Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

18 sierpnia 2021 r.
6:37

Dziesiątki zniszczonych po burzy samochodów w Lublinie. Co mogą zrobić właściciele?

1 7 A A
Pan Dariusz ogląda zniszczenia w hondzie należącej do żony. Przy ulicy Braci Wieniawskich w Lublinie drzewa przygniotły znacznie więcej samochodów
Pan Dariusz ogląda zniszczenia w hondzie należącej do żony. Przy ulicy Braci Wieniawskich w Lublinie drzewa przygniotły znacznie więcej samochodów (fot. Paweł Buczkowski)

Drzewo lub gałąź na samochodzie – wielu kierowców spotkała wczoraj rano przykra niespodzianka. Można wysyłać wnioski do zarządcy drogi i liczyć na odszkodowanie, ale specjaliści nie pozostawiają złudzeń: jeśli nie mamy wykupionego dodatkowego ubezpieczenia Autocasco, uzyskać czegokolwiek raczej się nie uda.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Wtorek rano, ulica Legendy na Czechowie. Na miejsce na syrenie docierają dwa wozy strażackie. Ratownicy zabierają się za przecinanie gałęzi drzewa, które runęło na stojący tu samochód i całkowicie zatarasowało przejazd. Obok samochodu stoi młody mężczyzna, właściciel auta. Gruby konar upadł na tył auta, całkowicie niszcząc szybę i wgniatając bagażnik.

– Byłem już w spółdzielni, ale powiedziano mi, że to droga miejska, więc powinienem się zwrócić do Zarządu Dróg i Mostów – mówi zmartwiony mężczyzna. – Pozostaje mi tylko panu współczuć – mówi pracownik administracji, który akurat przechodzi obok.

Na pobliskiej ulicy Braci Wieniawskich jeszcze gorszy widok. Między ulicą Kaprysową, a Smyczkową powalonych kilkanaście, może więcej drzew. Niektóre złamane w połowie jak zapałki, inne wyrwane z korzeniami. Wiele z nich wylądowało na zaparkowanych tu licznie wzdłuż drogi samochodach. Strażak z piłą toruje dostęp do osobowej hondy.

– Wczoraj w nocy dopiero wróciliśmy z wakacji i się rozpakowywaliśmy, jak się zaczęła ta zawierucha – relacjonuje pan Dariusz. – To samochód żony. Starsze auto, nie ma wykupionego Autocasco. Nawet nie wiem teraz do kogo się teraz zwrócić. Ale chyba ktoś musi być za to odpowiedzialny – przypuszcza. Jego auto stojące nieopodal również zostało uszkodzone, ale w mniejszym stopniu.

Justyna Góźdź z Urzędu Miasta Lublin wyjaśnia, że szkodę należy zgłosić do Biura Miejskiego Architekta Zieleni. Po sprawdzeniu czy drzewo rośnie lub rosło w pasie drogowym przesyłany jest do wypełnienia formularz zgłoszenia szkody. Osoba zainteresowana wraz z formularzem powinna dołączyć zdjęcie szkody i ewentualny numer notatki policji, jeśli taka była sporządzona.

– Następnie wypełniony dokument jest przesyłany do ubezpieczyciela, który prowadzi postępowanie i wydaje decyzję, którą przekazuje zainteresowanemu – dodaje Góźdź.

W przypadku drzew rosnących na terenach należących np. do spółdzielni mieszkaniowych można pisać do ubezpieczyciela spółdzielni. Jak przyznaje jednak prezes SM Czechów Sławomir Osiński są małe szanse, żeby ubezpieczyciel uznał taką szkodę.

Potwierdzają to także agenci ubezpieczeniowi. – Na pewno nie ma żadnej szansy, żeby z OC pokryto nam koszty naprawy związanej z przygnieceniem auta przez drzewo. Trzeba mieć dodatkowe ubezpieczenie Autocasco – mówi Sebastian Michno. I dodaje, że można wprawdzie wnioskować do zarządcy drogi, przy której znajdowało się drzewo, ale są nikłe szanse, że takie roszczenia zostaną uwzględnione.

Okazuje się, że nocne wydarzenia w Lublinie zrobiły wrażenie na niektórych właścicielach samochodów, którzy do tej pory nie wykupywali ubezpieczenia. – Od rana mam bardzo wiele pytań w tej sprawie – przyznaje Michno.

Lublin. Zniszczenia po nawałnicy na Czechowie i Czubach

Lublin po nawałnicy. Drzewo spadło na samochód przy ul. Legendy

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 7

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Janusz_Paliwas / 18 sierpnia 2021 r. o 06:57
+21
Czyli co za drzewo na mojej działce nie odpowiadam ani ja ani mój ubezpieczyciel ? Chyba polecą pozwy cywilne wobec właścicieli i zarządców, bo to jednak jak na ich terenie rosną drzewa odpowiadają oni za ich stan !! O ile samochody stały prawidłowo zaparkowane. Wydaje mi się że artykuł ma na celu wprowadzenie w błąd czytelników aby ci nie występowali o należne im pieniądze za zniszczone prawidłowo zaparkowane pojazdy.
Avatar
Palikut / 18 sierpnia 2021 r. o 10:29
+12
Ekoterroryści macie jeszcze jakieś wątpliwości? Drzewa stanowią bezpośrednie zagrożenie dla ludzi i samochodów. Miasta powinny być wolne od drzew. Prezydent Żuk dobrze robi, że wycina drzewa. W ten sposób ocalił życie niejednemu mieszkańcowi. Brawo Panie Prezydencie!!!! Tak trzymać!!!
 Drzewa stanowią zagrożenie dla samochodów!!! Kto to pisze??? Jakiś ćwok, właściciel 20-letniego golfa. Zagrożenie stanowią takie niedorozwoje jak ty. 
Avatar
Pjoter2410 / 18 sierpnia 2021 r. o 07:54
+11
Z tym AC to nie masz racji. AC na auto starsze niż 5 lat jest na prawdę baaardzo ciężko dostać. Wiem, bo próbowałem. I dlatego według mnie jest to zwyczajne k******o i zarabianie na krzywdzie ludzi, bo OC Ci nie pomoże w tym przypadku, a Ty mimo wszystko jesteś stratny nie ze swojej winy. I gdzie tu sens i logika? Pieniądze wydane na ubezpiecznie, składki ciagle rosną, ale nie zmienia się nic w tym temacie... OC powinno być wykupowane z możliwością wykupu AC w przypadku każdego auta bez dodatkowych wymagań. To właśnie jest równość. A nie napychanie kieszeni ubezpieczycielowi, który potem śmieje się do Ciebie mówiąc "nie mogę pomóc w tym przypadku". 
Z tym AC to nie masz racji. AC na auto starsze niż 5 lat jest na prawdę baaardzo ciężko dostać. Wiem, bo próbowałem. I dlatego według mnie jest to zwyczajne k******o i zarabianie na krzywdzie ludzi, bo OC Ci nie pomoże w tym przypadku, a Ty mimo wszystko jesteś stratny nie ze swojej winy. I gdzie tu sens i logika? Pieniądze wydane na ubezpiecznie, składki ciagle rosną, ale nie zmienia się nic w tym temacie... OC powinno być wykupowane z możliwością wykupu AC w przypadku każdego auta bez dodatkowych wymagań. To właśnie jest równość. A nie nap... rozwiń
Avatar
_miki_ / 18 sierpnia 2021 r. o 08:27
+9
AC dla starych trupów tylko z kontynuacją - tylko jaki sens to płacić ??? po uwzględnieniu amortyzacji zyskasz 500zł
Avatar
kibic2503 / 18 sierpnia 2021 r. o 07:44
+2
Czyli co za drzewo na mojej działce nie odpowiadam ani ja ani mój ubezpieczyciel ? Chyba polecą pozwy cywilne wobec właścicieli i zarządców, bo to jednak jak na ich terenie rosną drzewa odpowiadają oni za ich stan !! O ile samochody stały prawidłowo zaparkowane. Wydaje mi się że artykuł ma na celu wprowadzenie w błąd czytelników aby ci nie występowali o należne im pieniądze za zniszczone prawidłowo zaparkowane pojazdy.
 A co Ty bredzisz w ogóle... jaki stan drzew... Taka wichura to i zdrowe drzewo obali - i tak pewnie było... A po drugie po to właśnie jest AC - jak ktoś chciał przyżydzić i nie wykupił to sam sobie winien... Najlepiej szukać winnych gdzie indziej...
 A co Ty bredzisz w ogóle... jaki stan drzew... Taka wichura to i zdrowe drzewo obali - i tak pewnie było... A po drugie po to właśnie jest AC - jak ktoś chciał przyżydzić i nie wykupił to sam sobie winien... Najlepiej szukać winnych gdzie indziej... rozwiń
Avatar
kronikiekoszurii / 18 sierpnia 2021 r. o 10:15
-12
To wykluczone, żeby święte dżewka wyrządziły komukolwiek krzywdę. Właściciele samochodów powinni być szczęśliwi, bo dzięki temu dookoła ich autek powstało pole świętej mocy, które odpędza na boki mzimu miejskiej wyspy ciepła. My ekolodzy i aktywiści miejscy po filozofii i kulturoznawstwie stanowczo odpieramy zarzuty, by jakiekolwiek dżewko mogło być w środku spróchniałe i zwalić się samodzielnie komuś na łeb. Dżewka cieszą tylko nasz wzrok i pozwalają nam srać psami wszędzie gdzie mamy na to ochotę. Uga buga precz z betą i deweloperą!
Avatar
Anna.Piekut / 18 sierpnia 2021 r. o 10:45
-18
Ekoterroryści macie jeszcze jakieś wątpliwości? Drzewa stanowią bezpośrednie zagrożenie dla ludzi i samochodów. Miasta powinny być wolne od drzew. Prezydent Żuk dobrze robi, że wycina drzewa. W ten sposób ocalił życie niejednemu mieszkańcowi. Brawo Panie Prezydencie!!!! Tak trzymać!!!
Avatar
Anna.Piekut / 18 sierpnia 2021 r. o 10:45
-18
Ekoterroryści macie jeszcze jakieś wątpliwości? Drzewa stanowią bezpośrednie zagrożenie dla ludzi i samochodów. Miasta powinny być wolne od drzew. Prezydent Żuk dobrze robi, że wycina drzewa. W ten sposób ocalił życie niejednemu mieszkańcowi. Brawo Panie Prezydencie!!!! Tak trzymać!!!
Avatar
Palikut / 18 sierpnia 2021 r. o 10:29
+12
Ekoterroryści macie jeszcze jakieś wątpliwości? Drzewa stanowią bezpośrednie zagrożenie dla ludzi i samochodów. Miasta powinny być wolne od drzew. Prezydent Żuk dobrze robi, że wycina drzewa. W ten sposób ocalił życie niejednemu mieszkańcowi. Brawo Panie Prezydencie!!!! Tak trzymać!!!
 Drzewa stanowią zagrożenie dla samochodów!!! Kto to pisze??? Jakiś ćwok, właściciel 20-letniego golfa. Zagrożenie stanowią takie niedorozwoje jak ty. 
Avatar
kronikiekoszurii / 18 sierpnia 2021 r. o 10:15
-12
To wykluczone, żeby święte dżewka wyrządziły komukolwiek krzywdę. Właściciele samochodów powinni być szczęśliwi, bo dzięki temu dookoła ich autek powstało pole świętej mocy, które odpędza na boki mzimu miejskiej wyspy ciepła. My ekolodzy i aktywiści miejscy po filozofii i kulturoznawstwie stanowczo odpieramy zarzuty, by jakiekolwiek dżewko mogło być w środku spróchniałe i zwalić się samodzielnie komuś na łeb. Dżewka cieszą tylko nasz wzrok i pozwalają nam srać psami wszędzie gdzie mamy na to ochotę. Uga buga precz z betą i deweloperą!
Avatar
_miki_ / 18 sierpnia 2021 r. o 08:27
+9
AC dla starych trupów tylko z kontynuacją - tylko jaki sens to płacić ??? po uwzględnieniu amortyzacji zyskasz 500zł
Avatar
Pjoter2410 / 18 sierpnia 2021 r. o 07:54
+11
Z tym AC to nie masz racji. AC na auto starsze niż 5 lat jest na prawdę baaardzo ciężko dostać. Wiem, bo próbowałem. I dlatego według mnie jest to zwyczajne k******o i zarabianie na krzywdzie ludzi, bo OC Ci nie pomoże w tym przypadku, a Ty mimo wszystko jesteś stratny nie ze swojej winy. I gdzie tu sens i logika? Pieniądze wydane na ubezpiecznie, składki ciagle rosną, ale nie zmienia się nic w tym temacie... OC powinno być wykupowane z możliwością wykupu AC w przypadku każdego auta bez dodatkowych wymagań. To właśnie jest równość. A nie napychanie kieszeni ubezpieczycielowi, który potem śmieje się do Ciebie mówiąc "nie mogę pomóc w tym przypadku". 
Z tym AC to nie masz racji. AC na auto starsze niż 5 lat jest na prawdę baaardzo ciężko dostać. Wiem, bo próbowałem. I dlatego według mnie jest to zwyczajne k******o i zarabianie na krzywdzie ludzi, bo OC Ci nie pomoże w tym przypadku, a Ty mimo wszystko jesteś stratny nie ze swojej winy. I gdzie tu sens i logika? Pieniądze wydane na ubezpiecznie, składki ciagle rosną, ale nie zmienia się nic w tym temacie... OC powinno być wykupowane z możliwością wykupu AC w przypadku każdego auta bez dodatkowych wymagań. To właśnie jest równość. A nie nap... rozwiń
Avatar
kibic2503 / 18 sierpnia 2021 r. o 07:44
+2
Czyli co za drzewo na mojej działce nie odpowiadam ani ja ani mój ubezpieczyciel ? Chyba polecą pozwy cywilne wobec właścicieli i zarządców, bo to jednak jak na ich terenie rosną drzewa odpowiadają oni za ich stan !! O ile samochody stały prawidłowo zaparkowane. Wydaje mi się że artykuł ma na celu wprowadzenie w błąd czytelników aby ci nie występowali o należne im pieniądze za zniszczone prawidłowo zaparkowane pojazdy.
 A co Ty bredzisz w ogóle... jaki stan drzew... Taka wichura to i zdrowe drzewo obali - i tak pewnie było... A po drugie po to właśnie jest AC - jak ktoś chciał przyżydzić i nie wykupił to sam sobie winien... Najlepiej szukać winnych gdzie indziej...
 A co Ty bredzisz w ogóle... jaki stan drzew... Taka wichura to i zdrowe drzewo obali - i tak pewnie było... A po drugie po to właśnie jest AC - jak ktoś chciał przyżydzić i nie wykupił to sam sobie winien... Najlepiej szukać winnych gdzie indziej... rozwiń
Avatar
Janusz_Paliwas / 18 sierpnia 2021 r. o 06:57
+21
Czyli co za drzewo na mojej działce nie odpowiadam ani ja ani mój ubezpieczyciel ? Chyba polecą pozwy cywilne wobec właścicieli i zarządców, bo to jednak jak na ich terenie rosną drzewa odpowiadają oni za ich stan !! O ile samochody stały prawidłowo zaparkowane. Wydaje mi się że artykuł ma na celu wprowadzenie w błąd czytelników aby ci nie występowali o należne im pieniądze za zniszczone prawidłowo zaparkowane pojazdy.
Zobacz wszystkie komentarze 7

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Motor Lublin żużlowym wicemistrzem Polski! Pierwszy raz od 30 lat
Pilne

Motor Lublin żużlowym wicemistrzem Polski! Pierwszy raz od 30 lat

Motor Lublin bardzo długo toczył wyrównaną walkę z Betard Spartą Wrocław na Stadionie Olimpijskim. Żółto-biało-niebieskim nie udało się jednak sprawić sensacji – w niedzielę przegrali 40:50 i cieszyli się z wicemistrzostwa kraju. Pierwszego od 30 lat

OSP stuknęło 100 lat. Tak świętowali w Zwierzyńcu
zdjęcia
galeria

OSP stuknęło 100 lat. Tak świętowali w Zwierzyńcu

Jeszcze starsza jest miejscowa jednostka strażaków – ochotników. Uroczystości rozpoczęła msza, a potem była np. wystawa zabytkowego sprzętu.

VI Kraśnik Półmaraton. W tym roku padł rekord
zdjęcia
galeria

VI Kraśnik Półmaraton. W tym roku padł rekord

199 osób wzięło udział w biegu w Kraśniku. Ponad 40 z nich to mieszkańcy tego miasta.

Nieudana niedziela, czyli porażki Avii Świdnik i Orląt Spomlek

Nieudana niedziela, czyli porażki Avii Świdnik i Orląt Spomlek

Dwie przykre niespodzianki w niedzielnych meczach naszych drużyn. Avia dwa razy prowadziła na wyjeździe z Sokołem Sieniawa, ale przegrała 2:3. Ani jednego „oczka” nie zdobyli też piłkarze Orląt Spomlek. Biało-zieloni przegrali u siebie z najgorszym zespołem grupy czwartej, Wisłą Sandomierz 2:4. A trzeba dodać, że rywale wcześniej mieli na koncie ledwie trzy punkty.

Indyjski gramofon z Kielc do kupienia w Lublinie, czyli Giełda Staroci
zdjęcia
galeria

Indyjski gramofon z Kielc do kupienia w Lublinie, czyli Giełda Staroci

Piękna pogoda sprzyjała spacerom na plac Zamkowy w Lublinie. Antyki jak zwykle przyciągnęły tłum kolekcjonerów.

MKS Tarnovia Tarnów – GKS Górnik Łęczna 0:5. Wypunktowały beniaminka

MKS Tarnovia Tarnów – GKS Górnik Łęczna 0:5. Wypunktowały beniaminka

Górnik Łęczna pokonał Tarnovię Tarnów. Robertowi Makarewiczowi humor popsuła jednak diagnoza dotycząca Aleksandry Posiewki

Betard Sparta Wrocław - Motor Lublin. Sparta nowym mistrzem Polski 50:40 [zapis relacji na żywo]

Betard Sparta Wrocław - Motor Lublin. Sparta nowym mistrzem Polski 50:40 [zapis relacji na żywo]

Po kilku miesiącach sportowej rywalizacji na najwyższym poziomie wreszcie dowiemy się, kto zostanie drużynowym mistrzem Polski. Dzisiaj (godz. 19.15) odbędzie się decydujące starcie w finale play-off PGE Ekstraligi. Betard Sparta Wrocław podejmie na Stadionie Olimpijskim Motor Lublin. Transmisję z tego spotkania będzie można oglądać na antenie nSport+. Zapraszamy również do śledzenia naszej relacji na żywo

Nowe władze Polski 2050 w Lubelskiem. Kto został szefem?

Nowe władze Polski 2050 w Lubelskiem. Kto został szefem?

Oprócz lokalnych liderów wskazano także delegatów na walne zebranie stowarzyszenia.

Radunia Stężyca – Wisła Puławy 2:2. Horror z happy-endem

Radunia Stężyca – Wisła Puławy 2:2. Horror z happy-endem

To się nazywa ciekawe widowisko. Do przerwy Wisła przegrywała z Radunią Stężyca 0:2. I wydawało się, że w szóstym występie u siebie gospodarze zgarną szósty komplet punktów. Puławianie mieli jednak swoje plany i po przerwie wyrównała stan meczu. W końcówce mogli wygrać jedni, mogli i drudzy, ale skończyło się remisem.

Polityczne odchudzanie. Kto straci, kto zyska w Zamościu?

Polityczne odchudzanie. Kto straci, kto zyska w Zamościu?

Po personalnej rewolucji na poprzedniej sesji rady miasta, kolej na ciąg dalszy. Jeden z radnych chce by zamiast trzech wiceprzewodniczących rady, był tylko jeden. Głosowanie już w poniedziałek.

Lewica się łączy. Będą wybory w Lublinie

Lewica się łączy. Będą wybory w Lublinie

Na początku października dojdzie do połączenia SLD z Wiosną. Zaraz potem działacze Lewicy wybiorą swoich szefów w regionach.

Lublin. Nowy termin dla biurowca

Lublin. Nowy termin dla biurowca

Na 30 listopada wyznaczony został w Urzędzie Miasta nowy termin rozpatrzenia wniosku dotyczącego kontrowersyjnej budowy biurowca w wąwozie między Czubami a linią kolejową wzdłuż lasu Stary Gaj.

Mateusz Cierniak drugi podczas zawodów IMŚJ w Krośnie. Wiktor Lampart poza podium

Mateusz Cierniak drugi podczas zawodów IMŚJ w Krośnie. Wiktor Lampart poza podium

Jakub Miśkowiak triumfował w drugim finale Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów w Krośnie i dzięki temu objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej zmagań. Drugie miejsce w zawodach na południu Polski zajął Mateusz Cierniak, a trzecie Duńczyk Mads Hansen

Lublin. Przyszli stomatolodzy odebrali dyplomy
Zdjęcia
galeria

Lublin. Przyszli stomatolodzy odebrali dyplomy

Absolwenci Wydziału Lekarsko-Dentystycznego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie mają już dyplomy.

Lublin. Pościg za motocyklistą. Rozbity radiowóz policyjny [zdjęcia]
galeria

Lublin. Pościg za motocyklistą. Rozbity radiowóz policyjny [zdjęcia]

Policjanci poszukują motocyklisty, który dzisiaj nie zatrzymał się do kontroli i uciekał przez funkcjonariuszami ulicami Lublina. Podczas pościgu został uszkodzony jeden z radiowozów.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.