Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

3 grudnia 2012 r.
18:52
Edytuj ten wpis

Działkowcy z Lublina w obronie ogródków. 7 tys. podpisów

0 16 A A
Tylko w Lublinie jest 15 tysięcy działkowców, którzy uprawiają 47 ogrodów. Zajmują one ponad 400 ha.
Tylko w Lublinie jest 15 tysięcy działkowców, którzy uprawiają 47 ogrodów. Zajmują one ponad 400 ha.

Tylko w Lublinie działkowcy zebrali już ponad 7 tysięcy podpisów pod projektem ustawy, dzięki której nie będą musieli płacić gminom za użytkowanie nieruchomości. Chodzi o spore pieniądze i atrakcyjne tereny.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Akcja działkowców to efekt decyzji Trybunału Konstytucyjnego. W lipcu sędziowie TK uznali, że ponad połowa przepisów ustawy o ogródkach działkowych jest sprzeczna z prawem. Trybunał stwierdził m.in., że działkowcy – tak jak wszyscy – powinni płacić gminom za użytkowanie nieruchomości. W tej chwili odprowadzają tylko składki na rzecz Polskiego Związku Działkowców.

– Nasz projekt zakłada utrzymanie zwolnień z opłat – mówi Stanisław Chodak, prezes Okręgowego Zarządu PZD w Lublinie – Jeśli ktoś uważa, że z działkowców można będzie ściągnąć duże pieniądze, to jest w błędzie. Ludzi nie będzie stać na wysokie opłaty i zrezygnują z działek.

Analitycy rynku nieruchomości szacują, że roczny podatek za ok. 300-metrową działkę mógłby sięgnąć ok. 400 zł. Teraz działkowcy płacą kilka razy mniej.

Aby obywatelskim projektem ustawy zajęli się posłowie, do 6 lutego trzeba mieć 100 tys. podpisów. Działacze PZD w całym kraju zebrali już 84 tys. głosów poparcia. – Tylko z Lublina wysłaliśmy już ponad 7 tys. podpisów – dodaje Chodak.

Projekt działkowców ma zmienić zasady działania PZD. Zakłada, że związek przekształci się w stowarzyszenie. Dzięki temu nowa organizacja nadal będzie mogła korzystać z nieruchomości, które dziś użytkuje PZD. Powołanie stowarzyszenia otworzy też nowe możliwości. Ustawa firmowana przez działkowców ma również zabezpieczyć ich ogródki przed zakusami samorządów. Chodzi np. o przejmowanie atrakcyjnych terenów na cele inwestycyjne.

– W Lublinie to na razie nie jest problem, ale prezydent Warszawy już wystąpiła o likwidację 150 ze 151 ogrodów – dodaje Chodak. Podobnie jest we Wrocławiu czy Krakowie.

Samorządowcy uspokajają. – Nie ma żadnych planów, dotyczących przejmowania terenów, użytkowanych przez PZD – mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, zastępca prezydenta Lublina. – Na razie czekamy na uchwalenie nowych przepisów. Nie wiadomo, czy wprowadzą one opłaty na rzecz gmin.

Popierasz działkowców?

Aby poprzeć projekt ustawy, wystarczy zgłosić się do siedziby PZD w Lublinie, przy ul. Królewskiej 19, tel. 81 532 24 35.
Szczegółowych informacji można również zasięgnąć na stronie www.ratujmyogrody.pl

Działkowcy i ich działki

Tylko w Lublinie jest 15 tysięcy działkowców, którzy uprawiają 47 ogrodów. Zajmują one ponad 400 ha. Większość tej ziemi należy do miasta i Skarbu Państwa. Najbardziej atrakcyjne tereny to: ogrody "Podzamcze” przy al. Unii Lubelskiej (ponad 34 ha gruntów, z których miasto nie czerpie żadnych korzyści). Atrakcyjne działki, ponad 17 ha znajdują się również przy al. Warszawskiej i ul. Mgielnej. Według pośredników nieruchomości, na sprzedaży najlepszych gruntów można dobrze zarobić. Metr kwadratowy działki w rejonie centrum Lublina wart jest ok. 400 zł. Na peryferiach ceny są o ok. 200 zł niższe.

Lewica o działkowcach

Z własnym projektem ustawy o rodzinnych ogrodach działkowych wystąpił już Sojusz Lewicy Demokratycznej. Pod koniec listopada dokument trafił do Sejmu. Projekt SLD przewiduje m.in. dalsze zwolnienie działkowców od podatków i opłat – administracyjnych i skarbowych. Zasady zwolnień z podatku od nieruchomości i podatku rolnego mają być określone w w odrębnych ustawach. Przedstawiciele Sojuszu deklarują, że nie pozwolą, by działkowcy płacili podatki i czynsze dzierżawne, oraz by istniała możliwość zabierania działek z przeznaczeniem na tereny komercyjne.

Komentarze 16

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
jaga / 8 marca 2013 o 17:26
0
[media]http://www.youtube.com/watch?v=RMWfTlxB3Iw[/media]

[media]http://www.youtube.com/watch?v=wDJ-1K5Fjlw&feature=youtu.be[/media]
Avatar
Brzoza / 4 grudnia 2012 o 14:32
0
[quote name='drapik' timestamp='1354619505' post='705467']
Boże , nareszcie zrobią porządek z tymi działkami , jak np przy smorawińskiego . Taki ładny teren , już dawno mógłby zostać zagospodarowany , ale nie bo sterta meneli i starych dziadów się tam pałęta . A najlepiej wszystko żeby za darmo mieli a wiadomo kto kiedyś dostawał działki
[/quote]Chyba człowieku pomyliło ci się - ogródki działkowe jak ktoś chce to i teraz może dostać - to nie o tych działkach piszesz "dacze"
[quote name='drapik' timestamp='1354619505' post='705467']
Boże , nareszcie zrobią porządek z tymi działkami , jak np przy smorawińskiego . Taki ładny teren , już dawno mógłby zostać zagospodarowany , ale nie bo sterta meneli i starych dziadów się tam pałęta . A najlepiej wszystko żeby za darmo mieli a wiadomo kto kiedyś dostawał działki
[/quote]Chyba człowieku pomyliło ci się - ogródki działkowe jak ktoś chce to i teraz może dostać - to nie o tych działkach piszesz "dacze" rozwiń
Avatar
Marcin / 4 grudnia 2012 o 13:50
0
Proponuję zrobić petycję za likwidacją ogrodów działkowych w centrum miast. Policzymy się i zobaczymy kto ma większe poparcie.
Avatar
Marcin / 4 grudnia 2012 o 13:46
0
Nie. Nie popieram działkowców. Działki w centrum miasta to kuriozum na skalę europejską, produkty rolne z tego pełne metali ciężkich i niezdrowe a grunty nie przynoszą miastu żadnych dochodów. To konkretne pieniądze, które byłyby na dodatkowe remonty dróg, utrzymanie zieleni i inne inwestycje miejskie. Ogrody działkowe tak, ale tylko na peryferiach miast jak w rejonie Zalewu na przykład. Interes 7tys ludzi nie stoi wyżej od interesu 350tys ludzi, którzy chcą lepszej infrastruktury i poprawy warunków życia w mieście.
Avatar
Gość / 4 grudnia 2012 o 13:21
0
w Hrubieszowie , to za komuny działacze dostali działki w samym centrum przy dworku Du`Chateu , żeby nie musieli daleko chodzić , 50 m od urzedu
Avatar
drapik / 4 grudnia 2012 o 12:11
0
Boże , nareszcie zrobią porządek z tymi działkami , jak np przy smorawińskiego . Taki ładny teren , już dawno mógłby zostać zagospodarowany , ale nie bo sterta meneli i starych dziadów się tam pałęta . A najlepiej wszystko żeby za darmo mieli a wiadomo kto kiedyś dostawał działki
Avatar
olo / 4 grudnia 2012 o 11:37
0
[quote name='Gość' timestamp='1354615923' post='705437']
czy to komuny ciag dalszy , że działki za friko chca , płacic a jak nie to rezygnować
[/quote]Komuna,to bułka z masłem w porównaniu do żydokomuny jaką zapoczątkował i zafundował nam BOLEK-KONFIDENT przy tzw. okrągłym stole.
Avatar
Gość / 4 grudnia 2012 o 11:12
0
czy to komuny ciag dalszy , że działki za friko chca , płacic a jak nie to rezygnować
Avatar
bythmiy was / 4 grudnia 2012 o 09:16
0
Jest naruszenie prawa i działanie niezgodne z konstytucją -tak napisano.Prawo jest prawem i trzeba się do niego nagiąć mimo zwiększenia wydatków na utrzymanie działki. .Dziś działkowcy utrzymują przyspawanych do stołków działaczy ogródkowych ich wycieczki i pielgrzymki.Wystarczy zobaczyć jak długo piastują te stanowiska. Instytucja podobna do tej która miała niby odbudowywać zabytki a tak naprawdę napychała kieszenie "działaczom".Jest jeszcze inna sprawa .To odszkodowania za niby zniszczenia gdy roboty prowadzone są przez miasto na terenach ogródków.Czy przypadkiem nie jest tak że za altankę odszkodowanie jest jak za willę?
Jest naruszenie prawa i działanie niezgodne z konstytucją -tak napisano.Prawo jest prawem i trzeba się do niego nagiąć mimo zwiększenia wydatków na utrzymanie działki. .Dziś działkowcy utrzymują przyspawanych do stołków działaczy ogródkowych ich wycieczki i pielgrzymki.Wystarczy zobaczyć jak długo piastują te stanowiska. Instytucja podobna do tej która miała niby odbudowywać zabytki a tak naprawdę napychała kieszenie "działaczom".Jest jeszcze inna sprawa .To odszkodowania za niby zniszczenia gdy roboty prowadzone są przez miasto ... rozwiń
Avatar
Jan / 4 grudnia 2012 o 08:14
0
Niektóre ogrody działkowe położone są na podmokłych terenach np. w dolinie Czerniejówki i wątpię aby ktoś na tym bagnie zrobił ,jakikolwiek interes.
Avatar
jaga / 8 marca 2013 o 17:26
0
[media]http://www.youtube.com/watch?v=RMWfTlxB3Iw[/media]

[media]http://www.youtube.com/watch?v=wDJ-1K5Fjlw&feature=youtu.be[/media]
Avatar
Brzoza / 4 grudnia 2012 o 14:32
0
[quote name='drapik' timestamp='1354619505' post='705467']
Boże , nareszcie zrobią porządek z tymi działkami , jak np przy smorawińskiego . Taki ładny teren , już dawno mógłby zostać zagospodarowany , ale nie bo sterta meneli i starych dziadów się tam pałęta . A najlepiej wszystko żeby za darmo mieli a wiadomo kto kiedyś dostawał działki
[/quote]Chyba człowieku pomyliło ci się - ogródki działkowe jak ktoś chce to i teraz może dostać - to nie o tych działkach piszesz "dacze"
[quote name='drapik' timestamp='1354619505' post='705467']
Boże , nareszcie zrobią porządek z tymi działkami , jak np przy smorawińskiego . Taki ładny teren , już dawno mógłby zostać zagospodarowany , ale nie bo sterta meneli i starych dziadów się tam pałęta . A najlepiej wszystko żeby za darmo mieli a wiadomo kto kiedyś dostawał działki
[/quote]Chyba człowieku pomyliło ci się - ogródki działkowe jak ktoś chce to i teraz może dostać - to nie o tych działkach piszesz "dacze" rozwiń
Avatar
Marcin / 4 grudnia 2012 o 13:50
0
Proponuję zrobić petycję za likwidacją ogrodów działkowych w centrum miast. Policzymy się i zobaczymy kto ma większe poparcie.
Avatar
Marcin / 4 grudnia 2012 o 13:46
0
Nie. Nie popieram działkowców. Działki w centrum miasta to kuriozum na skalę europejską, produkty rolne z tego pełne metali ciężkich i niezdrowe a grunty nie przynoszą miastu żadnych dochodów. To konkretne pieniądze, które byłyby na dodatkowe remonty dróg, utrzymanie zieleni i inne inwestycje miejskie. Ogrody działkowe tak, ale tylko na peryferiach miast jak w rejonie Zalewu na przykład. Interes 7tys ludzi nie stoi wyżej od interesu 350tys ludzi, którzy chcą lepszej infrastruktury i poprawy warunków życia w mieście.
Avatar
Gość / 4 grudnia 2012 o 13:21
0
w Hrubieszowie , to za komuny działacze dostali działki w samym centrum przy dworku Du`Chateu , żeby nie musieli daleko chodzić , 50 m od urzedu
Avatar
drapik / 4 grudnia 2012 o 12:11
0
Boże , nareszcie zrobią porządek z tymi działkami , jak np przy smorawińskiego . Taki ładny teren , już dawno mógłby zostać zagospodarowany , ale nie bo sterta meneli i starych dziadów się tam pałęta . A najlepiej wszystko żeby za darmo mieli a wiadomo kto kiedyś dostawał działki
Avatar
olo / 4 grudnia 2012 o 11:37
0
[quote name='Gość' timestamp='1354615923' post='705437']
czy to komuny ciag dalszy , że działki za friko chca , płacic a jak nie to rezygnować
[/quote]Komuna,to bułka z masłem w porównaniu do żydokomuny jaką zapoczątkował i zafundował nam BOLEK-KONFIDENT przy tzw. okrągłym stole.
Avatar
Gość / 4 grudnia 2012 o 11:12
0
czy to komuny ciag dalszy , że działki za friko chca , płacic a jak nie to rezygnować
Avatar
bythmiy was / 4 grudnia 2012 o 09:16
0
Jest naruszenie prawa i działanie niezgodne z konstytucją -tak napisano.Prawo jest prawem i trzeba się do niego nagiąć mimo zwiększenia wydatków na utrzymanie działki. .Dziś działkowcy utrzymują przyspawanych do stołków działaczy ogródkowych ich wycieczki i pielgrzymki.Wystarczy zobaczyć jak długo piastują te stanowiska. Instytucja podobna do tej która miała niby odbudowywać zabytki a tak naprawdę napychała kieszenie "działaczom".Jest jeszcze inna sprawa .To odszkodowania za niby zniszczenia gdy roboty prowadzone są przez miasto na terenach ogródków.Czy przypadkiem nie jest tak że za altankę odszkodowanie jest jak za willę?
Jest naruszenie prawa i działanie niezgodne z konstytucją -tak napisano.Prawo jest prawem i trzeba się do niego nagiąć mimo zwiększenia wydatków na utrzymanie działki. .Dziś działkowcy utrzymują przyspawanych do stołków działaczy ogródkowych ich wycieczki i pielgrzymki.Wystarczy zobaczyć jak długo piastują te stanowiska. Instytucja podobna do tej która miała niby odbudowywać zabytki a tak naprawdę napychała kieszenie "działaczom".Jest jeszcze inna sprawa .To odszkodowania za niby zniszczenia gdy roboty prowadzone są przez miasto ... rozwiń
Avatar
Jan / 4 grudnia 2012 o 08:14
0
Niektóre ogrody działkowe położone są na podmokłych terenach np. w dolinie Czerniejówki i wątpię aby ktoś na tym bagnie zrobił ,jakikolwiek interes.
Zobacz wszystkie komentarze 16

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wraca Puławskie Kino Samochodowe
27 lipca 2018, 0:00

Wraca Puławskie Kino Samochodowe 7 0

Co Gdzie Kiedy. Gratka dla miłośników kina w Puławach. W dniach 27-29 lipca odbędzie się kolejna już edycja Puławskiego Kina Samochodowego, nawiązującego do amerykańskiej tradycji seansów.

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia 0 0

Małgorzata Hołub-Kowalik i Karol Zalewski złotymi medalistami w biegu na 400 metrów. To dość spora niespodzianka bo za faworytów w obu przypadkach uchodzili inni uczestnicy finału

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia]
galeria
film

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia] 55 8

W Lublinie trwa koncert Siła Kobiet. Na scenie występują: Paulina Przybysz, Monika Brodka, Katarzyna Nosowska i Kayah. Na plac Zamkowy przyszły tłumy

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje
kraj
film

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje 3 1

Radomyśl (woj. wielkopolskie). Na trasie Wschowa-Radomyśl samochód osobowy uderzył w dwie nastolatki jadące na rowerach. Młodsza z dziewcząt, 13-latka, zginęła na miejscu. Jej rok starsza koleżanka została przewieziona do szpitala. Przyczyny wypadku bada prokuratura.

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek
2 sierpnia 2018, 17:00

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek 2 0

Co Gdzie Kiedy. Popularny spektakl Centrum Kultury - Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek będzie można zobaczyć bezpłatnie w ramach wakacyjnego projektu Lato na Placu Litewskim. Pokaz odbędzie się dwukrotnie - w czwartek, 2 sierpnia i piątek, 3 sierpnia o godz. 17 przy pomniku Unii Lubelskiej.

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić?
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić? 11 2

Żeby obejrzeć wszystkie występy, najlepiej zacząć w czwartek. Dlatego już dziś przedstawiamy program festiwalu, choć najwięcej spektakli będzie dopiero za tydzień. Jak zwykle warto zarezerwować dużo czasu, dobrze zaplanować dzień i zatroszczyć się o wygodne obuwie

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle!
film

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle! 0 0

Podczas inauguracyjnego konkursu Letniego Grand Prix 2018 na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle reprezentacja Polski zajęła pierwsze miejsce osiągając rekordową przewagę 71,3 punktu nad drugimi w klasyfikacji Niemcami. Trzecie miejsce przypadło Norwegom

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty 15 2

Przebudowany po drugim spadku z rzędu zespół z Łęcznej w pierwszym meczu nowego sezonu wywalczył punkt w Wejherowie chociaż po niespełna pół godzinie gry przegrywał 0:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2 3 0

Po sparingu Stali z Tomasovią zdecydowanie lepsze humory panują w obozie czwartoligowca. Drużyna Pawła Babiarza ograła beniaminka III ligi 4:2

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów 2 2

Zawodnik Agrosu Zamość w piątek został mistrzem Polski w biegu na 100 metrów, a w sobotę zapewnił sobie awans do finałowego biegu na dwa razy dłuższym dystansie.

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę?

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę? 0 3

Pierwszy wyjazd do pracy za granicą może wiązać się z dużym stresem. Podpowiadamy, jak się do niego przygotować, by uniknąć niepotrzebnych nerwów.

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0 0 4

Piłkarze Rafała Borysiuka ostro postrzelali przy okazji sobotniego meczu kontrolnego z Włodawianką. Zawody zakończyły się zwycięstwem trzecioligowca 7:0. Rywale pod okiem Marka Droba ćwiczą jednak dopiero od tygodnia i tak naprawdę budują nową drużynę

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia
28 lipca 2018, 0:00

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia 1 0

Co Gdzie Kiedy. 28 lipca odbędzie się pierwsza w historii letnia edycja Botanicznej Piątki na terenie Ogrodu Botanicznego UMCS w Lublinie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.