Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

12 października 2014 r.
20:45
Edytuj ten wpis

Korki na ul. Sowińskiego: Policja wkracza do akcji

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
125 32 A A

Drogówka będzie rozładowywać korki na blokującej się arterii biegnącej przez miasteczko akademickie. Po to, by samochody mogły płynnie jechać, studenci będą musieli nieco poczekać przed przejściem przez jezdnię

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Problemy z płynnością jazdy ul. Sowińskiego są spowodowane zamknięciem kładki dla pieszych przerzuconej nad tą ulicą. - Wyłączyliśmy ją z użytku ze względu na zły stan techniczny - wyjaśnia Aneta Adamska z biura prasowego Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, który jest właścicielem kładki.

- Z ekspertyzy wykonanej na zlecenie uczelni wynika, że nie ma mowy o doraźnym remoncie budowli i że jej konstrukcja powinna powstać od podstaw, co kosztowałoby milion złotych.

Przejście zostało zamknięte już dwa miesiące temu, ale problemem stało się to dopiero po rozpoczęciu roku akademickiego, gdy całe rzesze studentów zaczęły się przewijać przez zwykłe przejścia dla pieszych. - Największym kłopotem jest tu właśnie duży potok pieszych - stwierdza Janusz Wójtowicz, rzecznik Komendy Wojewódzkiej Policji. Co chwila ktoś wchodzi na przejście, samochody muszą się zatrzymywać i więcej się stoi, niż jedzie.

W taki sposób blokuje się jeden z najważniejszych korytarzy komunikacyjnych między północną a południową częścią Lublina. W ciągu godziny (słoneczny, suchy czwartek, 6 października od godz. 16 do 17) przez skrzyżowanie z ul. Radziszewskiego przewija się 2100 samochodów i blisko 1200 pieszych. Problem w tym, że to dane z 2008 r. Świeższych nie ma.

Ostatecznie na rozładowanie korków zdecydowała się drogówka. Policjanci po raz pierwszy pojawili się tu w czwartek. Wstrzymywali pieszych chcących wejść na przejście i dopiero po zebraniu się większej grupy zatrzymywali samochody i wpuszczali pieszych na jezdnię. - Nadal będziemy ręcznie kierować ruchem w tym miejscu, w miarę naszych możliwości - zapowiada Wójtowicz.

Pomoc policji jest konieczna, bo miasto nie zamierza ustawić tu tymczasowej sygnalizacji świetlnej. Urzędnicy uznają, że taki wydatek byłby nierozsądny zważywszy na to, że w przyszłym roku ul. Sowińskiego może zostać poddana przebudowie wraz z Al. Racławickimi i ul. Lipową. Choć nie jest jeszcze powiedziane, że prace zaczną się właśnie od ul. Sowińskiego, to jest to dość prawdopodobne.

- Bo właśnie tędy poprowadzone ma być odwodnienie Al. Racławickich - wyjaśnia Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Niewykluczone, że podczas przebudowy powstanie tu również nowa kładka dla pieszych.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 32

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
gość / 14 października 2014 r. o 12:38
0

I co z tymi "misiami w białych czapeczkach"?

Jechałem dziś przed 10:00.

Korek zaczynał się na Filaretów... i w magiczny sposób zniknął za Radziszewskiego.

Ruchem kierowała nie policja a piesi... minuta przełażenia non-stop, 5-10 sekund dla kierowców... i tak do znudzenia.

'Koncert na gwizdki' w godzinach 12 - 17
 

Avatar
specco / 14 października 2014 r. o 11:10
0

Policja nie potrzebna na korki najlepszy będzie yanosik, sam wylicza w navi objazdy na podstawie takich zatorów

Avatar
Mikołaj / 14 października 2014 r. o 01:34
0

Nie wiem czy rozumiesz pojęcie niezrównoważenia psychicznego, ale jeśli tak nazywasz wszystkich, którzy mają inne zdanie niż ty to raczej to określenie bardziej pasuje do ciebie.
Nie trzeba być mieszkańcem Sowińskiego, żeby wiedzieć, że dwupasmówka w tym miejscu to idiotyczny i szkodliwy pomysł. Jeśli myślisz, że po rozbudowie nie będzie korków to jesteś strasznie naiwny.

Idiotyczna i szkodliwa jest Twoja wypowiedź, no chyba że umiesz ją jakoś logiczne uzasadnić, rzucić stwierdzenie że byłoby źle potrafi każdy. Jest bardzo mała szansa na to że w tym miejscu ruch będzie większy jeśli byłaby to ulica dwupasmowa, z jednej bardzo prostej przyczyny: jest to najkrótsza droga którą można przejechać z północy na południe miasta odwrotnie, oraz do centrum i tak większość jeździ właśnie tą trasą.

Idiotyczna i szkodliwa jest Twoja wypowiedź, no chyba że umiesz ją jakoś logiczne uzasadnić, rzucić stwierdzenie że byłoby źle potrafi każdy. Jest bardzo mała szansa na to że w tym miejscu ruch będzie większy jeśli byłaby to ulica dwupasmowa, z jednej bardzo prostej przyczyny: jest to najkrótsza droga którą można przejechać z północy na południe miasta odwrotnie, oraz do centrum i tak większość jeździ właśnie tą trasą.

rozwiń
Avatar
aaa / 13 października 2014 r. o 17:33
0

Teraz policja tam stoi. Jest lepiej :)

Avatar
Kierowca Bombowca / 13 października 2014 r. o 15:27
0

I co z tymi "misiami w białych czapeczkach"?

Jechałem dziś przed 10:00.

Korek zaczynał się na Filaretów... i w magiczny sposób zniknął za Radziszewskiego.

Ruchem kierowała nie policja a piesi... minuta przełażenia non-stop, 5-10 sekund dla kierowców... i tak do znudzenia.

Avatar
Pedro / 13 października 2014 r. o 13:20
0

rozumiem, ze skoro tamtędy jeździsz to dla Ciebie też to jest krótsza i łatwiejsza droga. może więc przyświeć przykładem, pozbądź się swego lenistwa i jeździj na około w imię wspólnego dobra, zawsze jeden samochód mniej.

Dokładnie jest tak, jak piszesz. Do niedawna jeszcze jeździłem tamtędy. Od zeszłego tygodnia jeżdżę przez Krochmalną. Nie w imię wspólnego dobra, tylko przynajmniej nikt - po to żeby przejść - nie zatrzyma mnie, rzucając się na maskę mojego auta.

Dokładnie jest tak, jak piszesz. Do niedawna jeszcze jeździłem tamtędy. Od zeszłego tygodnia jeżdżę przez Krochmalną. Nie w imię wspólnego dobra, tylko przynajmniej nikt - po to żeby przejść - nie zatrzyma mnie, rzucając się na maskę mojego auta.

rozwiń
Avatar
mieszkaniec / 13 października 2014 r. o 12:13
0

Bardzo dobrze.To usprawnia ruch,piesi nie wchodzą bez przerwy na jezdnię.

Avatar
Mieszkaniec / 13 października 2014 r. o 11:52
0

Wiele ulic wymaga remontów i jest zupełnie zaniedbana, a strategiczna (Uniwersytecka) okolica jest na końcu w planach... Wielkie inwestycje, a na chodniku można się zabić. Ze strony miasta "spychologia". Ze strony radnych ignorancja. 

Przykład ulica Pana Tadeusza w Lublinie blisko centrum i miasteczka akademickiego. Teren spółdzielni LSM jest w miarę utrzymywany, natomiast teren ulicy należącej do miasta to: zupełnie zaniedbana zieleń i chwasty po kolana zamiast trawnika przy ulicy, wyrwy w jezdni, zniszczony jedyny próg zwalniający na całym odcinku, klepiska zamiast zatok, czy miejsc postojowych, chodnik z wyrwami lub połamanymi płytami betonowymi tak jak na ulicy Głębokiej, no i "egipskie ciemności" , bo latarnie "pamiętają" jeszcze chyba PRL'owski okres Gomułki. Polecam zdjęcia: Naprawmy ulicę Pana Tadeusza w Lublinie.

Wiele ulic wymaga remontów i jest zupełnie zaniedbana, a strategiczna (Uniwersytecka) okolica jest na końcu w planach... Wielkie inwestycje, a na chodniku można się zabić. Ze strony miasta "spychologia". Ze strony radnych ignorancja. 

Przykład ulica Pana Tadeusza w Lublinie blisko centrum i miasteczka akademickiego. Teren spółdzielni LSM jest w miarę utrzymywany, natomiast teren ulicy należącej do miasta to: zupełnie zaniedbana zieleń i chwasty po kolana zamiast trawnika przy ulicy, wyrwy w jezdni, zniszczony jedyny próg zwaln... rozwiń

Avatar
Criss92 / 13 października 2014 r. o 11:28
0

a ja jako student i uczestnik ruchu drogowego wiem, że pieszy ma pierwszeństwo, a kierowca obowiązek zatrzymać się przed pasami. i wcale mnie nie dziwi, że ludzie przebiegają przez te przejścia albo zwyczajnie wchodzą "na chama", bo inaczej nie da się tamtędy przejść, można stać do usranej śmierci, a żaden szanowny kierowca, który tak bardzo się burzy i pomstuje na studentów nie zatrzyma się i nie przepuści, bo tak bardzo mu się spieszy. kultura powinna działać w obie strony, nie wymagajcie od innych tego czego sami nie stosujecie.

Moim zdaniem nie koniecznie masz rację. Znaczy to że ciężko jest z kulturą u kierowców, to niestety racja (chociaż to już chyba mentalność większości polaków, nie tylko kierowców), ale pierwszeństwo pierwszeństwem, ale zrozumienie dla drugiej grupy też powinno być (jestem i kierowcą, i pieszym, i cyklistą). Co mi zaszkodzi stanąć przez te 10-15 sek, w tym czasie przejedzie sobie spokojnie kilka samochodów, nazbiera się większa grupa pieszych i wtedy przejdę. No ale teraz takie coś trzeba będzie i tak robić, a dbać o to będzie drogówka. Moim zdaniem dobrze.. Ruch wahadłowy, słyszałeś o czymś takim? Tutaj powinno być coś takiego, trochę czasu dla pieszych, trochę dla kierowców. Mieszkam na południu Lublina, i chyba żeby przejechać przez Sowińskiego trzeba stracić więcej czasu niż przejechać przez pół miasta.... Tak samo MPK ma z tym problem, rozkład jest ale co z tego skoro się nie wyrabiają.. 

Moim zdaniem nie koniecznie masz rację. Znaczy to że ciężko jest z kulturą u kierowców, to niestety racja (chociaż to już chyba mentalność większości polaków, nie tylko kierowców), ale pierwszeństwo pierwszeństwem, ale zrozumienie dla drugiej grupy też powinno być (jestem i kierowcą, i pieszym, i cyklistą). Co mi zaszkodzi stanąć przez te 10-15 sek, w tym czasie przejedzie sobie spokojnie kilka samochodów, nazbiera się większa grupa pieszych i wtedy przejdę. No ale teraz takie coś trzeba będzie i tak robić, a dbać o to będzi... rozwiń

Avatar
myslenie nie boli / 13 października 2014 r. o 11:05
0

Problem na Sowińskiego był już przed powrotem studentów. Teraz oczywiście się to nasiliło, ale wcześniej, żeby skręcić z ul. Głębokiej w Sowińskiego trzeba było postać w korku, już nie mówiąc o przejechaniu lewym pasem Głębokiej na światłach przed Filaretów- 2, 3 samochody przejeżdżały.

Teraz się obudzili i zrzuca się wszystko na karby rozpoczęcia roku akademickiego!

Może trzeba się po prostu przyznać, że cały rejon ul. Sowińskiego jest źle zorganizowany, światła są źle ustawione i generalnie ulica nie jest przygotowana na taki ruch.

Może te 60 mln zł, które miasto planuje wydać na remont Placu Litewskiego przeznaczyć na WAŻNIEJSZE DLA MIASTA i JEGO MIESZKAŃCÓW INWESTYCJE ?!

Ale nikt z decydujących urzędników w ten sposób nie myśli, jak widzi kasę to tylko by upiększał miasto - np. wymieniając kostkę na deptaku na płyty granitowe, "bo kostka juz nie modna"! Jak tak można!

Mieszkańcy mają inne PRIORYTETY!

Bądź tak łaskaw i nie wypowiadaj się za wszystkich mieszkańców. Niektórzy patrzą trochę dalej niż koniec własnego nosa i dostrzegają bezsens niszczenia Sowińskiego, żeby paru leniuchów mogło sobie pojechać na skróty. Miasteczko akademickie to nie miejsce na "autostradę".

ie wypowiadaj się za wszystkich mieszkańców. Niektórzy patrzą trochę dalej niż koniec własnego nosa i dostrzegają bezsens niszczenia Sowińskiego, żeby paru leniuchów mogło sobie pojechać na skróty. Miasteczko akademickie to nie miejsce na "autostradę".

rozwiń
Avatar
gość / 14 października 2014 r. o 12:38
0

I co z tymi "misiami w białych czapeczkach"?

Jechałem dziś przed 10:00.

Korek zaczynał się na Filaretów... i w magiczny sposób zniknął za Radziszewskiego.

Ruchem kierowała nie policja a piesi... minuta przełażenia non-stop, 5-10 sekund dla kierowców... i tak do znudzenia.

'Koncert na gwizdki' w godzinach 12 - 17
 

Avatar
specco / 14 października 2014 r. o 11:10
0

Policja nie potrzebna na korki najlepszy będzie yanosik, sam wylicza w navi objazdy na podstawie takich zatorów

Avatar
Mikołaj / 14 października 2014 r. o 01:34
0

Nie wiem czy rozumiesz pojęcie niezrównoważenia psychicznego, ale jeśli tak nazywasz wszystkich, którzy mają inne zdanie niż ty to raczej to określenie bardziej pasuje do ciebie.
Nie trzeba być mieszkańcem Sowińskiego, żeby wiedzieć, że dwupasmówka w tym miejscu to idiotyczny i szkodliwy pomysł. Jeśli myślisz, że po rozbudowie nie będzie korków to jesteś strasznie naiwny.

Idiotyczna i szkodliwa jest Twoja wypowiedź, no chyba że umiesz ją jakoś logiczne uzasadnić, rzucić stwierdzenie że byłoby źle potrafi każdy. Jest bardzo mała szansa na to że w tym miejscu ruch będzie większy jeśli byłaby to ulica dwupasmowa, z jednej bardzo prostej przyczyny: jest to najkrótsza droga którą można przejechać z północy na południe miasta odwrotnie, oraz do centrum i tak większość jeździ właśnie tą trasą.

Idiotyczna i szkodliwa jest Twoja wypowiedź, no chyba że umiesz ją jakoś logiczne uzasadnić, rzucić stwierdzenie że byłoby źle potrafi każdy. Jest bardzo mała szansa na to że w tym miejscu ruch będzie większy jeśli byłaby to ulica dwupasmowa, z jednej bardzo prostej przyczyny: jest to najkrótsza droga którą można przejechać z północy na południe miasta odwrotnie, oraz do centrum i tak większość jeździ właśnie tą trasą.

rozwiń
Avatar
aaa / 13 października 2014 r. o 17:33
0

Teraz policja tam stoi. Jest lepiej :)

Avatar
Kierowca Bombowca / 13 października 2014 r. o 15:27
0

I co z tymi "misiami w białych czapeczkach"?

Jechałem dziś przed 10:00.

Korek zaczynał się na Filaretów... i w magiczny sposób zniknął za Radziszewskiego.

Ruchem kierowała nie policja a piesi... minuta przełażenia non-stop, 5-10 sekund dla kierowców... i tak do znudzenia.

Avatar
Pedro / 13 października 2014 r. o 13:20
0

rozumiem, ze skoro tamtędy jeździsz to dla Ciebie też to jest krótsza i łatwiejsza droga. może więc przyświeć przykładem, pozbądź się swego lenistwa i jeździj na około w imię wspólnego dobra, zawsze jeden samochód mniej.

Dokładnie jest tak, jak piszesz. Do niedawna jeszcze jeździłem tamtędy. Od zeszłego tygodnia jeżdżę przez Krochmalną. Nie w imię wspólnego dobra, tylko przynajmniej nikt - po to żeby przejść - nie zatrzyma mnie, rzucając się na maskę mojego auta.

Dokładnie jest tak, jak piszesz. Do niedawna jeszcze jeździłem tamtędy. Od zeszłego tygodnia jeżdżę przez Krochmalną. Nie w imię wspólnego dobra, tylko przynajmniej nikt - po to żeby przejść - nie zatrzyma mnie, rzucając się na maskę mojego auta.

rozwiń
Avatar
mieszkaniec / 13 października 2014 r. o 12:13
0

Bardzo dobrze.To usprawnia ruch,piesi nie wchodzą bez przerwy na jezdnię.

Avatar
Mieszkaniec / 13 października 2014 r. o 11:52
0

Wiele ulic wymaga remontów i jest zupełnie zaniedbana, a strategiczna (Uniwersytecka) okolica jest na końcu w planach... Wielkie inwestycje, a na chodniku można się zabić. Ze strony miasta "spychologia". Ze strony radnych ignorancja. 

Przykład ulica Pana Tadeusza w Lublinie blisko centrum i miasteczka akademickiego. Teren spółdzielni LSM jest w miarę utrzymywany, natomiast teren ulicy należącej do miasta to: zupełnie zaniedbana zieleń i chwasty po kolana zamiast trawnika przy ulicy, wyrwy w jezdni, zniszczony jedyny próg zwalniający na całym odcinku, klepiska zamiast zatok, czy miejsc postojowych, chodnik z wyrwami lub połamanymi płytami betonowymi tak jak na ulicy Głębokiej, no i "egipskie ciemności" , bo latarnie "pamiętają" jeszcze chyba PRL'owski okres Gomułki. Polecam zdjęcia: Naprawmy ulicę Pana Tadeusza w Lublinie.

Wiele ulic wymaga remontów i jest zupełnie zaniedbana, a strategiczna (Uniwersytecka) okolica jest na końcu w planach... Wielkie inwestycje, a na chodniku można się zabić. Ze strony miasta "spychologia". Ze strony radnych ignorancja. 

Przykład ulica Pana Tadeusza w Lublinie blisko centrum i miasteczka akademickiego. Teren spółdzielni LSM jest w miarę utrzymywany, natomiast teren ulicy należącej do miasta to: zupełnie zaniedbana zieleń i chwasty po kolana zamiast trawnika przy ulicy, wyrwy w jezdni, zniszczony jedyny próg zwaln... rozwiń

Avatar
Criss92 / 13 października 2014 r. o 11:28
0

a ja jako student i uczestnik ruchu drogowego wiem, że pieszy ma pierwszeństwo, a kierowca obowiązek zatrzymać się przed pasami. i wcale mnie nie dziwi, że ludzie przebiegają przez te przejścia albo zwyczajnie wchodzą "na chama", bo inaczej nie da się tamtędy przejść, można stać do usranej śmierci, a żaden szanowny kierowca, który tak bardzo się burzy i pomstuje na studentów nie zatrzyma się i nie przepuści, bo tak bardzo mu się spieszy. kultura powinna działać w obie strony, nie wymagajcie od innych tego czego sami nie stosujecie.

Moim zdaniem nie koniecznie masz rację. Znaczy to że ciężko jest z kulturą u kierowców, to niestety racja (chociaż to już chyba mentalność większości polaków, nie tylko kierowców), ale pierwszeństwo pierwszeństwem, ale zrozumienie dla drugiej grupy też powinno być (jestem i kierowcą, i pieszym, i cyklistą). Co mi zaszkodzi stanąć przez te 10-15 sek, w tym czasie przejedzie sobie spokojnie kilka samochodów, nazbiera się większa grupa pieszych i wtedy przejdę. No ale teraz takie coś trzeba będzie i tak robić, a dbać o to będzie drogówka. Moim zdaniem dobrze.. Ruch wahadłowy, słyszałeś o czymś takim? Tutaj powinno być coś takiego, trochę czasu dla pieszych, trochę dla kierowców. Mieszkam na południu Lublina, i chyba żeby przejechać przez Sowińskiego trzeba stracić więcej czasu niż przejechać przez pół miasta.... Tak samo MPK ma z tym problem, rozkład jest ale co z tego skoro się nie wyrabiają.. 

Moim zdaniem nie koniecznie masz rację. Znaczy to że ciężko jest z kulturą u kierowców, to niestety racja (chociaż to już chyba mentalność większości polaków, nie tylko kierowców), ale pierwszeństwo pierwszeństwem, ale zrozumienie dla drugiej grupy też powinno być (jestem i kierowcą, i pieszym, i cyklistą). Co mi zaszkodzi stanąć przez te 10-15 sek, w tym czasie przejedzie sobie spokojnie kilka samochodów, nazbiera się większa grupa pieszych i wtedy przejdę. No ale teraz takie coś trzeba będzie i tak robić, a dbać o to będzi... rozwiń

Avatar
myslenie nie boli / 13 października 2014 r. o 11:05
0

Problem na Sowińskiego był już przed powrotem studentów. Teraz oczywiście się to nasiliło, ale wcześniej, żeby skręcić z ul. Głębokiej w Sowińskiego trzeba było postać w korku, już nie mówiąc o przejechaniu lewym pasem Głębokiej na światłach przed Filaretów- 2, 3 samochody przejeżdżały.

Teraz się obudzili i zrzuca się wszystko na karby rozpoczęcia roku akademickiego!

Może trzeba się po prostu przyznać, że cały rejon ul. Sowińskiego jest źle zorganizowany, światła są źle ustawione i generalnie ulica nie jest przygotowana na taki ruch.

Może te 60 mln zł, które miasto planuje wydać na remont Placu Litewskiego przeznaczyć na WAŻNIEJSZE DLA MIASTA i JEGO MIESZKAŃCÓW INWESTYCJE ?!

Ale nikt z decydujących urzędników w ten sposób nie myśli, jak widzi kasę to tylko by upiększał miasto - np. wymieniając kostkę na deptaku na płyty granitowe, "bo kostka juz nie modna"! Jak tak można!

Mieszkańcy mają inne PRIORYTETY!

Bądź tak łaskaw i nie wypowiadaj się za wszystkich mieszkańców. Niektórzy patrzą trochę dalej niż koniec własnego nosa i dostrzegają bezsens niszczenia Sowińskiego, żeby paru leniuchów mogło sobie pojechać na skróty. Miasteczko akademickie to nie miejsce na "autostradę".

ie wypowiadaj się za wszystkich mieszkańców. Niektórzy patrzą trochę dalej niż koniec własnego nosa i dostrzegają bezsens niszczenia Sowińskiego, żeby paru leniuchów mogło sobie pojechać na skróty. Miasteczko akademickie to nie miejsce na "autostradę".

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 32

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubelskie: Wieś szuka zasięgu. Jest szansa na nowy maszt?

Lubelskie: Wieś szuka zasięgu. Jest szansa na nowy maszt?

– Nowa wieża powstanie do końca listopada 2020 roku – zapowiada Jerzy Pilewski z sieci PLAY. – Nie możemy się doczekać – mówi Jarosław Mazurek z Dubeczna, który żeby swobodnie porozmawiać przez komórkę musi wyjść do ogródka

Rocznica zbrodni ludobójstwa na Wołyniu. Tak wyglądały lubelskie obchody
galeria

Rocznica zbrodni ludobójstwa na Wołyniu. Tak wyglądały lubelskie obchody

Msza święta i złożenie wieńców pod pomnikiem przy ul. Głębokiej. Tak wyglądały obchody Narodowego Dnia Pamięci Ofiar Ludobójstwa dokonanego przez ukraińskich nacjonalistów na obywatelach II Rzeczypospolitej Polskiej.

Wiec poparcia dla Andrzeja Dudy. "Warto postawić przy panu prezydencie krzyżyk"
Zdjęcia
galeria

Wiec poparcia dla Andrzeja Dudy. "Warto postawić przy panu prezydencie krzyżyk"

Członkowie lubelskiego społecznego komitetu poparcia Andrzeja Dudy podsumowali kampanię przed drugą turą wyborów prezydenckich. W ostatnich godzinach przed ciszą wyborczą zachęcali do głosowania na urzędującego prezydenta.

Andrzej Duda kończy tu kampanię. Z kamienicy usuwają baner kontrkandydata
Wybory prezydenckie 2020

Andrzej Duda kończy tu kampanię. Z kamienicy usuwają baner kontrkandydata

W piątek w Zamościu Andrzej Duda kończy kampanię. Na kilka godzin wcześniej z jednej z kamienic na Rynku Wielkim robotnicy usuwali baner Rafała Trzaskowskiego. Zakład Gospodarki Lokalowej w Zamościu tłumaczy, że działał na polecenie miasta, a znikały reklamy, na które nie było zgody

Lubelskie: Para kajakarzy przeżyła chwile grozy na Wiśle. Kobietę porwał nurt

Lubelskie: Para kajakarzy przeżyła chwile grozy na Wiśle. Kobietę porwał nurt

Do nieszczęśliwego wypadku doszło dzisiaj na wysokości przeprawy pomiędzy Kazimierzem Dolnym, a Janowcem. Para kajakarzy wpadła do Wisły. Mężczyzna złapał się promowej liny, a kobietę porwał nurt. Po długiej reanimacji udało się przywrócić jej akcję serca

Koronawirus - podsumowanie dnia. Chorują 162 osoby

Koronawirus - podsumowanie dnia. Chorują 162 osoby

W ciągu ostatniej doby, osiem osób trafiło do szpitali w województwie lubelskim z powodu koronawirusa. Oto stan na 10 lipca.

Pracownicy Azotów zakażeni koronawirusem. Część załogi na kwarantannie

Pracownicy Azotów zakażeni koronawirusem. Część załogi na kwarantannie

Patogen wywołujący Covid–19 potwierdzono w tym tygodniu u trzech pracowników Zakładów Azotowych"Puławy". Kilkanaście kolejnych osób zostało skierowanych na kwarantannę. W spółce działa sztab kryzysowy oraz specjalny zespół do spraw minimalizowania ryzyka.

Łuków: Zalew Zimna Woda to plac budowy. Niektórzy łamią zakazy

Łuków: Zalew Zimna Woda to plac budowy. Niektórzy łamią zakazy

Ciepła pogoda sprzyja wypoczynkowi nad wodą. Mieszkańcy Łukowa zaczęli korzystać z zalewu Zimna Woda. Tymczasem, władze miasta i policja przypominają, że to obecnie plac budowy i obowiązuje zakaz wstępu.

Puławy: Azoty mają nową panią rzecznik. Wcześniej pracowała w Danone

Puławy: Azoty mają nową panią rzecznik. Wcześniej pracowała w Danone

Katarzyna Hałat wygrała konkurs na rzecznika prasowego Grupy Azoty Puławy. Nowa kierownik działu komunikacji społecznej zastąpiła na tym stanowisku Marka Sieprawskiego. To była menedżer koncernu spożywczego Danone

Paweł Grzelak zakończył karierę po 13 latach gry w Azotach Puławy

Paweł Grzelak zakończył karierę po 13 latach gry w Azotach Puławy

Obrotowy Azotów Puławy Paweł Grzelak zdecydował się przejść na sportową emeryturę. Na jego pozycji w kadrze czwartej drużyny minionego sezonu do dyspozycji trenera puławian będą kadrowicz Dawid Dwydzik oraz aspirujący do pierwszej reprezentacji Biało-Czerwonych Łukasz Rogulski.

 Lubelskie: Koronawirus w kościele? Sanepid apeluje do uczestników mszy

Lubelskie: Koronawirus w kościele? Sanepid apeluje do uczestników mszy

Sanepid szuka uczestników mszy w kościele w Abramowie. Chodzi o zagrożenie koronawirusem

Lubelskie: Mieszkaniec Gdańska chciał wzbogacić się na korupcji

Lubelskie: Mieszkaniec Gdańska chciał wzbogacić się na korupcji

57–latek z Gdańska dopuścił się korupcji na Lubelszczyźnie. Usiłował wymusić na właścicielce lokalu kontynuowanie najmu, żądając pieniędzy.

Osunął się grunt na bulwarze nadwiślańskim w Puławach

Osunął się grunt na bulwarze nadwiślańskim w Puławach

Trwają prace nad wymianą nawierzchni na tzw. rondzie przy różance - fragmencie bulwaru wiślanego w Puławach.

Dęblin: Mieszkańcy czekali na to od dawna. Samochody ominą centrum miasta
galeria

Dęblin: Mieszkańcy czekali na to od dawna. Samochody ominą centrum miasta

Dęblin będzie miał swoją obwodnicę. Droga wpisze się w ciąg krajowej „801”.

Lublin: Policja sprawdza trzeźwość kierowców autobusów. Jak wypadli?

Lublin: Policja sprawdza trzeźwość kierowców autobusów. Jak wypadli?

Na lubelskich przystankach trwają policyjne kontrole trzeźwości autobusów komunikacji miejskiej. To efekt ostatnich wydarzeń, w tym wypadku stołecznego autobusu przewoźnika Arriva, którego kierowca był pod wpływem narkotyku

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.