Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

9 października 2016 r.
16:41

Będzie zakaz wjazdu do Lublina dla ciężarówek?

Autor: Zdjęcie autora drs
143 23 A A

Nad propozycją, by zabronić przejazdu przez Lublin ciężarówkom o masie powyżej 16 ton głosować ma na najbliższej sesji Rada Miasta.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Radni nie są w stanie wprowadzić takiego zakazu, mogą tylko wystosować do prezydenta apel w tej sprawie. Jego projekt przygotowali radni Wspólnego Lublina. Proponują, by obowiązujący przez całą dobę zakaz wprowadzić po planowanym na listopad otwarciu zachodniej obwodnicy miasta i zwolnić z niego tylko te ciężarówki, których „docelowe miejsce transportu znajduje się na terenie miasta”.

Tymczasem Ratusz już wcześniej informował, że szykuje zakaz wjazdu dla jadących tranzytem ciężarówek powyżej 16 ton, ale zakaz ten miałby obowiązywać w porze dziennej.

Dyskusja w Radzie Miasta ma się odbyć 20 października.

Sonda: Czy ciężarówki o masie powyżej 16 ton powinny mieć zakaz wjazdu do Lublina?

Liczba głosów: 1243
79.16%
Tak
11.02%
Tylko w dzień
9.81%
Nie

Komentarze 23

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 11 października 2016 o 12:57
0
"dlaczego za TRANZYT, często z Białorusi czy Ukrainy maja płacić MIESZKAŃCY Lublina" - a przed Lublinem i za to juz nie placa prawda ? ; ok ale co za problem ustawic stanowisko kontroli i zatrzymywac KAZDA CIEZAROWKE i sprawdzac dokumenty dostawy ??
Avatar
gość / 10 października 2016 o 15:17
0
DOBRZE, przydał by się całodobowy zakaz, bo często w nocy łomot z Tysiąclecia i Solidarności sie po miescie rozchodzi... Wjazd do miasta cięzkich ciągników TYLKO z dokumentami zaopatrzenia sklepów, oraz transport dla firm w mieście. (Faktura, zlecenie itd)  Do tych, co to o kasie, że skandal, iz obwodnica płatna - zaraz, zaraz, a dlaczego za TRANZYT, często z Białorusi czy Ukrainy maja płacić MIESZKAŃCY Lublina? Przecież to głównie cięzkie ciągniki ryją koleiny na Tysiąclecia i Solidarności - a za naprawianie tych ulic PŁACI MIASTO - czyli Ty, ja... Obwodnica nie była budowana z pieniędzy miasta, a przez GDDKiA, (acz chyba z wkładem Unii i Lublina) - niech się z nią przewoźnicy rozliczają i z nią dyskutujcie o potrzebie czy nie - opłat
DOBRZE, przydał by się całodobowy zakaz, bo często w nocy łomot z Tysiąclecia i Solidarności sie po miescie rozchodzi... Wjazd do miasta cięzkich ciągników TYLKO z dokumentami zaopatrzenia sklepów, oraz transport dla firm w mieście. (Faktura, zlecenie itd)  Do tych, co to o kasie, że skandal, iz obwodnica płatna - zaraz, zaraz, a dlaczego za TRANZYT, często z Białorusi czy Ukrainy maja płacić MIESZKAŃCY Lublina? Przecież to głównie cięzkie ciągniki ryją koleiny na Tysiąclecia i Solidarności - a za naprawianie tych ulic PŁACI MIASTO - czyli T... rozwiń
Avatar
Gość / 10 października 2016 o 13:55
0
zlikwidujcie platnosc za jazde obwodnica to zadna niepotrzebna ciezarowka nie pojedzie przez koszmarnie zkorkowane centrum !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar
Gość / 10 października 2016 o 08:19
0
Jak mozna robić płatną obwodnicę? Trzeba być naprawdę półgłówkiem żeby o tym nawet pomyśleć. To dla kogo ona jest, dla ludzi czy do trzepania kasy? Niestety w tym kaczogrodzie nic nie jest logiczne.
Avatar
Gość / 9 października 2016 o 22:18
0
koszt przejazdu obwodnicą Lublina (VIATOLL) dla samochodów powyżej 12 ton to dokładnie 6zł i 75gr (odcinek 25km bo dokładnie tyle ma obwodnica po 0,27zł/km), odcinek "miejski" to niespełna 20 km tylko ciężarówka (popularny TIR do 40t) na obwodnicy jadąc stałą prędkością spali ~30l/100km co będzie kosztować 31,5zł (cena ON 4,2zł/l) a teraz przyjmijmy że "mądry" i "oszczędny" polski pracodawca każe wjechać załadowanej ciężarówce do miasta, co prawda oszczędza 6,75zł za VIATOLL ale w lubelskich korkach ta sama ciężarówka spali 60-70 litrów/100km czyli 2 razy więcej co w prostym rachunku wychodzi 50,4-58,8zł za przejechany 20km odcinek, także "mądrzy" pracodawcy - polecam wrócić na lekcję matematyki do szkoły podstawowej
koszt przejazdu obwodnicą Lublina (VIATOLL) dla samochodów powyżej 12 ton to dokładnie 6zł i 75gr (odcinek 25km bo dokładnie tyle ma obwodnica po 0,27zł/km), odcinek "miejski" to niespełna 20 km tylko ciężarówka (popularny TIR do 40t) na obwodnicy jadąc stałą prędkością spali ~30l/100km co będzie kosztować 31,5zł (cena ON 4,2zł/l) a teraz przyjmijmy że "mądry" i "oszczędny" polski pracodawca każe wjechać załadowanej ciężarówce do miasta, co prawda oszczędza 6,75zł za VIATOLL ale w lubelskich korkach ta sama cięż... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2016 o 21:58
0
typowe myślenie pazernych urzędników - krótkowzroczne. wystarczy zlikwidować opłatę na obwodnicy i kierowcy ciężarówek sami się przeniosą na obwodnicę. czy myślicie, że dla nich fajne jest jeżdżenie po mieście, przeciskanie się w ruchu ulicznym, stanie w korkach? są zmuszeni przez ekonomię - dziennik pisał o tym półtora roku temu: ******dziennikwschodni.pl/lublin/obwodnica-lublina-bedzie-platna-kierowcy-pojedziemy-przez-miasto,n,150229767.html zwolnienie z opłat na obwodnicy to dla wszystkich korzyści - mniejsze korki, mniejsze zatrucie środowiska, mniejsza liczba zgonów w wyniku emisji spalin, większe bezpieczeństwo na drogach, krótsze czasy przejazdów, mniejsze zniszczenia dróg miejskich, mniejsze zużycie paliwa. wszystkie obwodnice miast powinny być z definicji wolne od opłat - w końcu buduje się je z podatków od ludzi, by ludziom żyło się lepiej a nie po to by nabijać kabzy zarządców.
typowe myślenie pazernych urzędników - krótkowzroczne. wystarczy zlikwidować opłatę na obwodnicy i kierowcy ciężarówek sami się przeniosą na obwodnicę. czy myślicie, że dla nich fajne jest jeżdżenie po mieście, przeciskanie się w ruchu ulicznym, stanie w korkach? są zmuszeni przez ekonomię - dziennik pisał o tym półtora roku temu: ******dziennikwschodni.pl/lublin/obwodnica-lublina-bedzie-platna-kierowcy-pojedziemy-przez-miasto,n,150229767.html zwolnienie z opłat na obwodnicy to dla wszystkich korzyści - mniejsze korki, mniejsze zatrucie ś... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2016 o 21:28
0
Zakaz powinien być conajmniej od 12 ton a nie wiem czy nie 8...
Avatar
Fryta / 9 października 2016 o 21:28
0
Popieram zakaz w całej roziągłości. Dodatkowo na trasach wlotowych do miasta należałoby zainstalować punkty ważenia ciężarówek i wpuszczać jedynie te, które spełniają przewidziane przepisami normy. Zero pobłażania dla przeładowanych ciężarówek nawet jeżeli docelowo mają dojechać do jakiejś firmy czy sklepu na terenie miasta. Szybko z miasta poznikają liczne teraz koleiny i pofalowania nawierzchni. Są kraje gdzie takie rozwiazania funkcjonują i są standardem przy przekraczaniu granic administracyjnych.
Avatar
gosciu / 9 października 2016 o 20:40
0
monika napisał:
16 ton? A dlaczego nie 12 tonowych, których jeździ najwięcej? Markety, spalarnie należy budować na peryferiach w pobliżu obwodnic, a nie, aby po 2 pasmówce między budynkami jechały tiry do biedronki, które zatrzymują ruch w przypadku parkowania, albo skrętu.
monika napisał:
zakaz wjadu do miast nie wyeliminuje "tiry" które dostarczaja towar. Co innego sprytna Pani, która blokuje lewy pas na dwupasmowce bo za 5km skreci w lewo, blokuje dwa miejsca parkingowe itp itd tego tez powinni zakazac ;) 
rozwiń
Avatar
gosciu / 9 października 2016 o 20:35
0
jadą na kraśnik? lol ;)
Avatar
Gość / 11 października 2016 o 12:57
0
"dlaczego za TRANZYT, często z Białorusi czy Ukrainy maja płacić MIESZKAŃCY Lublina" - a przed Lublinem i za to juz nie placa prawda ? ; ok ale co za problem ustawic stanowisko kontroli i zatrzymywac KAZDA CIEZAROWKE i sprawdzac dokumenty dostawy ??
Avatar
gość / 10 października 2016 o 15:17
0
DOBRZE, przydał by się całodobowy zakaz, bo często w nocy łomot z Tysiąclecia i Solidarności sie po miescie rozchodzi... Wjazd do miasta cięzkich ciągników TYLKO z dokumentami zaopatrzenia sklepów, oraz transport dla firm w mieście. (Faktura, zlecenie itd)  Do tych, co to o kasie, że skandal, iz obwodnica płatna - zaraz, zaraz, a dlaczego za TRANZYT, często z Białorusi czy Ukrainy maja płacić MIESZKAŃCY Lublina? Przecież to głównie cięzkie ciągniki ryją koleiny na Tysiąclecia i Solidarności - a za naprawianie tych ulic PŁACI MIASTO - czyli Ty, ja... Obwodnica nie była budowana z pieniędzy miasta, a przez GDDKiA, (acz chyba z wkładem Unii i Lublina) - niech się z nią przewoźnicy rozliczają i z nią dyskutujcie o potrzebie czy nie - opłat
DOBRZE, przydał by się całodobowy zakaz, bo często w nocy łomot z Tysiąclecia i Solidarności sie po miescie rozchodzi... Wjazd do miasta cięzkich ciągników TYLKO z dokumentami zaopatrzenia sklepów, oraz transport dla firm w mieście. (Faktura, zlecenie itd)  Do tych, co to o kasie, że skandal, iz obwodnica płatna - zaraz, zaraz, a dlaczego za TRANZYT, często z Białorusi czy Ukrainy maja płacić MIESZKAŃCY Lublina? Przecież to głównie cięzkie ciągniki ryją koleiny na Tysiąclecia i Solidarności - a za naprawianie tych ulic PŁACI MIASTO - czyli T... rozwiń
Avatar
Gość / 10 października 2016 o 13:55
0
zlikwidujcie platnosc za jazde obwodnica to zadna niepotrzebna ciezarowka nie pojedzie przez koszmarnie zkorkowane centrum !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar
Gość / 10 października 2016 o 08:19
0
Jak mozna robić płatną obwodnicę? Trzeba być naprawdę półgłówkiem żeby o tym nawet pomyśleć. To dla kogo ona jest, dla ludzi czy do trzepania kasy? Niestety w tym kaczogrodzie nic nie jest logiczne.
Avatar
Gość / 9 października 2016 o 22:18
0
koszt przejazdu obwodnicą Lublina (VIATOLL) dla samochodów powyżej 12 ton to dokładnie 6zł i 75gr (odcinek 25km bo dokładnie tyle ma obwodnica po 0,27zł/km), odcinek "miejski" to niespełna 20 km tylko ciężarówka (popularny TIR do 40t) na obwodnicy jadąc stałą prędkością spali ~30l/100km co będzie kosztować 31,5zł (cena ON 4,2zł/l) a teraz przyjmijmy że "mądry" i "oszczędny" polski pracodawca każe wjechać załadowanej ciężarówce do miasta, co prawda oszczędza 6,75zł za VIATOLL ale w lubelskich korkach ta sama ciężarówka spali 60-70 litrów/100km czyli 2 razy więcej co w prostym rachunku wychodzi 50,4-58,8zł za przejechany 20km odcinek, także "mądrzy" pracodawcy - polecam wrócić na lekcję matematyki do szkoły podstawowej
koszt przejazdu obwodnicą Lublina (VIATOLL) dla samochodów powyżej 12 ton to dokładnie 6zł i 75gr (odcinek 25km bo dokładnie tyle ma obwodnica po 0,27zł/km), odcinek "miejski" to niespełna 20 km tylko ciężarówka (popularny TIR do 40t) na obwodnicy jadąc stałą prędkością spali ~30l/100km co będzie kosztować 31,5zł (cena ON 4,2zł/l) a teraz przyjmijmy że "mądry" i "oszczędny" polski pracodawca każe wjechać załadowanej ciężarówce do miasta, co prawda oszczędza 6,75zł za VIATOLL ale w lubelskich korkach ta sama cięż... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2016 o 21:58
0
typowe myślenie pazernych urzędników - krótkowzroczne. wystarczy zlikwidować opłatę na obwodnicy i kierowcy ciężarówek sami się przeniosą na obwodnicę. czy myślicie, że dla nich fajne jest jeżdżenie po mieście, przeciskanie się w ruchu ulicznym, stanie w korkach? są zmuszeni przez ekonomię - dziennik pisał o tym półtora roku temu: ******dziennikwschodni.pl/lublin/obwodnica-lublina-bedzie-platna-kierowcy-pojedziemy-przez-miasto,n,150229767.html zwolnienie z opłat na obwodnicy to dla wszystkich korzyści - mniejsze korki, mniejsze zatrucie środowiska, mniejsza liczba zgonów w wyniku emisji spalin, większe bezpieczeństwo na drogach, krótsze czasy przejazdów, mniejsze zniszczenia dróg miejskich, mniejsze zużycie paliwa. wszystkie obwodnice miast powinny być z definicji wolne od opłat - w końcu buduje się je z podatków od ludzi, by ludziom żyło się lepiej a nie po to by nabijać kabzy zarządców.
typowe myślenie pazernych urzędników - krótkowzroczne. wystarczy zlikwidować opłatę na obwodnicy i kierowcy ciężarówek sami się przeniosą na obwodnicę. czy myślicie, że dla nich fajne jest jeżdżenie po mieście, przeciskanie się w ruchu ulicznym, stanie w korkach? są zmuszeni przez ekonomię - dziennik pisał o tym półtora roku temu: ******dziennikwschodni.pl/lublin/obwodnica-lublina-bedzie-platna-kierowcy-pojedziemy-przez-miasto,n,150229767.html zwolnienie z opłat na obwodnicy to dla wszystkich korzyści - mniejsze korki, mniejsze zatrucie ś... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2016 o 21:28
0
Zakaz powinien być conajmniej od 12 ton a nie wiem czy nie 8...
Avatar
Fryta / 9 października 2016 o 21:28
0
Popieram zakaz w całej roziągłości. Dodatkowo na trasach wlotowych do miasta należałoby zainstalować punkty ważenia ciężarówek i wpuszczać jedynie te, które spełniają przewidziane przepisami normy. Zero pobłażania dla przeładowanych ciężarówek nawet jeżeli docelowo mają dojechać do jakiejś firmy czy sklepu na terenie miasta. Szybko z miasta poznikają liczne teraz koleiny i pofalowania nawierzchni. Są kraje gdzie takie rozwiazania funkcjonują i są standardem przy przekraczaniu granic administracyjnych.
Avatar
gosciu / 9 października 2016 o 20:40
0
monika napisał:
16 ton? A dlaczego nie 12 tonowych, których jeździ najwięcej? Markety, spalarnie należy budować na peryferiach w pobliżu obwodnic, a nie, aby po 2 pasmówce między budynkami jechały tiry do biedronki, które zatrzymują ruch w przypadku parkowania, albo skrętu.
monika napisał:
zakaz wjadu do miast nie wyeliminuje "tiry" które dostarczaja towar. Co innego sprytna Pani, która blokuje lewy pas na dwupasmowce bo za 5km skreci w lewo, blokuje dwa miejsca parkingowe itp itd tego tez powinni zakazac ;) 
rozwiń
Avatar
gosciu / 9 października 2016 o 20:35
0
jadą na kraśnik? lol ;)
Zobacz wszystkie komentarze 23

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Nowe autobusy mają pod górkę. Do tej pory nie dostarczono ani jednego

Lublin: Nowe autobusy mają pod górkę. Do tej pory nie dostarczono ani jednego 0 3

Do piątku spodziewana jest dostawa ośmiu nowych autobusów zamówionych przez miasto w lubelskim Ursusie. Taki termin podał miastu dostawca pojazdów, który zgodnie z umową powinien je przekazać do 29 maja. Umowa dawała mu dodatkowy czas do 29 czerwca, ale i ten termin został przekroczony.

Jacek Bąk: Jerzy Brzęczek zaczyna pracę z czystą kartą

Jacek Bąk: Jerzy Brzęczek zaczyna pracę z czystą kartą 0 0

Rozmowa z Jackiem Bąkiem, byłym piłkarzem, 96-krotnym reprezentantem Polski

Widowisko w hołdzie Michaelowi Jacksonowi w Lublinie
15 października 2018, 19:00

Widowisko w hołdzie Michaelowi Jacksonowi w Lublinie 3 0

Co Gdzie Kiedy. Już 15 października o godz. 19 w Hali Globus (ul. Kazimierza Wielkiego 8) zaprezentowane zostanie niesamowite widowisko muzyczne w hołdzie Michaelowi Jacksonowi - Thriller LIVE!

Policjanci znaleźli zakrwawione niemowlę. Rodzice usłyszeli zarzuty gdy wytrzeźwieli
film

Policjanci znaleźli zakrwawione niemowlę. Rodzice usłyszeli zarzuty gdy wytrzeźwieli 4 2

Zielona Góra. 10-miesięczne dziecko z ranami głowy znaleźli zielonogórscy policjanci podczas interwencji w sprawie zakłócania ciszy nocnej w jednym z mieszkań. Niemowlę trafiło do szpitala, a rodzice do policyjnej celi. Oboje usłyszeli zarzuty narażenia dziecka na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia. Grozi im do pięciu lat więzienia. 

Wypadek na wesołym miasteczku. Nie żyje 9-latek

Wypadek na wesołym miasteczku. Nie żyje 9-latek 0 1

Do tragicznego wypadku doszło na wesołym miasteczku w Szczytnie. 9-latek wypadł z karuzeli, nie przeżył

Nowy basen w Wólce Rokickiej. Wiadomo, kiedy otwarcie
galeria

Nowy basen w Wólce Rokickiej. Wiadomo, kiedy otwarcie 0 3

W końcu znamy datę uruchomienia krytej pływalni w Wólce Rokickiej: pierwsze kąpiele 8 sierpnia o godzinie 14 lub 14.30.

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS 15 10

400 mieszkań może powstać przy ul. Głębokiej naprzeciw os. Słowackiego. Ratusz zgodził się na budowę sporego osiedla na terenie sprzedanym przez UMCS prywatnemu inwestorowi. Uczelnia liczy na to, że nabywca ziemi zbuduje tu akademiki.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r. 0 0

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele
galeria

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele 29 9

Z jednej strony mobilizacja do uczestnictwa w pikiecie i referendum strajkowym, z drugiej oskarżenia o działanie „godzące w dobre imię spółki”. Związki zawodowe w puławskich Azotach już dawno nie były ze sobą tak skłócone.

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie?
Alarm 24

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie? 9 4

Setki rejsów zostały odwołane z powodu strajku pilotów linii Ryanair. Chodzi także o loty z Polski i do Polski. Pechowi pasażerowie mają prawo do odszkodowania od linii lotniczych. Pieniędzy można żądać także wtedy, gdy lot opóźni się o co najmniej dwie godziny.

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje 29 2

Z powodu wysokiego stanu Wisły nie działa przeprawa promowa z Kazimierza Dolnego do Janowca.

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze
Zdjęcia
galeria

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze 183 18

Na samochody dla misjonarzy zbierano w niedzielę pieniądze w lubelskich kościołach, a obok nich można było poświęcić swój pojazd. Tak zaczął się 18. Ogólnopolski Tydzień św. Krzysztofa.

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo]
film

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo] 448 18

W związku z pożarami lasów w środkowej części Szwecji, polski rząd podjął decyzję o udzieleniu wsparcia. W sobotę ze Świnoujścia wyruszyła grupa prawie 140 strażaków, którzy mają pomóc szwedzkim ratownikom. Do Szwecji pojechał również 44 wozy ratowniczo-gaśnicze.

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin
27 lipca 2018, 19:00

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. Radio Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) zaprasza na koncert formacji Cheap Tobacco. Wydarzenie odbędzie się 27 lipca o godz. 19.

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia]
galeria

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia] 7 1

Po lubelskich dzielnicach krąży już Cyrk Podwórkowy, który co roku jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.