Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 sierpnia 2011 r.
18:22
Edytuj ten wpis

Co uda się zrobić z placem Litewskim, a co z Podzamczem

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 13 A A

Jutro zaczną się negocjacje Ratusza z autorami zwycięskiego projektu przebudowy pl. Litewskiego. Projektu nie akceptuje konserwator zabytków, a bez jego zgody nie ma mowy o rozpoczęciu prac. Takiego pata ma nie być po konkursie na plan zmian na Podzamczu.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Plac Litewski

Projekt przebudowy Placu Litewskiego został wybrany w konkursie jeszcze w zeszłym roku. I od razu wzbudził powszechną krytykę. Bo to, co wybrali jurorzy, nie przypadło do gustu wielu mieszkańcom miasta. Nie podoba się też obecnemu prezydentowi. Zgody na ten projekt nie wyda też konserwator zabytków.

Zarzuca autorom, że jest niezgodny z konserwatorskimi wytycznymi.

Tymczasem Ratusz, choćby nawet chciał, nie może tej koncepcji wyrzucić do kosza.

– Jesteśmy w pułapce – przyznaje Krzysztof Żuk, prezydent miasta. Warunki konkursu były sformułowane tak, że miasto jest zobowiązane do zawarcia z architektami umowy na kompletną dokumentację przebudowy placu.

Magistrat nie chce jednak płacić za coś, czego nie będzie mógł wykorzystać. Stąd plan, by to na architektach z krakowskiej spółki SAO Investments spoczywał ciężar uzgodnienia dokumentacji z konserwatorem zabytków. – Musimy dokładnie opisać w umowie formę tych uzgodnień – dodaje Żuk.

Rozmowy w tej sprawie mają się zacząć jutro. To przełom w sprawie, bo wcześniej rozmowy toczyły się tylko na papierze. Magistrat był zobowiązany do ich rozpoczęcia. Formalnie taka czynność prawna się wydarzyła, ale w praktyce żadne rozmowy się nie odbyły.

Podzamcze

Takiej pułapki jak ta przy pl. Litewskim, prezydent chce uniknąć przy konkursie na koncepcję zagospodarowania Podzamcza. Jego ogłoszenia możemy spodziewać się jeszcze w sierpniu. Trwają już ostatnie przygotowania, wybrany został przewodniczący sądu konkursowego. Został nim prof. Lech Kłosiewicz.

Do wytycznych dołączone zostaną wnioski, które wpłyną od okolicznych mieszkańców w trakcie trwających właśnie konsultacji (rozpoczęły się 25 lipca i potrwają 3 tygodnie).

W tym przypadku Ratusz chce tak sformułować warunki konkursu, by później nie mieć żadnych dodatkowych zobowiązań wobec zwycięzcy. – Otrzymamy koncepcję, którą wykorzystamy w trakcie prac nad planem zagospodarowania Podzamcza, ale nie będziemy związani prawnie – podkreśla prezydent Żuk.

Architekci biorący udział w konkursie mają m.in. przewidzieć miejsce do obsługi pasażerów autobusów PKS, zaplanować rozwiązanie problemu braku publicznych toalet, ucywilizować handel, zaplanować nowe obiekty oraz określić ich wysokość i przeznaczenie.

Całość ma harmonizować ze Starym Miastem. Prezydent podkreśla, że bardziej niż na komercyjnym wykorzystaniu terenu, zależy mu na stworzeniu atrakcyjnej części miasta uwzględniającej jego historię i kulturę.

Zwycięską koncepcję poznamy za około pół roku.

Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
marcin / 5 sierpnia 2011 o 09:14
0
Obawiam się,że są dwie przyczyny zaistniałej sytuacji.Albo totalna głupota urzędników,albo ewidentna korupcja.Przy czym jedno nie zamyka drogi drugiemu.W tym przypadku chyba nawet mamy dwa w jednym.Gdzie są sądy ja się pytam? Gdzie NIK?
Avatar
Paweł / 4 sierpnia 2011 o 17:19
0
Unieważnić konkurs, a karę niech zapłacą ci którzy głosowali za tym projektem pomimo że nie spełniał warunków konkursu i powinien być odrzucony!!!
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2011 o 16:57
0
Władze miasta zawarły umowę na przebudowę pl. Litewskiego, z której niełatwo sie wycofać. To jak z Mrożka. A kto personalnie zawarł taką niekorzystną umowę dla Lublina, kto ją zatwierdził. Bo nie pytam, kto wziął i ile. A kto był wtedy prezydentem. Czy przypadkiem to był najbardziej nieudolny "ojciec miasta"p. Wasilewski? Jak wieść niesie wybiera się do Sejmu. Vivat PO.
Avatar
Giga / 4 sierpnia 2011 o 15:12
0
[quote name='Gość' timestamp='1312461422' post='510791']
Czy Plac Litewski ma być dla PLACU czy dla LUDZI? Czy ma WYGLĄDAĆ czy SŁUŻYĆ? Idź dzisiaj na ten plac i popatrz, ile ludzi tam siedzi na ławkach W CIENIU DRZEW właśnie... gdyby nie ten cień, niewielu by nie było, choćby i trzy razy tyle ławek stało, a teraz, nawet przechodząc od urzędu do urzędu, od banku do sklepu (czy ze sklepu do bankomatu) - niejeden przysiądzie na chwilę odetchnąć... gdyby nie ta fontanna, nie słychać by było bawiących się dzieci... te drzewa dają jakże miły cień i odetchnięcie po wyjściu z rozpalonego deptaka czy z gorącego i dusznego autobusu.
Powtarzam do znudzenia: ten plac ŻYJE obecnością LUDZI. I chcą go zabić betonem i kamieniem!!! Bo mało kto będzie chciał spędzić nawet parę minut na rozpalonej kamiennej pustyni stojąc - choćby i widoki były najpiękniejsze...
Skąd taka nienawiść do drzew? "Ohydne" czasy wiochy przypominają? A jakiż to znowu upragniony "awans" - miasto? Pragniecie wielkomiejskiego betonu, kamienia, bruku, kurzu i spalin? Jest tego dookoła dużo - parę kroków dalej... idźcie tam i odczepcie się od Placu. Bo nie wszyscy po męczącym dniu mogą wrócić swoja furą z klimą wewnątrz do swojego domku gdzieś na peryferiach, do swojego ogródka... dlaczego chcecie im odebrać nawet tą namiastkę zieleni wśród rozpalonych słońcem murów?
Projekt z Lublina jednak pozwala ocalić tych parę drzew, ten cień, fontannę... i jest o wiele w sumie ładniejszy od tego, który zwyciężył w "konkursie".
Prezydencie, konserwatorze - NIE DAJCIE SIĘ!!! Plac ma służyć ludziom, nie "reprezentowaniu"!
[/quote]
[quote name='Gość' timestamp='1312461422' post='510791']
Czy Plac Litewski ma być dla PLACU czy dla LUDZI? Czy ma WYGLĄDAĆ czy SŁUŻYĆ? Idź dzisiaj na ten plac i popatrz, ile ludzi tam siedzi na ławkach W CIENIU DRZEW właśnie... gdyby nie ten cień, niewielu by nie było, choćby i trzy razy tyle ławek stało, a teraz, nawet przechodząc od urzędu do urzędu, od banku do sklepu (czy ze sklepu do bankomatu) - niejeden przysiądzie na chwilę odetchnąć... gdyby nie ta fontanna, nie słychać by było bawiących się dzieci... t... rozwiń
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2011 o 14:37
0
[quote name='Łukasz' timestamp='1312446545' post='510715']
Akurat pomysł z wycięciem drzew całkowicie popieram, zobaczcie sobie o ile korzystniej wyglądał plac Litewski przed wojną, kiedy nie było tylu niepotrzebnych drzew, bo to ma być plac Litewski, a nie park Litewski.
[/quote]
Czy Plac Litewski ma być dla PLACU czy dla LUDZI? Czy ma WYGLĄDAĆ czy SŁUŻYĆ? Idź dzisiaj na ten plac i popatrz, ile ludzi tam siedzi na ławkach W CIENIU DRZEW właśnie... gdyby nie ten cień, niewielu by nie było, choćby i trzy razy tyle ławek stało, a teraz, nawet przechodząc od urzędu do urzędu, od banku do sklepu (czy ze sklepu do bankomatu) - niejeden przysiądzie na chwilę odetchnąć... gdyby nie ta fontanna, nie słychać by było bawiących się dzieci... te drzewa dają jakże miły cień i odetchnięcie po wyjściu z rozpalonego deptaka czy z gorącego i dusznego autobusu.
Powtarzam do znudzenia: ten plac ŻYJE obecnością LUDZI. I chcą go zabić betonem i kamieniem!!! Bo mało kto będzie chciał spędzić nawet parę minut na rozpalonej kamiennej pustyni stojąc - choćby i widoki były najpiękniejsze...
Skąd taka nienawiść do drzew? "Ohydne" czasy wiochy przypominają? A jakiż to znowu upragniony "awans" - miasto? Pragniecie wielkomiejskiego betonu, kamienia, bruku, kurzu i spalin? Jest tego dookoła dużo - parę kroków dalej... idźcie tam i odczepcie się od Placu. Bo nie wszyscy po męczącym dniu mogą wrócić swoja furą z klimą wewnątrz do swojego domku gdzieś na peryferiach, do swojego ogródka... dlaczego chcecie im odebrać nawet tą namiastkę zieleni wśród rozpalonych słońcem murów?
Projekt z Lublina jednak pozwala ocalić tych parę drzew, ten cień, fontannę... i jest o wiele w sumie ładniejszy od tego, który zwyciężył w "konkursie".
Prezydencie, konserwatorze - NIE DAJCIE SIĘ!!! Plac ma służyć ludziom, nie "reprezentowaniu"!
[quote name='Łukasz' timestamp='1312446545' post='510715']
Akurat pomysł z wycięciem drzew całkowicie popieram, zobaczcie sobie o ile korzystniej wyglądał plac Litewski przed wojną, kiedy nie było tylu niepotrzebnych drzew, bo to ma być plac Litewski, a nie park Litewski.
[/quote]
Czy Plac Litewski ma być dla PLACU czy dla LUDZI? Czy ma WYGLĄDAĆ czy SŁUŻYĆ? Idź dzisiaj na ten plac i popatrz, ile ludzi tam siedzi na ławkach W CIENIU DRZEW właśnie... gdyby nie ten cień, niewielu by nie było, choćby i t... rozwiń
Avatar
Jarek / 4 sierpnia 2011 o 14:27
0
Ciekaw jestem tylko czy ktoś pomyśli w końcu o podziemnym przejsciu dla pieszych przy zamku.....
Avatar
Mike_Lub / 4 sierpnia 2011 o 12:46
0
Po pierwsze projekt powinien być uzgodniony z mieszkańcami. Ten plac ma być dla NAS, a nie dla firmy, której wszystko jedno byle by dostała pieniądze. To też mieszkańcy powinni wybrać zwycięski projekt, bo to oni będą z niego korzystać przez najbliższe kilkadziesiąt lat. Apeluje panie Żuk: TO LUBLINIANIE POWINNY DECYDOWAĆ JAKIEGO PLACU CHCĄ!

Trudno i tak wyrzucono już pieniądze, ale dla dobra miasta, a także dla dobra Lublinian, ratusz powinien zapłacić za zwycięski projekt i następnie wyrzuć go do kosza. Koszta kosztami, ale nie pozwólmy na zniszczenie takiego miejsca. My chcemy zieleni a nie betonu w centrum!

Swoja drogą wierzyć mi się nie chce że taki projekt jak poniżej przegrał z betonową pustynią, która nie spełnia wymogów - skandal i ktoś powinien za to beknąć.
http://www.placlitewski.blogspot.com/#dodatkowe

NIE DLA PROJEKTU SAO!
Po pierwsze projekt powinien być uzgodniony z mieszkańcami. Ten plac ma być dla NAS, a nie dla firmy, której wszystko jedno byle by dostała pieniądze. To też mieszkańcy powinni wybrać zwycięski projekt, bo to oni będą z niego korzystać przez najbliższe kilkadziesiąt lat. Apeluje panie Żuk: TO LUBLINIANIE POWINNY DECYDOWAĆ JAKIEGO PLACU CHCĄ!

Trudno i tak wyrzucono już pieniądze, ale dla dobra miasta, a także dla dobra Lublinian, ratusz powinien zapłacić za zwycięski projekt i następnie wyrzuć go do kosza. Koszta kosztami, al... rozwiń
Avatar
Łukasz / 4 sierpnia 2011 o 10:29
0
Akurat pomysł z wycięciem drzew całkowicie popieram, zobaczcie sobie o ile korzystniej wyglądał plac Litewski przed wojną, kiedy nie było tylu niepotrzebnych drzew, bo to ma być plac Litewski, a nie park Litewski.
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2011 o 10:00
0
[/quote]
A piwa, to napić się do woli i - hmm - "smacznie" podjeść mogę opodal, na deptaku. Tam ciasno, głośno, duszno, sporo sklepów i banków - WIELKI świat, blichtr, pozłotko i rewia mody... to, co młode tygryski lubią najbardziej! - więc akurat. I jaka rozrywka - kupa reklam... Albo na starówce - tylko trzeba uważać, bo lada moment zaczną się sypać tynki tu i ówdzie.
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2011 o 09:58
0
O planach przebudowy tych terenów pierwszy raz usłyszałem ponad 15 lat temu Myślę że za następne 15 lat coś z tego wyjdzie
Avatar
marcin / 5 sierpnia 2011 o 09:14
0
Obawiam się,że są dwie przyczyny zaistniałej sytuacji.Albo totalna głupota urzędników,albo ewidentna korupcja.Przy czym jedno nie zamyka drogi drugiemu.W tym przypadku chyba nawet mamy dwa w jednym.Gdzie są sądy ja się pytam? Gdzie NIK?
Avatar
Paweł / 4 sierpnia 2011 o 17:19
0
Unieważnić konkurs, a karę niech zapłacą ci którzy głosowali za tym projektem pomimo że nie spełniał warunków konkursu i powinien być odrzucony!!!
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2011 o 16:57
0
Władze miasta zawarły umowę na przebudowę pl. Litewskiego, z której niełatwo sie wycofać. To jak z Mrożka. A kto personalnie zawarł taką niekorzystną umowę dla Lublina, kto ją zatwierdził. Bo nie pytam, kto wziął i ile. A kto był wtedy prezydentem. Czy przypadkiem to był najbardziej nieudolny "ojciec miasta"p. Wasilewski? Jak wieść niesie wybiera się do Sejmu. Vivat PO.
Avatar
Giga / 4 sierpnia 2011 o 15:12
0
[quote name='Gość' timestamp='1312461422' post='510791']
Czy Plac Litewski ma być dla PLACU czy dla LUDZI? Czy ma WYGLĄDAĆ czy SŁUŻYĆ? Idź dzisiaj na ten plac i popatrz, ile ludzi tam siedzi na ławkach W CIENIU DRZEW właśnie... gdyby nie ten cień, niewielu by nie było, choćby i trzy razy tyle ławek stało, a teraz, nawet przechodząc od urzędu do urzędu, od banku do sklepu (czy ze sklepu do bankomatu) - niejeden przysiądzie na chwilę odetchnąć... gdyby nie ta fontanna, nie słychać by było bawiących się dzieci... te drzewa dają jakże miły cień i odetchnięcie po wyjściu z rozpalonego deptaka czy z gorącego i dusznego autobusu.
Powtarzam do znudzenia: ten plac ŻYJE obecnością LUDZI. I chcą go zabić betonem i kamieniem!!! Bo mało kto będzie chciał spędzić nawet parę minut na rozpalonej kamiennej pustyni stojąc - choćby i widoki były najpiękniejsze...
Skąd taka nienawiść do drzew? "Ohydne" czasy wiochy przypominają? A jakiż to znowu upragniony "awans" - miasto? Pragniecie wielkomiejskiego betonu, kamienia, bruku, kurzu i spalin? Jest tego dookoła dużo - parę kroków dalej... idźcie tam i odczepcie się od Placu. Bo nie wszyscy po męczącym dniu mogą wrócić swoja furą z klimą wewnątrz do swojego domku gdzieś na peryferiach, do swojego ogródka... dlaczego chcecie im odebrać nawet tą namiastkę zieleni wśród rozpalonych słońcem murów?
Projekt z Lublina jednak pozwala ocalić tych parę drzew, ten cień, fontannę... i jest o wiele w sumie ładniejszy od tego, który zwyciężył w "konkursie".
Prezydencie, konserwatorze - NIE DAJCIE SIĘ!!! Plac ma służyć ludziom, nie "reprezentowaniu"!
[/quote]
[quote name='Gość' timestamp='1312461422' post='510791']
Czy Plac Litewski ma być dla PLACU czy dla LUDZI? Czy ma WYGLĄDAĆ czy SŁUŻYĆ? Idź dzisiaj na ten plac i popatrz, ile ludzi tam siedzi na ławkach W CIENIU DRZEW właśnie... gdyby nie ten cień, niewielu by nie było, choćby i trzy razy tyle ławek stało, a teraz, nawet przechodząc od urzędu do urzędu, od banku do sklepu (czy ze sklepu do bankomatu) - niejeden przysiądzie na chwilę odetchnąć... gdyby nie ta fontanna, nie słychać by było bawiących się dzieci... t... rozwiń
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2011 o 14:37
0
[quote name='Łukasz' timestamp='1312446545' post='510715']
Akurat pomysł z wycięciem drzew całkowicie popieram, zobaczcie sobie o ile korzystniej wyglądał plac Litewski przed wojną, kiedy nie było tylu niepotrzebnych drzew, bo to ma być plac Litewski, a nie park Litewski.
[/quote]
Czy Plac Litewski ma być dla PLACU czy dla LUDZI? Czy ma WYGLĄDAĆ czy SŁUŻYĆ? Idź dzisiaj na ten plac i popatrz, ile ludzi tam siedzi na ławkach W CIENIU DRZEW właśnie... gdyby nie ten cień, niewielu by nie było, choćby i trzy razy tyle ławek stało, a teraz, nawet przechodząc od urzędu do urzędu, od banku do sklepu (czy ze sklepu do bankomatu) - niejeden przysiądzie na chwilę odetchnąć... gdyby nie ta fontanna, nie słychać by było bawiących się dzieci... te drzewa dają jakże miły cień i odetchnięcie po wyjściu z rozpalonego deptaka czy z gorącego i dusznego autobusu.
Powtarzam do znudzenia: ten plac ŻYJE obecnością LUDZI. I chcą go zabić betonem i kamieniem!!! Bo mało kto będzie chciał spędzić nawet parę minut na rozpalonej kamiennej pustyni stojąc - choćby i widoki były najpiękniejsze...
Skąd taka nienawiść do drzew? "Ohydne" czasy wiochy przypominają? A jakiż to znowu upragniony "awans" - miasto? Pragniecie wielkomiejskiego betonu, kamienia, bruku, kurzu i spalin? Jest tego dookoła dużo - parę kroków dalej... idźcie tam i odczepcie się od Placu. Bo nie wszyscy po męczącym dniu mogą wrócić swoja furą z klimą wewnątrz do swojego domku gdzieś na peryferiach, do swojego ogródka... dlaczego chcecie im odebrać nawet tą namiastkę zieleni wśród rozpalonych słońcem murów?
Projekt z Lublina jednak pozwala ocalić tych parę drzew, ten cień, fontannę... i jest o wiele w sumie ładniejszy od tego, który zwyciężył w "konkursie".
Prezydencie, konserwatorze - NIE DAJCIE SIĘ!!! Plac ma służyć ludziom, nie "reprezentowaniu"!
[quote name='Łukasz' timestamp='1312446545' post='510715']
Akurat pomysł z wycięciem drzew całkowicie popieram, zobaczcie sobie o ile korzystniej wyglądał plac Litewski przed wojną, kiedy nie było tylu niepotrzebnych drzew, bo to ma być plac Litewski, a nie park Litewski.
[/quote]
Czy Plac Litewski ma być dla PLACU czy dla LUDZI? Czy ma WYGLĄDAĆ czy SŁUŻYĆ? Idź dzisiaj na ten plac i popatrz, ile ludzi tam siedzi na ławkach W CIENIU DRZEW właśnie... gdyby nie ten cień, niewielu by nie było, choćby i t... rozwiń
Avatar
Jarek / 4 sierpnia 2011 o 14:27
0
Ciekaw jestem tylko czy ktoś pomyśli w końcu o podziemnym przejsciu dla pieszych przy zamku.....
Avatar
Mike_Lub / 4 sierpnia 2011 o 12:46
0
Po pierwsze projekt powinien być uzgodniony z mieszkańcami. Ten plac ma być dla NAS, a nie dla firmy, której wszystko jedno byle by dostała pieniądze. To też mieszkańcy powinni wybrać zwycięski projekt, bo to oni będą z niego korzystać przez najbliższe kilkadziesiąt lat. Apeluje panie Żuk: TO LUBLINIANIE POWINNY DECYDOWAĆ JAKIEGO PLACU CHCĄ!

Trudno i tak wyrzucono już pieniądze, ale dla dobra miasta, a także dla dobra Lublinian, ratusz powinien zapłacić za zwycięski projekt i następnie wyrzuć go do kosza. Koszta kosztami, ale nie pozwólmy na zniszczenie takiego miejsca. My chcemy zieleni a nie betonu w centrum!

Swoja drogą wierzyć mi się nie chce że taki projekt jak poniżej przegrał z betonową pustynią, która nie spełnia wymogów - skandal i ktoś powinien za to beknąć.
http://www.placlitewski.blogspot.com/#dodatkowe

NIE DLA PROJEKTU SAO!
Po pierwsze projekt powinien być uzgodniony z mieszkańcami. Ten plac ma być dla NAS, a nie dla firmy, której wszystko jedno byle by dostała pieniądze. To też mieszkańcy powinni wybrać zwycięski projekt, bo to oni będą z niego korzystać przez najbliższe kilkadziesiąt lat. Apeluje panie Żuk: TO LUBLINIANIE POWINNY DECYDOWAĆ JAKIEGO PLACU CHCĄ!

Trudno i tak wyrzucono już pieniądze, ale dla dobra miasta, a także dla dobra Lublinian, ratusz powinien zapłacić za zwycięski projekt i następnie wyrzuć go do kosza. Koszta kosztami, al... rozwiń
Avatar
Łukasz / 4 sierpnia 2011 o 10:29
0
Akurat pomysł z wycięciem drzew całkowicie popieram, zobaczcie sobie o ile korzystniej wyglądał plac Litewski przed wojną, kiedy nie było tylu niepotrzebnych drzew, bo to ma być plac Litewski, a nie park Litewski.
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2011 o 10:00
0
[/quote]
A piwa, to napić się do woli i - hmm - "smacznie" podjeść mogę opodal, na deptaku. Tam ciasno, głośno, duszno, sporo sklepów i banków - WIELKI świat, blichtr, pozłotko i rewia mody... to, co młode tygryski lubią najbardziej! - więc akurat. I jaka rozrywka - kupa reklam... Albo na starówce - tylko trzeba uważać, bo lada moment zaczną się sypać tynki tu i ówdzie.
Avatar
Gość / 4 sierpnia 2011 o 09:58
0
O planach przebudowy tych terenów pierwszy raz usłyszałem ponad 15 lat temu Myślę że za następne 15 lat coś z tego wyjdzie
Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami
film

Big Brother w bloku socjalnym? Naszpikowali budynek kamerami 0 4

- Czy w ruinie, gdzie dykta zastępuje szyby, a dziury w ścianach mają wielkość pięści, montowanie kamer to najpilniejsza potrzeba? - pytają oburzeni mieszkańcy bloku socjalnego w Płocku.

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia]
galeria

Nowy pokaz fontanny na placu Litewskim "Anioły lubelskie" [zdjęcia] 11 2

W piątek można było premierowo zobaczyć nowe widowisko „Anioły lubelskie” w fontannie na pl. Litewskim.

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter

Rafał Wójcik (Górnik Łęczna): Pokażemy charakter 1 1

Rozmowa Z Rafałem Wójcikiem, trenerem Górnika Łęczna

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki?

Drogowe inwestycje w woj. lubelskim. Gdzie powstają nowe odcinki? 5 8

Drogi są jak tętnice: dziurawe i pozapychane szybko prowadzą do zawału. Czy grozi nam wizyta u auto-kardiologa? Chyba nie, bo w naszym regionie inwestycje są realizowane na każdej kategorii dróg: od krajowych do gminnych. Wciąż jednak daleko nam do Śląska czy Wielkopolski, gdzie infrastruktura drogowa jest już na poziomie europejskim.

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia
zdjęcia
galeria

PZLA 94 Mistrzostwa Polski w Lublinie. Podsumowanie pierwszego dnia 7 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Dominik Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 6

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 10 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 2 17

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 7

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 27 9

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.