Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 marca 2013 r.
16:02
Edytuj ten wpis

Diamentowa: Skrzyżowanie zostanie na razie bez zmian

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 23 A A
Na tym skrzyżowaniu dochodzi do wielu wypadków i kolizji.  (Maciej Kaczanowski / Archiwum)
Na tym skrzyżowaniu dochodzi do wielu wypadków i kolizji. (Maciej Kaczanowski / Archiwum)

Jest już oficjalna odpowiedź Ratusza na prośbę miejskiego radnego PiS Tomasza Pituchy o poprawę bezpieczeństwa na skrzyżowaniach ul. Diamentowej z Krochmalną i Wrotkowską.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Magistrat informuje, że na doraźne prace nie ma co liczyć. Wszystko przez to, że w dalszych planach miejskich urzędników jest znacząca przebudowa układu dróg. Z tego samego powodu miasto zrezygnowało ze zmiany kształtu skrzyżowania i wprowadzenia ruchu okrężnego przy okazji remontu nawierzchni.

– Skrzyżowania ul. Diamentowej z ulicami Wrotkowską i Krochmalną należy przewidywać w formie bezkolizyjnych, dwupoziomowych węzłów drogowych – odpisał radnemu Stanisław Kalinowski, zastępca prezydenta miasta. – Dodatkowo, przez rejon skrzyżowania ul. Diamentowej z ul. Krochmalną przewidywane jest przeprowadzenie ul. Lubelskiego Lipca '80 (Trasy Zielonej), co także wymaga budowy skrzyżowania dwupoziomowego – dodaje zastępca prezydenta.

Magistrat nie pozostawia złudzeń – przebudowa nie nastąpi zbyt szybko. Miasto tłumaczy to dużymi kosztami takiej inwestycji i faktem, że musi dokończyć rozpoczęte już duże zadania drogowe.

Według oficjalnych danych policji za zeszły rok, kierowcy zjeżdżający z Diamentowej we Wrotkowską spowodowali sześć wypadków, w których rannych zostało siedem osób. Do tego dochodzą jeszcze 22 kolizje. Natomiast 28 stłuczek zanotowano na skrzyżowaniu Diamentowej z Krochmalną.

Komentarze 23

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Kierowca Bombowca / 25 marca 2013 o 09:53
0
W czym problem?
Kierowca miejscowy wie, że tam trzeba szczególnie uważać.
Kierowca przyjezdny powinien wiedzieć, że jak się miasta nie zna, to trzeba szczególnie uważać i patrzeć na znaki.
Przejeżdżam te skrzyżowania kilka razy w tygodniu (najczęściej wyjazd z Wrotkowskiej w Diamentową i w drugą stronę z Diamentowej we Wrotkowską, ale jeżdżę też i na Krochmalną czasami) i jedyne niewesołe sytuacje mam, albo gdy mi ktoś próbuje wymusić (bo nie patrzy na znaki - wtedy trzeba przyhamować), albo gdy ktoś zapiernicza jak opętany spod Herbapolu/pod wiaduktem w dół i mniej niż się człowiek spodziewał czasu zostaje na opuszczenie skrzyżowania.

Jak się jedzie przepisowo, to nie ma problemu ze zjazdem a jedynym problemem z przejazdem jest to, że czasami przed jakimś idiotą trzeba depnąć po hamulcach i go obtrąbić.

Zgadzam się, że zamienienie tych skrzyżowań w zwykłe ronda (z A7 przed wjazdami) uspokoiłoby ruch i ucywilizowało kwestie skręcania w lewo na tych skrzyżowaniach, która dziś bywa lekko "problematyczna". Nie zgadzam się jednak, że zmniejszyłoby liczbę kolizji/wypadków. Kretynów pragnących zabić siebie i kogoś jeszcze na drogach mamy dostatek, zawsze może niestety trafić taki na Ciebie.
Nasze miłosierne państwo skupia się jednak na dochodowym trzepaniu kierowców fotoradarami (bo jeszcze punktów taki nie zechce i 500 za "niewskazanie" dorzuci może), a nie na niedochodowym eliminowaniu z ruchu kierowców nie nadających się do prowadzenia pojazdów (odbieranie praw jazdy to strzelanie sobie w stopę - zmniejsza się populację potencjalnych klientów "fotopstryczków" w ten sposó .
W czym problem?
Kierowca miejscowy wie, że tam trzeba szczególnie uważać.
Kierowca przyjezdny powinien wiedzieć, że jak się miasta nie zna, to trzeba szczególnie uważać i patrzeć na znaki.
Przejeżdżam te skrzyżowania kilka razy w tygodniu (najczęściej wyjazd z Wrotkowskiej w Diamentową i w drugą stronę z Diamentowej we Wrotkowską, ale jeżdżę też i na Krochmalną czasami) i jedyne niewesołe sytuacje mam, albo gdy mi ktoś próbuje wymusić (bo nie patrzy na znaki - wtedy trzeba przyhamować), albo gdy ktoś zapiernicza jak opętany... rozwiń
Avatar
Gość / 24 marca 2013 o 21:46
0
[quote name='radny nieporadny' timestamp='1364069606' post='749259']
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
[/quote]

Bum to jest tam dlatego, że będąc na czymś co jest okrągłe przyzwyczailiśmy się że jest to rondo. Tak samo jak widząc jedzącego cytrynę dostajemy ślinotoku. Ergonomia, zdrowy rozsądek i troska o bezpieczeństwo kazałyby przystosować to skrzyżowanie do naturalnych ludzkich odruchów, niestety, w tym wypadku urzędnicy idą w przeciwnym kierunku - usiłują przystosować ludzi do tego, co jest dla nich nienaturalne.
Moim zdaniem za wszystkie wypadki na tym skrzyżowaniu powinni odpowiadać urzędnicy odpowiedzialni za taką organizację ruchu.
[quote name='radny nieporadny' timestamp='1364069606' post='749259']
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
[/quote]

Bum to jest tam dlatego, że będąc na czymś co jest okrągłe przyzwyczailiśmy się że jest to rondo. Tak samo jak widząc jedzącego cyt... rozwiń
Avatar
Gość / 24 marca 2013 o 21:35
0
[quote name='Wojciech' timestamp='1364069270' post='749254']
Nie świerzy po kursie i nie jajko.
Jestem kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem.
Stwierdziłem tylko fakt oczywisty.
Logiczne jest że na bardziej uczęszczanych skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej będzie więcej kolizji niż na skrzyżowaniach ze światłami.
Przykład rondo pod zamkiem i rondo pod makro.

Panie nieporadny co za znaczenie ma rejestracja samochodu ? Czy pojazd prowadzi człowiek, czy tablica rejestracyjna ?

Raz jeszcze nadmienię:
[size=5]za kółkiem liczy się zdecydowanie, skupienie, dynamika i [color=#ff0000]myślenie[/color][/size]
[/quote]

To spróbuj kierowco ciężarówki z długoletnim stażem skręcić w lewo w Krochmalną, albo we Wrotkowską nie wymuszając pierwszeństwa na pojawiających się spod wiaduktu, albo zza wzniesienia.
Jeśli wybierzesz zdecydowanie i dynamikę, to ten z pierwszeństwem wpieprzy ci się w sam środek ciężarówki.
Jeśli wybierzesz skupienie i myślenie będziesz czekał do późnych godzin nocnych.

Gdybyś był kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem, a nie jajkiem mądrzejszym od kury świeżo po egzaminie z głową nabitą teoretycznymi rozważaniami, to nie pisałbyś takich głupot. A szczególnie nie pisałbyś o inwestycji w następne korkujące miasto światła, ale napisałbyś o inwestycji w ruch okrężny.
[quote name='Wojciech' timestamp='1364069270' post='749254']
Nie świerzy po kursie i nie jajko.
Jestem kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem.
Stwierdziłem tylko fakt oczywisty.
Logiczne jest że na bardziej uczęszczanych skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej będzie więcej kolizji niż na skrzyżowaniach ze światłami.
Przykład rondo pod zamkiem i rondo pod makro.

Panie nieporadny co za znaczenie ma rejestracja samochodu ? Czy pojazd prowadzi człowiek, czy tablica rejestrac... rozwiń
Avatar
jsw / 24 marca 2013 o 14:33
0
[quote name='Gość' timestamp='1364045677' post='749130']
Dokładnie, zgadzam się. Skrzyżowanie jest czytelne, proste - wystarczy UWAŻAĆ, ZNAĆ PRZEPISY i się do nich STOSOWAĆ.
[/quote] zwalaszcza ok 16 w zimie po zmierzchu - czyletne jak cholera tylko włącz się do ruchu bez wymuszenia pierwszeństwa (spowodowania by bolidy z JP II zwolniły)
Avatar
ajwaj / 24 marca 2013 o 14:30
0
Jak zwykle pretensje do krzywego że ma dzieci proste. Większość wypadków powodują tam kierowcy z LU w rejestracji więc stereotypiarze spójrzcie w lusterka zamiast pie..ć 3 po 3.

Odpowiedź zastępcy bez sensu.... Ile kosztuje zmiana organizacji ruchu na "ronda"... Panie na tych skrzyżowaniach nic nie widać. Największy problem jest przy zjeździe w Nowy Świat i wyjeździe w stronę BRW.

To co jest tam odstawione to koszmar. I tu nie chodzi o żaden refleks. Ja radzę sobie często tak że czekam na autobus lub TIra który na chama wymusza pierwszeństwo i kryję się po lewej stronie.

Malowania - Ostatnio przy wyjeździe z krochmalnej drogę zajechał mi taksiarz jadący na skrzyżowaniu prawym pasem skręcił mi przed noskiem w piersząw lewo - teoratycznie moją drożkę - gdyby nie relfeks było by 29.


A co do przebudowy - a kiedy to niby będzie? za 5 lat - czyli jakieć 300 zdarzeń drogowych?

GUPI ten zastępca
Jak zwykle pretensje do krzywego że ma dzieci proste. Większość wypadków powodują tam kierowcy z LU w rejestracji więc stereotypiarze spójrzcie w lusterka zamiast pie..ć 3 po 3.

Odpowiedź zastępcy bez sensu.... Ile kosztuje zmiana organizacji ruchu na "ronda"... Panie na tych skrzyżowaniach nic nie widać. Największy problem jest przy zjeździe w Nowy Świat i wyjeździe w stronę BRW.

To co jest tam odstawione to koszmar. I tu nie chodzi o żaden refleks. Ja radzę sobie często tak że czekam na autobus lub TIra ... rozwiń
Avatar
MIER55555 / 24 marca 2013 o 10:46
0
w POLSCE KRAJU WIELU PZPRów( PO, PSL, PiS, RUCH PALIKOTA, SOLIDARNA POLSKA= 6 PZPRów!!) SPRAWY OBYWATELI Z KTÓRYCH PDATKÓW DOBRZE SIĘ PANOM I PANIOM ŻYJE, SĄ GÓWNO WARTE..TO SKRZYŻOWANIE, RZECZYWIŚCIE POJ,.. I NIEBEZPIECZNE, BYŁOBY W KRĘGU ZAINTERESOWANIA RANDYCH, KTÓrZY PODNIECAJĄ SIĘ FALUSAMI, GDYBY KTÓRYŚ Z NICH MUSIAŁ CODZIENNE SKRĘCAĆ W KROCHMALNĄ I RYZYKOWAĆ ZDROWIE, CZY PAN PREZYDENT ALBO INNY MUŁ.... A TAK JEB...TO I TAK GŁUPI LUD NAS WYBIERZE!!
Avatar
radny nieporadny / 23 marca 2013 o 21:38
0
[quote name='Wojciech' timestamp='1364070761' post='749267']
po cześci się nie zgodzę, ponieważ:
1. większość ludzi z pozamiejską rejestracją mieszka w mieście i pracuje i często pokonuje te same trasy
2. wiele osób ma samochody zarejestrowane na ciotki, dziadki, ojców - a mieszka w mieście

nie uogólniajmy, ale zgodzę się z tym, że jeżeli ktoś mało jeździ po dużych miastach to będzie miał problem z poruszaniem się i będzie musiał zachować więcej ostrożności - ale tak czy siak jeśli zna przepisy i myśli za kierownicą to nic złego mu się nie stanie

Wracając do głównego tematu - zainwestować w sygnalizację świetlną i ryzyko kolizji się zmniejszy - dzięki temu miasto zaoszczędzi pieniądze i poprawi bezpieczeństwo.
[/quote] Wprowadzic ruch okrężny. Wystarczy.
[quote name='Wojciech' timestamp='1364070761' post='749267']
po cześci się nie zgodzę, ponieważ:
1. większość ludzi z pozamiejską rejestracją mieszka w mieście i pracuje i często pokonuje te same trasy
2. wiele osób ma samochody zarejestrowane na ciotki, dziadki, ojców - a mieszka w mieście

nie uogólniajmy, ale zgodzę się z tym, że jeżeli ktoś mało jeździ po dużych miastach to będzie miał problem z poruszaniem się i będzie musiał zachować więcej ostrożności - ale tak czy siak jeśli zna p... rozwiń
Avatar
Wojciech / 23 marca 2013 o 21:32
0
[quote name='radny nieporadny' timestamp='1364069606' post='749259']
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
[/quote]
po cześci się nie zgodzę, ponieważ:
1. większość ludzi z pozamiejską rejestracją mieszka w mieście i pracuje i często pokonuje te same trasy
2. wiele osób ma samochody zarejestrowane na ciotki, dziadki, ojców - a mieszka w mieście

nie uogólniajmy, ale zgodzę się z tym, że jeżeli ktoś mało jeździ po dużych miastach to będzie miał problem z poruszaniem się i będzie musiał zachować więcej ostrożności - ale tak czy siak jeśli zna przepisy i myśli za kierownicą to nic złego mu się nie stanie

Wracając do głównego tematu - zainwestować w sygnalizację świetlną i ryzyko kolizji się zmniejszy - dzięki temu miasto zaoszczędzi pieniądze i poprawi bezpieczeństwo.
[quote name='radny nieporadny' timestamp='1364069606' post='749259']
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
[/quote]
po cześci się nie zgodzę, ponieważ:
1. większość ludzi z pozamiejską rejestracją mieszka w mieście i pracuje i często pokonuje te sa... rozwiń
Avatar
radny nieporadny / 23 marca 2013 o 21:20
0
Co zaś tyczy się osiedla Nałkowskich i drogi dojazdowej do szkoły (droga jest bezpośrednio przy bloku nr 107A) to tutaj powinien być ruch jednokierunkowy. Ale tego chyba radny juz nie widzi... Podobnie rzecz się ma ze znakiem zakazu wjazdu na parking pod blok 107A. Tutaj nie ma wspólnoty a znak zakazu stoi. Jakim prawem i kto go tam postawil???
Avatar
radny nieporadny / 23 marca 2013 o 21:13
0
[quote name='Wojciech' timestamp='1364069270' post='749254']
Nie świerzy po kursie i nie jajko.
Jestem kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem.
Stwierdziłem tylko fakt oczywisty.
Logiczne jest że na bardziej uczęszczanych skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej będzie więcej kolizji niż na skrzyżowaniach ze światłami.
Przykład rondo pod zamkiem i rondo pod makro.

Panie nieporadny co za znaczenie ma rejestracja samochodu ? Czy pojazd prowadzi człowiek, czy tablica rejestracyjna ?

Raz jeszcze nadmienię:
[size=5]za kółkiem liczy się zdecydowanie, skupienie, dynamika i [color=#FF0000]myślenie[/color][/size]
[/quote]
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
[quote name='Wojciech' timestamp='1364069270' post='749254']
Nie świerzy po kursie i nie jajko.
Jestem kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem.
Stwierdziłem tylko fakt oczywisty.
Logiczne jest że na bardziej uczęszczanych skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej będzie więcej kolizji niż na skrzyżowaniach ze światłami.
Przykład rondo pod zamkiem i rondo pod makro.

Panie nieporadny co za znaczenie ma rejestracja samochodu ? Czy pojazd prowadzi człowiek, czy tablica rejestrac... rozwiń
Avatar
Kierowca Bombowca / 25 marca 2013 o 09:53
0
W czym problem?
Kierowca miejscowy wie, że tam trzeba szczególnie uważać.
Kierowca przyjezdny powinien wiedzieć, że jak się miasta nie zna, to trzeba szczególnie uważać i patrzeć na znaki.
Przejeżdżam te skrzyżowania kilka razy w tygodniu (najczęściej wyjazd z Wrotkowskiej w Diamentową i w drugą stronę z Diamentowej we Wrotkowską, ale jeżdżę też i na Krochmalną czasami) i jedyne niewesołe sytuacje mam, albo gdy mi ktoś próbuje wymusić (bo nie patrzy na znaki - wtedy trzeba przyhamować), albo gdy ktoś zapiernicza jak opętany spod Herbapolu/pod wiaduktem w dół i mniej niż się człowiek spodziewał czasu zostaje na opuszczenie skrzyżowania.

Jak się jedzie przepisowo, to nie ma problemu ze zjazdem a jedynym problemem z przejazdem jest to, że czasami przed jakimś idiotą trzeba depnąć po hamulcach i go obtrąbić.

Zgadzam się, że zamienienie tych skrzyżowań w zwykłe ronda (z A7 przed wjazdami) uspokoiłoby ruch i ucywilizowało kwestie skręcania w lewo na tych skrzyżowaniach, która dziś bywa lekko "problematyczna". Nie zgadzam się jednak, że zmniejszyłoby liczbę kolizji/wypadków. Kretynów pragnących zabić siebie i kogoś jeszcze na drogach mamy dostatek, zawsze może niestety trafić taki na Ciebie.
Nasze miłosierne państwo skupia się jednak na dochodowym trzepaniu kierowców fotoradarami (bo jeszcze punktów taki nie zechce i 500 za "niewskazanie" dorzuci może), a nie na niedochodowym eliminowaniu z ruchu kierowców nie nadających się do prowadzenia pojazdów (odbieranie praw jazdy to strzelanie sobie w stopę - zmniejsza się populację potencjalnych klientów "fotopstryczków" w ten sposó .
W czym problem?
Kierowca miejscowy wie, że tam trzeba szczególnie uważać.
Kierowca przyjezdny powinien wiedzieć, że jak się miasta nie zna, to trzeba szczególnie uważać i patrzeć na znaki.
Przejeżdżam te skrzyżowania kilka razy w tygodniu (najczęściej wyjazd z Wrotkowskiej w Diamentową i w drugą stronę z Diamentowej we Wrotkowską, ale jeżdżę też i na Krochmalną czasami) i jedyne niewesołe sytuacje mam, albo gdy mi ktoś próbuje wymusić (bo nie patrzy na znaki - wtedy trzeba przyhamować), albo gdy ktoś zapiernicza jak opętany... rozwiń
Avatar
Gość / 24 marca 2013 o 21:46
0
[quote name='radny nieporadny' timestamp='1364069606' post='749259']
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
[/quote]

Bum to jest tam dlatego, że będąc na czymś co jest okrągłe przyzwyczailiśmy się że jest to rondo. Tak samo jak widząc jedzącego cytrynę dostajemy ślinotoku. Ergonomia, zdrowy rozsądek i troska o bezpieczeństwo kazałyby przystosować to skrzyżowanie do naturalnych ludzkich odruchów, niestety, w tym wypadku urzędnicy idą w przeciwnym kierunku - usiłują przystosować ludzi do tego, co jest dla nich nienaturalne.
Moim zdaniem za wszystkie wypadki na tym skrzyżowaniu powinni odpowiadać urzędnicy odpowiedzialni za taką organizację ruchu.
[quote name='radny nieporadny' timestamp='1364069606' post='749259']
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
[/quote]

Bum to jest tam dlatego, że będąc na czymś co jest okrągłe przyzwyczailiśmy się że jest to rondo. Tak samo jak widząc jedzącego cyt... rozwiń
Avatar
Gość / 24 marca 2013 o 21:35
0
[quote name='Wojciech' timestamp='1364069270' post='749254']
Nie świerzy po kursie i nie jajko.
Jestem kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem.
Stwierdziłem tylko fakt oczywisty.
Logiczne jest że na bardziej uczęszczanych skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej będzie więcej kolizji niż na skrzyżowaniach ze światłami.
Przykład rondo pod zamkiem i rondo pod makro.

Panie nieporadny co za znaczenie ma rejestracja samochodu ? Czy pojazd prowadzi człowiek, czy tablica rejestracyjna ?

Raz jeszcze nadmienię:
[size=5]za kółkiem liczy się zdecydowanie, skupienie, dynamika i [color=#ff0000]myślenie[/color][/size]
[/quote]

To spróbuj kierowco ciężarówki z długoletnim stażem skręcić w lewo w Krochmalną, albo we Wrotkowską nie wymuszając pierwszeństwa na pojawiających się spod wiaduktu, albo zza wzniesienia.
Jeśli wybierzesz zdecydowanie i dynamikę, to ten z pierwszeństwem wpieprzy ci się w sam środek ciężarówki.
Jeśli wybierzesz skupienie i myślenie będziesz czekał do późnych godzin nocnych.

Gdybyś był kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem, a nie jajkiem mądrzejszym od kury świeżo po egzaminie z głową nabitą teoretycznymi rozważaniami, to nie pisałbyś takich głupot. A szczególnie nie pisałbyś o inwestycji w następne korkujące miasto światła, ale napisałbyś o inwestycji w ruch okrężny.
[quote name='Wojciech' timestamp='1364069270' post='749254']
Nie świerzy po kursie i nie jajko.
Jestem kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem.
Stwierdziłem tylko fakt oczywisty.
Logiczne jest że na bardziej uczęszczanych skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej będzie więcej kolizji niż na skrzyżowaniach ze światłami.
Przykład rondo pod zamkiem i rondo pod makro.

Panie nieporadny co za znaczenie ma rejestracja samochodu ? Czy pojazd prowadzi człowiek, czy tablica rejestrac... rozwiń
Avatar
jsw / 24 marca 2013 o 14:33
0
[quote name='Gość' timestamp='1364045677' post='749130']
Dokładnie, zgadzam się. Skrzyżowanie jest czytelne, proste - wystarczy UWAŻAĆ, ZNAĆ PRZEPISY i się do nich STOSOWAĆ.
[/quote] zwalaszcza ok 16 w zimie po zmierzchu - czyletne jak cholera tylko włącz się do ruchu bez wymuszenia pierwszeństwa (spowodowania by bolidy z JP II zwolniły)
Avatar
ajwaj / 24 marca 2013 o 14:30
0
Jak zwykle pretensje do krzywego że ma dzieci proste. Większość wypadków powodują tam kierowcy z LU w rejestracji więc stereotypiarze spójrzcie w lusterka zamiast pie..ć 3 po 3.

Odpowiedź zastępcy bez sensu.... Ile kosztuje zmiana organizacji ruchu na "ronda"... Panie na tych skrzyżowaniach nic nie widać. Największy problem jest przy zjeździe w Nowy Świat i wyjeździe w stronę BRW.

To co jest tam odstawione to koszmar. I tu nie chodzi o żaden refleks. Ja radzę sobie często tak że czekam na autobus lub TIra który na chama wymusza pierwszeństwo i kryję się po lewej stronie.

Malowania - Ostatnio przy wyjeździe z krochmalnej drogę zajechał mi taksiarz jadący na skrzyżowaniu prawym pasem skręcił mi przed noskiem w piersząw lewo - teoratycznie moją drożkę - gdyby nie relfeks było by 29.


A co do przebudowy - a kiedy to niby będzie? za 5 lat - czyli jakieć 300 zdarzeń drogowych?

GUPI ten zastępca
Jak zwykle pretensje do krzywego że ma dzieci proste. Większość wypadków powodują tam kierowcy z LU w rejestracji więc stereotypiarze spójrzcie w lusterka zamiast pie..ć 3 po 3.

Odpowiedź zastępcy bez sensu.... Ile kosztuje zmiana organizacji ruchu na "ronda"... Panie na tych skrzyżowaniach nic nie widać. Największy problem jest przy zjeździe w Nowy Świat i wyjeździe w stronę BRW.

To co jest tam odstawione to koszmar. I tu nie chodzi o żaden refleks. Ja radzę sobie często tak że czekam na autobus lub TIra ... rozwiń
Avatar
MIER55555 / 24 marca 2013 o 10:46
0
w POLSCE KRAJU WIELU PZPRów( PO, PSL, PiS, RUCH PALIKOTA, SOLIDARNA POLSKA= 6 PZPRów!!) SPRAWY OBYWATELI Z KTÓRYCH PDATKÓW DOBRZE SIĘ PANOM I PANIOM ŻYJE, SĄ GÓWNO WARTE..TO SKRZYŻOWANIE, RZECZYWIŚCIE POJ,.. I NIEBEZPIECZNE, BYŁOBY W KRĘGU ZAINTERESOWANIA RANDYCH, KTÓrZY PODNIECAJĄ SIĘ FALUSAMI, GDYBY KTÓRYŚ Z NICH MUSIAŁ CODZIENNE SKRĘCAĆ W KROCHMALNĄ I RYZYKOWAĆ ZDROWIE, CZY PAN PREZYDENT ALBO INNY MUŁ.... A TAK JEB...TO I TAK GŁUPI LUD NAS WYBIERZE!!
Avatar
radny nieporadny / 23 marca 2013 o 21:38
0
[quote name='Wojciech' timestamp='1364070761' post='749267']
po cześci się nie zgodzę, ponieważ:
1. większość ludzi z pozamiejską rejestracją mieszka w mieście i pracuje i często pokonuje te same trasy
2. wiele osób ma samochody zarejestrowane na ciotki, dziadki, ojców - a mieszka w mieście

nie uogólniajmy, ale zgodzę się z tym, że jeżeli ktoś mało jeździ po dużych miastach to będzie miał problem z poruszaniem się i będzie musiał zachować więcej ostrożności - ale tak czy siak jeśli zna przepisy i myśli za kierownicą to nic złego mu się nie stanie

Wracając do głównego tematu - zainwestować w sygnalizację świetlną i ryzyko kolizji się zmniejszy - dzięki temu miasto zaoszczędzi pieniądze i poprawi bezpieczeństwo.
[/quote] Wprowadzic ruch okrężny. Wystarczy.
[quote name='Wojciech' timestamp='1364070761' post='749267']
po cześci się nie zgodzę, ponieważ:
1. większość ludzi z pozamiejską rejestracją mieszka w mieście i pracuje i często pokonuje te same trasy
2. wiele osób ma samochody zarejestrowane na ciotki, dziadki, ojców - a mieszka w mieście

nie uogólniajmy, ale zgodzę się z tym, że jeżeli ktoś mało jeździ po dużych miastach to będzie miał problem z poruszaniem się i będzie musiał zachować więcej ostrożności - ale tak czy siak jeśli zna p... rozwiń
Avatar
Wojciech / 23 marca 2013 o 21:32
0
[quote name='radny nieporadny' timestamp='1364069606' post='749259']
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
[/quote]
po cześci się nie zgodzę, ponieważ:
1. większość ludzi z pozamiejską rejestracją mieszka w mieście i pracuje i często pokonuje te same trasy
2. wiele osób ma samochody zarejestrowane na ciotki, dziadki, ojców - a mieszka w mieście

nie uogólniajmy, ale zgodzę się z tym, że jeżeli ktoś mało jeździ po dużych miastach to będzie miał problem z poruszaniem się i będzie musiał zachować więcej ostrożności - ale tak czy siak jeśli zna przepisy i myśli za kierownicą to nic złego mu się nie stanie

Wracając do głównego tematu - zainwestować w sygnalizację świetlną i ryzyko kolizji się zmniejszy - dzięki temu miasto zaoszczędzi pieniądze i poprawi bezpieczeństwo.
[quote name='radny nieporadny' timestamp='1364069606' post='749259']
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
[/quote]
po cześci się nie zgodzę, ponieważ:
1. większość ludzi z pozamiejską rejestracją mieszka w mieście i pracuje i często pokonuje te sa... rozwiń
Avatar
radny nieporadny / 23 marca 2013 o 21:20
0
Co zaś tyczy się osiedla Nałkowskich i drogi dojazdowej do szkoły (droga jest bezpośrednio przy bloku nr 107A) to tutaj powinien być ruch jednokierunkowy. Ale tego chyba radny juz nie widzi... Podobnie rzecz się ma ze znakiem zakazu wjazdu na parking pod blok 107A. Tutaj nie ma wspólnoty a znak zakazu stoi. Jakim prawem i kto go tam postawil???
Avatar
radny nieporadny / 23 marca 2013 o 21:13
0
[quote name='Wojciech' timestamp='1364069270' post='749254']
Nie świerzy po kursie i nie jajko.
Jestem kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem.
Stwierdziłem tylko fakt oczywisty.
Logiczne jest że na bardziej uczęszczanych skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej będzie więcej kolizji niż na skrzyżowaniach ze światłami.
Przykład rondo pod zamkiem i rondo pod makro.

Panie nieporadny co za znaczenie ma rejestracja samochodu ? Czy pojazd prowadzi człowiek, czy tablica rejestracyjna ?

Raz jeszcze nadmienię:
[size=5]za kółkiem liczy się zdecydowanie, skupienie, dynamika i [color=#FF0000]myślenie[/color][/size]
[/quote]
Zgoda, pełna zgoda. Ale jak się na co dzień nie ma do czynienia z ruchem miejskim to problem może zaistnieć, czyż nie? Obycie za kółkiem jest niemniej ważne od refleksu i rozeznania otoczenia, w którym podróżujemy autem, prawda? A jak się trafi taki "świeżak" to może być bum...
[quote name='Wojciech' timestamp='1364069270' post='749254']
Nie świerzy po kursie i nie jajko.
Jestem kierowcą ciężarówki z długoletnim stażem.
Stwierdziłem tylko fakt oczywisty.
Logiczne jest że na bardziej uczęszczanych skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej będzie więcej kolizji niż na skrzyżowaniach ze światłami.
Przykład rondo pod zamkiem i rondo pod makro.

Panie nieporadny co za znaczenie ma rejestracja samochodu ? Czy pojazd prowadzi człowiek, czy tablica rejestrac... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 23

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Polscy przedsiębiorcy już nie będą musieli stosować pieczątek

Polscy przedsiębiorcy już nie będą musieli stosować pieczątek 0 0

W ciągu roku zniesiony ma być wymóg stosowania pieczątek przez przedsiębiorców.

Radni PSL plan dla wsi przygotowany przez PiS nazywają wyborczą kpiną

Radni PSL plan dla wsi przygotowany przez PiS nazywają wyborczą kpiną 0 0

Przygotowany przez rząd PiS plan dla wsi jest zdaniem radnych powiatu bialskiego wyborczą kpiną. A Janusz Skólimowski wicestarosta bialski z PiS przekonuje, że program zapewni rolnictwu wsparcie, rozwój i ochronę.

Symbol Wolności na rocznicę Powstania Warszawskiego w Puławach
1 sierpnia 2018, 19:00

Symbol Wolności na rocznicę Powstania Warszawskiego w Puławach 2 0

Co Gdzie Kiedy. 1 sierpnia Puławy włączą się w obchody 74. rocznicy Powstania Warszawskiego. Mieszkańcy zbiorą się w centrum miasta o godz. 19, aby oddać hołd Powstańcom i ułożyć olbrzymi znak Polski Walczącej.

Lublin: Miasto wydało zgodę na maszt telefonii komórkowej

Lublin: Miasto wydało zgodę na maszt telefonii komórkowej 0 2

Przy Zemborzyckiej 53 w Lublinie może powstać stacja bazowa telefonii komórkowej Play.

Wyrzucił psa przez balkon w trakcie kłótni. Zwierzę spadło z 4 piętra

Wyrzucił psa przez balkon w trakcie kłótni. Zwierzę spadło z 4 piętra 128 8

W trakcie kłótni pijany mężczyzna wyrzucił psa przez balkon. Zwierzę wypadło z czwartego piętra.

Pamiętasz Baobab? Galeria Labirynt zbiera wspomnienia

Pamiętasz Baobab? Galeria Labirynt zbiera wspomnienia 0 0

Wspomnienia o najsłynniejszym lubelskim drzewie, wyciętym w maju zeszłego roku z pl. Litewskiego, jeszcze do końca sierpnia będzie zbierać Galeria Labirynt.

Nowy żłobek przy ul. Zelwerowicza przyjmie dzieci od września? Problem z kuchnią

Nowy żłobek przy ul. Zelwerowicza przyjmie dzieci od września? Problem z kuchnią 25 0

Unieważniony został przetarg na sprzęt dla nowego żłobka przy ul. Zelwerowicza. Problemem okazało się wyposażenie kuchni. Mimo to władze miasta zapewniają, że placówka zostanie otwarta zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, a posiłki będą początkowo dowożone z kuchni innego żłobka.

Jerzy Brzęczek: Lewandowski pozostanie kapitanem reprezentacji

Jerzy Brzęczek: Lewandowski pozostanie kapitanem reprezentacji 1 1

Nowy selekcjoner reprezentacji Polski Jerzy Brzęczek spotkał się z mediami na swojej pierwszej konferencji prasowej. 47-letni szkoleniowiec zapewnił, że kadrę czeka ewolucja i stopniowe wprowadzanie nowych zawodników, a jej kapitanem pozostanie Robert Lewandowski

Jechał i pił piwo. Zauważył go ten policjant

Jechał i pił piwo. Zauważył go ten policjant 4 4

47-letni mieszkaniec Białej Podlaskiej jechał samochodem i pił. Inni kierowcy musieli zjeżdżać mu z drogi. Wyczyny 47-latka zauważył przypadkiem policjant jadący do pracy

Lubartów: Oczyszczalnia już prawie gotowa

Lubartów: Oczyszczalnia już prawie gotowa 1 0

Modernizacja oczyszczalni ścieków zbliża się do końca. W przyszłym tygodniu kolejne instalacje będą uruchamiane. Zaawansowanie robót modernizacyjnych oczyszczalni osiągnęło ok. 90 proc. Wybudowane zostały wszystkie obiekty, trwają ostatnie prace połączeniowe sieci między obiektami.

Turyści w Polsce. Skąd najczęściej do nas przyjeżdżają?

Turyści w Polsce. Skąd najczęściej do nas przyjeżdżają? 0 0

Najczęściej odwiedzają nas turyści z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Ukrainy – wynika z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego.

Wypadek w Ciecierzynie. Droga zablokowana, duże korki [zdjęcia]
galeria

Wypadek w Ciecierzynie. Droga zablokowana, duże korki [zdjęcia] 7 2

Do wypadku doszło na drodze krajowej nr 19 koło Lublina

Piotr spod Białej Podlaskiej idzie pieszo przez Europę. Do celu dotrze za 5 miesięcy
galeria

Piotr spod Białej Podlaskiej idzie pieszo przez Europę. Do celu dotrze za 5 miesięcy 0 3

22-letni Piotr Żuk wyruszył spod Białej Podlaskiej do Santiago de Compostela w Hiszpanii. Do pokonania ma ponad 3700 kilometrów. Jego samotna piesza pielgrzymka wiedzie przez 9 krajów.

Kontrolerzy biletów mają mieć ochronę

Kontrolerzy biletów mają mieć ochronę 3 6

Władze miasta szukają firmy ochroniarskiej, która w godzinach nocnych zapewni bezpieczeństwo kontrolerom sprawdzającym bilety w miejskiej komunikacji.

Śmigłowiec LPR zmieni bazę. Trwa budowa nowego hangaru

Śmigłowiec LPR zmieni bazę. Trwa budowa nowego hangaru 1 2

W pobliże lotniska w Świdniku przeniesiona zostanie baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które stacjonuje teraz w podlubelskim Radawcu.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.