Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

8 października 2012 r.
20:11
Edytuj ten wpis

Drogowa rewolucja w centrum Lublina. Projekt organizacji ruchu (PDF)

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 92 A A
Drogowa rewolucja w centrum Lublina - na czerwono zaznaczono ulice bez samochodów (propozycja) (Źród
Drogowa rewolucja w centrum Lublina - na czerwono zaznaczono ulice bez samochodów (propozycja) (Źród

Al. Solidarności – zwężona, Narutowicza – jednokierunkowa, 3 Maja – zamknięta. Taki projekt organizacji ruchu w centrum opracowała wynajęta przez Ratusz firma.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W czwartek każdy będzie mógł powiedzieć, co myśli o propozycjach warszawskiej firmy TransEko. Wystarczy przyjść do Ratusza o godz. 16. Wtedy zacznie się debata z udziałem ekspertów firmy.

– Chcemy poznać zdanie lublinian. Czy popierają te rozwiązania, krytykują je, a może mają własne – mówi Andrzej Brzeziński z TransEko.

Ci, którzy spojrzą na mapę, mogą nie poznać własnego miasta. Co proponują wynajęci przez Ratusz eksperci?

Plac Zamkowy tylko dla pieszych i rowerów, Krakowskie Przedmieście jednokierunkowe od Lipowej do Chopina, a dalej… zakaz ruchu nie dotyczący komunikacji miejskiej.

Taki sam zakaz na Królewskiej, Bernardyńskiej, Kołłątaja, Hempla i części ul. 3 Maja. Do tego jednokierunkowa ul. Narutowicza od Lipowej do Mościckiego, pasy dla autobusów, m.in. na Lipowej i komunikacja miejska przez Wieniawską i Jasną.

To tylko niektóre z pomysłów z pierwszego wariantu zmian.

– Daje on większe przywileje komunikacji miejskiej, rowerzystom i pieszym. Drugi wariant jest mniej uciążliwy dla ruchu samochodowego – podkreśla Brzeziński. – Nie jest to plan na dwa-trzy lata, ale propozycja tego, jak miasto ma wyglądać za jakiś czas.

TransEko proponuje też budowę nowych ścieżek rowerowych, czy choćby nowego mostu na przedłużeniu ul. Wesołej, która docierałaby do Al. Zygmuntowskich.

W centrum obowiązywałoby ograniczenie prędkości do 30 km/h, a większość ruchu miałyby przejąć ulice wokół Śródmieścia. O wszystkim tym będzie można porozmawiać w czwartek. Będą na to trzy godziny.

– Po konsultacjach nie będzie już dwóch wariantów, ale jeden. Nie jest powiedziane, że będzie to pierwsza lub druga wersja. Może to być rozwiązanie pośrednie – zapowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Ostateczna wersja dokumentu powstanie do 20 października.

Koncepcja organizacji ruchu w centrum Lublina - pobierz PDF
Więcej na ten temat – w piątkowym Magazynie Dziennika Wschodniego

Komentarze 92

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 19 listopada 2012 o 08:53
0
NIestety ale ograniczanie ruchu w ścisłym centrum jest nieuniknione i jest już standardem w większych miastach, choć myślę, że w tym przypadku może chodzić o coś innego... a jak niewiadomo o co chodzi to ...wiadomo o co chodzi

[url="http://inżynieriaruchu.pl"]Projekty organizacji ruchu.[/url]
Avatar
KRZYSZTOF / 12 października 2012 o 20:31
0
Pomijam kwestię wydatku UM na zgoszone koncepcje. Najwazniejsze jest to, Ze przez wiele lat Ratusz starał sie uporządkować parkowanie w centrum miasta. Teraz kiedy kosztem wielu milionów złotych wprowadzono strefę płatnego parkowania . W tydzień po tym "doniosłym " wydarzeniu Ratusz chce zamknąć centrum miasta dla samochodów osobowych, które to po wprowadzeniu parkometrów miały przynieść znaczące wpływy do kasy miejskiej. Zastanawiam się czy przydent a szczególnie setki jego pracowników to ludzie mający jkiś szacunek dla pieniędzy podatników . Przecież to zakrawa na jakiś marny żart.......

KRZYSZTOF
Pomijam kwestię wydatku UM na zgoszone koncepcje. Najwazniejsze jest to, Ze przez wiele lat Ratusz starał sie uporządkować parkowanie w centrum miasta. Teraz kiedy kosztem wielu milionów złotych wprowadzono strefę płatnego parkowania . W tydzień po tym "doniosłym " wydarzeniu Ratusz chce zamknąć centrum miasta dla samochodów osobowych, które to po wprowadzeniu parkometrów miały przynieść znaczące wpływy do kasy miejskiej. Zastanawiam się czy przydent a szczególnie setki jego pracowników to ludzie mający jkiś szacunek dla pienięd... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 21:24
0
[quote name='Hermann Brunner' timestamp='1349731806' post='682037']
A od kiedy w Warszawie chociażby parkomaty;
1.wydają resztę?
2.można płacić banknotami?
Chyba się z Plazą pomyliło...
[/quote]


Ulica Mokotowska mój Panie
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 21:01
0
Najśmieszniejsze jest to ,że więkoszość mieszkańców centrum to starsi ludzie,
którzy chcą dożyć w swoich mieszkaniach końca swoich dni ,mimo uwolnienia czynszów płacąc "krocie" od tego roku za czynsz,lub ludzie biedni mieszkający w komunalnych kamienicach opalanych węglem,których nie stać na mieszkanie i darmowy parking w fajnej dzielnicy.Do takiej staruszki nie dojedzie rodzina ,żeby pojechać z nią do lekarza bo muszą mieć "wjazdówkę"która można tylko dostac ,kiedy jest się mieszkańcem lub inna droga tylko np.sądowe ustanowienie opiekuna.Wtedy istnieje szansa,wiem to z autopsji-opiekuję się chorą starszą byłą sąsiadką(bezinteresownie)dostałam mandat za brak biletu parkingowego w trakcie "pakowania"staruszki do auta.Powinnam zapłacić 150 zł za rok z góry abonamentu ale pod warunkiem opieki sądowej ponieważ nie jestem już mieszkańcem tej ulicy. Więc pytam się jak Ci ludzie mają się bronić ?Ich statystyka jest niska ,nie mieszkaja w wieżowcach tylko kamienicach co najwyżej 3-pietrowych i mieszkańców centrum jest tyle w sumie co wieżowca "łamańca" na Czechowie.A co z biznesami? Już nie mówię o restaurachach czy kościółkach ,gdzie wchodzimy i wychodzimy najczęściej z nich bez "zakupów" ale co ma zrobić właściciel sklepu metalowego lub kwiaciarni?!nikt do nich nie przyjdzie i nie kupi 10 kg drutu ani wieńca pogrzebowego bo nie będzie tego tachał przez pół miasta do parkingu,Prezydent miasta powinien przeczytać nasze opinie i przedłużyc termin zatwierdzenia koszmarnego planu ale z naniesionymi poprawkami!
Najśmieszniejsze jest to ,że więkoszość mieszkańców centrum to starsi ludzie,
którzy chcą dożyć w swoich mieszkaniach końca swoich dni ,mimo uwolnienia czynszów płacąc "krocie" od tego roku za czynsz,lub ludzie biedni mieszkający w komunalnych kamienicach opalanych węglem,których nie stać na mieszkanie i darmowy parking w fajnej dzielnicy.Do takiej staruszki nie dojedzie rodzina ,żeby pojechać z nią do lekarza bo muszą mieć "wjazdówkę"która można tylko dostac ,kiedy jest się mieszkańcem lub ... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 20:33
0
[quote name='fuhfuhfs' timestamp='1349771733' post='682199']
Generalnie kierunek koncepcji jest słuszny. Jedyne "ale" jest takie, że oprócz wyrugowania ruchu aut z centrum konieczna jest "instalacja" urzędów na obrzeżach miasta lub poza jego ścisłym śródmieściem - jak np. uczyniono z izbą skarbową. Duży ruch generowany jest przez duże instytucje, a nie sklepiki, ogródki piwne czy małe kościółki.

Niektórzy w Lublinie rzeczywiście przeginają z narzekaniem, dojeżdżając raptem kilometr do pracy.
[/quote]


Ja dojeżdżam 300 metrów bo mój zawód to kierowca ....Mieszkam w centrum płacę abonament postojowy nie tak pewnie jak ty mieszkając na jakimś osiedlu i mając do dyspozycji darmowy parking!
[quote name='fuhfuhfs' timestamp='1349771733' post='682199']
Generalnie kierunek koncepcji jest słuszny. Jedyne "ale" jest takie, że oprócz wyrugowania ruchu aut z centrum konieczna jest "instalacja" urzędów na obrzeżach miasta lub poza jego ścisłym śródmieściem - jak np. uczyniono z izbą skarbową. Duży ruch generowany jest przez duże instytucje, a nie sklepiki, ogródki piwne czy małe kościółki.

Niektórzy w Lublinie rzeczywiście przeginają z narzekaniem, dojeżdża... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 20:28
0
[quote name='radek' timestamp='1349788011' post='682346']
"specjaliści" z Warszawy, już jedną taką rewolucję wprowadzili i mamy:
[url="http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Warszawa-najbardziej-zakorkowanym-miastem-w-Europie,wid,14752913,wiadomosc.html?ticaid=1f507"]http://moto.wp.pl/ka...ml?ticaid=1f507[/url]


może by tak podziękować tym "ekspertom" zanim zrobią w tym mieście armagedon
[/quote]

Kolesie z Wawy nachapali się kasy i nawet nie raczyli udać się z miejsca A do miejsca B omijając centrum, bo np. przy ulicy jednokierunkowej Narutowicza to trzeba będzie pewnie przez Miasteczko Akademickie jechać!(...) ale co oni mogą "naprawić" skoro jest masę błędów w ich projekcie i nawet ulic nie potrafią rozróżnić -żle je nazywając -myląc je ze sobą i robiąc błedy metoryczne w statystyce mieszkańców.....Powinni pomieszkać z nami w zimie ok pół roku i popi....dalać po mieście -ja bardzo chętnie udostepnie im chatę ,którą mam w centrum i biznes -też w centrum....
[quote name='radek' timestamp='1349788011' post='682346']
"specjaliści" z Warszawy, już jedną taką rewolucję wprowadzili i mamy:
[url="http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Warszawa-najbardziej-zakorkowanym-miastem-w-Europie,wid,14752913,wiadomosc.html?ticaid=1f507"]http://moto.wp.pl/ka...ml?ticaid=1f507[/url]


może by tak podziękować tym "ekspertom" zanim zrobią w tym mieście armagedon
[/quote]

Kolesie z Wawy nachapali się kasy i nawet nie raczyli udać... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 20:07
0
[quote name='Rycho' timestamp='1349771157' post='682194']
Znowu ktoś sie machapie kasy za pozwolenia ,ktos znajomy za projekty a jeszcze ktos z rodziny za wykonanie.
Pomysl totalnie poroniony poniewaz Lublin nie nadaje sie juz w tym momencie do jazdy a co bedzie sie dzialo gdy zamkna glowne ulice.... strach pomyslec. JESTEM CALKOWICIE NA NIE!!!!!!
[/quote]

Jeśli jesteście na " nie" to proszę was wszystkich o przybycie na 16 w czwartek i wyrażenie swojej opinii!!!Bo tylko od nas zależy naniesienie poprawek,bo plan i tak zatwierdzą do 20 pażdziernika więc mało mamy czasu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[quote name='Rycho' timestamp='1349771157' post='682194']
Znowu ktoś sie machapie kasy za pozwolenia ,ktos znajomy za projekty a jeszcze ktos z rodziny za wykonanie.
Pomysl totalnie poroniony poniewaz Lublin nie nadaje sie juz w tym momencie do jazdy a co bedzie sie dzialo gdy zamkna glowne ulice.... strach pomyslec. JESTEM CALKOWICIE NA NIE!!!!!!
[/quote]

Jeśli jesteście na " nie" to proszę was wszystkich o przybycie na 16 w czwartek i wyrażenie swojej ... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 20:02
0
[quote name='Rower Miejski' timestamp='1349767294' post='682152']
Typowe myślenie kmiotka spod Zezulina.. Na samochód stać teraz każdego. Nie każdego stać natomiast na świeże spojrzenie na rzeczywistość społeczną w warunkach miejskich. Trzeba wzrastać razem z miastem i żyć w mieście, żeby wiedzieć czego to miasto potrzebuje i jakie stosować metody, by wszystkim żyło się lepiej. Jesli zaś traktuje się miasto jako miejsce, gdzie chce się zamanifestować swoją rzekomą wyższość dzięki podjeżdzaniu pod załatwioną przez wujka z PSLu robotę ściągniętym z niemiec Audi A4, to słyszymy później takie wypowiedzi.
Sam pomysł jest znakomity. Dojeżdzając od poand 10 lat, najpierw do szkoły, później na studia a teraz do pracy, niezależnie od pory roku i pogody rowerem (mimo tego iż jestem także kierowcą) twierdzę, że umożliwienie bezpiecznego poruszania się rowerem po centrum miasta jest niezbędne przy ciągle wzrastającej liczbie aut. Niech urbaniści ze świeżym spojrzeniem pokażą wreszcie kmiotkom jak powinno wyglądać miasto !
[/quote]


Jesli z miasta chcesz zrobić wieś to pozostań na niej ! Ja nie mam zamiaru zamykać swojego biznesu tylko dlatego ,że jakiś koleś przyjechał z prowincji i chce sobie pojeżdzić i polansować się na rowerku "miejsckim"!
Poza tym jak sobie człowieku wyobrażasz ,że co?Że ja po...dole z hobokiem 15 kg zanieść klientowi towar kupiony u mnie na parking zaparkowany 3 km dalej?!
[quote name='Rower Miejski' timestamp='1349767294' post='682152']
Typowe myślenie kmiotka spod Zezulina.. Na samochód stać teraz każdego. Nie każdego stać natomiast na świeże spojrzenie na rzeczywistość społeczną w warunkach miejskich. Trzeba wzrastać razem z miastem i żyć w mieście, żeby wiedzieć czego to miasto potrzebuje i jakie stosować metody, by wszystkim żyło się lepiej. Jesli zaś traktuje się miasto jako miejsce, gdzie chce się zamanifestować swoją rzekomą wyższość dzięki podjeżdzaniu pod załatwioną prze... rozwiń
Avatar
ggg / 9 października 2012 o 19:20
0
W pierwszej kolejności zakaz wjazdu dla samochodów urzędu miasta
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 19:11
0
Popieram! Wywalić samochody z centrum miasta! One tylko parkują na trawnikach i zatruwają zieleń.
Avatar
Gość / 19 listopada 2012 o 08:53
0
NIestety ale ograniczanie ruchu w ścisłym centrum jest nieuniknione i jest już standardem w większych miastach, choć myślę, że w tym przypadku może chodzić o coś innego... a jak niewiadomo o co chodzi to ...wiadomo o co chodzi

[url="http://inżynieriaruchu.pl"]Projekty organizacji ruchu.[/url]
Avatar
KRZYSZTOF / 12 października 2012 o 20:31
0
Pomijam kwestię wydatku UM na zgoszone koncepcje. Najwazniejsze jest to, Ze przez wiele lat Ratusz starał sie uporządkować parkowanie w centrum miasta. Teraz kiedy kosztem wielu milionów złotych wprowadzono strefę płatnego parkowania . W tydzień po tym "doniosłym " wydarzeniu Ratusz chce zamknąć centrum miasta dla samochodów osobowych, które to po wprowadzeniu parkometrów miały przynieść znaczące wpływy do kasy miejskiej. Zastanawiam się czy przydent a szczególnie setki jego pracowników to ludzie mający jkiś szacunek dla pieniędzy podatników . Przecież to zakrawa na jakiś marny żart.......

KRZYSZTOF
Pomijam kwestię wydatku UM na zgoszone koncepcje. Najwazniejsze jest to, Ze przez wiele lat Ratusz starał sie uporządkować parkowanie w centrum miasta. Teraz kiedy kosztem wielu milionów złotych wprowadzono strefę płatnego parkowania . W tydzień po tym "doniosłym " wydarzeniu Ratusz chce zamknąć centrum miasta dla samochodów osobowych, które to po wprowadzeniu parkometrów miały przynieść znaczące wpływy do kasy miejskiej. Zastanawiam się czy przydent a szczególnie setki jego pracowników to ludzie mający jkiś szacunek dla pienięd... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 21:24
0
[quote name='Hermann Brunner' timestamp='1349731806' post='682037']
A od kiedy w Warszawie chociażby parkomaty;
1.wydają resztę?
2.można płacić banknotami?
Chyba się z Plazą pomyliło...
[/quote]


Ulica Mokotowska mój Panie
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 21:01
0
Najśmieszniejsze jest to ,że więkoszość mieszkańców centrum to starsi ludzie,
którzy chcą dożyć w swoich mieszkaniach końca swoich dni ,mimo uwolnienia czynszów płacąc "krocie" od tego roku za czynsz,lub ludzie biedni mieszkający w komunalnych kamienicach opalanych węglem,których nie stać na mieszkanie i darmowy parking w fajnej dzielnicy.Do takiej staruszki nie dojedzie rodzina ,żeby pojechać z nią do lekarza bo muszą mieć "wjazdówkę"która można tylko dostac ,kiedy jest się mieszkańcem lub inna droga tylko np.sądowe ustanowienie opiekuna.Wtedy istnieje szansa,wiem to z autopsji-opiekuję się chorą starszą byłą sąsiadką(bezinteresownie)dostałam mandat za brak biletu parkingowego w trakcie "pakowania"staruszki do auta.Powinnam zapłacić 150 zł za rok z góry abonamentu ale pod warunkiem opieki sądowej ponieważ nie jestem już mieszkańcem tej ulicy. Więc pytam się jak Ci ludzie mają się bronić ?Ich statystyka jest niska ,nie mieszkaja w wieżowcach tylko kamienicach co najwyżej 3-pietrowych i mieszkańców centrum jest tyle w sumie co wieżowca "łamańca" na Czechowie.A co z biznesami? Już nie mówię o restaurachach czy kościółkach ,gdzie wchodzimy i wychodzimy najczęściej z nich bez "zakupów" ale co ma zrobić właściciel sklepu metalowego lub kwiaciarni?!nikt do nich nie przyjdzie i nie kupi 10 kg drutu ani wieńca pogrzebowego bo nie będzie tego tachał przez pół miasta do parkingu,Prezydent miasta powinien przeczytać nasze opinie i przedłużyc termin zatwierdzenia koszmarnego planu ale z naniesionymi poprawkami!
Najśmieszniejsze jest to ,że więkoszość mieszkańców centrum to starsi ludzie,
którzy chcą dożyć w swoich mieszkaniach końca swoich dni ,mimo uwolnienia czynszów płacąc "krocie" od tego roku za czynsz,lub ludzie biedni mieszkający w komunalnych kamienicach opalanych węglem,których nie stać na mieszkanie i darmowy parking w fajnej dzielnicy.Do takiej staruszki nie dojedzie rodzina ,żeby pojechać z nią do lekarza bo muszą mieć "wjazdówkę"która można tylko dostac ,kiedy jest się mieszkańcem lub ... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 20:33
0
[quote name='fuhfuhfs' timestamp='1349771733' post='682199']
Generalnie kierunek koncepcji jest słuszny. Jedyne "ale" jest takie, że oprócz wyrugowania ruchu aut z centrum konieczna jest "instalacja" urzędów na obrzeżach miasta lub poza jego ścisłym śródmieściem - jak np. uczyniono z izbą skarbową. Duży ruch generowany jest przez duże instytucje, a nie sklepiki, ogródki piwne czy małe kościółki.

Niektórzy w Lublinie rzeczywiście przeginają z narzekaniem, dojeżdżając raptem kilometr do pracy.
[/quote]


Ja dojeżdżam 300 metrów bo mój zawód to kierowca ....Mieszkam w centrum płacę abonament postojowy nie tak pewnie jak ty mieszkając na jakimś osiedlu i mając do dyspozycji darmowy parking!
[quote name='fuhfuhfs' timestamp='1349771733' post='682199']
Generalnie kierunek koncepcji jest słuszny. Jedyne "ale" jest takie, że oprócz wyrugowania ruchu aut z centrum konieczna jest "instalacja" urzędów na obrzeżach miasta lub poza jego ścisłym śródmieściem - jak np. uczyniono z izbą skarbową. Duży ruch generowany jest przez duże instytucje, a nie sklepiki, ogródki piwne czy małe kościółki.

Niektórzy w Lublinie rzeczywiście przeginają z narzekaniem, dojeżdża... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 20:28
0
[quote name='radek' timestamp='1349788011' post='682346']
"specjaliści" z Warszawy, już jedną taką rewolucję wprowadzili i mamy:
[url="http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Warszawa-najbardziej-zakorkowanym-miastem-w-Europie,wid,14752913,wiadomosc.html?ticaid=1f507"]http://moto.wp.pl/ka...ml?ticaid=1f507[/url]


może by tak podziękować tym "ekspertom" zanim zrobią w tym mieście armagedon
[/quote]

Kolesie z Wawy nachapali się kasy i nawet nie raczyli udać się z miejsca A do miejsca B omijając centrum, bo np. przy ulicy jednokierunkowej Narutowicza to trzeba będzie pewnie przez Miasteczko Akademickie jechać!(...) ale co oni mogą "naprawić" skoro jest masę błędów w ich projekcie i nawet ulic nie potrafią rozróżnić -żle je nazywając -myląc je ze sobą i robiąc błedy metoryczne w statystyce mieszkańców.....Powinni pomieszkać z nami w zimie ok pół roku i popi....dalać po mieście -ja bardzo chętnie udostepnie im chatę ,którą mam w centrum i biznes -też w centrum....
[quote name='radek' timestamp='1349788011' post='682346']
"specjaliści" z Warszawy, już jedną taką rewolucję wprowadzili i mamy:
[url="http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Warszawa-najbardziej-zakorkowanym-miastem-w-Europie,wid,14752913,wiadomosc.html?ticaid=1f507"]http://moto.wp.pl/ka...ml?ticaid=1f507[/url]


może by tak podziękować tym "ekspertom" zanim zrobią w tym mieście armagedon
[/quote]

Kolesie z Wawy nachapali się kasy i nawet nie raczyli udać... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 20:07
0
[quote name='Rycho' timestamp='1349771157' post='682194']
Znowu ktoś sie machapie kasy za pozwolenia ,ktos znajomy za projekty a jeszcze ktos z rodziny za wykonanie.
Pomysl totalnie poroniony poniewaz Lublin nie nadaje sie juz w tym momencie do jazdy a co bedzie sie dzialo gdy zamkna glowne ulice.... strach pomyslec. JESTEM CALKOWICIE NA NIE!!!!!!
[/quote]

Jeśli jesteście na " nie" to proszę was wszystkich o przybycie na 16 w czwartek i wyrażenie swojej opinii!!!Bo tylko od nas zależy naniesienie poprawek,bo plan i tak zatwierdzą do 20 pażdziernika więc mało mamy czasu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[quote name='Rycho' timestamp='1349771157' post='682194']
Znowu ktoś sie machapie kasy za pozwolenia ,ktos znajomy za projekty a jeszcze ktos z rodziny za wykonanie.
Pomysl totalnie poroniony poniewaz Lublin nie nadaje sie juz w tym momencie do jazdy a co bedzie sie dzialo gdy zamkna glowne ulice.... strach pomyslec. JESTEM CALKOWICIE NA NIE!!!!!!
[/quote]

Jeśli jesteście na " nie" to proszę was wszystkich o przybycie na 16 w czwartek i wyrażenie swojej ... rozwiń
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 20:02
0
[quote name='Rower Miejski' timestamp='1349767294' post='682152']
Typowe myślenie kmiotka spod Zezulina.. Na samochód stać teraz każdego. Nie każdego stać natomiast na świeże spojrzenie na rzeczywistość społeczną w warunkach miejskich. Trzeba wzrastać razem z miastem i żyć w mieście, żeby wiedzieć czego to miasto potrzebuje i jakie stosować metody, by wszystkim żyło się lepiej. Jesli zaś traktuje się miasto jako miejsce, gdzie chce się zamanifestować swoją rzekomą wyższość dzięki podjeżdzaniu pod załatwioną przez wujka z PSLu robotę ściągniętym z niemiec Audi A4, to słyszymy później takie wypowiedzi.
Sam pomysł jest znakomity. Dojeżdzając od poand 10 lat, najpierw do szkoły, później na studia a teraz do pracy, niezależnie od pory roku i pogody rowerem (mimo tego iż jestem także kierowcą) twierdzę, że umożliwienie bezpiecznego poruszania się rowerem po centrum miasta jest niezbędne przy ciągle wzrastającej liczbie aut. Niech urbaniści ze świeżym spojrzeniem pokażą wreszcie kmiotkom jak powinno wyglądać miasto !
[/quote]


Jesli z miasta chcesz zrobić wieś to pozostań na niej ! Ja nie mam zamiaru zamykać swojego biznesu tylko dlatego ,że jakiś koleś przyjechał z prowincji i chce sobie pojeżdzić i polansować się na rowerku "miejsckim"!
Poza tym jak sobie człowieku wyobrażasz ,że co?Że ja po...dole z hobokiem 15 kg zanieść klientowi towar kupiony u mnie na parking zaparkowany 3 km dalej?!
[quote name='Rower Miejski' timestamp='1349767294' post='682152']
Typowe myślenie kmiotka spod Zezulina.. Na samochód stać teraz każdego. Nie każdego stać natomiast na świeże spojrzenie na rzeczywistość społeczną w warunkach miejskich. Trzeba wzrastać razem z miastem i żyć w mieście, żeby wiedzieć czego to miasto potrzebuje i jakie stosować metody, by wszystkim żyło się lepiej. Jesli zaś traktuje się miasto jako miejsce, gdzie chce się zamanifestować swoją rzekomą wyższość dzięki podjeżdzaniu pod załatwioną prze... rozwiń
Avatar
ggg / 9 października 2012 o 19:20
0
W pierwszej kolejności zakaz wjazdu dla samochodów urzędu miasta
Avatar
Gość / 9 października 2012 o 19:11
0
Popieram! Wywalić samochody z centrum miasta! One tylko parkują na trawnikach i zatruwają zieleń.
Zobacz wszystkie komentarze 92

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 27 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 2

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 27 11

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 12 8

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 36 15

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 11 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 21 7

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia]
galeria

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia] 15 5

Karolina Wojtiuk, która została pierwszą wicemiss Lubelszczyzny 2018, będzie reprezentować nasze województwo podczas gali finałowej Miss Polski 2018. Impreza odbędzie się w grudniu w Krynicy Zdroju.

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny 0 1

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny. Władze miasta udzieliły już pozwolenia na budowę.

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy 30 0

3 lipca w Kocku (pow. lubartowski) zaginęła Maria Krystyna Nowicka.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.