Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

7 grudnia 2015 r.
20:04

18-latek z Ukrainy trzymał kuszę w akademiku. Już tam nie wróci

Autor: Zdjęcie autora toma jsz
0 34 A A

Kara grzywny grozi 18-letniemu obywatelowi Ukrainy, który w swoim pokoju w Domu Studenckim Helios na miasteczku akademickim UMCS trzymał kuszę. Były student lubelskiej uczelni stracił miejsce w akademiku.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Do zdarzenia doszło w ubiegły czwartek ok. godz. 22. Zostało ono opisane na profilu „Studencki Lublin” na portalu społecznościowym Facebook. Policjantów wezwali pracownicy akademika, którzy nie mogli poradzić sobie z awanturującym się agresywnym lokatorem.

– Podczas interwencji funkcjonariusze zauważyli w pokoju nastolatka kuszę. Broń została zabezpieczona, a młody człowiek trafił na komisariat – mówi Anna Kamola, z zespołu prasowego lubelskiej policji.

W jego pokoju policjanci nie natrafili na materiały nacjonalistyczne, co sugerowały niektóre media. Ukrainiec tłumaczył policjantom, że kuszę dostał w prezencie od swojego rodaka. Był przekonany, że posiadanie takiej broni jest w Polsce legalne. Nastolatek odpowie teraz za wykroczenie. Grozi mu grzywna. 

1 października 18-latek został skreślony z listy studentów UMCS, ale wciąż mieszkał w akademiku. Po ostatnich wydarzeniach już nie może tam wrócić.

– Osoba ta została także pozbawiona prawa do mieszkania w DS. „Helios” – informuje Aneta Adamska, rzecznik prasowy uczelni. I dodaje: – Tego pojedynczego zdarzenia, które miało miejsce w DS. „Helios”, nie można utożsamiać ze wszystkimi studentami pochodzenia ukraińskiego, kształcącymi się w UMCS i mieszkającymi w Lublinie – zastrzega.

Komentarze 34

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 9 grudnia 2015 o 10:14
0
zgadzam sie z przedmówcą, w polskim prawie kusza uznawana jest za broń na posiadanie której wymagane jest zezwolenie, nie mniej jednak krzywde komuś można zrobić nawet gołymi rękami. Samo posiadanie broni nie świadczy o umiejętności jej używania i możecie się śmiać bo na filmach wszystko wygląda na proste strzelanie z kuszy czy wspomnianym tu przez kogoś łuku, a w rzeczywistości efekty są "troszeczke" inne, poza tym nikt nie napisał ze ów chłopak groził komuś tą kuszą a poprostu ze zachowywał sie głośno i znaleziono u niego tą kusze
Avatar
Karoooool / 9 grudnia 2015 o 08:50
0

Zaraz zaraz, to w Polsce można sobie normalnie kupić kuszę w sklepie internetowym, a polskie prawo posiadania zabrania? A co z łukami, którymi też można zrobić krzywdę jak się trafi jakiś wariat?

To samo, co z nożami, maczetami, siekierami, łopatami, widłami, piłami, młotkami i.t.p., którymi też można zrobić krzywdę... jak trafi się jakiś wariat.

Avatar
sdghjl; / 8 grudnia 2015 o 20:45
0

Nie rozkminiam 1 października skreślony (wyrzucony) z listy studentów a w akademiku ponad 2 miesiące mieszkał?!. Nie rozkminiam.

Za moich czasów na recepcji siedziała kobieta o ksywie JASKINIA. Nie dało rady wejść do Heliosa bez pozostawienia legitymacji. Jak ktoś spoza akademika zostawał po bodajże 22:00, to przybiegała do pokoju i wywalała, albo trzeba było płacić (chyba 7 złotych).

Piękne czasy. Nikt nie trzymał kuszy, nie było awantur, można było normalnie palić papierosy, ale nie bylo opcji, żeby w Heliosie ktoś mieszkał na lewo na stałe (chociaż nie - był jeden gość po trzydziestce). Teraz podobno czujniki dymu i ochrona. Faszyzm normalnie.

Za moich czasów na recepcji siedziała kobieta o ksywie JASKINIA. Nie dało rady wejść do Heliosa bez pozostawienia legitymacji. Jak ktoś spoza akademika zostawał po bodajże 22:00, to przybiegała do pokoju i wywalała, albo trzeba było płacić (chyba 7 złotych).

Piękne czasy. Nikt nie trzymał kuszy, nie było awantur, można było normalnie palić papierosy, ale nie bylo opcji, żeby w Heliosie ktoś mieszkał na lewo na stałe (chociaż nie - był jeden gość po trzydziestce). Teraz podobno czujniki dymu i ochrona. Faszyzm normaln... rozwiń

Avatar
Gość / 8 grudnia 2015 o 15:51
0
Zaraz zaraz, to w Polsce można sobie normalnie kupić kuszę w sklepie internetowym, a polskie prawo posiadania zabrania? A co z łukami, którymi też można zrobić krzywdę jak się trafi jakiś wariat?
Avatar
Polak / 8 grudnia 2015 o 14:59
0

Parę słów komentarza. Traktujecie ludzi zbyt jednoznacznie. Co najmniej 70% studiujących w Lublinie studentów ze wschodu ma Kartę Polaka, znaczy się co najmniej jedno z dziadków było Polakiem. Fakt, bardzo wiele spośród nich pochodzi z rodzin mieszanych, wiele osób słabo mówi po polsku ale bardzo wiele osób (większość) ma polskie korzenie. To, że są słabo zintegrowani z Polakami to fakt. Ale z drugiej strony jacy mają być. Wychowali się na Ukrainie czy Białorusi, mieszkali tam od dzieciństwa, mieli tam znajomych czy kolegów, chodzili tam do szkoły. Często mają też różnych rodziców (matka Polka, ojciec Ukrainiec lub na odwrót, ewentualnie pół Polka, pół Ukrainiec). Obrażająć tych wszystkich ludzi i wrzucając ich do jednego wora robi się poważny błąd. Zniechęcają się do Polski i Polaków, ojczyzny często swych przodków. Wystarczy sięgnąć do historii Mazurów, którzy byli z pochodzenia Polakami, ale protestantami i co władze PRL z nimi zrobiły. Na Warmi i Mazurach po rodowitych Mazurach nie ma dziś już właściwie śladu. To samo z Ślązakami. Często dzieci i wnuki Powstańców Śląskich rodowitych Polaków uznawały się za Niemców. Była w tym duża wina komunistów, ale także i nasza narodu, bo często przyjeżdżał Polak na Ziemie Odzyskane i zwracał się do Polaka ty szwabska świnio. A taki Polak zadawałsobie pytanie jak to dla Niemców ja byłem Polak, a dla Polaków ja jestem Szwab. Nie znam sprawy i nie będę się wypowiadał. Wiem czym była UPA i jakie krzywdy wyrządziła Polakom. Ale mam pytanie kogo wolicie Ukraińców czy Białorusinów polskiego pochodzenia czy uchodźców z Bliskiego Wschodu (i nie tylko)...

Mam swoje zdanie na temat Polek czy Polaków, którzy szczególnie po 1943 (rzezi wołyńskiej i galicyjskiej) mieszali się z Ukraińcami. Osoby te wg. mnie nie zasługują na Kartę Polaka...

Mam swoje zdanie na temat Polek czy Polaków, którzy szczególnie po 1943 (rzezi wołyńskiej i galicyjskiej) mieszali się z Ukraińcami. Osoby te wg. mnie nie zasługują na Kartę Polaka...

rozwiń
Avatar
Wspólnota Polska / 8 grudnia 2015 o 14:52
0

Parę słów komentarza. Traktujecie ludzi zbyt jednoznacznie. Co najmniej 70% studiujących w Lublinie studentów ze wschodu ma Kartę Polaka, znaczy się co najmniej jedno z dziadków było Polakiem. Fakt, bardzo wiele spośród nich pochodzi z rodzin mieszanych, wiele osób słabo mówi po polsku ale bardzo wiele osób (większość) ma polskie korzenie. To, że są słabo zintegrowani z Polakami to fakt. Ale z drugiej strony jacy mają być. Wychowali się na Ukrainie czy Białorusi, mieszkali tam od dzieciństwa, mieli tam znajomych czy kolegów, chodzili tam do szkoły. Często mają też różnych rodziców (matka Polka, ojciec Ukrainiec lub na odwrót, ewentualnie pół Polka, pół Ukrainiec). Obrażająć tych wszystkich ludzi i wrzucając ich do jednego wora robi się poważny błąd. Zniechęcają się do Polski i Polaków, ojczyzny często swych przodków. Wystarczy sięgnąć do historii Mazurów, którzy byli z pochodzenia Polakami, ale protestantami i co władze PRL z nimi zrobiły. Na Warmi i Mazurach po rodowitych Mazurach nie ma dziś już właściwie śladu. To samo z Ślązakami. Często dzieci i wnuki Powstańców Śląskich rodowitych Polaków uznawały się za Niemców. Była w tym duża wina komunistów, ale także i nasza narodu, bo często przyjeżdżał Polak na Ziemie Odzyskane i zwracał się do Polaka ty szwabska świnio. A taki Polak zadawałsobie pytanie jak to dla Niemców ja byłem Polak, a dla Polaków ja jestem Szwab. Nie znam sprawy i nie będę się wypowiadał. Wiem czym była UPA i jakie krzywdy wyrządziła Polakom. Ale mam pytanie kogo wolicie Ukraińców czy Białorusinów polskiego pochodzenia czy uchodźców z Bliskiego Wschodu (i nie tylko)...

Parę słów komentarza. Traktujecie ludzi zbyt jednoznacznie. Co najmniej 70% studiujących w Lublinie studentów ze wschodu ma Kartę Polaka, znaczy się co najmniej jedno z dziadków było Polakiem. Fakt, bardzo wiele spośród nich pochodzi z rodzin mieszanych, wiele osób słabo mówi po polsku ale bardzo wiele osób (większość) ma polskie korzenie. To, że są słabo zintegrowani z Polakami to fakt. Ale z drugiej strony jacy mają być. Wychowali się na Ukrainie czy Białorusi, mieszkali tam od dzieciństwa, mieli tam znajomych czy kolegów, chodzili tam ... rozwiń

Avatar
beka z UMCS / 8 grudnia 2015 o 14:39
0

Mam pytanie na jakiej podstawie oni (Ukraińcy) studiują w Polsce. OK, jacyś tam może niech studiują. Ale 90% z nich nie zna (zna bardzo słabo) języka polskiego. Jak w języku, którego się nie zna można zdawać egzaminy, przygotowywać się do kolokwiów, rywalizować na równi z polskimi studentami i być tak samo traktowani i oceniani jak oni. Równie dobrze można by przyjąc na studia dresa co gimnazjum nawet nie skończył, czy babcię Gienię po 4 klasach spod hrubieszowskiej wsi...

Dobre pytanie.  Znam dwie osoby które studiują na wydziale Politologii UMCS. na stosunkach medzynarodowych połowa to Ukraincy. na całym wydziale jest ich bardzo duzo. Wykładowcy bardzo idą im na reke( nie wiem czy tak jest na prawde, tak mówi znajoma)Oni własciwie nic tam nie robią a zdaja egzaminy. Polacy maja chyab ciezej. Generlanie obecny wydział politologii UMCS to jakis zart, poziom jest nizszy niz na prywatnych uczelniach 10 lat temu. Czesc na kartę Polaka, którta podobno dosc łatwo dostac. Wiem tez ze czesc ze studentów ma stypendia, któych Polacy nie mają. Czyli życ i nie umierać. Nie dosc ze stypendium to jeszce łątwe zaliczenie ... a POlacy an zmywak  albo na lepsze uczlenie do warszawy, Krakowa, Poznania itp. bo te Lubelskie to 2 liga w Polsce :) "Profesóry" z umcs zadowolenie ze hoho, po maja studenów i kase z budzetu.  Nie dziwi mnie ze ludzie uciekaja po maturze na tzw zmywak, skoro obcokraowcy sa traktowani lepiej w dodatku humanistyczne kierunki nie gwaratują w lublinie zadnej pracy. UMCS bedzie przyjmował ich coraz wiecej bo jest to kroplówka dla uczleni. Juz teraz kilka kierunków powinni zlikwidowac z powodu zbyt małęgo zainteresowania, ratują sie Ukraincami. Wszytkie lubleksie uczlenie beda padac po 2020( z wyjątkiem medycznej) albo masowo beda sporwadzac ludzie zza wschodu. pytanie.... gdzie oni wszyscy znaja prace,,,.. dramat

Dobre pytanie.  Znam dwie osoby które studiują na wydziale Politologii UMCS. na stosunkach medzynarodowych połowa to Ukraincy. na całym wydziale jest ich bardzo duzo. Wykładowcy bardzo idą im na reke( nie wiem czy tak jest na prawde, tak mówi znajoma)Oni własciwie nic tam nie robią a zdaja egzaminy. Polacy maja chyab ciezej. Generlanie obecny wydział politologii UMCS to jakis zart, poziom jest nizszy niz na prywatnych uczelniach 10 lat temu. Czesc na kartę Polaka, którta podobno dosc łatwo dostac. Wiem tez ze czesc ze s... rozwiń

Avatar
komentarz / 8 grudnia 2015 o 14:35
0

Może to ten http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/n,1000163879,ukrainiec-wyrzucony-ze-szkoly-za-wulgarny-gest-na-majdanku-przyjeto-go-tam-warunkowo.html

Avatar
prawdziwy Polak / 8 grudnia 2015 o 14:30
0

Ciekawe czy miał Kartę Polaka?

Avatar
Gość / 8 grudnia 2015 o 14:23
0
Dobrze , że Kusza a nie Katiusze :)
Avatar
Gość / 9 grudnia 2015 o 10:14
0
zgadzam sie z przedmówcą, w polskim prawie kusza uznawana jest za broń na posiadanie której wymagane jest zezwolenie, nie mniej jednak krzywde komuś można zrobić nawet gołymi rękami. Samo posiadanie broni nie świadczy o umiejętności jej używania i możecie się śmiać bo na filmach wszystko wygląda na proste strzelanie z kuszy czy wspomnianym tu przez kogoś łuku, a w rzeczywistości efekty są "troszeczke" inne, poza tym nikt nie napisał ze ów chłopak groził komuś tą kuszą a poprostu ze zachowywał sie głośno i znaleziono u niego tą kusze
Avatar
Karoooool / 9 grudnia 2015 o 08:50
0

Zaraz zaraz, to w Polsce można sobie normalnie kupić kuszę w sklepie internetowym, a polskie prawo posiadania zabrania? A co z łukami, którymi też można zrobić krzywdę jak się trafi jakiś wariat?

To samo, co z nożami, maczetami, siekierami, łopatami, widłami, piłami, młotkami i.t.p., którymi też można zrobić krzywdę... jak trafi się jakiś wariat.

Avatar
sdghjl; / 8 grudnia 2015 o 20:45
0

Nie rozkminiam 1 października skreślony (wyrzucony) z listy studentów a w akademiku ponad 2 miesiące mieszkał?!. Nie rozkminiam.

Za moich czasów na recepcji siedziała kobieta o ksywie JASKINIA. Nie dało rady wejść do Heliosa bez pozostawienia legitymacji. Jak ktoś spoza akademika zostawał po bodajże 22:00, to przybiegała do pokoju i wywalała, albo trzeba było płacić (chyba 7 złotych).

Piękne czasy. Nikt nie trzymał kuszy, nie było awantur, można było normalnie palić papierosy, ale nie bylo opcji, żeby w Heliosie ktoś mieszkał na lewo na stałe (chociaż nie - był jeden gość po trzydziestce). Teraz podobno czujniki dymu i ochrona. Faszyzm normalnie.

Za moich czasów na recepcji siedziała kobieta o ksywie JASKINIA. Nie dało rady wejść do Heliosa bez pozostawienia legitymacji. Jak ktoś spoza akademika zostawał po bodajże 22:00, to przybiegała do pokoju i wywalała, albo trzeba było płacić (chyba 7 złotych).

Piękne czasy. Nikt nie trzymał kuszy, nie było awantur, można było normalnie palić papierosy, ale nie bylo opcji, żeby w Heliosie ktoś mieszkał na lewo na stałe (chociaż nie - był jeden gość po trzydziestce). Teraz podobno czujniki dymu i ochrona. Faszyzm normaln... rozwiń

Avatar
Gość / 8 grudnia 2015 o 15:51
0
Zaraz zaraz, to w Polsce można sobie normalnie kupić kuszę w sklepie internetowym, a polskie prawo posiadania zabrania? A co z łukami, którymi też można zrobić krzywdę jak się trafi jakiś wariat?
Avatar
Polak / 8 grudnia 2015 o 14:59
0

Parę słów komentarza. Traktujecie ludzi zbyt jednoznacznie. Co najmniej 70% studiujących w Lublinie studentów ze wschodu ma Kartę Polaka, znaczy się co najmniej jedno z dziadków było Polakiem. Fakt, bardzo wiele spośród nich pochodzi z rodzin mieszanych, wiele osób słabo mówi po polsku ale bardzo wiele osób (większość) ma polskie korzenie. To, że są słabo zintegrowani z Polakami to fakt. Ale z drugiej strony jacy mają być. Wychowali się na Ukrainie czy Białorusi, mieszkali tam od dzieciństwa, mieli tam znajomych czy kolegów, chodzili tam do szkoły. Często mają też różnych rodziców (matka Polka, ojciec Ukrainiec lub na odwrót, ewentualnie pół Polka, pół Ukrainiec). Obrażająć tych wszystkich ludzi i wrzucając ich do jednego wora robi się poważny błąd. Zniechęcają się do Polski i Polaków, ojczyzny często swych przodków. Wystarczy sięgnąć do historii Mazurów, którzy byli z pochodzenia Polakami, ale protestantami i co władze PRL z nimi zrobiły. Na Warmi i Mazurach po rodowitych Mazurach nie ma dziś już właściwie śladu. To samo z Ślązakami. Często dzieci i wnuki Powstańców Śląskich rodowitych Polaków uznawały się za Niemców. Była w tym duża wina komunistów, ale także i nasza narodu, bo często przyjeżdżał Polak na Ziemie Odzyskane i zwracał się do Polaka ty szwabska świnio. A taki Polak zadawałsobie pytanie jak to dla Niemców ja byłem Polak, a dla Polaków ja jestem Szwab. Nie znam sprawy i nie będę się wypowiadał. Wiem czym była UPA i jakie krzywdy wyrządziła Polakom. Ale mam pytanie kogo wolicie Ukraińców czy Białorusinów polskiego pochodzenia czy uchodźców z Bliskiego Wschodu (i nie tylko)...

Mam swoje zdanie na temat Polek czy Polaków, którzy szczególnie po 1943 (rzezi wołyńskiej i galicyjskiej) mieszali się z Ukraińcami. Osoby te wg. mnie nie zasługują na Kartę Polaka...

Mam swoje zdanie na temat Polek czy Polaków, którzy szczególnie po 1943 (rzezi wołyńskiej i galicyjskiej) mieszali się z Ukraińcami. Osoby te wg. mnie nie zasługują na Kartę Polaka...

rozwiń
Avatar
Wspólnota Polska / 8 grudnia 2015 o 14:52
0

Parę słów komentarza. Traktujecie ludzi zbyt jednoznacznie. Co najmniej 70% studiujących w Lublinie studentów ze wschodu ma Kartę Polaka, znaczy się co najmniej jedno z dziadków było Polakiem. Fakt, bardzo wiele spośród nich pochodzi z rodzin mieszanych, wiele osób słabo mówi po polsku ale bardzo wiele osób (większość) ma polskie korzenie. To, że są słabo zintegrowani z Polakami to fakt. Ale z drugiej strony jacy mają być. Wychowali się na Ukrainie czy Białorusi, mieszkali tam od dzieciństwa, mieli tam znajomych czy kolegów, chodzili tam do szkoły. Często mają też różnych rodziców (matka Polka, ojciec Ukrainiec lub na odwrót, ewentualnie pół Polka, pół Ukrainiec). Obrażająć tych wszystkich ludzi i wrzucając ich do jednego wora robi się poważny błąd. Zniechęcają się do Polski i Polaków, ojczyzny często swych przodków. Wystarczy sięgnąć do historii Mazurów, którzy byli z pochodzenia Polakami, ale protestantami i co władze PRL z nimi zrobiły. Na Warmi i Mazurach po rodowitych Mazurach nie ma dziś już właściwie śladu. To samo z Ślązakami. Często dzieci i wnuki Powstańców Śląskich rodowitych Polaków uznawały się za Niemców. Była w tym duża wina komunistów, ale także i nasza narodu, bo często przyjeżdżał Polak na Ziemie Odzyskane i zwracał się do Polaka ty szwabska świnio. A taki Polak zadawałsobie pytanie jak to dla Niemców ja byłem Polak, a dla Polaków ja jestem Szwab. Nie znam sprawy i nie będę się wypowiadał. Wiem czym była UPA i jakie krzywdy wyrządziła Polakom. Ale mam pytanie kogo wolicie Ukraińców czy Białorusinów polskiego pochodzenia czy uchodźców z Bliskiego Wschodu (i nie tylko)...

Parę słów komentarza. Traktujecie ludzi zbyt jednoznacznie. Co najmniej 70% studiujących w Lublinie studentów ze wschodu ma Kartę Polaka, znaczy się co najmniej jedno z dziadków było Polakiem. Fakt, bardzo wiele spośród nich pochodzi z rodzin mieszanych, wiele osób słabo mówi po polsku ale bardzo wiele osób (większość) ma polskie korzenie. To, że są słabo zintegrowani z Polakami to fakt. Ale z drugiej strony jacy mają być. Wychowali się na Ukrainie czy Białorusi, mieszkali tam od dzieciństwa, mieli tam znajomych czy kolegów, chodzili tam ... rozwiń

Avatar
beka z UMCS / 8 grudnia 2015 o 14:39
0

Mam pytanie na jakiej podstawie oni (Ukraińcy) studiują w Polsce. OK, jacyś tam może niech studiują. Ale 90% z nich nie zna (zna bardzo słabo) języka polskiego. Jak w języku, którego się nie zna można zdawać egzaminy, przygotowywać się do kolokwiów, rywalizować na równi z polskimi studentami i być tak samo traktowani i oceniani jak oni. Równie dobrze można by przyjąc na studia dresa co gimnazjum nawet nie skończył, czy babcię Gienię po 4 klasach spod hrubieszowskiej wsi...

Dobre pytanie.  Znam dwie osoby które studiują na wydziale Politologii UMCS. na stosunkach medzynarodowych połowa to Ukraincy. na całym wydziale jest ich bardzo duzo. Wykładowcy bardzo idą im na reke( nie wiem czy tak jest na prawde, tak mówi znajoma)Oni własciwie nic tam nie robią a zdaja egzaminy. Polacy maja chyab ciezej. Generlanie obecny wydział politologii UMCS to jakis zart, poziom jest nizszy niz na prywatnych uczelniach 10 lat temu. Czesc na kartę Polaka, którta podobno dosc łatwo dostac. Wiem tez ze czesc ze studentów ma stypendia, któych Polacy nie mają. Czyli życ i nie umierać. Nie dosc ze stypendium to jeszce łątwe zaliczenie ... a POlacy an zmywak  albo na lepsze uczlenie do warszawy, Krakowa, Poznania itp. bo te Lubelskie to 2 liga w Polsce :) "Profesóry" z umcs zadowolenie ze hoho, po maja studenów i kase z budzetu.  Nie dziwi mnie ze ludzie uciekaja po maturze na tzw zmywak, skoro obcokraowcy sa traktowani lepiej w dodatku humanistyczne kierunki nie gwaratują w lublinie zadnej pracy. UMCS bedzie przyjmował ich coraz wiecej bo jest to kroplówka dla uczleni. Juz teraz kilka kierunków powinni zlikwidowac z powodu zbyt małęgo zainteresowania, ratują sie Ukraincami. Wszytkie lubleksie uczlenie beda padac po 2020( z wyjątkiem medycznej) albo masowo beda sporwadzac ludzie zza wschodu. pytanie.... gdzie oni wszyscy znaja prace,,,.. dramat

Dobre pytanie.  Znam dwie osoby które studiują na wydziale Politologii UMCS. na stosunkach medzynarodowych połowa to Ukraincy. na całym wydziale jest ich bardzo duzo. Wykładowcy bardzo idą im na reke( nie wiem czy tak jest na prawde, tak mówi znajoma)Oni własciwie nic tam nie robią a zdaja egzaminy. Polacy maja chyab ciezej. Generlanie obecny wydział politologii UMCS to jakis zart, poziom jest nizszy niz na prywatnych uczelniach 10 lat temu. Czesc na kartę Polaka, którta podobno dosc łatwo dostac. Wiem tez ze czesc ze s... rozwiń

Avatar
komentarz / 8 grudnia 2015 o 14:35
0

Może to ten http://www.dziennikwschodni.pl/lublin/n,1000163879,ukrainiec-wyrzucony-ze-szkoly-za-wulgarny-gest-na-majdanku-przyjeto-go-tam-warunkowo.html

Avatar
prawdziwy Polak / 8 grudnia 2015 o 14:30
0

Ciekawe czy miał Kartę Polaka?

Avatar
Gość / 8 grudnia 2015 o 14:23
0
Dobrze , że Kusza a nie Katiusze :)
Zobacz wszystkie komentarze 34

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Przywłaszczył ciągnik, autobus i kombajn. Sprzęt był warty 2,3 mln zł

Przywłaszczył ciągnik, autobus i kombajn. Sprzęt był warty 2,3 mln zł 2 2

Mężczyzna, który przywłaszczył sobie autobus, ciągnik rolniczy, kombajn zbożowy i inne maszyny rolnicze został tymczasowo aresztowany.

Czy ulice Lublina zmienią się w wyborczy śmietnik z plakatami?

Czy ulice Lublina zmienią się w wyborczy śmietnik z plakatami? 0 2

Czy ulice Lublina zmienią się w wyborczy śmietnik z plakatami na latarniach i barierkach? Ratusz zapewnia, że nie. – Ktokolwiek poprosi o zgodę na plakat na latarni, spotka się z odmową – twierdzą urzędnicy. Ale to nie znaczy, że śmietnika nie będzie. Kampania po prostu przeniesie się na przydrożne trawniki

Chciał wyminąć auto, najechał na rowerzystę. 25-latek zginął na miejscu

Chciał wyminąć auto, najechał na rowerzystę. 25-latek zginął na miejscu 7 11

Tragiczny wypadek w Michowie (pow. lubartowski). 25-latek na rowerze został potrącony przez samochód. Zginął na miejscu.

Turniej golfowy nad Zalewem Zemborzyckim. Walczyli o puchar marszałka [zdjęcia]
galeria

Turniej golfowy nad Zalewem Zemborzyckim. Walczyli o puchar marszałka [zdjęcia] 8 1

25 zawodniczek i zawodników rywalizowało w niedzielę nad Zalewem Zemborzyckim w Turnieju o Puchar Marszałka Województwa Lubelskiego.

Improwizacja w Pożegnaniu z Afryką: Sokrates
3 października 2018, 18:00

Improwizacja w Pożegnaniu z Afryką: Sokrates 1 0

Co Gdzie Kiedy. LubLarp i Pożegnanie Z Afryką (ul. Złota 3) zapraszają na kolejną improwizację, która odbędzie się 3 października o godz 18.

Absurdalna lista pacjentów w przychodni. Lekarz tłumaczy, skąd ten pomysł
galeria

Absurdalna lista pacjentów w przychodni. Lekarz tłumaczy, skąd ten pomysł 8 12

Jogi, Batman, Szogun, Masa, Skrzat i Bambuko w kolejce do lekarza. Pseudonimy nadali pacjentom medycy. – Chciałem pokazać bezsens nowych przepisów związanych z RODO, czyli ochroną danych osobowych – tłumaczy kierownik przychodni

Wybory 2018: Jedni kandydaci wybrali kasę, inni grzyby

Wybory 2018: Jedni kandydaci wybrali kasę, inni grzyby 0 8

Aż dziesięcioro obecnych radnych sejmiku województwa lubelskiego nie będzie się ubiegać o reelekcję w październikowych wyborach samorządowych. Niezależnie od ich wyniku największe zmiany personalne zajdą w klubie radnych Prawa i Sprawiedliwości

Ostre strzelanie Ogniwa. Grała chełmska klasa okręgowa

Ostre strzelanie Ogniwa. Grała chełmska klasa okręgowa 4 0

Patryk Bąk zdobył trzy bramki dla Ogniwa w meczu z Tatranem Kraśniczyn. Lider Sparta Rejowiec Fabryczny pokonała beniaminka Agros Suchawa 6:2

Wichury w woj. lubelskim. Ponad 500 interwencji, 13 tys. osób bez prądu [zdjęcia]
Aktualizacja
galeria

Wichury w woj. lubelskim. Ponad 500 interwencji, 13 tys. osób bez prądu [zdjęcia] 15 9

Ogromne wichury w woj. lubelskim. Ponad 500 interwencji straży pożarnej.

Stal Kraśnik - Wisla Sandomierz 3:0. Fortuna po stronie gospodarzy

Stal Kraśnik - Wisla Sandomierz 3:0. Fortuna po stronie gospodarzy 1 3

Stal Kraśnik szybko zrehabilitowała się za lanie w Sieniawie. Przed tygodniem drużyna Jarosława Pacholarza przegrała z tamtejszym Sokołem aż 1:5. W niedzielę wysoko ograła za to Wisłę Sandomierz (3:0)

Chełmianka - Wisła Puławy 1:0. Przetrwali oblężenie po przerwie

Chełmianka - Wisła Puławy 1:0. Przetrwali oblężenie po przerwie 3 2

Chełmianka nie zwykła w tym sezonie gubić punktów przed własną publicznością. To potwierdziło się w niedzielę. Biało-zieloni pokonali Wisłę Puławy 1:0. Dla gości to była druga porażka z rzędu

Polacy wrócili do świata żywych i pokonali Serbię w meczu „ostatniej szansy”

Polacy wrócili do świata żywych i pokonali Serbię w meczu „ostatniej szansy” 0 1

Reprezentacji Polski w siatkówce nie wróci jeszcze do kraju. Podopieczni Vitala Heynena w dobrym stylu pokonali Serbów bez straty seta. Awansowali tym samym do najlepszej „szóstki”. Można było jednak odnieść wrażenie, że rywale z Bałkanów oszczędzali siły przed decydującą fazą turnieju.

Lublin: Ul. Kalinowszczyzna będzie przebudowana. Sporo się tu zmieni

Lublin: Ul. Kalinowszczyzna będzie przebudowana. Sporo się tu zmieni 15 18

Jeszcze tej jesieni może być podpisany kontrakt na przebudowę ul. Kalinowszczyzna. O miejskie zlecenie starają się cztery firmy, a najtańsza z nich – właśnie to jest pozytywnym zaskoczeniem – zmieściła się w kwocie zarezerwowanej przez miasto na zapłatę, co nie zdarza się ostatnio zbyt często

Mazowsze Stężyca – Opolanin Opole Lubelskie 2:2. Pozostałe mecze lubelskiej klasy okręgowej

Mazowsze Stężyca – Opolanin Opole Lubelskie 2:2. Pozostałe mecze lubelskiej klasy okręgowej 11 1

Mazowsze Stężyce zremisowało z Opolaninem Opole Lubelskie i straciło przodownictwo w tabeli

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.