Jak ulepszyć nową, internetową mapę śledzącą miejskie autobusy? Swoje propozycje, jak też zgłoszenia błędów można wysyłać do ZTM jeszcze do końca sierpnia
Mapa pod adresem sip.ztm.lublin.eu wystartowała w miniony piątek. Pokazuje m.in. to, gdzie znajdują się pojazdy obsługujące daną linię, czy są opóźnione, czy przyspieszone. Pasażer może też sprawdzić, za jaki czas interesujący go autobus pojawi się na przystanku, na którym zamierza wsiadać.
Czas jest obliczany na podstawie urządzeń GPS lokalizujących pojazd, dzięki czemu pasażer nie musi niepotrzebnie stać na przystanku, jeśli kurs będzie opóźniony.
Pasażerowie wytykają jednak błędy. Choćby złe umieszczenie części przystanków na mapie i to, że mapa jest częściowo nieaktualna. Strzałki przy ikonkach pojazdów nie zawsze zgadzają się z kierunkiem jazdy i pokazują się nawet podczas postoju na przystanku. Zdarza się też, że choć pojazd już ruszył z przystanku, to system informuje, że dopiero podjedzie.
Przy nazwach przystanków brakuje cyfr informujących o tym, czy to przystanek w stronę centrum (numer parzysty), czy w przeciwną (nieparzysty), a system niepotrzebnie pokazuje też niedostępne dla pasażerów zjazdy do zajezdni.
– Zgłoszenia na bieżąco przekazujemy wykonawcy – zapewnia Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego, na którego zlecenie powstał system. ZTM udostępniając mapę poprosił też o pomysły na jej ulepszenie. Odzew jest spory. – Wnioski dotyczą m.in. możliwości wyboru kilku linii naraz i wyświetlania ich równocześnie na mapie, czy też możliwości wyświetlania wszystkich linii przejeżdżających przez dany przystanek – informuje Góźdź. Są też propozycje, by system częściej odświeżał położenie pojazdów na mapie. ZTM zapowiada, że w miarę możliwości będzie uwzględniać pomysły.
Uwagi można słać na adres sip@ztm.lublin.eu do końca sierpnia.