Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 lutego 2011 r.
19:33
Edytuj ten wpis

ITD chce odebrać licencję Contbusowi. Wniosek u prezydenta

Autor: Zdjęcie autora Rafał Panas
0 40 A A
Z naszych kontroli wynika, że Contbus nie przestrzegał warunków licencji na przewóz osób. Przede wsz
Z naszych kontroli wynika, że Contbus nie przestrzegał warunków licencji na przewóz osób. Przede wsz

Odebrania licencji Contbusowi na przewóz pasażerów chce Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego. Wniosek w tej sprawie trafił wczoraj do prezydenta Lublina.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Jeśli prezydent Krzysztof Żuk podzieli argumenty WITD to Contbus nie będzie mógł wozić pasażerów.

- Z naszych kontroli wynika, że Contbus nie przestrzegał warunków licencji na przewóz osób. Przede wszystkim kierowcy nie przestrzegali czasu pracy oraz jeździli szybciej niż pozwalają na to przepisy – stwierdza Władysław Mitręga, szef Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie. Nie chciał przekazać nam całego dokumentu przed tym jak zapozna się z nim prezydent ale wspomniał że w Contbusie nie odnotowano czasu dojazdu kierowców z bazy przy al. Kraśnickiej na przystanki przy ulicy Ruskiej lub przerywano rejestrację jeśli kierowca zbliżał się do granicy 10 godzin za kierownicą. – Pilnujemy bezpieczeństwa pasażerów, a przecież kierowca zmęczony to jak kierowca pijany – dodaje Mitręga.

– Trudno komentować zarzuty, których treści nie znamy. Wstrzymamy się z tym do czasu zapoznania się z wnioskiem inspektoratu – stwierdza Andrzej Mierzwa prawnik Contbusa. A osoba związana z firmą tłumaczy, że z zasady busy z bazy na ulicę Ruską doprowadzają kierownicy, a kierowcy wsiadają dopiero na przystanku. Twierdzi też, że inspektorzy nie uwzględniają czasu postoju busa w korku spowodowanego przez np. kolizję czy wypadek.

– Pismo do nas rzeczywiście trafiło, jednak prezydent jest poza Lublinem – mówi rzecznik prasowa prezydenta Katarzyna Mieczkowska-Czerniak.

Szef WITD wysłał wniosek o odebranie licencji Contbusowi w cztery dni po korzystnej dla przewoźnika decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego. SKO stwierdziło, że marszałek województwa nie miał prawa odebrać Contbusowi pozwolenia na przewożenie pasażerów na trasie Lublin–Warszawa (takie uprawnienia marszałek odzyska w marcu).

Marszałek chciał cofnąć zezwolenie, bo Contbus nie zgodził się wydłużyć czasu przejazdu na trasie Lublin–Warszawa z 2,5 godz. do ponad 3 godz. Na taką zmianę przystało pozostałych 11 firm wożące pasażerów do stolicy. Według urzędników marszałka i WITD przewoźnik naraża życie i zdrowie pasażerów jeżdżąc zbyt szybko żeby realizować kursy zgodnie z rozkładem jazdy.

Właściciel Contbusa nie zgadza się z tymi zarzutami, ale złożył w Urzędzie Marszałkowskim wniosek o zmianę 25 rozkładów. W zależności od dnia i pory chce wozić ludzi w 2 godz. 40 minut, 2 godz. 50 minut oraz 3 godz. (z dojazdem na lotnisko na Okęciu) – urząd jeszcze ocenią tą propozycję.

Komentarze 40

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
nick nick / 24 lutego 2011 o 13:20
0
Nie rozumiem co to za nagonka na Conbusa. Co z tego że np. Misura "zmienił"(taki sam od 5 lat, tylko dodane 2 kursy rok temu) rozkład jak jeździ też 2,5 godz. ITD dodał swoje że kierowcy jeżdżą dłużej niż 10 godz. Misura np wyjeżdza z Wawy o 18:10 i może zdążyć na 19:35 na Ruską żeby odjechać o 19:45 do Wawy. Już miałem 2 razy taki przypadek i nie wiedziałem czy ten bus będzie o 19:45 czy mam iść na PKS czy PKP. Big Bus jeździ 3godz na tej trasie tylko dlatego, że ma pausę 15min pod Rykami i zajeżdżał pod stadion. Chyba trzeba równo traktować przewoźników a tu czepiają się tylko jednej firmy. Ta naprawdą to Contbuus wprowadził jakiś pozom bo inaczej się jeźdźiło 5 lat temu a inaczej teraz . Teraz obie firmy wprowadziły nowe pojazdy jeżdżą wolniej niż 5 lat temu. Nie biorą nikogo na sojaka, kto chce może zapiać pasy bezpieczeństwa. Marszałek i ITD chcą na siłę poprawić bezpieczeństwo na tej trasie. Raczej to chodzi o wprowadzenie nowego przewoźnika na tej trasie.Czego nie czepną busów np do Zamościa gdzie są przepełnione i wyjeżdżają na czołówkę. Jeżdżę i Misurą i Contbusem i jest bezpiecznie inaczej bym nie wsiadł następnym razem.
Nie rozumiem co to za nagonka na Conbusa. Co z tego że np. Misura "zmienił"(taki sam od 5 lat, tylko dodane 2 kursy rok temu) rozkład jak jeździ też 2,5 godz. ITD dodał swoje że kierowcy jeżdżą dłużej niż 10 godz. Misura np wyjeżdza z Wawy o 18:10 i może zdążyć na 19:35 na Ruską żeby odjechać o 19:45 do Wawy. Już miałem 2 razy taki przypadek i nie wiedziałem czy ten bus będzie o 19:45 czy mam iść na PKS czy PKP. Big Bus jeździ 3godz na tej trasie tylko dlatego, że ma pausę 15min pod Rykami i zajeżdżał pod stadion. Chyba trzeba rów... rozwiń
Avatar
Gość / 23 lutego 2011 o 11:46
0
[quote name='abc' timestamp='1298443226' post='441299']
Kolego,

Dojazd z Kraśnickiej na Ruską + obsługa pasażerów to co najminiej pół godziny (jazdy i pracy innej). Przy powrocie do Lublina, wyjmowanie karty np. w Kurowie (to kolejne 20-30 minut jazdy + 20-30 minut obsługi pasażerów, tankowania pojazdu, dojazdu do Kraśnickiej itp...). Jak widzisz, te wszystkie czynności to dobrze ponad godzina codziennej pracy "na czarno". Jesli to się skumuluje przez dwa, trzy a może i dwadześcia pięć tygodni to sam widziesz, że nie są to błachostki. Tacy ludzie są chronicznie przemęczeni, znużeni. Chciałbyś aby Cię wiózł kierowca, który - aby wyrobić się ze swoimi obowiązkami, nie tylko w pracy - spi po 5-6 godzin na dobę?
Reasumując, na pierwszy rzut oka kierowcy Contbusa jeżdżą dobrze. Ale po wnikliwej analizie widać, że prawie każdy z nich musi robić niezłe przekręty aby to tylko tak wyglądało. A to wszystko wpływa na bezpieczeństwo kierowców. To, że jeszcze Contbus nikogo nie zabił to tylko jego fart, nic więcej. Ale kiedyś przyjdze, niestety, i na nich pora. chcesz wtedy siedzieć w tym autobusie?
[/quote]
I to właśnie jest współczesna forma niewolnictwa gdy pracownik dla przyniesienia firmie odpowiednio wysokich dochodów i tym samym utrzymania pracy musi popełnić wykroczenie lub przestępstwo (biorąc na siebie ich konsekwencje). Jeśliby się to potwierdziło w przypadku któregokolwiek z przwoźników to powinien on natychmiast stracić licencję, zresztą są na to odpowiednie przepisy.
[quote name='abc' timestamp='1298443226' post='441299']
Kolego,

Dojazd z Kraśnickiej na Ruską + obsługa pasażerów to co najminiej pół godziny (jazdy i pracy innej). Przy powrocie do Lublina, wyjmowanie karty np. w Kurowie (to kolejne 20-30 minut jazdy + 20-30 minut obsługi pasażerów, tankowania pojazdu, dojazdu do Kraśnickiej itp...). Jak widzisz, te wszystkie czynności to dobrze ponad godzina codziennej pracy "na czarno". Jesli to się skumuluje przez dwa, trzy a może i dwadześcia pięć ty... rozwiń
Avatar
abc / 23 lutego 2011 o 07:40
0
[quote name='Gość' timestamp='1298354628' post='440764']
w Contbusie nie odnotowano czasu dojazdu kierowców z bazy przy al. Kraśnickiej na przystanki przy ulicy Ruskiej lub przerywano rejestrację jeśli kierowca zbliżał się do granicy 10 godzin za kierownicą

Kierowcy-idioci jeżdzących na 2 karty albo bez karty?
[/quote]

Kolego,

Dojazd z Kraśnickiej na Ruską + obsługa pasażerów to co najminiej pół godziny (jazdy i pracy innej). Przy powrocie do Lublina, wyjmowanie karty np. w Kurowie (to kolejne 20-30 minut jazdy + 20-30 minut obsługi pasażerów, tankowania pojazdu, dojazdu do Kraśnickiej itp...). Jak widzisz, te wszystkie czynności to dobrze ponad godzina codziennej pracy "na czarno". Jesli to się skumuluje przez dwa, trzy a może i dwadześcia pięć tygodni to sam widziesz, że nie są to błachostki. Tacy ludzie są chronicznie przemęczeni, znużeni. Chciałbyś aby Cię wiózł kierowca, który - aby wyrobić się ze swoimi obowiązkami, nie tylko w pracy - spi po 5-6 godzin na dobę?
Reasumując, na pierwszy rzut oka kierowcy Contbusa jeżdżą dobrze. Ale po wnikliwej analizie widać, że prawie każdy z nich musi robić niezłe przekręty aby to tylko tak wyglądało. A to wszystko wpływa na bezpieczeństwo kierowców. To, że jeszcze Contbus nikogo nie zabił to tylko jego fart, nic więcej. Ale kiedyś przyjdze, niestety, i na nich pora. chcesz wtedy siedzieć w tym autobusie?
[quote name='Gość' timestamp='1298354628' post='440764']
w Contbusie nie odnotowano czasu dojazdu kierowców z bazy przy al. Kraśnickiej na przystanki przy ulicy Ruskiej lub przerywano rejestrację jeśli kierowca zbliżał się do granicy 10 godzin za kierownicą

Kierowcy-idioci jeżdzących na 2 karty albo bez karty?
[/quote]

Kolego,

Dojazd z Kraśnickiej na Ruską + obsługa pasażerów to co najminiej pół godziny (jazdy i pracy innej). Przy powrocie do Lublina, wyjmowanie ka... rozwiń
Avatar
abc / 23 lutego 2011 o 07:31
0
[quote name='Komu Nista' timestamp='1298354108' post='440762']
Rozkułaczać kułaka - a potem nie jeść!!!

Polska jest aktualnie na 72 miejscu wolności i swobód gospodarczych w świecie.
Po tej decyzji i działaniach władz wskoczy pewnie o kilka pozycji wyżej.

Koncesje, licencje, pozwolenia, zezwolenia i kontrole - żeby to mogło wogóle funkcjonować w ciągu ostatniego roku przybyło ponad 30 tysiecy urzędników... Dług publiczny RP przekracza juz 737 mld PLN

Rozkułaczxać kułaka, a póżniej nie jeść!!!

Ps. Czy ITD skontrolowała już zgodność z normami czasu pracy kierowców lubelskiego urzędu marszałkowskiego?
[/quote]


To nie jest tak jak mówisz. Nie kazdego dotyczą normy czasu jazdy. Tak jak kierowców samochodów osobowych tak i kierowców pojazdów np. Urzędu Marszalkowskiego te normy nie dotyczą!. Jedyne co może byc nie tak to normy czasu pracy - ale te kontroluje PIP a nie ITD

Pozdrawiam
[quote name='Komu Nista' timestamp='1298354108' post='440762']
Rozkułaczać kułaka - a potem nie jeść!!!

Polska jest aktualnie na 72 miejscu wolności i swobód gospodarczych w świecie.
Po tej decyzji i działaniach władz wskoczy pewnie o kilka pozycji wyżej.

Koncesje, licencje, pozwolenia, zezwolenia i kontrole - żeby to mogło wogóle funkcjonować w ciągu ostatniego roku przybyło ponad 30 tysiecy urzędników... Dług publiczny RP przekracza juz 737 mld PLN

Rozku... rozwiń
Avatar
Komu Nista / 22 lutego 2011 o 17:45
0
[quote name='Gość' timestamp='1298355241' post='440766']
No własnie niepotrzebne to, chętnie kupiłbym jakiegoś grata i wio do stolicy
[/quote]

Od badań stanu technicznego pojazdów sa stacje kontroli...



ITD kontroluje zgodność czasu pracy kierowców z dyrektywą 561/2006 matołku, a ta nie obowiązuje kierowców pojazdów o DMC do 3,5 t, więc nie trafiłeś.


Aluzju nie paniał?
W/g EuroRAP mamy najbardziej niebezpieczne w UE drogi. W/g rankingu Wolności Gospodarczej jesteśmy w ogonie świata.

Osobiście gdybym miał moc sprawczą równą komeptencjom marszałka Województwa Lubelskiego, to bym zlikwidował samochody służbowe urzędu marszałkowskiego.
Może jakby ze dwa razy przejechał się własnym autem, pociągiem albo PKS, którego jest właścicielem to i ingerencji w przewozową działaność gospodarczą by mu się odechciało...

Gdyby jeszcze był kandydatem i marszałkiem niezależnym, to bym może decyzję zaakceptował. Jako polityczny kacyk niech się może swoich łapek w działność gospodarczą nie wsadza.
gu Wolności Gospodarczej jesteśmy w ogonie świata.

Osobiście gdybym miał moc sprawczą równą komeptencjom marszałka Województwa Lubelskiego, to bym zlikwidował samochody służbowe urzędu marszałkowskiego.
Może jakby ze dwa razy przejechał się własnym autem, pociągiem albo PKS, którego jest właścicielem to i ingerencji w przewozową działaność gospodarczą by mu się odechciało...

Gdyby jeszcze był kandydatem i marszałkiem niezależnym, to bym może decyzję zaakceptował. Jako polityczny kacyk niech się może swoich ła... rozwiń
Avatar
Gość / 22 lutego 2011 o 17:00
0
[quote name='BW' timestamp='1298386711' post='441001']
Ograniczniki te busy już mają, bo przepisy juz od kilku lat je wymuszają. Ewidentnie Contbus komuś przeszkadza, ale tak jak niektórzy tu napisali - nie chce się podporządkować komuś.
Właściciel jest czysty, ktoś w końcu musiał to pozwolenie na 2,5 godziny jazdy z Lublina do Wawy wydać - niech ITD poszuka najpierw w urzędzie, przecież pod pozwoleniem ktoś się podpisał swoim nazwiskiem??!! Kiedy nadejdą czasy, że urzędasy będą odpowiadać za swoje decyzje ?!?!
[/quote]
KOLEGO W DZIKIM KRAJU ZYJEMY,JAK TO JEDEN MADRY UCZONY POWIEDZIAL.
[quote name='BW' timestamp='1298386711' post='441001']
Ograniczniki te busy już mają, bo przepisy juz od kilku lat je wymuszają. Ewidentnie Contbus komuś przeszkadza, ale tak jak niektórzy tu napisali - nie chce się podporządkować komuś.
Właściciel jest czysty, ktoś w końcu musiał to pozwolenie na 2,5 godziny jazdy z Lublina do Wawy wydać - niech ITD poszuka najpierw w urzędzie, przecież pod pozwoleniem ktoś się podpisał swoim nazwiskiem??!! Kiedy nadejdą czasy, że urzędasy będą o... rozwiń
Avatar
BW / 22 lutego 2011 o 15:58
0
[quote name='PFF!' timestamp='1298385144' post='440990']
Odnoszę wrażenie, że nie chodzi już o to jak jeżdżą. Po prostu w tym kraju jak się ktoś czegoś dorobi i nie chce wchodzić w układy z innymi to będzie u**piony za wszelką cenę. Niech im zamontują ograniczniki jak w PKS-ach do 90 jak im tak przeszkadza i chyba mniejszy problem.
[/quote]

Ograniczniki te busy już mają, bo przepisy juz od kilku lat je wymuszają. Ewidentnie Contbus komuś przeszkadza, ale tak jak niektórzy tu napisali - nie chce się podporządkować komuś.
Właściciel jest czysty, ktoś w końcu musiał to pozwolenie na 2,5 godziny jazdy z Lublina do Wawy wydać - niech ITD poszuka najpierw w urzędzie, przecież pod pozwoleniem ktoś się podpisał swoim nazwiskiem??!! Kiedy nadejdą czasy, że urzędasy będą odpowiadać za swoje decyzje ?!?!
[quote name='PFF!' timestamp='1298385144' post='440990']
Odnoszę wrażenie, że nie chodzi już o to jak jeżdżą. Po prostu w tym kraju jak się ktoś czegoś dorobi i nie chce wchodzić w układy z innymi to będzie u**piony za wszelką cenę. Niech im zamontują ograniczniki jak w PKS-ach do 90 jak im tak przeszkadza i chyba mniejszy problem.
[/quote]

Ograniczniki te busy już mają, bo przepisy juz od kilku lat je wymuszają. Ewidentnie Contbus komuś przeszkadza, ale tak jak niektórzy tu napisali - nie... rozwiń
Avatar
jola / 22 lutego 2011 o 15:54
0
ZA TYM WSZYSTKIM STOI PO I KOMUNISCI,TO TAK NIE MOZE BYC.
Avatar
Anetka / 22 lutego 2011 o 15:42
0
Prawdą jest, że busy firmy Contbus jeżdżą szybko. Ja jednak nie marudzę, bo za niewielkie pieniądze (w porównaniu z pociągami), jestem prędko w stolicy. Co ciekawe, zawsze czułam się bezpiecznie w busach Contbus. Nie ukrywajmy, gdy jedziemy swoimi autami, też pędzimy, ile się da, a zwalniamy przed fotoradarami. W całej tej aferze widać przede wszystkim, że firma Contbus ma sporo wrogów. Jak ich zabraknie na rynku, pojawi się luka, a pasażerów nie ubędzie.
Avatar
sateqwrt / 22 lutego 2011 o 15:40
0
słusznie! Przez Contbusa to się kury przestały nieść a krowy dają skwaśniałe mleko.
Avatar
nick nick / 24 lutego 2011 o 13:20
0
Nie rozumiem co to za nagonka na Conbusa. Co z tego że np. Misura "zmienił"(taki sam od 5 lat, tylko dodane 2 kursy rok temu) rozkład jak jeździ też 2,5 godz. ITD dodał swoje że kierowcy jeżdżą dłużej niż 10 godz. Misura np wyjeżdza z Wawy o 18:10 i może zdążyć na 19:35 na Ruską żeby odjechać o 19:45 do Wawy. Już miałem 2 razy taki przypadek i nie wiedziałem czy ten bus będzie o 19:45 czy mam iść na PKS czy PKP. Big Bus jeździ 3godz na tej trasie tylko dlatego, że ma pausę 15min pod Rykami i zajeżdżał pod stadion. Chyba trzeba równo traktować przewoźników a tu czepiają się tylko jednej firmy. Ta naprawdą to Contbuus wprowadził jakiś pozom bo inaczej się jeźdźiło 5 lat temu a inaczej teraz . Teraz obie firmy wprowadziły nowe pojazdy jeżdżą wolniej niż 5 lat temu. Nie biorą nikogo na sojaka, kto chce może zapiać pasy bezpieczeństwa. Marszałek i ITD chcą na siłę poprawić bezpieczeństwo na tej trasie. Raczej to chodzi o wprowadzenie nowego przewoźnika na tej trasie.Czego nie czepną busów np do Zamościa gdzie są przepełnione i wyjeżdżają na czołówkę. Jeżdżę i Misurą i Contbusem i jest bezpiecznie inaczej bym nie wsiadł następnym razem.
Nie rozumiem co to za nagonka na Conbusa. Co z tego że np. Misura "zmienił"(taki sam od 5 lat, tylko dodane 2 kursy rok temu) rozkład jak jeździ też 2,5 godz. ITD dodał swoje że kierowcy jeżdżą dłużej niż 10 godz. Misura np wyjeżdza z Wawy o 18:10 i może zdążyć na 19:35 na Ruską żeby odjechać o 19:45 do Wawy. Już miałem 2 razy taki przypadek i nie wiedziałem czy ten bus będzie o 19:45 czy mam iść na PKS czy PKP. Big Bus jeździ 3godz na tej trasie tylko dlatego, że ma pausę 15min pod Rykami i zajeżdżał pod stadion. Chyba trzeba rów... rozwiń
Avatar
Gość / 23 lutego 2011 o 11:46
0
[quote name='abc' timestamp='1298443226' post='441299']
Kolego,

Dojazd z Kraśnickiej na Ruską + obsługa pasażerów to co najminiej pół godziny (jazdy i pracy innej). Przy powrocie do Lublina, wyjmowanie karty np. w Kurowie (to kolejne 20-30 minut jazdy + 20-30 minut obsługi pasażerów, tankowania pojazdu, dojazdu do Kraśnickiej itp...). Jak widzisz, te wszystkie czynności to dobrze ponad godzina codziennej pracy "na czarno". Jesli to się skumuluje przez dwa, trzy a może i dwadześcia pięć tygodni to sam widziesz, że nie są to błachostki. Tacy ludzie są chronicznie przemęczeni, znużeni. Chciałbyś aby Cię wiózł kierowca, który - aby wyrobić się ze swoimi obowiązkami, nie tylko w pracy - spi po 5-6 godzin na dobę?
Reasumując, na pierwszy rzut oka kierowcy Contbusa jeżdżą dobrze. Ale po wnikliwej analizie widać, że prawie każdy z nich musi robić niezłe przekręty aby to tylko tak wyglądało. A to wszystko wpływa na bezpieczeństwo kierowców. To, że jeszcze Contbus nikogo nie zabił to tylko jego fart, nic więcej. Ale kiedyś przyjdze, niestety, i na nich pora. chcesz wtedy siedzieć w tym autobusie?
[/quote]
I to właśnie jest współczesna forma niewolnictwa gdy pracownik dla przyniesienia firmie odpowiednio wysokich dochodów i tym samym utrzymania pracy musi popełnić wykroczenie lub przestępstwo (biorąc na siebie ich konsekwencje). Jeśliby się to potwierdziło w przypadku któregokolwiek z przwoźników to powinien on natychmiast stracić licencję, zresztą są na to odpowiednie przepisy.
[quote name='abc' timestamp='1298443226' post='441299']
Kolego,

Dojazd z Kraśnickiej na Ruską + obsługa pasażerów to co najminiej pół godziny (jazdy i pracy innej). Przy powrocie do Lublina, wyjmowanie karty np. w Kurowie (to kolejne 20-30 minut jazdy + 20-30 minut obsługi pasażerów, tankowania pojazdu, dojazdu do Kraśnickiej itp...). Jak widzisz, te wszystkie czynności to dobrze ponad godzina codziennej pracy "na czarno". Jesli to się skumuluje przez dwa, trzy a może i dwadześcia pięć ty... rozwiń
Avatar
abc / 23 lutego 2011 o 07:40
0
[quote name='Gość' timestamp='1298354628' post='440764']
w Contbusie nie odnotowano czasu dojazdu kierowców z bazy przy al. Kraśnickiej na przystanki przy ulicy Ruskiej lub przerywano rejestrację jeśli kierowca zbliżał się do granicy 10 godzin za kierownicą

Kierowcy-idioci jeżdzących na 2 karty albo bez karty?
[/quote]

Kolego,

Dojazd z Kraśnickiej na Ruską + obsługa pasażerów to co najminiej pół godziny (jazdy i pracy innej). Przy powrocie do Lublina, wyjmowanie karty np. w Kurowie (to kolejne 20-30 minut jazdy + 20-30 minut obsługi pasażerów, tankowania pojazdu, dojazdu do Kraśnickiej itp...). Jak widzisz, te wszystkie czynności to dobrze ponad godzina codziennej pracy "na czarno". Jesli to się skumuluje przez dwa, trzy a może i dwadześcia pięć tygodni to sam widziesz, że nie są to błachostki. Tacy ludzie są chronicznie przemęczeni, znużeni. Chciałbyś aby Cię wiózł kierowca, który - aby wyrobić się ze swoimi obowiązkami, nie tylko w pracy - spi po 5-6 godzin na dobę?
Reasumując, na pierwszy rzut oka kierowcy Contbusa jeżdżą dobrze. Ale po wnikliwej analizie widać, że prawie każdy z nich musi robić niezłe przekręty aby to tylko tak wyglądało. A to wszystko wpływa na bezpieczeństwo kierowców. To, że jeszcze Contbus nikogo nie zabił to tylko jego fart, nic więcej. Ale kiedyś przyjdze, niestety, i na nich pora. chcesz wtedy siedzieć w tym autobusie?
[quote name='Gość' timestamp='1298354628' post='440764']
w Contbusie nie odnotowano czasu dojazdu kierowców z bazy przy al. Kraśnickiej na przystanki przy ulicy Ruskiej lub przerywano rejestrację jeśli kierowca zbliżał się do granicy 10 godzin za kierownicą

Kierowcy-idioci jeżdzących na 2 karty albo bez karty?
[/quote]

Kolego,

Dojazd z Kraśnickiej na Ruską + obsługa pasażerów to co najminiej pół godziny (jazdy i pracy innej). Przy powrocie do Lublina, wyjmowanie ka... rozwiń
Avatar
abc / 23 lutego 2011 o 07:31
0
[quote name='Komu Nista' timestamp='1298354108' post='440762']
Rozkułaczać kułaka - a potem nie jeść!!!

Polska jest aktualnie na 72 miejscu wolności i swobód gospodarczych w świecie.
Po tej decyzji i działaniach władz wskoczy pewnie o kilka pozycji wyżej.

Koncesje, licencje, pozwolenia, zezwolenia i kontrole - żeby to mogło wogóle funkcjonować w ciągu ostatniego roku przybyło ponad 30 tysiecy urzędników... Dług publiczny RP przekracza juz 737 mld PLN

Rozkułaczxać kułaka, a póżniej nie jeść!!!

Ps. Czy ITD skontrolowała już zgodność z normami czasu pracy kierowców lubelskiego urzędu marszałkowskiego?
[/quote]


To nie jest tak jak mówisz. Nie kazdego dotyczą normy czasu jazdy. Tak jak kierowców samochodów osobowych tak i kierowców pojazdów np. Urzędu Marszalkowskiego te normy nie dotyczą!. Jedyne co może byc nie tak to normy czasu pracy - ale te kontroluje PIP a nie ITD

Pozdrawiam
[quote name='Komu Nista' timestamp='1298354108' post='440762']
Rozkułaczać kułaka - a potem nie jeść!!!

Polska jest aktualnie na 72 miejscu wolności i swobód gospodarczych w świecie.
Po tej decyzji i działaniach władz wskoczy pewnie o kilka pozycji wyżej.

Koncesje, licencje, pozwolenia, zezwolenia i kontrole - żeby to mogło wogóle funkcjonować w ciągu ostatniego roku przybyło ponad 30 tysiecy urzędników... Dług publiczny RP przekracza juz 737 mld PLN

Rozku... rozwiń
Avatar
Komu Nista / 22 lutego 2011 o 17:45
0
[quote name='Gość' timestamp='1298355241' post='440766']
No własnie niepotrzebne to, chętnie kupiłbym jakiegoś grata i wio do stolicy
[/quote]

Od badań stanu technicznego pojazdów sa stacje kontroli...



ITD kontroluje zgodność czasu pracy kierowców z dyrektywą 561/2006 matołku, a ta nie obowiązuje kierowców pojazdów o DMC do 3,5 t, więc nie trafiłeś.


Aluzju nie paniał?
W/g EuroRAP mamy najbardziej niebezpieczne w UE drogi. W/g rankingu Wolności Gospodarczej jesteśmy w ogonie świata.

Osobiście gdybym miał moc sprawczą równą komeptencjom marszałka Województwa Lubelskiego, to bym zlikwidował samochody służbowe urzędu marszałkowskiego.
Może jakby ze dwa razy przejechał się własnym autem, pociągiem albo PKS, którego jest właścicielem to i ingerencji w przewozową działaność gospodarczą by mu się odechciało...

Gdyby jeszcze był kandydatem i marszałkiem niezależnym, to bym może decyzję zaakceptował. Jako polityczny kacyk niech się może swoich łapek w działność gospodarczą nie wsadza.
gu Wolności Gospodarczej jesteśmy w ogonie świata.

Osobiście gdybym miał moc sprawczą równą komeptencjom marszałka Województwa Lubelskiego, to bym zlikwidował samochody służbowe urzędu marszałkowskiego.
Może jakby ze dwa razy przejechał się własnym autem, pociągiem albo PKS, którego jest właścicielem to i ingerencji w przewozową działaność gospodarczą by mu się odechciało...

Gdyby jeszcze był kandydatem i marszałkiem niezależnym, to bym może decyzję zaakceptował. Jako polityczny kacyk niech się może swoich ła... rozwiń
Avatar
Gość / 22 lutego 2011 o 17:00
0
[quote name='BW' timestamp='1298386711' post='441001']
Ograniczniki te busy już mają, bo przepisy juz od kilku lat je wymuszają. Ewidentnie Contbus komuś przeszkadza, ale tak jak niektórzy tu napisali - nie chce się podporządkować komuś.
Właściciel jest czysty, ktoś w końcu musiał to pozwolenie na 2,5 godziny jazdy z Lublina do Wawy wydać - niech ITD poszuka najpierw w urzędzie, przecież pod pozwoleniem ktoś się podpisał swoim nazwiskiem??!! Kiedy nadejdą czasy, że urzędasy będą odpowiadać za swoje decyzje ?!?!
[/quote]
KOLEGO W DZIKIM KRAJU ZYJEMY,JAK TO JEDEN MADRY UCZONY POWIEDZIAL.
[quote name='BW' timestamp='1298386711' post='441001']
Ograniczniki te busy już mają, bo przepisy juz od kilku lat je wymuszają. Ewidentnie Contbus komuś przeszkadza, ale tak jak niektórzy tu napisali - nie chce się podporządkować komuś.
Właściciel jest czysty, ktoś w końcu musiał to pozwolenie na 2,5 godziny jazdy z Lublina do Wawy wydać - niech ITD poszuka najpierw w urzędzie, przecież pod pozwoleniem ktoś się podpisał swoim nazwiskiem??!! Kiedy nadejdą czasy, że urzędasy będą o... rozwiń
Avatar
BW / 22 lutego 2011 o 15:58
0
[quote name='PFF!' timestamp='1298385144' post='440990']
Odnoszę wrażenie, że nie chodzi już o to jak jeżdżą. Po prostu w tym kraju jak się ktoś czegoś dorobi i nie chce wchodzić w układy z innymi to będzie u**piony za wszelką cenę. Niech im zamontują ograniczniki jak w PKS-ach do 90 jak im tak przeszkadza i chyba mniejszy problem.
[/quote]

Ograniczniki te busy już mają, bo przepisy juz od kilku lat je wymuszają. Ewidentnie Contbus komuś przeszkadza, ale tak jak niektórzy tu napisali - nie chce się podporządkować komuś.
Właściciel jest czysty, ktoś w końcu musiał to pozwolenie na 2,5 godziny jazdy z Lublina do Wawy wydać - niech ITD poszuka najpierw w urzędzie, przecież pod pozwoleniem ktoś się podpisał swoim nazwiskiem??!! Kiedy nadejdą czasy, że urzędasy będą odpowiadać za swoje decyzje ?!?!
[quote name='PFF!' timestamp='1298385144' post='440990']
Odnoszę wrażenie, że nie chodzi już o to jak jeżdżą. Po prostu w tym kraju jak się ktoś czegoś dorobi i nie chce wchodzić w układy z innymi to będzie u**piony za wszelką cenę. Niech im zamontują ograniczniki jak w PKS-ach do 90 jak im tak przeszkadza i chyba mniejszy problem.
[/quote]

Ograniczniki te busy już mają, bo przepisy juz od kilku lat je wymuszają. Ewidentnie Contbus komuś przeszkadza, ale tak jak niektórzy tu napisali - nie... rozwiń
Avatar
jola / 22 lutego 2011 o 15:54
0
ZA TYM WSZYSTKIM STOI PO I KOMUNISCI,TO TAK NIE MOZE BYC.
Avatar
Anetka / 22 lutego 2011 o 15:42
0
Prawdą jest, że busy firmy Contbus jeżdżą szybko. Ja jednak nie marudzę, bo za niewielkie pieniądze (w porównaniu z pociągami), jestem prędko w stolicy. Co ciekawe, zawsze czułam się bezpiecznie w busach Contbus. Nie ukrywajmy, gdy jedziemy swoimi autami, też pędzimy, ile się da, a zwalniamy przed fotoradarami. W całej tej aferze widać przede wszystkim, że firma Contbus ma sporo wrogów. Jak ich zabraknie na rynku, pojawi się luka, a pasażerów nie ubędzie.
Avatar
sateqwrt / 22 lutego 2011 o 15:40
0
słusznie! Przez Contbusa to się kury przestały nieść a krowy dają skwaśniałe mleko.
Zobacz wszystkie komentarze 40

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury
25 lipca 2018, 21:00

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury 0 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami ostatnie lipcowe spotkanie w ramach cyklu Miasto movie analogowo w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a). W środę, 25 lipca o godz. 21 w tamtejszej Próbie Cafe wyświetlony zostanie kultowy Terminator.

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela 1 0

W czerwcu w lesie w miejscowości Rokitno (pow. bialski) przypadkowy świadek zauważył błąkające się w rejonie leśnej ścieżki zwierzę.

Sejm zdecydował. 2019 rokiem Unii Lubelskiej

Sejm zdecydował. 2019 rokiem Unii Lubelskiej 0 2

Sejm w piątek przyjął uchwałę o ustanowieniu patronów 2019 roku. Jednym z uhonorowanych w ten sposób wydarzeń jest Unia Lubelska. W przyszłym roku przypada 450. rocznica jej zawarcia.

94 PZLA MP. Srebro Karoliny Kołeczek i Piotra Tarkowskiego

94 PZLA MP. Srebro Karoliny Kołeczek i Piotra Tarkowskiego 0 0

Karolina Kołeczek z AZS UMCS Lublin i Piotr Tarkowski z AZS AWF Biała Podlaska wywalczyli srebrne medale w swoich konkurencjach podczas trzeciego dnia mistrzostw Polski w lekkiej atletyce rozgrywanych w Lublinie

Motor Lublin powinien być finansowany tylko z pieniędzy prywatnych? Proponują zrzutkę

Motor Lublin powinien być finansowany tylko z pieniędzy prywatnych? Proponują zrzutkę 18 5

Motor Lublin miałby wyemitować akcje do kupienia przez wszystkich zainteresowanych, dzięki temu zyskałby pieniądze na działalność. Taką propozycję podsuwa prezydentowi lubelska Fundacja Wolności, która woli, żeby klub nie był – jak obecnie – finansowany z pieniędzy podatników.

W tym urzędzie w Lublinie pracuje 76 osób. Przenieśli się do nowej siedziby [zdjęcia]
galeria

W tym urzędzie w Lublinie pracuje 76 osób. Przenieśli się do nowej siedziby [zdjęcia] 7 10

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Lublinie ma nową siedzibę. Funkcjonująca od stycznia w ramach Państwowego Przedsiębiorstwa Wodnego Wody Polskie instytucja mieści się teraz przy ul. Leszka Czarnego 3 w dzielnicy Rury.

94 PZLA MP. Dominik Kopeć z kolejnym złotym medalem!

94 PZLA MP. Dominik Kopeć z kolejnym złotym medalem! 4 1

Zawodnik Agrosu Zamość wywalczył drugi krążek na trwającej od piątku imprezy w Lublinie. Po złocie na 100 metrów Kopeć dołożył kolejne, ale na dwa razy dłuższym dystansie

94 PZLA MP. Malwina Kopron z brązowym medalem

94 PZLA MP. Malwina Kopron z brązowym medalem 0 0

Zawodniczka AZS UMCS zajęła trzecie miejsce w niedzielnym konkursie rzutu młotem. Srebrny medal zdobyła Joanna Fiodorow, a złoto przypadło Anicie Włodarczyk, która była poza zasięgiem

Po kontroli NIK: Seniorzy bez opieki w 41 gminach woj. lubelskiego

Po kontroli NIK: Seniorzy bez opieki w 41 gminach woj. lubelskiego 0 0

41 gmin czyli 19 proc. wszystkich gmin w województwie lubelskim nie zapewnia seniorom opieki – wynika z najnowszego raportu Najwyższej Izby Kontroli. W skali kraju robi to zaledwie 20 proc. gmin, mimo że należy to do ich obowiązków i jest najmniej kosztowną dla samorządów formą pomocy seniorom.

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie 27 4

W sobotę pełniący służbę w Okunince nad jeziorem Białym policjanci zatrzymali do kontroli drogowej samochód seat leon, którym podróżowało trzech młodych mężczyzn z woj. mazowieckiego.

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca
film

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca 18 0

Grodków, woj. opolskie. 15-letni chłopak i jego ojciec zostali porażeni prądem w Grodkowie.

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu
galeria

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu 0 6

Do groźnego zdarzenia doszło w piątkowe południe w Dębowej Kłodzie (pow. parczewski).

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy
Złota Setka

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy 0 3

Na pomysł otworzenia tematycznego parku rozrywki trójka przedsiębiorców wpadła 8 lat temu. Dzisiaj to jedno z największych i najbardziej znanych miejsc tego typu w naszych kraju. Do Magicznych Ogródów koło Janowca w sezonie ściągają prawdziwe tłumy.

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza 1 0

Do zdarzenia doszło w piątek wieczorem podczas festiwalu Kolory Muzyki w Parku Miejskim w Chełmie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.