Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

14 stycznia 2014 r.
20:32
Edytuj ten wpis

Kalinowszczyzna: Piesza zginęła pod kołami BMW (wideo)

Autor: Zdjęcie autora łm
8 26 A A

Przed godz. 19 doszło do wypadku przy ul. Kalinowszczyzna w Lublinie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- 47-letni kierowca BMW potrącił kobietę, która przechodziła przez ulicę poza przejściem dla pieszych. Niestety na skutek odniesionych obrażeń kobieta zmarła. Kierowca samochodu był trzeźwy - mówi kom. Renata Laszczka-Rusek z lubelskiej policji. Do wypadku doszło na wysokości kościoła św. Agnieszki. Auto jechało od strony ul. Lwowskiej. Piesza miała 81 lat.
Czytaj więcej o:

Komentarze 26

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Stashek / 20 stycznia 2014 o 09:35
0

Wgniecenia wskazują, że prędkość miał całkiej sporą nawet jak już hamował. PS. Bardzo rzadko zdarza mi się widzieć jak kierowcy zwalniają przed przejściami dla pieszych a przy skręcie często jeszcze przyspieszają, żeby nie ustąpić pierwszeństwa pieszemu wg zasady co mi zrobisz jak mnie i tak nie złapiesz.

Avatar
Zatroskana / 16 stycznia 2014 o 15:50
0

Tak jak zwykle-on jedzie za szybko,ona ubrana w ciemne ubranie na ciemnej ulicy...Kiedy zaczniecie kochani przyczepiać coś odblaskowego do ubrania,zwłaszcza idący poboczem za miastem???!!!

Avatar
dziesiąta / 15 stycznia 2014 o 22:25
0

Pozdrawiam małoprzytomnych pieszych, ubranych w ciemne ubrania poza przejściami dla pieszych. Siądźcie za kierownicę albo obok kierowcy. Wiele razy słyszałem przerażone krzyki pasażerów: Gdzie ta menda się pcha? Ci..a bez mózgu łazi jak krowa! Iitd itp Po skończeniu przedszkola a najpóźniej  w 1 klasie podstawówki OBOWIĄZKOWE szkolenie z zasad ruchu drogowego i poruszania się po drogach. Powtarzam . Usiądźcie chociaż obok kierowcy i popatrzcie na siebie, jak łazicie po drogach. Przejechałem ponad 2 mln kilometrów i kilka razy cudem! nie potrąciłem takich gamoniów, którym wydaje się, że samochód ich zobaczy. Najgorsza była Rumunia i Polska

Pozdrawiam małoprzytomnych pieszych, ubranych w ciemne ubrania poza przejściami dla pieszych. Siądźcie za kierownicę albo obok kierowcy. Wiele razy słyszałem przerażone krzyki pasażerów: Gdzie ta menda się pcha? Ci..a bez mózgu łazi jak krowa! Iitd itp Po skończeniu przedszkola a najpóźniej  w 1 klasie podstawówki OBOWIĄZKOWE szkolenie z zasad ruchu drogowego i poruszania się po drogach. Powtarzam . Usiądźcie chociaż obok kierowcy i popatrzcie na siebie, jak łazicie po drogach. Przejechałem ponad 2 mln kilometrów i kilka razy cudem! ... rozwiń

Avatar
Lubelak / 15 stycznia 2014 o 13:24
0

sugeruję ponowny kurs prawa jazdy....

Art 26 &7. Kodeksu drogowego: W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej (osoba z laska, na wózku itp ma ograniczoną sprawność ruchową), kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia. "
Wynika z tego, że osoba niepełnosprawna ma prawo przejść  przez jezdnię, gdzie jej wygodniej a za nie zatrzymanie się taryfikator przewiduje:

"Niezatrzymanie pojazdu w celu umożliwienia przejścia przez jezdnię osobie niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku lub osobie o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej - 350 złotych, 10 pkt."

Zapytam się o jedną rzecz. Doczytałeś że ten przepis w pkt. 1 odnosi się do PRZEJŚĆ DLA PIESZYCH czy nie? Bo chyba nie sugerujesz nam tutaj że po pierwsze PoRD namawia ludzi do łamania przepisów tam zawartych, a po drugie daje wybranej grupie społecznej status świętej krowy? Nikt nie ma prawa przechodzić poza przejściem przez jezdnię chyba że przejścia są oddalone więcej niż o 100m co na tej ulicy nie ma miejsca. Następnym razem przeczytaj ze zrozumieniem.

ię o jedną rzecz. Doczytałeś że ten przepis w pkt. 1 odnosi się do PRZEJŚĆ DLA PIESZYCH czy nie? Bo chyba nie sugerujesz nam tutaj że po pierwsze PoRD namawia ludzi do łamania przepisów tam zawartych, a po drugie daje wybranej grupie społecznej status świętej krowy? Nikt nie ma prawa przechodzić poza przejściem przez jezdnię chyba że przejścia są oddalone więcej niż o 100m co na tej ulicy nie ma miejsca. Następnym razem przeczytaj ze zrozumieniem.

rozwiń
Avatar
Henio / 15 stycznia 2014 o 11:32
0

Senatorze niezależny - moje niedopatrzenie - masz rację, bo kto by chciał za takich płacić!

Do kompletu niech jeszcze będzie grzywna i obciążenie kosztami pobytu w areszcie. 

Avatar
senator niezależny / 15 stycznia 2014 o 11:07
0

Nie taka całkiem bzdura. Oczywiście, bezmózgowi który chleje i jeździ, alkomat do niczego się nie przyda. Za to daje to możliwości, żeby ten kto WCZORAJ coś tam spożył, alkomat pozwolił się upewnić, czy DZISIAJ ma już te 0,00 i może spokojnie jechać. Tak samo przyda się do stwierdzenia, po jakim czasie można wsiąść za kierownicę po spożyciu np. jednego piwa (słownie: JEDNEGO) lub lampki wina do obiadu. No i oczywiście pod warunkiem, że nie będzie to jakiś badziew.

Natomiast, co do bezwarunkowego zamykania, to tak, ale ja bym dodał jeszcze publikację wizerunku. Z tym jednak, że za pierwszym razem to zdecydowanej większości kierujących po spożyciu alkoholu, żeby ich tego oduczyć, zupełnie wystarczyłoby np. 14 dni aresztu

I ty będziesz płacił na utrzymanie ich w areszcie ?

I ty będziesz płacił na utrzymanie ich w areszcie ?

rozwiń
Avatar
Henio / 15 stycznia 2014 o 11:03
0

 Alkomaty w każdym aucie ? - bzdura - każdy kto wypił i jedzie wie że jedzie po kielichu.

...

A dla kierujących po spożyciu alkoholu - prosta rada - z miejsca 12 miesięcy bezwarunkowego więzienia. Bez względu na stan zdrowia, stan rodziny, majętny - za kratki na 12 miesięcy tak jak stoi tak za kratki - bez możliwości jakiekolwiek odwołania, możliwości odwołania itd.

Nie taka całkiem bzdura. Oczywiście, bezmózgowi który chleje i jeździ, alkomat do niczego się nie przyda. Za to daje to możliwości, żeby ten kto WCZORAJ coś tam spożył, alkomat pozwolił się upewnić, czy DZISIAJ ma już te 0,00 i może spokojnie jechać. Tak samo przyda się do stwierdzenia, po jakim czasie można wsiąść za kierownicę po spożyciu np. jednego piwa (słownie: JEDNEGO) lub lampki wina do obiadu. No i oczywiście pod warunkiem, że nie będzie to jakiś badziew.

Natomiast, co do bezwarunkowego zamykania, to tak, ale ja bym dodał jeszcze publikację wizerunku. Z tym jednak, że za pierwszym razem to zdecydowanej większości kierujących po spożyciu alkoholu, żeby ich tego oduczyć, zupełnie wystarczyłoby np. 14 dni aresztu

Nie taka całkiem bzdura. Oczywiście, bezmózgowi który chleje i jeździ, alkomat do niczego się nie przyda. Za to daje to możliwości, żeby ten kto WCZORAJ coś tam spożył, alkomat pozwolił się upewnić, czy DZISIAJ ma już te 0,00 i może spokojnie jechać. Tak samo przyda się do stwierdzenia, po jakim czasie można wsiąść za kierownicę po spożyciu np. jednego piwa (słownie: JEDNEGO) lub lampki wina do obiadu. No i oczywiście pod warunkiem, że nie będzie to jakiś badziew.

Natomiast, co do bezwarunkowego zamykania, to tak, ale... rozwiń

Avatar
Jan / 15 stycznia 2014 o 10:37
0

do Henia ----miałem w szkole fizykę i polskiego też mnie nauczyli bo "hamować" to się tak właśnie pisze!!!! :)

Avatar
Robert / 15 stycznia 2014 o 10:07
0

Każdy kto wpier*ala się na ulicę w miejscu do tego nie przeznaczonym powinien się liczyć z tym, że ryzykuje swoje życie i/lub zdrowie. Na ulicach, które wymieniłem średnio co 200 metrów jest przejście. I co? Nie chce się iść? Czy autobus za 2 minuty? WCZEŚNIEJ WYŁAZIĆ!!! Mało tego - przez takiego bezmózga ktoś inny ma problemy. Od wyrzutów sumienia, poprzez przesłuchania, wyjaśnienia, rozprawę sądową i etykietkę mordercy, wyrok (co często się wiąże z utratą pracy i problemami ze znalezieniem nowej) na kwestii remontu samochodu skończywszy...

No to jak przejscie jest oddalone o dalej niż 200m to mozna przechodzić zachowując ostrożnośc. Tylko jak Ty grzejesz 80km/h to można Cię nie zauważyć i po prostu nie zdążyć przejść. Pojedź do Lwowa, tam ludzie łazą wszędzie po ulicach między samochodami, kierowcy się przyzwyczaili i nie strącają ich jak kręgle.

rozwiń
Avatar
Robert / 15 stycznia 2014 o 10:04
0

Tak, slisko było, tylko jaka to fura !!! Przeciez taki nie ma łysych opon tylko wielkie opony i hamulce odlotowe.

Siła uderzenia musiała być wielka, bo takie wgniecenie a staruszka to nie słup. To nie wygląda na 50km/h tylko na 80. Myśle że porządny instytut jest w stanie okreslic predkosc +/- 10km.h z deformacji blachy i wagi przeszkody. Po drugie nie powiecie mi ze staruszka przebiegała przez jezdnię i dobiegła do połowy jezdni bo uderzenie jest w pół samochodu a nie w lampy.

Człowiek, który kupił takie auto ma kupę kasy, teraz ma problem do końca życia.

Tak, slisko było, tylko jaka to fura !!! Przeciez taki nie ma łysych opon tylko wielkie opony i hamulce odlotowe.

Siła uderzenia musiała być wielka, bo takie wgniecenie a staruszka to nie słup. To nie wygląda na 50km/h tylko na 80. Myśle że porządny instytut jest w stanie okreslic predkosc +/- 10km.h z deformacji blachy i wagi przeszkody. Po drugie nie powiecie mi ze staruszka przebiegała przez jezdnię i dobiegła do połowy jezdni bo uderzenie jest w pół samochodu a nie w lampy.

Człowiek, który kupił takie auto ma kupę kasy, ... rozwiń

Avatar
Stashek / 20 stycznia 2014 o 09:35
0

Wgniecenia wskazują, że prędkość miał całkiej sporą nawet jak już hamował. PS. Bardzo rzadko zdarza mi się widzieć jak kierowcy zwalniają przed przejściami dla pieszych a przy skręcie często jeszcze przyspieszają, żeby nie ustąpić pierwszeństwa pieszemu wg zasady co mi zrobisz jak mnie i tak nie złapiesz.

Avatar
Zatroskana / 16 stycznia 2014 o 15:50
0

Tak jak zwykle-on jedzie za szybko,ona ubrana w ciemne ubranie na ciemnej ulicy...Kiedy zaczniecie kochani przyczepiać coś odblaskowego do ubrania,zwłaszcza idący poboczem za miastem???!!!

Avatar
dziesiąta / 15 stycznia 2014 o 22:25
0

Pozdrawiam małoprzytomnych pieszych, ubranych w ciemne ubrania poza przejściami dla pieszych. Siądźcie za kierownicę albo obok kierowcy. Wiele razy słyszałem przerażone krzyki pasażerów: Gdzie ta menda się pcha? Ci..a bez mózgu łazi jak krowa! Iitd itp Po skończeniu przedszkola a najpóźniej  w 1 klasie podstawówki OBOWIĄZKOWE szkolenie z zasad ruchu drogowego i poruszania się po drogach. Powtarzam . Usiądźcie chociaż obok kierowcy i popatrzcie na siebie, jak łazicie po drogach. Przejechałem ponad 2 mln kilometrów i kilka razy cudem! nie potrąciłem takich gamoniów, którym wydaje się, że samochód ich zobaczy. Najgorsza była Rumunia i Polska

Pozdrawiam małoprzytomnych pieszych, ubranych w ciemne ubrania poza przejściami dla pieszych. Siądźcie za kierownicę albo obok kierowcy. Wiele razy słyszałem przerażone krzyki pasażerów: Gdzie ta menda się pcha? Ci..a bez mózgu łazi jak krowa! Iitd itp Po skończeniu przedszkola a najpóźniej  w 1 klasie podstawówki OBOWIĄZKOWE szkolenie z zasad ruchu drogowego i poruszania się po drogach. Powtarzam . Usiądźcie chociaż obok kierowcy i popatrzcie na siebie, jak łazicie po drogach. Przejechałem ponad 2 mln kilometrów i kilka razy cudem! ... rozwiń

Avatar
Lubelak / 15 stycznia 2014 o 13:24
0

sugeruję ponowny kurs prawa jazdy....

Art 26 &7. Kodeksu drogowego: W razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej (osoba z laska, na wózku itp ma ograniczoną sprawność ruchową), kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w celu umożliwienia jej przejścia. "
Wynika z tego, że osoba niepełnosprawna ma prawo przejść  przez jezdnię, gdzie jej wygodniej a za nie zatrzymanie się taryfikator przewiduje:

"Niezatrzymanie pojazdu w celu umożliwienia przejścia przez jezdnię osobie niepełnosprawnej, używającej specjalnego znaku lub osobie o widocznej ograniczonej sprawności ruchowej - 350 złotych, 10 pkt."

Zapytam się o jedną rzecz. Doczytałeś że ten przepis w pkt. 1 odnosi się do PRZEJŚĆ DLA PIESZYCH czy nie? Bo chyba nie sugerujesz nam tutaj że po pierwsze PoRD namawia ludzi do łamania przepisów tam zawartych, a po drugie daje wybranej grupie społecznej status świętej krowy? Nikt nie ma prawa przechodzić poza przejściem przez jezdnię chyba że przejścia są oddalone więcej niż o 100m co na tej ulicy nie ma miejsca. Następnym razem przeczytaj ze zrozumieniem.

ię o jedną rzecz. Doczytałeś że ten przepis w pkt. 1 odnosi się do PRZEJŚĆ DLA PIESZYCH czy nie? Bo chyba nie sugerujesz nam tutaj że po pierwsze PoRD namawia ludzi do łamania przepisów tam zawartych, a po drugie daje wybranej grupie społecznej status świętej krowy? Nikt nie ma prawa przechodzić poza przejściem przez jezdnię chyba że przejścia są oddalone więcej niż o 100m co na tej ulicy nie ma miejsca. Następnym razem przeczytaj ze zrozumieniem.

rozwiń
Avatar
Henio / 15 stycznia 2014 o 11:32
0

Senatorze niezależny - moje niedopatrzenie - masz rację, bo kto by chciał za takich płacić!

Do kompletu niech jeszcze będzie grzywna i obciążenie kosztami pobytu w areszcie. 

Avatar
senator niezależny / 15 stycznia 2014 o 11:07
0

Nie taka całkiem bzdura. Oczywiście, bezmózgowi który chleje i jeździ, alkomat do niczego się nie przyda. Za to daje to możliwości, żeby ten kto WCZORAJ coś tam spożył, alkomat pozwolił się upewnić, czy DZISIAJ ma już te 0,00 i może spokojnie jechać. Tak samo przyda się do stwierdzenia, po jakim czasie można wsiąść za kierownicę po spożyciu np. jednego piwa (słownie: JEDNEGO) lub lampki wina do obiadu. No i oczywiście pod warunkiem, że nie będzie to jakiś badziew.

Natomiast, co do bezwarunkowego zamykania, to tak, ale ja bym dodał jeszcze publikację wizerunku. Z tym jednak, że za pierwszym razem to zdecydowanej większości kierujących po spożyciu alkoholu, żeby ich tego oduczyć, zupełnie wystarczyłoby np. 14 dni aresztu

I ty będziesz płacił na utrzymanie ich w areszcie ?

I ty będziesz płacił na utrzymanie ich w areszcie ?

rozwiń
Avatar
Henio / 15 stycznia 2014 o 11:03
0

 Alkomaty w każdym aucie ? - bzdura - każdy kto wypił i jedzie wie że jedzie po kielichu.

...

A dla kierujących po spożyciu alkoholu - prosta rada - z miejsca 12 miesięcy bezwarunkowego więzienia. Bez względu na stan zdrowia, stan rodziny, majętny - za kratki na 12 miesięcy tak jak stoi tak za kratki - bez możliwości jakiekolwiek odwołania, możliwości odwołania itd.

Nie taka całkiem bzdura. Oczywiście, bezmózgowi który chleje i jeździ, alkomat do niczego się nie przyda. Za to daje to możliwości, żeby ten kto WCZORAJ coś tam spożył, alkomat pozwolił się upewnić, czy DZISIAJ ma już te 0,00 i może spokojnie jechać. Tak samo przyda się do stwierdzenia, po jakim czasie można wsiąść za kierownicę po spożyciu np. jednego piwa (słownie: JEDNEGO) lub lampki wina do obiadu. No i oczywiście pod warunkiem, że nie będzie to jakiś badziew.

Natomiast, co do bezwarunkowego zamykania, to tak, ale ja bym dodał jeszcze publikację wizerunku. Z tym jednak, że za pierwszym razem to zdecydowanej większości kierujących po spożyciu alkoholu, żeby ich tego oduczyć, zupełnie wystarczyłoby np. 14 dni aresztu

Nie taka całkiem bzdura. Oczywiście, bezmózgowi który chleje i jeździ, alkomat do niczego się nie przyda. Za to daje to możliwości, żeby ten kto WCZORAJ coś tam spożył, alkomat pozwolił się upewnić, czy DZISIAJ ma już te 0,00 i może spokojnie jechać. Tak samo przyda się do stwierdzenia, po jakim czasie można wsiąść za kierownicę po spożyciu np. jednego piwa (słownie: JEDNEGO) lub lampki wina do obiadu. No i oczywiście pod warunkiem, że nie będzie to jakiś badziew.

Natomiast, co do bezwarunkowego zamykania, to tak, ale... rozwiń

Avatar
Jan / 15 stycznia 2014 o 10:37
0

do Henia ----miałem w szkole fizykę i polskiego też mnie nauczyli bo "hamować" to się tak właśnie pisze!!!! :)

Avatar
Robert / 15 stycznia 2014 o 10:07
0

Każdy kto wpier*ala się na ulicę w miejscu do tego nie przeznaczonym powinien się liczyć z tym, że ryzykuje swoje życie i/lub zdrowie. Na ulicach, które wymieniłem średnio co 200 metrów jest przejście. I co? Nie chce się iść? Czy autobus za 2 minuty? WCZEŚNIEJ WYŁAZIĆ!!! Mało tego - przez takiego bezmózga ktoś inny ma problemy. Od wyrzutów sumienia, poprzez przesłuchania, wyjaśnienia, rozprawę sądową i etykietkę mordercy, wyrok (co często się wiąże z utratą pracy i problemami ze znalezieniem nowej) na kwestii remontu samochodu skończywszy...

No to jak przejscie jest oddalone o dalej niż 200m to mozna przechodzić zachowując ostrożnośc. Tylko jak Ty grzejesz 80km/h to można Cię nie zauważyć i po prostu nie zdążyć przejść. Pojedź do Lwowa, tam ludzie łazą wszędzie po ulicach między samochodami, kierowcy się przyzwyczaili i nie strącają ich jak kręgle.

rozwiń
Avatar
Robert / 15 stycznia 2014 o 10:04
0

Tak, slisko było, tylko jaka to fura !!! Przeciez taki nie ma łysych opon tylko wielkie opony i hamulce odlotowe.

Siła uderzenia musiała być wielka, bo takie wgniecenie a staruszka to nie słup. To nie wygląda na 50km/h tylko na 80. Myśle że porządny instytut jest w stanie okreslic predkosc +/- 10km.h z deformacji blachy i wagi przeszkody. Po drugie nie powiecie mi ze staruszka przebiegała przez jezdnię i dobiegła do połowy jezdni bo uderzenie jest w pół samochodu a nie w lampy.

Człowiek, który kupił takie auto ma kupę kasy, teraz ma problem do końca życia.

Tak, slisko było, tylko jaka to fura !!! Przeciez taki nie ma łysych opon tylko wielkie opony i hamulce odlotowe.

Siła uderzenia musiała być wielka, bo takie wgniecenie a staruszka to nie słup. To nie wygląda na 50km/h tylko na 80. Myśle że porządny instytut jest w stanie okreslic predkosc +/- 10km.h z deformacji blachy i wagi przeszkody. Po drugie nie powiecie mi ze staruszka przebiegała przez jezdnię i dobiegła do połowy jezdni bo uderzenie jest w pół samochodu a nie w lampy.

Człowiek, który kupił takie auto ma kupę kasy, ... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 26

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia 3 0

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Damian Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 5

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 9 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 0 10

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 0

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 0

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 4

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 8 7

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 4 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 26 10

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 7

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.