Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

20 lutego 2013 r.
15:48
Edytuj ten wpis

Ks. Puzewicz: "W moim tekście nie było pochwały zachowań homoseksualnych"

0 24 A A
Ks. Mieczysław Puzewicz (Archiwum DW)
Ks. Mieczysław Puzewicz (Archiwum DW)

Herezję zarzucił ks. Mieczysławowi Puzewiczowi prawicowy publicysta Tomasz Terlikowski. Poszło o wpis duchownego na jego blogu, że w niebie będą m.in. lesbijki i geje. W środę wpis zniknął z Internetu. Ksiądz wydał zaś oświadczenie.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Zaczęło się od wpisu pt. "LGBT (lesbijki, geje, biseksualiści, osoby transgenderyczne-red.) w niebie”, który 15 lutego b.r. na swoim blogu zamieścił ks. Mieczysław Puzewicza, dyrektor Radia eR, rozgłośni Archidiecezji Lubelskiej, były rzecznik abp Józefa Życińskiego.

Duchowny opisał swój sen, w którym spotkał Jezusa Chrystusa, który oprowadził go po "Włościach Niebieskich”. – Najpierw była piękna sala z samymi kobietami. (…) Kim są? – zgadywałem – napisał na swoim blogu ks. Puzewicz. – A Pan Jezus, który nadal umie czytać w ludzkich myślach bez wahania wyjaśnił: "To lesbijki. Moje siostry lesbijki”. W drugiej Sali (…) byli z kolei sami mężczyźni (…) Już się domyślałem, ale Pan Jezus mnie uprzedził: "Tak, dobrze myślisz, to moi bracia geje!”.

Ks. Puzewicz opisuje dalej, że w kolejnych salach byli biseksualiści i osoby o niezgodnej z biologiczną tożsamości płciowej. – Pan Jezus nadal czytał w moich myślach i zagadnął z uśmiechem – "Niezgodne z tradycją? I z Pismem Świętym? Wiem, to moja specjalność! Od dwóch tysięcy lat.” – pisze dalej duchowny. – "I na koniec wycieczki zapytał; "Zostajesz?” A ja, zgodnie z sumieniem, odrzekłem: "Panie Jezu, gdzie Ty, zawsze i ja!”
I choć wpis polubiło na Facebooku ponad 200 osób to wywołał on oburzenie prawicowego publicysty. Tomasz Terlikowski, naczelny Fronda.pl zarzucił duchownemu z Lublina, że nie mówi nic o grzeszności aktów homoseksualnych. – Zamiast tego jest sugestia, że Jezus od dwóch tysięcy lat promuje rzeczy niezgodne z Pismem Świętym i Tradycją (…) – napisał na fronda.pl Terlikowski. Jego zdaniem duchowny "pokazuje, że popadł nie tylko w homoherezję, ale w zupełnie zwyczajną herezję”.

– Jego (ks. Puzewicza-red.) zachowanie wydaje mi się nieroztropne – uważa ks. Krzysztof Podstawka, rzecznik archidiecezji lubelskiej. – Ludzie mogą pomyśleć, że Kościół promuje akty homoseksualne. A tak nie jest.

– Jest to nowe podejście do tematu – podkreśla z kolei Yga Kostrzewa ze Stowarzyszenia Lambda Warszawa, działające na rzecz m.in. gejów i lesbijek. – Wpis księdza nikogo nie obraża, jest bardzo ładny. I dodaje: Jego usunięcie świadczy o tym, że jest cenzura w Polsce.

W środę ks. Puzewicz spotkał z metropolitą lubelskim, abp Stanisławem Budzikiem. Tego samego dnia jego wpis został usunięty z bloga, zaś po południu ks. Puzewicz wydał oświadczenie. – W moim tekście absolutnie nie było pochwały zachowań homoseksualnych – przekonuje ks. Puzewicz. – Była próba zwrócenia uwagi na to, że takie osoby są też w chrześcijaństwie, są w Kościele, też dążą do bliskości z Panem Bogiem, pragną prowadzić życie sakramentalne. Kościół w swoim nauczaniu nie potępił homoseksualistów jako orientacji, ale zwraca uwagę na to, że grzechem są akty homoseksualne.

Pełny oświadczenie ks. Mieczysława Puzewicza opublikowane przez KAI:

"Wierzę, że wszyscy mają prawo do zbawienia, również osoby określane mianem LGBT.
Wszyscy, jako chrześcijanie, jesteśmy zobowiązani do walki z każdym grzechem. W moim tekście absolutnie nie było pochwały zachowań homoseksualnych. Była próba zwrócenia uwagi na to, że takie osoby są też w chrześcijaństwie, są w Kościele, też dążą do bliskości z Panem Bogiem, pragną prowadzić życie sakramentalne. Kościół w swoim nauczaniu nie potępił homoseksualistów jako orientacji, ale zwraca uwagę na to, że grzechem są akty homoseksualne.

Święty Paweł, tworząc listę tych, którzy nie posiądą Królestwa Bożego (np. 1 Kor 6), oprócz mężczyzn współżyjących ze sobą, wymienia także m.in. złodziei, pijaków i chciwców. Jest więc oczywiste, że każdy grzech zamyka drogę do Królestwa Bożego.

W swojej wizji, zdecydowanie literackiej, w której umieściłem w niebie osoby o innych orientacjach seksualnych, nie dążyłem ani do promocji homoseksualizmu ani do lekceważenia problemu. To reakcja wobec pojawiającego się czasem skrótu myślowego, który umieszcza osoby o orientacji homoseksualnej w piekle, czy też nie umieszcza ich wśród osób zbawionych. To nie jest zgodne z nauką Kościoła.

Druga rzecz, na którą chcę zwrócić uwagę, dotyczy tego, co się obecnie dzieje w przestrzeni publicznej. Z jednej strony jest dyskurs prowadzony przez środowiska zbliżone do Ruchu Palikota, gdzie homoseksualizmowi nadaje się wartość dodaną: jeśli ktoś ma inną orientację seksualną to znaczy, że jest kimś lepszym. Po drugiej stronie są tacy, którzy takim osobom odmawiają godności. Tymczasem wszyscy, którzy w pracy duszpasterskiej spotykają się z tym problemem wiedzą, że nie można odmówić osobie o takiej orientacji ani prawa do zbawienia, ani godności, ani prawa do obecności w Kościele.

Możemy mówić o osobach homoseksualnych z dużym szacunkiem. Skoro potrafimy tak mówić o osobach popełniających inne grzechy (np. grzech pijaństwa czy kradzież) nie rozumiem dlaczego mielibyśmy odmawiać tego szacunku osobom o innej orientacji homoseksualnej."

Komentarze 24

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Uczeń przerósł Mistrza / 23 lutego 2013 o 16:58
0
Mieciu... Mieczysławie... Daj sobie spokój. Nowe media rządzą się innymi prawami niż te, które tworzyłeś a potem je uśmierciłeś. Dwanaście godzin i "spadniesz z jedynki". Z foldu już zleciałeś. I znowu lubelski światek zapomni o Tobie na wiele miesięcy.

Zdaj sobie Człowieku wreszcie sprawę z faktu że nie masz już za sobą Józefa Ż. zaś Twoi wrogowie zrobią wszystko, by Ci uprzykrzyć życie. A wiem doskonale że ich masz.

Zamarzył Ci się Mieczysławie powrót do medialnego obiegu? Rozumiem to. Ale akcja na Martina Luthera Kinga - "I have a Dream" drugi raz nie zadziała. Niestety dla ciebie, albowiem naraziłeś się na śmieszność.

Cóż Drogi Mieczysławie... "temat nie żre". Pomyśl nad czymś bardziej nowatorskim, opartym na pozytywnych wartościach, a nie rozwiązaniach kontrowersyjnych, bo od tego w Lublinie jest pan Palikot.

Miałeś sen Mieczysławie o powrocie do tego, co uciekło. Szanuję to i rozumiem. Każdy tęskni do wspaniałych czasów prosperity.

I wysłuchaj rady swojego ucznia.
Daj sobie spokój Mieczysławie.
Mieciu... Mieczysławie... Daj sobie spokój. Nowe media rządzą się innymi prawami niż te, które tworzyłeś a potem je uśmierciłeś. Dwanaście godzin i "spadniesz z jedynki". Z foldu już zleciałeś. I znowu lubelski światek zapomni o Tobie na wiele miesięcy.

Zdaj sobie Człowieku wreszcie sprawę z faktu że nie masz już za sobą Józefa Ż. zaś Twoi wrogowie zrobią wszystko, by Ci uprzykrzyć życie. A wiem doskonale że ich masz.

Zamarzył Ci się Mieczysławie powrót do medialnego obiegu? Rozumiem to. Ale akcja na Ma... rozwiń
Avatar
mr / 21 lutego 2013 o 10:03
0
[quote name='98' timestamp='1361382737' post='736443']
chodze do kościoła nie słucham radia maryja nie jestem moherem ale uważam,że to jest przegięcie.Internet i media w rękach księży są tak samo niebezpieczne jak zapałki w rękach dzieci.
Ten nie do końca mądry dla mnie ksiadz jeszcze swoje wypociny nazywa wizją literacką.W tej wizji zabrakło jeszcze pedofili,księży mających dzieci i zwykłych ludzi .Wstyd .Na miejscu biskupa wywaliłbym na zbity pysk .Ksiądz ma głosić ewangelię a nie wizje
[/quote]

[quote name='98' timestamp='1361382737' post='736443']
chodze do kościoła nie słucham radia maryja nie jestem moherem ale uważam,że to jest przegięcie.Internet i media w rękach księży są tak samo niebezpieczne jak zapałki w rękach dzieci.
Ten nie do końca mądry dla mnie ksiadz jeszcze swoje wypociny nazywa wizją literacką.W tej wizji zabrakło jeszcze pedofili,księży mających dzieci i zwykłych ludzi .Wstyd .Na miejscu biskupa wywaliłbym na zbity pysk .Ksiądz ma głosić ewangelię a nie wizje
[/quote]

Masz rację. Skąd się biorą tacy księża i dlaczego zwierzchność toleruje ich lewackie wyypowiedzi - trudno zgadnąć.
[quote name='98' timestamp='1361382737' post='736443']
chodze do kościoła nie słucham radia maryja nie jestem moherem ale uważam,że to jest przegięcie.Internet i media w rękach księży są tak samo niebezpieczne jak zapałki w rękach dzieci.
Ten nie do końca mądry dla mnie ksiadz jeszcze swoje wypociny nazywa wizją literacką.W tej wizji zabrakło jeszcze pedofili,księży mających dzieci i zwykłych ludzi .Wstyd .Na miejscu biskupa wywaliłbym na zbity pysk .Ksiądz ma głosić ewangelię a nie wizje
[/quote]rozwiń
Avatar
piotr / 21 lutego 2013 o 09:25
0
KUL ma instytut NORWIDA , w ktorym zatrudnieni prawie nic nie robia tylko sie obijaja i niewmilosiernie sie nudza
Avatar
anda / 21 lutego 2013 o 01:13
0
no a ty 'zasiepiony' słowem hipokryzja. ja cenię czas pracy z ks. Puzewiczem i to bardzo. I nie prosuiłam o czyjąkolwiek ocene mojej oceny
Avatar
Gość / 20 lutego 2013 o 23:47
0
[quote name='anda' timestamp='1361393244' post='736544']
znam ks. Puzewicza także z pracy i pracować z nim jest doświadczeniem niesamowitym. Tyle w odpowiedzi tym, którzy twierdzą, ze 'wszyscy' uważają, że rzekomo źle się z nim pracuje. Współpracować z ks. Puzewiczem jest bardzo rozwijające, uwrażliwiające i bardzo konkretne
[/quote]
musisz byc bardzo zaslepioną jego "wrazliwoscia" osoba , bo ja tez znam ks puzewicza z pracy i sam zle rzeczy moge tylko powiedzieć o nim- HIPOKRYZJA TOTALNA!!!!!!!!
[quote name='anda' timestamp='1361393244' post='736544']
znam ks. Puzewicza także z pracy i pracować z nim jest doświadczeniem niesamowitym. Tyle w odpowiedzi tym, którzy twierdzą, ze 'wszyscy' uważają, że rzekomo źle się z nim pracuje. Współpracować z ks. Puzewiczem jest bardzo rozwijające, uwrażliwiające i bardzo konkretne
[/quote]
musisz byc bardzo zaslepioną jego "wrazliwoscia" osoba , bo ja tez znam ks puzewicza z pracy i sam zle rzeczy moge tylko powiedzieć o nim- HIPOKRYZJA T... rozwiń
Avatar
Tomás de Torquemada / 20 lutego 2013 o 22:38
0
Palić, sądzić, ekskomunikować!
Avatar
ALICJA / 20 lutego 2013 o 22:22
0
PODOBNO KS. PODSTAWKA POWIEDZIAŁ,ŻE JEGO ZACHOWANIE BYŁO NIEROZTROPNE. TEŻ TAK UWAŻAM...A O SWOICH SNACH LEPIEJ NIE OPOWIADAĆ, ZWŁASZCZA PUBLICZNIE BO TO BARDZO ŚLISKI TEMAT ...LUDZIE KOJARZĄ - SEN - MARZENIA SENNE- FREUD . I KŁOPOT GOTOWY.
Avatar
anda / 20 lutego 2013 o 21:47
0
znam ks. Puzewicza także z pracy i pracować z nim jest doświadczeniem niesamowitym. Tyle w odpowiedzi tym, którzy twierdzą, ze 'wszyscy' uważają, że rzekomo źle się z nim pracuje. Współpracować z ks. Puzewiczem jest bardzo rozwijające, uwrażliwiające i bardzo konkretne
Avatar
name / 20 lutego 2013 o 21:38
0
tekst ks. Puzewicza świetny, może chrześcijanom otworzył oczy na to, czym jest postawa jaką wybieraja wybierając chrześcijaństwo. Oczywiście dla kogoś, kto chciałby wszystkich karać, tak jak Terlikowski, jest za bardzo chrześcijański i dlatego ich przeraża. Tylko wtedy jest pytanie, kto tu broni chrześcijaństwa
Avatar
Gość / 20 lutego 2013 o 21:05
0
[quote name='Łuka' timestamp='1361382270' post='736438']
Człowieku tak zwany "Ksiądz" Puzewicz jest najgorszą reklamą dla kościoła... że też nikt z kurii nie weźmie się za to co ten Pan wyprawia , ma obleśne żarty, wiecznie nieświeży (zarówno jeśli chodzi o higienę jak też o trzeźwość) i niezrównoważony w swoim zachowaniu ... myślę że wszyscy którzy mieli okazję spotkać Go wiedzą o co chodzi...
[/quote]
Wszytsko sie zgadza- jesli sie z nim pracuje to kazdy wie , ze to koles bez klasy i kultury osobistej, pełen pychy i zarozumialstwa - nie sznujacy ludzi!!!! wiec to on moze pisac o posznowaniu innych ludzi lub orientacji - hipokryzja straszna!!!!!!
[quote name='Łuka' timestamp='1361382270' post='736438']
Człowieku tak zwany "Ksiądz" Puzewicz jest najgorszą reklamą dla kościoła... że też nikt z kurii nie weźmie się za to co ten Pan wyprawia , ma obleśne żarty, wiecznie nieświeży (zarówno jeśli chodzi o higienę jak też o trzeźwość) i niezrównoważony w swoim zachowaniu ... myślę że wszyscy którzy mieli okazję spotkać Go wiedzą o co chodzi...
[/quote]
Wszytsko sie zgadza- jesli sie z nim pracuje to kazdy wie , ze to koles bez klasy i kult... rozwiń
Avatar
Uczeń przerósł Mistrza / 23 lutego 2013 o 16:58
0
Mieciu... Mieczysławie... Daj sobie spokój. Nowe media rządzą się innymi prawami niż te, które tworzyłeś a potem je uśmierciłeś. Dwanaście godzin i "spadniesz z jedynki". Z foldu już zleciałeś. I znowu lubelski światek zapomni o Tobie na wiele miesięcy.

Zdaj sobie Człowieku wreszcie sprawę z faktu że nie masz już za sobą Józefa Ż. zaś Twoi wrogowie zrobią wszystko, by Ci uprzykrzyć życie. A wiem doskonale że ich masz.

Zamarzył Ci się Mieczysławie powrót do medialnego obiegu? Rozumiem to. Ale akcja na Martina Luthera Kinga - "I have a Dream" drugi raz nie zadziała. Niestety dla ciebie, albowiem naraziłeś się na śmieszność.

Cóż Drogi Mieczysławie... "temat nie żre". Pomyśl nad czymś bardziej nowatorskim, opartym na pozytywnych wartościach, a nie rozwiązaniach kontrowersyjnych, bo od tego w Lublinie jest pan Palikot.

Miałeś sen Mieczysławie o powrocie do tego, co uciekło. Szanuję to i rozumiem. Każdy tęskni do wspaniałych czasów prosperity.

I wysłuchaj rady swojego ucznia.
Daj sobie spokój Mieczysławie.
Mieciu... Mieczysławie... Daj sobie spokój. Nowe media rządzą się innymi prawami niż te, które tworzyłeś a potem je uśmierciłeś. Dwanaście godzin i "spadniesz z jedynki". Z foldu już zleciałeś. I znowu lubelski światek zapomni o Tobie na wiele miesięcy.

Zdaj sobie Człowieku wreszcie sprawę z faktu że nie masz już za sobą Józefa Ż. zaś Twoi wrogowie zrobią wszystko, by Ci uprzykrzyć życie. A wiem doskonale że ich masz.

Zamarzył Ci się Mieczysławie powrót do medialnego obiegu? Rozumiem to. Ale akcja na Ma... rozwiń
Avatar
mr / 21 lutego 2013 o 10:03
0
[quote name='98' timestamp='1361382737' post='736443']
chodze do kościoła nie słucham radia maryja nie jestem moherem ale uważam,że to jest przegięcie.Internet i media w rękach księży są tak samo niebezpieczne jak zapałki w rękach dzieci.
Ten nie do końca mądry dla mnie ksiadz jeszcze swoje wypociny nazywa wizją literacką.W tej wizji zabrakło jeszcze pedofili,księży mających dzieci i zwykłych ludzi .Wstyd .Na miejscu biskupa wywaliłbym na zbity pysk .Ksiądz ma głosić ewangelię a nie wizje
[/quote]

[quote name='98' timestamp='1361382737' post='736443']
chodze do kościoła nie słucham radia maryja nie jestem moherem ale uważam,że to jest przegięcie.Internet i media w rękach księży są tak samo niebezpieczne jak zapałki w rękach dzieci.
Ten nie do końca mądry dla mnie ksiadz jeszcze swoje wypociny nazywa wizją literacką.W tej wizji zabrakło jeszcze pedofili,księży mających dzieci i zwykłych ludzi .Wstyd .Na miejscu biskupa wywaliłbym na zbity pysk .Ksiądz ma głosić ewangelię a nie wizje
[/quote]

Masz rację. Skąd się biorą tacy księża i dlaczego zwierzchność toleruje ich lewackie wyypowiedzi - trudno zgadnąć.
[quote name='98' timestamp='1361382737' post='736443']
chodze do kościoła nie słucham radia maryja nie jestem moherem ale uważam,że to jest przegięcie.Internet i media w rękach księży są tak samo niebezpieczne jak zapałki w rękach dzieci.
Ten nie do końca mądry dla mnie ksiadz jeszcze swoje wypociny nazywa wizją literacką.W tej wizji zabrakło jeszcze pedofili,księży mających dzieci i zwykłych ludzi .Wstyd .Na miejscu biskupa wywaliłbym na zbity pysk .Ksiądz ma głosić ewangelię a nie wizje
[/quote]rozwiń
Avatar
piotr / 21 lutego 2013 o 09:25
0
KUL ma instytut NORWIDA , w ktorym zatrudnieni prawie nic nie robia tylko sie obijaja i niewmilosiernie sie nudza
Avatar
anda / 21 lutego 2013 o 01:13
0
no a ty 'zasiepiony' słowem hipokryzja. ja cenię czas pracy z ks. Puzewiczem i to bardzo. I nie prosuiłam o czyjąkolwiek ocene mojej oceny
Avatar
Gość / 20 lutego 2013 o 23:47
0
[quote name='anda' timestamp='1361393244' post='736544']
znam ks. Puzewicza także z pracy i pracować z nim jest doświadczeniem niesamowitym. Tyle w odpowiedzi tym, którzy twierdzą, ze 'wszyscy' uważają, że rzekomo źle się z nim pracuje. Współpracować z ks. Puzewiczem jest bardzo rozwijające, uwrażliwiające i bardzo konkretne
[/quote]
musisz byc bardzo zaslepioną jego "wrazliwoscia" osoba , bo ja tez znam ks puzewicza z pracy i sam zle rzeczy moge tylko powiedzieć o nim- HIPOKRYZJA TOTALNA!!!!!!!!
[quote name='anda' timestamp='1361393244' post='736544']
znam ks. Puzewicza także z pracy i pracować z nim jest doświadczeniem niesamowitym. Tyle w odpowiedzi tym, którzy twierdzą, ze 'wszyscy' uważają, że rzekomo źle się z nim pracuje. Współpracować z ks. Puzewiczem jest bardzo rozwijające, uwrażliwiające i bardzo konkretne
[/quote]
musisz byc bardzo zaslepioną jego "wrazliwoscia" osoba , bo ja tez znam ks puzewicza z pracy i sam zle rzeczy moge tylko powiedzieć o nim- HIPOKRYZJA T... rozwiń
Avatar
Tomás de Torquemada / 20 lutego 2013 o 22:38
0
Palić, sądzić, ekskomunikować!
Avatar
ALICJA / 20 lutego 2013 o 22:22
0
PODOBNO KS. PODSTAWKA POWIEDZIAŁ,ŻE JEGO ZACHOWANIE BYŁO NIEROZTROPNE. TEŻ TAK UWAŻAM...A O SWOICH SNACH LEPIEJ NIE OPOWIADAĆ, ZWŁASZCZA PUBLICZNIE BO TO BARDZO ŚLISKI TEMAT ...LUDZIE KOJARZĄ - SEN - MARZENIA SENNE- FREUD . I KŁOPOT GOTOWY.
Avatar
anda / 20 lutego 2013 o 21:47
0
znam ks. Puzewicza także z pracy i pracować z nim jest doświadczeniem niesamowitym. Tyle w odpowiedzi tym, którzy twierdzą, ze 'wszyscy' uważają, że rzekomo źle się z nim pracuje. Współpracować z ks. Puzewiczem jest bardzo rozwijające, uwrażliwiające i bardzo konkretne
Avatar
name / 20 lutego 2013 o 21:38
0
tekst ks. Puzewicza świetny, może chrześcijanom otworzył oczy na to, czym jest postawa jaką wybieraja wybierając chrześcijaństwo. Oczywiście dla kogoś, kto chciałby wszystkich karać, tak jak Terlikowski, jest za bardzo chrześcijański i dlatego ich przeraża. Tylko wtedy jest pytanie, kto tu broni chrześcijaństwa
Avatar
Gość / 20 lutego 2013 o 21:05
0
[quote name='Łuka' timestamp='1361382270' post='736438']
Człowieku tak zwany "Ksiądz" Puzewicz jest najgorszą reklamą dla kościoła... że też nikt z kurii nie weźmie się za to co ten Pan wyprawia , ma obleśne żarty, wiecznie nieświeży (zarówno jeśli chodzi o higienę jak też o trzeźwość) i niezrównoważony w swoim zachowaniu ... myślę że wszyscy którzy mieli okazję spotkać Go wiedzą o co chodzi...
[/quote]
Wszytsko sie zgadza- jesli sie z nim pracuje to kazdy wie , ze to koles bez klasy i kultury osobistej, pełen pychy i zarozumialstwa - nie sznujacy ludzi!!!! wiec to on moze pisac o posznowaniu innych ludzi lub orientacji - hipokryzja straszna!!!!!!
[quote name='Łuka' timestamp='1361382270' post='736438']
Człowieku tak zwany "Ksiądz" Puzewicz jest najgorszą reklamą dla kościoła... że też nikt z kurii nie weźmie się za to co ten Pan wyprawia , ma obleśne żarty, wiecznie nieświeży (zarówno jeśli chodzi o higienę jak też o trzeźwość) i niezrównoważony w swoim zachowaniu ... myślę że wszyscy którzy mieli okazję spotkać Go wiedzą o co chodzi...
[/quote]
Wszytsko sie zgadza- jesli sie z nim pracuje to kazdy wie , ze to koles bez klasy i kult... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 24

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić?
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić? 0 0

Żeby obejrzeć wszystkie występy, najlepiej zacząć w czwartek. Dlatego już dziś przedstawiamy program festiwalu, choć najwięcej spektakli będzie dopiero za tydzień. Jak zwykle warto zarezerwować dużo czasu, dobrze zaplanować dzień i zatroszczyć się o wygodne obuwie

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle!
film

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle! 0 0

Podczas inauguracyjnego konkursu Letniego Grand Prix 2018 na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle reprezentacja Polski zajęła pierwsze miejsce osiągając rekordową przewagę 71,3 punktu nad drugimi w klasyfikacji Niemcami. Trzecie miejsce przypadło Norwegom

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty 7 0

Przebudowany po drugim spadku z rzędu zespół z Łęcznej w pierwszym meczu nowego sezonu wywalczył punkt w Wejherowie chociaż po niespełna pół godzinie gry przegrywał 0:2

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów 2 0

Zawodnik Agrosu Zamość w piątek został mistrzem Polski w biegu na 100 metrów, a w sobotę zapewnił sobie awans do finałowego biegu na dwa razy dłuższym dystansie.

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę?

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę? 0 2

Pierwszy wyjazd do pracy za granicą może wiązać się z dużym stresem. Podpowiadamy, jak się do niego przygotować, by uniknąć niepotrzebnych nerwów.

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0 0 2

Piłkarze Rafała Borysiuka ostro postrzelali przy okazji sobotniego meczu kontrolnego z Włodawianką. Zawody zakończyły się zwycięstwem trzecioligowca 7:0. Rywale pod okiem Marka Droba ćwiczą jednak dopiero od tygodnia i tak naprawdę budują nową drużynę

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia
28 lipca 2018, 0:00

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia 1 0

Co Gdzie Kiedy. 28 lipca odbędzie się pierwsza w historii letnia edycja Botanicznej Piątki na terenie Ogrodu Botanicznego UMCS w Lublinie.

Chełmianka na piątkę w meczu z Sokołem Konopnica

Chełmianka na piątkę w meczu z Sokołem Konopnica 6 1

Piłkarze Artura Bożyka wysoko pokonali w sobotnim meczu kontrolnym Sokoła Konopnica. Trzecioligowiec zaaplikował rywa-lom pięć goli. Biało-zieloni mieli jednak znacznie więcej sytuacji, pudłowali zwłaszcza w pierwszej połowie. Wiadomo już także, że do klubu z Chełma trafi Aleks Aftyka, który został wypożyczony na rok z Górnika Łęczna. Na obóz do Zwierzyńca z drużyną poje-dzie także Jakub Gołąb (Eko Różanka).

Jechali rowerami przez przejście, zauważyli policję i....
film

Jechali rowerami przez przejście, zauważyli policję i.... 25 19

Niewiele zabrakło a skończyłoby się mandatem. Rowerzyści mieli szczęście

Dwa transfery Motoru Lublin i trzy gole w sparingu z Victorią Sulejówek
galeria

Dwa transfery Motoru Lublin i trzy gole w sparingu z Victorią Sulejówek 0 0

Drugi sparing i pierwsze zwycięstwo Motoru Lublin. Podopieczni Mariusza Sawy pokonali w sobotę trzecioligowca z grupy pierwsze – Victorię Sulejówek 3:0. Gospodarze powinni jednak zdobyć zdecydowanie więcej bramek.

Andrzej Czapski startuje na prezydenta Białej Podlaskiej

Andrzej Czapski startuje na prezydenta Białej Podlaskiej 8 9

Andrzej Czapski, były prezydent Białej Podlaskiej, który przegrał w ostatnich wyborach z Dariuszem Stefaniukiem (PiS), ogłasza swój start w nadchodzących wyborach prezydenckich.

Hangar na lotnisku do wynajęcia. Na razie nikt go nie chce

Hangar na lotnisku do wynajęcia. Na razie nikt go nie chce 0 0

Hangar Agencji Mienia Wojskowego na bialskim lotnisku wciąż bez najemcy.

Spektakl "Polowanie na łosia" w Centrum Spotkania Kultur
30 września 2018, 16:00

Spektakl "Polowanie na łosia" w Centrum Spotkania Kultur 7 0

Co Gdzie Kiedy. 30 września o godz. 16 i 19 w Centrum Spotkania Kultur (plac Teatralny 1) odbędzie się podwójny pokaz spektaklu w gwiazdorskiej obsadzie Polowanie na łosia.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.