci slowa nie powie!
Wyobraź sobie ze sa zawody bardziej wymagajace i wypłacane jest wynagrodzenie za rzeczywisty czas pracy a nie czas wyimaginowany, wiec nie p....l prosze i nie tlumacz nic bo to po prostu jest kretynski zapis.
Przez takich jak Wy pasozytow jest deficyt.
Pomijam fakt, ze nigdy nie ma lokum dla osoby cierpiacej, np.: w przypadku przemocy w rodzinie, matka z dzieckiem nie moze gdzie sie schronic, bo pieniadze na trzynastki zamrozone a w skali kraju pieniadze sa horendalne.
Wszyscy co korzystaja z tego pseudoprzywileju powinni czuc sie winni.
[quote name='gość' timestamp='1327748622' post='589408']
Tak.. Te wszystkie negatywne komentarze są zapewne od bezrobotnych, albo wiecznie niezadowolonych ze swojej pracy. Tak się składa, że niedawno zacząłem pracę w UM, bardzo musiałem się naprodukować, żeby te pracę dostać! 5 lat studiów mgr, studia podyplomowe, ciągłe kursy i szkolenia, w między czasie praktyki i staże za naprawdę marne pieniądze. To jednak przyniosło w końcu efekt! Ludzie weźcie się do roboty, bo same studia w dzisiejszych czsach nie... rozwiń
Avatar
gość / 28 stycznia 2012 r. o 12:03
0
Tak.. Te wszystkie negatywne komentarze są zapewne od bezrobotnych, albo wiecznie niezadowolonych ze swojej pracy. Tak się składa, że niedawno zacząłem pracę w UM, bardzo musiałem się naprodukować, żeby te pracę dostać! 5 lat studiów mgr, studia podyplomowe, ciągłe kursy i szkolenia, w między czasie praktyki i staże za naprawdę marne pieniądze. To jednak przyniosło w końcu efekt! Ludzie weźcie się do roboty, bo same studia w dzisiejszych czsach nie wystarczają! Tak ciężko to zrozumieć? Najlepiej siedzieć w domu i płakać nad swoją tragiczną sytuacją - bo przecież pracy nie ma! A wszystkiemu winni są urzędnicy, bo mają stałą pracę? Oni wam posadę zabrali? Wiem,, że są w urzędach osoby, które dostały pracę wyłącznie po znajomości, ale to nie oznacza, że droga jest całkowicie zamknieta dla zwykłych ludzi!
Tak.. Te wszystkie negatywne komentarze są zapewne od bezrobotnych, albo wiecznie niezadowolonych ze swojej pracy. Tak się składa, że niedawno zacząłem pracę w UM, bardzo musiałem się naprodukować, żeby te pracę dostać! 5 lat studiów mgr, studia podyplomowe, ciągłe kursy i szkolenia, w między czasie praktyki i staże za naprawdę marne pieniądze. To jednak przyniosło w końcu efekt! Ludzie weźcie się do roboty, bo same studia w dzisiejszych czsach nie wystarczają! Tak ciężko to zrozumieć? Najlepiej siedzieć w domu i płakać nad swoją... rozwiń
Avatar
urzędnik / 27 stycznia 2012 r. o 20:16
0
Słownictwo jakiego tam użyłeś pozwoliło mi na określenie posta jako chamskiego niestety.
Nie zapominaj, że my (my = urzędnicy) też mamy do czynienia z innymi urzędnikami i jeśli myślisz, że istnieją jakieś solidarności zawodowe, to się mylisz. Starzy urzędnicy różnych instytucji się znają i mają faktycznie łatwiej. Ale łatwiej nie mają przez znajomości, a przez znajomość zagmatwanych przepisów. Nieraz widziałem jak zawczasu przygotowują różne niepotrzebne niby dokumenty tylko po to, żeby nie jeździć po kilka razy.
Łatwiej jest też dlatego, ze sprawy są w zasadzie dość podobne i poprzez ciągłe ich wykonywanie zna się już te procedury na pamięć.

Wiem doskonale jak jesteśmy postrzegani przez Was i wiem również o tym, że urząd to cała załoga a nie jednostka. Wiedz też o tym, że petenci (klienci sic!) również są postrzegani jako grupa i jednostki potrafią bardzo zniechęcić do tej grupy. Co gorsza Wasz obraz psują zarówno osoby (nazwijmy to delikatnie) zbyt krzykliwe jak również osoby zbyt życzliwe. My nie możemy przyjmować żadnych prezentów, a ludziom jest baaaaardzo trudno zrozumieć, że zostawiona czekolada czy kawa i tak nie wpłynie na czas wykonania danej sprawy. Zresztą zostawienie podarunku nie ma sensu z tego powodu, że wydawanie papierów jest naszą pracą. Czy kierowcom MPK też daje się prezenty za przewiezienie z przystanku A do przystanku B? Taka robota i już.

Z jednej strony naleciałości czasów, gdy urzędnik był panem, a z drugiej te wszystkie procedury i bezmyślne przepisy.Prześledź sobie JRWA i zobacz ile tam jest bubli (zwłaszcza w sferze archiwizacji). Zarówno elektroniczne systemy EOD jak i te zwykłe, papierowe zmuszają do ścisłego trzymania się procedur, w których nie zrobisz punktu K, dopóki nie będzie skończonego punktu J. Durnie na górze nie rozumieją,że kolejność jaka jest ustalona nie ma sensu. My, zwłaszcza z EOD nie możemy żadnego kroku pominąć, bo zaraz komórka nadzorcza dostaje informację o możliwych nieprawidłowościach. Tu nie ma możliwości poprawiania, dodawania lub usuwania informacji bez pozostawienia śladów.

Przykro, że nie spotkałeś ludzkiego urzędnika, nie mówmy o kimś "jak ja", bo ja też jestem tylko człowiekiem i swoje wady mam. Na pewno ideałem nie jestem i nawet nie pretenduję do tego.
Obecnie coraz większe możliwości daje internet, próbuj go używać.

Trudno nie czuć się urażonym, gdy czyta się o "jeb... urzędnikach", "kawopijcach" i najlepsze co ostatnio słyszałem (choć doprowadziło koleżanki z pokoju obok do łez) "biurwami pospolitymi". Mimo wszystko jestem w środowisku urzędniczym i co uderza w środowisko uderza też we mnie osobiście.
Ufam jednak, że tak jak napisałeś, poprzedni post to nie było chamstwo, a tylko ekspresja podkreślająca tezy

Myślę, że urzędy się zmienią. Czy to będzie za mojego pokolenia nie wiem. Być może przesiąknę "starym" i nie dam Ci długopisu do napisania podania, a być może załatwisz wszystko, czego potrzebujesz.

Za piwko dziękuję, ale niestety aktualnie pracuję w domu nad sprawozdaniem z wykonania projektu :/
No dobra, przerwę sobie zrobiłem na napisanie tego posta, ale jeszcze trochę mi zostało roboty i nie mogę się rozleniwiać browarkiem.

Ale się rozpisałem ... ehhhh.


A i przepraszam, paluch się omsknął. Brutto mam 1490zł.
Niezaprzeczalnym plusem jest jeszcze to, że formalnie musi być przestrzegany kodeks pracy. Wiesz... urlopy, czas pracy itp. Inna rzecz, że nie mogę sobie policzyć za dużo nadgodzin w urzędzie, a skoro nie mogę w urzędzie, to po co tam siedzieć? I pracuje się w domu po godzinach :/
Słownictwo jakiego tam użyłeś pozwoliło mi na określenie posta jako chamskiego niestety.
Nie zapominaj, że my (my = urzędnicy) też mamy do czynienia z innymi urzędnikami i jeśli myślisz, że istnieją jakieś solidarności zawodowe, to się mylisz. Starzy urzędnicy różnych instytucji się znają i mają faktycznie łatwiej. Ale łatwiej nie mają przez znajomości, a przez znajomość zagmatwanych przepisów. Nieraz widziałem jak zawczasu przygotowują różne niepotrzebne niby dokumenty tylko po to, żeby nie jeździć po kilka razy.
Łatwiej jest te... rozwiń
Avatar
Pedroo / 27 stycznia 2012 r. o 19:17
0
Po pierwsze post nie był chamski,był prawdziwy,a to napisałem na podstawie tego co doświadczyłem sam po "przebojach" z UM czy starostwem.Nie są to sytuacje zasłyszane od taksówkarza brata kolegi znajomego sąsiada.Muszę ci wyjaśnić,że niestety jak do tej pory nie spotkałem się z takim typem urzędnika/człowieka jaki Ty nakreśliłeś.Czy są tacy ludzie?Na pewno gdzieś są.

Mój post nie miał za zadanie jak to nazwałeś "wsadzać wszystkich do jednego wora",a tylko nakreślić sytuację jaka obecnie panuje w urzędach.Zgodzę się z tym,że nie należy generalizować,dlatego że w każdej grupie społecznej czy zawodowej znajdzie się "czarna owca" czy w przypadkach w/w urzędów całe stada.

Musisz tylko mieć świadomość jak jesteście (urzędnicy) postrzegani przez interesantów w przypadkach opisanych w moim wcześniejszym poście.Niestety w każdej formacji jednostki pracują na wizerunek całości.

Na koniec dodaję,że absolutnie "nic nie mam" do tej garstki normalnych urzędników.

Także kolego nie musisz czuć się urażony i śmiało strzel sobie browarka na weekend.
Po pierwsze post nie był chamski,był prawdziwy,a to napisałem na podstawie tego co doświadczyłem sam po "przebojach" z UM czy starostwem.Nie są to sytuacje zasłyszane od taksówkarza brata kolegi znajomego sąsiada.Muszę ci wyjaśnić,że niestety jak do tej pory nie spotkałem się z takim typem urzędnika/człowieka jaki Ty nakreśliłeś.Czy są tacy ludzie?Na pewno gdzieś są.

Mój post nie miał za zadanie jak to nazwałeś "wsadzać wszystkich do jednego wora",a tylko nakreślić sytuację jaka obecnie panuje w urzędach.Zgod... rozwiń
Avatar
max / 27 stycznia 2012 r. o 18:46
0
Tak ryża @ dba o swój elektorat.
Avatar
urzędnik / 27 stycznia 2012 r. o 17:57
0
Pedroo zastanowiłbyś się trochę przed takim chamskim pisaniem.
Nie wkładaj wszystkich urzędników do jednego wora. Nawet nie wiesz ile pracy jest nałożone na nas i ile ciągle dokładają.
Pensje jak pensje, są bo są. Ja po 5 latach zarabiam całe 1390zł brutto. Czy to dużo? Pewnie - cała płaca minimalna Ostatnia podwyżka była ..... hmmm ....... 2 lata temu

Dopóki nie zacząłem pracy w urzędzie uważałem podobnie jak Ty - Ot darmozjady na państwowym - ale cóż. Darmozjadowanie się skończyło po 2 miesiącach pracy.

Obecnie bardzo poważnie zastanawiam się nad zmianą pracy. Z każdej strony, z dołu, z góry obrywa się nam urzędnikom.
Rząd pieprzy o ograniczaniu wydatków na administrację, a tworzy coraz więcej bubli prawnych, według których my MUSIMY pracować. Nawet jeśli ktoś chciałby Tobie Pedroo iść na rękę i załatwić cokolwiek szybciej, to po prostu nie może.
niektóre procedury są tak beznadziejnie głupie, że nawet nie wspomina się o nich ludziom, bo by nie uwierzyli.
Prawo tworzone za czasów komuny było lepiej zorganizowane i przemyślane niż to co wprowadzili deb***e po 89, nie wspominając już o przepisach dostosowawczych do unii.

Czy są jednak urzędnicy, których opisujesz? SĄ!!! Są też w moim urzędzie.
Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak to jest 8 godzin pracować z ludźmi, którzy nie potrafią zrozumieć, że ktoś chce coś naprawić w urzędzie, pomóc w czymś innym lub po prostu pracować. Kruszenie tego betonu jest baaardzo męczące.

Proszę Cię tylko o to, żebyś nie mieszał wszystkich z błotem. Nie życzę sobie tego.
Pedroo zastanowiłbyś się trochę przed takim chamskim pisaniem.
Nie wkładaj wszystkich urzędników do jednego wora. Nawet nie wiesz ile pracy jest nałożone na nas i ile ciągle dokładają.
Pensje jak pensje, są bo są. Ja po 5 latach zarabiam całe 1390zł brutto. Czy to dużo? Pewnie - cała płaca minimalna Ostatnia podwyżka była ..... hmmm ....... 2 lata temu

Dopóki nie zacząłem pracy w urzędzie uważałem podobnie jak Ty - Ot darmozjady na państwowym - ale cóż. Darmozjadowanie się skończyło po 2 miesiącach pracy.
<... rozwiń
Avatar
gelu / 27 stycznia 2012 r. o 17:47
0
[quote name='gryzipiórek' timestamp='1327678784' post='589111']
Jak jest konkurs na stanowisko urzędnicze to czasem trudno wybrać z 20-tu osób jedną.Niestety urzędnik jest od tego aby wybrnąć przy stosowaniu niekiedy głupawego prawa i aby dopasować tak,żeby interesant był w miarę zadowolony.Te marne 13-tki to dodatek trudnościowy za załatwianie bardzo zawiłych spraw.Trzeba wiedzieć o tym ,że pracownik administracji odpowiada od 3-12 pensji miesięcznych brutto,za nietrafne decyzje.Te decyzje podejmuje w obliczu kilku interpretacji na jedno zagadnienie,obecnie psy i koty mają więcej praw jak szary urzędniczyna.
[/quote]
No tak nie ma z kogo wybierać.... kolego gryzipiurek kogo ty chcesz czarować... kazdy wie że urzedy to siedlisko nepotyzmu na ogromna skalę, i czesto zanim ogłoszony zostaje konkurs na dane stanowisko to juz wiadomo kto go wygra .... oczywiście jakis pociotek pracujacego juz tam darmozjada:))) spotkałem ostatnio kolege z roku który dostał jakims cudem robote w u m Lublin kazdy sie go w robocie pytal kogo zna ??? czyim jest protegowanym??? że dostal robote:)) Oczywiscie że są pewnie i mnormalni szarzy urzednicy , pewnie sa i jacys kompetetni a zdarzaja sie do tego i mili i uprzejmi ale jest caaaała masa pociotków urzedasów na wyzszych stołkach, tempaków , którym sie wydaje że wszyskie rozumy pozjadali , kórzy sa nie do ruszenia bo tatus ciocia albo tatusia znajomy załatwił im robote.
Ciekaw jestem jaki procent urzedników na wyzszych stanowiskach ....ma bezrobotne dzieci???
[quote name='gryzipiórek' timestamp='1327678784' post='589111']
Jak jest konkurs na stanowisko urzędnicze to czasem trudno wybrać z 20-tu osób jedną.Niestety urzędnik jest od tego aby wybrnąć przy stosowaniu niekiedy głupawego prawa i aby dopasować tak,żeby interesant był w miarę zadowolony.Te marne 13-tki to dodatek trudnościowy za załatwianie bardzo zawiłych spraw.Trzeba wiedzieć o tym ,że pracownik administracji odpowiada od 3-12 pensji miesięcznych brutto,za nietrafne decyzje.Te decyzje podejmuje w obliczu k... rozwiń
Avatar
Pedroo / 27 stycznia 2012 r. o 17:18
0
1600zł na rękę tylko za siedzenie na d*pie to źle? Kiedy idziesz do urzędu czynnego od 8.00 to zawsze przyjmują interesantów z 10-15 min później,bo się darmozjady kawy nie nachlali jeszcze z rana ! Zaraz po otwarciu drzwi wejściowych fetor kawy jest tak mocny,że po 2 wdechach się spać odechciewa !Do któregokolwiek z pokoi nie wejdziesz to tylko śmichy-chichy i proszę poczekać kilka minut ! To jest skandal co się w tych urzędach dzieje! Jeszcze 13tek wam się zachciało kawochlaje jedne! Źle ci siedzieć na tyłku za cieplutkim biurkiem z dostępem do internetu ? To idź siądź 12h na kasę do supermarketu za najniższą krajową,albo pojeździj za kółkiem zawodowo od rana do nocy.Bez 13tek,bez dodatków,bez przywilejów za to z pytaniem czy cię nie wywalą,bo firma splajtuje!Ludzie też mają rodziny,też mają kredyty,też muszą jakoś związać koniec z końcem zachrzaniając po 12-14h dziennie nie mając czasu dla rodziny !A wy po 8 godzinach światełko "pstryk" i do domciu znowu d*pę grzać!Jeszcze raz mówię źle wam ?!To zamieńcie swoje cięcie w ch*** na koszt podatnika na konkretną robotę!Wtedy będziecie wracać na kolanach do tego waszego kawą i mlekiem płynącego urzędu i może w końcu przestaniecie narzekać!
1600zł na rękę tylko za siedzenie na d*pie to źle? Kiedy idziesz do urzędu czynnego od 8.00 to zawsze przyjmują interesantów z 10-15 min później,bo się darmozjady kawy nie nachlali jeszcze z rana ! Zaraz po otwarciu drzwi wejściowych fetor kawy jest tak mocny,że po 2 wdechach się spać odechciewa !Do któregokolwiek z pokoi nie wejdziesz to tylko śmichy-chichy i proszę poczekać kilka minut ! To jest skandal co się w tych urzędach dzieje! Jeszcze 13tek wam się zachciało kawochlaje jedne! Źle ci siedzieć na tyłku za cieplutki... rozwiń
Avatar
gryzipiórek / 27 stycznia 2012 r. o 16:39
0
Jak jest konkurs na stanowisko urzędnicze to czasem trudno wybrać z 20-tu osób jedną.Niestety urzędnik jest od tego aby wybrnąć przy stosowaniu niekiedy głupawego prawa i aby dopasować tak,żeby interesant był w miarę zadowolony.Te marne 13-tki to dodatek trudnościowy za załatwianie bardzo zawiłych spraw.Trzeba wiedzieć o tym ,że pracownik administracji odpowiada od 3-12 pensji miesięcznych brutto,za nietrafne decyzje.Te decyzje podejmuje w obliczu kilku interpretacji na jedno zagadnienie,obecnie psy i koty mają więcej praw jak szary urzędniczyna.
Avatar
gelu / 27 stycznia 2012 r. o 14:44
0
jest gruuubo przed 15 a tu widzę wielu urzedasów sie wypowieda ....zapier..dl widze że nie ma czasu na nic ledwo starcza czasu na siedzenie na necie i uzlanie sie nad sobą.....hahaha za marne 1600zł.....
Avatar
vlad / 31 stycznia 2012 r. o 23:02
0
[quote name='gość' timestamp='1327748622' post='589408']
Tak.. Te wszystkie negatywne komentarze są zapewne od bezrobotnych, albo wiecznie niezadowolonych ze swojej pracy. Tak się składa, że niedawno zacząłem pracę w UM, bardzo musiałem się naprodukować, żeby te pracę dostać! 5 lat studiów mgr, studia podyplomowe, ciągłe kursy i szkolenia, w między czasie praktyki i staże za naprawdę marne pieniądze. To jednak przyniosło w końcu efekt! Ludzie weźcie się do roboty, bo same studia w dzisiejszych czsach nie wystarczają! Tak ciężko to zrozumieć? Najlepiej siedzieć w domu i płakać nad swoją tragiczną sytuacją - bo przecież pracy nie ma! A wszystkiemu winni są urzędnicy, bo mają stałą pracę? Oni wam posadę zabrali? Wiem,, że są w urzędach osoby, które dostały pracę wyłącznie po znajomości, ale to nie oznacza, że droga jest całkowicie zamknieta dla zwykłych ludzi!
[/quote]

nie no brak slow....przepracuj w styczniu 16h dziennie to nikt Ci slowa nie powie!
Wyobraź sobie ze sa zawody bardziej wymagajace i wypłacane jest wynagrodzenie za rzeczywisty czas pracy a nie czas wyimaginowany, wiec nie p....l prosze i nie tlumacz nic bo to po prostu jest kretynski zapis.
Przez takich jak Wy pasozytow jest deficyt.
Pomijam fakt, ze nigdy nie ma lokum dla osoby cierpiacej, np.: w przypadku przemocy w rodzinie, matka z dzieckiem nie moze gdzie sie schronic, bo pieniadze na trzynastki zamrozone a w skali kraju pieniadze sa horendalne.
Wszyscy co korzystaja z tego pseudoprzywileju powinni czuc sie winni.
[quote name='gość' timestamp='1327748622' post='589408']
Tak.. Te wszystkie negatywne komentarze są zapewne od bezrobotnych, albo wiecznie niezadowolonych ze swojej pracy. Tak się składa, że niedawno zacząłem pracę w UM, bardzo musiałem się naprodukować, żeby te pracę dostać! 5 lat studiów mgr, studia podyplomowe, ciągłe kursy i szkolenia, w między czasie praktyki i staże za naprawdę marne pieniądze. To jednak przyniosło w końcu efekt! Ludzie weźcie się do roboty, bo same studia w dzisiejszych czsach nie... rozwiń
Avatar
gość / 28 stycznia 2012 r. o 12:03
0
Tak.. Te wszystkie negatywne komentarze są zapewne od bezrobotnych, albo wiecznie niezadowolonych ze swojej pracy. Tak się składa, że niedawno zacząłem pracę w UM, bardzo musiałem się naprodukować, żeby te pracę dostać! 5 lat studiów mgr, studia podyplomowe, ciągłe kursy i szkolenia, w między czasie praktyki i staże za naprawdę marne pieniądze. To jednak przyniosło w końcu efekt! Ludzie weźcie się do roboty, bo same studia w dzisiejszych czsach nie wystarczają! Tak ciężko to zrozumieć? Najlepiej siedzieć w domu i płakać nad swoją tragiczną sytuacją - bo przecież pracy nie ma! A wszystkiemu winni są urzędnicy, bo mają stałą pracę? Oni wam posadę zabrali? Wiem,, że są w urzędach osoby, które dostały pracę wyłącznie po znajomości, ale to nie oznacza, że droga jest całkowicie zamknieta dla zwykłych ludzi!
Tak.. Te wszystkie negatywne komentarze są zapewne od bezrobotnych, albo wiecznie niezadowolonych ze swojej pracy. Tak się składa, że niedawno zacząłem pracę w UM, bardzo musiałem się naprodukować, żeby te pracę dostać! 5 lat studiów mgr, studia podyplomowe, ciągłe kursy i szkolenia, w między czasie praktyki i staże za naprawdę marne pieniądze. To jednak przyniosło w końcu efekt! Ludzie weźcie się do roboty, bo same studia w dzisiejszych czsach nie wystarczają! Tak ciężko to zrozumieć? Najlepiej siedzieć w domu i płakać nad swoją... rozwiń
Avatar
urzędnik / 27 stycznia 2012 r. o 20:16
0
Słownictwo jakiego tam użyłeś pozwoliło mi na określenie posta jako chamskiego niestety.
Nie zapominaj, że my (my = urzędnicy) też mamy do czynienia z innymi urzędnikami i jeśli myślisz, że istnieją jakieś solidarności zawodowe, to się mylisz. Starzy urzędnicy różnych instytucji się znają i mają faktycznie łatwiej. Ale łatwiej nie mają przez znajomości, a przez znajomość zagmatwanych przepisów. Nieraz widziałem jak zawczasu przygotowują różne niepotrzebne niby dokumenty tylko po to, żeby nie jeździć po kilka razy.
Łatwiej jest też dlatego, ze sprawy są w zasadzie dość podobne i poprzez ciągłe ich wykonywanie zna się już te procedury na pamięć.

Wiem doskonale jak jesteśmy postrzegani przez Was i wiem również o tym, że urząd to cała załoga a nie jednostka. Wiedz też o tym, że petenci (klienci sic!) również są postrzegani jako grupa i jednostki potrafią bardzo zniechęcić do tej grupy. Co gorsza Wasz obraz psują zarówno osoby (nazwijmy to delikatnie) zbyt krzykliwe jak również osoby zbyt życzliwe. My nie możemy przyjmować żadnych prezentów, a ludziom jest baaaaardzo trudno zrozumieć, że zostawiona czekolada czy kawa i tak nie wpłynie na czas wykonania danej sprawy. Zresztą zostawienie podarunku nie ma sensu z tego powodu, że wydawanie papierów jest naszą pracą. Czy kierowcom MPK też daje się prezenty za przewiezienie z przystanku A do przystanku B? Taka robota i już.

Z jednej strony naleciałości czasów, gdy urzędnik był panem, a z drugiej te wszystkie procedury i bezmyślne przepisy.Prześledź sobie JRWA i zobacz ile tam jest bubli (zwłaszcza w sferze archiwizacji). Zarówno elektroniczne systemy EOD jak i te zwykłe, papierowe zmuszają do ścisłego trzymania się procedur, w których nie zrobisz punktu K, dopóki nie będzie skończonego punktu J. Durnie na górze nie rozumieją,że kolejność jaka jest ustalona nie ma sensu. My, zwłaszcza z EOD nie możemy żadnego kroku pominąć, bo zaraz komórka nadzorcza dostaje informację o możliwych nieprawidłowościach. Tu nie ma możliwości poprawiania, dodawania lub usuwania informacji bez pozostawienia śladów.

Przykro, że nie spotkałeś ludzkiego urzędnika, nie mówmy o kimś "jak ja", bo ja też jestem tylko człowiekiem i swoje wady mam. Na pewno ideałem nie jestem i nawet nie pretenduję do tego.
Obecnie coraz większe możliwości daje internet, próbuj go używać.

Trudno nie czuć się urażonym, gdy czyta się o "jeb... urzędnikach", "kawopijcach" i najlepsze co ostatnio słyszałem (choć doprowadziło koleżanki z pokoju obok do łez) "biurwami pospolitymi". Mimo wszystko jestem w środowisku urzędniczym i co uderza w środowisko uderza też we mnie osobiście.
Ufam jednak, że tak jak napisałeś, poprzedni post to nie było chamstwo, a tylko ekspresja podkreślająca tezy

Myślę, że urzędy się zmienią. Czy to będzie za mojego pokolenia nie wiem. Być może przesiąknę "starym" i nie dam Ci długopisu do napisania podania, a być może załatwisz wszystko, czego potrzebujesz.

Za piwko dziękuję, ale niestety aktualnie pracuję w domu nad sprawozdaniem z wykonania projektu :/
No dobra, przerwę sobie zrobiłem na napisanie tego posta, ale jeszcze trochę mi zostało roboty i nie mogę się rozleniwiać browarkiem.

Ale się rozpisałem ... ehhhh.


A i przepraszam, paluch się omsknął. Brutto mam 1490zł.
Niezaprzeczalnym plusem jest jeszcze to, że formalnie musi być przestrzegany kodeks pracy. Wiesz... urlopy, czas pracy itp. Inna rzecz, że nie mogę sobie policzyć za dużo nadgodzin w urzędzie, a skoro nie mogę w urzędzie, to po co tam siedzieć? I pracuje się w domu po godzinach :/
Słownictwo jakiego tam użyłeś pozwoliło mi na określenie posta jako chamskiego niestety.
Nie zapominaj, że my (my = urzędnicy) też mamy do czynienia z innymi urzędnikami i jeśli myślisz, że istnieją jakieś solidarności zawodowe, to się mylisz. Starzy urzędnicy różnych instytucji się znają i mają faktycznie łatwiej. Ale łatwiej nie mają przez znajomości, a przez znajomość zagmatwanych przepisów. Nieraz widziałem jak zawczasu przygotowują różne niepotrzebne niby dokumenty tylko po to, żeby nie jeździć po kilka razy.
Łatwiej jest te... rozwiń
Avatar
Pedroo / 27 stycznia 2012 r. o 19:17
0
Po pierwsze post nie był chamski,był prawdziwy,a to napisałem na podstawie tego co doświadczyłem sam po "przebojach" z UM czy starostwem.Nie są to sytuacje zasłyszane od taksówkarza brata kolegi znajomego sąsiada.Muszę ci wyjaśnić,że niestety jak do tej pory nie spotkałem się z takim typem urzędnika/człowieka jaki Ty nakreśliłeś.Czy są tacy ludzie?Na pewno gdzieś są.

Mój post nie miał za zadanie jak to nazwałeś "wsadzać wszystkich do jednego wora",a tylko nakreślić sytuację jaka obecnie panuje w urzędach.Zgodzę się z tym,że nie należy generalizować,dlatego że w każdej grupie społecznej czy zawodowej znajdzie się "czarna owca" czy w przypadkach w/w urzędów całe stada.

Musisz tylko mieć świadomość jak jesteście (urzędnicy) postrzegani przez interesantów w przypadkach opisanych w moim wcześniejszym poście.Niestety w każdej formacji jednostki pracują na wizerunek całości.

Na koniec dodaję,że absolutnie "nic nie mam" do tej garstki normalnych urzędników.

Także kolego nie musisz czuć się urażony i śmiało strzel sobie browarka na weekend.
Po pierwsze post nie był chamski,był prawdziwy,a to napisałem na podstawie tego co doświadczyłem sam po "przebojach" z UM czy starostwem.Nie są to sytuacje zasłyszane od taksówkarza brata kolegi znajomego sąsiada.Muszę ci wyjaśnić,że niestety jak do tej pory nie spotkałem się z takim typem urzędnika/człowieka jaki Ty nakreśliłeś.Czy są tacy ludzie?Na pewno gdzieś są.

Mój post nie miał za zadanie jak to nazwałeś "wsadzać wszystkich do jednego wora",a tylko nakreślić sytuację jaka obecnie panuje w urzędach.Zgod... rozwiń
Avatar
max / 27 stycznia 2012 r. o 18:46
0
Tak ryża @ dba o swój elektorat.
Avatar
urzędnik / 27 stycznia 2012 r. o 17:57
0
Pedroo zastanowiłbyś się trochę przed takim chamskim pisaniem.
Nie wkładaj wszystkich urzędników do jednego wora. Nawet nie wiesz ile pracy jest nałożone na nas i ile ciągle dokładają.
Pensje jak pensje, są bo są. Ja po 5 latach zarabiam całe 1390zł brutto. Czy to dużo? Pewnie - cała płaca minimalna Ostatnia podwyżka była ..... hmmm ....... 2 lata temu

Dopóki nie zacząłem pracy w urzędzie uważałem podobnie jak Ty - Ot darmozjady na państwowym - ale cóż. Darmozjadowanie się skończyło po 2 miesiącach pracy.

Obecnie bardzo poważnie zastanawiam się nad zmianą pracy. Z każdej strony, z dołu, z góry obrywa się nam urzędnikom.
Rząd pieprzy o ograniczaniu wydatków na administrację, a tworzy coraz więcej bubli prawnych, według których my MUSIMY pracować. Nawet jeśli ktoś chciałby Tobie Pedroo iść na rękę i załatwić cokolwiek szybciej, to po prostu nie może.
niektóre procedury są tak beznadziejnie głupie, że nawet nie wspomina się o nich ludziom, bo by nie uwierzyli.
Prawo tworzone za czasów komuny było lepiej zorganizowane i przemyślane niż to co wprowadzili deb***e po 89, nie wspominając już o przepisach dostosowawczych do unii.

Czy są jednak urzędnicy, których opisujesz? SĄ!!! Są też w moim urzędzie.
Nawet nie zdajesz sobie sprawy jak to jest 8 godzin pracować z ludźmi, którzy nie potrafią zrozumieć, że ktoś chce coś naprawić w urzędzie, pomóc w czymś innym lub po prostu pracować. Kruszenie tego betonu jest baaardzo męczące.

Proszę Cię tylko o to, żebyś nie mieszał wszystkich z błotem. Nie życzę sobie tego.
Pedroo zastanowiłbyś się trochę przed takim chamskim pisaniem.
Nie wkładaj wszystkich urzędników do jednego wora. Nawet nie wiesz ile pracy jest nałożone na nas i ile ciągle dokładają.
Pensje jak pensje, są bo są. Ja po 5 latach zarabiam całe 1390zł brutto. Czy to dużo? Pewnie - cała płaca minimalna Ostatnia podwyżka była ..... hmmm ....... 2 lata temu

Dopóki nie zacząłem pracy w urzędzie uważałem podobnie jak Ty - Ot darmozjady na państwowym - ale cóż. Darmozjadowanie się skończyło po 2 miesiącach pracy.
<... rozwiń
Avatar
gelu / 27 stycznia 2012 r. o 17:47
0
[quote name='gryzipiórek' timestamp='1327678784' post='589111']
Jak jest konkurs na stanowisko urzędnicze to czasem trudno wybrać z 20-tu osób jedną.Niestety urzędnik jest od tego aby wybrnąć przy stosowaniu niekiedy głupawego prawa i aby dopasować tak,żeby interesant był w miarę zadowolony.Te marne 13-tki to dodatek trudnościowy za załatwianie bardzo zawiłych spraw.Trzeba wiedzieć o tym ,że pracownik administracji odpowiada od 3-12 pensji miesięcznych brutto,za nietrafne decyzje.Te decyzje podejmuje w obliczu kilku interpretacji na jedno zagadnienie,obecnie psy i koty mają więcej praw jak szary urzędniczyna.
[/quote]
No tak nie ma z kogo wybierać.... kolego gryzipiurek kogo ty chcesz czarować... kazdy wie że urzedy to siedlisko nepotyzmu na ogromna skalę, i czesto zanim ogłoszony zostaje konkurs na dane stanowisko to juz wiadomo kto go wygra .... oczywiście jakis pociotek pracujacego juz tam darmozjada:))) spotkałem ostatnio kolege z roku który dostał jakims cudem robote w u m Lublin kazdy sie go w robocie pytal kogo zna ??? czyim jest protegowanym??? że dostal robote:)) Oczywiscie że są pewnie i mnormalni szarzy urzednicy , pewnie sa i jacys kompetetni a zdarzaja sie do tego i mili i uprzejmi ale jest caaaała masa pociotków urzedasów na wyzszych stołkach, tempaków , którym sie wydaje że wszyskie rozumy pozjadali , kórzy sa nie do ruszenia bo tatus ciocia albo tatusia znajomy załatwił im robote.
Ciekaw jestem jaki procent urzedników na wyzszych stanowiskach ....ma bezrobotne dzieci???
[quote name='gryzipiórek' timestamp='1327678784' post='589111']
Jak jest konkurs na stanowisko urzędnicze to czasem trudno wybrać z 20-tu osób jedną.Niestety urzędnik jest od tego aby wybrnąć przy stosowaniu niekiedy głupawego prawa i aby dopasować tak,żeby interesant był w miarę zadowolony.Te marne 13-tki to dodatek trudnościowy za załatwianie bardzo zawiłych spraw.Trzeba wiedzieć o tym ,że pracownik administracji odpowiada od 3-12 pensji miesięcznych brutto,za nietrafne decyzje.Te decyzje podejmuje w obliczu k... rozwiń
Avatar
Pedroo / 27 stycznia 2012 r. o 17:18
0
1600zł na rękę tylko za siedzenie na d*pie to źle? Kiedy idziesz do urzędu czynnego od 8.00 to zawsze przyjmują interesantów z 10-15 min później,bo się darmozjady kawy nie nachlali jeszcze z rana ! Zaraz po otwarciu drzwi wejściowych fetor kawy jest tak mocny,że po 2 wdechach się spać odechciewa !Do któregokolwiek z pokoi nie wejdziesz to tylko śmichy-chichy i proszę poczekać kilka minut ! To jest skandal co się w tych urzędach dzieje! Jeszcze 13tek wam się zachciało kawochlaje jedne! Źle ci siedzieć na tyłku za cieplutkim biurkiem z dostępem do internetu ? To idź siądź 12h na kasę do supermarketu za najniższą krajową,albo pojeździj za kółkiem zawodowo od rana do nocy.Bez 13tek,bez dodatków,bez przywilejów za to z pytaniem czy cię nie wywalą,bo firma splajtuje!Ludzie też mają rodziny,też mają kredyty,też muszą jakoś związać koniec z końcem zachrzaniając po 12-14h dziennie nie mając czasu dla rodziny !A wy po 8 godzinach światełko "pstryk" i do domciu znowu d*pę grzać!Jeszcze raz mówię źle wam ?!To zamieńcie swoje cięcie w ch*** na koszt podatnika na konkretną robotę!Wtedy będziecie wracać na kolanach do tego waszego kawą i mlekiem płynącego urzędu i może w końcu przestaniecie narzekać!
1600zł na rękę tylko za siedzenie na d*pie to źle? Kiedy idziesz do urzędu czynnego od 8.00 to zawsze przyjmują interesantów z 10-15 min później,bo się darmozjady kawy nie nachlali jeszcze z rana ! Zaraz po otwarciu drzwi wejściowych fetor kawy jest tak mocny,że po 2 wdechach się spać odechciewa !Do któregokolwiek z pokoi nie wejdziesz to tylko śmichy-chichy i proszę poczekać kilka minut ! To jest skandal co się w tych urzędach dzieje! Jeszcze 13tek wam się zachciało kawochlaje jedne! Źle ci siedzieć na tyłku za cieplutki... rozwiń
Avatar
gryzipiórek / 27 stycznia 2012 r. o 16:39
0
Jak jest konkurs na stanowisko urzędnicze to czasem trudno wybrać z 20-tu osób jedną.Niestety urzędnik jest od tego aby wybrnąć przy stosowaniu niekiedy głupawego prawa i aby dopasować tak,żeby interesant był w miarę zadowolony.Te marne 13-tki to dodatek trudnościowy za załatwianie bardzo zawiłych spraw.Trzeba wiedzieć o tym ,że pracownik administracji odpowiada od 3-12 pensji miesięcznych brutto,za nietrafne decyzje.Te decyzje podejmuje w obliczu kilku interpretacji na jedno zagadnienie,obecnie psy i koty mają więcej praw jak szary urzędniczyna.
Avatar
gelu / 27 stycznia 2012 r. o 14:44
0
jest gruuubo przed 15 a tu widzę wielu urzedasów sie wypowieda ....zapier..dl widze że nie ma czasu na nic ledwo starcza czasu na siedzenie na necie i uzlanie sie nad sobą.....hahaha za marne 1600zł.....
Zobacz wszystkie komentarze 23

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Arkadiusz Pelczar (prezes Pszczółki Start Lublin): David Dedek nadal będzie prowadził zespół

Arkadiusz Pelczar (prezes Pszczółki Start Lublin): David Dedek nadal będzie prowadził zespół

Rozmowa z Arkadiuszem Pelczarem, prezesem Pszczółki Start Lublin

Tragiczny wypadek. Samochód uderzył w drzewo i stanął w ogniu. 19-latka nie żyje

Tragiczny wypadek. Samochód uderzył w drzewo i stanął w ogniu. 19-latka nie żyje

W nocy z poniedziałku na wtorek na drodze z Sielc do Końskowoli (pow. puławski) doszło do śmiertelnego wypadku. 19-latka kierująca renault megane z niewiadomych przyczyn zjechała z jezdni i uderzyła w drzewo. Auto stanęło w ogniu. Młoda kobieta zginęła na miejscu.

Do szpitala dotarło 1800 rozmrożonych szczepionek. Musieli szybko znaleźć chętnych na szczepienie
Wideo
film

Do szpitala dotarło 1800 rozmrożonych szczepionek. Musieli szybko znaleźć chętnych na szczepienie

Do krakowskiego szpitala im. Żeromskiego dotarło ponad 1800 rozmrożonych szczepionek przeciwko COVID-19. Na ich wykorzystanie było zaledwie kilka dni. Trzeba było błyskawicznie zorganizować chętnych na szczepienie.

"Sztuka dla Niny". Aukcja charytatywna

"Sztuka dla Niny". Aukcja charytatywna

Nałęczowski Ośrodek Kultury oraz Galeria 1 im. B. Słomki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego zapraszają do uczestnictwa w charytatywnej aukcji dzieł sztuki na rzecz chorej na SMA Niny Słupskiej.

Fryzjer, kosmetyczka, tatuażystka. Kazali im zamknąć zakłady, a pomocy brak

Fryzjer, kosmetyczka, tatuażystka. Kazali im zamknąć zakłady, a pomocy brak

Fryzjerzy, kosmetyczki, tatuażyści z niepokojem wsłuchują się w rządowe komunikaty. Czekają nie tylko na możliwość działania, ale także na pomoc, która wciąż nie nadchodzi.

Badania. Pogoda ma wpływ na zakażenia koronawirusem

Badania. Pogoda ma wpływ na zakażenia koronawirusem

Przy wysokiej temperaturze, silnym nasłonecznieniu i umiarkowanej wilgotności powietrza ryzyko zakażeń koronawirusem jest zdecydowanie mniejsze niż w przypadku niskich temperatur, małej ilości słońca oraz bardzo wysokiej, ale też bardzo niskiej wilgotności powietrza - wynika z badań i analiz IMGW i CMKP.

Wakacje w Lublinie nie muszą być nudne

Wakacje w Lublinie nie muszą być nudne

28 propozycji zgłoszono do miejskiego konkursu ofert na zajęcia w ramach tegorocznej akcji „Lato w mieście”.

Druk 3D pomaga zaplanować operacje. Powstał trójwymiarowy model żyły ze zmianami nowotworowymi

Druk 3D pomaga zaplanować operacje. Powstał trójwymiarowy model żyły ze zmianami nowotworowymi

Polscy naukowcy wydrukowali trójwymiarowy model żyły pacjenta ze zmianami nowotworowymi. Dzięki temu lekarzom udało się precyzyjnie i bezpiecznie zaplanować zabieg usunięcia guza.

Lublin. Radna skarży się na ciężarówki

Lublin. Radna skarży się na ciężarówki

O zabezpieczenie przed zniszczeniem jezdni ul. Sowińskiego i Kazimierza Wielkiego apeluje do Ratusza miejska radna Monika Kwiatkowska (klub prezydenta Żuka).

Liga Mistrzów. Rewanżowe mecze ćwierćfinałowe - gdzie oglądać? Transmisja w TV, stream online

Liga Mistrzów. Rewanżowe mecze ćwierćfinałowe - gdzie oglądać? Transmisja w TV, stream online

We wtorek i środę poznamy półfinalistów piłkarskiej Ligi Mistrzów. Niezwykle ciężkie zadanie w meczach rewanżowych czeka Liverpool i Bayern Monachium. Bawarczycy zmagają się z istną plaga kontuzji, a wśród niezdolnych do gry jest między innymi Robert Lewandowski

Komisja badała doniesienia o mobbingu u marszałka. Co ustaliła?

Komisja badała doniesienia o mobbingu u marszałka. Co ustaliła?

Powołana przez marszałka województwa komisja nie dopatrzyła się mobbingu w jednym z departamentów w urzędzie. Jeden z pracowników pyta, czy to nie jest przyzwolenie na dalsze podobne działania.

Przedsiębiorca z Lublina dziś robi przyszłość. Zamiast karty implant pod skórą

Przedsiębiorca z Lublina dziś robi przyszłość. Zamiast karty implant pod skórą

Przedsiębiorca z Lublina stworzył pierwszy na świecie implant płatniczy wszczepiany pod skórę człowieka. To nie fantastyka. Można go już kupić i płacić nim nawet w osiedlowym sklepiku.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 13 kwietnia 2021 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 13 kwietnia 2021 roku

Respiratory od lubelskiego browaru

Respiratory od lubelskiego browaru

Dwa respiratory przekazała szpitalom z regionu Perła Browary Lubelskie. Urządzenia trafiły do lecznic w Lublinie i Hrubieszowie.

Strajk Kobiet, aborcja i Trybunał Konstytucyjny. Film Dziennika Wschodniego: "Matka (nie)Polka"
film

Strajk Kobiet, aborcja i Trybunał Konstytucyjny. Film Dziennika Wschodniego: "Matka (nie)Polka"

Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 22 października 2020 r. w sprawie aborcji podzielił polskie społeczeństwo. Część osób wyraziła swoje niezadowolenie, wychodząc na ulice wielu polskich miast i biorąc udział w wielotysięcznych manifestacjach. Z kolei inni cieszyli się, że Trybunał podjął ten temat i ograniczył możliwości dokonywania zabiegów przerywania ciąży. Porozmawialiśmy z osobami, których ta sprawa bezpośrednio dotyczy. Zapraszamy do obejrzenia filmu Dziennika Wschodniego

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.