Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

6 maja 2014 r.
6:15
Edytuj ten wpis

Kolej oszukała ludzi "dla ich dobra. Miał być nowy pociąg. Był stary i obskurny

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
116 31 A A

Zamiast w klimatyzowanych wagonach z internetem spędzili wiele godzin w starym, obskurnym pociągu. Ci, którzy mieli bilet na pierwszą klasę, musieli jechać drugą. - Braliśmy pod uwagę dobro pasażerów - tłumaczy kolej

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Kolejarze dokładnie opisali podróżnym wszystkie udogodnienia, które miały czekać na nich w pociągu interREGIO Bolko z Wrocławia do Lublina.

- Miało być wi-fi, miała być klimatyzacja, pierwsza i druga klasa - wylicza Marcin Furman, który przejechał całą trasę. - Zamiast tego podstawiony został najgorszy skład, który nie powinien jechać na odległość dalszą, niż 100 km. A ja musiałem w nim spędzić osiem godzin.

W internetowym systemie informacji kolejowej dowiadujemy się, że w składzie wczorajszego interREGIO Bolko był wagon do transportu rowerów, gniazdka dla laptopów, klimatyzacja i bezprzewodowy Internet.

- Nic z tych rzeczy nie było - kręci głową Ola Śliwa, która do pociągu do Lublinia wsiadła w Kielcach.

Zamiast obiecywanego nowego składu kolejarze podstawili przestarzały pojazd, w którym były tylko miejsca drugiej klasy.

- Widziałem pewną panią, która bilet na pierwszą klasę kupiła z dwutygodniowym wyprzedzeniem, ale musiała jechać drugą - opowiada pan Marcin. - Nikt nam niczego nie wyjaśnił. Pytałem konduktora, ale tylko wzruszył ramionami.

O dziwo, na co dzień jest o wiele lepiej. - Zwykle jeździły tu nowsze pociągi - potwierdza Julita Sękowska, stała pasażerka na tej trasie.

Dla dobra pasażerów

Dlaczego teraz kolej wystawiła podróżnych do wiatru? Marta Milewska, rzeczniczka Przewozów Regionalnych, tłumaczy, że chodziło o… dobro pasażerów, bo w nowoczesnym pociągu złożonym z czterech wagonów może siedzieć 216 osób, a w zamian spięto trzy tzw. "ezety”, co dało razem 560 siedzeń.

Rzeczniczka żąda autoryzacji swojej wypowiedzi, po czym odsyła znacznie bardziej oficjalny, urzędniczy komunikat. - Priorytetem było dla nas dowiezienie na wypoczynek, a następnie do domu, pracy czy szkoły jak największej liczby pasażerów - czytamy w e-mailu.

Milewska mówiła nam też, że pasażer, który miał bilet pierwszej klasy odzyska różnicę w cenie. O ile złoży oficjalną reklamację. - Każda sprawa będzie rozpatrzona indywidualnie - dodaje rzeczniczka, gdy pytamy, dlaczego nie wspomina o takiej możliwości w oficjalnym e-mailu.

Pytaliśmy też, na co może liczyć pasażer, który miał miejsce w drugiej klasie, ale zdecydował się na ten konkretny pociąg wierząc w komfort i możliwość pracy z laptopem. Nie uzyskaliśmy odpowiedzi.
Czytaj więcej o:

Komentarze 31

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Damian / 13 maja 2014 o 08:20
0

To fakt z tymi zapewnieniami bez pokrycia, co innego jakiś wypadek i zmienia się skład na zastępczy z powodu obiegów pociagów i braku wystarczającego taboru ale ja podróżuję dla przyjemności a nie tylko dla celu i wolał bym podróżowac z paroma przesiadkami gdybym wiedział że pojedzie 30 letnia jednostka elektryczna bo zawsze mogę natrafić na iiny skład przesiadając się. Wagony typu 161a, 162a, i 163a są wypasaione ale jest ich niewystarczająca ilość tak więc PR powinni puscić taki skład a na dodatek w ten długi majowy weekend powinni puścić pociąg "bis" podobnie jak puszczali poć. "Giweont" z  Zakopanego gdzie w odstepie 20 minut za nim kurował poć. "Giweont Bis". W tedy pasażer ma prawo wyboru.

To fakt z tymi zapewnieniami bez pokrycia, co innego jakiś wypadek i zmienia się skład na zastępczy z powodu obiegów pociagów i braku wystarczającego taboru ale ja podróżuję dla przyjemności a nie tylko dla celu i wolał bym podróżowac z paroma przesiadkami gdybym wiedział że pojedzie 30 letnia jednostka elektryczna bo zawsze mogę natrafić na iiny skład przesiadając się. Wagony typu 161a, 162a, i 163a są wypasaione ale jest ich niewystarczająca ilość tak więc PR powinni puscić taki skład a na dodatek w ten długi majowy weekend powinni puśc... rozwiń

Avatar
Gość / 12 maja 2014 o 16:27
0

natomiast na krótkie trasy mogę jeździć EN57 - jak nie ma tłoku to jest bardzo dobrze, lepiej niż w PolskimBusie. o ile zimą nie ma problemu z ogrzewaniem i okna są szczelne;) ale latem może być ;)

Avatar
Krzysiek / 12 maja 2014 o 16:24
0

Państwo nie wspiera finansowo Przewozów Regionalnych (robią to tylko samorzady)

więc brak taboru do obsługi takich połączeń. PKP IC nigdy nie zapewni pełnej oferty.

Oczywiście powinni w rozkładzie oznaczyć, że w te dni nie ma lepszegot aboru tylko jedzie EZT.

Jest to jednak zdecydowanie lepsze niż zostawianie podróżnych na stacjach co miało miejsce 1 maja gdy jechał skład wagonowy.

Popieram taką zmianę w wybrane dni - szkoda, że 1 V w stronę Lublina tego nie zrobiono.

a ministerstwo niech opracuje ogólnokrajowy program wymiany EN57 na coś nowszego, to zbyt duża akcja, ktoś to musi skoordynowac.

Państwo nie wspiera finansowo Przewozów Regionalnych (robią to tylko samorzady)

więc brak taboru do obsługi takich połączeń. PKP IC nigdy nie zapewni pełnej oferty.

Oczywiście powinni w rozkładzie oznaczyć, że w te dni nie ma lepszegot aboru tylko jedzie EZT.

Jest to jednak zdecydowanie lepsze niż zostawianie podróżnych na stacjach co miało miejsce 1 maja gdy jechał skład wagonowy.

Popieram taką zmianę w wybrane dni - szkoda, że 1 V w stronę Lublina tego nie zrobiono.

a ministerstwo niech opracuje ogóln... rozwiń

Avatar
Słoik / 7 maja 2014 o 11:12
0

Studenciki za pół darmo jeżdżą (drugą połowę dopłacają wszyscy podatnicy) i jeszcze wybrzydzają :D

Avatar
gfdg / 6 maja 2014 o 17:06
0

 Gdyby pasażerowie wiedzieli jakim syfem będą jechać, pojechaliby busem.

Ten syf jak to piszesz jest i tak lepszy od ciasnego busa gdzie nie ma WC ani nawet na chwile nie ma jak pochodzić. Busy sa dobre ale do jazdy po wsiach, czy do 50 km. Jazda busem wiecej niz godzine to cos nienormalnego. Nie moge tego pojac. Jedyne logiczne wytłumaczenie to konkurencyjna cena. Bo jak ktoś pisze ze to komfort to chyba sobie zartuje lub ma firme busiarską :lol:

Avatar
ytryr / 6 maja 2014 o 16:59
0

Ten syf to nawet nie jest 2 klasa. To jakaś 3 lub 4 ta klasa z tymi syfnymi siedzeniami. Pasażerowie! Wysyłajcie pisma do PKP z żądaniem 100% zwrotu kasy ponieważ PKO nie dotrzymało umowy! Gdyby pasażerowie wiedzieli jakim syfem będą jechać, pojechaliby busem.

A dlaczego maja pisac do PKP?? Bo czegos tu nie rozumiem?? jak jedziesz PKS Lublin czy cos takiego to piszesz żale do Polskieg Busa czy PKS w Gdańsku?? Pora sie nauczyc ze juz jednej kolei nie ma, tylko wiele firm nie powiazanych z sobą.

A dlaczego maja pisac do PKP?? Bo czegos tu nie rozumiem?? jak jedziesz PKS Lublin czy cos takiego to piszesz żale do Polskieg Busa czy PKS w Gdańsku?? Pora sie nauczyc ze juz jednej kolei nie ma, tylko wiele firm nie powiazanych z sobą.

rozwiń
Avatar
ak / 6 maja 2014 o 16:19
0

Ten syf to nawet nie jest 2 klasa. To jakaś 3 lub 4 ta klasa z tymi syfnymi siedzeniami. Pasażerowie! Wysyłajcie pisma do PKP z żądaniem 100% zwrotu kasy ponieważ PKO nie dotrzymało umowy! Gdyby pasażerowie wiedzieli jakim syfem będą jechać, pojechaliby busem.

Avatar
Gość / 6 maja 2014 o 12:03
0

wprowadzenie w błąd pasażerów to zdecydowanie nie było w porządku ale mimo wszystko chyba lepiej, że w ogóle pojechali, nie musieli się tłoczyć

a poza tym, jeszcze 2 lata temu ten pociąg kursował aż do Chełma i okrągły rok na "ezetach" i jakoś wtedy nikt nie robił problemu, że komfort jak z poprzedniej epoki, jak się nie [podoba to można w ciasnym busie się te 9 godin do Wrocławia pomęczyć, wolny wybór

Avatar
Wyspian / 6 maja 2014 o 10:45
0

Akurat to, ze kolej informując, na stronie, że pociąg będzie nowy, z klimatyzacją itd. często wprowadza pasażerów w błąd, miałem taką sytuację kilka razy, również jadąc IR warta. 

Avatar
Marian / 6 maja 2014 o 10:27
0
Uwaga! Następnym razem w trosce o dobro klienta podstawią wagony bydlęce i wiadro w rogu w roli toalety ale tylko dla pasaźerów z biletem 1 klasy.
Avatar
Damian / 13 maja 2014 o 08:20
0

To fakt z tymi zapewnieniami bez pokrycia, co innego jakiś wypadek i zmienia się skład na zastępczy z powodu obiegów pociagów i braku wystarczającego taboru ale ja podróżuję dla przyjemności a nie tylko dla celu i wolał bym podróżowac z paroma przesiadkami gdybym wiedział że pojedzie 30 letnia jednostka elektryczna bo zawsze mogę natrafić na iiny skład przesiadając się. Wagony typu 161a, 162a, i 163a są wypasaione ale jest ich niewystarczająca ilość tak więc PR powinni puscić taki skład a na dodatek w ten długi majowy weekend powinni puścić pociąg "bis" podobnie jak puszczali poć. "Giweont" z  Zakopanego gdzie w odstepie 20 minut za nim kurował poć. "Giweont Bis". W tedy pasażer ma prawo wyboru.

To fakt z tymi zapewnieniami bez pokrycia, co innego jakiś wypadek i zmienia się skład na zastępczy z powodu obiegów pociagów i braku wystarczającego taboru ale ja podróżuję dla przyjemności a nie tylko dla celu i wolał bym podróżowac z paroma przesiadkami gdybym wiedział że pojedzie 30 letnia jednostka elektryczna bo zawsze mogę natrafić na iiny skład przesiadając się. Wagony typu 161a, 162a, i 163a są wypasaione ale jest ich niewystarczająca ilość tak więc PR powinni puscić taki skład a na dodatek w ten długi majowy weekend powinni puśc... rozwiń

Avatar
Gość / 12 maja 2014 o 16:27
0

natomiast na krótkie trasy mogę jeździć EN57 - jak nie ma tłoku to jest bardzo dobrze, lepiej niż w PolskimBusie. o ile zimą nie ma problemu z ogrzewaniem i okna są szczelne;) ale latem może być ;)

Avatar
Krzysiek / 12 maja 2014 o 16:24
0

Państwo nie wspiera finansowo Przewozów Regionalnych (robią to tylko samorzady)

więc brak taboru do obsługi takich połączeń. PKP IC nigdy nie zapewni pełnej oferty.

Oczywiście powinni w rozkładzie oznaczyć, że w te dni nie ma lepszegot aboru tylko jedzie EZT.

Jest to jednak zdecydowanie lepsze niż zostawianie podróżnych na stacjach co miało miejsce 1 maja gdy jechał skład wagonowy.

Popieram taką zmianę w wybrane dni - szkoda, że 1 V w stronę Lublina tego nie zrobiono.

a ministerstwo niech opracuje ogólnokrajowy program wymiany EN57 na coś nowszego, to zbyt duża akcja, ktoś to musi skoordynowac.

Państwo nie wspiera finansowo Przewozów Regionalnych (robią to tylko samorzady)

więc brak taboru do obsługi takich połączeń. PKP IC nigdy nie zapewni pełnej oferty.

Oczywiście powinni w rozkładzie oznaczyć, że w te dni nie ma lepszegot aboru tylko jedzie EZT.

Jest to jednak zdecydowanie lepsze niż zostawianie podróżnych na stacjach co miało miejsce 1 maja gdy jechał skład wagonowy.

Popieram taką zmianę w wybrane dni - szkoda, że 1 V w stronę Lublina tego nie zrobiono.

a ministerstwo niech opracuje ogóln... rozwiń

Avatar
Słoik / 7 maja 2014 o 11:12
0

Studenciki za pół darmo jeżdżą (drugą połowę dopłacają wszyscy podatnicy) i jeszcze wybrzydzają :D

Avatar
gfdg / 6 maja 2014 o 17:06
0

 Gdyby pasażerowie wiedzieli jakim syfem będą jechać, pojechaliby busem.

Ten syf jak to piszesz jest i tak lepszy od ciasnego busa gdzie nie ma WC ani nawet na chwile nie ma jak pochodzić. Busy sa dobre ale do jazdy po wsiach, czy do 50 km. Jazda busem wiecej niz godzine to cos nienormalnego. Nie moge tego pojac. Jedyne logiczne wytłumaczenie to konkurencyjna cena. Bo jak ktoś pisze ze to komfort to chyba sobie zartuje lub ma firme busiarską :lol:

Avatar
ytryr / 6 maja 2014 o 16:59
0

Ten syf to nawet nie jest 2 klasa. To jakaś 3 lub 4 ta klasa z tymi syfnymi siedzeniami. Pasażerowie! Wysyłajcie pisma do PKP z żądaniem 100% zwrotu kasy ponieważ PKO nie dotrzymało umowy! Gdyby pasażerowie wiedzieli jakim syfem będą jechać, pojechaliby busem.

A dlaczego maja pisac do PKP?? Bo czegos tu nie rozumiem?? jak jedziesz PKS Lublin czy cos takiego to piszesz żale do Polskieg Busa czy PKS w Gdańsku?? Pora sie nauczyc ze juz jednej kolei nie ma, tylko wiele firm nie powiazanych z sobą.

A dlaczego maja pisac do PKP?? Bo czegos tu nie rozumiem?? jak jedziesz PKS Lublin czy cos takiego to piszesz żale do Polskieg Busa czy PKS w Gdańsku?? Pora sie nauczyc ze juz jednej kolei nie ma, tylko wiele firm nie powiazanych z sobą.

rozwiń
Avatar
ak / 6 maja 2014 o 16:19
0

Ten syf to nawet nie jest 2 klasa. To jakaś 3 lub 4 ta klasa z tymi syfnymi siedzeniami. Pasażerowie! Wysyłajcie pisma do PKP z żądaniem 100% zwrotu kasy ponieważ PKO nie dotrzymało umowy! Gdyby pasażerowie wiedzieli jakim syfem będą jechać, pojechaliby busem.

Avatar
Gość / 6 maja 2014 o 12:03
0

wprowadzenie w błąd pasażerów to zdecydowanie nie było w porządku ale mimo wszystko chyba lepiej, że w ogóle pojechali, nie musieli się tłoczyć

a poza tym, jeszcze 2 lata temu ten pociąg kursował aż do Chełma i okrągły rok na "ezetach" i jakoś wtedy nikt nie robił problemu, że komfort jak z poprzedniej epoki, jak się nie [podoba to można w ciasnym busie się te 9 godin do Wrocławia pomęczyć, wolny wybór

Avatar
Wyspian / 6 maja 2014 o 10:45
0

Akurat to, ze kolej informując, na stronie, że pociąg będzie nowy, z klimatyzacją itd. często wprowadza pasażerów w błąd, miałem taką sytuację kilka razy, również jadąc IR warta. 

Avatar
Marian / 6 maja 2014 o 10:27
0
Uwaga! Następnym razem w trosce o dobro klienta podstawią wagony bydlęce i wiadro w rogu w roli toalety ale tylko dla pasaźerów z biletem 1 klasy.
Zobacz wszystkie komentarze 31

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Rozbudowa terminala Portu Lotniczego Lublin. Ma obsłużyć milion pasażerów rocznie [zdjęcia]
galeria

Rozbudowa terminala Portu Lotniczego Lublin. Ma obsłużyć milion pasażerów rocznie [zdjęcia] 9 0

Nowa poczekalnia, dodatkowe linie bezpieczeństwa i pięć bramek, które będą w stanie obsłużyć cztery samoloty na godzinę. Na budowie nowej części terminala Portu Lotniczego Lublin widać już szkielet powiększonej hali odlotów. Ma być gotowa za rok.

Urlop rodzicielski, urlop ojcowski. Ile osób korzysta, ile dni przysługuje?

Urlop rodzicielski, urlop ojcowski. Ile osób korzysta, ile dni przysługuje? 0 0

471,2 tys. osób skorzystało w pierwszym półroczu tego roku z urlopów dla rodziców: rodzicielskiego, macierzyńskiego i ojcowskiego – podało Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.

Malarzowi ogrodów. Wasylówka dla Bazylego Albiczuka
galeria

Malarzowi ogrodów. Wasylówka dla Bazylego Albiczuka 0 0

Dąbrowica Mała pamięta o Bazylim Albiczuku. Jak co roku, w rocznicę śmierci malarza zorganizowano Wasylówkę.

4Dreamers w Galerii Plaza w Lublinie
28 lipca 2018, 14:00

4Dreamers w Galerii Plaza w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. Empik mieszczący się w Galerii Plaza (ul. Lipowa 13) zaprasza miłośników dobrej muzyki na spotkanie z członkami młodego zespołu 4Dreamers. Artyści pojawią się w Lublinie 28 lipca o godz. 14.

Kolejna grupa zawodowa ze szpitala przy Jaczewskiego w Lublinie chce podwyżek płac

Kolejna grupa zawodowa ze szpitala przy Jaczewskiego w Lublinie chce podwyżek płac 11 4

1400 zł brutto podwyżki chcą technicy elektroradiologii ze szpitala przy Jaczewskiego. – Szpital najwięcej zarabia na badaniach, które wykonujemy. A paradoksalnie zyski, które my wypracowaliśmy, pójdą na realizację porozumienia z pielęgniarkami – denerwują się technicy elektroradiologii.

Alarm 24: Ktoś zrobił sobie dzikie śmietnisko na Felinie
galeria

Alarm 24: Ktoś zrobił sobie dzikie śmietnisko na Felinie 2 0

Zdjęcia śmieci wyrzuconych na drodze w lasku między akademikami a Felinem przysłała do nas Czytelniczka.

Lublin: Masa Krytyczna Śladami Józefa Czechowicza
27 lipca 2018, 18:00
galeria

Lublin: Masa Krytyczna Śladami Józefa Czechowicza 2 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami kolejna odsłona przejażdżek po Lublinie w ramach Masy Krytycznej. 27 lipca o godz. 18 z Placu Litewskiego wyruszy rajd śladami Józefa Czechowicza.

Paweł Fajdek (Agros Zamość): Chcę wracać do Lublina

Paweł Fajdek (Agros Zamość): Chcę wracać do Lublina 3 0

Rozmowa z Pawłem Fajdkiem, zawodnikiem Agrosu Zamość, srebrnym medalistą mistrzostw Polski

Sukces Katarzyny Krawczyk na zawodach w Hiszpanii

Sukces Katarzyny Krawczyk na zawodach w Hiszpanii 2 0

Katarzyna Krawczyk z Cementu-Gryfa Chełm zdobyła brązowy medal podczas Międzynarodowego Turnieju o Grand Prix Hiszpanii. Srebro wywalczyła inna z Polek Agnieszka Wieszczek-Kordus w kategorii 72 kg

Powiat lubartowski: Potrąciła pieszego, dlaczego odjechała z miejsca wypadku?

Powiat lubartowski: Potrąciła pieszego, dlaczego odjechała z miejsca wypadku? 2 2

Do zdarzenia doszło w niedzielę po godz. 21 na drodze krajowej nr 48 w miejscowości Wola Blizocka (pow. lubartowski).

18-latek wpadł podczas kontroli na ul. Turystycznej w Lublinie. Trzy miesiące aresztu

18-latek wpadł podczas kontroli na ul. Turystycznej w Lublinie. Trzy miesiące aresztu 0 3

W nocy z piątku na sobotę na ulicy Turystycznej policyjni wywiadowcy zatrzymali do kontroli drogowej samochód audi.

Lubelskie: Nieszczęśliwy skok ze spadochronem

Lubelskie: Nieszczęśliwy skok ze spadochronem 17 1

Do zdarzenia doszło w niedzielę na lotnisku w miejscowości Mokre koło Zamościa.

Znika popularna w Lublinie marka supermarketów. Połączenie z dużą siecią
galeria

Znika popularna w Lublinie marka supermarketów. Połączenie z dużą siecią 1 5

Jesienią z Lublina znikną sklepy Aldik. Zastąpią je Stokrotki. Pracownicy sieci czekają na zmiany z niepokojem.

PO zmieniła kandydata na prezydenta Wrocławia. Duże zaskoczenie
film

PO zmieniła kandydata na prezydenta Wrocławia. Duże zaskoczenie 1 1

Kazimierz Michał Ujazdowski nie będzie kandydatem Platformy Obywatelskiej na prezydenta Wrocławia – ogłosił przewodniczący tej partii Grzegorz Schetyna. Nowego kandydata Koalicji Obywatelskiej wskaże Nowoczesna. 

Musical "Metro" w Lublinie
14 października 2018, 18:00

Musical "Metro" w Lublinie 6 0

Co Gdzie Kiedy. Legendarny polski musical Metro zawita do Lublina. Znakomite przedstawienie w gwiazdorskiej obsadzie zobaczymy 14 października o godz. 18 w Hali Globus (ul. Kazimierza Wielkiego 8).

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.