Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 lutego 2011 r.
20:40
Edytuj ten wpis

Które szkoły w Lublinie czeka przeprowadzka?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 25 A A
– Nie ma powodu, by utrzymywać niektóre budynki, gdzie jest mało uczniów w sytuacji, gdy musimy budo
– Nie ma powodu, by utrzymywać niektóre budynki, gdzie jest mało uczniów w sytuacji, gdy musimy budo

Nadciąga burza w oświacie. Mało kto, cieszy się z planów Ratusza, który chce od września zafundować kilku szkołom przeprowadzkę. Tłumaczy, że musi oszczędzać na budowę nowych szkół. Pedagodzy grzmią: a gdzie dobro uczniów?!

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Nie ma powodu, by utrzymywać niektóre budynki, gdzie jest mało uczniów w sytuacji, gdy musimy budować szkoły w nowych osiedlach – wyjaśnia Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Część szkół czeka przeprowadzka. *Gimnazjum nr 12 z Podwala trafi do gmachu VII LO na Farbiarską, bo obie szkoły są coraz mniej liczne. *Centrum Kształcenia Ustawicznego nr 1 z ul. Podwale trafi do SP 17 przy Krochmalnej, gdzie jest tylko 112 dzieci. Likwidacji podstawówki nie będzie, bo dzieci z Dzierżawnej chodziłyby aż na Plażową lub jechały autobusem, na co wielu rodzin nie stać. 80 proc. z nich korzysta z pomocy społecznej.

*Zespół Szkół nr 6 z Diamentowej trafi do "kolejówki” na Zemborzycką. Argumenty? Podobne. Tak jak w przypadku *Zespołu Szkół Energetycznych z ul. Długiej, który zostanie wchłonięty przez Lubelskie Centrum Edukacji Zawodowej na Magnoliowej, co potrwa rok. Jeszcze formalna zmiana: *Gimnazjum nr 19 i IV LO (oba przy Szkolnej) stworzą zespół szkół, co obniży koszty administracji.

To jeszcze propozycje. Uchwałę o zamiarze takich zmian muszą podjąć radni. Na razie nie dostali nawet jej projektu.

W szkołach wrze. Protestują licealiści ze Szkolnej, protestują na Długiej. – Nasza szkoła na stuletnią tradycję, lepsze wyniki niż ta z Magnoliowej, a to słabsza szkoła powinna być włączona do lepszej – irytuje się Alina Krzyżanowska, psycholog z ZSE. – Jesteśmy gimnazjum, które nie ma rejonu, mamy uczniów z całego miasta, trudną młodzież z niepowodzeniami. U nas ma pierwsze sukcesy. Boimy się, że przestaną chodzić do szkoły – zauważa Agnieszka Chojnacka psycholog z Diamentowej.

Pedagodzy tłumnie wybierają się na wtorkowe posiedzenie Komisji Oświaty w Radzie Miasta, która ma omawiać zmiany.

W planach jest jeszcze jedna roszada. *Gimnazjum 17 z Maszynowej może dołączyć do SP11 i XVII LO na Przyjaźni. – Koncepcja jest aktualna, nadal ją rozważamy, ale nie przesądziliśmy, która siedziba będzie lepsza dla tak powiększonego zespołu szkół – informuje Włodzimierz Wysocki, zastępca prezydenta. Kierunek przeprowadzki może być… odwrotny, bo na Maszynowej jest większy budynek.
Co ciekawe Ratusz nie wie, ile oszczędzi dzięki zmianom. Do wtorku ma to policzyć. – Oszczędności będą zamieniane na inwestycje w nowe szkoły – mówi Żuk. Chodzi budujących się dzielnice: Sławin, Szerokie i osiedlach, które wyrosną przy przedłużeniu ul. Jana Pawła II. Dzieci z tego ostatniego rejonu nie da rady wchłonąć największa w mieście podstawówka z Bursztynowej, która ma 1183 uczniów i pęka w szwach.

Co czeka opuszczone budynki? W pierwszej kolejności Ratusz sprawdzi, czy da się w nich ulokować biura, bo teraz część powierzchni urząd musi wynajmować od innych. To, co się nie przyda, trafi na sprzedaż.

Komentarze 25

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Villa / 24 października 2011 o 14:11
0
Wiele z likwidowanych/łączonych szkół ma bardzo dobre opinie: [url="http://http://opinie-o-szkolach.lublin.pl/"]http://opinie-o-szkolach.lublin.pl/[/url], ciekawe jak to wszystko będzie wyglądać po połączeniach?
Avatar
aaaaaaaaaaa / 13 lutego 2011 o 18:29
0
[quote name='amadeusz' timestamp='1297528916' post='436636']
A jak się podobierali w tych szkołach - albo z jednej wsi, albo z jednej rodziny dyrektor, a;bo co o zgrozo, z jednej grupy narodowościowej. Oczywiście w swoim czasie nie lustrowani,z przeszłością w PZPR, a nawet Z ZMP.
Jestem za likwidacją z powyższych względów również IX LO im. M. Kopernika.Rozpędzić na cztery wiatry,razem z Wydz. Oświaty UM.
[/quote]

Zlikwidować IX LO? Przecież to jedna z lepszych szkół w Lublinie. Budynek dziewiątki trzeba wyremontować albo zamienić siedzibę na większa.
[quote name='amadeusz' timestamp='1297528916' post='436636']
A jak się podobierali w tych szkołach - albo z jednej wsi, albo z jednej rodziny dyrektor, a;bo co o zgrozo, z jednej grupy narodowościowej. Oczywiście w swoim czasie nie lustrowani,z przeszłością w PZPR, a nawet Z ZMP.
Jestem za likwidacją z powyższych względów również IX LO im. M. Kopernika.Rozpędzić na cztery wiatry,razem z Wydz. Oświaty UM.
[/quote]

Zlikwidować IX LO? Przecież to jedna z lepszych szkół w Lublinie. Budynek... rozwiń
Avatar
uszk / 13 lutego 2011 o 17:58
0
Może i wie co robi, ale w takim razie powinien informować o tym i udowadniać - ARGUMENTOWAĆ - że robi dobrze. Posługiwać się w tym celu językiem polskim, on jest bezpłatny.
Avatar
Piotr / 13 lutego 2011 o 17:51
0
A ja myślę, że urząd wie co robi - przecież tam nie siedzą same głupki. Na początek na pewno nie będzie redukcji etatów, ale po 2-3 latach być może ktoś odejdzie na emeryturę i w naturalny sposób ludzi ubędzie. Administracja liceum 3 osobowa, jak ktoś napisał, ale i w gimnazjum poza dyrekcją 3 osoby, więc rachunki podobne.Z ludźmi już tak jest, że każda zmiana wywołuje emocje, ale nie każda jest zła, jak się potem okazuje.
Avatar
mama / 13 lutego 2011 o 14:12
0
[quote name='danuta' timestamp='1297594260' post='436871']
Przeprowadzka Gimnazjum nr 17;a co z młodzieżą z Grygowej?, z Tatar?;Czy Pan Prezydent pomyślał o środowisku ludzi biednych- ubogich.Mamy rok walki z wykluczeniem społecznym, a w Lublinie nikt tego nie bierze pod uwagę.Szkoda!!!!
[/quote]
Do "danuta"
A co ty masz do powiedzenia na temat ludzi z Tatar???Oświadczam,ze nie mieszka tam sama biedota ,jak to w swoim prostactwie raczyłaś określić!!Poza tym patrząc na twój komentarz stwierdzam z pełnym przekonaniem,że lepiej być biednym niż wykluczonym z umiejętności myślenia ,tak jak ty.Pamiętaj:nie szufladkuj,bo będziesz zaszufladkowana!!!
[quote name='danuta' timestamp='1297594260' post='436871']
Przeprowadzka Gimnazjum nr 17;a co z młodzieżą z Grygowej?, z Tatar?;Czy Pan Prezydent pomyślał o środowisku ludzi biednych- ubogich.Mamy rok walki z wykluczeniem społecznym, a w Lublinie nikt tego nie bierze pod uwagę.Szkoda!!!!
[/quote]
Do "danuta"
A co ty masz do powiedzenia na temat ludzi z Tatar???Oświadczam,ze nie mieszka tam sama biedota ,jak to w swoim prostactwie raczyłaś określić!!Poza tym pat... rozwiń
Avatar
zdziwiony / 13 lutego 2011 o 11:54
0
Nie wiedzą ile zaoszczędzą , bo nic nie liczyli, ale wiedzą że : połączą , przeniosą , zlikwidują .Specjaliści wysokiej klasy , niemalże jasnowidze .Czy raczej partacze realizujący widzi-mi-się .Zawsze podstawą działania ma być podobno dobro dziecka , a poziom edukacji ma rosnąć .
Avatar
danuta / 13 lutego 2011 o 11:51
0
Przeprowadzka Gimnazjum nr 17;a co z młodzieżą z Grygowej?, z Tatar?;Czy Pan Prezydent pomyślał o środowisku ludzi biednych- ubogich.Mamy rok walki z wykluczeniem społecznym, a w Lublinie nikt tego nie bierze pod uwagę.Szkoda!!!!
Avatar
rodzic / 13 lutego 2011 o 11:46
0
śledzę z uwagą sprawy dot. połączenia i nigdzie nie spotkałam się z logicznym wytłumaczeniem powodu połączenia IV lo i 19 gim.Nigdzie nie zetknęłam się z jakimikolwiek symulacjami i analizami, może są tajne , może ich nie ma ? Najpierw słyszałam ,że względy ekonomiczne ale jednocześnie była mowa ,że uczniowie pozostaną w swoich budynkach ,a kadra nie zostanie zredukowana -więc jakie oszczędności się pytam ? Na 1 etacie dyr ? Potem była mowa, że to pomoże realizować założenia reformy od 2012 r i podniesie poziom nauczania .IV ma niezłe wyniki nauczania . Czy więc wprowadzimy progi do naboru do gimnazjum ,żeby szła tam młodzież dobrze ucząca się i kontynuowała naukę w IV lo , czy też będzie nakaz dla każdego pójścia do lo bez względu na chęć do nauki ? Jak połączenie pomoże w tej sferze ? Czyli kolejny nietrafiony argument .Ostatnie wypowiedzi świadczą o zamiarze oszczędzania na administracji , czyli co? Zredukujemy etat pani woźnej i pana konserwatora ? Rzeczywiście szalone oszczędności. A może okaże się we wrześniu ,że uczniowie stłoczeni zostaną w jednym budynku na 3 zmiany , a nauczycieli zostanie połowa ? Przygotowanie do matury to przecież nie powód do zastanowienia - nauczyciel to nauczyciel .W tym wszystkim na dodatek nie liczy się głos ani uczniów ani rodziców .Czyli wyborców i mieszkańców miasta , które aspiruje do miana miasta z potencjałem naukowym i kulturalnym .Wracamy do kołchozów i ręcznego sterowania .
śledzę z uwagą sprawy dot. połączenia i nigdzie nie spotkałam się z logicznym wytłumaczeniem powodu połączenia IV lo i 19 gim.Nigdzie nie zetknęłam się z jakimikolwiek symulacjami i analizami, może są tajne , może ich nie ma ? Najpierw słyszałam ,że względy ekonomiczne ale jednocześnie była mowa ,że uczniowie pozostaną w swoich budynkach ,a kadra nie zostanie zredukowana -więc jakie oszczędności się pytam ? Na 1 etacie dyr ? Potem była mowa, że to pomoże realizować założenia reformy od 2012 r i podniesie poziom nauczania .IV ma niezłe wyniki... rozwiń
Avatar
miki / 13 lutego 2011 o 11:28
0
[quote name='PopieramPO' timestamp='1297588877' post='436847']
jest to bardzo dobre rozwiązanie, przecież tych co są przy korycie, będzie stać na kształcenie swoich dzieci w szkołach prywatnych. Tak więć nawet tępe pociechy będą miały 'papierek" i co za tym idzie wysoko płatne stanowisko. A dzieci pospólstwa, często bardzo zdolne mogą przecież kopać rowy, zamiatać ulicę - te zawody są też potrzebne. Przecież to Rychowi ma żyć się lepiej a Grzechowi dostatniej. Tego chcą wszyscy, wyrażając swoją opinię w wyborach.
Nich żyje Tusk. Niech żyje Komorowski, niech żyje Zuk. Niech żyje PO. Nich żyją, niech żyją, niech żyją.
[/quote]
Tu akurat największy wkład w genialnie opracowany projekt "ulżenia " naszym dzieciom w ciężkich warunkach nauki ma Pani SPRAWKA (żona niedoszłego prezydenta , przynależność partyjna Pis).Niestety mam wrażenie że również radni przesądzili już o losie reorganizacji ( większość w RM ma Pis), więc w tym wypadku mamy PoPis - niestety.
[quote name='PopieramPO' timestamp='1297588877' post='436847']
jest to bardzo dobre rozwiązanie, przecież tych co są przy korycie, będzie stać na kształcenie swoich dzieci w szkołach prywatnych. Tak więć nawet tępe pociechy będą miały 'papierek" i co za tym idzie wysoko płatne stanowisko. A dzieci pospólstwa, często bardzo zdolne mogą przecież kopać rowy, zamiatać ulicę - te zawody są też potrzebne. Przecież to Rychowi ma żyć się lepiej a Grzechowi dostatniej. Tego chcą wszyscy, wyrażając swoją opinię w... rozwiń
Avatar
violka / 13 lutego 2011 o 11:16
0
Nie wiem jakie oszczędności mozna poczynić na administracji w IV LO, gdzie od 20 lat stanowią ją 3 osoby i stan ten trwał mimo zwiększonych obowiązków, np. nowa matura wymagająca wykonania mnóstwa dokumentów! Dokładnie widać, że kryteria włączenia tej szkoły nie są uzasadnione, a więc za tym może sie kryć zupełnie coś innego!
Avatar
Villa / 24 października 2011 o 14:11
0
Wiele z likwidowanych/łączonych szkół ma bardzo dobre opinie: [url="http://http://opinie-o-szkolach.lublin.pl/"]http://opinie-o-szkolach.lublin.pl/[/url], ciekawe jak to wszystko będzie wyglądać po połączeniach?
Avatar
aaaaaaaaaaa / 13 lutego 2011 o 18:29
0
[quote name='amadeusz' timestamp='1297528916' post='436636']
A jak się podobierali w tych szkołach - albo z jednej wsi, albo z jednej rodziny dyrektor, a;bo co o zgrozo, z jednej grupy narodowościowej. Oczywiście w swoim czasie nie lustrowani,z przeszłością w PZPR, a nawet Z ZMP.
Jestem za likwidacją z powyższych względów również IX LO im. M. Kopernika.Rozpędzić na cztery wiatry,razem z Wydz. Oświaty UM.
[/quote]

Zlikwidować IX LO? Przecież to jedna z lepszych szkół w Lublinie. Budynek dziewiątki trzeba wyremontować albo zamienić siedzibę na większa.
[quote name='amadeusz' timestamp='1297528916' post='436636']
A jak się podobierali w tych szkołach - albo z jednej wsi, albo z jednej rodziny dyrektor, a;bo co o zgrozo, z jednej grupy narodowościowej. Oczywiście w swoim czasie nie lustrowani,z przeszłością w PZPR, a nawet Z ZMP.
Jestem za likwidacją z powyższych względów również IX LO im. M. Kopernika.Rozpędzić na cztery wiatry,razem z Wydz. Oświaty UM.
[/quote]

Zlikwidować IX LO? Przecież to jedna z lepszych szkół w Lublinie. Budynek... rozwiń
Avatar
uszk / 13 lutego 2011 o 17:58
0
Może i wie co robi, ale w takim razie powinien informować o tym i udowadniać - ARGUMENTOWAĆ - że robi dobrze. Posługiwać się w tym celu językiem polskim, on jest bezpłatny.
Avatar
Piotr / 13 lutego 2011 o 17:51
0
A ja myślę, że urząd wie co robi - przecież tam nie siedzą same głupki. Na początek na pewno nie będzie redukcji etatów, ale po 2-3 latach być może ktoś odejdzie na emeryturę i w naturalny sposób ludzi ubędzie. Administracja liceum 3 osobowa, jak ktoś napisał, ale i w gimnazjum poza dyrekcją 3 osoby, więc rachunki podobne.Z ludźmi już tak jest, że każda zmiana wywołuje emocje, ale nie każda jest zła, jak się potem okazuje.
Avatar
mama / 13 lutego 2011 o 14:12
0
[quote name='danuta' timestamp='1297594260' post='436871']
Przeprowadzka Gimnazjum nr 17;a co z młodzieżą z Grygowej?, z Tatar?;Czy Pan Prezydent pomyślał o środowisku ludzi biednych- ubogich.Mamy rok walki z wykluczeniem społecznym, a w Lublinie nikt tego nie bierze pod uwagę.Szkoda!!!!
[/quote]
Do "danuta"
A co ty masz do powiedzenia na temat ludzi z Tatar???Oświadczam,ze nie mieszka tam sama biedota ,jak to w swoim prostactwie raczyłaś określić!!Poza tym patrząc na twój komentarz stwierdzam z pełnym przekonaniem,że lepiej być biednym niż wykluczonym z umiejętności myślenia ,tak jak ty.Pamiętaj:nie szufladkuj,bo będziesz zaszufladkowana!!!
[quote name='danuta' timestamp='1297594260' post='436871']
Przeprowadzka Gimnazjum nr 17;a co z młodzieżą z Grygowej?, z Tatar?;Czy Pan Prezydent pomyślał o środowisku ludzi biednych- ubogich.Mamy rok walki z wykluczeniem społecznym, a w Lublinie nikt tego nie bierze pod uwagę.Szkoda!!!!
[/quote]
Do "danuta"
A co ty masz do powiedzenia na temat ludzi z Tatar???Oświadczam,ze nie mieszka tam sama biedota ,jak to w swoim prostactwie raczyłaś określić!!Poza tym pat... rozwiń
Avatar
zdziwiony / 13 lutego 2011 o 11:54
0
Nie wiedzą ile zaoszczędzą , bo nic nie liczyli, ale wiedzą że : połączą , przeniosą , zlikwidują .Specjaliści wysokiej klasy , niemalże jasnowidze .Czy raczej partacze realizujący widzi-mi-się .Zawsze podstawą działania ma być podobno dobro dziecka , a poziom edukacji ma rosnąć .
Avatar
danuta / 13 lutego 2011 o 11:51
0
Przeprowadzka Gimnazjum nr 17;a co z młodzieżą z Grygowej?, z Tatar?;Czy Pan Prezydent pomyślał o środowisku ludzi biednych- ubogich.Mamy rok walki z wykluczeniem społecznym, a w Lublinie nikt tego nie bierze pod uwagę.Szkoda!!!!
Avatar
rodzic / 13 lutego 2011 o 11:46
0
śledzę z uwagą sprawy dot. połączenia i nigdzie nie spotkałam się z logicznym wytłumaczeniem powodu połączenia IV lo i 19 gim.Nigdzie nie zetknęłam się z jakimikolwiek symulacjami i analizami, może są tajne , może ich nie ma ? Najpierw słyszałam ,że względy ekonomiczne ale jednocześnie była mowa ,że uczniowie pozostaną w swoich budynkach ,a kadra nie zostanie zredukowana -więc jakie oszczędności się pytam ? Na 1 etacie dyr ? Potem była mowa, że to pomoże realizować założenia reformy od 2012 r i podniesie poziom nauczania .IV ma niezłe wyniki nauczania . Czy więc wprowadzimy progi do naboru do gimnazjum ,żeby szła tam młodzież dobrze ucząca się i kontynuowała naukę w IV lo , czy też będzie nakaz dla każdego pójścia do lo bez względu na chęć do nauki ? Jak połączenie pomoże w tej sferze ? Czyli kolejny nietrafiony argument .Ostatnie wypowiedzi świadczą o zamiarze oszczędzania na administracji , czyli co? Zredukujemy etat pani woźnej i pana konserwatora ? Rzeczywiście szalone oszczędności. A może okaże się we wrześniu ,że uczniowie stłoczeni zostaną w jednym budynku na 3 zmiany , a nauczycieli zostanie połowa ? Przygotowanie do matury to przecież nie powód do zastanowienia - nauczyciel to nauczyciel .W tym wszystkim na dodatek nie liczy się głos ani uczniów ani rodziców .Czyli wyborców i mieszkańców miasta , które aspiruje do miana miasta z potencjałem naukowym i kulturalnym .Wracamy do kołchozów i ręcznego sterowania .
śledzę z uwagą sprawy dot. połączenia i nigdzie nie spotkałam się z logicznym wytłumaczeniem powodu połączenia IV lo i 19 gim.Nigdzie nie zetknęłam się z jakimikolwiek symulacjami i analizami, może są tajne , może ich nie ma ? Najpierw słyszałam ,że względy ekonomiczne ale jednocześnie była mowa ,że uczniowie pozostaną w swoich budynkach ,a kadra nie zostanie zredukowana -więc jakie oszczędności się pytam ? Na 1 etacie dyr ? Potem była mowa, że to pomoże realizować założenia reformy od 2012 r i podniesie poziom nauczania .IV ma niezłe wyniki... rozwiń
Avatar
miki / 13 lutego 2011 o 11:28
0
[quote name='PopieramPO' timestamp='1297588877' post='436847']
jest to bardzo dobre rozwiązanie, przecież tych co są przy korycie, będzie stać na kształcenie swoich dzieci w szkołach prywatnych. Tak więć nawet tępe pociechy będą miały 'papierek" i co za tym idzie wysoko płatne stanowisko. A dzieci pospólstwa, często bardzo zdolne mogą przecież kopać rowy, zamiatać ulicę - te zawody są też potrzebne. Przecież to Rychowi ma żyć się lepiej a Grzechowi dostatniej. Tego chcą wszyscy, wyrażając swoją opinię w wyborach.
Nich żyje Tusk. Niech żyje Komorowski, niech żyje Zuk. Niech żyje PO. Nich żyją, niech żyją, niech żyją.
[/quote]
Tu akurat największy wkład w genialnie opracowany projekt "ulżenia " naszym dzieciom w ciężkich warunkach nauki ma Pani SPRAWKA (żona niedoszłego prezydenta , przynależność partyjna Pis).Niestety mam wrażenie że również radni przesądzili już o losie reorganizacji ( większość w RM ma Pis), więc w tym wypadku mamy PoPis - niestety.
[quote name='PopieramPO' timestamp='1297588877' post='436847']
jest to bardzo dobre rozwiązanie, przecież tych co są przy korycie, będzie stać na kształcenie swoich dzieci w szkołach prywatnych. Tak więć nawet tępe pociechy będą miały 'papierek" i co za tym idzie wysoko płatne stanowisko. A dzieci pospólstwa, często bardzo zdolne mogą przecież kopać rowy, zamiatać ulicę - te zawody są też potrzebne. Przecież to Rychowi ma żyć się lepiej a Grzechowi dostatniej. Tego chcą wszyscy, wyrażając swoją opinię w... rozwiń
Avatar
violka / 13 lutego 2011 o 11:16
0
Nie wiem jakie oszczędności mozna poczynić na administracji w IV LO, gdzie od 20 lat stanowią ją 3 osoby i stan ten trwał mimo zwiększonych obowiązków, np. nowa matura wymagająca wykonania mnóstwa dokumentów! Dokładnie widać, że kryteria włączenia tej szkoły nie są uzasadnione, a więc za tym może sie kryć zupełnie coś innego!
Zobacz wszystkie komentarze 25

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Dachowanie volkswagena w Kolonii Trębaczów. Kobieta ranna
galeria

Dachowanie volkswagena w Kolonii Trębaczów. Kobieta ranna 0 0

Do wypadku doszło w poniedziałek przed godziną 2 w nocy na drodze krajowej nr 82, w miejscowości Kolonia Trębaczów (gm. Łęczna).

Gdzie są jeszcze wolne miejsca na studia w Lublinie?

Gdzie są jeszcze wolne miejsca na studia w Lublinie? 0 0

Publiczne szkoły wyższe z Lublina zakończyły pierwszy etap rekrutacji i sukcesywnie ogłaszają kolejne listy przyjętych na studia. Wolne miejsca są jeszcze m.in. na ośmiu kierunkach na Politechnice Lubelskiej.

Piłkarki AZS PSW Biała Podlaska wróciły do treningów

Piłkarki AZS PSW Biała Podlaska wróciły do treningów 2 0

AZS PSW Biała Podlaska wraca do treningów. W składzie akademiczek będzie kilka zmian

Nowy zalew powstanie w woj. lubelskim. W planach kąpielisko i plaża na wysepkach

Nowy zalew powstanie w woj. lubelskim. W planach kąpielisko i plaża na wysepkach 12 4

Za dwa lata będzie gotowy projekt zalewu w Piaskach. Będzie też wiadomo, ile ta inwestycja będzie kosztowała.

Lublin: Z galerii handlowej zniknęła droga biżuteria. Szukają tych mężczyzn [zdjęcia]
galeria

Lublin: Z galerii handlowej zniknęła droga biżuteria. Szukają tych mężczyzn [zdjęcia] 7 2

Policjanci z I komisariatu w Lublinie poszukują dwóch sprawców kradzieży w galerii handlowej.

XXII Międzynarodowy Festiwal i Kurs Pianistyczny w Nałęczowie
18 lipca 2018, 19:00

XXII Międzynarodowy Festiwal i Kurs Pianistyczny w Nałęczowie 0 0

Wielkimi krokami zbliża się 22. edycja Międzynarodowego Festiwalu i Kursu Pianistycznego w Nałęczowie. W dniach 18-27 lipca do miasta zawitają wybitni artyści z kraju i zagranicy, m.in. Kazimierz Brzozowski i Tomoko Mack-Brzozowska.

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy"

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy" 36 11

Nową-starą koncepcję Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej pokazał w poniedziałek pełnomocnik wojewody lubelskiego. Jest to odświeżona wersja planów sprzed ośmiu lat. Zakłada budowę nowych przystanków kolejowych w Lublinie, Kraśniku i obok wiaduktu w Konopnicy. Nie ma na razie konkretnych projektów ani funduszy na budowę.

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł 0 0

„Sen o mieście” wraca na dziedziniec lubelskiego zamku. Widowisko w reżyserii Janusza Opryńskiego zobaczymy 4, 5, 10, 11 sierpnia, godz. 21. Właśnie ruszyła sprzedaż biletów.

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka
galeria

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka 67 43

Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej czy Rzeczypospolitej Polskiej? Na napisie umieszczonym na odsłoniętym w niedzielę pomniku smoleńskim w Kraśniku z postacią prezydenta Lecha Kaczyńskiego jest ta pierwsza wersja. Zdaniem językoznawcy prof. Jerzego Bralczyka obie formy są dopuszczalne, choć w sytuacjach uroczystych lepiej jest odmienić obydwa człony.

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia]
galeria
film

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia] 16 5

Pierwsza odkryta pływalnia w mieście już otwarta. Obiekt powstał przy Państwowej Szkole Wyższej. Pierwszy do wody wskoczył rektor prof. Józef Bergier.

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki
Zdjęcia
galeria

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki 32 10

Na al. Witosa w Lublinie doszło do zderzenia chevroleta z busem pasażerskim. Kilka osób jest rannych.

Lubelskie: Śmiertelny wypadek na drodze nr 12. Kierowca i pasażerka peugeota wypadli przez szybę
galeria

Lubelskie: Śmiertelny wypadek na drodze nr 12. Kierowca i pasażerka peugeota wypadli przez szybę 8 15

Tragiczny wypadek w miejscowości Leokadiów (gm. Puławy) na drodze krajowej nr 12. Nie żyją dwie osoby.

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem 15 3

11-letnie dziecko zostało porażone prądem w wesołym miasteczku w Okunince.

"Wystaw to!" w Labiryncie
20 lipca 2018, 19:00

"Wystaw to!" w Labiryncie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt 2 (ul. Grodzka 3) zaprasza na wernisaż ekspozycji Wystaw to!. Otwarcie wystawy odbędzie się 20 lipca o godz. 19.

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi 38 15

Ze Straży Miejskiej odchodzi co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy – alarmują kontrolerzy z Ratusza. Komendant odpowiada, że zarobki są nieatrakcyjne, a fundusz płac zależy od tego, ile pieniędzy przekaże mu Ratusz. Czy w miejskiej kasie znajdą się pieniądze na podwyżki dla strażników?

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.